Perkeleen naapurit.

Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 467
Näin ymmärsinkin.

Mutta jos lortolle on saatettu asiantila selväksi isännöitsijältä menneen lapun muodossa, ja silti poistoputki pörisee ikkunan takana niin kyllä siinä voi itsekkin lievää perseilyä harjoittaa. Ihan niinkuin terapiamielessä.
Kenelläkään ei ole yksinoikeutta kusipäisyyteen, sitä saa halutessaan harjoittaa ihan kuka vaan. Edelleenkin maalaisjärkeä sekaan sopivassa suhteessa.
Tai laittaa poliisille tutkintapyyntö kotirauhan häirinnästä tai muusta vastaavasta. Kyllä tuo helposti tunnusmerkit täyttää, oli teko tahallinen tai vain tyhmyyttä. Siinäpähän sitten selittelee.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 765
Dodih eli putkigate jatkuu: isännöitsijän lappu oli mennyt (myönsi jo lukeneensa sen eilen) ja kiinteistönhoitaja käynyt myös ovella. Eilenä putki hävisi mutta ilmestyi taas samaan paikkaan - vaikka oletin että tietenkin tuon isännöitsijän ohjeistuksen mukaisesti vaihtaisi paikkaa - no ei. Kävin sitten stalkkaamassa rapussa asukkaan ja kävin oven takana ja kas kummaa ovikelloa jonkun aikaa painellessa hävisi putki ikkunasta - asukasta en saanut kiinni. Tänään sitten TADAA putki ilmestyi taas hönkimään ikkunaa päin lisää kuumaa ilmaa ja hajut sun muut. Tilannepäivityksenä sainkin asunnon vuokralaisen ilmeisesti kiinni kun kävin taas ovella ja selitin tilanteen - vastahakoisesti nyt sitten on toisella puolella ikkunaa se putki ja ohjeistin vielä ilmastointilaitteen käytöstä sekä näistä hienoista ikkunatiivisteistä TAI finnfoam eristelevyistä sekä alipaineista että se putki myös pysyisi siinä finnfoamillakin tehdyssä tuuletusröörissä kiinni ettei putken paine ja ulkoa tuleva korvausilma tule samasta rööristä. Saapi nähdä miten tästä etiäpäin... se on hienoa tosiaan kun hajutkin tulee ikkunoiden korvausilmaventtiileistä.

En tiedä mikä vaiva on laittaa toiselle puolelle ikkunaa ilmastointiputki kun se sinne selvästi menee ja nytkin töröttää sitten siltä kauimmaiselta puolelta jossa on 2 erillistä tuuletusikkunaa. Saanpahan jopa nyt kämppääkin laitettua tuuletukseen ja läpivetoa.

Tai laittaa poliisille tutkintapyyntö kotirauhan häirinnästä tai muusta vastaavasta. Kyllä tuo helposti tunnusmerkit täyttää, oli teko tahallinen tai vain tyhmyyttä. Siinäpähän sitten selittelee.
Ei uskonut tai meinannut uskoa (tiedä sitten uskooko vieläkään) vaikka selitin että siitä on haittaa meille ja kuumat ilmat tulee sisään sekä hajut sun muut esimerkiksi korvausilmaventtiilien kautta saatika sitten voi pitää tuuletusikkunaa auki. Vastenhakoista toimintaa ja katsotaan miten jatkuu tuo. Itse jos olisin niin pyytäisin anteeksi ja laittaisin mukisematta toiselle puolelle ikkunoita jossa on tosiaan 2kpl tuuletusikkunoita, mutta kun nyky-yhteiskunta on monessa mittaa MINÄ ITSE, sitten muut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 703
Joku tämmöinenhän siinä on taustalla aivan varmasti - joutuu säätämään ja askartelemaan että saa paremmin sen toiselle puolelle ikkunoita. Katsotaan mitä käy, päivittelen tilannetta jos jotain tapahtuu taas :)
Oiskohan sillä makkari just siinä huoneessa? Ei nuita kukaan keittiöönkään laita. Niin vissiin mainitsit jotain että jos se ikkunan edessä meikkaa ja sitten kun heippailet sille, niin verhot menee kiinni.

Nyt kun pääsit juttusille sen kanssa, niin minkälainen tapaus oli livenä? :hmm:
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
6
On se kumma et häiriköt saa häiriköidä työssäkäyviä vuodesta toiseen... Itsellä on paljon kokemusta välinpitämättömistä, omaa vuorokausi rytmissä eläviä naapureita.... Monta kertaa muuttanut ja aina vuokranantajat valehdellut kun kysynyt et onko rauhallista, onko kivat naapurit,, juu on, on vastaus. Siis kuvitelkaa, maksatte korkeaa vuokraa ja joudut sietämään metelöintiä viikosta toiseen yö ja ilta aikaan ja isännöitsijää ei kiinnosta eikä vuokranantajaa

Parasta oli kun valitin joka viikko kun kirjasin ylös metelöinnin ajankohtia ja kellonaikoja ja laitoin isännöitsijälle,, isännöitsijä oli kertonut yläkerran jätkälle kuka valittanut,, tää jätkä tuli potkimaan mun ulko ovea ja huutamaan tappouhkauksia,, lisäksi pudotti paperilappusen jossa luki et jos vielä kerran valitan hänestä hän soittaa poliisille!! Ja et hän ei metelöi!!

Tää oli paska puhetta, jos joka ilta ja joka yö kuuntelee 20.00-03.00 raahausääniä, kolinaa, paukahduksia, kirjahyllyn? Tms paiskontaa täysillä lattiaan, huuto naurua ja puhetta, yms yms niin kyl on hermot itsellä kireenä kun klo soimassa 6.00 ja jätkä valehtelee kirkkain silmin ettei hän melua! Vaikka todisteet on ja olen myös mennyt oven taakse kuuntelemaan et puhuuko paskaa,, no puhui!

Onneksi muutti puolen vuoden kiusaamisen jälkeen pois, ihana rauha ja nyt normaali naapuri
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 026
Mä oon kesäisin tykännyt nukkua tuuletusikkuna auki, vaihtuu kämpässä ilma. En tykkää enää, kun uusi naapuri heräilee vetämään muutaman aamusavukkeen aina joskus klo 5:30 ja yskii samalla kuolemaa tehden sellaisen 30-40 min. Tossa terassillaan, muutaman metriä mun ikkunasta ja aivan vitun kovaan ääneen. On harkinnassa tehdä häiriöilmoitus tuosta, kun hiljaisuus on aikavälillä 22-06 ja tuo ei täytä niitä määreitä. Vaikka pidän ikkunat kiinni, oon joskus arkisin herännyt tohon korinaan.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 796
Jahas, onnea vaan yskimisestä valittamiseen sitten..
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 026
^ Juu ei varmasti tuota tulosta kun isännöitsijä polttaa itsekin ja on täysi juoppo. Aina voi yrittää.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 796
No en oikein ymmärrä miten se voisi tuottaa tulosta vaik isännöitsijä ois Päivi Räsänen, ei yskimistä voi kieltää vaikka se olis kuinka naapuria ärsyttävää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
^ Juu ei varmasti tuota tulosta kun isännöitsijä polttaa itsekin ja on täysi juoppo. Aina voi yrittää.
Siis ei isännöitsijän kautta sitä valitusta. Taloyhtiön hallitukselle vaan suoraan ja mielellään pj:n kautta. Isännöitsijä on vaan siellä töissä, palkan hänelle maksaa taloyhtiö ja taloyhtiön hallitus.

No en oikein ymmärrä miten se voisi tuottaa tulosta vaik isännöitsijä ois Päivi Räsänen, ei yskimistä voi kieltää vaikka se olis kuinka naapuria ärsyttävää.
Ei yskimistä, mutta häiritsevän meluamisen kello 5:30. Voi meluta sitten klo 6 alkaen :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
On se kumma et häiriköt saa häiriköidä työssäkäyviä vuodesta toiseen... Itsellä on paljon kokemusta välinpitämättömistä, omaa vuorokausi rytmissä eläviä naapureita.... Monta kertaa muuttanut ja aina vuokranantajat valehdellut kun kysynyt et onko rauhallista, onko kivat naapurit,, juu on, on vastaus. Siis kuvitelkaa, maksatte korkeaa vuokraa ja joudut sietämään metelöintiä viikosta toiseen yö ja ilta aikaan ja isännöitsijää ei kiinnosta eikä vuokranantajaa

Parasta oli kun valitin joka viikko kun kirjasin ylös metelöinnin ajankohtia ja kellonaikoja ja laitoin isännöitsijälle,, isännöitsijä oli kertonut yläkerran jätkälle kuka valittanut,, tää jätkä tuli potkimaan mun ulko ovea ja huutamaan tappouhkauksia,, lisäksi pudotti paperilappusen jossa luki et jos vielä kerran valitan hänestä hän soittaa poliisille!! Ja et hän ei metelöi!!

Tää oli paska puhetta, jos joka ilta ja joka yö kuuntelee 20.00-03.00 raahausääniä, kolinaa, paukahduksia, kirjahyllyn? Tms paiskontaa täysillä lattiaan, huuto naurua ja puhetta, yms yms niin kyl on hermot itsellä kireenä kun klo soimassa 6.00 ja jätkä valehtelee kirkkain silmin ettei hän melua! Vaikka todisteet on ja olen myös mennyt oven taakse kuuntelemaan et puhuuko paskaa,, no puhui!

Onneksi muutti puolen vuoden kiusaamisen jälkeen pois, ihana rauha ja nyt normaali naapuri
Ihmiset saa omassa asunnossaan kyllä tuottaa normaaleja, elämiseen kuuluvia ääniä mihin vuorokaudenaikaan tahansa.

Ongelma tässä on, että teidän seinät on paperia. Ja kyllä toisen oven taakse meneminen on vähintäänkin liiottelua ja kyttäämistä. Lisäksi isännöitsijää on kiinnostanut niin paljon, että kävi puhumassa "meluajan" kanssa. Vähän vaan rikkoi teikän anonymiteettisuojaa, mutta kävi kuitenkin keskustelun :)

Ja ihan rakentavana kritiikkinä: jos aina joudut muuttamaan tällaisten ongelmien takia, kannattaa ehkä miettiä, onko ylisensitiivinen näille äänille ja normaalille kerrostaloelämälle.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 026
No en oikein ymmärrä miten se voisi tuottaa tulosta vaik isännöitsijä ois Päivi Räsänen, ei yskimistä voi kieltää vaikka se olis kuinka naapuria ärsyttävää.
Klo 6:00 saakka kaikki meluntuotto on taloyhtiön säännöissä kielletty, aivan sama onko se kuivausrummun käyttöä vai tuota yskimistä. Kyllä mulla osakkeenomistajana on oikeus nukkua siihen kuuteen saakka. Aivan sama mitä naapurit on siitä mieltä. Eri asia puututaanko tuohon mun valitukseen, mutta runoilen sellaisen tänään..
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
6
On kyl itsellä tullut asuttua ties minkälaisten naapurissa, opiskelija opiskelija asunnossa oli yhtä helvettiä,, mikään ei ole vittumaisempaa kuin matala basson jumputus joka kuuluu monta tuntia putkeen jatkuen pitkälle aamuyöhön,, mut on kokemusta kantapää astujista,
Ihmiset saa omassa asunnossaan kyllä tuottaa normaaleja, elämiseen kuuluvia ääniä mihin vuorokaudenaikaan tahansa.

Ongelma tässä on, että teidän seinät on paperia. Ja kyllä toisen oven taakse meneminen on vähintäänkin liiottelua ja kyttäämistä. Lisäksi isännöitsijää on kiinnostanut niin paljon, että kävi puhumassa "meluajan" kanssa. Vähän vaan rikkoi teikän anonymiteettisuojaa, mutta kävi kuitenkin keskustelun :)

Ja ihan rakentavana kritiikkinä: jos aina joudut muuttamaan tällaisten ongelmien takia, kannattaa ehkä miettiä, onko ylisensitiivinen näille äänille ja normaalille kerrostaloelämälle.
Eli oikein ladella kuitenkin tappouhkauksia ja potkia ulko ovea, ja on "normaaleja elämisen ääniä" yö ja ilta aikaan huutaa puhumalla, paiskoa tavaroita, hakata kaappeja yms

Muuttakaa itse metelöivät maalle, saatte rauhassa karjuakin keskellä korpea ja ladella tappouhkauksia esim karhulle
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Klo 6:00 saakka kaikki meluntuotto on taloyhtiön säännöissä kielletty, aivan sama onko se kuivausrummun käyttöä vai tuota yskimistä. Kyllä mulla osakkeenomistajana on oikeus nukkua siihen kuuteen saakka. Aivan sama mitä naapurit on siitä mieltä. Eri asia puututaanko tuohon mun valitukseen, mutta runoilen sellaisen tänään..
Ei koske normaalin elämän ääniä, johon tuo yskiminen lukeutuu.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Klo 6:00 saakka kaikki meluntuotto on taloyhtiön säännöissä kielletty, aivan sama onko se kuivausrummun käyttöä vai tuota yskimistä. Kyllä mulla osakkeenomistajana on oikeus nukkua siihen kuuteen saakka. Aivan sama mitä naapurit on siitä mieltä. Eri asia puututaanko tuohon mun valitukseen, mutta runoilen sellaisen tänään..
Kyse on vaan siitä, että taloyhtiön järjestyssäännöillä ei voida kävellä ihmisten oikeuksien yli. Jokaisella on oikeus kotonaan mm. käyttää parveketta ja yskiä tai käydä paskalla/huuto-oksentamassa tai suihkussa mihin tahansa aikaan vuorokaudesta. Taloyhtiön säännöt asiasta ei tähän vaikuta millään tavalla.

Taloyhtiön hiljaisuussäännöt ym koskee lähinnä remontteja tai vastaavia ei-normaaliin elämiseen kuuluvia asioita

Googlaile hakusanoilla taloyhtiö, säännöt, normaali eläminen niin alkaa juttua löytyä.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
6
Ja kyllä se on tuuri pelistä kiinni millaiset naapurit saa, itselle käynyt 5 vuoden aikana aika paska nakki, aina löytyy 1 tai 2 jotka pilaa koko asumisen ilon. Nyt tällä hetkellä ihana rauha ja normaali asukas yläpuolella

Kyllä se niin on et vaikka olis pahvi vaan välissä naapurit sen melu tasonsa määrittää ja normaali asukas osaa ajatella muitakin kuin itseään
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Siis ei isännöitsijän kautta sitä valitusta. Taloyhtiön hallitukselle vaan suoraan ja mielellään pj:n kautta. Isännöitsijä on vaan siellä töissä, palkan hänelle maksaa taloyhtiö ja taloyhtiön hallitus.



Ei yskimistä, mutta häiritsevän meluamisen kello 5:30. Voi meluta sitten klo 6 alkaen :)
No onko yskiminen meluamista, öö, ei...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
On kyl itsellä tullut asuttua ties minkälaisten naapurissa, opiskelija opiskelija asunnossa oli yhtä helvettiä,, mikään ei ole vittumaisempaa kuin matala basson jumputus joka kuuluu monta tuntia putkeen jatkuen pitkälle aamuyöhön,, mut on kokemusta kantapää astujista,

Eli oikein ladella kuitenkin tappouhkauksia ja potkia ulko ovea, ja on "normaaleja elämisen ääniä" yö ja ilta aikaan huutaa puhumalla, paiskoa tavaroita, hakata kaappeja yms

Muuttakaa itse metelöivät maalle, saatte rauhassa karjuakin keskellä korpea ja ladella tappouhkauksia esim karhulle
Juu, tappouhkaukset ja kaikki väkivallalla uhkailu on lähtökohtaisesti väärin ja oikea osoite on poliisi. Ei taloyhtiö.

Tuo puhuminen kyllä vielä tökkii. Olen joskus kymmenen vuotta sitten saanut valitusta siitä, että puhun iltaisin. Kyseessä oli kuulokkeet päässä pelaaminen (Word of Warcraft), jossa puhuin meidän TeamSpeakissä. Jos saamassani lapussa olisi ollut paluuosoite, olisin käynyt sanomassa, että tämä käytös jatkuu. Ja ne kuulokkeet oli päässä juuri naapureiden takia.

No onko yskiminen meluamista, öö, ei...
Tämä on se kuuluisa harmaa alue. Jos kyseinen henkilö tekisi samat asiat tuntia myöhemmin, se olisi ok. Itse koettaisin käydä sivistynyttä dialogia kys. henkilön kanssa. Jos ei onnistu, niin se on ihan arvalla arvottava oikeudessa, jos se sinne asti menee. Eikä tule menemään, jos ei asukas itse sitä sinne vie. Ja kun tässä tuijotetaan tonnien laskua, jos siellä hävitään, niin tuskin kukaan sitä oikeasti oikeuteen asti vie.

Taloyhtiö voi muuten kieltää tupakoinnin kokonaan, mutta sekin on taas asia, joka vaatii niin laajan hyväksynnän, että ei tule menemään läpi tällä vuosikymmenellä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Tämä on se kuuluisa harmaa alue. Jos kyseinen henkilö tekisi samat asiat tuntia myöhemmin, se olisi ok. Itse koettaisin käydä sivistynyttä dialogia kys. henkilön kanssa. Jos ei onnistu, niin se on ihan arvalla arvottava oikeudessa, jos se sinne asti menee. Eikä tule menemään, jos ei asukas itse sitä sinne vie. Ja kun tässä tuijotetaan tonnien laskua, jos siellä hävitään, niin tuskin kukaan sitä oikeasti oikeuteen asti vie.

Taloyhtiö voi muuten kieltää tupakoinnin kokonaan, mutta sekin on taas asia, joka vaatii niin laajan hyväksynnän, että ei tule menemään läpi tällä vuosikymmenellä.
Kaikki mikä ei ole kiellettyä on sallittua, ei tupakointi ja yskiminen ole häiriköintiä vaikka se tapahtuisi koska.

Toki jos tupakointi on parvekkeella kielletty niin se muuttaa kaiken, saa siellä silti yskiä ja puhua vaikka kolmelta yöllä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Kaikki mikä ei ole kiellettyä on sallittua, ei tupakointi ja yskiminen ole häiriköintiä vaikka se tapahtuisi koska.

Toki jos tupakointi on parvekkeella kielletty niin se muuttaa kaiken, saa siellä silti yskiä ja puhua vaikka kolmelta yöllä.
No onneksi ei ole parvekkeita täällä, niin ei tarvitse hirveästi ottaa kantaa. Muutenkin olen siinä välissä taas mielipiteeni kanssa: Ei ole hyvä, että käydään kovaäänisiä keskusteluja klo 3 yöllä - eikä ole hyvä, että kytätään naapurin tekemisiä ja valitetaan kaikesta. Jossain tässä välissä on hyvä naapurisopu ja ihmisten pitäisi vaan keskenään sopia asiat kuntoon.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
No onneksi ei ole parvekkeita täällä, niin ei tarvitse hirveästi ottaa kantaa. Muutenkin olen siinä välissä taas mielipiteeni kanssa: Ei ole hyvä, että käydään kovaäänisiä keskusteluja klo 3 yöllä - eikä ole hyvä, että kytätään naapurin tekemisiä ja valitetaan kaikesta. Jossain tässä välissä on hyvä naapurisopu ja ihmisten pitäisi vaan keskenään sopia asiat kuntoon.
Totta kai keskustelun pitää olla normaalia ja rauhallista ja huomioda muut jotka nukkuu, ei se silti ole kiellettyä. :tup:
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
en minäkää oo jaksanu viel sohvan siirtelijältä käydä kysymässä et onko tietonen mikä meteli lähtee alapuolelle. Vastapainona kuuntelen musiikkia ja katon leffoja, kun ainut seinänaapuri tälhetkel tuo sohva siirtelijä. niin jos hän tulee valittaa ni sit ehottaa sopuratkasua.

Täälläkin lähes joka ilta kuulee jonkun päivän tarinat ulkoa. Monet ei edes havannoi sitä kuinka selkeästi se ääni illalla/yöllä kuuluu verrattuna päivällä. Tottunu ulkometeliin,kun kuulee näin kesällä 24/7 FORE!!! huutoa jatkuvalla syötöllä
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
590
en minäkää oo jaksanu viel sohvan siirtelijältä käydä kysymässä et onko tietonen mikä meteli lähtee alapuolelle. Vastapainona kuuntelen musiikkia ja katon leffoja, kun ainut seinänaapuri tälhetkel tuo sohva siirtelijä. niin jos hän tulee valittaa ni sit ehottaa sopuratkasua.
No ei todellakaan näin. Nyt menet sinne ovelle koputtamaan ja keskustelet asian selväksi. Ei mitään mieltä alkaa itse meluamaan ja odottelemaan, että jos se tuliskin valittamaan sulle.
 

vasu

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
226
No ei todellakaan näin. Nyt menet sinne ovelle koputtamaan ja keskustelet asian selväksi. Ei mitään mieltä alkaa itse meluamaan ja odottelemaan, että jos se tuliskin valittamaan sulle.
Tämähän se olisi. Naapuri ei todennäköisesti ole edes tietoinen aiheuttamastaan metelistä ja nyt saat vain itse mulkun maineen.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
Enkai tarkoituksella melua. ihan normaaleilla voluumeilla katson piikit max 70db. ja tarkkoja jos ollaan nii eise loppuenlopuks hyövytä käydä ovella, kun saahanse siirellä sohvaa josse kuuluu sen elämisee, toki välillä seinärakenteet ja minunkin asunnon lattiakin tärisee siitä. josse siel harjoitteleekin kotisalillaan teräsmieskisoihin
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
590
No niin, eli sinä et melua ja naapurikaan ei häiritse kun sille ei ole mitään sanottavaa, joten kaikki on siis kunnossa. :thumbsup:
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Mulle on aivan vitun sama se että mikä on normaalia elämisen ääntä ja mikä ei. En oo 36v aikana IKINÄ herännyt siihen että joku vitun simpanssi yskii ikkunan läpi tyyliin 23:30-00:30 ja 5:30-6:30 tossa ulkona. Ei oo vittu normaalia. Voin oikeasti lahjottaa tolle vaikka timanteilla koristellun käsiäseen, että lopettaa itsensä.. Sanokoot kuka mitä tahansa, mut mun mielestä normaali elämisen ääni ei ole sellainen, mikä herättää seinänaapurin taloyhtiön määrittelemän hiljaisuuden aikana.. Tän sankarin toinen seinänaapuri on samaa mieltä, mutta on muuttamassa viikon päästä pois, niin ei jaksa valittaa.. Jos naapurin mielestä toi on jees, niin miksei se sitten yski muijaansa hereille siihen aikaan vaan menee terassille pitään meteliä? Jos sulle on ok että heräät 8:00 alkavaan työvuoroon tällei kesäisin klo 5:30, niin osta toki tää mun kämppä vaikka 100k€ hintaan pois.
Herkkäunisille suosittelen omakotitaloa ja lähimpään naapuriin 1km, toki sitten alkaa seuraava ulina, metsän eläimet kun linnut laulaa liian kovaa :facepalm:

Ehkä se 9mm Burana olisi helpoin sulle eikä sille naapurille?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Kaikki mikä ei ole kiellettyä on sallittua, ei tupakointi ja yskiminen ole häiriköintiä vaikka se tapahtuisi koska.

Toki jos tupakointi on parvekkeella kielletty niin se muuttaa kaiken, saa siellä silti yskiä ja puhua vaikka kolmelta yöllä.
Kyllä se suomessa menee enemmänkin niin että mikä ei ole erikseen sallittua on kiellettyä..
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 893
Herkkäunisille suosittelen omakotitaloa ja lähimpään naapuriin 1km, toki sitten alkaa seuraava ulina, metsän eläimet kun linnut laulaa liian kovaa :facepalm:

Ehkä se 9mm Burana olisi helpoin sulle eikä sille naapurille?
Nythän sekin ihme tapahtui että olen whon kanssa samaa mieltä. Eli tuossa oli kyllä kaikki olennainen. On niin uskomatonta valitusta kyllä nyt. En soisi kenellekkään naapuriksi tuollaista.

Ja todella kaukana tuntuu olevan todellisuus. Koska "osakkeenomistaja" niin ajatuksena määräysvalta kaikkien muiden tekemisistä. Ihan näin asia ei kyllä mene ja ainoa saavutettu seikka on äärivittumaisen maine ja sen jälkeen saa sitten huudella ihan vapaasti ihan mistä tahansa häiriöstä eikä ketään kiinnosta.
Luonnollisesti aina voi koittaa rikosilmoitusta. Tosin kyllä se on se yskivä naapuri jolla on hauskaa siinä kohden kun "yskimisen vuoksi naapurin lopettamista suunnitteleva osakkeenomista" viedään pyttyyn.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
6
Nää jotka kehottaa muuttamaan maalle, niin muuttakaa itse metelöimästä,, tiesittekö että moni joutuu töiden tai opiskelujen takia asumaan kerrostalossa,, no ettekö,, nytpä tiesitte, tais tulla ihan uutta tietoa teille muuttakaa maalle jos ette kestä elämisen ääniä ja olette herkkä unisia ihmisille
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
120
Keskustelu on osalla niin absurdia, etten ole varma onko seassa trolleja. Kerrostaloelämiseen kuuluvat normaalit elämisen äänet. Yskimiset, lasten äänet, äänet porrashuoneesta jne. Nuo normaalit äänet voi häiritä (ja jopa herättää), mutta se, että ääni häiritsee sinua, ei vielä tarkoita että se olisi "kiellettyä". Jos normaalit elämisen äänet haittaa liikaa niin sitten pitää valita kerrostalo paremmin(asumaan pelkkien mummojen sekaan, ei lapsia, ei juoppoja, ei opiskelijoita) tai muuttaa sinne korpeen.
Naapureita on erilaisia ja osa häiritsee enemmän kuin toiset. Tuon "normaalin elämisen äänien" piiriin kuuluu kuitenkin aika kirjo asioita. Naapurin toiminta voi olla vittumaista, mutta ei se (välttämättä) vielä tee siitä kiellettyä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
120
Jos normaalit elämisen äänet haittaa liikaa niin sitten pitää valita kerrostalo paremmin(asumaan pelkkien mummojen sekaan, ei lapsia, ei juoppoja, ei opiskelijoita) tai muuttaa sinne korpeen.
"Mummotalossa" oli mukava asua. Suurimman osan ajasta oli niin hiljaista, että ei itsekään halunnut aiheuttaa minkäänlaista ylimääräistä meteliä.
Toki vahinkoja, tilapäisiä ääniä ynnä muuta välillä sattuu, mutta tuollaisessa hiljaisessa talossa siitä oman melusaasteen hallitsemisesta muotoutui ihan huomaamattomasti tapa.

Edit: Jotta ei mene täysin off-topiciksi, niin mainittakoon, että toki tuossakin talossa oli niitä häiriköitä. Onneksi vain muutama, joista toinen taidettiin saada häädettyäkin talossa asumiseni aikana.
Tyypillistä humalassa riehumista ja vaimon kanssa tappelemista. Yleensä viikonloppuisin, mutta joskus viikollakin. Asuntooni se ei kovin selkeästi kuulunut, joten en siitä niin häiriintynyt.
Toki ikävää niille mummoille, jotka tuskin uskalsivat sinne oven taakse mennä valittamaan.
 
Viimeksi muokattu:

AHPU

VHM
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
552
Joo, ja mun vuokrasopimuksessa ei oo erikseen kielletty pesemästä pyykkiä klo 23 lauantai-iltana, jos joutuu herään samana aamuna klo 5:30 siihen vitun yskimiseen.. Niin laitoin just pyykit pyöriin, jos samalla kusipäänaapurilla sattuu oleen vaikka darra. Haistaakot vitun. Toinen seinänaapuri ilmotti just lähtevänsä uimaan, niin ihan reilu peli kaikille.
Osakkeenomistaja jonka vuokrasopimuksessa ei ole kielletty pyykinpesua :hmm: Joku tässä on hassusti.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
982
"Mummotalossa" oli mukava asua. Suurimman osan ajasta oli niin hiljaista, että ei itsekään halunnut aiheuttaa minkäänlaista ylimääräistä meteliä.
Niin totta. Itsekin muistan mummolan (pienessä kuolevassa kylässä toki) kuinka ei ikinä kuulunut mitään ääntä kerrostalossa. Ja kyllä siellä jokaisessa asunnossa joku mummo asui.

Sen jälkeen kun olen itse aikuisena asunut kerrostaloissa niin yhtä melua jokainen kämppä ollut. Ja pahemmaksi vaan menee, koska ainakin täällä Stadissa tuntuu olevan niin paljon mamuja että sellaisen saaminen seinänaapuriksi on hyvin todennäköistä, ja ne kaverit osaa huutaa. Onneksi sain alakerran pakolaisen häädettyä äskettäin (tai en tiedä oliko minun valituksilla tehoa, kuitenkin muutti muualle).
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
516
Ei ne mummotalotkaan aina ihania ole. Muutaman vuoden kerrostalossa asuessa yläkerrassa asui mummo, joka huudatti jumalanpalvelusta radiosta joka sunnuntaiaamu, olisko ollu seiskan aikaan. Se vitutti. Olisin ostanut hänelle kuulokkeet, mutta ei koskaan avannut ovea. Nykyisin tän osalta parempi, kun asun landella omakotitalossa ja naapureista ei kuulu juuri koskaan mitään :love:
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
6
Mummotalot on parhaita, sitä ihanaa rauhaa ei voi sanoin kuvata,, niin ihana rauha et sielukin lepää eikä haittaa vaikka kytätään ja katsellaan oven raosta kunhan on vaan ihana hiljaisuus,, ei tarvitse kuunnella tavaroiden paiskomista, kolinaa, paukauhduksia, huuto karjunta kiroilua monta tuntia putkeen
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
590
Nää jotka kehottaa muuttamaan maalle, niin muuttakaa itse metelöimästä,, tiesittekö että moni joutuu töiden tai opiskelujen takia asumaan kerrostalossa,, no ettekö,, nytpä tiesitte, tais tulla ihan uutta tietoa teille muuttakaa maalle jos ette kestä elämisen ääniä ja olette herkkä unisia ihmisille
Eli suosittelet kaikille maalle muuttamista?
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Ei ne mummotalotkaan aina ihania ole. Muutaman vuoden kerrostalossa asuessa yläkerrassa asui mummo, joka huudatti jumalanpalvelusta radiosta joka sunnuntaiaamu, olisko ollu seiskan aikaan. Se vitutti. Olisin ostanut hänelle kuulokkeet, mutta ei koskaan avannut ovea. Nykyisin tän osalta parempi, kun asun landella omakotitalossa ja naapureista ei kuulu juuri koskaan mitään :love:
Oletkos varma, ettei kyse ollut siitä, että Mummoa otti päähän, kun naapureissa "nuoret" juhli/piti kovaa meteliä aamutunneille. Laskeskellen mielessään, että n. seitsemän aikaan ovat menneet viimeistään nukkumaan miettien "nyt on sopivin aika antaa takaisin laillisesti omaa lääkettä" . Tietäen varsinkin kovaäänisen veisuun käyvän sopivasti pienestä krapulasta kärsivän "nuoren" hermoon?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
759
Taitaa tuolla yhdessä lähitalossa olla isoakin hellasäröä, kuuluu huutamista kun olen ollut pihalla ottamassa aurinkoa tai grillaamassa, lisäksi heidän koiransakin yhtyy huutoon. Mukavaa kesää kaikille kunnon naapureille täällä. :lol:
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 653
Oma kerrostalo on kyllä ihan käsittämätön, 5v tässä asunut eikä mitään ärsyttäviä meluhaittoja missään vaiheessa. Kerran seinänaapuri piti bileet viikonloppuna yöhön asti ja kerran viikossa jonkun koira ilmoittaa olemassaolostaan 5min ajan, joku harrastaa sähkörumpuja siloin tällöin, mutta vain päiväsaikaan.

Jos nyt jostain pitää avautua, niin joku polttaa jossain tupakkaa, tulee haju sisään parvekkeen oven ollessa auki.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
516
Oletkos varma, ettei kyse ollut siitä, että Mummoa otti päähän, kun naapureissa "nuoret" juhli/piti kovaa meteliä aamutunneille. Laskeskellen mielessään, että n. seitsemän aikaan ovat menneet viimeistään nukkumaan miettien "nyt on sopivin aika antaa takaisin laillisesti omaa lääkettä" . Tietäen varsinkin kovaäänisen veisuun käyvän sopivasti pienestä krapulasta kärsivän "nuoren" hermoon?
Mitä väliä sillä on miksi se sitä huudatti? Pointti oli se, että kyllä ne mummotkin osaa möykätä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 447
Viestejä
4 199 807
Jäsenet
70 908
Uusin jäsen
Biurpo

Hinta.fi

Ylös Bottom