Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Menin piipahtamaan pariksi minuutiksi naapurissa, ja jätin television pienelle ja kämpän oven rakosilleen.
Eipä mennyt kuin pari minuuttia niin yläkerran neiti-ihminen oli ensin naapurin ovella huhuilemassa, että saako oven laittaa kiinni.
Minuutin päästä löysin saman neitokaisen omalta oveltani kuikuilemasta, kysyin että häiritseekö sinua kun ovi on auki ja televisiota tuskin kuulee rappukäytävään, niin sanoi että häiritsee ja kuuluu kakkoskerroksen asuntoon. Enpä jäänyt asiaa setvimään kun näytti olevan vaatetuksesta päätellen ulkoa tulossa.
Joku mt-potilas joka ei voi sietää avoinna olevia ovia tulee ensimmäisenä mieleeni.
Naapuri tulee asiallisesti puhumaan häiritsevästä asiasta niin täällä leimataan psyykkisesti sairaaksi, mun korviin Junaskin touhu kuullostaa oudommalle.
Naapuri tulee asiallisesti puhumaan häiritsevästä asiasta niin täällä leimataan psyykkisesti sairaaksi, mun korviin Junaskin touhu kuullostaa oudommalle.
Itsellä asui(?) hajamielinen opiskelijatyttö naapuriasunnossa, niin ovi tuntui unohtuvan auki aina välillä koko päiväksi. Kerran laitoin sen kiinni, kun ei ollut kauppareissun aikana (n. 45 min) laitettu kiinni ja ketään ei vaikuttanut olevan kotona. Kerran oli myös unohtanut avaimensa asunnon oveen, niin soitin ovikelloa ja mainitsin asiasta. Oli kiitollinen tästä. Ei ole enää hetkeen tapahtunut, joten olisikohan tuohon muuttanut joku uusi asukki.Kyllähän se monesti voi tulla mieleen onko unohtunut vahingossa auki. Sinällään vähän outoa huhuilla jos asukas on itse paikalla, mutta ei siitä mitään säädöksiä kyllä ole ettei päivällä saisia ovea tarvittaessa pitää raollaan vaikka tv kuuluisikin käytävään.
Helposti jos laskee vaikka painavat ostoskassit maahan ja oven avaamisen jälkeen menee heti sisälle kassien kanssa.Ketään leimaamatta, miten avaimet voi jäädä oveen?
Tai kerran sen työntää sinne niin miksi siitä päästää irti?
Itse ainakin otan samalla liikkeella avaimet mukaan kun olen saanut oven avattua.
Ketään leimaamatta, miten avaimet voi jäädä oveen?
Itse ainakin otan samalla liikkeella avaimet mukaan kun olen saanut oven avattua.
Esim. abloy sento lukko ei enää aukea vain avaimesta vääntämällä kuten vanhempi exec teki, vaan ensin avaimella pitää vääntää lukko "auki" ja sitten kahvalla avataan ovi. Tohon sitten yhdistät meneillään olevan puhelun, kauppakassit/laukun kädessä, huutavan lapsen, sylivauvan, koiran hihnassa tai kaikki edellä mainitut, niin kyllä se voi käydä![]()
Mulla on moinen lukko, työnnän avaimen rööriin, pyöräytän auki, vedän pois, laitan avainnipun takaisin taskuun ja avaan oven. Tai Abloy se on, mallista en ole varma, mutta noin se toimii.
Joo tollasessa se ei jääkkään oveen kun oven saa auki sen jälkeen kun avaimen on ottanut irti, mutta vanhan mallisessa helposti unohtuu kun pitää vääntää sitä avainta että saa oven auki. Varsinkin kerrostalon ovessa jossa ei ole edes kahvaa.
Tässä taloyhtiössä vaihdettiin vanhat Execit jokunen kuukausi sitten Sentoon, ja kyl ne aukee ihan avaimesta vääntämällä eikä mitään kahvaa edes ole.Esim. abloy sento lukko ei enää aukea vain avaimesta vääntämällä kuten vanhempi exec teki, vaan ensin avaimella pitää vääntää lukko "auki" ja sitten kahvalla avataan ovi. Tohon sitten yhdistät meneillään olevan puhelun, kauppakassit/laukun kädessä, huutavan lapsen, sylivauvan, koiran hihnassa tai kaikki edellä mainitut, niin kyllä se voi käydä![]()
Tässä taloyhtiössä vaihdettiin vanhat Execit jokunen kuukausi sitten Sentoon, ja kyl ne aukee ihan avaimesta vääntämällä eikä mitään kahvaa edes ole.
Tässä taloyhtiössä vaihdettiin vanhat Execit jokunen kuukausi sitten Sentoon, ja kyl ne aukee ihan avaimesta vääntämällä eikä mitään kahvaa edes ole.
Helposti. Paljon kulkua edestakaisin, painavat kantamukset, kiire panemaan tai mitä tahansa tarpeeksi akuuttia. Ei tarvitse olla edes hajamielinen. Eri juttu jos tuo on jatkuvaa. Silloin lienee kyseessä sairas, vammainen tai kroonisesti päihtynyt.Ketään leimaamatta, miten avaimet voi jäädä oveen?
On niitä ainakin Profilen ja Execin kanssakin melkoinen tovi sitten asennettu. Siis juuri sellaista lukkorunkoa, missä täytyy kääntää avainta ja painaa kahvaa samanaikaisesti, tai vähän uudemmissa osassa fiksumpana mallina ensin pyöräyttää avain joka ei heti palauta, ja vaikka samalla kädellä seuraavaksi painaa kahva. Saa myös yksikätiset reumaatikot oven auki.Varmaan näin jos laitetaan vain uudet lukkopesät vanhaan runkoon, rungostahan se on kiinni miten systeemi toimii. Itselleni nyt ulko-ovesta tuli ensimmäisenä mieleen ulkona olevat ovet, jotka toteutetaan kahvan kanssa, ja sento ei tosiaan sellaisena setuppina enää aukea pelkällä avaimella kuten execit ja classicit aikanaan.
Mitähän nämä valitukset auttaa? Itse laitoin postia niin kaikui vaan kuuroille korville kunnalla, ja muutenkin tarvitsisi varmaan jonkun 5 asukkaan vetoomuksen ennenkuin mitään tehdään, ja se on vähän hankala näin rivitalossa kun itse vaan kuulee häiriönNäyttää taas alakerran vuokra-asuja ottaneen tavaks että perjantaina lähetää ryyppää ja koira jätetään iteksiin. Seiskasta asti haukkunu tauotta, onneks kohta menee hiljasuuden yli niin voi jättää valituksen.
Mitähän nämä valitukset auttaa? Itse laitoin postia niin kaikui vaan kuuroille korville kunnalla, ja muutenkin tarvitsisi varmaan jonkun 5 asukkaan vetoomuksen ennenkuin mitään tehdään, ja se on vähän hankala näin rivitalossa kun itse vaan kuulee häiriön![]()
Määrääaikaista sopimusta ei noin vain irtisanota.Tuossa tilanteessa maksaisin mieluusti sopimussakon ja muuttaisin pois samantien. Mielenterveys ja hyvät yöunet ovat tärkeämpiä kuin se 1kk(?) vuokra.
Jotkut talot ovat tosiaan rakenteiltaan täysin sopimattomia ihmisasutukseen, mutta jotenkin jotkut vaan kärvistelevät niissä vuodesta toiseen.
Määrääaikaista sopimusta ei noin vain irtisanota.
Mitäs te olette mieltä tästä? Onko minulla jokin lakipykälä puolellani, jonka avulla käännän asian edukseni vaikka vuokranantaja ei suostuisi päättämään sopimusta ennenaikaisesti? Vai pitääkö vain hyväksyä tämä kerrostalon metelinä ja koittaa selvitä elokuuhun asti hammasta purren? Silloin siis viimeistään muutan tästä pois, koska käsittääkseni yläkerran vuokralainen on saanut asuntonsa joltain tukisäätiöltä tms. Eikä taida olla lähdössä mihinkään vaikka mihin valittaisin.
Popittelet tuonne aamuyön tunneille suht suurella äänenpaineella ja odottelet häätöä. Profit!
Eikä varmaankaan haittaa seuraavassa vuokrakämpässä kun vuokranantaja kysyy suosituksia edelliseltä vuokraisännältä.Popittelet tuonne aamuyön tunneille suht suurella äänenpaineella ja odottelet häätöä. Profit!
Johonkin se raja kannattaa vetää pyllistelyssäkin eikä olla ihan lammas. Olen asunut parikin kertaa vuokralla, mutta tuollaista pyyntöä ei ole tullut. Olrn lähinnä kuullut legendaa moisesta.Eikä varmaankaan haittaa seuraavassa vuokrakämpässä kun vuokranantaja kysyy suosituksia edelliseltä vuokraisännältä.
On jotenkin mielenkiintoista että sanotaan metelistä kärsivälle, että kannattaa muuttaa muualle kuin kerrostaloon, aivan kuin se onnistuisi tuosta noin vaan. Vaikka sen kertoisikin asiallisesti, on se vähän samaa sorttia kuin "Muuta maalle jos et elämisen ääniä kestä" - kommentit. (Tämänkin voisi kääntää niinkin, että yhtä hyvin ne mekkaloijat voisivat painua maalle kissojen, koiriensa ja kersojensa kanssa missä on tilaa juosta, riehua, kolata ja huutaa ilman että joku "naapuri" tulee häiritsemään heidän perseilyjään.)
Mitä jos sen hetkinen taloudellinen tilanne ei ole kummoinen ja tulevaisuus on mysteeri, vaikka muuten menisi hyvin? En ole ihan selvillä miten hinnat näissä menee, mutta muu kuin kerrostaloasuminen ei ole varsinaisesti kovin edullista kuin ehkä rivareissa ja niissäkin on vähän niin ja näin ja omat ongelmansa.
Kiven alla tuntuvat olevan myös kerrostaloissa ylimmän kerroksen asunnot, aina saa jännittää mikä adhd-lapsiperhe siellä yläkerrassa sitten odottaa...
Tietenkin niin kannattaa todeta, sillä tiedä muutaman meteliheikkohermoisen tapauksen ja olen sekä asunut, että ollut yökylässä useissa kerrostaloissa ja niissä nyt kuuluu niitä elämisen ääniä pitkin vuorokautta. Jos jos ei vain opi sietämään ääniä / halua opetella, niin silloin nyt vain kerrostalo on ihan pirun huono vaihtoehto.
Jos haluaa sitä hiljaisuutta, niin se on syytä laittaa onnistumaan jollain tavoin joku muu paikka, kuin satunnainen kerrostalo.
Tietenkin niin kannattaa todeta, sillä tiedä muutaman meteliheikkohermoisen tapauksen ja olen sekä asunut, että ollut yökylässä useissa kerrostaloissa ja niissä nyt kuuluu niitä elämisen ääniä pitkin vuorokautta. Jos jos ei vain opi sietämään ääniä / halua opetella, niin silloin nyt vain kerrostalo on ihan pirun huono vaihtoehto.
Jos haluaa sitä hiljaisuutta, niin se on syytä laittaa onnistumaan jollain tavoin joku muu paikka, kuin satunnainen kerrostalo.
Siitä on TÄYSIN turha syyttää naapureita, jos kuuluu ääniä, mikäli vika on siinä, että talon rakenteet eivät eristä ihan normaaleja elämisen ääniä. Ainankin itse olisin suivaantunut valittajalle totaalisesti, jos olisi tullut itkemään esim suihkussakäynnistä, vessanvetämisestä, iltapalan tekemisestä, huoneistossa kävelemisestä tms normi toiminnasta TV:n aukipitämisestä, normi äänenvoimakkuudella jne. Osassa taloja on varmasti kuulunut ääniä suuntaan ja toiseen, mutta onneksi ei silloin saattunut kitiseviä naapureita.
Joku älypää päätti alottaa poraamisen ennen seittemää, kerranki ois mukulaki ehkä antanu nukkua jopa vähä pitempään...