Ei ongelmaa, toin vain oman esimerkin ns. toiselta puolelta. Kissanomistajan vastuullahan sen katin kulkemiset on, ja jos eksyy koirapihalle niin paskempi juttu. En vaan itse ymmärrä hirveää vihaa sitä kissaeläintä kohtaan, jos sen omistaja toimii vastuuttomasti. Toki hieman hankalaa se voi olla selvittää kenen katti on kyseessä joka kuljeskelee, koska niillä voi olla isokin reviiri. Enkä nyt tarkoita ketään tässä langassa, mutta tiedän paljon koiranomistajia joiden mielestä kaikki kissat pitäisi hävittää mahdollisimman paljon kiduttamalla, samalla kun koirille pitäisi antaa jotain erityisoikeuksia ja esim. öisestä haukkumisesta kerrostalossa ei saisi edes valittaa, se koetaan suorana henkilökohtaisena vittuiluna.Meidän tapauksessa kissa oli väärässä paikassa, teidän tapauksessa koira oli väärässä paikassa, ei se sen vaikeampaa ole. Mikä tässä nyt oli se ongelma? Koko ajan olen sanonut että koirien pitää pysyä omilla pihoilla ja siksi ne aidat pitää olla sellaiset ettei sieltä karata, samaa koskee kissoja, niitä ei pidetä vapaana.
Itse eläinrakkaana en halua pahaa yhdellekään luontokappaleelle, mutta yhtä paljon mulla on oikeus pahastua koiran räksytyksestä silloin kun haluaisin ottaa päikkärit, kuin jollain omakotiasujalla siitä että kulkukissa paskoo hänen autonsa alle. Kuitenkaan itse en katso oikeaksi käydä pistämässä myrkkymakkaraa postiluukusta jos haukku harmittaa, mutta monilla tuntuu olevan näkemys että sitä kissaa voi ensisijaisesti häätää vaikkapa ampumalla ilmakiväärillä.