En oikein pääse nyt perille ajatuksenjuoksusta
Eli ei helpoteta missään muodossa. Selviä narkkeja ei saa kutsua narkeiksi vaikka ruiskuja löytyis rappukäytävästä jne. Helpotuksia ei saa tehdä prosessiin.Itse en kannata mitään helpotuksia asiaan, väärinkäytösten riski kasvaa niillä melkoisesti. Vuokralla asuvista suurin osa on täysin normaaleita ihmisiä joten en vain näe perustetta pystyä irtisanomaan aikaisempaa helpommin.
Ei kuulosta kovin helpolta prosessilta, jos pitää vuosi tuollaista sietää jos pelkkä häätöprosessi on 8.5kk.Suosittelen tutustumaan faktoihin. Tuolta löydät mm. "Keskimääräinen häätöprosessi voi kestää jopa 8,5 kuukautta." Vain tämä kokonaisuus merkitsee lopputuloksessa.
Mutta tämäkään ei ole vaihtoehto. Jos prosessi ei toimi, niin ihmiset alkaa ottaa omankädenoikeuksia, kuten aiemmin kämpän omistaja joka vastoin oikeuksiaan meni omilla avaimillaan omistamaansa asuntoon. Ehkä lievin oman käden oikeus kuitenkin on, että muuttaa pois ongelmataloista. Se on konkreettisesti nopein ja lopulta usein myös helpoin tapa toimia itse. Eihän se oikein ole, mutta itse en jäisi vuodeksi odottelemaan koska se häädön alla oleva vuokralainen pistää mulle ilmarinnan kun keksii, kuka sitä häätöä oli hänelle junailemassa.Enkä lainaa erikseen postauksia "muuta muualle". Omasta mielestäni kaikesta edellä olevasta riippumatta sen ei tulisi olla vaihtoehto. Häiriköiden tulee lähteä ensin.