Itse näin joulun alla palaan ketjuun.
Naapurin mannet ovat lisääntyneet luhtitalossamme siten, että heitä nyt kahden asunnon verran. Alakertaan minusta viistoon muutti toinen sakki heitä.
Yläkerran mannejen seinänaapurit ovat sattumalta lähteneet pois ja nämä asunnot ovat olleet pari kuukautta jo tyhjänä. Katsotaan, että kuka astuu miinaan seuraavaksi ja saa mannet meluamaan seinän taakse.
Muutto itsessään näillä tapahtui siten tuonne alakertaan, että yön yli tavarat sakkopaikalla muutamassa autossa ja aamulla herättiin siihen, että aurakuski oli vetänyt autot lumen peittoon, koska olivat vittumaisesti aurauksen edessä ja rahtihameet pääsivät vähän lumikolailemaan, että autoihin päästiin, kun kirjaimellisesti lumen peitossa olivat. Tämä oli kyllä helvetin hauska näky, kun huudetaan rasistista aurakuskia, kun itse siinä laittomalla paikalla pelastustiellä pakut
.
Noh muutosta ylimääräiset tavarat viskottiin oven eteen muiden siivottavaksi... Mukavaa.
Tilanne nyt on se, että jommankumman asunnon romanit säätävät kellonympäri jotakin pihassa tai asunnossaan ja tästä aiheutuu työssäkäyvälle ongelmia. Samalla yöllä autojen tarkoituksellinen huudattaminen ja tööttäily basson säestyksellä pihapiirissä on vittumaista.
Mulla ollut ideana muuttaa toisaalle tästä asunnosta, mutta kyllä motivaatio näiden kokoaikaisesta metelöinnistä nousi pintaan isommin.