Asun rivitalossa perheenikanssa 3v likka ja emäntä. Taloja U muodossa ja keskellä on leikkikenttä ja varastot. Naapuriimme muutti pari kuukautta sitten nainen noin 50+ ja kaksi terrireriä. Samontein alkoi ilmestyä kusi läikkiä parkkipaikan ja asuntojen läheisyyteen,aiemmin ei ole ollut vaikka on muitakin koiria pihapiirissä. Minua asia ei niin vielä häirinnyt mutta naapurit laittoivat lapun postiin pyytäen että ei kusettaisi koiriaan piha-alueelle.
Eräänä aamuna oli sitten kustu aivan meidän pihapolkumme eteen tielle mikä kiertää pihan. Hakkasin kuset pois jäästä ja kiikutin metsään. Iltasella olin tupukilla etupihalla kun rouva tuli kotiin ja kysyi - tiiäkkö kuka on siivonnut veeruskan pissat pois,sanoin että minä, ei ole järin lysti kun likka leikkii pihalla että voi olla turvallaan koirasi kusessa, vastasi että olethan tietoinen että vain kiinteät jätökset pitää siivota ja meni sisään.
Ilmoitin taloyhtiölle ja pyysin että puuttuisivat piha-alueella tapahtuvaan koirien kusetukseen, yleinen ilmoitus tulikin seuraavana päivänä postissa että koirien jätökset siivottava yhteiseltä alueelta välittömästi. Luulin että menisi nyt jakeluun ja kuseminen loppuisi.... Luulin väärin.
Pari päivää ja taas oli kusta keskellä piha tietä leikkikentän vieressä ja hakkasin nekin jäästä pois. Seuraavana päivänä satuimme ulos samaan aikaan ja hän kysyi että eikö minulla ole muuta tekemistä kun siivota hänen koiriensa kusia pois, yritin ensin ystävällisesti selvittää hänelle että miksi ei ole soveliasta toimintaa tämä yhteiselle pihalle koirien kusettaminen, pihalla asuu paljon lapsia eikä kukaan halua väistellä kusta kun leikkii pihalla, vastaus oli että älä vaan vie lastasi metsään siellä on pupun kakkaa,
hieman aloin jo hiiltymään, jatkoin selvitystä ja sanoin että en ole ainoa ketä tämä toiminta häiritsee, vastaus oli ihan sama mene ostamaan hamekangasta kun olet noin akka.
Sillon palo käämit ja annoin hänen kuulla kunniansa ihan huolella, pistin tulemaan kaiken mitä keksin ja vähä päälle kunnes huomasin että hän alkoi tihrustamaan itkua jolloin sanoin että kun ei näytä menevän jakeluun, eikä kiinnosta kuin omat rakit ja luetun ymmärtäminen on hankalaa niin taloyhtiö saa hoitaa homman loppuun eikä sinun tarvitse enää ikinä olla missään tekemisissä minun tai perheeni kanssa ja menin sisään.
Ilmoitin taloyhtiölle että kuseminen ei ota loppuakseen että jotain on nyt tapahduttava, seuraavana päivänä uusi yleinen ilmoitus postilaatikossa missä luki että koirien jätökset siivottava välittömästi pois myös virtsat,olin tyytyväinen tähän ja jäin odottelemaan että vieläkö kusta ilmaantuu.
Kuseminen loppui mutta akaksi haukkuminen alkoi, joka kerta kun olin etupihalla ja hän tuli kotiin koiriensa kanssa puhui koirilleen että älkää menkö sinne kun toi naapurin akka on niin paha päinen. En aluksi välittänyt asiasta kunnes se vaan jatkui ja jatkui... ilmoitin hänelle että jos tuo akattelu ei lopu pistän kunnian loukkaus syytteen vetämään.
Loppu akattelu ja tilalle tuli etuoven paiskominen kuin mikäkin teini, se nyt vaan huvittaa kun sentään aikuinen ihminen kyseessä.
Se tähän vielä jatkoa että meillä on pulkkamäki takapihalta metsään ja alhana meni polku siitä mäen läpi jonka kohdalla hän alkoi oikein odottamaan koiriensa kanssa että kusevat siihen missä tiesi likan mäen olevan,otin kolan käteen ja kolasin aivan jäätävän vallin siihen polulle että rämpikööt perkele siitä jos tahtoo vielä toisen pulkkamäkeen kusta no loppusekin sitten siihe. Että sellanen tarina naapurista tälläkertaa.