Perkeleen naapurit.

Liittynyt
16.05.2018
Viestejä
1 778
Vähän menee ot:ksi, mutta kuka helvetti normaaleista ihmisistä rämäyttää kaihtimet alas niin että rämisee:D
Jaa-a, kaikenlaisia ihmisiä löytyy joista monet saavat aikaan uskomatonta meteliä yksinkertaisilta kuulostavista asioista. Lähin vastaava esimerkki tulee mieleen ukin rullaverho joka piti kiskoa aina ilta kuudelta alas voimalla ja aamulla piti heti 7lta räväyttää ylös asti ja piti kyllä ikävää meteliä. (Voipi olla osasyy verhovastaisuuteeni :) ) Ei ollu siellä taloudessa sälekaihtimia, mutta takulla olis saanut niilläkin metelin aikaan.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 837
Joo kyllä täällä on riistakamerat ja kännykät pihaa kuvanneet 24/7 mutta vielä ei ole tärpännyt, ja MTV:n loppukevennyshemmokin soiton päässä tulemaan haastattelemaan tarvittaessa...

No ei nyt sentään :D

Lupaan toki, että IOlaiset saa tietää ensimmäisenä jos tulee jotain uutta kerrottavaa / kuvaa ko. asiaan liittyen :kippis:
Ehkä sille naapurille voisit lahjoittaa vaikka luumuja tai muuta laksatiivista ruokaa tai vaikka ummetus- tai ulostuslääkkeitä. Eihän tästä tule mitään kun mahdollisesti sadat ihmiset netissä odottavat jatkokertomusta pihakakkaajan tarinaan ja mitään ei tapahdu.

Mahdollisesti jos tehokkaat ulostuslääkkeet saa jemmettua johonkin ruokaan jota tarjoaa kenties isolle vierasjoukolle, niin ei tarvi tyytyä yhden pihalle kakkaajan kuvaamiseen vaan koko porukka sontii minne sattuu.

:lol:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 010
Pitäisiköhän tässä laittaa kädet kyynärpäitä myöten ristiin kun mitään ei kuulu ja häriöitä ei ole ollut, ainakaan tässä meillä.... :kahvi:
On neljän kolmikerroksisen kerrostalon "kolhoosi", rauhallinen sellainen.... :vihellys:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Menin piipahtamaan pariksi minuutiksi naapurissa, ja jätin television pienelle ja kämpän oven rakosilleen.
Eipä mennyt kuin pari minuuttia niin yläkerran neiti-ihminen oli ensin naapurin ovella huhuilemassa, että saako oven laittaa kiinni.
Minuutin päästä löysin saman neitokaisen omalta oveltani kuikuilemasta, kysyin että häiritseekö sinua kun ovi on auki ja televisiota tuskin kuulee rappukäytävään, niin sanoi että häiritsee ja kuuluu kakkoskerroksen asuntoon. Enpä jäänyt asiaa setvimään kun näytti olevan vaatetuksesta päätellen ulkoa tulossa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
196
Menin piipahtamaan pariksi minuutiksi naapurissa, ja jätin television pienelle ja kämpän oven rakosilleen.
Eipä mennyt kuin pari minuuttia niin yläkerran neiti-ihminen oli ensin naapurin ovella huhuilemassa, että saako oven laittaa kiinni.
Minuutin päästä löysin saman neitokaisen omalta oveltani kuikuilemasta, kysyin että häiritseekö sinua kun ovi on auki ja televisiota tuskin kuulee rappukäytävään, niin sanoi että häiritsee ja kuuluu kakkoskerroksen asuntoon. Enpä jäänyt asiaa setvimään kun näytti olevan vaatetuksesta päätellen ulkoa tulossa.
Joku mt-potilas joka ei voi sietää avoinna olevia ovia tulee ensimmäisenä mieleeni.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
381
Naapuri tulee asiallisesti puhumaan häiritsevästä asiasta niin täällä leimataan psyykkisesti sairaaksi, mun korviin Junaskin touhu kuullostaa oudommalle.
Jos joku parin minuutin oven auki pitäminen tai mikä tahansa yksittäinen pari minuuttia kestävä ja normaaliksi luokiteltava ääntä tuottava asia, muulloin kuin yöllä, antaa aihetta huomauttaa naapurille, niin eiköhän ole silloin vähintään jonkinlainen ongelma kerrostaloasumiseen sopeutumisessa kyseessä. Luulisi että niin herkkä ihminen joutuu ainakin lähtemään evakkoon joka kerta kun samassa rapussa on muuttopäivä.

Eri asia toki jos ääntä aiheuttava toiminta on toistuvaa ja se häiritsee niin silloin on ihan perusteltua sanoa että voisitko jatkossa laittaa sen oven kiinni kun teet noin.

edit. aivot aamusolmussa, korjattu sekava lause
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Joo kyllä ainakin oman kokemuksen perusteella on ihan tavanomaista, että jollain on asunnossa hetken ovi auki, eikä itsellä kyllä nyt ihan heti tullut mieleen mennä sinne oviaukkoon huhuilemana että voiskos tämän paiskata kiinni kun häiritsee :btooth:
 
Liittynyt
16.05.2018
Viestejä
1 778
Kyllähän se monesti voi tulla mieleen onko unohtunut vahingossa auki. Sinällään vähän outoa huhuilla jos asukas on itse paikalla, mutta ei siitä mitään säädöksiä kyllä ole ettei päivällä saisia ovea tarvittaessa pitää raollaan vaikka tv kuuluisikin käytävään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Naapuri tulee asiallisesti puhumaan häiritsevästä asiasta niin täällä leimataan psyykkisesti sairaaksi, mun korviin Junaskin touhu kuullostaa oudommalle.
Telkkariääni ei kuulu yhdestä asunnosta toisen kerroksen asuntoon jos yhden ovi on auki ja toisen kiinni. Ts. psyykkisesti sairas, case closed.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
458
Kyllähän se monesti voi tulla mieleen onko unohtunut vahingossa auki. Sinällään vähän outoa huhuilla jos asukas on itse paikalla, mutta ei siitä mitään säädöksiä kyllä ole ettei päivällä saisia ovea tarvittaessa pitää raollaan vaikka tv kuuluisikin käytävään.
Itsellä asui(?) hajamielinen opiskelijatyttö naapuriasunnossa, niin ovi tuntui unohtuvan auki aina välillä koko päiväksi. Kerran laitoin sen kiinni, kun ei ollut kauppareissun aikana (n. 45 min) laitettu kiinni ja ketään ei vaikuttanut olevan kotona. Kerran oli myös unohtanut avaimensa asunnon oveen, niin soitin ovikelloa ja mainitsin asiasta. Oli kiitollinen tästä. Ei ole enää hetkeen tapahtunut, joten olisikohan tuohon muuttanut joku uusi asukki.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 255
Ketään leimaamatta, miten avaimet voi jäädä oveen?
Tai kerran sen työntää sinne niin miksi siitä päästää irti?
Itse ainakin otan samalla liikkeella avaimet mukaan kun olen saanut oven avattua.
 
  • Tykkää
Reactions: hmb

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Ketään leimaamatta, miten avaimet voi jäädä oveen?
Tai kerran sen työntää sinne niin miksi siitä päästää irti?
Itse ainakin otan samalla liikkeella avaimet mukaan kun olen saanut oven avattua.
Helposti jos laskee vaikka painavat ostoskassit maahan ja oven avaamisen jälkeen menee heti sisälle kassien kanssa.

Kerran ainakin on käynyt näin ja etsin pitkään avaimia kaikista taskuista ja kotoa, kunnes tajusin mennä katsomaan ulko-ovesta.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Ketään leimaamatta, miten avaimet voi jäädä oveen?
Tai kerran sen työntää sinne niin miksi siitä päästää irti?
Itse ainakin otan samalla liikkeella avaimet mukaan kun olen saanut oven avattua.
Esim. abloy sento lukko ei enää aukea vain avaimesta vääntämällä kuten vanhempi exec teki, vaan ensin avaimella pitää vääntää lukko "auki" ja sitten kahvalla avataan ovi. Tohon sitten yhdistät meneillään olevan puhelun, kauppakassit/laukun kädessä, huutavan lapsen, sylivauvan, koiran hihnassa tai kaikki edellä mainitut, niin kyllä se voi käydä ;)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Ihmiselle voi joku asia olla ongelma, varsinkin jos tekee itselleen siitä ongelman, ei tarvitse olla mikään mielenterveyspotilas.
Lähinnä ihmetytti tuo asia kun ei kukaan muu ole keksinyt huomauttamisen aihetta asumisestani yhdeksäntoista vuoden aikana.
Tämä henkilö nyt muutenkin on melkein kaikki vapaapäivät alkoissaan, joten saattoi olla joku humalaisen päähänpisto leikkiä hyvää naapuria.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
704
Esim. abloy sento lukko ei enää aukea vain avaimesta vääntämällä kuten vanhempi exec teki, vaan ensin avaimella pitää vääntää lukko "auki" ja sitten kahvalla avataan ovi. Tohon sitten yhdistät meneillään olevan puhelun, kauppakassit/laukun kädessä, huutavan lapsen, sylivauvan, koiran hihnassa tai kaikki edellä mainitut, niin kyllä se voi käydä ;)
Mulla on moinen lukko, työnnän avaimen rööriin, pyöräytän auki, vedän pois, laitan avainnipun takaisin taskuun ja avaan oven. Tai Abloy se on, mallista en ole varma, mutta noin se toimii.
 
Liittynyt
16.05.2018
Viestejä
1 778
Mulla on moinen lukko, työnnän avaimen rööriin, pyöräytän auki, vedän pois, laitan avainnipun takaisin taskuun ja avaan oven. Tai Abloy se on, mallista en ole varma, mutta noin se toimii.
Joo tollasessa se ei jääkkään oveen kun oven saa auki sen jälkeen kun avaimen on ottanut irti, mutta vanhan mallisessa helposti unohtuu kun pitää vääntää sitä avainta että saa oven auki. Varsinkin kerrostalon ovessa jossa ei ole edes kahvaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
704
Joo tollasessa se ei jääkkään oveen kun oven saa auki sen jälkeen kun avaimen on ottanut irti, mutta vanhan mallisessa helposti unohtuu kun pitää vääntää sitä avainta että saa oven auki. Varsinkin kerrostalon ovessa jossa ei ole edes kahvaa.
Hyvä huomio, vaikka kerrostalossakin asunut itse niin päässyt unohtumaan ettei niissä tosiaan ole kahvaa ulkopuolella.
 
Liittynyt
16.05.2018
Viestejä
1 778
Näyttää taas alakerran vuokra-asuja ottaneen tavaks että perjantaina lähetää ryyppää ja koira jätetään iteksiin. Seiskasta asti haukkunu tauotta, onneks kohta menee hiljasuuden yli niin voi jättää valituksen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
381
Esim. abloy sento lukko ei enää aukea vain avaimesta vääntämällä kuten vanhempi exec teki, vaan ensin avaimella pitää vääntää lukko "auki" ja sitten kahvalla avataan ovi. Tohon sitten yhdistät meneillään olevan puhelun, kauppakassit/laukun kädessä, huutavan lapsen, sylivauvan, koiran hihnassa tai kaikki edellä mainitut, niin kyllä se voi käydä ;)
Tässä taloyhtiössä vaihdettiin vanhat Execit jokunen kuukausi sitten Sentoon, ja kyl ne aukee ihan avaimesta vääntämällä eikä mitään kahvaa edes ole.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
857
Tässä taloyhtiössä vaihdettiin vanhat Execit jokunen kuukausi sitten Sentoon, ja kyl ne aukee ihan avaimesta vääntämällä eikä mitään kahvaa edes ole.
Juu, ei se avaintyypistä ole kiinni. Kerrostaloissa aika hiljaista noiden kahvojen kanssa...
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Tässä taloyhtiössä vaihdettiin vanhat Execit jokunen kuukausi sitten Sentoon, ja kyl ne aukee ihan avaimesta vääntämällä eikä mitään kahvaa edes ole.
Varmaan näin jos laitetaan vain uudet lukkopesät vanhaan runkoon, rungostahan se on kiinni miten systeemi toimii. Itselleni nyt ulko-ovesta tuli ensimmäisenä mieleen ulkona olevat ovet, jotka toteutetaan kahvan kanssa, ja sento ei tosiaan sellaisena setuppina enää aukea pelkällä avaimella kuten execit ja classicit aikanaan.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 796
Tossa ois ny hyvä ymmärtää että lukko ja lukkorunko on kaks eri asiaa, lukon malli ei vaikuta lukkorungon toimintoihin.

Edit: Olinpas hidas.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 235
Ketään leimaamatta, miten avaimet voi jäädä oveen?
Tai kerran sen työntää sinne niin miksi siitä päästää irti?
Itse ainakin otan samalla liikkeella avaimet mukaan kun olen saanut oven avattua.
Helposti. Paljon kulkua edestakaisin, painavat kantamukset, kiire panemaan tai mitä tahansa tarpeeksi akuuttia. Ei tarvitse olla edes hajamielinen. Eri juttu jos tuo on jatkuvaa. Silloin lienee kyseessä sairas, vammainen tai kroonisesti päihtynyt.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 235
Varmaan näin jos laitetaan vain uudet lukkopesät vanhaan runkoon, rungostahan se on kiinni miten systeemi toimii. Itselleni nyt ulko-ovesta tuli ensimmäisenä mieleen ulkona olevat ovet, jotka toteutetaan kahvan kanssa, ja sento ei tosiaan sellaisena setuppina enää aukea pelkällä avaimella kuten execit ja classicit aikanaan.
On niitä ainakin Profilen ja Execin kanssakin melkoinen tovi sitten asennettu. Siis juuri sellaista lukkorunkoa, missä täytyy kääntää avainta ja painaa kahvaa samanaikaisesti, tai vähän uudemmissa osassa fiksumpana mallina ensin pyöräyttää avain joka ei heti palauta, ja vaikka samalla kädellä seuraavaksi painaa kahva. Saa myös yksikätiset reumaatikot oven auki.

Juuri tämän tyylisissä ovissa olen unohtanut avaimet pesään.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Näyttää taas alakerran vuokra-asuja ottaneen tavaks että perjantaina lähetää ryyppää ja koira jätetään iteksiin. Seiskasta asti haukkunu tauotta, onneks kohta menee hiljasuuden yli niin voi jättää valituksen.
Mitähän nämä valitukset auttaa? Itse laitoin postia niin kaikui vaan kuuroille korville kunnalla, ja muutenkin tarvitsisi varmaan jonkun 5 asukkaan vetoomuksen ennenkuin mitään tehdään, ja se on vähän hankala näin rivitalossa kun itse vaan kuulee häiriön :D
 

Sceppe

Team Tokmanni - on kahisevaa
Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 147
En ole niin hirveästi oven lukkon mallia tarkastellut, mutta toimii siten, että avain lukon pesään ja vääntäminen ja vielä pitää kahvasta vääntää. Jos kantamuksia käsissä, niin olen ihan hemmetin usein jättänyt avaimet ulko-oveen ja ja vaimokin pari kertaa siihen syyllistynyt. Edellisessä asunnossa ovi aukesi avainta kääntämällä niin ei kertaakaan ulko-oveen unohtunut. Itse aloin epäillä omaa muistia ja mielenterveyttä, mutta kun tutkiskelin asiaa niin syynä vain se, että jotain ylimääräistä käsissä ja avainta sekä kahvaa pitää vääntää samaan aikaan, että ovi aukeaa.

Edit: unohtui se varsinainen asia.

Naapurit ja näiden koira. Ulkoiluttavat koiraa tosi lyhkäsissä pätkissä ihan vain tarpeilleen, mutta nyt ovat alkaneet tekemään niin, että menevät viereisen taloyhtiön pihaan hoidattamaan koiransa asiat. Oman taloyhtiön pihaan eivät kehtaa ja pidemmälle ei huvita mennä, niin tämä sitten ratkaisuna.
 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Naapuritalon läski eläkeläispariskunta kuljettaa koirat (2kpl) hihnassa 15m rapunovesta parkkipaikkaa osoittavalle liikennemerkkille kuselle ja paskalle, ja sen jälkeen he laittavat koirat kauppareissun ajaksi pakettiauton takaosaan.

Koirina mielestäni sellainen rotu joka tarvitsisi paljon ulkoliikuntaa: Ranskanspanieli – Wikipedia
 
Liittynyt
16.05.2018
Viestejä
1 778
Mitähän nämä valitukset auttaa? Itse laitoin postia niin kaikui vaan kuuroille korville kunnalla, ja muutenkin tarvitsisi varmaan jonkun 5 asukkaan vetoomuksen ennenkuin mitään tehdään, ja se on vähän hankala näin rivitalossa kun itse vaan kuulee häiriön :D
No varmaan vähän tapaus kohtasta, mutta kai kun niitä riittävästi tulee niin täytyy jotain alkaa tekemään. Kyllä se ainakin lisää vuokranantajan paineita kun hänelle tulee vuokralaisesta valitusta niin voi olla että laittaa ihan suosiolla vuokralaisen kävelemään tai sitten isännöitsijän ja hallituksen painostuksella viimeistään.
 
Liittynyt
04.04.2017
Viestejä
437
Vähän nihkeä tapaus tällä hetkellä meneillään enkä oikein tiedä, että mitäs voisin tässä tehdä.

Muutin viime elokuussa kaksikerroksisen puukerrostalon ensimmäiseen kerrokseen vuoden määräaikaisella sopimuksella. Asunto oli ollut vuoden tyhjillään, se oli remontoitu täysin minua ennen ja kaikki vaikuttikin hyvältä. Kuitenkin jo ensimmäisellä asumisviikolla huomasin, että yläkerrassa asuva henkilö hyppii asunnossaan tunnin noin 04-05 välisenä aikana. Heräsin tähän tosiaan jokaisena aamuna joten torstaihin mennessä olin kerännyt riittävästi "rohkeutta" mennäkseni kyselemään asiasta. Oven avasi hindiä puhuva n. 30v mies. Suomeksi kommunikaatiomme ei onnistunut, joten ehdotin englantia jota hän onneksi osasi puhua kohtuullisella tasolla. Hän kertoi tekevänsä aamutreenin niihin aikoihin ja ilmoitti ettei se ole aikaisemmin häirinnyt muita rapussamme asujia (yläkerrassa kaksi toimistona toimivaa asuntoa ja alakerrassa lisäkseni kaksi eläkeläistä). Pääsimme yhteisymmärrykseen siitä, että aamutreeni on parempi suorittaa ulkona, koska lattian eristeet ovat todella mitättömät ja hyppimisestä aiheutuva meteli häiritsee minua. Yöllinen hyppiminen loppui ja sain taas nukuttua. Korvatulpat ovat kuitenkin välttämättömät, koska tämä henkilö lähti töihin noin 6-7.30 välillä.

Talven koittaessa yläkerrassa alkoi jokin 4-5hengen porukka kokoontumaan säännöllisesti noin kolme kertaa viikossa. Kyseisinä päivinä porukka saapui noin 16-17 asunnolle ja lähti sieltä noin 21-22 aikoihin. Koko tämän ajan he huusivat äidinkielellään ja ravasivat ympäri asuntoa. Meluaminen loppui kuitenkin aina ennen tai korkeintaan hieman hiljaisuuden jälkeen, joten en tästä mitään vielä mitään valittanut vaikkakin se hieman häiritsi arkea.

Välissä oli joululomat ja olinkin kuukauden kyseiseltä paikkunnalta poissa. Tammikuussa asunnolleni palattuani huomasin, että lomien aikana tämä porukka oli vienyt meluamisen astetta pidemmälle. Melu jatkui tuolloin reilusti yli puolen yön ja nukkuminen oli mahdotonta, koska korvatulpat/kuulosuojaimetkaan eivät riittäneet sitä hiljentämään. Menin sitten 04.30 aikoihin torstaina oven taakse ja pyysin heitä kohteliaasti lopettamaan meluamisen ja ilmoitin, etten pysty nukkumaan. Ensireaktionaan he nauroivat minulle ja sanoivat jotain keskenään. Tähän vastasin astetta painavammalla äänensävyllä ja huomautin hiljaisuuden alkavan 22. Lopulta he lupasivat hiljentyä ja ilmoittivat, etteivät huomanneet ajankulkua.

Heidän porukkansa kokoontumiset loppuivat noin viikoksi, jonka jälkeen homma jatkui taas tavalliseen tapaan. Tässä kohtaan soitin ja ilmoitin asiasta isännöitsijälle+vuokranantajalleni, he lupasivat viedä asian eteenpäin ja muutaman viikon jälkeen kerhon yölliset kokoukset loppuivat. Nykyään on enää muutama henkilö n.18-20 välisenä aikana, josta ei mitään erikoista häiriötä synny. Heidän huutaminen ja asunnossa juoseminen menevät mielestäni "normaalihkon" kerrostaloasumisen piikkiin.

Tämä yläkerran vuokralainen on nyt kuitenkin aloittanut taas noin tunnin kestävät kolistelut 05-06.30 välisenä aikana. Ymmärrän, että hän saattaa valmistautua töihin lähtöön tai jotain vastavaa, mutta töminä on niin kovaa, että kattolamput helisevät.. Herään siis joka aamu hänen töminäänsä vaikka käytän korvatulppia. Tämä on todella rasittavaa, koska oma herätykseni on 7-8 aikaan, joten unirytmi menee väkisinkin sekaisin tästä meluhaitasta. Tuntuu jotenkin ajankohdan puolesta, että hän yrittää(onnistuneesti) kostaa valitukseni isännöitsijälle. Tämä taitaa kuitenkin olla vähän ääritulkintaa, joten en nyt ihan tosissani ole sen kanssa.

Homma on nyt siis siinä pisteessä, että herään joka aamu töminään 05-6.30 välisenä aikana. Aion ottaa lähiaikoina yhteyttä vuokranantajaani ja kysyä häneltä mikäli suostuisi vuokrasopimuksen purkamiseen vaikka niin, että asun tässä kunnes hän löytää toisen vuokralaisen. Tämä kuitenkin saattaa olla haastavaa, koska hän suhtautui aikaisempaan tapaukseen hieman väliinpitämättömästi. Lisäksi vuokrasopimus on määräaikainen, enkä tiedä juurikaan oikeuksistani vuokralaisena.

Mitäs te olette mieltä tästä? Onko minulla jokin lakipykälä puolellani, jonka avulla käännän asian edukseni vaikka vuokranantaja ei suostuisi päättämään sopimusta ennenaikaisesti? Vai pitääkö vain hyväksyä tämä kerrostalon metelinä ja koittaa selvitä elokuuhun asti hammasta purren? Silloin siis viimeistään muutan tästä pois, koska käsittääkseni yläkerran vuokralainen on saanut asuntonsa joltain tukisäätiöltä tms. Eikä taida olla lähdössä mihinkään vaikka mihin valittaisin.
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
937
Tuossa tilanteessa maksaisin mieluusti sopimussakon ja muuttaisin pois samantien. Mielenterveys ja hyvät yöunet ovat tärkeämpiä kuin se 1kk(?) vuokra.

Jotkut talot ovat tosiaan rakenteiltaan täysin sopimattomia ihmisasutukseen, mutta jotenkin jotkut vaan kärvistelevät niissä vuodesta toiseen.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
612
Tuossa tilanteessa maksaisin mieluusti sopimussakon ja muuttaisin pois samantien. Mielenterveys ja hyvät yöunet ovat tärkeämpiä kuin se 1kk(?) vuokra.

Jotkut talot ovat tosiaan rakenteiltaan täysin sopimattomia ihmisasutukseen, mutta jotenkin jotkut vaan kärvistelevät niissä vuodesta toiseen.
Määrääaikaista sopimusta ei noin vain irtisanota.
 
Liittynyt
16.05.2018
Viestejä
1 778
Mitä jos alat vaan nousemaan viideltä samaan aikaan kuin naapurin metelöitsijä? Ja puolenvuoden päästä kun sopimus loppuu niin muutat pois.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
481
Mitäs te olette mieltä tästä? Onko minulla jokin lakipykälä puolellani, jonka avulla käännän asian edukseni vaikka vuokranantaja ei suostuisi päättämään sopimusta ennenaikaisesti? Vai pitääkö vain hyväksyä tämä kerrostalon metelinä ja koittaa selvitä elokuuhun asti hammasta purren? Silloin siis viimeistään muutan tästä pois, koska käsittääkseni yläkerran vuokralainen on saanut asuntonsa joltain tukisäätiöltä tms. Eikä taida olla lähdössä mihinkään vaikka mihin valittaisin.
Eipä sinulla käytännössä ole, määräaikainen vuokrasopimus sitoo ellei vuokranantaja suostu purkamaan sitä, hyvää hyvyyttään tai sitten maksamalla. Toki yörauhaan pitäisi olla oikeus, mutta käytännössä sen toteuttaminen on vaikeampaa.

Häiritsevän asukkaan vuokraisäntäkään ei voi häntä pyynnöstäsi passittaa pihalle, vaan pitää olla näyttöä häiritsevästä elämästä jonka jälkeen annetaan varoituksia ja vuokralaisella on aikaa korjata tilanne. Toistuvien varoitusten jälkeen vuokrasopimuksen voi sitten parhaimmassa tapauksessa purkaa, joka tapahtuu välittömästi, mutta tässäkin vuokraisäntä on heikoilla jos asukas ei lähdekään ja se on taas ainakin puolen vuoden prosessi. Mikäli tehdään irtisanominen, on irtisanomisaika normaali 3-6 kuukautta. Voi myös olla, että aamuisin hetkellinen klo 5.30 kolistelu ei riitä edes varoituksen antamiseen.

Eli käytännössä ennen tuota elokuuta et kuitenkaan pääse yläkerran naapurista eroon.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Jos vika on huono äänieristys ja yliherkästi äänistä häiriintyminen, niin kannattaa vain kerätä kamat kasaan jä lähteä itse. Jos on kovin herkkä, niin sitten ei kerrostaloon ollenkaan, ne eivät vain ko henkilölle sovellu.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 555
se 1kk "sakko" onnistuu vain jos vuokranantaja siihen suostuu.. mikään pakko ei ole suostua. Itse pääsin irti maksamalla välittäjän palkkion uuden vjokralaisen etsimisisestä.. eli kk-vuokra+alv.

Kannattaa tosiaan miettiä sitä asumismuotoa ja kerrosta jatkossa jos herää naapurin aamutoimiin.. ei se kerrostalo jossa on yläkerrassa naapureita ole välttämättä paras ratksisu. Itse en herää edes samassa asunnossa tapahtuviin aamutoimiin vaikka makuuhuoneen ovi on auki. Ja lähtöä tekee aamuisin vaimo, pari lasta ja adhd koira.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Ostat jonkun lehmän nahan ja pääkallon ja laitat kynnysmatoksi. Pääkallo sitten vaikka ovikoristeeksi. Eikös se lehmä ole joku pyhä eläin siellä Intiassa? :think:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Popittelet tuonne aamuyön tunneille suht suurella äänenpaineella ja odottelet häätöä. Profit!
Sillähän tuo onnistuu, vaan montakos varoitusta pitää ottaa ensin, kolme? Ja sittenkin prosessi ei taida olla nopeimmasta päästä.

Mitenkäs jos ilmoittaa vaan ettei pysty enää maksamaan vuokraa syystä jotain, ja ilmoittaa asian näin, ja sitten yrittää luovia itsensä ulos sieltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
233
On jotenkin mielenkiintoista että sanotaan metelistä kärsivälle, että kannattaa muuttaa muualle kuin kerrostaloon, aivan kuin se onnistuisi tuosta noin vaan. Vaikka sen kertoisikin asiallisesti, on se vähän samaa sorttia kuin "Muuta maalle jos et elämisen ääniä kestä" - kommentit. (Tämänkin voisi kääntää niinkin, että yhtä hyvin ne mekkaloijat voisivat painua maalle kissojen, koiriensa ja kersojensa kanssa missä on tilaa juosta, riehua, kolata ja huutaa ilman että joku "naapuri" tulee häiritsemään heidän perseilyjään.)

Mitä jos sen hetkinen taloudellinen tilanne ei ole kummoinen ja tulevaisuus on mysteeri, vaikka muuten menisi hyvin? En ole ihan selvillä miten hinnat näissä menee, mutta muu kuin kerrostaloasuminen ei ole varsinaisesti kovin edullista kuin ehkä rivareissa ja niissäkin on vähän niin ja näin ja omat ongelmansa.

Kiven alla tuntuvat olevan myös kerrostaloissa ylimmän kerroksen asunnot, aina saa jännittää mikä adhd-lapsiperhe siellä yläkerrassa sitten odottaa...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 235
Eikä varmaankaan haittaa seuraavassa vuokrakämpässä kun vuokranantaja kysyy suosituksia edelliseltä vuokraisännältä.
Johonkin se raja kannattaa vetää pyllistelyssäkin eikä olla ihan lammas. Olen asunut parikin kertaa vuokralla, mutta tuollaista pyyntöä ei ole tullut. Olrn lähinnä kuullut legendaa moisesta.

Kiittäisin ja toivottaisin päivänjatkot, eikä tämä ole vain itsearvostus- tai periaatekysymys. En yksinkertaisesti uskalla lähteä niinkin isoon diiliin kuin vuokraus, jos saan ns. pahat vibat. Tuosta jos mistä saisi. Mitä seuraavaksi? Vuoden määräaikaisuutta ehdotellaan, pyydetään kissavahdiksi? Lähisukulaisia aletaan pyytää kissavahdiksi jos en itse suostu? Vuokraloordi onkin jemmannut tavaroitaan asuntoon, ramppaa vierailuilla? Ehkä sillä on kotona joku remontti ja alkaa käydä suihkussa vuokratussa asunnossa. Onnea vuokravakuuden palauttamisen kanssa ja ettei muutenkin syytetä asunnon kulumisesta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
On jotenkin mielenkiintoista että sanotaan metelistä kärsivälle, että kannattaa muuttaa muualle kuin kerrostaloon, aivan kuin se onnistuisi tuosta noin vaan. Vaikka sen kertoisikin asiallisesti, on se vähän samaa sorttia kuin "Muuta maalle jos et elämisen ääniä kestä" - kommentit. (Tämänkin voisi kääntää niinkin, että yhtä hyvin ne mekkaloijat voisivat painua maalle kissojen, koiriensa ja kersojensa kanssa missä on tilaa juosta, riehua, kolata ja huutaa ilman että joku "naapuri" tulee häiritsemään heidän perseilyjään.)

Mitä jos sen hetkinen taloudellinen tilanne ei ole kummoinen ja tulevaisuus on mysteeri, vaikka muuten menisi hyvin? En ole ihan selvillä miten hinnat näissä menee, mutta muu kuin kerrostaloasuminen ei ole varsinaisesti kovin edullista kuin ehkä rivareissa ja niissäkin on vähän niin ja näin ja omat ongelmansa.

Kiven alla tuntuvat olevan myös kerrostaloissa ylimmän kerroksen asunnot, aina saa jännittää mikä adhd-lapsiperhe siellä yläkerrassa sitten odottaa...
Tietenkin niin kannattaa todeta, sillä tiedä muutaman meteliheikkohermoisen tapauksen ja olen sekä asunut, että ollut yökylässä useissa kerrostaloissa ja niissä nyt kuuluu niitä elämisen ääniä pitkin vuorokautta. Jos jos ei vain opi sietämään ääniä / halua opetella, niin silloin nyt vain kerrostalo on ihan pirun huono vaihtoehto.
Jos haluaa sitä hiljaisuutta, niin se on syytä laittaa onnistumaan jollain tavoin joku muu paikka, kuin satunnainen kerrostalo.

Siitä on TÄYSIN turha syyttää naapureita, jos kuuluu ääniä, mikäli vika on siinä, että talon rakenteet eivät eristä ihan normaaleja elämisen ääniä. Ainankin itse olisin suivaantunut valittajalle totaalisesti, jos olisi tullut itkemään esim suihkussakäynnistä, vessanvetämisestä, iltapalan tekemisestä, huoneistossa kävelemisestä tms normi toiminnasta TV:n aukipitämisestä, normi äänenvoimakkuudella jne. Osassa taloja on varmasti kuulunut ääniä suuntaan ja toiseen, mutta onneksi ei silloin saattunut kitiseviä naapureita.
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Tietenkin niin kannattaa todeta, sillä tiedä muutaman meteliheikkohermoisen tapauksen ja olen sekä asunut, että ollut yökylässä useissa kerrostaloissa ja niissä nyt kuuluu niitä elämisen ääniä pitkin vuorokautta. Jos jos ei vain opi sietämään ääniä / halua opetella, niin silloin nyt vain kerrostalo on ihan pirun huono vaihtoehto.
Jos haluaa sitä hiljaisuutta, niin se on syytä laittaa onnistumaan jollain tavoin joku muu paikka, kuin satunnainen kerrostalo.
Lievää yleistystä. Myö ostettiin viime kesänä uudesta talosta ylimmän kerroksen asunto. Tarkoituksella ylimmän kerroksen koska en keskikerroksiin olisi halunnut rahojani laittaa vaikka sillä olisi säästänyt sen 30-50k samanlaisesta asunnosta.
Eli ainoat elämisen äänet mitä tähän mennessä olen kuullut nii joku naapuri porannut kolme kertaa ilmeisesti seinää? nyt tässä 10kk aikana. Valehtelematta voin sanoa että mitään muuta ääntä tai pihausta en ole naapureista kuullut.
 
Liittynyt
20.02.2019
Viestejä
75
Tietenkin niin kannattaa todeta, sillä tiedä muutaman meteliheikkohermoisen tapauksen ja olen sekä asunut, että ollut yökylässä useissa kerrostaloissa ja niissä nyt kuuluu niitä elämisen ääniä pitkin vuorokautta. Jos jos ei vain opi sietämään ääniä / halua opetella, niin silloin nyt vain kerrostalo on ihan pirun huono vaihtoehto.
Jos haluaa sitä hiljaisuutta, niin se on syytä laittaa onnistumaan jollain tavoin joku muu paikka, kuin satunnainen kerrostalo.

Siitä on TÄYSIN turha syyttää naapureita, jos kuuluu ääniä, mikäli vika on siinä, että talon rakenteet eivät eristä ihan normaaleja elämisen ääniä. Ainankin itse olisin suivaantunut valittajalle totaalisesti, jos olisi tullut itkemään esim suihkussakäynnistä, vessanvetämisestä, iltapalan tekemisestä, huoneistossa kävelemisestä tms normi toiminnasta TV:n aukipitämisestä, normi äänenvoimakkuudella jne. Osassa taloja on varmasti kuulunut ääniä suuntaan ja toiseen, mutta onneksi ei silloin saattunut kitiseviä naapureita.
Olen tästä pitkälti samaa mieltä Griffinin kanssa, vaikkakin itsellä on ollut monesti huono tsägä naapurien kanssa. Nykyisessä asunnossa olen silti ihan tyytyväinen vaikka jossain naapurissa lapset kiljuvat päivittäin (ilmeisesti kommunikoivat vain kiljumalla) ja seinänaapuri on viimeisen 3 kk aikana naputellut seiniinsä ilmeisesti noin 90 taulua, mutta onneksi vain noin yhden per päivä ( arvioi täysin randomi, eikä joka pv ole välttämättä naputeltu, enkä tiedä onko kyse tauluista )

Minua häiritsee ainoastaan lähinä se, jos kuulen että jossain naapurissa riidellään usein - siitä tulee huonot fibat itsellekin, talon rakenteilla on myös paljon tekemistä asian kanssa, en enää suostu muuttamaan niihin 50-60 luvun taloihin missä ei vielä osattu (tai viitsitty) tehdä kunnon äänieristeitä. Tässä hmm... olikohan 76-78 rakennetussa talossa on niin hyvät äänieristeet, etteivät tavalliset metelöinnit häiritse niin paljoa ettäkö niistä pitäisi suivaantua.

Jos taas ei kestä ääniä, niin sillon kerrostalo on jokatapauksessa huono ratkaisu koska niitä ääniä tulee aina jossain muodossa olemaan, ei niiden takia kannata ottaa naapuria silmätikuksi ellei sitten kyseessä ole todella häiritsevä naapuri - joita itsellä tosin on ollut ( Räyhäämisen ja jatkuvien kotibileiden merkeissä ) minua ei haittaa mitkään perus musiikit, mutta jotkun haluavat tehdä itsestään numeron ja huolehtivat siitä että äänet kaikuvat rapussa asti.

Määräaikaisen sopimuksenkin voi tosiaan lopettaa jos vain maksaa sen (yleensä 1kk vuokran määrä) sakon. Paljon kannattavampaa tehdä niin, kuin hankkia tahallaan häätöä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Jos siis ihan aikuisten oikeasti kerrostalossa äänieristys on kelvoton, niin sen pitäisi riittää sitten kyllä vuokrasopimuksen purkuun. Tämä tosin vaatii mitattavissa olevan todellisen virheen, eikä yliherkän pahastujan kootut selitykset käy.
Sitten on varmasti hankalampaa, jos ko asia on mainittu vuokrasopimuksessa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 419
Viestejä
4 198 788
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom