Perkeleen naapurit.

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 221
Ahaa, tuota en tiennyt. Suurimmalla osalla porukasta tuolla ei mikään ole kunnossa.
Liittyy siihen, että aika laajalti asumistuen saajat ovat normaaleja työssäkäyviä ihmisiä. Asumistuen tarkoitus on pumpata asuntokuplaa. Toki monelle normolle moinen tuki ei järisyttävän iso ole.

Sosiaalipummien elämää ei koske, tuleeko euro millä nimikkeellä.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
748
Muuten tämä taloyhtiö on ilmeisesti ollut aika hiljainen, itsellä vaan todella paska tuuri.
Myös itellä käynyt paska tuuri tämän suhteen. Itse asuin aikaisemmin 3 eri kerrostalossa ja joka hiton kerran oli joku häirikkö tai useampia. Viimeisimmässä kaksi seinänaapuria täysiä juoppoja ja toki poppi soi vähän väliä. Myös tällainen mikkiin huutava pelaaja on koettu.

Onneksi ja ihan tarkoituksella en enää asu kerrostalossa ja en kyllä kovin helposti ole takaisin muuttamassa kyseiseen asumismuotoon.
 
Viimeksi muokattu:

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Onneksi ja ihan tarkoituksella en enää asu kerrostalossa ja en kyllä kovin helposti ole takaisin muuttamassa kyseiseen asumismuotoon.
Itse kyllä pidän kerrostalosta, riippuu niin paljon alueesta. Kun asuin Töölössä, ja taloyhtiössä ei ollut yhtään häirikköä, niin ei ollut valittamista. Jos olisi varaa, voisin ihan hyvin kuvitella viihtyväni Ullanlinnan yms. kieppeillä, riittävän suuri asunto em. paikoissa on kyllä perhanan kallis. No, taatusti saa olla ilman vihaa länsimaisia ihmisiä kohtaan (joiden tuella monet heistä asuvat ja elävät täällä, asia mikä nyppii asenteessaan). Monille voi tulla yllätyksenä, että tietyt 2. polven mamut kyllä huutelevat ihan häpeämättä rasistisia huuteluita (ja aina porukassa, yksin painetaan katse maahan) valkoiselle. Mutta sehän ei kuulemma ole rasismia.
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
646
Joo, kyllä Tampereen vanhemmat kerrostaloalueet ovat hyvää vauhtia pääsemässä ihan uuden värinän tilaan. Asun itse yhdellä näistä alueista vielä tällä hetkellä, mutta kauaa ei enää pysty, kun kukaan järjissään oleva ei osta tätä kämppää kohta.

Joka vuosi on yhä eksoottisempaa menoa.
Kyllä nää naapurustot vaan muuttuu kovasti aikaa myöten. Uusia ihmisiä kun muuttaa paljon jollekin alueelle, ei osaa kieltä,suurin osa sellaisia jotka ei käy töissä ja opettelee länsimaisia tapoja niin varmasti tulee yhteentörmäyksiä.

Toi on paha jos omistaa sijoitusasunnon tai vaikka asuu itse tuollaisella alueella niin vetovoima laskee todella voimakkaasti kun alue värittyy pikkuhiljaa ulkomaalaistaustaisten ja toisaalta suomalaisten "huonomman aineksen" myötä. Nopeasti vaan pois tuollaiselta alueelta niin pääsee itse hieman helpommalla.
 

KapteeniTunkki

Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
637
Toi on paha jos omistaa sijoitusasunnon tai vaikka asuu itse tuollaisella alueella niin vetovoima laskee todella voimakkaasti kun alue värittyy pikkuhiljaa ulkomaalaistaustaisten ja toisaalta suomalaisten "huonomman aineksen" myötä. Nopeasti vaan pois tuollaiselta alueelta niin pääsee itse hieman helpommalla.
Niin, kohtuuhintaisista (eli näin palkkatyöläisen tavoiteltavissa) olevista alueista pitää jollain mystisellä tavalla yrittää arvata että onko menoa ja meininkiä tulossa lisää vai vähemään päin (gentrifikaatio).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
776
Mitähän sitä tekis tämmösen kanssa eli tämmönen keissi:

Asun kerrostalossa ja alapuolella asuu yks vanhempi nainen joka on yliherkkä kaikelle äänelle ja lukemattomia kertoja on valittanu että poraaminen ja biljardinpeluu häiritsee....on lappuja laittanu postiluukusta ja joskus hakannu/potkinu ovea ja on tehtaillu valituksia taloyhtiölle.
Nekin poraamisen äänet tullu toisista rapuista/asunnoista....kuulemma olin porannu joskus ja olin ihan muualla kyseisenä päivänä.
Itse omassa kämpässä max 2 tuntia käyn päivässä random aikaan aamupäivä-alkuilta aikana kun en ole yöpyny kotona puoleentoista vuoteen mutta päivittäin kuiteskin käyn....samalla yleensä vedän jonkun harjotussetin pienellä 6 jalan kivipöydällä joka on vaimennettu niin hyvin kun oon pysytyny ja en pelaa alotuspakkaa joka on äänekäs breikata vaan ihan yksittäisiä palloja snooker tyylillä ja vähemmän kovia lyöntejä ja tarkotus vaan ylläpitää taitoa kun kesällä pääsen taas sitten ison pöydän ääreen mökille.
Sama nainen valitellu jopa remonttimiehille ja naapurirapun asukkaille kun ne lähtee töihin niin aikaseen kovaäänisellä autolla (tuning kutoskoneinen bemari) ja auto on parkkipaikalla yli 20 metrin päässä
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
349
Mitähän sitä tekis tämmösen kanssa eli tämmönen keissi:

Asun kerrostalossa ja alapuolella asuu yks vanhempi nainen joka on yliherkkä kaikelle äänelle ja lukemattomia kertoja on valittanu että poraaminen ja biljardinpeluu häiritsee....on lappuja laittanu postiluukusta ja joskus hakannu/potkinu ovea ja on tehtaillu valituksia taloyhtiölle.
Nekin poraamisen äänet tullu toisista rapuista/asunnoista....kuulemma olin porannu joskus ja olin ihan muualla kyseisenä päivänä.
Itse omassa kämpässä max 2 tuntia käyn päivässä random aikaan aamupäivä-alkuilta aikana kun en ole yöpyny kotona puoleentoista vuoteen mutta päivittäin kuiteskin käyn....samalla yleensä vedän jonkun harjotussetin pienellä 6 jalan kivipöydällä joka on vaimennettu niin hyvin kun oon pysytyny ja en pelaa alotuspakkaa joka on äänekäs breikata vaan ihan yksittäisiä palloja snooker tyylillä ja vähemmän kovia lyöntejä ja tarkotus vaan ylläpitää taitoa kun kesällä pääsen taas sitten ison pöydän ääreen mökille.
Sama nainen valitellu jopa remonttimiehille ja naapurirapun asukkaille kun ne lähtee töihin niin aikaseen kovaäänisellä autolla (tuning kutoskoneinen bemari) ja auto on parkkipaikalla yli 20 metrin päässä
Et mitään. Anna valitella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
850
Viiden talon rivari. Reunimmaiseen kämppään muutti uusi perhe joulukuun alussa.
Ensimmäisenä viikonloppuna oli pihalla yrjöt. No, tuparit jne, niin olkoot.
Vissiin tuparit maksoi niin paljon, ettei sitä paskakotterolle ole varaa ottaa sitä 9 euroa maksavaa autopaikkaa. Eli pakko siis parkkeerata oven eteen pelastustielle. Parkkeeraus kyllä kielletään ihan liikennemerkein, mutta ei vissiin koske tätä sankaria. Viimein vein sille postilaatikkoon lapun, että voisi alkaa parkkeeraamaan sinne parkkipaikalle autossa. Parkkikselta kotiovelle on kuitenkin hurja 50m kävelymatka.
Noiden seinänaapurina asuva pariskunta tuli juttusille toissa päivänä. Olivat kuulemma joutuneet jo soittamaan poliisit, kun oli kuulunut epämääräistä hakkaamisen ääntä ja lapsen itkua.
Olivat joutuneet myöskin huomauttamaan huutamisesta, johon jantteri oli sanonut, että "pelatessa menee tunteisiin, kyllä se pitäisi ymmärtää".
Viimeinen pisara mulle oli se, kun jannu (rekkapena) oli tullut työautolla kotia ja parkkeerannut sen kotteron niin, että vei kaksi vieraspaikkaa ja yhden maksetun paikan. Tänään rekka oli sitten siirtynyt kävelytielle parkkiin.
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
349
Olen kohta 10v asustellut samassa kerrostalossa ja täällä on ollut mukavan rauhallista eikä naapureistakaan ole ollut haittaa. No nyt kun OL3 alkaa valmistumaan niin suurin osa halpatyövoimasta on muuttanut pois ja tilalle on tullut supisuomalaisia. Pihassa iso roska/jäte/molokki systeemi jossa vähän jokaiselle tuotteelle oma paikka. Nyt viimeisen 2kk aikana biojäte astia aina täynnä jotain helvetin lasupurkkeja, muovipaketteja ja roskapusseja. Metalli jätteeseen työnnetty pahvit jne. En ymmärrä mikä helvetti ihmisillä on vaikeaa tuon roskien lajittelun kanssa. Myös pari nistiä muuttanut yhteen asuntoon ja pitävät "polkupyöräkorjaamoa", eli pyörävarastosta viety kaikki "arvokkaan näköiset" pyörät ja ne jotka ei ole kelvannut niin niistä on otettu osia. Ketjulukot lähtenyt melkein jokaisestapyörästä, muutamasta puuttuu polkimet ja yhdestä satula. Muos kumit viety kaikista joista vaan on sattunut irtoamaan. Tuolla takapihalla makasi useampi pyörän runko koko syksyn ja pusikossa oli maastopyörien vanteita iso läjä. Ja tietenkin nämä mestarit kävi myös häkkivarastot kolppaamassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 788
Kyllähän nuo ol3:n ulkolaisten vuokrakämpät ainakin Raumalla olivat ö-luokan asuinaluilla, joten eipä nyt ole varsinainen ihme, jos ovat korvautuneet elämänkoululaisilla. Paska tilanne toki.
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
646
Viiden talon rivari. Reunimmaiseen kämppään muutti uusi perhe joulukuun alussa.
Ensimmäisenä viikonloppuna oli pihalla yrjöt. No, tuparit jne, niin olkoot.
Vissiin tuparit maksoi niin paljon, ettei sitä paskakotterolle ole varaa ottaa sitä 9 euroa maksavaa autopaikkaa. Eli pakko siis parkkeerata oven eteen pelastustielle. Parkkeeraus kyllä kielletään ihan liikennemerkein, mutta ei vissiin koske tätä sankaria. Viimein vein sille postilaatikkoon lapun, että voisi alkaa parkkeeraamaan sinne parkkipaikalle autossa. Parkkikselta kotiovelle on kuitenkin hurja 50m kävelymatka.
Noiden seinänaapurina asuva pariskunta tuli juttusille toissa päivänä. Olivat kuulemma joutuneet jo soittamaan poliisit, kun oli kuulunut epämääräistä hakkaamisen ääntä ja lapsen itkua.
Olivat joutuneet myöskin huomauttamaan huutamisesta, johon jantteri oli sanonut, että "pelatessa menee tunteisiin, kyllä se pitäisi ymmärtää".
Viimeinen pisara mulle oli se, kun jannu (rekkapena) oli tullut työautolla kotia ja parkkeerannut sen kotteron niin, että vei kaksi vieraspaikkaa ja yhden maksetun paikan. Tänään rekka oli sitten siirtynyt kävelytielle parkkiin.
Tässä on kyllä monta piirrettä joihin jossain vaiheessa oon törmännyt. Se on mahtavaa kun kaikki ymmärtää jonkun taloyhtiön elämää ja sääntöjä, kaikilla pelisilmää ja joustavuutta ja kaikki toimii (*). Sit saattaa olla että yksi asukas muuttuu ja kaikki menee todella paljon huonompaan suuntaan. Eihän se muuta vaadi kuin että jotain ei kiinnosta tippaakaan muiden elämä tai yhteiset säännöt. Omistusasunnoista jos on kyse eikä ole mitään räikeitä rikkeitä niin eihän tolle edes voi oikein tehdä mitään :(


(*) eli kaikki tajuaa normaalit säännöt vaikkapa roskien suhteen, autot pysyy parkkeerattuna oikein sun muuta. Tällöin pienet joustotkin menee normaalin elämisen piikkiin.
 
  • Tykkää
Reactions: aop
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Oisko antaa vinkkejä naapurin räksyttävän rakin hiljentämiseen?

Asutaan rintamamiestalo korttelissa joten tontit pieniä ja talot lähekkäin.

Kesällä tuli naapurille hoitokoira joka viettää arkipäivät täällä. Saapuu aina ennen aamu seitsemää ja haetaan illalla pois.
Ei vissiin naapurikaan tykkää siitä rakista, kun pitää sen pihalla kokoajan (naapurilla ennestään 2 hyvin käyttäytyvää koiraa)

Tämä hoitokoira räksyttää ihan kaikelle liikkuvalle ja vituttaa herätä yövuoron jälkeen tuohon meteliin.
Ajattelin että ei kai se siellä pitkään ole hoidossa mutta voi kuinka väärässä olinkaan.

Alkuun koira päästettiin pihalle klo 8 aikaan, mutta sen jälkeen kun kävin syyskuussa asiasta huomauttamassa, on koira ollut pihalla jo klo 7.
Ihan suoraa vittuilua siis ja sanoi että kyllä koira saa haukkua.

Muutamana aamuna ollut jo lähellä etten hakenut puukuurista lapiota ja hoitanut ongelmaa sillä.

Näin eläinrakkaana ihmisenä kyselisin että olisko heittää vinkkejä parempaan ratkaisuun? Eihän se kuiteskaan sen koiran vika ole.

Jotain ultraääni vekottimia katselin mutta vähän epäilen noiden toimivuutta.

Poliisista ei ole apua kun koira ei hauku jatkuvasti, saattaa olla vaikka 30min tauko välissä jos ei ole ovikulkijoita.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881

Omakotitalo tai mökki
Jos taloyhtiössä ei ole muita osakkaita kuin koiranomistaja itse, oikeussali on käytännössä ainoa laillinen keino puuttua tilanteeseen. Silloin sovelletaan naapuruussuhdelakia.

– Oma tupa ja oma lupa. Onhan se näin, että keinot ovat vähän vähissä, kiinteistölakimies Henri Alinen sanoo.

Käytännössä oikeussalissa voi vaatia vahingonkorvauksia. Alisen mukaan asiaa perustellaan usein terveydensuojelulailla, eli valittaja sanoo koiran haukkumisen aiheuttavan terveyshaittaa. Esimerkiksi univajetta. Tämä vaihtoehto on käytössä myös muissa asumismuodoissa.

– Kokemuksesta voin sanoa, että kynnys on erittäin korkea. Kuluriski on suuri, jos juttunsa häviää. Keskustelemme asiakkaidemme kanssa vakavasti, miten kulujen kanssa voi käydä, ja kannattaako tämä.

Alinen sanoo, että asiat pyritään ratkaisemaan sovittelulla. Myös naapuruussovittelua on tarjolla toimiston kautta. Joskus myös juristin allekirjoittama asiallinen kirje koiran omistajalle voi johtaa auttaa. Sen jälkeen vaihtoehdoksi jääkin oikeussali. Niissä suositaan usein koiranomistajaa.

Iltalehti on uutisoinut kahdesta tapauksesta, joissa molemmissa oikeus päätyi koiranomistajan kannalle. Uutisessa 3.9.2019 kihlakunnansyyttäjä katsoi, että omistaja ei syyllistynyt kotirauhan rikkomiseen, sillä koirien lajille tyypillinen haukkuminen on sallittua omalla kiinteistöllä.

Uutisessa 18.6.2020 asianomistaja vaati omistajaa maksamaan kotirauhan rikkomisesta kärsimyskorvausta 2000 euroa sekä 300 euroa vahingonkorvausta muun muassa lääkärin vastaanotosta ja unilääkkeistä. Käräjäoikeus katsoi, että haukkuminen on lajille tyypillistä.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Kyllähän nuo ol3:n ulkolaisten vuokrakämpät ainakin Raumalla olivat ö-luokan asuinaluilla, joten eipä nyt ole varsinainen ihme, jos ovat korvautuneet elämänkoululaisilla. Paska tilanne toki.
Merikoulun vieressä se kerrostalo mikä sai pieniä savuvahinkoja useampi vuosi sitten? Tuli aikanaan opiskeltua siellä seudulla. Oli ihan rauhallista seutua asustaa mutta onneksi kerkesi alta pois juuri ennen kuin seutu muuttui rauhattomaksi ja turvattomaksi. Juuri kun itse nosti kytkintä niin kävi tämä ikävämpi tapaus josta oli uutisissakin isot otsikot.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 788
Jaa-a, en tiedä missä alkuperäinen kommentoija asuu. Raumahan oli yhdessä vaiheessa täynnä noita ulkolaisia, Lajot, Meriraumat sun muut. Talokanta sellaista 70-luvun helmeä, että ulkolaiset kun poistuu, niin paska jää ja lisääntyy. Mistä ikävämmästä tapauksesta oli kyse? En nyt niin ole enää seuraillut, kun ymmärsin jo vuosia sitten lähteä Satakunnasta muualle.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Oisko antaa vinkkejä naapurin räksyttävän rakin hiljentämiseen?
Paras mahdollisuus on varmaan keskustella sen naapurin kanssa asiasta ja kertoa että koiran jatkuva mekastus häiritsee ja toivoisit että siihen voitaisiin löytää jokin konsti jolla ongelma ratkeaisi/vähenisi.

Jos sitä naapuria kiinnostaa niin se voi ainakin yrittää tehdä asialle jotain, jos ei kiinnosta niin se ei tee asialle mitään etkä säkään sille paljoa pysty tekemään muuta kuin laittamaan kämpän myyntiin ja kokeilemaan onko parempi tuuri jossain toisaalla.

Ainahan sitä voi tietty ”maksaa potut pottuina” ja kuunnella päiväsilteen terassilla death metallia, mutta se ei välttämättä paranna lainkaan tilannetta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Paras mahdollisuus on varmaan keskustella sen naapurin kanssa asiasta ja kertoa että koiran jatkuva mekastus häiritsee ja toivoisit että siihen voitaisiin löytää jokin konsti jolla ongelma ratkeaisi/vähenisi.

Jos sitä naapuria kiinnostaa niin se voi ainakin yrittää tehdä asialle jotain, jos ei kiinnosta niin se ei tee asialle mitään etkä säkään sille paljoa pysty tekemään muuta kuin laittamaan kämpän myyntiin ja kokeilemaan onko parempi tuuri jossain toisaalla.

Ainahan sitä voi tietty ”maksaa potut pottuina” ja kuunnella päiväsilteen terassilla death metallia, mutta se ei välttämättä paranna lainkaan tilannetta.
Keskustelusta ei juu ollut hyötyä, paheni vain.
Kämppää en oo vaihtamassa kun on muuten täydellinen.
Kyseessä kuitenkin vain koira niin kyllä tässä jotain keksitään.
 

alakääntö

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
1 126
Ihmettelen miten sitä itseä ei se koiran räkytys haittaa? Tuskin ne muutkaan koirat aivan hiljaa seuraavat jos yksi saa räkytyskohtauksia?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Ihmettelen miten sitä itseä ei se koiran räkytys haittaa? Tuskin ne muutkaan koirat aivan hiljaa seuraavat jos yksi saa räkytyskohtauksia?
Mummeli herää itse varmaan aamu 5 aikaan, tiedä vaikka olisi niin huono kuulo ettei edes huomaa... Kuullemma asunut kadulla pitkään ja on ollut aina ns kyrpä.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 467
Paras mahdollisuus on varmaan keskustella sen naapurin kanssa asiasta ja kertoa että koiran jatkuva mekastus häiritsee ja toivoisit että siihen voitaisiin löytää jokin konsti jolla ongelma ratkeaisi/vähenisi.

Jos sitä naapuria kiinnostaa niin se voi ainakin yrittää tehdä asialle jotain, jos ei kiinnosta niin se ei tee asialle mitään etkä säkään sille paljoa pysty tekemään muuta kuin laittamaan kämpän myyntiin ja kokeilemaan onko parempi tuuri jossain toisaalla.

Ainahan sitä voi tietty ”maksaa potut pottuina” ja kuunnella päiväsilteen terassilla death metallia, mutta se ei välttämättä paranna lainkaan tilannetta.
Pystyy tekemään. Koiran jatkuva räksytys on pitkään jatkuessaan kotirauhan häirintää. Sitä ennen toki isännöitsijän kautta varoitukset peliin, ja lopulta häätö.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Pystyy tekemään. Koiran jatkuva räksytys on pitkään jatkuessaan kotirauhan häirintää. Sitä ennen toki isännöitsijän kautta varoitukset peliin, ja lopulta häätö.
On vähän vaikeempaa omakotitalossa…
Rekku saa valitettavasti aika vapaasti räksyttää omalla tontilla, on ”luontaista käytöstä”. Tossa edellä olikin noita juttuja ja linkkejä kuinka helppoa ja riskitöntä noista on lähteä tappelemaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 851
Oman omakotitalon naapurissa kun oli pari räksyttävää pulloharjaa niin mulla oli juutuupissa soittolista jossa oli erinomaista humppamusaa kuten Five Finger Deathpunch, Arch Enemyä ja Lamb of Godia. Aina jos olin pihalla vaikka grillaamassa ja naapurin piskit lykättiin ulos niin tuuppasin ulkona kajarit täysille niin että koirien räksytys peitty sinne alle. Mielummin kuunteri sitä örinää ku räksyttämistä. Naapureista en ole niin varma.

Onneks vuosi takaperin ne teki jotain piharemppaa ja siirsivät koira-aitauksen pois tontin rajalta niin sen kummemmin ei ole räksytystä kuulunut. Niistä samoista piskeistä oli toki valittanu koko naapurusto kun ne räksytti päivät pääksten. Nyt on taas ihana rauha.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 851
Oletettu X: Terve, Tuo teidän koiran jatkuva haukunta häiritsee meitä ja se on jatkunut jo kuukausia. Oliskohan sille mitään tehtävissä?
Koira naapuri: HAISTA VITTU!
Naapurin koira: älkää jättäkö yksin, silittäkää, huomioikaa minut, missä kaikki on? LEIKKIKÄÄ MUN KANSSA!
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
963
Naapurin koira: älkää jättäkö yksin, silittäkää, huomioikaa minut, missä kaikki on? LEIKKIKÄÄ MUN KANSSA!
Henkilö B poltti naapurin pojan Raisu mopon. Käräjät tuomitsi korvauksiin johon totesi etteipä pärise enää. Tuli uusi Raisu, mutta eipähän pärissyt.
Teoilla on aina jotain vaikutusta ja jostain joutuu kaivamaan taskua, mutta asioilla on tapana järjestyä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 851
Henkilö B poltti naapurin pojan Raisu mopon. Käräjät tuomitsi korvauksiin johon totesi etteipä pärise enää. Tuli uusi Raisu, mutta eipähän pärissyt.
Teoilla on aina jotain vaikutusta ja jostain joutuu kaivamaan taskua, mutta asioilla on tapana järjestyä.
Varmasti, mutta on vitun väärin pistää viaton luontokappale kärsimään.
 
Liittynyt
29.07.2017
Viestejä
543
Vanhempien tähän asti rauhalliseen taloyhtiöön muutti kansallispukuihin pukeutuvaa kansalaisia. Melkoinen ralli käynnistyi samantien. Alkuperäiset asunnon asukkaat vaihtui parin viikon päästä ja uusia vastaavia asukkeja muutti arviolta 8 tilalle. Ulko ovien lukot rikotaan (aina lukossa) kolme kertaa viikossa. Perjantaisin pyykkituvassa pestään vähintään pakettiautollinen pyykkiä, ei vitsi koska säkit tuodaan pakettiautolla ja viedään kuivatuksen jälkeen pakettiautolla. Itse elämä alkaa aina minuutin yli 22:00 ovi auki karaokea laulaen. Viime viikon jälkeen on alettu käyttämään parvekkeiden alusia sekä mattotelineen ympäristöä käymälänä eikä pelkkää ureaa ole... Isännöitsijä ilmoitti hallituksen kokouksessa vastaanottaneensa 50 kirjallista valitusta kahdessa viikossa joka on hänen uransa ennätys. Nyt punnitaan isännöitsijän ammattitaito. Jos hallitsee tilanteen ei tästä kannata luopua. Harkitsin vähän aikaa jos ostaisin vanhempien osakkeen pois ja edelleen vuokraisin venäläisille jotka ei lakerikenkä väestä pahemmin välitä....
 
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
119
Porukoiden naapurissa asui muutama vuosi sitten nuoripari, joka piti starttipistooliaan räksyttämässä ulkona tuntikausia joka päivä. Lopulta, varmaankin useamman viikon tai kuukauden jälkeen, heidän vierusnaapurinsa kävi huutamassa asiat selväksi omistajan kanssa. Kyllähän siinä patoutumia tulee kun ensin odottaa ihmisten itse ymmärtävän ongelman, ja kun mitään ei kuitenkaan tapahdu, lopulta käydään räjähtämässä asiasta. En moiti kyllä tyyppiä yhtään, oli siinä kärsivällisyydestä varmaan koeteltu viimeisetkin rippeet. Koiraa ei enää tuon tapauksen jälkeen pidetty ulkona huutamassa. Kyllä pitkäaikainen häiriö on sellainen asia johon pitää voida puuttua, jos ei omin voimin niin vaikka sitten poliisin kanssa.

Nukkumiseen suosittelen kuitenkin joka tapauksessa korvatulppia, erityisesti noita Mack's -silikonipaloja, joista voi muotoilla sopivan pienen pallukan omaan korvaan. Samatkin tulpat kestävät pitkään käyttöä jos pitää korvat puhtaina (ja tarpeen vaatiessa kosteutettuina, korvan iho on melko herkkää ja kuivuu kyllä jos tulppia pitää joka yö). Ulkoa kantautuvan koiran haukkumisen kuvittelisin kilpistyvän noihin, koska kyseessä ei varmaan ole mikään ihan matalataajuuksisin ääni.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 017
Vanhempien tähän asti rauhalliseen taloyhtiöön muutti kansallispukuihin pukeutuvaa kansalaisia. Melkoinen ralli käynnistyi samantien. Alkuperäiset asunnon asukkaat vaihtui parin viikon päästä ja uusia vastaavia asukkeja muutti arviolta 8 tilalle. Ulko ovien lukot rikotaan (aina lukossa) kolme kertaa viikossa. Perjantaisin pyykkituvassa pestään vähintään pakettiautollinen pyykkiä, ei vitsi koska säkit tuodaan pakettiautolla ja viedään kuivatuksen jälkeen pakettiautolla. Itse elämä alkaa aina minuutin yli 22:00 ovi auki karaokea laulaen. Viime viikon jälkeen on alettu käyttämään parvekkeiden alusia sekä mattotelineen ympäristöä käymälänä eikä pelkkää ureaa ole... Isännöitsijä ilmoitti hallituksen kokouksessa vastaanottaneensa 50 kirjallista valitusta kahdessa viikossa joka on hänen uransa ennätys. Nyt punnitaan isännöitsijän ammattitaito. Jos hallitsee tilanteen ei tästä kannata luopua. Harkitsin vähän aikaa jos ostaisin vanhempien osakkeen pois ja edelleen vuokraisin venäläisille jotka ei lakerikenkä väestä pahemmin välitä....
Joku sitä puhui, että noilla ei miehet ja naiset saa käyttää samaa vessaa, sen takia naiset paskoo ja kusee pihalle, tiedä sitten oliko tosijuttu. Tuon perusteella vois olla.

Mulla oli joskus kanssa manne naapurina, kun aikanaan pari vuotta itsemurhakuutiossa kiduin ennen omakotitaloon muuttoa. Tuo oli muuten ihan jees, mutta välillä koko suku kylässä, ja joskus kännissä paha suustaan. Emännällekkin kerran huuteli sillä tyylillä, että lupasin, että jos ei lopu, niin tulen hänen parvekkeelleen.

Tuli toki aamulla pyytämään anteeksi ihan meidän ovelle.
 
Liittynyt
02.06.2017
Viestejä
374
Naapurin koira: älkää jättäkö yksin, silittäkää, huomioikaa minut, missä kaikki on? LEIKKIKÄÄ MUN KANSSA!
Minä tulkitsen räkyttämisen näin:
"Naapurin piski: Pois alueeltani (n. 1 km2) , puren kaikkia, jotka saan kiinni, olet viholliseni"

Koirat ovat lähtökohtaisesti vaarallisia, likaisia, äänekkäitä ja epäilyttäviä otuksia, joiden hyötyarvo on olematon. Kaikki nämä asiat voi asiansa osaava tunnollinen kouluttaja korjata, mutta kuinka moni koiranomistaja on tällainen? Kaiken lisäksi kaikki puistot leikkipuistoista lähtien ovat täynnä koirien jätöksiä.
Vähintä, mitä voisi tehdä olisi laittaa koirilla 500e koiravero (joka inflaatiokorjattaisiin vuosittain), sekä jonkinlainen koiranomistamisen ajokortti. Koirat, joista ei makseta, tai haltija ei täytä koirakortin vaatimuksia joutaisivat piikille välittömästi.


Joo, olen koiravihaaja ja en ole varmastikaan ajatuksineni yksin. Mutta ajatus siitä, että koirat olisivat lähtökohtaisesti ihmisystäviä on tosi outo. Ja koiran paikka ei todellakaan ole kerrostalo, tai edes tiheästi asutettu omakotialue.
(En silti lähtisi koukuttamaan tai myrkyttämään muiden omaisuutta, jos omaisuuteen kohdistetaan toimenpiteitä tämän tulisi tapahtua viranomaisten toimesta.)
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 939
Minä tulkitsen räkyttämisen näin:
"Naapurin piski: Pois alueeltani (n. 1 km2) , puren kaikkia, jotka saan kiinni, olet viholliseni"

Koirat ovat lähtökohtaisesti vaarallisia, likaisia, äänekkäitä ja epäilyttäviä otuksia, joiden hyötyarvo on olematon. Kaikki nämä asiat voi asiansa osaava tunnollinen kouluttaja korjata, mutta kuinka moni koiranomistaja on tällainen? Kaiken lisäksi kaikki puistot leikkipuistoista lähtien ovat täynnä koirien jätöksiä.
Vähintä, mitä voisi tehdä olisi laittaa koirilla 500e koiravero (joka inflaatiokorjattaisiin vuosittain), sekä jonkinlainen koiranomistamisen ajokortti. Koirat, joista ei makseta, tai haltija ei täytä koirakortin vaatimuksia joutaisivat piikille välittömästi.


Joo, olen koiravihaaja ja en ole varmastikaan ajatuksineni yksin. Mutta ajatus siitä, että koirat olisivat lähtökohtaisesti ihmisystäviä on tosi outo. Ja koiran paikka ei todellakaan ole kerrostalo, tai edes tiheästi asutettu omakotialue.
(En silti lähtisi koukuttamaan tai myrkyttämään muiden omaisuutta, jos omaisuuteen kohdistetaan toimenpiteitä tämän tulisi tapahtua viranomaisten toimesta.)
Koiria on niin vitun erirotuisia, ja luenteisia että toi sun teksti menettää lähes täysin merkityksensä.
Osa koirista on tosiaan niitä sylikoiria jotka tottelee täysin jokaista komentoa, ja osa on niitä ns. kusipäitä joille ei mene mikään perille.
Ja ei, jokainen koira ei ole koulutettavissakaan kerrostaloon, ja jokainen koira ei ole koulutettavissa tai edes luontaisesti ulkokoira tai vastaava.
Kelaa nyt joku vitun puudeli ulkokoirana, landella sen söis pöllö tai joku muu villieläin. Samaa toiseen suuntaan.
 
Liittynyt
02.06.2017
Viestejä
374
Koiria on niin vitun erirotuisia, ja luenteisia että toi sun teksti menettää lähes täysin merkityksensä.
Ei menetä. (Kouluttamaton) koira on vaarallinen ja tautinen räkyttäjä, joka pyrkii aina ottamaan laumansa johtopaikan. Ja kaikki koirat ovat oletuksena huonoluonteisia. Riippuu vain koulutuksesta miten koiran luonnetta saadaan hillittyä. Huonosti koulutettu koira (90% koirista) pitäisi viedä piikille saman tien.

Perkeleen naapureihin tämä liittyy vahvasti siten, että kaikki eivät tajua että koirat kuuluvat maaseudulle. Pitää vaan hankkia niitä kaikki paikat kusevia ja paskovia äänekkäitä otuksia kaikki kuutiot täyteen. "Koska minulla on oikeus lemmikkiin!", velvollisuutta osallistua siisteyteen, rauhallisuuteen ja kustannuksiin (ja turvallisuuteen) tämä oikeus lemmikkiin ei kuitenkaan aiheuta.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 939
Ei menetä. (Kouluttamaton) koira on vaarallinen ja tautinen räkyttäjä, joka pyrkii aina ottamaan laumansa johtopaikan. Ja kaikki koirat ovat oletuksena huonoluonteisia. Riippuu vain koulutuksesta miten koiran luonnetta saadaan hillittyä. Huonosti koulutettu koira (90% koirista) pitäisi viedä piikille saman tien.

Perkeleen naapureihin tämä liittyy vahvasti siten, että kaikki eivät tajua että koirat kuuluvat maaseudulle. Pitää vaan hankkia niitä kaikki paikat kusevia ja paskovia äänekkäitä otuksia kaikki kuutiot täyteen. "Koska minulla on oikeus lemmikkiin!", velvollisuutta osallistua siisteyteen, rauhallisuuteen ja kustannuksiin (ja turvallisuuteen) tämä oikeus lemmikkiin ei kuitenkaan aiheuta.
Onko sulla edes kokemusta yhdestäkään koirasta? Siis ihan siinä vierellä. En tarkota että sen pitäs olla sun oma koira, vaan vaikkapa jonkun lähimmäisen koira tms?
Veikkaan että et todellakaan ole ollut lähistöllä koiria pahemmin ton tekstis perusteella.
Oma kohtasta kokemusta on ollu lähipiirin koirista sen verran että sieltä löytyy tosiaan laidasta laitaan luonnetta jotka käy päälle vaikka kuinka yrittäs kouluttaa, tai niintä jotka ei tosiaan halua muuta kun sitä pientä huomiota että ovat tyytyväisiä.
Suurin osa elukoista kuitenkin ihan omaehtoisesti jopa kusee/paskoo lähimpään puskaan. Ei ne halua näyttää kuinka isoja ne on siinä kun kakka tulee.. Joitakin täytyy neuvoa sinne suuntaan. Ja joo, monelta tää jää tekemättä, mutta se ei tosiaan ole muun kun sen kasvattajan vika, tai sen että se rotu ei vaan ole lähelläkään sitä ympäristöä mihin se on hankittu.

Ja ei. Jokainen rotu ei ole koulutettavissa siihen puudelin asemaan.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 795
Toi on jo huono trolliksikin mut kysynpä silti: miksi kouluttamaton koira olisi tautinen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
Taloon muutti narkkari. Eli yhden asunnon omistaja vuokrasi asuntonsa narkkarille(ei tiennyt/tajunnut vuokratessaan). Nyt talossa pyörii huumeidenkäyttäjiä, ruiskuja ja erilaisia pillereitä löytyy rapuista jne. Ja narkkari porukat nukkuu ullakolla/kellarissa jne.

Valituksia onneksi satelee tasaiseen tahtiin kun nuo meluavat yöt läpeensä ja rikkovat lukot ym.

Asunnon omistaja on vienyt asian oikeuteen ja koittaa saada vuokralaista siis pihalle, mutta onko tässä mitään mitä voisi tehdä näin ulkopuolisena, muuta kun tehdä lisää valituksia isännöitsijälle?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 851
Taloon muutti narkkari. Eli yhden asunnon omistaja vuokrasi asuntonsa narkkarille(ei tiennyt/tajunnut vuokratessaan). Nyt talossa pyörii huumeidenkäyttäjiä, ruiskuja ja erilaisia pillereitä löytyy rapuista jne. Ja narkkari porukat nukkuu ullakolla/kellarissa jne.

Valituksia onneksi satelee tasaiseen tahtiin kun nuo meluavat yöt läpeensä ja rikkovat lukot ym.

Asunnon omistaja on vienyt asian oikeuteen ja koittaa saada vuokralaista siis pihalle, mutta onko tässä mitään mitä voisi tehdä näin ulkopuolisena, muuta kun tehdä lisää valituksia isännöitsijälle?
Muuttaa pois. Kuutiot ei ole normaalleille ihmisille.

Melko pitkä ja raskas prosessi teillä edessä.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 939
Taloon muutti narkkari. Eli yhden asunnon omistaja vuokrasi asuntonsa narkkarille(ei tiennyt/tajunnut vuokratessaan). Nyt talossa pyörii huumeidenkäyttäjiä, ruiskuja ja erilaisia pillereitä löytyy rapuista jne. Ja narkkari porukat nukkuu ullakolla/kellarissa jne.

Valituksia onneksi satelee tasaiseen tahtiin kun nuo meluavat yöt läpeensä ja rikkovat lukot ym.

Asunnon omistaja on vienyt asian oikeuteen ja koittaa saada vuokralaista siis pihalle, mutta onko tässä mitään mitä voisi tehdä näin ulkopuolisena, muuta kun tehdä lisää valituksia isännöitsijälle?
Paskoja nistejä kun on varaa levitellä pillereitä yms.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
..
koirista sen verran että sieltä löytyy tosiaan laidasta laitaan luonnetta jotka käy päälle vaikka kuinka yrittäs kouluttaa, ..
Kyllä, jotkut rodut ovat kilipäitä. Suurin osa ei. Millä tavalla alleviivasin pointtisi?
Annatko esimerkin näistä "kilipää" roduista, joita ei voi kouluttaa sellaisiksi, että eivät käy päälle?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
Annatko esimerkin näistä "kilipää" roduista, joita ei voi kouluttaa sellaisiksi, että eivät käy päälle?
Epäilen että koira kun koira on koulutettavissa. Kyse on vain siitä kuinka paljon se vaatii vaivannäköä, pitkään pinnaa ja osaamista. Juuri niitä asioita mitä monella koiranomistajalla ei nykyään tunnu löytyvän kun koiria ja muitakin eläimiä otetaan aika kevein perustein hetken mietinnällä kun ne on niin lutusia ja ihania ja vaikka mitä. Niiden kanssa vain on puuhattava myös silloinkin kun ei niin nappaisi.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 939
Annatko esimerkin näistä "kilipää" roduista, joita ei voi kouluttaa sellaisiksi, että eivät käy päälle?
En tosiaankaan tiedä mikä exän koiran rotu oli, mutta jokin näyttelyissäkin käytettävä.
Mutta se ei 2 vuotiaanakaan ollut sisäsiisti, ja puri jalkoja ja sormia vaikka kuinka yritti komentaa yms. Onneks lähti exän mukana.
Toinen oli terrierin ja jonkun toisen sekotus. Noin 25kg terroristi joka puras multa huulesta palasen yms. Täys vittupää. Onneks sekään ei oma, ja sekin kuoli syöpään.
Ja kummallakin noiden kasvattajalla oli kokemusta muistakin koirista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 851
En tosiaankaan tiedä mikä exän koiran rotu oli, mutta jokin näyttelyissäkin käytettävä.
Mutta se ei 2 vuotiaanakaan ollut sisäsiisti, ja puri jalkoja ja sormia vaikka kuinka yritti komentaa yms. Onneks lähti exän mukana.
Toinen oli terrierin ja jonkun toisen sekotus. Noin 25kg terroristi joka puras multa huulesta palasen yms. Täys vittupää. Onneks sekään ei oma, ja sekin kuoli syöpään.
Ja kummallakin noiden kasvattajalla oli kokemusta muistakin koirista.
Toki on myös ihmisiä jotka eivät osaa kouluttaa koiraansa vaikka niin luulevat. Meillä naapurissa on sellainen.

Ei sillä, koirat on yksilöitä siinä missä ihmiset ja muutkin eläimet joten joillekkin ei mene opit kaaliin vaikka mitä tekin ja vaikka kuinka rotu yleisesti olis "ihmistä miellyttävä".
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 284
Viestejä
4 196 405
Jäsenet
70 885
Uusin jäsen
Miropetri

Hinta.fi

Ylös Bottom