Oli aikamoinen show tossa viime viikolla pienomakotitaloalueella meillä.
Naapurin rouva päästi meidän tontille koiransa kuseksimaan puskiin ja mylläämään niitä aamusta (ja ei ollut ensimmäinen kerta). Noh en noita naapureita noin muuten kovin nää, mutta sitten näin itse rouvan isännän illemmalla juuri samana päivänä pienessä hiprakassa. Ajattelin, että ystävälliseen sävyyn huomautan, että ei päästäisi koiraansa noihin meidän puskiin, koska noi puskat/taimenet ovat vielä niin hepposia. Ennen kuin ehdin edes sanoa asiaani loppuun, niin itse isäntä vetikin tästä hullut kilarit. Alkoi toitottamaan muiden naapureiden kuullen, kuinka tässä meidän talossa asuu "mulkku, täysin kyrpä ihminen" ja kuinka "Meidän koira ei teidän puskiin kuseksi ja vahingoittiko se muka niitä!?!?! Tuskin teki niille mitään". Sanoin että ei vahingoittanut tällä kertaa, mutta tuskin tykkäisi itsekään, jos joku tulisi hyppimään heidän puskiensa päälle. Isännän puolustus oli, että "meillä ei ole puskia". Totesin sitten verrannollisesti, että tuskin sitten tykkäisi, että tulisin kuseksimaan hänen autonsa renkaita vasten. Siitäpä sítten itse isäntä riemastukin kahta enemmän. Alkoi tappomerkkien näyttäminen käsillä ja hirveä uhkailu pienten lasten kuullen, kuinka katkoisi kirveellä mulkkuni irti ja kiertäisi sen kaulani ympärille ja sen jälkeen vielä kirveellä pistäisi kädet poikki, että olisi viimeinen tekoni, jos hänen autonsa renkaita vasten tulisin kuselle. Kertoi kuinka myös varmasti hänen volvonsa on maksanut paljon enemmän, kuin meidän puskat. Ei vaan isäntä ymmärtänyt sitä, että rahalla noita puskiakin ostetaan ja työllä ne taimenetkin istutetaan. Piti kuuleman erittäin huonona vertauskuvana hänen volvoansa ja meidän puskia, jotka ovat meidän tontilla. - Ilmeisesti olisi pitänyt niellä ajatus siitä, että jatkossakin heidän koiransa saisi myllätä puskissamme.
Mutta eipä tuo tuohon jäänyt, isäntä ei yhtään halunnut ymmärtää ja niellä ajatusta siitä, että se ei todellakaan ole ok, että heidän koiransa myllää meidän vastaistutetuissa taimenissa ja meidän tontilla. Isäntä tuli vielä toistamiseen riehumaan illalla tontin reunalle muiden naapureiden kuullen ja huudellen "kyrpä, mulkku", "tuuppa koittaa, tuuppa koittaa kuseksimaan autoani vasten", "vanhat naapurit olivat paljon parempia, muuttaisitte pois" jne. Jatkoi riehumistansa ja hirveetä uhittelua kokoajan. Teki mieli jo pamauttaa tuossa vaiheessa kys. n. 60v ukko kanveesiin, kun ei yhtään kuunnellut mitä itselläni oli sanottavaa, eikä halunnut ymmärtää pointtiani. Vasta siinä vaiheessa, kun uhkasin soittaa poliisit ja tehdä rikosilmoituksen kys. ukosta, jollei uhittelu lopu, niin alkoi ukko lähteä takaisin omaa taloansa kohden. Huuteli vielä perässä ja kertoi, "kuinka minä aloitin kuuleman koko jutun ja että kuinka hänellä on tässä ympärillä todistajia". - Ilmeisesti todistajia sille, kuinka hän haukkui koko naapuruston kuullen meidät täysin mulkuiksi ja kyrväksi. Täytyy sanoa, että jos oman lapseni kuullen sattuisi nimittelemään itseäni vielä uudelleen tai alkaisi esim. uhkailee perhettäni, niin sitten riittäisi. Saisi kys. ukko lähteä poliisikyydillä putkaan ja rikosilmoitus perässä, jonka veisin aina ihan käräjille saakka. Vaikka tekisikin mieli oikeasti ottaa tolta ukolta luulot pois, niin ei viitsi omaa mainettansa alkaa pilata ja saattaa itseänsä pulaaan.
Tätä kyseistä ukkoa myös vaivaa hirveästi tontillamme olevat videokamerammekin, joista hän on jo kertaallee uhannut katkaista piuhat poikki.
Lisäksi tämä kys. ukko on kuuleman uhkaillut muitakin naapureita. Sietäisi saada kunnolla kieltämättä turpaansa tämä ukko joltain, että oppisi tavoille... Lisäksi tämä ukko on itse hirveä valittaja tällä kys. alueella, mutta ei ilmeisesti itse kestä kritiikkiä, joka kohdistuu heihin.
Jos sattuisi tämän ukon rouva vielä tulemaan vastaan, niin voisin mielelläni vaihtaa hänen kanssaan pari sanaa, jos hän olisi yhtään asiallisempi ja samalla kertoa, kuinka hänen miehensä juuri viime viikolla pilasi aika pahasti heidän maineensa tällä alueella.