Asuksen tietäen veikkaan että tulee olemaan härmässä 799e. Natiivi 144Hz ja OC'd toi 175Hz.
Tiistaina tuli mulle erittäin halpa Samsung C27RG50 (27" 1080p 240Hz Gsync support).
Testissä Samsungin 27" CRG5-pelinäyttö - io-tech.fi
Lähtee takaisin, ainakin mun mielestä aika kuraa vaikka musta on todella mustaa. Toi 1500R kaarevuus pienellä näytöllä tuntuu jopa loivemmalta kuin 1800R mun 43" Super-Ultra-Widessäni.
Mielestäni tätä CRG50 ei olisi ikinä pitänyt julkistaa 240Hz vaan korkeintaan 120Hz näyttönä johon se teknisesti hädin tuskin yltää.
240Hz on totaalinen fake näytön kohdalla koska mitattu G2G on vain 10ms paikkeilla, eli pikselit pysyy mukana päälle 100Hz päivitys nopeudella, siis g-Sync päällä jolloin esim. Overdrive on lukittu "parhaimpaan" tehdas asetukseensa.
Overdrivea ei voi muuttaa gSyncin päällä ollessa koska Combatibility tuki eikä siksi ole G-Sync moduulia.
Kokeilin Gsync 144Hz mutta ei juurikaan tuonut apua ongelmaani, kun HLL:ssä heittää kranun taivasta vasten niin järkyttävät haamut, koko nade näytti 5x kokoiselta.
Jonkun verran parani kun gSync pois ja manuaalisesti laitoin overdriven.
240Hz näytössä pikselien nopeus pitäisi olla 4.16ms max, edes avg. arvo.
Mutta tämän näytön ~10ms pikselit ovat vielä piirtelemässä edellistä ruutua kun 240Hz kuvataajuudella jo uutta pukkaa tulemaan.
Jimmsillä moinen hirvitys nyt tarjouksessa:
269€
Jos edes ajatuksissa käy, tuolla hinnalla 27" 240Hz on mahdottomuus, saa vaan pettymyksen.
Samalla hinnalla saa nopeamman 27" 144Hz näytön joka toimii kohtuudella tai oikeasti nopean 24" 240Hz näytön.