Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
2017 aikoihin jo oli Unityllä todella helppoa tehdä 3D maailma josta pystyi katselemaan 360 videoita, meni asiakkaalle asti. Toki vaatii vähän Unity-tuntemusta. OpenXR plugin VR:ää varten, videoon tarvi jonkun plugarin kanssa mut en muista enää nimeä.Tämä asia toki selviäisi googlettamalla mutta kiinnostaa onko kukaan kokeillut ue5:lla tai jollain muulla enginellä tehdä sisältöä vr:aan missä sekaan upotettaisiin 3d vr 180 videota/kuvaa ja 360 2d videota ja 2d kuvia/videoita. Onnistuuko tuo "helposti" vai sulaako aivot yrittäessä? Mulla olisi muutama yksinkertainen idea mutta ei hajua mistä lähteä liikkeelle appsin rakentamisen kanssa. Periaatteessa niin kevyttä tavaraa ettei pitäisi olla liian vaikea saada toimimaan tyyliin quest3:en standalone moodissa. Lähinnä mediaa, valikoita ja sen sellaista, ei mitään raskasta 3d efektihommaa.
Valmis engine+työkalut helpottas. Ei huvittaisi alkaa itse rakentamaan moottoria kun sitten menee aika vähän hukkaan kun enemmän kiinnostaa lopputuote eikä koodaushomma tässä kohtaa.
Periaatteessa mulle vois riittää hyvin tehty webbisivukin, mutta en tiedä onko webbiin mahdollista tehdä järkevää 3d sisältöä. Tällaisen löysin, mutta en ole vielä testannut. GitHub - steren/stereo-img: web component to display stereographic pictures on web pages, with VR support