• TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>

Perkeleen naapurit.

Ei tässä tilanteessa, koska jos tekisi sisällä niin ei kuuluisi minulle mitään mutta nyt tekee hommia välitasanteella, jossa tuskin edes saa remppailla. Ja täytyy olla kyllä muutenkin vähän mulkku, jos ei ota edes uuttavuotta huomioon vaan ihan vittuillakseen häiriköi juhlapäivänä monta tuntia putkeen äänekkäillä sähkötyökaluilla.
Ei mielestäni mitään moitittavaa tuossa. Monelle tämä päivä on normaali työpäivä.

Yhdessä 1980-luvun alkupuolen rivitaloasunnossa huoneistojen saunat olivat vastakkain ja suora ilmastointiputkiyhteys saunasta naapurin saunaan. Keskustelut naapurin saunan lauteilta kuuluivat yhtä hyvin saunaan naapurissa kuin olisi samoilla lauteilla istunut.

Sitä en tiedä korjasiko grynderi ikinä tuota kun aikaa tuosta on jo hyvin paljon ja lapsi olin.
Eihän tuossa ollut grynderillä mitään korjattavaa kun tuollainen oli rakennusmääräysten mukainen ratkaisu?

Aina ei ole uudempi parempi. Noin vuoteen 1960 asti oli taloissa painovoimainen ilmanvaihto ja asunnoista meni omat kanavat katolle.

Sitten tuli koneellinen ilmanvaihto ja sama putki kulki asuntojen välillä ilman mitään vaimennuksia.

Tätä paskaa tehtiin 40 vuotta kunnes 1.1.2000 määräyksissä vaadittiin vaimentimet kanaviin. 2003 jälkeen alkoi tulla huoneistokohtaista ilmanvaihtoa ja ei mennyt kanavia enään asuntojen välillä.

Toki poikkeuksia oli ja ysärillä aika vakio etenkin osaketaloissa oli oma poistoputki katolle jossa huippuimuri ja jonka nopeutta säädetään liesikuvusta. Vuokratalot ja jotkin osaketalot tekee edelleen keskitettyä versiota jossa jaetut kanavat vaimentimilla.

Mutta sehän vain vaimentaa. Olen kuunnellut eka iltoina upouuden talon kylppärissä naapurin aivastelua...

Mutta sehän vain vaimentaa. Olen kuunnellut eka iltoina upouuden talon kylppärissä naapurin aivastelua...

Yläkerran äijän yöpissa. Kun talossa oli ihan hiljaista, niin lorotus veteen kuului kuin olisi vieressä katsonut. Elämisenääniä ja eihän se kestoltaan mikään Austin Powers ollut vaikka vanha mies olikin, mutta kyllä sitä kuunneltaessa tuli ajateltua, että jos joskus pääsen täältä pois, niin kerrostaloon en enää ikinä muuta.

Yläkerran äijän yöpissa. Kun talossa oli ihan hiljaista, niin lorotus veteen kuului kuin olisi vieressä katsonut. Elämisenääniä ja eihän se kestoltaan mikään Austin Powers ollut vaikka vanha mies olikin, mutta kyllä sitä kuunneltaessa tuli ajateltua, että jos joskus pääsen täältä pois, niin kerrostaloon en enää ikinä muuta.

Tässä on kyllä eroja, koska ongelma on menneisyydestä tuttu, mutta nykyisessä ei kuulu vessaääniä ensinkään. Voi olla ylimmän kerroksen etujakin. Eräässä taannoisessa ghettoasunnossa kuului naapurista vessaan liikaa. Tuli myös hajua: en niinkään paskan hajua huomannut, mutta partavesi tai muu parfyymi haisi kyllä ja syynä lienee ollut ilmanvaihdon ongelmisto. Ko. luukussa kuului myös keittöön etenkin liesituulettimen kohdille keittiöjuttelut naapurista, mutta tämä oli eri naapuri kuin vessan kohdalla. Sitten muutti vielä äänekäs pelimies alakertaan öisin huutamaan.

Raumalla oli rauhalliset naapurit verrattuna Itä-Helsinkiin. Muutin elokuussa Kontulaan, Helsinkiin. Suurinosa naapureista ulkomaalaisia. Häkkivaraston ovea on kammettu jollain järeemmällä työkalulla. Talon ulko-oven kahvat revitty ainakin 3 kertaa irti. Nyt eka kerta, kun sisäpihan ja kadun puolen ovesta kahvat irti samaan aikaan. Käytävän seinästäkin kaide revitty kahteen otteeseen.. perkele.

Raumalla oli rauhalliset naapurit verrattuna Itä-Helsinkiin. Muutin elokuussa Kontulaan, Helsinkiin. Suurinosa naapureista ulkomaalaisia. Häkkivaraston ovea on kammettu jollain järeemmällä työkalulla. Talon ulko-oven kahvat revitty ainakin 3 kertaa irti. Nyt eka kerta, kun sisäpihan ja kadun puolen ovesta kahvat irti samaan aikaan. Käytävän seinästäkin kaide revitty kahteen otteeseen.. perkele.
Ois varmaan eka kannattanut katsella et mihin päin stadia muuttaa :rofl: Tosin kaikki pk seudun mestat alkaa olla samanlaisia.Taitaa olla oman lapsuuden huudit Martsari ja Myrtsi sellaisia paikkoja missä ei paljon ulkolaiset hillu.No kyllähän ne sielläkin yrittää elvistellä mut sattuu olemaan sellaista seutua et ei ne paljon tuu baareihin esim.Just kävin Martsarissa baarissa niin ei sinne moni ulkomaalainen sisään tullut kun totesi ovella et ehkä mennään himaan :lol:

Ois varmaan eka kannattanut katsella et mihin päin stadia muuttaa :rofl:
Todellakin olis. Avioeron myötä muutin lasten perässä oikeastaan ekaan, joka vaikutti hyvältä. Ja tosiaan tää talo vasta 4v vanha. Vielä puoli vuotta pitää asua tässä ni sit saa muuttaa pois. Ja seuraavaks pitää myös kattoa, että ylin kerros :D

Itse asun nykyään Tikkurilassa ja meidän talossa on rauhallista.Koira meillä pitää oikeastaan ainoat äänet mitä talosta kuuluu.Naapurit aina kysyy meidän Laku pojalta et mistä suutuit kun haukuit :lol: Onneksi kukaan ei ole valittanut koirasta ikinä mitään.Martsariin tai Myrtsiin tässä varmaan tulee vielä lähdettyä ennen eläkeikää.Mun kaksi broidia asuu Myrtsissä niin senkin takia joskus sinnepäin.Ja tytär asuu Ylästössä eli matka sinnekin vähän lyhenee.

Asuin 2016 puol vuotta Oulunkylässä, rauhallista aluetta kans. Ehkä sinnepäin, kunhan vaan lapset kasvaa. Kontulaan en ainakaan ajatellut jääväni :D

Ja joo piti sun edelliseen vastata, että on Kontulassakin baareissa aika hyvin suomalaisia, saa olla rauhassa. Oiskohan 2 sellasta baaria, jotka on mustien "valtaama"

Ois varmaan eka kannattanut katsella et mihin päin stadia muuttaa :rofl: Tosin kaikki pk seudun mestat alkaa olla samanlaisia.Taitaa olla oman lapsuuden huudit Martsari ja Myrtsi sellaisia paikkoja missä ei paljon ulkolaiset hillu.No kyllähän ne sielläkin yrittää elvistellä mut sattuu olemaan sellaista seutua et ei ne paljon tuu baareihin esim.Just kävin Martsarissa baarissa niin ei sinne moni ulkomaalainen sisään tullut kun totesi ovella et ehkä mennään himaan :lol:

Onhan siinä melkoinen ero väestön demografisessa koostumuksessa Kontulan ja vaikkapa Lauttasaaren välillä. Lauttasaaressa asuntojen neliöhinnat alkavat olla siellä 10 tuhannen euron luokassa ja vuokra-asuntoja olemattoman vähän. Peruskoulussakaan ei juuri S2-kielisiä ole.

Just oli lehdessä et yksi syy Ruotsin levottomuuksiin on se et kaikki mamut on lykitty samaan paikkaan esim. Tukholman joku tietty lähiö.Ruotsin poikien mukaan Suomi on tehnyt viisaasti ja vähän levitellyt niitä eri kaupunginosiin :lol: Tiedä mikä on sitten paras ratkaisu.Edesmenneen kaverin isobroidi oli aikoinaan Moskovassa opiskelemassa muistaakseni inssiksi ja myöhemmin johonkin muuhunkin tutkintoon.Se sanoi et oli yhtä helvettiä olla asuntolassa varsinsin ramadan aikaan kun ne saatanan Arabit piti helvetin kovaa meteliä keskellä yötä.Aika paljon joutui arabeja lähtemään pois järjestyshäiriöiden takia takaisin kotimaahansa.Kaverin broidi sanoi et jos ois ollut rynkky tai AK matkassa niin ruumiita ois tullut.

Viimeksi muokattu:
Taas kävi muksuja ovella kysymässä tyhjiä pulloja. No, tuskin kukaan noita huvikseen kotonaan pitää, rahanarvoista tavaraa.. Sama kai se olis suoraan soittaa ovikelloa ja pyytää fyrkkaa. Ei siinä mitään, hyvä et muksut yrittävät tienata omaa rahaa mutta kenen vanhemman mielestä tämä ovelta ovelle kerjääminen on hyväksyttyä.. Virpomiset sun muut asia erikseen

Niin ja siis: tässä ei nämä lapset vituta pätkääkään, iloisia ja suloisia olivat. Ovatko vanhemmat lähettäneet nämä lapset tähän ja siunanneet touhun vai miten..

Taas kävi muksuja ovella kysymässä tyhjiä pulloja. No, tuskin kukaan noita huvikseen kotonaan pitää, rahanarvoista tavaraa.. Sama kai se olis suoraan soittaa ovikelloa ja pyytää fyrkkaa. Ei siinä mitään, hyvä et muksut yrittävät tienata omaa rahaa mutta kenen vanhemman mielestä tämä ovelta ovelle kerjääminen on hyväksyttyä.. Virpomiset sun muut asia erikseen

Niin ja siis: tässä ei nämä lapset vituta pätkääkään, iloisia ja suloisia olivat. Ovatko vanhemmat lähettäneet nämä lapset tähän ja siunanneet touhun vai miten..
Jaa, no. Me tehtiin tuota opettajan aloitteesta vuonna 1986 koko luokan voimin, kun kerättiin rahaa 6. luokan luokkaretkelle. Moni autoton varsinkin oli todella tyytyväinen, kun pääsi vaivattomasti eroon tyhjistä hylsyistä.

Jaa, no. Me tehtiin tuota opettajan aloitteesta vuonna 1986 koko luokan voimin, kun kerättiin rahaa 6. luokan luokkaretkelle. Moni autoton varsinkin oli todella tyytyväinen, kun pääsi vaivattomasti eroon tyhjistä hylsyistä.
Tuohon aikaan oli pullot vielä lasia. Painoa oli pullokassilla ihan eritavalla kuin tänä päivänä kun pullot on alumiinia ja muovia pääasiassa.

Voihan noita varten jemmailla niitä tyhjiä ruotsalaisia ja virolaisia tölkkejä. Niistä ei toki suomalaista panttia saa, mutta romuttamolta voi saada sen sentin tölkiltä.

Voi kai tuo olla joku tiktok juttu kans. Kyllä mekin luokkaretkeä varten myytiin keksejä yms vaan se oli aika selkeää "hyväntekeväisyyttä". Jos muksut käy ovelta ovelle pyytämässä jotain ilman mitään perusteluja, en oikein ymmärrä mistä se on lähtöisin

Muutaman kerran nyt noin vuoden sisälä on ollut postilaatikossa lappu jossa joku koululuokka kertoo keräävänsä pulloja/tölkkejä luokkaretkeä tms. varten. Tuskin on kovin hyvin tuota kautta rahaa saaneet.

Asuin 2016 puol vuotta Oulunkylässä, rauhallista aluetta kans. Ehkä sinnepäin, kunhan vaan lapset kasvaa. Kontulaan en ainakaan ajatellut jääväni :D

Ja joo piti sun edelliseen vastata, että on Kontulassakin baareissa aika hyvin suomalaisia, saa olla rauhassa. Oiskohan 2 sellasta baaria, jotka on mustien "valtaama"
Mopobaari on ainakin yks niistä. Voit laittaa mulle yv. Tunnen jotain noista

Toki mun neuvottelukortti yläkerran tömistelyjä vastaan meni jo siinä, kun soitan sähkökitaraa, ja saatan pikkasen nostaa volaa vielä juurisyystä ;) Asun talossa missä rapussa 4 asuntoa, ja olen alakulmassa talon reunalla niin tuskin muihin naapureihin tuo soitto kantautuu edes, tai hyvin lievästi.

Sen verran sovittiin tai laitoin lapun luukusta, että sopisiko n. klo 22-08 välillä molemminpuolinen hiljaisuus (viitaten kitaraan, elämän ääniin ja surkeisiin eristyksiin kun yläkerrasta kuuluu askeläänet, ym, ihan asiallisesti), niin kyllä hän öisin osaa kävellä niin, että ei kuulu mitään :D Mut sit aamusta on heti jatkettava paukeravia tuplavauhdilla.

Oon itse kokeillut tuota kävelytyyliä, eikä se luonnistu. Toki kantapää menee ekana lattiaan, mut askel heti rullaten päkijöille. Erityinen ihmetys, että saa paikallaankin tuon paukkeen luotua.

Itse olen jo tähä tottunut sillai, että itsekin pidän ääntä tuon kitaran kanssa, mut lähitulevaisuudessa menee asunto vuokralle. Pieni huoli vuokralaisen pysyvyyden suhteen jos yläkerta häiritsee. Ja tässä kohtaa kyllä ottaisin joko asukkaan tai isännöitsijän kanssa isommin puheeksi, toivottavasti ei koskaan tarvetta.

Ei taida isännöitsijä korvaansa lotkauttaa kantapääastujille, normi elämää kun on. Itsekin tähän lankaan joskus avautunut kun aikoinaan oli äiti ja tytär yläkerrassa kovia kanta-astujia. Ei sitä edes takaisin tamppaamista puolen yön tienoilla kyllä jaksanut käsittää, joskus oli vieraita kylässä ja heidänkin katseensa kyllä äkkiä nousivat ihmettelemään kattoa kohti.

Ei taida isännöitsijä korvaansa lotkauttaa kantapääastujille, normi elämää kun on. Itsekin tähän lankaan joskus avautunut kun aikoinaan oli äiti ja tytär yläkerrassa kovia kanta-astujia. Ei sitä edes takaisin tamppaamista puolen yön tienoilla kyllä jaksanut käsittää, joskus oli vieraita kylässä ja heidänkin katseensa kyllä äkkiä nousivat ihmettelemään kattoa kohti.

Niin se saattaa olla.. Mutta jos liiketoiminta (vuokraus) häiriintyy täysin yläkerran tamppaamisesta niin sitten otan kyllä sotakirveen esiin ja en sitä aio hellittää kunnes on ratkaisu tullut. Asia ei kuitenkaan ole tapahtunut/realistinen. Otan asian esille uudelleen tulevaisuudessa jos tarvetta :)

Omalla kohdalla on suht hyvin auttanut, kun olen rohkeasti mennyt oven taakse ja sanonut, että hiljaisuus alkaa kello 22 ja loppuu 7. Exän luona asuin vielä syksyllä ja hänen yläpuolella asui jokin ulkomaalaisperhe. Asunto on kolmio ja pitävät kenkäkaappia ja ulkokenkiä käytävän puolella. Sieltä sitten kuului useasti kolahduksia ja klo 22 jälkeenkin. Kun kävin sanomassa niin heidän äidin vastaus oli "Nyt on viikonloppu". Kysyin, että lukeeko säännöissä, ettei se sääntö koske viikonloppua? :D Olivat ainakin jonkin aikaa hiljempaa.

Talossa, jossa asun, niin seinänaapurin yläpuolelta kuului musiikkia klo 22 jälkeen. Kävin toisena päivänä sanomassa ja kerroin, että jos vielä kuuluu, niin teen ilmoituksen vuokranantajalle. Hän tuli jälkeenpäin kadulla vastaan ja pyysi, että käyn kertomassa jos vielä kuuluu, ettei tarvitse tehdä ilmoitusta. Taisi alkaa naapuria pelottaa :D

Ja eilen kävin häkkivarastolla. Sama tyyppi oli siellä polttamassa pilveä.. Tupakointi on kielletty on taloyhtiössä ja häkkivaraston kulkuväylille ilmestyy tuoleja ja tupakantumppeja. Isännöitsijän mukaan kameravalvonta on tulossa.

Ulkomaalaisille tuo suomalainen 22-07 "nukkuma aikataulu" saattaa olla vähän outo sillä monessa maassa ruukataan valvoa pidempään ja aamulla taas koisia vastaavasti pidempään. Toki ei kaikkialla maailmassa. Ja ainakin eteläeuroopan maissa naapurin huomioon ottaminen on muutenkin aika pärstäkertoimella tapahtuva toimenpide.

Kerrostaloissa taitaa ylipäätään olla aika paljon vaihtelua naapureista ja rakennuksen ominaisuuksista riippuen. Asuin vuosia vuokralla kerrostalossa, jossa naapurit oli pääsääntöisesti ihan hämmästyttävänkin hiljaisia. Talo oli jo vanhemman puoleinen, joten äänieristys tuskin oli mitään ihan huipputasoa.

Ulkomaalaisille tuo suomalainen 22-07 "nukkuma aikataulu" saattaa olla vähän outo sillä monessa maassa ruukataan valvoa pidempään ja aamulla taas koisia vastaavasti pidempään. Toki ei kaikkialla maailmassa. Ja ainakin eteläeuroopan maissa naapurin huomioon ottaminen on muutenkin aika pärstäkertoimella tapahtuva toimenpide.
Vitut se ole joidenkin ulkomaalaisten ongelma tai outous, vaan oikeasti se on vaan täyttä kusipäisyyttä kun ei osata ajatella muita kun sitä omaa napaa.
Noin 40v ollut erilaisia naapureita, ja isoimmat ongelmat aiheuttaa täydet sekopäät ja nistit. Suurin osa ihan kantiksia.
Tälläkin hetkellä yläkerrassa asuu kantapäähyppelijäitä joilla eroahdistusta vinkuva koira. Ainiin ja niiden mukaan on normaalia ääntä huudattaa bassoa ihan vittuillakseen sen tunnin tms, että kytät ei kerkee paikalle toteamaan tilannetta.
Selityksenä moottorisänky ja kyllä yölläkin saa meteliä pitää koska oikeus.

Vitut se ole joidenkin ulkomaalaisten ongelma tai outous, vaan oikeasti se on vaan täyttä kusipäisyyttä kun ei osata ajatella muita kun sitä omaa napaa.
Noin 40v ollut erilaisia naapureita, ja isoimmat ongelmat aiheuttaa täydet sekopäät ja nistit. Suurin osa ihan kantiksia.
Tälläkin hetkellä yläkerrassa asuu kantapäähyppelijäitä joilla eroahdistusta vinkuva koira. Ainiin ja niiden mukaan on normaalia ääntä huudattaa bassoa ihan vittuillakseen sen tunnin tms, että kytät ei kerkee paikalle toteamaan tilannetta.
Selityksenä moottorisänky ja kyllä yölläkin saa meteliä pitää koska oikeus.

Nuorempana pelailin enemmän ja umpisuljetuilla kuulokkeilla saatto kiivaassa pelisessiossa nousta äänentaso turhan korkealle hiljaisuudenkin aikana. Näistä kyllä opittu.

Kerroin yläkerran naapurille mun soittelusta sen verran, että on tavoitteellista ja hakusessa on tilat missä pääsen soittelee vapaasti kovalla volyymilla. Eli kyllä mä täällä kerrostalossa soittelen kuitenkin ihan inhimillisellä voluumilla. Kuulokkeetkin löytyy aina hiljaisuuden varalle, ja en yleensä klo 21:00 jälkeen enää kajareista soittele ihan yleisen sovun nimissä. Viikonloppusinkin alottelen vasta klo 11:00 niin en ainakaa pilaa kenenkään rauhallisia aamuja. Ja yleensä sessiot kestää puolesta tunnista kolmeen tuntiin taukoineen, eikä välttis päivittäin. joten ei ole kyse myöskään jatkuvasta soittelusta.

Mutta oon kyllä muuten ottanut muut huomioon ja se mua ihmetyttääkin tässä kerrostaloasumisessa, että miksi jotkut ei sitten osaa ottaa yhtään muita huomioon asumistyylillään.

Ennen kuin tosiaan pudotin kirjeen postiluukusta klo 22 - 08 aikana hiljaisuuden merkeissä, ei ollut kovin kiva herätä keskellä yötä paukkeeseen, ei korvatulpatkaan auttaneet tähän.

Edellinen asukas yläkerrassa kuuluu samaan sukuun kuin tämä "uusi" asukas. Mistä tiedän? Sukunimi ei muuttunut postiluukussa ja sitä edellistä epäsäännöllisesti näkynyt pyörivän täällä. Edellisen asukkaan kohdalla tuo norsutömistys oli tuplasti pahempi, joten thank god siihen muutti vähän hiljaisempi tilalle. Tällekin laitoin postiluukusta kirjeen, että miten ois.. Klo 6:00 oli aina herätys tällä ja sängystä piti lähtee niin, että koko talon rakenteet helisi. Kirjeen jälkeen hiipi asunnossa päivät pitkät sen minkä ehti vielä asua tuossa, vaikka en mä sitä nyt edes pyytänytkään :D

Viimeksi muokattu:
Nuorempana pelailin enemmän ja umpisuljetuilla kuulokkeilla saatto kiivaassa pelisessiossa nousta äänentaso turhan korkealle hiljaisuudenkin aikana. Näistä kyllä opittu.

Kerroin yläkerran naapurille mun soittelusta sen verran, että on tavoitteellista ja hakusessa on tilat missä pääsen soittelee vapaasti kovalla volyymilla. Eli kyllä mä täällä kerrostalossa soittelen kuitenkin ihan inhimillisellä voluumilla.

Mutta oon kyllä muuten ottanut muut huomioon ja se mua ihmetyttääkin tässä kerrostaloasumisessa, että miksi jotkut ei sitten osaa ottaa yhtään muita huomioon asumistyylillään.

Ennen kuin tosiaan pudotin kirjeen postiluukusta klo 22 - 08 aikana hiljaisuuden merkeissä, ei ollut kovin kiva herätä keskellä yötä paukkeeseen, ei korvatulpatkaan auttaneet tähän.
No täähän se joillakin ongelmana sisäistää. Heille se normaali elämisen ääni meinaa samaa kun normaali eläminen päiväsaikaan.
En mä ole valittamassa jonkun soittamisesta päivisin, oli se sitten kitara tai toi seinänaapuri toisesta rapusta joka tykkää soittaa samoja biisejä pianollaan tai kosketinsoittimellaan. Se sentään ymmärtää lopettaa suht ajoissa. Välillä toki voi venyä, mutta jos se on kerran puolessa vuodessa tai kuukaudessa niin ei siitä voi mitään hermostua.
Kenellä ei muka joskus mene välillä yli hiljasuuden rajojen vaikka kuinka yrittää?
Samoten snadit kantapääkävelyt ja koiran ulinat yms, ne menee vielä normaaleihin ääniin, kunhan se ei ole tyyliin jokapäiväistä senkin jälkeen jos sitä kohdetta on informoitu asiasta. Jokainen voi käyttäytymiselleen kuitenkin voida jotain. Tai sen koiran käyttäytymiseen.
Toi oikea ylimielisyys siitä omasta oikeudesta metelöidä öisin on niin järjetön ajatustapa kerrostaloasumisessa.
Voishan sitä itekkin keskellä yötä alottaa vaikka mitä harrastuksia jotka menee vielä "normaaliin ääniin", mutta miks pitää tehdä talosta joku vitun nistiluola millä ei ole mitään väliä.

Kerrostaloissa taitaa ylipäätään olla aika paljon vaihtelua naapureista ja rakennuksen ominaisuuksista riippuen. Asuin vuosia vuokralla kerrostalossa, jossa naapurit oli pääsääntöisesti ihan hämmästyttävänkin hiljaisia. Talo oli jo vanhemman puoleinen, joten äänieristys tuskin oli mitään ihan huipputasoa.
Muutin Raumalta elokuussa ja asuin siinä talossa 4 vuotta. Oli varmaan yks rauhallisimmista taloista ja laskin, että muutto Helsinkiin oli mun 9. muutto. Siinä talossa meidän yläpuolella asui vanhuspari, jotka jopa kysyivät, että häiritseekö, kun he pitävät telkkaria lujalla? Me ei sitä pahemmin kuultu ja se tapahtui kuitenkin päiväsaikaan ja me taas pelättiin, että naapureita häiritsee, kun lapsemme kiljuvat välillä kilpaa :D

Jos jollain muulla on tarvetta jossain vaiheessa kunnon mikrofonille, niin laitoin just tilauksen "Zoom H1n Value Pack -stereotallennin (H1n-VP)".
Ite tarvitsen varmaan muutaman kk noiden yläkerran perseiden takia, mutta jatkossa toi laite voi olla suht turha. Kiinnostuneet voi ottaa yhteyttä.

Tässä kai "pitää tietää". Mutta jos vähänkään on ollut päihdeporukoissa, niin se puhetyyli kyllä tulee tutuksi.

En oo ikinä kokenut vetoa nistiporukoihin mut oisin kyllä tienny mitä tarkoitat jos olisin osannut sen narinan yhdistää puhumiseen..

Statistiikka

Viestiketjuista
263 828
Jäsenet
75 250
Uusin jäsen
samnpba

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom