Perkeleen naapurit.

Uhkasin muuttaa rivi- kerrostaloon kun ei kunto tahdo riittää omakotiasumiseen. Olin hiljattain muutaman yön omaisen kerrsotaloasunnossa, päivisin pakatessa ja öisin koitin nukkua mutta oli se vaan yhtä hel... parvekkeella ei saa tupakoida, tavallaan ymmärrän tämän kun asunto oli melkolailla keskellä taloa niin ylä- kuin sivusuunnassa, mutta se meteli.. ei sitten ole mulle tuo asumismuoto vieläkään.

Tämä nyt melko keskustaa mutta se ovien pauke ei lakannut edes viikolla yöllä. Musiikia kuului sekä ylhäältä että alta, telkkari pauhasi yhdellä puolella ja ne hajut rapussa, milloin järkyttävän voimakas hajuvesi tai kaalikeitto, heräsi monta muistoa miksi ns. maaseudulle olen hankkiutunut. Puhumattakaan liikennemelusta jos vähänkin halusin tuulettaa..

Ei sillä, tästä on useita vuosia, olin isovanhempieni talossa (taajamassa) pakkamassa, siivoamassa, järjestämässä hautajaisia ja nostamassa suruliputuksen kun tunti lipunnoston jälkeen törmäsin naapuriin pihalla mittanauhan kanssa. Oli tullut pihalle mittaamaan että lippu on oikein laskettu puolitankoon. Siis ihan oikeasti metallisen rullamitan kanssa joka nyt yllättäen ei pysynyt kasassa riittävän korkealle. Mutta yhtä lailla sille sai rähistä kuin nuoruuden kerrostalo juopponaapurille joka ei pysynyt poissa koska kerran erehdyin tarjoamaan oluen.

Taidan pysytellä sittenkin täällä, palkkaan vaikka postin nurmikonleikkuuseen, naapurin kanssa sain jo sovittua osan lumitöistä.

Jätän siis rivi- ja kerrostalot teille jotka tykkäätte tai joille sopii.

Ei sillä, tästä on useita vuosia, olin isovanhempieni talossa (taajamassa) pakkamassa, siivoamassa, järjestämässä hautajaisia ja nostamassa suruliputuksen kun tunti lipunnoston jälkeen törmäsin naapuriin pihalla mittanauhan kanssa. Oli tullut pihalle mittaamaan että lippu on oikein laskettu puolitankoon. Siis ihan oikeasti metallisen rullamitan kanssa joka nyt yllättäen ei pysynyt kasassa riittävän korkealle.
Tämä on yksi hyvä argumentti omakotiasumisen puolesta. Useimmat häiritsevät kylähullut voi omalta pihalta käskeä helvettiin, mutta kerrostalossa ei ole omaa pihaa ja se piha on yhtä oma myös sille mulkulle. Tietysti tähän on kaikenlaisia poikkeuksia kun lainsäätäjä ei ymmärrä tarpeeksi kunnioittaa kotirauhaa ja omistusoikeutta, uutena esimerkkinä joku hiippari voi olla muka sallitulla asialla jotain kompostia leikkitarkastamassa, vaikka toiminnan (tai ennakkoluulojeni perusteella ulkomuodon) mukaan vaikuttaisi pervolta tai murtokeikan kyttääjältä.

Tämä on yksi hyvä argumentti omakotiasumisen puolesta. Useimmat häiritsevät kylähullut voi omalta pihalta käskeä helvettiin, mutta kerrostalossa ei ole omaa pihaa ja se piha on yhtä oma myös sille mulkulle. Tietysti tähän on kaikenlaisia poikkeuksia kun lainsäätäjä ei ymmärrä tarpeeksi kunnioittaa kotirauhaa ja omistusoikeutta, uutena esimerkkinä joku hiippari voi olla muka sallitulla asialla jotain kompostia leikkitarkastamassa, vaikka toiminnan (tai ennakkoluulojeni perusteella ulkomuodon) mukaan vaikuttaisi pervolta tai murtokeikan kyttääjältä.
Nykyisillä postimerkkitonteilla kun naapurit äityy bilettämään tai muuten hillumaan niin siinä onkin sitten konstit vielä vähemmissä.. metsä ja autiotorpat erikseen.

Nykyisillä postimerkkitonteilla kun naapurit äityy bilettämään tai muuten hillumaan niin siinä onkin sitten konstit vielä vähemmissä.. metsä ja autiotorpat erikseen.
Onhan se tietysti ongelma jos möykkäävät, mutta eivät sentään hillu omassa pihassa. Jos tulevat rullamitan kanssa vittuilemaan suruliputuksesta, veikkaan että menisi kotirauhan häirintänä tuomioon asti.

Uhkasin muuttaa rivi- kerrostaloon kun ei kunto tahdo riittää omakotiasumiseen. Olin hiljattain muutaman yön omaisen kerrsotaloasunnossa, päivisin pakatessa ja öisin koitin nukkua mutta oli se vaan yhtä hel... parvekkeella ei saa tupakoida, tavallaan ymmärrän tämän kun asunto oli melkolailla keskellä taloa niin ylä- kuin sivusuunnassa, mutta se meteli.. ei sitten ole mulle tuo asumismuoto vieläkään.

Tämä nyt melko keskustaa mutta se ovien pauke ei lakannut edes viikolla yöllä. Musiikia kuului sekä ylhäältä että alta, telkkari pauhasi yhdellä puolella ja ne hajut rapussa, milloin järkyttävän voimakas hajuvesi tai kaalikeitto, heräsi monta muistoa miksi ns. maaseudulle olen hankkiutunut. Puhumattakaan liikennemelusta jos vähänkin halusin tuulettaa..
Hauskinta tupakoijissa on että aina kuvittelevat ettei siitä ole mitään haittaa jos nyt ei ihan keskellä taloa polttele. Sitten kun joku haluaa tuulettaa, niin paska haisee melkein 24/7 jos joku käy esim tunnin välein röökillä. Olipa sivulla tai ei. Tai sitten kun sattuu useampi tällainen röökaaja, niin ei tarvitse enää toivoa edes että sieltä raikasta ilmaa tulisi.

Hauskinta tupakoijissa on että aina kuvittelevat ettei siitä ole mitään haittaa jos nyt ei ihan keskellä taloa polttele. Sitten kun joku haluaa tuulettaa, niin paska haisee melkein 24/7 jos joku käy esim tunnin välein röökillä. Olipa sivulla tai ei. Tai sitten kun sattuu useampi tällainen röökaaja, niin ei tarvitse enää toivoa edes että sieltä raikasta ilmaa tulisi.
Öyhöttämisen tunnusmerkit täyttyvät; oletetaan, keksitään tarina, keksitään tarinalle jatko ja tehdään loppupäätelmä itse keksitylle tarinalle.

Heh:
:cautious::cautious:

Öyhöttämisen tunnusmerkit täyttyvät; oletetaan, keksitään tarina, keksitään tarinalle jatko ja tehdään loppupäätelmä itse keksitylle tarinalle.

Heh:
Näin on. Kukaanhan ei nyt esittänyt, että tupakansavu ei leviäisi parvekkeelta muualle. Itse en kyllä aikanaan kanahäkeissä asuessani, tupakoin tai en, juurikaan huomannut naapureiden parvekkeilta tulevaa tupakansavua omalla parvekkeella, vaikka taloissa sai tupakoida. Sen sijaan vittumaisen mummon tupakansavu levisi rakenteiden läpi.

Molemmat ovat rakenteellisia ongelmia. Siis sekä se, että vittumaisen naapuri mummon rööki haisi jostain sähköläpivientien kautta, että se, jos asuntoihin tulevaa ilmaa ei sen vertaa suodateta ettei naapurin tupakka tulisi asuntoon. Toki se on sitten omaa tyhmyyttä jos parvekkeen kautta pitää tuulettaa eikä halua investoida jäähdytyslaitteisiin. Jos raakaa hienon urbaanin elämän ilmaa haluaa kotiinsa keuhkoja täyttämään, ei suurin ongelma ole naapurin tupakansavu. Autonrenkaista irtoava mikromuovi ja muut isommat paskapäästöt kiukuttaisivat enemmän. Vähäinen tupakansavun tuoksu on samalla tasolla kuin keskioluen ja makkarakastikkeen pienellä yrjöllä haustettu käry porrashuoneessa, ihan vaan kanakoppielämän suola.

Okei, tiedän että tämä kuullostaa ihan pirun vainoharhaiselta, mutta onko kenelläkään sattunut naapuria kohdalle joka käyttää jotain ääntä(musaa tai jotain vastaavaa) peittääkseen omien asuinäänien ja puheen kuulumisen naapuriin asti?
Tässä nyt viime vuoden lokakuusta asti ollut yläkerrassa ongelmalliset naapurit. Tietääkseni täyspäiväisiä nistejä.
Aikaisemmin he häiritsivät soittamalla bassojumputusta puolesta tunnista tuntiin, ja nähtävästi siitä varoituksen tai huomautuksen saatuaan alkoivat popittamaan lähes 24/7 "hiljaisella" musiikkia, tai no jos tota taustajumputusta tai hurinaa/huminaa voi musiikiksi kutsua.
Välillä sieltä kuuluu ihan oikeatakin musiikkia päivisin, ja silloinkin on taustalla tota samaa paskaa.
Pahimmillaan toi hurina on yleensä illasta aamuun(välillä niin kovalla että sohva ja sänkykin tärisee), mutta ei tota perkele kestä jos 24/7 samaa taustaääntä on edes hieman hiljasemmalla päivisinkään.

Sen verran tässä chatgpt:n kanssa puhunut että kotirauhan häiritsemistähän tämä on ja rikosilmotusta meinaan varmaan tehdä kun ei kyttien käynti auta, eikä isännöitsijän toimistossa osata katsoa tallenteen spektristä sitä matalaa ääntä mitä tuolta kuuluu. Tota oikeasti hankala kuulla tallenteen taustakohinan läpi. Tai ei ainakaan mun pirkkakuulokkeilla yms.

Okei, tiedän että tämä kuullostaa ihan pirun vainoharhaiselta, mutta onko kenelläkään sattunut naapuria kohdalle joka käyttää jotain ääntä(musaa tai jotain vastaavaa) peittääkseen omien asuinäänien ja puheen kuulumisen naapuriin asti?
En ole koskaan itse epäillyt moista, mutta ei tuo mitenkään hullulta kuulosta. Aivan varmasti jotkut tekevät noin, ja siihenhän sattuvasti voisi olla syynä heidän oma vainoharhaisuutensa. Tai sitten panoäänien peittäminen tai kaikuvat ilmavaivat. Huumekauppojen sopiminen puhelimitse yhdistettynä vainoharhaisuuteen? Jälkimmäinen on tietysti vähän ristiriitainen ajatus koska melu tuo poliisin ovelle, mutta sen alan toimijat eivät välttämättä ole kovin rationaalisia.

Toki Occam sanoisi että todennäköisempää on ihan naapuriterrori.

Tässä nyt viime vuoden lokakuusta asti ollut yläkerrassa ongelmalliset naapurit. Tietääkseni täyspäiväisiä nistejä.
Aikaisemmin he häiritsivät soittamalla bassojumputusta puolesta tunnista tuntiin, ja nähtävästi siitä varoituksen tai huomautuksen saatuaan alkoivat popittamaan lähes 24/7 "hiljaisella" musiikkia, tai no jos tota taustajumputusta tai hurinaa/huminaa voi musiikiksi kutsua.
Välillä sieltä kuuluu ihan oikeatakin musiikkia päivisin, ja silloinkin on taustalla tota samaa paskaa.
Pahimmillaan toi hurina on yleensä illasta aamuun(välillä niin kovalla että sohva ja sänkykin tärisee), mutta ei tota perkele kestä jos 24/7 samaa taustaääntä on edes hieman hiljasemmalla päivisinkään.

Sen verran tässä chatgpt:n kanssa puhunut että kotirauhan häiritsemistähän tämä on ja rikosilmotusta meinaan varmaan tehdä kun ei kyttien käynti auta, eikä isännöitsijän toimistossa osata katsoa tallenteen spektristä sitä matalaa ääntä mitä tuolta kuuluu. Tota oikeasti hankala kuulla tallenteen taustakohinan läpi. Tai ei ainakaan mun pirkkakuulokkeilla yms.
En kyllä yhtään ihmettele jos ovat jotain nistejä ja koittavat peitellä tekemisiään musiikilla jne. Ja maailmaan mahtuu kyllä kaikenlaisia kusipäitä, harmi kun näille kusipäille ei tehdä yhtään mitään ja isännöitsijät ovat niin SAATANAN avuttomia että ei usko kun on kertonut häiritsevästä naapurista.

Siksi kirjoitin kuten ajattelen, tavallaan ymmärrän. Olen tässä sen verran valveutunut että tiedän mitä tupakka tekee minulle ja muille, siksi en kiistä tupakointikieltoa kerrostaloissa ja myös noudatin kieltoa. Kerro nyt sitten grillaatko parvekkeella tai keitteletkö useinkin kaalikeittoa?

Voisiko hurinan lähde olla vaikka jokin ilmanvaihtojärjestelmä, joka viritetty eliminoimaan poltetun/kasvatetun kannabiksen ja/tai synteettisten huumeiden kokkailun käryjä?
Jos kerta "Välillä sieltä kuuluu ihan oikeatakin musiikkia päivisin, ja silloinkin on taustalla tota samaa paskaa."
Ja kun tämä hurina on kerta alkanut sen jälkeen, kun he ensimmäisen kerran ovat saaneet negatiivista huomiota osakseen (mainitsemasi varoitus tai huomautus).

Viimeksi muokattu:

Heh:
Ei mene kaus todellisuudesta oman kokemuksen perusteella, joten en allekirjoita tuota öyhöttömistä.

Ihan riittävästi on saanut tupakankäryä haistella, että ei haluaisi yhtään polttelijaa samaan kerrostaloon

Statistiikka

Viestiketjuista
273 227
Jäsenet
76 991
Uusin jäsen
penninvenyttäjä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom