Perkeleen naapurit.

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 745
Vuokravakuustili on ihan normaali käytäntö. Jos vuokranantaja ei tähän suostu keksityllä syyllä on syynä vain kusetus.
Ensimmäinen lausumasi on tosi, muttei mitenkään vähennä sen painoarvoa, mitä edellä totesin. Jälkimmäinen toteamasi on puutaheinää.

Niin omakohtaisesta kuin lähipiirin kokemuksesta tiedän useampia tapauksia, joissa vakuus haluttiin maksettavan jopa käteisellä papereita allekirjoitettaessa, eikä "syynä ollut kusetus" vaan kaikki toimi normaalin kaavan mukaan ja raha aikanaan palautettiin.

Kyllähän vuokranantaja on idiootti, ellei suostu vuokravakuustalletukseen tai tunne käsitettä. Enemmistö ihmisistä, myös hyvää tarkoittavista, nyt vaan on idiootteja ja sen kanssa on elettävä. Jos tämä on kynnyskysymys, se rajaa valikoimaa.

Jos maksaa yksityiselle tilille en muuttaisi ikinä pois ilman että jättäisin viimoiset vuokrat maksamatta (= sama summa kuin vuokravakuus, koska ne vuokrathan maksettiin jo etukäteen). Muuten rahoille voi sanoa hyvästit.
Olen joskus kuullut elämänkoululaisten suosittelevan tuollaista menettelyä. Itse en lähtisi tahallani hakemaan vaikeuksia. En nyt sano, ettenkö olosuhteiden yllyttäessä voisi noinkin tehdä, mutta siihen olisi oltava muukin peruste kuin se, että noin voi periaatteessa tehdä. Keksin heti ainakin kolme käytännössä realistista mahdollista ongelmaa, jotka tuo voisi aiheuttaa. Mieti nyt vielä uudemman kerran neuvoasi.

Ja miten niin yksityiselle tilille? En näe ongelmaa. Olen peräti itse laskenut setelit aiemmin tuntemattoman loordin näppiin, eikä ongelmia ilmennyt. Kaikkein viimeisenä mihinkään firman tilille maksaisin, samoista syistä kuin en osta mitään Anttilan "mennään-kohta-nurin"-myyntien tavaraa tilisiirrolla.

Toki vuokravakuustalletus on hyvä vaihtoehto ja joskus tein sellaisenkin. Se nyt vaan ei minusta ole mikään kynnyskysymys tai rehellisyyden tai harmittomuuden tae vuokraisännästä. Asuinhuoneiston vuokraamisen(saati vuokralle antamisen) suurin riski ei ole mikään vuokravakuussumman käsittelyn tapainen pikkuasia. Ne todelliset ongelmat ovat varovaisellekin ihan mahdollisia, ja niissä puhutaan muusta kuin 500-3000 euron kohtalon jännäkakatuksesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 823
Toiseksi kuvat asunnosta eivät varsinaisesti todista mitään, sillä nehän on periaatteessa voitu ottaa myöhempänä ajankohtana kuin väitetään, eli asumisen aikana syntyneet vauriot pyritään esittämään varhaisempina. Ellei ajatella suomalaisen oikeuslaitoksen tiettyyn asiaan soveltamalla logiikalla, jossa screenshotti torrent-softasta on kelpo todiste.

Edellistä kääntäen soveltaen eivät myöskään vuokranantajan ottamat kuvat asunnosta todista mitään, sillä ne on voitu ottaa aiemmin kuin väitetään. Ellei sitten joka kuvaan laita panttivankidraamatyyliin päivän lehteä.
Kuvaa sen asunnon vuokranantajan kanssa, ennenkuin kannetaan mitään kamaa sisälle. Siitä sitten joku paperi allekirjoitettuna, kummallekin ja kuvat vaikka printaten. Jälkikäteen sitten voi vertailla mikä on muuttunut, jos on.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
946
Ei ehkä kuulosta kummoiselta meluhaitalta, mutta on hyvä muistaa että välimeren eteläpuolisessa maailmassa tykätään kommunikoida lähinnä HUUTAMALLA. Sama pätee puhelimen käyttöön, sitä pidetään puolen metrin päässä naamasta ja huudetaan täysillä. Varmasti kuuluu kerrostalossa ympäriinsä. Ei sille toki mitään voi, huono tuuri vaan jos sattuu naapuriksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 945
Suosittelisin ihan ensimmäiseksi toimenpiteeksi koittaa ottaa ongelma puheeksi naapurin kanssa. Asiallisella lähestymistavalla saattaisi löytyä ratkaisu ongelmaan, jos naapurin kanssa sitä yhdessä ratkoo.

Itsellä on tästä ihan konkreettinen kokemus kun istuttiin naapurin kanssa alas ja puitiin parasta sijoituspaikkaa hänen ilmalämpöpumpulle, kun tuppas hurina kuulumaan makuuhuoneeseen.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
247
Suosittelisin ihan ensimmäiseksi toimenpiteeksi koittaa ottaa ongelma puheeksi naapurin kanssa. Asiallisella lähestymistavalla saattaisi löytyä ratkaisu ongelmaan, jos naapurin kanssa sitä yhdessä ratkoo.

Itsellä on tästä ihan konkreettinen kokemus kun istuttiin naapurin kanssa alas ja puitiin parasta sijoituspaikkaa hänen ilmalämpöpumpulle, kun tuppas hurina kuulumaan makuuhuoneeseen.
Siis sinä sait naapurisi siirtämään ilmalämpöpumpun ulkoyksikön kun hurina kuului sinulle? Huhu, siinä saa ilppi porista pari vuotta lisää säästöjen perässä tuollaisen takia.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
1 024
Ei ehkä kuulosta kummoiselta meluhaitalta, mutta on hyvä muistaa että välimeren eteläpuolisessa maailmassa tykätään kommunikoida lähinnä HUUTAMALLA. Sama pätee puhelimen käyttöön, sitä pidetään puolen metrin päässä naamasta ja huudetaan täysillä. Varmasti kuuluu kerrostalossa ympäriinsä. Ei sille toki mitään voi, huono tuuri vaan jos sattuu naapuriksi.
Tämä!
Oikeastaan se tykkäys kovaääniseen kommunikointiin alkaa jo Saksan eteläpuolella, mitä nyt olen noita italialaisia, ranskalaisia, jne. seurannut, niin ääntä ei säästellä ja ovat aina porukalla liikkeellä. Tuo neekerien ja lähi-idän prinssien mekastus nyt on aivan omaa luokkaansa ja sitä on mahdoton muuttaa. Sama kuin käskisit suomalaista olla menemättä saunaan, tai istumaan jonkun tuntemattoman viereen.

Jos on yhtään varma duuni, niin en jäisi vuokraa maksamaan, vaikka se neekeri ei ulvoisikaan naapurissa. Pankista saa lainaa, ja oma talo on aina oma. Pian sitä vuokraa tulee maksettua sen pienen omakotitalon verran, mutta asunto ei ole edelleenkään oma, vaan rahat valuvat jonkun rikkaan asuntosijoittajan pussiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 945
Siis sinä sait naapurisi siirtämään ilmalämpöpumpun ulkoyksikön kun hurina kuului sinulle? Huhu, siinä saa ilppi porista pari vuotta lisää säästöjen perässä tuollaisen takia.
Oikeastaan seinästä maatelineeseen. Rakenteita pitkin se ääni hyvin kulkee. Jos yöllä naapurin pumppu häiritsee nukkumista, niin on selvä että asia pitää ratkaista.
Juuri tällaiset jutut helposti karkaa käsistä ja riita on päällä heti, jos ei osaa ottaa asiaa oikein esille.

Ei se toki takaa että homma ei karkaa riitelyksi. Meitä on niin moneksi.
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
510
Eihän nyt yksikään ihminen voi olla epätietoinen siitä, että koira voi haukkua hänen poissaollessaan? Ja että se usein häiritsee muita asukkaita? Viestini pointti oli: koira viestii haukkumalla. Mikäli koira ei ole täysin poikkeuksellinen, se haukkuu. Tämän pitäisi olla oletus. Jos omistaja ajattelee jotain muuta, hankkisi marsun tahi hamsterin.

Kouluttamisella on lähinnä sen kanssa tekemistä, että yleensä ne jotka siihen panostavat, tekevät koiransa kanssa paljon muutakin kuin paskattavat lähiojan reunaan samalla, kun käyvät itse tupakalla. Tiedän, että koirissa on herkempiä ja vähemmän haukkuherkkiä. Jossakin vaiheessa kaikki haukkuvat jonkin verran. Ne pahimmat louskuttajat ja räkyttäjät ovat kokemukseni mukaan niitä, joiden omistajilla ei olisi minkäänlaista tarvetta tai taitoa pitää niitä.

Ei minulla varsinaisesti ole koirien kanssa mitään ongelmaa, kun niiden kanssa olen tekemisissä ollut yli 25 vuotta siskon harrastuksen takia. Mutta tiiviisti asutuilla alueilla ne ovat häiriötekijä toistuvasti, pitkään, äänekkäästi tai pahoina aikoina haukkuvina. Jos olisin diktaattori, kieltäisin koirat ja kissat taajamista kokonaan virka- ja sokeiden koiria jne. lukuunottamatta ;)

Ihmetyttää vain, miten voi olla yllätyksenä koiran äänekkyys, vaikkei se haukkuisi juuri omistajan kuullen. Sama kuin joutuisi jollekin sanomaan, että moottorisaha kuulostaa pahalta metrin päästä.
Jos aloitetaan vaikka siitä että se, että sanot koirien viestivän haukkumalla kertoo siitä, ettet tiedä koirista juuri mitään. Koirien viestiminen tapahtuu lähinnä elekielen muodossa. Se haukkuminen johtuu yleensä koulutuksen puutteesta, ei koiran luontaisesta ominaisuudesta. Onnellinen koira on se, jolla on hyvä laumanjohtaja. Koirat (myös ne pienet) ovat laumaeläimiä, jos niitä ei kouluteta eikä niillä ole selvää johtajaa, tulee niistä epävarmoja.
Myöskin tuo ajatus, että koira olisi jollain tavalla poikkeuksellinen jos se ei hauku, on todella omituinen ja tuulesta temmattu. Ei tasapainoinen koira räksytä kahdeksaa tuntia putkeen kun omistaja on duunissa, hermostu kun posti tulee tai hissi liikahtaa. Se on joko ahdistunut tai hädissään. Onnellinen koira saattaa kutsua muita leikkiin muutamalla haukahduksella esim. puistossa, mutta se ei ainakaan minusta korreloi ollenkaan sen kanssa että jokaisen koiranomistajan pitäisi sen perusteella olettaa oman koiransa häritsevän koko naapurustoaan "räksyttävällä koirallaan". Minulla on ollut koiria aina ja yksikään ei ole sisällä haukkunut vaikka kerrostalossa on asuttu.

Ja kyllä, minä olisin ihmeissäni jos kuulisin että meiltä kuuluu haukuntaa poissaollessani. Jos koirat ovat olleet ihan hiljaa pitkälti yli kymmenen vuotta niin tottakai sitä olettaa että ovat vieläkin.

Se koiran räkyttäminen on häiritsevää. Olen kokenut sen useampaan kertaan. Mutta sen takia olisi ihan jees-juttu ilmoittaa sille omistajalle vaikka vain nimettömällä heippa-lapulla ja sitten viedä asia eteenpäin jos mitään ei tapahdu. Aina kun olen itse maininnut asiasta niin olen saanut ihan positiivisen vastaanoton. Yhden naapurin koiraa koulutettiin yhdessä ja toiselle naapurille lainasin mutsin koiran haukkupannan.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
247
Oikeastaan seinästä maatelineeseen. Rakenteita pitkin se ääni hyvin kulkee. Jos yöllä naapurin pumppu häiritsee nukkumista, niin on selvä että asia pitää ratkaista.
Juuri tällaiset jutut helposti karkaa käsistä ja riita on päällä heti, jos ei osaa ottaa asiaa oikein esille.

Ei se toki takaa että homma ei karkaa riitelyksi. Meitä on niin moneksi.
Okei. Joo ei tuo seinältä maatelineelle siirtäminen ole kovin iso homma. Sitten jos ulkoyksikköä pitää miettiä vaikka toiselle seinustalle, niin sitten tulee jo hintoihinsa.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 622
Oikeastaan seinästä maatelineeseen. Rakenteita pitkin se ääni hyvin kulkee. Jos yöllä naapurin pumppu häiritsee nukkumista, niin on selvä että asia pitää ratkaista.
Juuri tällaiset jutut helposti karkaa käsistä ja riita on päällä heti, jos ei osaa ottaa asiaa oikein esille.

Ei se toki takaa että homma ei karkaa riitelyksi. Meitä on niin moneksi.
Sano vielä, että tossunaapurisi maksoi tämän kaiken?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Sano vielä, että tossunaapurisi maksoi tämän kaiken?
Sinä et olisi maksanut? Ruuvaat seinät täyteen meluavia laitteita, ja vain sarkastisesti toivotat naapureillesi hyvää yötä?
Noh, toiset tykkää pitää hyvät välit naapureihin, toiset tykkää tapella ja riidellä kaikesta.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 622
Sinä et olisi maksanut? Ruuvaat seinät täyteen meluavia laitteita, ja vain sarkastisesti toivotat naapureillesi hyvää yötä?
Noh, toiset tykkää pitää hyvät välit naapureihin, toiset tykkää tapella ja riidellä kaikesta.
Yleensä naapureita konsultoidaan ennen ko. laitteiden asennusta ja jos kyseessä on rivari tai kerrostalo, niin lupahan pitäisi tulla taloyhtiöltä moiselle. Itse näkisin, että ennen asennusta katsotaan asennuspaikka, asennustyyppi ja mahdollisesti rakenteita pisin kantautuvat värinät. Toki tee-se-itse mies ei moisista välitä, mutta kukin tavallaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 945
Yleensä naapureita konsultoidaan ennen ko. laitteiden asennusta ja jos kyseessä on rivari tai kerrostalo, niin lupahan pitäisi tulla taloyhtiöltä moiselle. Itse näkisin, että ennen asennusta katsotaan asennuspaikka, asennustyyppi ja mahdollisesti rakenteita pisin kantautuvat värinät. Toki tee-se-itse mies ei moisista välitä, mutta kukin tavallaan.
Kaikki ei aina mene heti kohdalleen, mutta saa korjattua jälkikäteen. Taloyhtiössä on lupa asentaa pumppuja, mutta ei tarkkaan määritelty miten. Muilla pumpun omistajilla kyllä näyttää ulkoyksiköt olevan maatelineissä.

No big deal. Oppirahoja joutuu meistä jokainen joskus maksamaan.

Tää menee kyllä ohi aiheen, koksa naapurissani ei asu perkelettä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 010
Ei ehkä kuulosta kummoiselta meluhaitalta, mutta on hyvä muistaa että välimeren eteläpuolisessa maailmassa tykätään kommunikoida lähinnä HUUTAMALLA. Sama pätee puhelimen käyttöön, sitä pidetään puolen metrin päässä naamasta ja huudetaan täysillä. Varmasti kuuluu kerrostalossa ympäriinsä. Ei sille toki mitään voi, huono tuuri vaan jos sattuu naapuriksi.
Se on kaukopuhelu kun ahmed kotikylään soittaa, sattuu olemaan siellä savimajassa huono kenttä...? :vihellys:
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Se on kaukopuhelu kun ahmed kotikylään soittaa, sattuu olemaan siellä savimajassa huono kenttä...? :vihellys:
Luulevat että se kännykkä verkko toimii analogisesti eli mitä kovemmin sinne huutaa niin sitä paremmin se vastaanottaja saa selvää puheesta?.Tai sitten noilla on korvavaurioita kun ovat ammuskelleet rynkyillä ilman korvasuojaimia..
:kahvi:
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Jos teillä on haukkuva koira tai naapurilla niin sanokaa hänelle digitaldogsitteristä

Koira haukkuu syystä ja yleensä se on eroahdistus. Kun koira haukkuu tämä ohjelma sanoo omistajan äänellä että hiljaa ja koira vaimenee. Helppoa ja vaivatonta
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
210
Rohkeesti vaan käyt rapussa kuuntelemassa, ei se kiellettyä oo ja harvoin kukaan huomaa ketään rapussa hiippailemassa. Mäki kävin paikallistamassa tietyt metelöinnit tiettyihin asuntoihin, ni on helppo kirjailla ylös, jos samaa häiriötä tulee jatkossakin, ni saa infottua isäinnöintifirmaa.
Kävinkin jo kertaalleen rappukäytävässä kuuntelemassa. Ei kuulunut pihaustakaan. Eli joko se piski lopetti juuri silloin haukkumisen tai se ääni tulee muuta kautta asuntooni. Ja niin tuleekin, vappuaattona räksytti vielä klo 23 jälkeen ja taas ihmettelin miten kummassakin päässä asuntoa ääni tuntuu kuuluvan juuri siitä päästä taloa. Ääni tuleekin lämmityspattereiden kautta! Suoraan alakerrasta ei voi tulla, sen tiedän. Jotenkin ne lämmitysputket kantaa silti ääntä. Olen kyllä miettinyt asiasta mainitsemista jos törmään pihalla oletettuihin koiranomistajiin, mutta kun se piski saattaa olla viikon-2 hiljaa ja sitten taas alkaa.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 622
Olen kyllä miettinyt asiasta mainitsemista jos törmään pihalla oletettuihin koiranomistajiin, mutta kun se piski saattaa olla viikon-2 hiljaa ja sitten taas alkaa.
Voit yrittää jättää ystävällissävytteisen lapun. Näin itse toimin aikoinaan, kun joku koira haukkui on/off tyylisesti eikä sitä voinut mitenkään oikein paikallistaa. Ilmoitin nättiin sävyyn, että koira haukkuu omistajan ollessa poissa todennäköisesti eroahdistuksesta ym. Myöhemmin selvisi kyseessä olevan dalmatialainen, joka oli sen verran sneaky että rupesi haukkumaan yleensä sen 15-20min omistajan lähtemisen jälkeen. Oli kiitollinen jälkikäteen, että oli asiallinen ilmoitus ja koiralle saatiin ohessa hyvä mieli.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
37
Aikoinaan ku asuin rivarissa niin sillonen oma koira räksytti kans aina kun töissä olin tosin se alotti ja lopetti sen niin ettei itellä ollu mitään tietoo että se siellä myskää.. sitte joku lauantai aamu naapurin ukko tuli ryskämään joskus 5-6 aikaan aamulla ovelle kännissä että nyt vittu herätys! Ite ovelle ihmeissään että mikä meno niin naapurin isäntä vaan meuhkas että yö töissä käy ja koira haukkuu päivällä eikä saa nukuttua niin nyt sitte häirihtee meiän unia..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 448
Aikoinaan ku asuin rivarissa niin sillonen oma koira räksytti kans aina kun töissä olin tosin se alotti ja lopetti sen niin ettei itellä ollu mitään tietoo että se siellä myskää.. sitte joku lauantai aamu naapurin ukko tuli ryskämään joskus 5-6 aikaan aamulla ovelle kännissä että nyt vittu herätys! Ite ovelle ihmeissään että mikä meno niin naapurin isäntä vaan meuhkas että yö töissä käy ja koira haukkuu päivällä eikä saa nukuttua niin nyt sitte häirihtee meiän unia..
Siellä on ollut taas oikea sankaridiplomaatti selvittämässä asiaa :D Se on kumma että asioita ei voi hoitaa ennen kuin alkaa vituttaa niin paljon, että pitää alkaa meuhkaamaan ihan tosissaan. Vaikka osa koiranomistajista onkin ihan taunoja haluaa varmasti suurin osa paitsi säilyttää naapurisovun myös parasta koiralleen. Jos koira räkyttää yksinollessa jatkuvasti haluaisin itse ainakin kuulla siitä että voisin parantaa koirien oloja. Omat onneksi laittaa maata samantien kun jäävät yksin ja heräilevät sitten mielissään kun tulen kotiin. Tämä tuli joskus kameralla testattuakin.
 

leripe

Ehdotuksia otetaan vastaan
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 438
Onko tästä ketjusta nyt muodostumassa koiraihmisten kootut tarinat?
Kai koiran omistajat nyt hyvänen aika voisivat vaikka itse selvittää mitä se koira siellä kotona tekee yksin ollessa.
Esim vaikka 20e webbicameralla tai vielä halvemmalla ja simppelimällä ratkaisulla.
Eikä vain olettaa, että meidän koira on se täydellisyys.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 077
Onko tästä ketjusta nyt muodostumassa koiraihmisten kootut tarinat?
Kai koiran omistajat nyt hyvänen aika voisivat vaikka itse selvittää mitä se koira siellä kotona tekee yksin ollessa.
Esim vaikka 20e webbicameralla tai vielä halvemmalla ja simppelimällä ratkaisulla.
Eikä vain olettaa, että meidän koira on se täydellisyys.
No varmasti tästä moinen muodostuu, kun näköjään samat asiat pitää käydä läpi uudestaan ja uudestaan. En kyllä taida jaksaa...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 448
Onko tästä ketjusta nyt muodostumassa koiraihmisten kootut tarinat?
Kai koiran omistajat nyt hyvänen aika voisivat vaikka itse selvittää mitä se koira siellä kotona tekee yksin ollessa.
Esim vaikka 20e webbicameralla tai vielä halvemmalla ja simppelimällä ratkaisulla.
Eikä vain olettaa, että meidän koira on se täydellisyys.
Omat onneksi laittaa maata samantien kun jäävät yksin ja heräilevät sitten mielissään kun tulen kotiin. Tämä tuli joskus kameralla testattuakin.
No näinpä juuri.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
335
KoessiKenguru oikeasti katsoo joka päivä noita nauhoja? Monta minuuttia päivästä uhraat noiden katsomisiin, vai onko joku setup että vain äänestä kuvaa? Kuten tässäkin ketjussa monesti mainittu, tuo ongelmakäyttäytyminen voi alkaa yllättäen, ja mitä ihmeellisimmistä syistä. Eikä mitenkään rajoitu vain pentuaikaan...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
738
KoessiKenguru oikeasti katsoo joka päivä noita nauhoja? Monta minuuttia päivästä uhraat noiden katsomisiin, vai onko joku setup että vain äänestä kuvaa? Kuten tässäkin ketjussa monesti mainittu, tuo ongelmakäyttäytyminen voi alkaa yllättäen, ja mitä ihmeellisimmistä syistä. Eikä mitenkään rajoitu vain pentuaikaan...
Ei muuten ihan hirveän montaa sekuntia kestä käydä läpi 8 tuntia nauhotusta etsien koiran räksyntää. Hullukaan koko nauhaa läpi kuuntele mutta visuaalinen tarkastelu on nopeaa
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 448
KoessiKenguru oikeasti katsoo joka päivä noita nauhoja? Monta minuuttia päivästä uhraat noiden katsomisiin, vai onko joku setup että vain äänestä kuvaa? Kuten tässäkin ketjussa monesti mainittu, tuo ongelmakäyttäytyminen voi alkaa yllättäen, ja mitä ihmeellisimmistä syistä. Eikä mitenkään rajoitu vain pentuaikaan...
Keskustelu saavuttaa aika koomisia mittasuhteita jo. Ei, en katsele päivittäin noita videoita, nyt kun koiranpentukin on kasvanut aikuiseksi koiraksi olen luottanut siihen että rivarinaapuri ilmoittaisi asiasta, kun ollaan heille joskus sanottukin että jos alkaa kuulumaan haukkumista niin ilmoitella samantien meille, kuten myös muun melun suhteen.

Se on kyllä totta, että voihan se alkaa ihan yhtäkkiä, sitä lie hankala todeta vain satunnaisella kameroinnilla. Edelleen melkein ehdottaisin niinkin villiä asiaa kuin naapureille puhumista.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 077
Helpompaa on tietysti naapureiden alkaa vapaa-ajallaan kerrostalokyttäämään, dokumentoimaan ja konsultoimaan sinulle asuinhuoneistosi kuulumisia. Raportoidaanko ilmoitustaululle naapuruston alkoholin kulutus, kuunnellun musiikin laatu ja muut havainnot elämisen äänistä samalla kertaa vai rajoittuuko naapurin vastuu sopivasti pelkästään koirien elämänlaadusta huolehtimiseen?
Älä sitten ilmoita sille naapurille, jos kerran on niin vaikeaa. Tämä on kyllä niin suomalainen asenne. Jos on joku ongelma, niin koetaan helpommaksi vain katsoa naapuria paheksuvasti ja marmattaa jossain nettifoorumilla, kuin asiallisesti kerran huomauttaa ongelmasta. Siinähän sitten kärsit, ei se omistaja sitä haukuntaa ole siellä kuuntelemassa.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 077
Se on helvetin kätevä laittaa kaikki koiran omistajat samaan kastiin, jos joskus joku nisti ei ole saanut huomauttamisen jälkeen koiraansa ruotuun. Onko nyt niin, että lähtökohtaisesti koiran omistaja, joka ei päivittäin käy läpi koirastaan kuvattua materiaalia, on mulkku? Heittämällä suurin osahan ei sitä tee.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 448
Helpompaa on tietysti naapureiden alkaa vapaa-ajallaan kerrostalokyttäämään, dokumentoimaan ja konsultoimaan sinulle asuinhuoneistosi kuulumisia. Raportoidaanko ilmoitustaululle naapuruston alkoholin kulutus, kuunnellun musiikin laatu ja muut havainnot elämisen äänistä samalla kertaa vai rajoittuuko naapurin vastuu sopivasti pelkästään koirien elämänlaadusta huolehtimiseen?
Kyllä, elämässä valitettavasti on olemassa vain musta ja valkoinen.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Helpompaa on tietysti naapureiden alkaa vapaa-ajallaan kerrostalokyttäämään, dokumentoimaan ja konsultoimaan sinulle asuinhuoneistosi kuulumisia. Raportoidaanko ilmoitustaululle naapuruston alkoholin kulutus, kuunnellun musiikin laatu ja muut havainnot elämisen äänistä samalla kertaa vai rajoittuuko naapurin vastuu sopivasti pelkästään koirien elämänlaadusta huolehtimiseen?
Loistava asenne :D

Siis kai naapureiden kanssa voi yleensäkin keskustella? Siinähän tuollainen asia selviää jos ohimennen juttelee aiheesta kun jossain törmää.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 992
Huoh!

Menin ihan normaalisti aamutupakalle parvekkeelle kun olin saanut laitettua lapsille aamupalat ja joko ylä- tai alapuolen parvekkeelta kuului virolaisella aksentilla naisen ääntä joka sanoi jotenkin näin "parvekkeella ei voi polttaa tupakkaa".

Yritin heti kurtaka ylös sekä alas ja kysyä että mitä ja varmistaa kuulinko oikein. Ketään ei näkynyt tietenkään missään.

Tammikuusta saakka asunut tässä ja nytkö jo mentiin tähän, vaikka missään taloyhtiön säännöissä ei kielletä parveketupakointia + naapuritalossakin käy moni päivän mittaan röökillä omilla parvekkeillaan?

Tupakointi on kyllä kielletty rapun tuuletusparvekkeilla sekä rapun oven edustalla ja se on osoitettu erillisillä kieltomerkeillä.

Ilmeisesti edessä maanantaina soitto kiinteistöyhtiöön ja varmistus että tupakointia ei voi yksittäinen naapuri kieltää mielivaltaisesti omalla päätöksellään.

Hassuahan tässä on se, että tämän asunnon edellisetkin asukkaat olivat polttaneet kun parkeella oli / on vieläkin semmoinen 1-2 litran vetoinen lasipurkki tumppeja varten.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
103
Ilmeisesti edessä maanantaina soitto kiinteistöyhtiöön ja varmistus että tupakointia ei voi yksittäinen naapuri kieltää mielivaltaisesti omalla päätöksellään.
Asuntoyhtiöhän voi nykyään hakea kunnalta tupakointikiellon määrämistä huoneistoon kuuluville parvekkeille. Yksittäinen naapuri ei tosiaan voi röökaamista omalla parevekkeella sinulta kieltää.

Enemmän minua kiinnostaa asian moraalinen puoli. Millä te tupakoitsijat perustelette itsellenne sen, että teillä on käytännössä kuitenkin valta päättää teidän tupakoimattomien naapureiden parvekkeen käytössä? Koska näinhän se on, koska monelta jää parveke kokonaan käyttämättä esimerkiksi vaatteiden kuivatukseen(tupakan savun haju tarttuu niihin) tai esimerkiksi vauvan nukutukseen, koska ei halua vauvaa altistaa tupakan savulle.

Eli miksi te saatte vaikuttaa naapurin parvekkeen käyttöön tupakoinnillanne, mutta naapuri ei saisi teidän vapauksianne rajoittaa?

Ja kyllä, se tupakan savu todellakin haittaa sellaisia, jotka eivät tupakoi. Tupakoijat eivät sitä haittaa ehkä itse huomaa.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 992
Se 4-6 tupakkaa menee päivässä ja tosiaan nyt ensimmäisen kerran siitä tultiin huomauttamaan. Säikähdin sen verran, että tumppasin röökin heti ja heitin pois.

Haluan olla kohtelias sekä ymmärtäväinen naapureita kohtaan, mutta olisi ollut vastapuolelta vähintäänkin suotavaa näyttää edes naama että tietäisin mistä ääni tuli ja olisin voinut keskustella asiasta.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 992
Soitin asiasta kaverille joka asuu tässä samassa rapussa, ja hän on toiminut aikanaan tämän taloyhtiön hallituksessakin.

Hänen vastauksensa tupakoinnista omalla parvekkeella oli: Ei se kiellettyä ole, anna palaa vaan :)

Kerrostaloasumisessa kaikkien on vain hyväksyttävä se tosiasia, että täällä asuu tupakoitsijoita, tupakoimattomia ja muutenkin erilaisia ihmisiä.

Nyt röökille parvekkeelle pitkän aurinkoisen kävelyretken / kauppareissun päätteeksi
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
101
Vähän sama asiahan se on sekin, että ennen hiljaisuutta olisi periaatteessa sallittua huudattaa musiikkia/leffoja varsin kovallakin. Tee siinä sit mitään järkevää kun naapurissa on disco. Mutta useimmat onneksi vähän ajattelevat naapureitakin. Aikanaan kun tuli asuttua kerrostalossa (kuumia kuin saunat kesällä), sai vartin välein olla laittamassa ikkunoita kiinni kun korsteenit vieressä röökasi sen askillisen päivässä menemään. Voi sitä riemua. Koneellinen poistohan noissa yleensä on, joten ulkoa tulee satavarmasti savu sisälle. Jopa silloinkin, kun ikkunat ovat kiinni.

Tuo on kyllä aikamoinen ongelma, jota on vaikea ratkaista teknisesti. Tuossa tupakassa on se huono puoli, että se savu on todistetusti terveydelle vaarallista. Se on silloin vähän suurempi asia kuin esimerkiksi tuo meluaminen. Jos joku siis joutuu savusta kärsimään, niin taloyhtiö joutuu aika tehokkaasti ja nopeasti toimimaan. Rikosilmoitusta voi tehdä, jos ei ala tapahtumaan. Taloyhtiön kannalta helpointa voi olla kieltää parveketupakointi. Tulee nimittäin todella kalliiksi alkaa muuttamaan ilmanottoja.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
231
noista tuli muistaakseni hyvin alas parvekkeilta?( :))).ei noitakai siellä edes olemassa ole enää vaan on purettu tai niiden eteen on rakenettu taloja?.
On kyllä olemassa ja rakennetaan lisää vastaavia niiden tontille. Noi on jonkun tunnetun arkkitehdin suunnittelemia taloja.
Eteen tuli kyllä uusi kerrostalo, niin ei näy suoraan enää tielle missä enimmäkseen autot kulkee.

Ei noi parvekkeet ole mun mielestä koskaan mitenkään tulleet alas ja tosiaan noi parvekkeet on jotain 10-15 neliöö nyt ainakin, raivo isoja.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
On kyllä olemassa ja rakennetaan lisää vastaavia niiden tontille. Noi on jonkun tunnetun arkkitehdin suunnittelemia taloja.
Eteen tuli kyllä uusi kerrostalo, niin ei näy suoraan enää tielle missä enimmäkseen autot kulkee.

Ei noi parvekkeet ole mun mielestä koskaan mitenkään tulleet alas ja tosiaan noi parvekkeet on jotain 10-15 neliöö nyt ainakin, raivo isoja.
Tarkoitin siis että noissa pystyi siirtymään hyvin parvekkeelta toiselle ja näki toisten parvekkeelle jos joku oli ottamassa aurinkoa( :D ).Sukulaisia taisi asua noissa jossain vaiheessa.Ennen kun paikka muuttui mamughetoksi.:kahvi:
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
55
Alkaa vituttaa parvekkeellaan pajauttavat alakerran naapurit (sosiaalitapauksia, ei tulis mieleenkään käydä naamatusten sanomassa mitään ettei tule turpiin). Se vitun dullankäry tulee raitisilmaventtiilistä (mitä ei saa kokonaan kiinni) suoraan mun asuntoon ja melkein päivittäin saa tahtomattaan olla ihan jamaikameiningissä. Viikonloppuisin monta kertaa päivässä/illassa.

Mitäs luulette, jos tollaisen nettivinkkais tekiskö kytät mitään?

ps. 100x ärsyttävämpää kuin normi tupakankatku
 

E_Mustakari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
692
Alkaa vituttaa parvekkeellaan pajauttavat alakerran naapurit (sosiaalitapauksia, ei tulis mieleenkään käydä naamatusten sanomassa mitään ettei tule turpiin). Se vitun dullankäry tulee raitisilmaventtiilistä (mitä ei saa kokonaan kiinni) suoraan mun asuntoon ja melkein päivittäin saa tahtomattaan olla ihan jamaikameiningissä. Viikonloppuisin monta kertaa päivässä/illassa.

Mitäs luulette, jos tollaisen nettivinkkais tekiskö kytät mitään?

ps. 100x ärsyttävämpää kuin normi tupakankatku
Ikävä juttu, musta se taas haisee suorastaan hyvältä. Varmaan alkaisi minuakin silti tympiä jos olisi jokapäiväistä.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
432
Itselle on joskus iskostettu mieleen että kerrostalo ei ole kissojen tai koirien asuinpaikka. Ihan Asiantuntijan™ toimesta. Kissa on reviirieläin ja tarvii sen isomman alueen kulkemiseensa ja koirat taas on sen verran liikunnallisia että pitäisi olla lääniä juosta ja temmeltää.
Mutta eipä sitä aina voi valita asuinpaikkaansa ja se kotieläin on kuitenkin perheenjäsen ja tulee mukana, vaikka se pieni asunto olisi eläimen hyvinvoinnille sitten huonompi.

Tosin omakotitaloalueellakin siitä saa aikaan vitutusta, jos niitä koiria alkaa olla useampi, niinkuin itsellä kävi. Turun seudulla pieni omakotitaloalue, jossa asuttiin vuokralla, niin naapurin mummolla 5 pientä kiinanpalatsiräksyttäjää, jotka se päästi joka aamu 06 aikaan pihalleen riehumaan.
Vittu että se vitutti teininä herätä viikonloppuaamuna siihen räkytykseen, joka jatkui tunteja.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Heti jos yöllä joskus alkaa haisemaan, ni äkkiä soitto ja toivottavasti poliisitkin sen haistaisivat samalla.
Hmm,missä päin poliisi tuollaisen asian takia "singahtaa" paikalle? Epäilen suuresti. Ehkä jos sattumoisin ei ole muuta tekemistä ja ovat sillä suunnalla liikkeellä. Toki jos poliisit soittaa paikalle ja selittää tilanteen niin kai ne jossain vaiheessa käyvät katsomassa tilannetta mutta meinaan ettei mitenkään erityisen nopeasti.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 320
Nyt on mielenkiintoinen tilanne. Ei ole aikaisemmin ollut ongelmaa naapureiden kanssa, kunnes nyt sitten osui tällainen kohdalle. Kaikki asunnot ovat yhdellä omistajalla, joka firman kautta vuokraa niitä. Kaikki naapurit ovat myös siis vuokralaisia, niinkuin mekin.

Kyseessä pienkerrostalo, (2-kerrosta, osassa asunnoista oma sisäänkäynti jne.) jossa meidän rapussa on 3 asuntoa. Nyt parin viikon jälkeen alkaa tuntua siltä kuin meitä yritettäisiin savustaa ulos. Sanottakoon tässä vaiheessa, että meillä koira, joka haukkuu rapun äänille. Eräänä aamuna (klo 9-10) alakerran naapurimme oli ovella kertomassa kuinka koira haukkuu ja herätti hänet. (koira haukkui kyllä) Pahoittelin tilannetta, menin hiljentämään koiran. Tämän jälkeen koiramme ei ole ollut yksin koko asunnossa johtuen tuon haukkumisen poiskitkemisestä.

Tässä samalla kun koira ei tosiaan ole ollut yksin, vaan olemme olleet joko minä, tai puolisoni kotona, on tullut huomattua että alakerran naapuri (joka silloin yhden kerran heräsi) koluuttaa _tahallaan_ rapussa. Tämä siis on kokoajan ollut pienenä epäilyksenä, mutta tänään asia varmistui. Yläkerrasta on hyvä katsoa kun väki lähtee ulos ja tulee sisälle. Näinpä katsoin ikkunasta kuinka alakerran naapuri x lähti koirien kanssa ulos, jolloin alakerran naapuri y jäi yksin asuntoon. Tämä naapuri y alkoi huutaa asunnossa, lähti ovet paukkuen, paukutteli myös asunnossaan ovia, tömisteli rapun portaat ylös alas, löi lujaa kiinni rappukäytävän ulko-oven. Ja tätä toistui muutaman kerran. Ajattelimme aluksi, että kyseessä oli joku riitaisa tilanne, pariskunnasta kun kyse ja toinen lähti yksin ulos. Kuitenkin kuin naapuri x saapui takaisin, olivat molemmat yhtä hymyä, naureskelivat ym.

Toinen tapaus: Naapurit xy ja yx, jotka eivät edes asu samassa rapussa. Heidän asuntonsa on käytännössä niin kaukana meidän kämpästä kuin mahdollista. Kumpikaan xy tai yx eivät käy töissä ja ovat +50 tapauksia, jotka seuraavat kaikkea mitä tapahtuu sisäpihalla. Eräänä aamupäivänä sitten lähdin pois kotoa (puoliso jäi kotiin) ja puolisoni havahtui siihen, kun rappuun johtavaa ovea paukuttaa toistuvasti (pitkästi toistakymmentä kertaa) joku. Hän menee ikkunalle, jolloin näkee tämän naapuri xy:n puoliksi juoksuaskelein menevän omaan asuntoonsa.

Naapurit xy, yx ja naapurit x ja y tuntuvat olevan "hyvää pataa" keskenään. Olen ruvennut kehittelemään mielessäni salaliittoa meitä vastaan... Olenko vaan tulossa hulluksi? Korostan tässä vaiheessa, ettei mitään häirintää tai muutenkaan loukkaavaa käytöstä ole meidän suunnalta tullut ketään naapuria kohtaan. (jos tuota koiran haukkumista ei-hiljaisuuden aikaan yhden kerran lasketa)

Kysyisin siis arvon techiläiset: Mitähän hittoa tässä tilanteessa voi tehdä? Kämppä on muuten tosi jees, enkä haluaisi muuttaa, mutta atm. se tuntuu ainakin helpoimmalta ratkaisulta, joskin uuden (lemmikit sallittu) kämpän löytäminen opiskelijakaupungissa syyskuussa ei ole mikään helpoin nakki sekään.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Kysyisin siis arvon techiläiset: Mitähän hittoa tässä tilanteessa voi tehdä? Kämppä on muuten tosi jees, enkä haluaisi muuttaa, mutta atm. se tuntuu ainakin helpoimmalta ratkaisulta, joskin uuden (lemmikit sallittu) kämpän löytäminen opiskelijakaupungissa syyskuussa ei ole mikään helpoin nakki sekään.
Muuttaminen on silkkaa paskaa, mutta se sentään loppuu valmistuessaan. Vajakit sen sijaan on ja pysyy vajakkeina ja olet nyt mitä ilmeisemmin sattunut moisten naapuriksi. Kannattaa niellä tappio ja etsiä uusi kämppä jos mielenterveytesi on sinulle tärkeä.
 

Ryydike

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
970
@Ponsu : osta pari kappaletta videokameraa ja ainakun naapurit yrittävät jotain perseilyä, niin ala itse tai vaimokkeesi kuvaamaan. Sit youtuubin tms. videot ja laita myös asuntojen omistajan tiedot mukana sinne.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 058
Viestejä
4 295 361
Jäsenet
71 783
Uusin jäsen
fishhaxor

Hinta.fi

Ylös Bottom