Perkeleen naapurit.

Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 882
Valitettavasti aidan pitää olla sellainen ettei koira siitä karkaa, sitä mistä kissa sinne oli eksynyt ei koskaan saatu selville, mutta koirat ei sieltä koskaan karannut, mikä nyt pitäisi olla itsestään selvyys Helsingissä. Toinen itsestään selvyys on myös se ettei Helsinki ole oikea paikka kissalle liikkua vapaana ja koira on loppujen lopuksi vain eläin joka toimii vaistojen varassa ja sen reviirille tuli kissa, ensimmäisen ja viimeisen kerran.

Ne koirat (edesmenneet) eivät kyllä noin muuten olleet aggressiivisia, ei muille koirille saatikka ihmisille, mutta uskon että kissa on ajettu nurkkaan mistä se on hyökännyt koiran kimppuun ja koira otti kiinni ja ravisti hengiltä.
Tottakai aidan pitää olla koiran karkaamisen estävä. Ja itsestään selvää joka paikassa, ei vain Helsingissä.
Mutta jos vaan mahdollista, myös toiseen suuntaan mahdollisimman paljon kaikkea estävä. Sillä vältetään vahinkoja molempiin suuntiin. Koira ei pääse muiden eläinten kimppuun mutta toisaalta myöskään mikään muu ei pääse koiran kimppuun. Pienempi koira ei kaikelta itseään kuitenkaan puolusta.

Se taas on toki selvää, että koirakin puolustaa aivan kuten kissakin.

Sä nyt sekoitat tähän kaksi aivan eri asiaa, vapaana juoksevat ja hyökkäilevät koirat ja meidän omalla pihalla olevat koirat, jos sinne pihalle menee tuntematon ihminen ja koirat hyökkäisi kimppuun on se sen ihmisen vika, ei koiran, toisten pihalle ei mennä.
Itseasiassa en sekoita. Sen pitäisi olla jokaiselle selvä, ettei vieraaseen pihaan ole asiaa, riippumatta koirista. Mutta valitettavasti lähivuosien pahimmat tapaukset ovat olleet juuri niitä, joilla on aitaus mutta josta koira(t) pääsevät yhtenään karkuun ja pyrkivät käymään milloin kenenkin kimppuun. Siitä huolimatta omistaja haistattaa paskat jos asiaan koittaa puuttua. Onneksi nyt ei ihan naapurissa ole tällaista.
Eli valitettavasti omalle kohdalle on osunut sitä osaa, joka taas kerran pilaa kaikkien maineen. Ja samasta syystä en haluaisi naapurikseni koska keskustelu tuntuu olevan mahdotonta. Myönnän toki yleistäväni aika karkeasti tässä kohdassa.

Järkevästi hoidettuna tottakai ok, kyllä koiralle on hyväksi saada liikkua ns vapaasti omalla tontillaan. Ehkä naapurin kanssa on kuitenkin hyvä keskustella aiheesta, ennen kuin rakentaa rajalle parimetrisen aidan. Avoimmuus on aina paikallaan ja koska osa jättää koirat aitaukseen myös ollessaan poissa niin kyllä ainakin itse koiran omistajana haluaisin tietää, jos vaikkapa haukkuvat taukoamatta koko poissaolon ajan.

Ihan oikein jos ei omistaja osaa huolehtia katistaan.
Näihin paikkoihin vapaana ulkoileva kissa ei saa mennä - vastuu on omistajalla
Tuntuu monella olevan vaikeuksia ymmärtää että sillä kissan omistajallakin on velvollisuuksia kyseistä eläintä kohtaan.
Jo ensimmäisestä lauseesta selviää "kissanvihaajan" asenne. Varmaan eri äänensävy jos sen naapurin pienikokoisen muotovalion rotukoiran kanssa kävisi sama.
Ei, sen kissan paikka ei ole vieläkään vapaana. Mutta ei, ei tuossakaan jutussa anneta oikeutta ottaa hengiltä. Eikä myöskään sitä koiraa vaikka miten ottaisi päähän paskat omalla tontilla.

Itse jutussa nyt on toki asiaa mutta kyllä noita samoja kohtia on liian monen vaikea ymmärtää koiran kohdalla. Uimaranta ehkä paras tai pahin esimerkki.
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
324
Olisi kiinnostavaa tietää miksi noi päätyivät moiseen ratkaisuun.
Kun molemmilla oli kuitenkin omat vesimittarit niin vedenkulutukseen se ei varmaan liittynyt, muut riidat ehkä?
Tuolla kommenteissa luki että olisi b vetänyt herneen nenään kun a ei antanut lupaa rakentaa ok taloa takapihalle. Tosin onko totta vai ei...
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
324
Tottakai aidan pitää olla koiran karkaamisen estävä. Ja itsestään selvää joka paikassa, ei vain Helsingissä.
Mutta jos vaan mahdollista, myös toiseen suuntaan mahdollisimman paljon kaikkea estävä. Sillä vältetään vahinkoja molempiin suuntiin. Koira ei pääse muiden eläinten kimppuun mutta toisaalta myöskään mikään muu ei pääse koiran kimppuun. Pienempi koira ei kaikelta itseään kuitenkaan puolusta.

Se taas on toki selvää, että koirakin puolustaa aivan kuten kissakin.


Itseasiassa en sekoita. Sen pitäisi olla jokaiselle selvä, ettei vieraaseen pihaan ole asiaa, riippumatta koirista. Mutta valitettavasti lähivuosien pahimmat tapaukset ovat olleet juuri niitä, joilla on aitaus mutta josta koira(t) pääsevät yhtenään karkuun ja pyrkivät käymään milloin kenenkin kimppuun. Siitä huolimatta omistaja haistattaa paskat jos asiaan koittaa puuttua. Onneksi nyt ei ihan naapurissa ole tällaista.
Eli valitettavasti omalle kohdalle on osunut sitä osaa, joka taas kerran pilaa kaikkien maineen. Ja samasta syystä en haluaisi naapurikseni koska keskustelu tuntuu olevan mahdotonta. Myönnän toki yleistäväni aika karkeasti tässä kohdassa.

Järkevästi hoidettuna tottakai ok, kyllä koiralle on hyväksi saada liikkua ns vapaasti omalla tontillaan. Ehkä naapurin kanssa on kuitenkin hyvä keskustella aiheesta, ennen kuin rakentaa rajalle parimetrisen aidan. Avoimmuus on aina paikallaan ja koska osa jättää koirat aitaukseen myös ollessaan poissa niin kyllä ainakin itse koiran omistajana haluaisin tietää, jos vaikkapa haukkuvat taukoamatta koko poissaolon ajan.


Jo ensimmäisestä lauseesta selviää "kissanvihaajan" asenne. Varmaan eri äänensävy jos sen naapurin pienikokoisen muotovalion rotukoiran kanssa kävisi sama.
Ei, sen kissan paikka ei ole vieläkään vapaana. Mutta ei, ei tuossakaan jutussa anneta oikeutta ottaa hengiltä. Eikä myöskään sitä koiraa vaikka miten ottaisi päähän paskat omalla tontilla.

Itse jutussa nyt on toki asiaa mutta kyllä noita samoja kohtia on liian monen vaikea ymmärtää koiran kohdalla. Uimaranta ehkä paras tai pahin esimerkki.
Mikäs koiranvihaaja itse olet? Kyllä, en pidä sellaisista kissoista joiden kusipää omistajat antavat vapaana kusta ja paskoa toisten pihoille. Koirat yleensä paskantaa sentään teille yms paikoille mutta harvemmin niitä tullaan toisten ok talojen pihoille paskottamaan. Ja koirat eivät tapa kaikkia linnunpoikasia jotka taas syövät hyönteisiä ollen hyödyksi toisin kuin.... Kissat...
 
  • Tykkää
Reactions: GJ
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 882
Mikäs koiranvihaaja itse olet? Kyllä, en pidä sellaisista kissoista joiden kusipää omistajat antavat vapaana kusta ja paskoa toisten pihoille. Koirat yleensä paskantaa sentään teille yms paikoille mutta harvemmin niitä tullaan toisten ok talojen pihoille paskottamaan. Ja koirat eivät tapa kaikkia linnunpoikasia jotka taas syövät hyönteisiä ollen hyödyksi toisin kuin.... Kissat...
Kyllä tuosta paistaa pahasti asenne läpi.

Ei, en vihaa koiria. Enkä kissoja. Osalla tuttavistakin on ihan molempia. Sen sijaan en siedä kummankaan omistajia, jos järki on kadonnut johonkin.
Mutta mitä väliä toisaalta on, mihin koira paskan tekee? Omistajan tehtävä on siivota, valitettavan usein vaan pyrkii unohtumaan. Huolimatta siitä, että laki on jo pitkään velvoittanut moiseen. Ja kyllä vähänkin tiheämmällä okt-alueella sitä paskaa on valitettavasti pitkin nurmikoita vaikket koiraa omistaisikaan. Ja jos asiasta huomautat, saat lähinnä haukut.
 
Liittynyt
11.05.2020
Viestejä
303
Meillä koirat pitää huolen että pihaan ei tule yhtään kattia. Penskana katti oli eksynyt meidän aidatulle takapihalle missä koirat sai olla vapaana ja se katti oli dööd ennen kuin kissaa ehti sanoa.

Faija ystävällisenä soitti omistajalle kun panta kerta oli että näin pääsi käymään niin rouva tuli poliisien kanssa :facepalm:

Oli kuulemma koirat olleet vapaana ja tappanut viattoman lemminkin, loppujen lopuksi kun selvisi että kissa oli kaupunki alueella vapaana mennyt aidatulle pihalle niin voi voi...

Niitä edesvastuuttomia ihmisiä löytyy ihan molemmista, mutta myös niitä vastuullisia
Joo, en mäkään hyväksy kissojen vapaana pitämistä kaupungissa. En niinkään ole huolissani omakotiasujien kukkaistutuksista vaan sen eläimen hyvinvoinnista pitkällä tähtäimellä, ja varsinkaan leikkaamatonta kissaa ei tulisi koskaan päästää vapaaksi. Ylipäätään lemmikki kuin lemmikki, kyllä se pitäisi pitää hallitusti aidattuna tai sitten sisällä. Mutta koiraihmisillä on joskus kummat oletukset että koira on jotenkin tärkeämpi eläin kuin vaikka kissa, ja viisaampi, ettei se lähde pihalta minnekään.

Kun olin penska, oltiin faijan kanssa ulkoiluttamassa perheen kissaa viereisessä kaupungin puistossa narun päässä, kuten usein ennenkin. Eräänä päivänä viereisen omakotitalon pihalta joku hurtta äkkäsi meidät ja lähti pensasaidan raosta juoksemaan kohti meitä, ja kerkesi kerran puraista kissaa selästä. Faija reagoi nopeasti ja potkaisi koiraa päähän niin kovaa kuin lähti, seurauksena että ei tarvinnut sen murren jatkaa taivallusta maan päällä. No eipä ehtinyt kituakaan.

Tästähän se hirveä haloo nousi, talon emäntä soitti poliisit ja tilannetta selviteltiin, koiranomistajan argumentteina että se vain halusi leikkiä ja kylmäverisesti murhattiin hänen perheenjäsen, jonkun pahaisen kissan takia. Meidän perheenjäsenellä oli sen verran syvät haavat että onneksi poliisi ei nähnyt tilanteessa mitään epäselvää. Monta vuotta sai kuunnella "murhaajat" huutoja talon pihalta ohi kulkiessa, kunnes muutettiin.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Joo, en mäkään hyväksy kissojen vapaana pitämistä kaupungissa. En niinkään ole huolissani omakotiasujien kukkaistutuksista vaan sen eläimen hyvinvoinnista pitkällä tähtäimellä, ja varsinkaan leikkaamatonta kissaa ei tulisi koskaan päästää vapaaksi. Ylipäätään lemmikki kuin lemmikki, kyllä se pitäisi pitää hallitusti aidattuna tai sitten sisällä. Mutta koiraihmisillä on joskus kummat oletukset että koira on jotenkin tärkeämpi eläin kuin vaikka kissa, ja viisaampi, ettei se lähde pihalta minnekään.

Kun olin penska, oltiin faijan kanssa ulkoiluttamassa perheen kissaa viereisessä kaupungin puistossa narun päässä, kuten usein ennenkin. Eräänä päivänä viereisen omakotitalon pihalta joku hurtta äkkäsi meidät ja lähti pensasaidan raosta juoksemaan kohti meitä, ja kerkesi kerran puraista kissaa selästä. Faija reagoi nopeasti ja potkaisi koiraa päähän niin kovaa kuin lähti, seurauksena että ei tarvinnut sen murren jatkaa taivallusta maan päällä. No eipä ehtinyt kituakaan.

Tästähän se hirveä haloo nousi, talon emäntä soitti poliisit ja tilannetta selviteltiin, koiranomistajan argumentteina että se vain halusi leikkiä ja kylmäverisesti murhattiin hänen perheenjäsen, jonkun pahaisen kissan takia. Meidän perheenjäsenellä oli sen verran syvät haavat että onneksi poliisi ei nähnyt tilanteessa mitään epäselvää. Monta vuotta sai kuunnella "murhaajat" huutoja talon pihalta ohi kulkiessa, kunnes muutettiin.
Meidän tapauksessa kissa oli väärässä paikassa, teidän tapauksessa koira oli väärässä paikassa, ei se sen vaikeampaa ole. Mikä tässä nyt oli se ongelma? Koko ajan olen sanonut että koirien pitää pysyä omilla pihoilla ja siksi ne aidat pitää olla sellaiset ettei sieltä karata, samaa koskee kissoja, niitä ei pidetä vapaana.
 
Liittynyt
11.05.2020
Viestejä
303
Meidän tapauksessa kissa oli väärässä paikassa, teidän tapauksessa koira oli väärässä paikassa, ei se sen vaikeampaa ole. Mikä tässä nyt oli se ongelma? Koko ajan olen sanonut että koirien pitää pysyä omilla pihoilla ja siksi ne aidat pitää olla sellaiset ettei sieltä karata, samaa koskee kissoja, niitä ei pidetä vapaana.
Ei ongelmaa, toin vain oman esimerkin ns. toiselta puolelta. Kissanomistajan vastuullahan sen katin kulkemiset on, ja jos eksyy koirapihalle niin paskempi juttu. En vaan itse ymmärrä hirveää vihaa sitä kissaeläintä kohtaan, jos sen omistaja toimii vastuuttomasti. Toki hieman hankalaa se voi olla selvittää kenen katti on kyseessä joka kuljeskelee, koska niillä voi olla isokin reviiri. Enkä nyt tarkoita ketään tässä langassa, mutta tiedän paljon koiranomistajia joiden mielestä kaikki kissat pitäisi hävittää mahdollisimman paljon kiduttamalla, samalla kun koirille pitäisi antaa jotain erityisoikeuksia ja esim. öisestä haukkumisesta kerrostalossa ei saisi edes valittaa, se koetaan suorana henkilökohtaisena vittuiluna.

Itse eläinrakkaana en halua pahaa yhdellekään luontokappaleelle, mutta yhtä paljon mulla on oikeus pahastua koiran räksytyksestä silloin kun haluaisin ottaa päikkärit, kuin jollain omakotiasujalla siitä että kulkukissa paskoo hänen autonsa alle. Kuitenkaan itse en katso oikeaksi käydä pistämässä myrkkymakkaraa postiluukusta jos haukku harmittaa, mutta monilla tuntuu olevan näkemys että sitä kissaa voi ensisijaisesti häätää vaikkapa ampumalla ilmakiväärillä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Ei ongelmaa, toin vain oman esimerkin ns. toiselta puolelta. Kissanomistajan vastuullahan sen katin kulkemiset on, ja jos eksyy koirapihalle niin paskempi juttu. En vaan itse ymmärrä hirveää vihaa sitä kissaeläintä kohtaan, jos sen omistaja toimii vastuuttomasti. Toki hieman hankalaa se voi olla selvittää kenen katti on kyseessä joka kuljeskelee, koska niillä voi olla isokin reviiri. Enkä nyt tarkoita ketään tässä langassa, mutta tiedän paljon koiranomistajia joiden mielestä kaikki kissat pitäisi hävittää mahdollisimman paljon kiduttamalla, samalla kun koirille pitäisi antaa jotain erityisoikeuksia ja esim. öisestä haukkumisesta kerrostalossa ei saisi edes valittaa, se koetaan suorana henkilökohtaisena vittuiluna.

Itse eläinrakkaana en halua pahaa yhdellekään luontokappaleelle, mutta yhtä paljon mulla on oikeus pahastua koiran räksytyksestä silloin kun haluaisin ottaa päikkärit, kuin jollain omakotiasujalla siitä että kulkukissa paskoo hänen autonsa alle. Kuitenkaan itse en katso oikeaksi käydä pistämässä myrkkymakkaraa postiluukusta jos haukku harmittaa, mutta monilla tuntuu olevan näkemys että sitä kissaa voi ensisijaisesti häätää vaikkapa ampumalla ilmakiväärillä.
Ei mulla ole mitään vihaa mitään eläintä kohtaan?
 
Liittynyt
11.05.2020
Viestejä
303
Ei mulla ole mitään vihaa mitään eläintä kohtaan?
Ei ollutkaan osoitettu sinulle, vaan yleisesti tuollaista kirjoittamasi tekstin tapahtumaa ihannoiville, joidenkin sairaiden yksilöiden mielestä noi jutut on tosi hassuja kun usutetaan helvetin iso koira pienen kissan kimppuun ja naureskellaan että eipä jääny paljoa mitään jäljelle ":D". Näitäkin ihmisiä valitettavasti löytyy.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
159
On se ny perhana kun kerrostalossa eräs mummo terrorisoi paranoian vallassa koko taloa.
Harhoissaan on sitä mieltä että häntä myrkytetään (myrkkykaasua tuodaan hänen asuntoon sitä varten tehdyistä rei’stä) ja maistissa ollessaan käy ovia takomassa ja huutaa rappukäytävässä.
Huoli ilmoituksia on jo monta tehty.
Poliisiakin käynyt joko hänen tai muiden asukkaiden toimesta katsomassa tilannetta.
Aikuinen kun on ja ei varsinaisesti vaaraksi itselleen tai muille niin ei häntä hoitoonkaan saa.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
590
On se ny perhana kun kerrostalossa eräs mummo terrorisoi paranoian vallassa koko taloa.
Harhoissaan on sitä mieltä että häntä myrkytetään (myrkkykaasua tuodaan hänen asuntoon sitä varten tehdyistä rei’stä) ja maistissa ollessaan käy ovia takomassa ja huutaa rappukäytävässä.
Huoli ilmoituksia on jo monta tehty.
Poliisiakin käynyt joko hänen tai muiden asukkaiden toimesta katsomassa tilannetta.
Aikuinen kun on ja ei varsinaisesti vaaraksi itselleen tai muille niin ei häntä hoitoonkaan saa.
Näissä pitäisi jotenkin saada yhteys omaisiin. Muuta kautta ei oikein lähde asia purkautumaan. Tietysti jos sukulaisia ei ole, niin on aika haastava juttu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 202
Asiaton käytös
On se ny perhana kun kerrostalossa eräs mummo terrorisoi paranoian vallassa koko taloa.
Harhoissaan on sitä mieltä että häntä myrkytetään (myrkkykaasua tuodaan hänen asuntoon sitä varten tehdyistä rei’stä) ja maistissa ollessaan käy ovia takomassa ja huutaa rappukäytävässä.
Huoli ilmoituksia on jo monta tehty.
Poliisiakin käynyt joko hänen tai muiden asukkaiden toimesta katsomassa tilannetta.
Aikuinen kun on ja ei varsinaisesti vaaraksi itselleen tai muille niin ei häntä hoitoonkaan saa.
Käy tönäämässä rappuja alas joskus kun mellastaa, jos selviää niin tuskinpa todistajia ilmaantuu ja mummon tarinoihin uskominen on varmaan aikalailla niin ja näin jos historiaa moisesta harhailusta on.

Noh ei nyt sentään, mutta kuinkahan yleistä tällainen on kun noita vanhoja mammoja ja vaareja katoaa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Käy tönäämässä rappuja alas joskus kun mellastaa, jos selviää niin tuskinpa todistajia ilmaantuu ja mummon tarinoihin uskominen on varmaan aikalailla niin ja näin jos historiaa moisesta harhailusta on.

Noh ei nyt sentään, mutta kuinkahan yleistä tällainen on kun noita vanhoja mammoja ja vaareja katoaa.
Olet kyllä aito vammanen kun edes vitsillä ehdotat toisen tappamista :facepalm:
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
739
Postiluukusta tipahti jo toinen ukaasi koskien käyttämättömiä polkupyöriä varastossa että ne pitäisi sieltä kuulemma poistaa. Minulla siellä maastopyörä jota en kyllä nyt käytä tällähetkellä. voiko taloyhtiö sen vaikka sieltä kantaa pihalle jos en itse sitä siirrä? Ei ole muutakaan paikkaa jossa sitä säilyttää niin en kyllä ole sitä ihan vapaaehtoisesti siirtämässä
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 249
Postiluukusta tipahti jo toinen ukaasi koskien käyttämättömiä polkupyöriä varastossa että ne pitäisi sieltä kuulemma poistaa. Minulla siellä maastopyörä jota en kyllä nyt käytä tällähetkellä. voiko taloyhtiö sen vaikka sieltä kantaa pihalle jos en itse sitä siirrä? Ei ole muutakaan paikkaa jossa sitä säilyttää niin en kyllä ole sitä ihan vapaaehtoisesti siirtämässä
Yleensä ne pyörät laputetaan joko asukkaan toimesta, että tiedetään kenelle pyörä kuuluu tai sitten niihin laitetaan joku lappu mikä pitää ottaa pois tai muuten pyörät viedään pois. Kyllä ne voi niitä varastoja siivota ja poistaa vuosia siellä seisoneet vanhojen pois muuttaneiden asukkaiden pyörät, mutta yleensä siinä kotiin tulleessa lapussa on ohjeet miten toimimalla se pyörä ei katoa mihinkään. Lisäksi niitä poistettuja pyöriä on säilytettävä x-aika ennen niiden hävittämistä, että ne voidaan tarvittaessa vielä palauttaa.
 
Liittynyt
22.09.2017
Viestejä
51
Postiluukusta tipahti jo toinen ukaasi koskien käyttämättömiä polkupyöriä varastossa että ne pitäisi sieltä kuulemma poistaa. Minulla siellä maastopyörä jota en kyllä nyt käytä tällähetkellä. voiko taloyhtiö sen vaikka sieltä kantaa pihalle jos en itse sitä siirrä? Ei ole muutakaan paikkaa jossa sitä säilyttää niin en kyllä ole sitä ihan vapaaehtoisesti siirtämässä
Jo mainittu laputus on yleinen käytäntö ennen siivousta. Jos konkeli näyttää ajokuntoiselta, niin ei niitä yleensä poisteta. Jos päällä on kymmenen sentin pölykerros, kumit tyhjänä ja osia puuttuu niin mielestäni sellainen kuuluukin heittää roskalavalle. Edellisen asunnon pyöräkellarissa oli varmaankin 15 telineeseen lukittua romupyörää joilla oli viimeksi ajettu Koiviston ollessa presidenttinä, mutta pois ei voinut heittää koska eihän sitä tiedä jos invalidisoituneet mummelit kokevatkin ihmeparantumisen ja innostuvat taas sotkemaan. Omaa päivittäisessä käytössä olevaa pyörääni säilytin eteisessä ja satunnaisesti pihalla kun kellarissa ei mahtunut noiden romujen takia edes liikkumaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 700
Postiluukusta tipahti jo toinen ukaasi koskien käyttämättömiä polkupyöriä varastossa että ne pitäisi sieltä kuulemma poistaa. Minulla siellä maastopyörä jota en kyllä nyt käytä tällähetkellä. voiko taloyhtiö sen vaikka sieltä kantaa pihalle jos en itse sitä siirrä? Ei ole muutakaan paikkaa jossa sitä säilyttää niin en kyllä ole sitä ihan vapaaehtoisesti siirtämässä
Yhden tapauksen tiedän missä talon porukka päätti ominpäin tyhjätä pyöräkellarin. Lastasivat kyytiin reilun tusinan vanhoja pyöriä, ja veivät ne kierrätyskeskuksen pihalla. Sitten sanoivat ettei niitä saa myydä, ennenkun on varma että omistaja ei kaipaa. No omistusoikeus kyllä siirtyi kierrätyskeskukselle siinä kohtaa kun romut oli ladottu pihalle.

Melkoista romua kuitenkin mitä kuulin, ja siitä mamuille ja muille muutamalla kolikolla, tyyliin nopeasti eroon.
Eihän talon talkooporukka olisi noin saanut toimia, mutta toimi silti. Tarina ei kerro tuliko mitään sanomista siivousporukalle.

Yhtä kuolinpesää tyhjentäessä parvekkeella olleen fillarinraadon vein vaan lukitsematta pyörävarastoon ja oletin että kyllä se siinä yhtiössä pöllitään ennemmin tai myöhemmin...
 

alakääntö

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
1 126
Kyllähän voisi myös pyytää, että jos siellä joku tunnearvokas mutta ei koskaan käytössä oleva pyörä on, niin omistaja veisi sen vaikka häkkivarastoon. Tietty olettaen että sinne pääsee helposti, joissain paikoissa häkkivarastotkin on portaiden takana, joten ehkä pyörän kanssa sinne vaikeampi mennä. Ja ei taida edes kaikissa häkkivarastoissa sopia pyörä sisälle. Loppupelissähän siellä ulkovälinevarastossa saa pyöräänsä säilyttää, vaikka se olisi arvoton ja ei koskaan käytössä.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 603
Mutta koska se tantta ei silloin uskonut mun puhetta, tai ymmärtänyt mitä sanoin, niin sehän on pakko yrittää antaa vähän takasin päin. Kerroin samassa puhelussa vuokranantajalle sen tantan fifin liruttelusta tohon rapun eteen/viereen. Lupasi soitella sille ja opastaa viemään eläimen kauemmas tarpeilleen ja keräämään kikkareet pois.
Mä lupasin ilmotella jos huomaan kikkareita tai lammikoita tossa oven edustalla.
Tais vuokranantaja soitella sille tätille, ei oo liruja/kikkareita näkyny oven pielessä enään. :)
Täti tosin ei puhu mulle mitään enään ja kävelee vaan nokka pystyssä ohitte kun pihalla tulee vastaan, aikasemmin sano yleensä päivää tms kun vastaan tuli. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 187
Postiluukusta tipahti jo toinen ukaasi koskien käyttämättömiä polkupyöriä varastossa että ne pitäisi sieltä kuulemma poistaa. Minulla siellä maastopyörä jota en kyllä nyt käytä tällähetkellä. voiko taloyhtiö sen vaikka sieltä kantaa pihalle jos en itse sitä siirrä? Ei ole muutakaan paikkaa jossa sitä säilyttää niin en kyllä ole sitä ihan vapaaehtoisesti siirtämässä
Jos nyt vain kävisit sen oman munamankelin sieltä laputtamassa niin ei käy vanhanaikaisesti?
 
Liittynyt
11.05.2020
Viestejä
303
Jos nyt vain kävisit sen oman munamankelin sieltä laputtamassa niin ei käy vanhanaikaisesti?
Ja samalla hyvä tilaisuus suorittaa sille keväthuolto, pyyhkäistä pölyt pois ja pumpata renkaisiin ilmaa. Ehkä sitä sitten tulisi käytettyäkin. :)

Edellisessä asuinpaikassa oli melko ahdas pyöräkellari johon joutui vielä rappuja roudaamaan pyörät kahden ahtaan kellarioven kautta, ja siellä kanssa säilytettiin jos minkälaista raatoa. Huoltoyhtiö siellä suoritti raivauksen idealla "poista lappu jos käytät pyörääsi", mutta senkin jäljiltä sinne jäi niitä kumit tyhjänä ja halkeilleena jököttäviä ruoskia, tietenkin heti siihen etualalle että niiden ohi joutui joka aamu rämpimään kun töihin piti lähteä.

Vuoden päivät taisin jaksaa vielä niitä romuja väistellä mutta kun ei niihin mitään tapahtunut, niin löin vaijerilukon poikki jokaisesta (telineessä kiinni) ja kasasin takimmaiseen nurkkaan yhteen epämääräiseen pinoon pois tieltä, että ovea lähempänä olevat telineet vapautuivat käyttöön. Ei sieltä yksikään romu liikahtanut sinä aikana kun siinä asuin, tai mitään heippalappuja ilmaantunut, eli ne olivat taas sarjassamme "jos sitä vielä joskus tarvitsisi". Onhan jokaisella toki oikeus niitä omistaa ja säilyttää yhteisissä tiloissa, mutta ahtaassa varastossa ne olisi hyvä olla sitten taka-alalla pois aktiivikäyttäjien tieltä ainakin.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 674
Ja samalla hyvä tilaisuus suorittaa sille keväthuolto, pyyhkäistä pölyt pois ja pumpata renkaisiin ilmaa. Ehkä sitä sitten tulisi käytettyäkin. :)

Edellisessä asuinpaikassa oli melko ahdas pyöräkellari johon joutui vielä rappuja roudaamaan pyörät kahden ahtaan kellarioven kautta, ja siellä kanssa säilytettiin jos minkälaista raatoa. Huoltoyhtiö siellä suoritti raivauksen idealla "poista lappu jos käytät pyörääsi", mutta senkin jäljiltä sinne jäi niitä kumit tyhjänä ja halkeilleena jököttäviä ruoskia, tietenkin heti siihen etualalle että niiden ohi joutui joka aamu rämpimään kun töihin piti lähteä.

Vuoden päivät taisin jaksaa vielä niitä romuja väistellä mutta kun ei niihin mitään tapahtunut, niin löin vaijerilukon poikki jokaisesta (telineessä kiinni) ja kasasin takimmaiseen nurkkaan yhteen epämääräiseen pinoon pois tieltä, että ovea lähempänä olevat telineet vapautuivat käyttöön. Ei sieltä yksikään romu liikahtanut sinä aikana kun siinä asuin, tai mitään heippalappuja ilmaantunut, eli ne olivat taas sarjassamme "jos sitä vielä joskus tarvitsisi". Onhan jokaisella toki oikeus niitä omistaa ja säilyttää yhteisissä tiloissa, mutta ahtaassa varastossa ne olisi hyvä olla sitten taka-alalla pois aktiivikäyttäjien tieltä ainakin.
Näin juuri. Ja jos menee joka päivä töihin pyörällä niin aika pieni hinta olisi korvata joku kympin parin vaijerilukkokin, näin niinkuin "pahimmassa" tapauksessa. Säästää joka aamu/ilta minuutin pari kun ei tarvitse äheltää jonkun romun kanssa.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
tietenkin heti siihen etualalle että niiden ohi joutui joka aamu rämpimään kun töihin piti lähteä.
Mä olin joskus kerrostalossa asuessani sen verran perkeleen naapuri, että siirsin kaikki renkaat tyhjänä pölyttyvät raadot pois edestä seinätelineisiin tai harmittomampiin sijainteihin pois aktiivisessa käytössä olevien fillareiden tieltä... Ei tullut urputusta tai heippalappuja varastoon ja siellä ne oli niillä sijoillaan vielä sen pari vuotta kun kyseissä talossa asuin.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 011
Aijai. Taloyhtiössä rappukäytävä menee ulkona ja asuntoihin mennään eri kerroksien luhtikäytäviä pitkin. Nyt on joku sankari saanut päähänsä alkaa polttamaan kannabista rappukäytävässä. Koko rappukäytävä haisee tuntikausia tuon jälkeen ja pahinta tuossa on se, että koneellinen ilmanvaihto imee kaiken tuon ilman asuntoihin sisään. Toista tuntia ollut itsellä ikkunat auki ja ilmanvaihto pois päältä ja vieläkin tuoksahtaa. Ehkä tuo tuntui viisaammalta kuin omassa asunnossa sisällä polttaminen, mutta koko rakennuksen muut asunnot saavat kunnon käryn sisälle ilmanvaihdon takia. Tupakointikin koko rakennuksen läheisyydessä ankarasti kielletty tuon takia :asif:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Aijai. Taloyhtiössä rappukäytävä menee ulkona ja asuntoihin mennään eri kerroksien luhtikäytäviä pitkin. Nyt on joku sankari saanut päähänsä alkaa polttamaan kannabista rappukäytävässä. Koko rappukäytävä haisee tuntikausia tuon jälkeen ja pahinta tuossa on se, että koneellinen ilmanvaihto imee kaiken tuon ilman asuntoihin sisään. Toista tuntia ollut itsellä ikkunat auki ja ilmanvaihto pois päältä ja vieläkin tuoksahtaa. Ehkä tuo tuntui viisaammalta kuin omassa asunnossa sisällä polttaminen, mutta koko rakennuksen muut asunnot saavat kunnon käryn sisälle ilmanvaihdon takia. Tupakointikin koko rakennuksen läheisyydessä ankarasti kielletty tuon takia :asif:
Täällä purnaaminen = Turhaa.
Poliisille ilmottaminen = Hommalle pistetään stoppi.
Eli mites haluat? Purnata turhaan vai lopettaa perseilyn?
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 011
Täällä purnaaminen = Turhaa.
Poliisille ilmottaminen = Hommalle pistetään stoppi.
Eli mites haluat? Purnata turhaan vai lopettaa perseilyn?
Isännöitsijälle laitettu jo viestiä. Poliisille varmaan turha ilmoittaa tässä vaiheessa, kun tuo asukas voi olla kuka tahansa koko taloyhtiöstä. Toivottavasti yleinen ilmoitus säikäyttää tai saa edes vähän järkiintymään. Tätä ketjua käytän vain avautumiseen ja oman turhautumisen purkamiseen samalla, kun tuulettelen kannabiksen hajuja omasta asunnosta pois.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Isännöitsijälle laitettu jo viestiä. Poliisille varmaan turha ilmoittaa tässä vaiheessa, kun tuo asukas voi olla kuka tahansa koko taloyhtiöstä. Toivottavasti yleinen ilmoitus säikäyttää tai saa edes vähän järkiintymään. Tätä ketjua käytän vain avautumiseen ja oman turhautumisen purkamiseen samalla, kun tuulettelen kannabiksen hajuja omasta asunnosta pois.
Eiköhän poliisilla ole "nenää" löytää oikea ovi sieltä, ties vaikka olisi kasvattamo siellä.. Noista kun tulee melko voimallinen "käry"..
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
736
Ei poliisia kiinnosta alkaa satunnaista polttelijaa jahtaamaan. Nim. kokemusta on. Aikoinaan poltteli alakerran naapuri lasitetulla parvekkeellaan ja käry nousi meidän lasitetulle parvekkeelle ja jäi sinne. Kalusteet ym. meni käyttökelvottomiksi kun haju oli niin vahva. Monta kertaa yritettiin poliisi saada paikalle, mutta kun ei ole resursseja niin ei ole.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Tässä pitää tietää taikasanat "rapussani asuu huumekauppias, jatkuvasti polttavat pilveä ja tyypin luona käy ihmeellisen näköistä sakkia kellon ympäri". Partio on vartissa paikalla.
Ja millä tapaa tämä on oikea tapa hoitaa kyseinen asia? Sitten ihmetellään kun poliisilla on kädet täynnä hommia, kun jokaisen pilvenpolttajan ovella käydään tarkastamassa kun naapurit soittaa isoista huumebisneksistä ja kyseenalaisen näköisistä diilereistä.

Jos kyseisestä henkilöstä ei aiheudu mitään muuta haittaa hajun lisäksi, niin ehkä kannattaa vaikka jättää se kuuluisa heippalappu, johon kirjoittaa esimerkiksi "voisitko ystävällisesti lopettaa haisevien huumausaineiden käytön talon läheisyydessä".
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
736
Miten helvetissä se käry muka tarttuu kalusteisiin että ne menee käyttökelvottomiks? Naapuri pieras ja nyt tartteen uuden telkkarin kun uutiset haisee paskalle.
Kun se käry jää käytännössä akvaarioon leijumaan ja parvekekalusteissa pehmusteet, niin itse en hajuherkkänä voinut niitä kalusteita enää käyttää kun haju seurasi perään vielä seuraavaan asuntoonkin.
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
Onhan tuo naurettavaa työllistää poliisia moisen asian vuoksi ihan kuin poliisilla ei olisi muutakin tärkeämpää tekemistä.
Tuliko mieleen mennä juttelemaan ihan kasvokkain ensin vai pelottikko jo etukäteen toisen ihmisen kohtaaminen?
Monta kertaa yritettiin poliisi saada paikalle
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 674
Tupakoijille on maailman tärkein asia saada vetää kessua juuri silloin kun alkaa vituttaa ja narkkikset iskeä riippuvuudesta. Jos menet sanomaan niin luultavasti unohtuu kun ollaan sytyttämässä seuraavaa sätkää.
Plus että se savu haihtuu taivaan tuuliin sentin tupakan yläpuolelta. Raukoilta on kadonnut hajuaistikin niin luulevat että ei kukaan sitä edes haista.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
534
Tupakoijille on maailman tärkein asia saada vetää kessua juuri silloin kun alkaa vituttaa ja narkkikset iskeä riippuvuudesta. Jos menet sanomaan niin luultavasti unohtuu kun ollaan sytyttämässä seuraavaa sätkää.
Plus että se savu haihtuu taivaan tuuliin sentin tupakan yläpuolelta. Raukoilta on kadonnut hajuaistikin niin luulevat että ei kukaan sitä edes haista.
Perus pilvenpössyttäjälle on paras vaihtoehto käydä joko sanomassa tai jättää heippalappu. Yleensä säikähtävät sen verran että nauttivat höpöheinänsä muualla tai sitten vaporisaattorin kautta kiinnijäämisriskin vuoksi.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 552
Ei poliisia kiinnosta alkaa satunnaista polttelijaa jahtaamaan. Nim. kokemusta on. Aikoinaan poltteli alakerran naapuri lasitetulla parvekkeellaan ja käry nousi meidän lasitetulle parvekkeelle ja jäi sinne. Kalusteet ym. meni käyttökelvottomiksi kun haju oli niin vahva. Monta kertaa yritettiin poliisi saada paikalle, mutta kun ei ole resursseja niin ei ole.
Lienee paikkakuntakohtaista. Turussa ainakin omassa taloyhtiössä saatiin ihan yhdellä puhelinsoitolla partio paikalle ja sen jälkeen tulikin enempi porukkaa viemään kukkasia. Siellä oli jo kasvattamo kylppäri/saunassa ym. pientä. Ja ihan tavallinen soitto oli, eikä mitään "huumemies puukon kanssa uhkailee". Isännöinin kautta toki onnistuu myös jotain, muttei kannata liikoja vetää sen niskaan.
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
182
Teepäs se kissan menon estävä avoaitaus. Pyöräilijät on kyllä yksiä kyrpiä spandexit jaloissaan. Aina päälle tulossa ja kiroilevat.
Perus pyöräilijät ehkä onkin mutta juuri tämä spendex porukka on mielestäni juuri niitä, jotka polkevat satoja kilimetrejä viikossa, osaavat kyllä hyvin liikennesäännöt ja niitä noudattavat. Vähän sama kun porukka syyttää rekkakuskeja vaikka todennäköisesti ajavat tiellä kaikkein ammattimaisimmin. Toki monia ärsyttää tämä porukka ihan muuten vaan kun autoilijat valittavat että tukkii tiet ja kävelijät valittaa kun ne menee niin kovaa kevyän liikenteen väylällä.

Itse en aja kilpaa mutta veli ajaa ja kyllä sillä on monta kertaa viikossa lähellä piti tilanteita kun painaa 40kmh menemään liikennesääntöjen mukaisesti ja tyypillisimmin joku kävelijä hyppää eteen kun räplää puhelintaan ja seilaa kävelytietä ajatuksissaan vasemmalta oikealle.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
736
Onhan tuo naurettavaa työllistää poliisia moisen asian vuoksi ihan kuin poliisilla ei olisi muutakin tärkeämpää tekemistä.
Tuliko mieleen mennä juttelemaan ihan kasvokkain ensin vai pelottikko jo etukäteen toisen ihmisen kohtaaminen?
No ei tulisi kyllä mieleenkään mennä minkään hampuusin tai narkin ovea soittamaan.

Vaihtoehto 1: Soitat narkin ovikelloa, joko kuolet tai et kuole.
Vaihtoehto 2: Virkavalta hoitaa tilanteen. Et kuole varmuudella ja oma identiteettikin pysyy piilossa.
Valitsen vaihtoehdon 2.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
No ei tulisi kyllä mieleenkään mennä minkään hampuusin tai narkin ovea soittamaan.

Vaihtoehto 1: Soitat narkin ovikelloa, joko kuolet tai et kuole.
Vaihtoehto 2: Virkavalta hoitaa tilanteen. Et kuole varmuudella ja oma identiteettikin pysyy piilossa.
Valitsen vaihtoehdon 2.
Kaikki päihteitä käyttävät henkilöt eivät ole "narkkeja" tai vaarallisia muille. Samalla oletuksella sinä olet yhden saunaoluen jälkeen alkoholisti ja hakkaamassa muita ihmisiä nakkikioskin jonossa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Kaikki päihteitä käyttävät henkilöt eivät ole "narkkeja" tai vaarallisia muille. Samalla oletuksella sinä olet yhden saunaoluen jälkeen alkoholisti ja hakkaamassa muita ihmisiä nakkikioskin jonossa.
Eipä niistä aina tiedä. Poliisille kuitenkin maksetaan, jotta tekevät juuri tuollaisia hommia, joten poliisi kannattaa kilauttaa paikalle..
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Eipä niistä aina tiedä. Poliisille kuitenkin maksetaan, jotta tekevät juuri tuollaisia hommia, joten poliisi kannattaa kilauttaa paikalle..
Tämä on taas asia, jossa suomalaisilla olisi parannettavaa. Itse tunnen monta +40v henkilöä joka polttaa kannabista. Työpaikka, omakotitalo, vaimo, lapsia jne. Täysin tavallisia ihmisiä kyseessä. Mutta joku siinä on että naapuri leimaa heti narkkariksi ja ollaan soittamassa poliisit, kun itse ei kehdata mennä oven taakse esittämään asiaa vaikka näin "Hei, tuo sinun jatsitupakan polttaminen tuottaa ikävän paljon hajuja meille päin. Onko mahdollista jos pystyisit jatkossa suorittamaan asian niin, että se haju ei tule meille?". Sitten painottaa vielä, ettet halua soittaa poliisia/muuta virtavaltaa selvittämään asiaa. Todennäköisesti asia selviää paljon paremmin noin, kuin poliisit soittamalla.

Onko suomessa ollut paljonkin skenaarioita, jossa naapuri on saanut esim. puukosta kun menee mainitsemaan "narkkinaapurille" jostain hajuongelmasta?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 889
Puhtaat hampunpolttelijat ja kotikasvattajat on pääasiassa harmittomia ja ei pitäisi olla ongelmaa käydä huomauttamassa, mutta kun sitä ei voi tietää, sattuuko sama vesseli vetämään vähän piriäkin siinä samalla, tai sattuuko olemaan käymässä vähän ikävämpää sakkia juuri, kun menet huomauttamaan. Ei ole mitään syytä riskeerata, eka ystävällistä heippalappua postilaatikkoon, sitten poliisille, mistä sitä tietää onko kyseessä harmiton kaveri vai ei.

Onko suomessa ollut paljonkin skenaarioita, jossa naapuri on saanut esim. puukosta kun menee mainitsemaan "narkkinaapurille" jostain hajuongelmasta?
Silloin tällöin lehdestä saa lukea, miten huomauttamaan mennyt naapuri hakattiin pyörätuoliin. En lähtisi itse kokeilemaan, ellen tuntisi naapuria valmiiksi ja tietäisi, että on pelkkä leppoisa hampunpolttelija.

Muoks: Jäi väliin puolikas stoory omista nuoruudenaikaiseista kavereista. Piti kertoa, että täysin harmittomia heppuleita, mutta kun hommaan liittyi lainsäädännön takia väistämättä järjestäytynyt rikollisuus, niin tunnelma meni heti ikävämmäksi, kun kontaktia sinne päin heille tuli. Samat kaverit heittivät lopulta henkensä kovempien aineiden yliannostukseen, mutta tämän tarinan ei ole tarkoitus olla mikää kannabista vastustava kannanotto, vaan kertoa, että kun siihen harmittomaan touhuun voi liittyä lieveilmiöitä, niin enpä itse halua olla missään tekemissä kenekään ennalta tuntemattoman hampuusinkaan kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Lienee paikkakuntakohtaista. Turussa ainakin omassa taloyhtiössä saatiin ihan yhdellä puhelinsoitolla partio paikalle ja sen jälkeen tulikin enempi porukkaa viemään kukkasia. Siellä oli jo kasvattamo kylppäri/saunassa ym. pientä. Ja ihan tavallinen soitto oli, eikä mitään "huumemies puukon kanssa uhkailee". Isännöinin kautta toki onnistuu myös jotain, muttei kannata liikoja vetää sen niskaan.
No nyt ollaan oikeassa threadissa. Meno kuin natsi-Saksassa juutalaisia ilmiantaessa. Tuli poijjaat SS-joukot paikalle ja löysivät Tooran ja yhdeksän-haaraisen kynttelikön! Hienosti hoidettu.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 552
No nyt ollaan oikeassa threadissa. Meno kuin natsi-Saksassa juutalaisia ilmiantaessa. Tuli poijjaat SS-joukot paikalle ja löysivät Tooran ja yhdeksän-haaraisen kynttelikön! Hienosti hoidettu.
Ihan vaan yksi partio. Tämän jälkeen veivät kaverin ja myöhemmin tuli toinen ja vei kukkaset pois. Jos kasvattaa haluaa, ei se kerrostalon kylppäri ole oikea paikka sitä tehdä. Hajuhaitat tykkää levitä vähän turhan laajalle. Jos on pakottava tarve kasvattaa ja poltella, voi sitä tehdä esim. Kaliforniassa tai jossain muualla.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 939
Aktiivihiilisuodatinkin on keksitty kanavapuhaltimeen liitettynä. Taitaapa jotkut kasvatella isompaa ilmanvaihtoakin kunhan lajikkeen valitsee oikein.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 319
Viestejä
4 197 831
Jäsenet
70 890
Uusin jäsen
Avaruusteleskooppi Hubble

Hinta.fi

Ylös Bottom