KapteeniTunkki
Tukijäsen
Elämä on valintoja, ja kaupungin asuntojen kiertäminen kaukaa vähentää riskiä saada perkeleen naapuri. Siihen on ihan syynsä miksi ne kämpät on usein niin halpoja kuin ovat.
Niin, jännästi perkeleen naapurit keskittyvät sinne minne muutenkin kasaantuu sosioekonomisia ongelmia.
Minulla on pitkä kokemus PK-seudulla vuokra- (sekä kaupunki että Kojamo/Sato), ASO- ja omistuskämpistä. Hieman yllättäen ASO:lla todennäköisimmin ei saa perkeleen naapureita. Kynnysraha rajaa sosiaaliset ongelmat, kämppiä ei yleensä vuokrata eteenpäin ja täysin kuohittu asukashallinto ei yleensä kiinnsota ketään.
Itse olen törmännyt vuokrapuolella känniriehujiin sekä työttömiin kerrostalokyyliin, jolla on aivan liian paljon aikaa. Ongelma näissä on se, että se krebailu ja riehunta ei katso aikaa eikä paikkaa - eikä aina edes rajoitu niiden oman kämpän seinien sisälle.
Omistuspuolella ongelmat ovat olleet sijoituskämppien tilapäisvuoralaiset (esim. balttialaiset remppaäijät, jotka popittaa yöt läpeensä ja polttaa sisällä sekä röökiä että kukkaa) sekä kaikenlaiset omituiset säätäjät, jotka ovat aina virittelemässä jotain projektia taloyhtiölle. Nämä ovat niitä samoja tyyppejä, joilla on kyllä mielipiteitä, mutta ei mitään substanssiosaamista.