Monta hyvää keskustelua, johon haluisin ottaa kantaa, mutta laitetaan kaikkiin kerralla.
"Normaalit elämisen äänet" on mun mielestä yks perkele, koska se antaa vapauden soveltaa sitä ja kaikilla on tietty käsitys Suomessa, mitä ne on, mutta osa sitten joustaa/muokkaa niitä omien tarpeiden mukaan itsekkäästi. Itse en pahastu, jos naapuri käy suihkussa, vetää vessan jneyms.
Emminä tiiä. Pointti oli että jos ei tunne naapureitaan tai on muuten epäsosiaalinen niin ei mulla ole mielenkiintoa mennä naapureille mussutamaan, toki joku nimetön heippalappu mutta jos se ei tehoa niin sitten isännöitsijälle.
Mutta kukin tavallaan.
Mulla tapana, jos tiiän, ettei ongelmia naapurissa, niin käyn itse sanomaan, koska periaate: "mies miehelle" mulla. Jos naapurit ongelmallisia, hieman epäilyttäviä, niin isännöitsijän kautta hoidan asian. Ei pahemmin kiinnostele mua lähtee painiin/kinaan jonkun kaa, jos tiedossa, että hieman ongelmallinen ukko on kyseessä.
Olen itse käynyt varmaan n.10 kertaa sanomassa eri naapureille elämäni aikana ja 0 kertaa saanut turpaani. Melkein joka kerta on naapurin tuottama ongelma on ratkennut yhdellä rauhallisella keskustelulla. Toki en ole koskaan asunut nistien ja elämänkallujen jne. mamujen sossutaloissa koskaan.
Järkkäsikö turpaan saanut frendisi sentään häädön tälle väkivaltaiselle naapurilleen?
"Vuokranantajalla on oikeus purkaa vuokrasopimus välittömästi, jos vuokralainen syyllistyy vakavaan rikkomukseen, kuten väkivaltaan tai muuhun vakavaan häiriökäyttäytymiseen.
Häädön perusteet:
- Vakava häiriökäyttäytyminen – Vuokralainen aiheuttaa merkittävää haittaa naapureille tai taloyhtiölle.
- Turvallisuusuhka – Fyysinen väkivalta tai uhkailu voi johtaa välittömään sopimuksen purkuun.
- Vuokranantajan velvollisuus – Vuokranantajan on huolehdittava muiden asukkaiden turvallisuudesta."
Mulla suht tuore kokemus, kun naapurin romani ilokaasu/kännipäissään kävi pihalla päälle, mutta ei pahemmin onneksi käynyt, koska minä selvästi vahvempana ja isompana hoidin asian siististi ja vuokranantajan mukaan sana sanaa vastaan. Ei kuulemma todisteita tai mitään, niin paha heidän kuulemma mitään tehdä. Että en tiiä pitääkö sitä olla oman elämänsä Pasi Viheraho ja kaikki kuvata, jos jotakin kävisi, niin olisi todistetta tarjota. Toki ymmärrän, että tuossa on sana sanaa vastaan. Toki heistä todella monta valitusta tehty jo vuokrafirmalle ja isännöitsijälle, joten siinä jo pohjaa kohdille 1 ja 2. Kohta 3 ei täyty, koska minulle ei tullut fyysistä vammaa, joten "ei onneksi kerennyt käymään mitään". Eli niin sanotusti ota turpaan, niin on tositteita...
Soittimet, vaikka piano kerrostalossa.
Sanotaan näin, että kerran naapurina oli sellainen, joka ei parissakaan vuodessa tainnut kehittyä lainkaan, mitä kuunteli soittoa. Lisäksi tämä kruunaattiin laululla, mikä oli kyllä aivan karmeeta. Siis se lauluääni oli aina, kuin keski-ikäinen nainen laulaisi aikuisen naisen ennen pilkkua. Voi morjens... Soittaminen ok, jos se kuulostaa siltä, miltä pitää ja laulu kuulostaa laululta. Eikä sillä tavoin, että pari vuatta ja ei edistystä, vaan päinvastoin...