Pelimoottoreista keskustelua (Unreal Engine, Unity, Source, jne)


(Oliko täällä muita pelintekemiseen, ohjelmointiin tai yrityksen perustamiseen liittyviä ketjuja jossa tätä voisi mainostaa?)

Täältä varmaan löytyy ainakin pari Oululaista ohjelmoijia, artisteja, pelinkehittäjiä ja taloudesta & yrittämisestä kiinnostuneita? Parin viikon päästä 27.3.2024 alkaa GameTeam2 pelinkehittäjille ja siitä kiinnostuneille suunnattu valmennussarja.

Olen ollut tuollaisessa aiemmin ja se oli hyödyllinen antaen kipinän jatkokehitykseen ja tuuppasi oikeaan suuntaan. Osa tulee paikalle hiomaan peli-ideaansa ja osa etsii tiimiä pelilleen, vähän kaikenlaista porukkaa. Hassusti tuolla on varmaankin taas pulaa talouden osaajista ja ohjelmoijista, joille mikään pelimoottori ei välttämättä ole tuttu, mutta ala kiinnostaisi.

Erityisesti suosittelisin tuota työttömälle jolla on halu kehittyä tai koulun aikoinaan lopettaneelle, jolla on jotain perustietoja, sillä kunhan joku näyttää oikean suunnan niin Youtuben tutoriaalien avulla pystyy opettelemaan kotona kuukaudessa saman verran mitä koulussa opiskeltaisiin 6-12kk. Toisin kuin luullaan aikuisiällä oppiminen on helpompaa ja nopeampaa, koska siihen keskittyy ihan eri tavalla ja voi keskittyä oppimaan vain yhtä asiaa.
 
Tämä asia toki selviäisi googlettamalla mutta kiinnostaa onko kukaan kokeillut ue5:lla tai jollain muulla enginellä tehdä sisältöä vr:aan missä sekaan upotettaisiin 3d vr 180 videota/kuvaa ja 360 2d videota ja 2d kuvia/videoita. Onnistuuko tuo "helposti" vai sulaako aivot yrittäessä? Mulla olisi muutama yksinkertainen idea mutta ei hajua mistä lähteä liikkeelle appsin rakentamisen kanssa. Periaatteessa niin kevyttä tavaraa ettei pitäisi olla liian vaikea saada toimimaan tyyliin quest3:en standalone moodissa. Lähinnä mediaa, valikoita ja sen sellaista, ei mitään raskasta 3d efektihommaa.

Valmis engine+työkalut helpottas. Ei huvittaisi alkaa itse rakentamaan moottoria kun sitten menee aika vähän hukkaan kun enemmän kiinnostaa lopputuote eikä koodaushomma tässä kohtaa.

Periaatteessa mulle vois riittää hyvin tehty webbisivukin, mutta en tiedä onko webbiin mahdollista tehdä järkevää 3d sisältöä. Tällaisen löysin, mutta en ole vielä testannut. GitHub - steren/stereo-img: web component to display stereographic pictures on web pages, with VR support
 
Viimeksi muokattu:
Tämä asia toki selviäisi googlettamalla mutta kiinnostaa onko kukaan kokeillut ue5:lla tai jollain muulla enginellä tehdä sisältöä vr:aan missä sekaan upotettaisiin 3d vr 180 videota/kuvaa ja 360 2d videota ja 2d kuvia/videoita. Onnistuuko tuo "helposti" vai sulaako aivot yrittäessä? Mulla olisi muutama yksinkertainen idea mutta ei hajua mistä lähteä liikkeelle appsin rakentamisen kanssa. Periaatteessa niin kevyttä tavaraa ettei pitäisi olla liian vaikea saada toimimaan tyyliin quest3:en standalone moodissa. Lähinnä mediaa, valikoita ja sen sellaista, ei mitään raskasta 3d efektihommaa.

Valmis engine+työkalut helpottas. Ei huvittaisi alkaa itse rakentamaan moottoria kun sitten menee aika vähän hukkaan kun enemmän kiinnostaa lopputuote eikä koodaushomma tässä kohtaa.

Periaatteessa mulle vois riittää hyvin tehty webbisivukin, mutta en tiedä onko webbiin mahdollista tehdä järkevää 3d sisältöä. Tällaisen löysin, mutta en ole vielä testannut. GitHub - steren/stereo-img: web component to display stereographic pictures on web pages, with VR support
2017 aikoihin jo oli Unityllä todella helppoa tehdä 3D maailma josta pystyi katselemaan 360 videoita, meni asiakkaalle asti. Toki vaatii vähän Unity-tuntemusta. OpenXR plugin VR:ää varten, videoon tarvi jonkun plugarin kanssa mut en muista enää nimeä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 248
Viestejä
4 490 997
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom