Pelihiiret

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
SteelSeriesin uusi Rival 5 olisi muuten kiinnosta hiiri, mutta jälleen liian iso ja painava. Nappeja ainakin riittäisi.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 273
Razer Viper Ultimate kesti 10kk, kunnes piti takuuvaihtaa uuteen.
Rullan painike ei enää rekisteröinyt kuin joskus harvoin.
Tunnetusti pääpainikkeet natisee ja sekin korjaantui uudessa hiiressä ainakin toistaiseksi. Oletan natinan palaavan noin kuukauden käytöllä, jollei uudempiin ole jotain muutosta tehty.

Hieman pistää tämän laatu mietityttämään, että kestääkö nämä vain vuoden. :hmm:
Kahden Razerin hiiren kokemuksella voin sanoa että niiden rullat kestää tosiaan vain vuoden.
Kyllästyin ja ostin Logitechin.
 
Liittynyt
20.12.2017
Viestejä
493
Mites Gigantissa menee jos oon ostanut täältä foorumilta käytetyn hiiren ja siinä on vikaa ja mulla on kuitti siihen? Voinko viedä sen vaan sinne ilman mitään ihmeempää säätöä, sori tyhmä kysymys. :D
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 843
Mites Gigantissa menee jos oon ostanut täältä foorumilta käytetyn hiiren ja siinä on vikaa ja mulla on kuitti siihen? Voinko viedä sen vaan sinne ilman mitään ihmeempää säätöä, sori tyhmä kysymys. :D
Voit viedä. Takuu on tuotekohtainen eikä mitenkään ensimmäiseen ostajaan sidottu
 
Liittynyt
21.07.2017
Viestejä
212
G303 tekemässä paluun langattomana versiona?
Tämä tuli itsekin huomattua eilen ja voi pojat mikä uutinen! Aivan mahtavaa saada lemppari hiiri takaisin, ja vielä langattomana. Vielä kun m1 ja m2 klikit säilyisivät aivan identtisinä. G303 on ollut mun mielestä parhaimmat klikit kaikista hiiristä mitä ikinä omannut, ja niitä on paljon. Muotohan varmasti jakaa edelleenkin mielipiteitä. Ei ole kaikille varmasti mieleen, mutta omaan lapaseen tuo oli täydellinen. HYPED!
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Tämä tuli itsekin huomattua eilen ja voi pojat mikä uutinen! Aivan mahtavaa saada lemppari hiiri takaisin, ja vielä langattomana. Vielä kun m1 ja m2 klikit säilyisivät aivan identtisinä. G303 on ollut mun mielestä parhaimmat klikit kaikista hiiristä mitä ikinä omannut, ja niitä on paljon. Muotohan varmasti jakaa edelleenkin mielipiteitä. Ei ole kaikille varmasti mieleen, mutta omaan lapaseen tuo oli täydellinen. HYPED!
Tosin 80g on kyllä aivan liian painava. Jos ois sitä optimaalista ~60g luokkaa, niin ois kyllä hyvä uutinen.
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 843
Tosin 80g on kyllä aivan liian painava. Jos ois sitä optimaalista ~60g luokkaa, niin ois kyllä hyvä uutinen.
Tähän vaikuttaa ihan varmasti se, etteivät halua astua GPW Superlightin tontille :sori:
 
Liittynyt
21.07.2017
Viestejä
212
Tosin 80g on kyllä aivan liian painava. Jos ois sitä optimaalista ~60g luokkaa, niin ois kyllä hyvä uutinen.
Varmasti joidenkin makuun on liian painava nykypäivän standardeilla. Itselleni epäilen, että näin ei ole. Mulle on muoto ollut aina törkeämpi kuin paino. Superlight on ollut mun maini nyt helmikuusta asti, ja mun on ihan pakko sanoa vaikka huippu hiiri onkin niin tuo muoto on vaan edelleenkin hivenen kysymysmerkki mulle. Hitusen liian korkea toi hump keskeltä. Ja muutenkin toivoisin, että tuo hump olisi enemmän takana päin tyyliin XM1. Ihan hiljan vielä käytin g303 joka on lähempänä 90g, eikä tuokaan tuntunut ongelmalta vaikka g pro superlightiin olenkin nyt tottunut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
397
Tosin 80g on kyllä aivan liian painava. Jos ois sitä optimaalista ~60g luokkaa, niin ois kyllä hyvä uutinen.
Itseasiassa videolla kaveri punnitsee tuota G303 Wirelessiä ja paino on 72g joka on mun mielestä aikalailla optimi. Jotenkin tykkään itse kuitenkin 70g- 75g painoisista kaikista eniten.
Käytän silloin tällöin edelleen tuota normaalia G303:sta ja kyllä sillä tuntuu "osuvan" todella hyvin kun siihen on aiemmin tottunut..

KUVIA

VIDEOT

Edit. pelaan parhaiten edelleen Divina S2:lla joka taitaa olla ~82g
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Itseasiassa videolla kaveri punnitsee tuota G303 Wirelessiä ja paino on 72g
Joku ei-valmistusversio? Miksi ne mainostais laatikossa 80g, jos on 72g? Eihän toi vissiin mistään peruskaupasta ollut löytynyt vaan jostain ylijäämäkaupasta, joten vahingossa se sinne on varmastikin päätynyt.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
397
Joku ei-valmistusversio? Miksi ne mainostais laatikossa 80g, jos on 72g? Eihän toi vissiin mistään peruskaupasta ollut löytynyt vaan jostain ylijäämäkaupasta, joten vahingossa se sinne on varmastikin päätynyt.
Joo tämä on siis varmastikin proto vielä.

Todennäköisesti tuo on lähetetty vain Logitechiltä GPW:n laatikossa jollekin yhteistyökumppanille, reviewerille, tai jopa Shroudille itselleen ja kadonnut ennen kuin on kerennyt perille.
Tämä kyseinen hiiri oli siis ostettu 30$ sellaisesta kaupasta kuin Surplus, joka myy mm. tavaraa joka on palautunut kuriirille syystä tai toisesta, tai jota ei ole koskaan pystynyt toimittamaan.. tai jostain muusta syystä jäänyt kuljettamatta loppuun saakka eikä lähettäjästä ole tietoa.

Edit. mutta eihän sitä voi 100% varmaksi tietää mistä toi on oikeesti sen saanut.. voi olla vaikka Logitechin tahallinen "leakki". Sopivasti Razerkin julkaissut just Orochi V2:sen joka kilpailee G305:sen kanssa.
 
Liittynyt
13.09.2019
Viestejä
407
1v 2kk ja sano Razerin Basilisk Ultimatesta rulla ittensä irti. Hyppi 2-3 pykälää kerralla yhellä klikillä ja välillä ei ollenkaan. Hatun nosto Powerille kun antoivat takuuna uuden suoraan hyllystä tilalle.
 

Eas

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
613
mulla ollut 2 Razerin hiirtä ja molemmat hajos alle 1V ikäisinä. EI koskaan ennää niitä.
Nyt pelaillu Steelseries:n hiirillä 6v, toinen kotikoneessa ja toinen läppärissä eikä mitään ongelmia.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Tässä oon nyt yrittänyt katella uutta hiirtä razer viper ultimaten tilalle (ehjä on, mutta hieman liian iso ollut alusta asti), mutta eipä kyllä langattomien hiirten markkinat oo ~vuodessa menneet juurikaan eteenpäin. Käytännössä ainoa kiinnostava uutuus on tuo starlight-12, joka on käytännössä mahdoton saada ja sitten ehkä jotkut huhutut hiiret, joiden julkaisusta ei mitään tietoa.

Kaipa tässä langalliseen pitää palata. Mikäs näistä pienemmistä (alle 12cm pitkä, mitä pienempi sen parempi) olisi luotettava merkki, jolla ainakin sen vuoden pelailisi (eli ainakin mahdolliset 50M omronit omaavat hiiret pois listalta). Ja pienempi paino aina tietenkin plussaa.

Mitä nyt oon katellut, niin on muutamia vaihtoehtoja. Xtrfy mz1 ja m42, mm711 (rgb ei kiinnosta pätkääkään, mutta tässä ilmeisesti parempi laatu kuin mm710) ja g-wolves hati-s. Ja omituisuutena mm720, mutta en tiedä uskaltaako moista kokeilematta ees hommata. Ja toki muitakin saa suositella.
 
Liittynyt
28.12.2017
Viestejä
86
Tämä on sulle 2,4 mm liian pitkä, mutta mulle just hyvä. Hinta on passeli ja varmasti vuoden pelailee, jos vain on käteen sopiva. Ostin positiivisten Tube arvioiden ja hinnan vuoksi. Ei RGB.

 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
381
mutta eipä kyllä langattomien hiirten markkinat oo ~vuodessa menneet juurikaan eteenpäin.
Mielenkiintoinen näkemys, omasta mielestäni sen sijaan on tapahtunut melko paljon ja lisääntyneiden vaihtoehtojen myötä voi sanoa vielä eteenpäin menoksi kun joukossa on laadukkaitakin. Jos nyt Razeriin ei sinänsä mennyt hermot, niin mikset hommaa Orochi v2? Vai onko jotain periaatteellista paristoa vastaan?

XM1 (v2) on tosiaan paras hiiri hinta-laatusuhteeltaan, mutta en suosittelisi sitä henkilölle joka sanoo pituudesta "mitä pienempi sen parempi".
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
397
XM1 (taitaa olla jo kaikki v2:sia) on kyllä out of the box paras hiiri mitä saa tällä hetkellä. Kaapeli on loistava, paino ja painojakauma on just kohdallaan, hiiren pinta on huippu, kytkimet yms.. Mutta kyllähän tuo vaan puhtaasti "claw" -hiiri on.. eli riippuu minkälaisella otteella hiirestään pitelee, että soveltuuko tuo sinulle vai ei.. Veikkaan, että XM1 on sinulle myös liian suuri jos Viperikin on..

Mutta kyllä langattomissa on menty eteenpäin; tässä muutama vaihtoehto "pienistä" sellaisista:

~80e hintaluokassa:
- Pwnage Ultra Custom
- Pwnage Ultra Custom Symmetrical
- Razer Orochi V2

~100e - 110e hintaluokassa:
- SteelSeries Aerox 3 Wireless

Ja ei tietty kannata unohtaa G305:sta, joka on monesti jopa 35e tarjouksessa, joskus vielä halvemmalla.

Siitä ei muutakun valkkaamaan. :tup:
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Mielenkiintoinen näkemys, omasta mielestäni sen sijaan on tapahtunut melko paljon ja lisääntyneiden vaihtoehtojen myötä voi sanoa vielä eteenpäin menoksi kun joukossa on laadukkaitakin. Jos nyt Razeriin ei sinänsä mennyt hermot, niin mikset hommaa Orochi v2? Vai onko jotain periaatteellista paristoa vastaan?

XM1 (v2) on tosiaan paras hiiri hinta-laatusuhteeltaan, mutta en suosittelisi sitä henkilölle joka sanoo pituudesta "mitä pienempi sen parempi".
Vaikka mulla kävikin tuuri RVU:n kanssa, yleisesti razer ei näytä semmoselta, joka kannattaa ostaa ennenkuin tulee v2 (hehe) hiirestä.

Joo, xm1r on varmasti yksi parhaimpia hiiriä ikinä, mutta tosiaan itselle se on valitettavasti liian iso.

Ja ei tietty kannata unohtaa G305:sta, joka on monesti jopa 35e tarjouksessa, joskus vielä halvemmalla.
G305 mulla oli aikaisemmin. Koon puolesta oikein mainio vekotin, mutta tuplaklikkiongelma ainakin omassa yksilössä tuli liian nopeesti. Ja nyt, kun on tullut totuttua kevyeen hiireen, niin onhan tuo g305 liian painava.
 
Liittynyt
20.12.2017
Viestejä
493
Voin itse suositella Orochia, GPWX on jäänyt keräämään pölyä sen jälkeen kun sain tän... Aattelin kyllä silti testailla tuota MZ1:tä myös heti kun sitä saa Gigantista sillä onhan toi muoto mielenkiintonen ja kaapelikin vissiin aika hyvä nykyään.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Aattelin kyllä silti testailla tuota MZ1:tä myös heti kun sitä saa Gigantista
No ainakin siellä oli keskusvarastolle saapunut, niin tein valinnan sen perusteella ja pistin tilaukseen. Ehkä orochia voi harkita, jos tuo mz1:n muoto ei sovi kädelle ollenkaan tai paluu johdolliseen hiireen tuntuu aivan kauhealta, mutta ainakin rjn:n videota tuosta hiirestä katsoessa tuli sellainen olo, että se hakee hiireltä vähän samaa kuin mä.

Eipä ainakaan jäänyt se kuva, että näissä alle 12cm hiirissä olisi valinnanvaraa, joten lopulta tutkimisen jälkeen mz1 ja orochi oli oikeesti ne ainoot vaihtoehdot, ellei halua joko lähteä mahdolliseen palautusrumbaan tai vaihtamaan kaapelia.
 
Liittynyt
08.01.2019
Viestejä
7
Laitoin tilaukseen: Xtrfy MZ1 - Zy's Rail ...heti kun havaitsin että hiiri tarjontaan on ilmestynyt vihdoin jotakin sellaista jota olen hakenut jo pitkään korvaamaan vanhaa laitteistoa ja jatkamaan miellyttävää käyttökokemusta. Ainakin toivottavasti sillä nyt vielä odotellaan toimitusta.


Omaa lyhyt listaus langallisista tehokäytössä (mm. pelihiiret) olevien hiirten suunnittelun sudenkuopista:
  1. Pelkistettyä asiallista ja toimivaa ulkonäköä ei ole saatavilla. Muotoilussa liikaa luonnottomia ulokkeita.
  2. Päämateriaali ja sen pinta/pinnoite erityisesti rungossa, oikeassa ja vasemmassa painikeessa: Liukasta muovia joka ei tarjoa pitoa tai ole kämmenen alla mukavan tuntuinen materiaali.
  3. Rullan liian kevyet ilman pykällystä ja voimakkaasiti kumumilla pinnoitettu rakenne.
  4. Kylkirakenne molemmin puolin tarpeeton kumigrip jossa karhea pinnoite (epämiellyttävä, hiostava ja takerteleva omaan käyttöön)
Otin noin vuoden takaisen "kehutun" varaostoksen: Razer DeathAdder Elite takaisin pöydälle koska vaikka G9x tavallaan toimii eikä softasta, johdosta tai käytöllä saa kaivettua vikaa "näkyville". Vika on seuraava: hiiri toiminta katoaa hetkeksi noin sekuniksi ja samaan aikaan esim. pelatessa kuulen usb laitteen kytkentä ja irrotusäänet? Vaihdon jälkeen olen tehnyt havaintoja että suoranainen kontrollin puute, jonkinlainen soveltumattomuus alkaa vaivata esim. dota 2 pelatessa tiettyjä "haastavampia" aktiivisia hahmoja koska painelen geometrian takia vahingossa rullan takana olevaa hekkyyssäätöä ja tuntuma menee sekaisin ja sormet liukuu liukkalla pinnalla jne. tulee pelaamisesta nopeasti "kömpelöä".

Tässä kehuja vanhoista hyvistä hiiristä jotka toimi hyvin omassa käytössä. Oma suosikki Logitech G9x Laser Mouse, 5000 dpi, USB, joka ollut käytössä vuodesta 2010 eli noin 11 vuotta. Geometria hyvä käsi lepää rentona ja on kaiken aikaa rento hiireen päällä. Hiireen on laitettu myös lisäpainoja ehkä tottumuksen takia, en usko kymmenillä grammoilla olevan eroa juuri suuntaan tai toiseen. Olen käyttänyt sirompaa mustaa vaihtokuorella jossa juuri hyvä pinnoite, vuosien mittaan olen joutunut lisätä kuorirakenteen väleihin teippikerroksia jotta syntynyt välys on saatu poistettua. Huomaa että peukalon alla oleva tuki on myös sirompi kuin joissakin myöhemmin julkaistussa special versioissa, itse en halua reunalle mitään geometriaa leventäviä kannakkeita jotka hävittää peukalotuntuman alustaan ja vaikeuttaa nostoa. Hiiressä erinomainen "metallimainen" Rulla G9x joka toimii edelleen kuin uusi jossa mekaaninen jousi pykällyksen takia tarkka tuntuma tehokäytölle esim. selatessa keskirulla on jopa "ykköspainike". Huomaa rullan hienovarainen tuntuma soremelle kaikisssa asennoissa koska "grip" tai "pyällys" ei ole turhan suuri. Klikkausäänet ja äänimaailma miellyttävia verrattuna DeadhAdderiin jonka äänet on alkaneet ärsyttää "muovimaisempana".

Toisena voisin mainita katsomalla vielä kauemmaksi menneeseen ja kehua hiukan ehkä ensimmäsitä ns. pelikäyttöön valmistettua hiirtä: Razer Diamondback, 1600 DPI, olikohan vuodelta 2004? Geometria tässkin hyvä hiiri myös matala ja tuo hiiri istuu ja antaa tukea myös takaosasta vaikka se on viistetty. Mattapintaiset kumi valtavat painikkeet tukee sormia ja on miellyttävät toisin kuin nykyiset kumipinnoitteet, huomaa myös että näin oli jostain syystä vain Razerin ensimmäisessä ja liekkö sitten parhaassa versiossa jää nähtäväksi? Monilta osin hiiri oli "ensimmäinen versio" nimittäin sivupainikeet ei soveltuneet käytettäväksi omaan käteen hiirtä oli painaessa hyvä tukea toisella kädellä tai vähintään katseella. Sitten rullassa ei tainnut olla tuolloin niinhyviä painikkeita tai sivusiirtymiä. muuten rulla yllättävän hyvä. Huomaa myös persoonallinen maaginen ulkonäkö musta valoa läpäisevä muovi ja silikoni/kumi, jonka välistä "valuu Viperin myrkky". Tuo hiiri edelleen toimii ja vähäisellä käytössä toisella koneella.

Huomasin että nyt verratessani vahoja hyväksi havaittuja hiiriä uuteen ostokseen niin vanhoissa on monia vastaavia piirteitä esim. Nappien pieni määrä ja järkevä sijoittelu. Siro ja matala mutta hiukan pitkähkö rakenne ja loppukäyttäjän näkökulmasta ajateltu pinnoite, (pelkistetty pinnan ja alahaisten valmistus kustannukset miljardille kappaleelle ajattelun sijaan.
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Onhan Xtrfy MZ1 ihan kiinnostava konsepti. En vain tajua miksi Rocket Jump Ninja väittää sitä fingertip grip -hiireksi, kun videollakin sillä on selvästi palm grip hiirestä. Onko meillä sitten vain eri käsitykset noista otteista vai mitä. Minusta fingertip grip tarkoittaa, että hiirtä pidetään peukalon ja pikkusormen välissä ja kämmen on irti hiirestä. Palm gripissä taas kämmen on kiinni hiiressä. Saapi nähdä tuleeko tuosta hiirestä esim. Giganttiin kunnon tarjouksia. 80 euroa langallisesta hiirestä on minusta aivan liikaa. Samalla rahalla saa kuitenkin ymmärtääkseni Model O Wirelessin.
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Tämmöistä tulossa:

 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 843
Glorious vilautteli jälleen Model D Wirelessia. Toivotaan, että tuo on vihdoin se oikea hiiri omalle isolle kädelle

 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Mz1 saapui tänään. Ei mitään noita muutamaa "tyyppivikaa", mitä joillain on ollut, hiiri on oikein tukeva ja kaikki toimii niinkuin kuuluukin. Mukavaa viper ultimaten jälkeen, kun hiiri ei olekaan marakassi.

Muoto itsessään on kyllä aikamoinen. Vaikka mun sormet sujahti täysin automaattisesti niille kuuluville paikoille (tosin enemmän pelatessa tuli huomattua, että pikkurilli ei kyllä siihen "oikeeseen" paikkaan kuulu, vaan siinä kohtaa pitämällä hiiri on ihan vinossa tai väkisin suorassa pitämällä ranne kipeytyy/väsyy) ja hiiri on oikein mainion pituinen mulle, niin silti siinä jokin vähän mättää. En vaan tiiä onko se tuo takahumppi, liian kapea hiiri vaiko pelkkä tottumiskysymys. Materiaali voisi olla kyllä vähän mukavampaa, ainakin oma käsi hikoilee huomattavasti enemmän tän kanssa.

Kaapeli on kyllä täydellisyyttä hipova. Langallisuuteen paluuta pelkäsin, mutta kyllähän tuo, ainakin bungeen kanssa, tuntuu kuin kaapelia ei olisikaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.12.2017
Viestejä
493
Olis 120€ lahjakortti Giganttiin, minkähän hiiren sitä ottaisi testiin... MZ1 kiinnostaa varmaan eniten ja toiseksi Kone Pro Air koska se muistuttaa aika paljon G500s mitä käytin melkein 10 vuotta.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
397
Olis 120€ lahjakortti Giganttiin, minkähän hiiren sitä ottaisi testiin... MZ1 kiinnostaa varmaan eniten ja toiseksi Kone Pro Air koska se muistuttaa aika paljon G500s mitä käytin melkein 10 vuotta.
Tuo Kone Pro Air tekisi mieli testata, vaikka ambi hiiriä normaalisti tottunut käyttämään..
Ja jenkeissä on tullut jo kauppoihin SteelSerieksen Prime(t), eli Prime, Prime+ ja Prime Wireless.. Tuo Wireless versio kyllä kiinnostaa. Tykännyt aina SteelSerieksen napeista jne.

Edit. Eli tuon launchi luulisi olevan ihan lähipäivinä.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 022
Ainakin MaxGamingilla näyttää olevan sekä valkoista että mustaa Kone Pro Airia suoraan varastosta.

Edit: Luulin tuon Airin olevan uusi juttu, mutta näin tarkemmin kun kahtoo niin olikin kyse noista SteelSerieksen Prime hiirulaisista.
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
SteelSeriesiltä uusia möhköhiiriä:

 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
290
Logitech g pro x superlight. Miten tässä saa tuon sisäisen muistin käyttöön? Olen G hubin kautta laittanut profiilin, dpi arvot ja tallettanut sisäiseen muistiin mutta kun käynnistän koneen niin ei toimi vaan tarvitsee taas käynnistää G hub ennenkuin menee profiili päälle... jollain kokemuksia tästä?
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
323
Logitech g pro x superlight. Miten tässä saa tuon sisäisen muistin käyttöön? Olen G hubin kautta laittanut profiilin, dpi arvot ja tallettanut sisäiseen muistiin mutta kun käynnistän koneen niin ei toimi vaan tarvitsee taas käynnistää G hub ennenkuin menee profiili päälle... jollain kokemuksia tästä?
En vastaa kysymykseesi, mutta jos et jaksa ainaista säätämistä G Hubin kanssa niin suosittelen käyttämään Onboard Memory Manageria. Softan kautta voi säätää kaikkia toiminnallisuutta koskevia asetuksia ja toimii kuin junan vessa.

Löytyy täältä:
Onboard Memory Manager

Lisänootti: "While OMM is used for on-board memory settings, additional device settings and customization are available through G HUB." Valoja ei siis voi säätää OMM:n kautta, mutta näitähän ei Superlightissa ole.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 350
Onko uudemmissa G502:ssa korjattu ärsyttävästi "rämähtävät/kolahtavat" painikkeet? Suurin syy miksi itsellä pysynyt vuosia kaapissa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Kaverin puolesta kyselen: langaton pelihiiri jossa klikit ei ole kevyemmästä päästä? On testannut G Pro Superlightin ja Viper Ultimaten ja kumpikin lähti takaisin vartin käytön jälkeen. Model O Wirelessiä olisin muuten voinut ehdottaa itse, mutta siinä tuntuu olevan QC-ongelmia.

Hinta ei ole este, koon puolesta mielummin iso kuin pieni.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Kaverin puolesta kyselen: langaton pelihiiri jossa klikit ei ole kevyemmästä päästä? On testannut G Pro Superlightin ja Viper Ultimaten ja kumpikin lähti takaisin vartin käytön jälkeen. Model O Wirelessiä olisin muuten voinut ehdottaa itse, mutta siinä tuntuu olevan QC-ongelmia.

Hinta ei ole este, koon puolesta mielummin iso kuin pieni.
Prime wireless?
 
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
192
Melkein menee kytkimet vaihtoon jos selkeää eroa haluaa. Ainakin cherry tekee todella napakoita kytkimiä. cherry dg6 ja dg2 ja dg1 variantit.
 

Taizuuni

Jai Bhole Ki!
S Y N T H W A V E
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 442
Optimum techiltä tuli juuri video kytkimien vaihtamisesta. Kunhan yksi osa vielä saapuu niin pääsee G305 kytkimet vaihtamaa (+ honeycomb ja ladattava akku modi). On nuo omronit kyllä sekundaa, pari g305 löytyy joista ensimmäisessä vasenetu tuplaklikkaa ja uudemmassa sivunäppäin taas.

 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Jotenkin veikkaan että tuossa on optisena aika kevyet klikit, mutta kun ei tässä muitakaan vaihtoehtoja ole löytynyt niin testiinhän tuo kaverilla lähtee. Ottaa samalla Origin One X:n.
Kevyet klikit on Logitechilla sen heidän "tensioningin" ansiosta. Nämä muiden valmistajien kuin Razerin optiset on kyllä olleet sieltä jäykemmäsä päästä, esim. Roccatin on ihan yhtä jäykkiä kuin vanhat Zowiet.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
381
Kaverin puolesta kyselen: langaton pelihiiri jossa klikit ei ole kevyemmästä päästä? On testannut G Pro Superlightin ja Viper Ultimaten ja kumpikin lähti takaisin vartin käytön jälkeen. Model O Wirelessiä olisin muuten voinut ehdottaa itse, mutta siinä tuntuu olevan QC-ongelmia.

Hinta ei ole este, koon puolesta mielummin iso kuin pieni.
Varmaan Roccatin Kone Pro Air vastaa parhaiten kriteereitä.

Edit: jahas, niitä onkin kevennetty Burst Prohon verrattuna. Saattavat silti olla "raskaammat" kuin mainitsemissasi. Orochi v2:ssa ei ole kevyimmästä päästä klikit, mutta hiiri itse on pieni.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2020
Viestejä
138
Logitech G305, uhka vai mahdolisuus? Vissiin ihan hyvin pelittää langallisiinkin verrattuna, ettei jää bäfässä jalkoihin (vielä enemmän mitä normaalisti siis..) Kokemuksia? Mahdollsia tyyppivikoja?
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Kokemuksia? Mahdollsia tyyppivikoja?
Periaatteessa ihan ok hiiri, pieni kooltaan, mutta aika painava nykyhiiriin verrattuna. Patterikesto on aivan loistava, itsellä meni yhdellä lithium-AA:lla ~5kk, tosin aina pelin ulkopuolella laitoin patterisäästöt päälle. Tyyppivikoja ei taida muita olla kuin switchit, jotka alkaa normaalia herkemmin tuplaklikkaamaan. Ei varmaan kaikille käy (ja tapahtuu toki ennemmin tai myöhemmin kaikille paitsi optisilla kytkimillä varustetuille hiirille) ja ei oo mitään tarkkaa tiedettä. Itsellä kesti tyyliin 7-9kk ennenkuin m1 alkoi tuplaklikkaamaan.
 
Liittynyt
13.12.2020
Viestejä
138
Kiitos. Tuplaklikkailu on tuttua Razerista. Tosin monta vuotta kestikin, ennen kuin sitä alkoi esiintyä. Ehkä laitan G305:n ostoon.
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Kuka tämä hausgaming-tyyppi on?



Former CoD1/CoD4 Pro & High tier CS. Multiple tournament wins, MVPs, Voted/chosen to the top 5 best players in the world in CoD multiple times. These days I am just a boomer doing peripheral reviews for YT.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
381
Kuka tämä hausgaming-tyyppi on?



Former CoD1/CoD4 Pro & High tier CS. Multiple tournament wins, MVPs, Voted/chosen to the top 5 best players in the world in CoD multiple times. These days I am just a boomer doing peripheral reviews for YT.
No aika hyvinhän tuo taitaa olla selitetty ihan sun omassa viestissä. Eiköhän hän aika selkeästi ole ainakin Suomen paras hiiri-/hiirimatto arvostelija, kilpailun laajuus tosin saattaa olla vähän kun Mynämäen 14-vuotiaiden piirihiihdoissa.

kammYz nimimerkillä taisi pelailla codia jos siis se puoli enemmän kiinnostaa. Hänen Discordistaan saa kyllä hyvin apua jos (FPS)hiiriin liittyvää kysyttävää on. Onhan hän täälläkin rekisteröityneenä.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
381
Muutenkin monet pienehköt tubettajat ovat hemmetisti parempia arvostelemaan hiiriä kuin monet tilaajamäärältä isot kuten RocketJumpNinja tai Techne.
 
Liittynyt
20.12.2017
Viestejä
493
Mikähän siinä on kun ostin juuri MZ1 muutama päivä sitten ja nyt hetken mielijohteesta tuli tilattua XM1r vaikka todennäköisesti on liian iso omaan käteen... Mistähän löytyisi se hiiri joka lopettaisi tän kierteen? :D
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Mikähän siinä on kun ostin juuri MZ1 muutama päivä sitten ja nyt hetken mielijohteesta tuli tilattua XM1r vaikka todennäköisesti on liian iso omaan käteen... Mistähän löytyisi se hiiri joka lopettaisi tän kierteen? :D
Ellei joku ala tekemään jotain custom-hiiriä just sun otteeseen ja kokoon, ei semmosta ole eikä tule. Ehkä starlight-12 pääsis aika lähelle moista, mutta eipä sitä saa varmaan pitkään aikaan jos koskaan, ellei ole joku youtubettaja tai vastaava.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 567
Viestejä
4 195 048
Jäsenet
70 751
Uusin jäsen
HevosSorsa

Hinta.fi

Ylös Bottom