Niin jäi sanomatta että noista olen soittanut 2 kertaa jo poliisit paikalle.Oma taloyhtiö, sen puheenjohtaja ja isännöitsijät ovat aina kertoneet minulle saman: häiriötilanteissa poliisi paikalle. Voi tuntua ylimitoitetulta toimenpiteeltä, mutta etenkin jos häiriöt ovat toistuvia, ei siinä oikein muukaan auta. Kuulemma asukkaan tehtävä ei koskaan ole mennä itse sekaantumaan asiaan, vaan lähinnä selvittää häiriöiden alkuperä. Uhraa yksi yö sille, että soitat poliisin kylmän tylysti paikalle heti mekkalan alettua ja käyt päästämässä ukkelit rappukäytävään. Vaikka meteli loppuisi siinä partiota odotellessa, ei väliä, pääasia että virkavalta käy siellä ovella puhuttamassa asukasta. Tästä käynnistä jää käsittääkseni aina tieto taloyhtiölle. Ota tämän lisäksi suoraan yhteyttä isännöitsijään joko puhelimitse tai sähköpostilla, eikä minnekään vaihteeseen jossa yhteydenottoa pompotellaan milloin kenellekin.
Ensimmäisellä kerralla poliisit kävi heidän oven takana, ilman että soittivat edes heidän ovikelloaan tms. Tai ainakaan bassopaska ei loppunut.
Toisella kerralla bassopaska kerkesi juuri loppua ennen kuin kävin avaamassa alaoven poliiseille.
Silloin käsittääkseni on ainakin ollut jokin puheyhteys asukkaisiin, kun hiljeni ainakin hetkeks muistaakseni.
ja joo, olen hoitanut lähes kaiken muun paitsi noi poliisien soitot ihan häiriöilmoituksien kautta tai sähköpostilla, että jää edes jotain tekstiä jos tarttee olla jatkotoimenpiteissä johonkin.
Ensimmäinen kerta kun oikeasti täys kyrpiä naapureina, vaikka joskus naputtanu jostain snadista muusta.