Pelihiiret

Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
110
Satunnasen älynväläyksen ansiosta tuli päiviteltyä viikko takaperin g703 hiiri g pro wireless malliin. Tykästyin nopeasti ja tilailin toisenkin varalle / satunnaisesti kylkeen.

Eilen saapui tuo toinen ja rulla kohtuu paljon äänekkäämpi, kun tuo ensimmäiseksi hommattu. Kummastuttanut aijemminkin nämä kohtuu isot erot saman mallin sisällä.
läppärin
Purin tuota sitten hieman mielenkiinnosta ja koitin rasvailla rullaa ilman mitään suurempaa tulosta. Tästä pari tuntia ja pari youtubevideota myöhemmin kailh gm4.0 kytkimet tilattu, sekä kailh encoder rullalle. Samalla ajattelin purkaa hieman painoa pois.

Onko kukaan enempi näitä customoinut? Kytkinsuosituksia?
Itsellä on yhdessä Cherryn DG4 ja toisessa Kailh GM 2.0 ja sitten modaamaton. Cherryn DG4 on itselle ollut mieluisin toistaiseksi. Kailh on julkaisemassa GM8.0 kytkimen lähiaikoina.
Kytkimiä mitä olen testannut;
Kailh GM2.0, GM4.0, TTC gold, Cherry DG4, DG2, Zippy DF3, ZF/cherry
Täältä voi katsoa speksejä;
Mouse switch cheat sheet

Yhtä olen keventänyt alle 70 gramman, pohja hiottu tasaiseksi että saa isommat tassut alle, ne ovat tosin vielä tulossa maailmalta eli en voi kommentoida onko järkeä modeissa, todennäköisesti ei kun ainakin itselle GPW jo lähtökohtaisesti on tarpeeksi kevyt.

Lizard skin teipin lisäys hiiren sivuille on ollut paras ja helpoin modi, tämän tein kaikille hiirille.

Tämän videon lopussa modataan M1 ja M2 painikkeet asettamalla teippia ja pala laastaria painikkeen runkoa vasten tuleviin kohtiin.
Tämä ainakin poistaa noiden painikkeiden heiluntaa ja saattaa jopa vaikuttaa kytkin tuntumaan.
Kannattaa ainakin testata jos avaa hiiren ja sitten tehdä omat johtopäätökset. Ei vaadi kuin palan teippiä ja pinsetit toteutukseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Tuohan on näppärä taulukko. Kiitoksia! m1 ja m2 painikkeet modailin juurikin tuolla menetelmällä, kun käytin tuota hiirtä auki. En tosin modannut kun etummaiset kolot, kun otin sen rullan päällä olevan myovihärpäkkeen kokonaan pois.

Rullan järkyttävään ääneen taisi syy löytyä paskoista m1 ja m2 kytkimistä. Kotelot heilui, josta ilmeisesti lähti ääntä rullaillessa. Nyt uuden hiiren rulla on parempi, kun orggis. Purin myös ihan atomeiksi, niin pääsi rasvaamaan rullan kunnolla myös.

Samalla lähti powerplay kilkkeet ja oikean puolen sivunapit. Pikaliimalla peitellevyt takaisin. 10g lähti painoa, ja rulla toimii hienosti.

Laittele kokemuksia isommista tassuista. Itse leikkelin hyllystä löytyneistä g402 tassuista tohon väliaikaiset tassut. Pohjan hiominen kävi itselläkin mielessä ..
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Ei tarvita pelihiirtä, mutta sellaiset pitää olla kuin rulla ja eteen/taakse napit sivuilla. Niin ja yhdellä paristolla toimiva! Nyt on varahiirenä kaksiparistoinen Logitech M705 joka painaa tonnin. Logitech G305 ollut käytössä reilun vuoden ja siinä alkoi tulla vaivaa, että tuplaklikkauksia vasemmalla napilla joka on todella raivostuttavaa. Onko tuo Logitechin nykyisten vermeiden synti kaikissa malleissa vai sattuiko vain huono yksilö?
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
699
No nyt on siellä kohtalotoveri. Itsellä myös G500s, jonka tilalle ei meinaa löytyä korvaajaa. Testattu on useampaa hiirtä mm. G502, Rival 300, Asus Rog Gladiuz. Ei vaan passaa kouraan. Viime viikolla G500s alkoi pätkimään pelatessa. Ebaystä uusi johto tilaukseen ja sitä odotellaan. Nopeana fixinä käänsin hiiren johdon 180 astetta ympäri siitä, mistä se tulee ulos hiirestä. Odotan vaan sitä, kun kytkimillä tulee tunnit täyteen. Voin ostaa G500s:n tai parikin jos joltain löytyy. Laittakaa privaa ;)
Mulla oli pari vuotta sitten kova rasti löytää korvaajaa lähes kymmenen vuoden mx518 käytön jälkeen. Logitechin tarjontaa kokeilin, ja en tykännyt (mm.G502:a inhosin todella). Lopulta hiirien kierrätys päättyi siihen kun ostin HyperX Pulsefire fps mousen. Rakastuin ensi kosketuksella, ja nyt tämä on mulle se "mx518", minkä pidän niin kauan kuin kestää ja lopulta suurella surulla yritän korvata.
 

olbe

epic sax guy
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
316
Mulla oli pari vuotta sitten kova rasti löytää korvaajaa lähes kymmenen vuoden mx518 käytön jälkeen. Logitechin tarjontaa kokeilin, ja en tykännyt (mm.G502:a inhosin todella). Lopulta hiirien kierrätys päättyi siihen kun ostin HyperX Pulsefire fps mousen. Rakastuin ensi kosketuksella, ja nyt tämä on mulle se "mx518", minkä pidän niin kauan kuin kestää ja lopulta suurella surulla yritän korvata.
Nykyäänhän tähän on lääke: Logitech MX518 Legendary Gaming Mouse -pelihiiri, 16 000 dpi, musta/harmaa - 49,90€

Tätä hiirtä ei vain tuolloin vielä ollut markkinoilla, kun itse G500s tilalle hiirtä hain. Aikanaan päädyin G603 wirelesiin, sillä on nyt menty jo tovi. :)
 

Trollercoaster

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
401
Minäkin käytin noita Logitech MX518in muotoisia ergohiiriä pitkään ja tunnen monia jotka edelleen käyttää niitä. Suosittelen kuitenkin kaikille vaihtelua. Ei voi tietää onko joku hiiri itselle sopivampi jos käyttää aina samaa hiirtä ja edellisen sulaessa ostaa uuden kloonin. Tietysti ymmärrän että on helppoa mennä vanhalla ja luotettavalla - niin minäkin pitkään tein, mutta siinä missä se ehkäisee huonoja ostopäätöksiä, se myös estää edistyksen parempaan. Kannattaa muistaa että moni asia hiirissä on parantunut tässä viimeisen 15-20 vuoden aikana. Hiiri ei välttämättä ole itselleen sopiva pelkästään siksi että sitä on käyttänyt pitkään ja siihen on "tottunut".

Muutama kuukausi sitten aloin kiinnittää enemmän huomiota hiireen kun War Thunderissa tuntui että missasin... en nyt usein mutta liian usein semihelppoja reaktio laukauksia ja kohteiden trackaaminen oli yllättävän ongelmallista. Näihin asioihin ei kiinnitä huomiota ellei sitä tietoisesti tee. Ennen tätä olin aika autopilotilla mennyt ja pitäytynyt mukavantuntuisissa hiirissä joihin oli helppo hypätä vanhasta. Kun kokeilin eri grippejä ja otin järkiperäisen lähestymistavan, tulin siihen tulokseen että valtaosa ihmisistä joilla on pienet/keskikokoiset kädet(minä mukaanlukien) pelaavat liian isoilla ja raskailla hiirillä koska ovat tottuneet niihin jo nuorena kun vaihtoehtoja ei ollut.

Ostin toukokuussa(?) kokeeksi Razer Viper Minin - hiiri oli verrattain halpa(50€ heti markkinoille tullessaan), pienikokoinen, äärimmäisen kevyt ja hyväksi arvosteltu. On muuten eka Razerin tuote jonka ikinä ostin. Ihan helvetin hyvä hiiri, ja ekasta päivästä asti on sopinut tosi hyvin. Sain heti hyvän otteen ja tuosta keveydestä on oikeasti isoa hyötyä jos pitää nopeasti saada tarkka osuma, ja kohteiden trackaaminenkin on helppoa. Ainoa miinus tässä on johto, ja sekään ei ole iso miinus. Voin suositella hyvin lämpimästi kaikille joilla on keskikokoinen tai pienempi käsi ja jotka käyttävät palm gripiä, claw gripiä tai semi clawia. Voi tätä varmasti käyttää myös fingertipillä mutten ole ikinä oikein tykännyt fingertip gripistä. Kerta kaikkiaan paras hiiri mitä olen ikinä käyttänyt, ja saatan uteliaisuuttani ostaa testiin tuon juuri nyt julkaisussa olevan Deathadder v2 Minin vaikken sitä suoranaisesti tarvitsekaan.

Olin muuten aina pitänyt omia käsiäni melko pieninä, mutta mitatessa kävi ilmi että ne olivat keskikokoiset(itse asiassa jopa vähän yli). Kaikkien kannattaa vähintään mitata omat kädet ja jos ne jää alle keskikoon, ei kannata hirveällä mötikällä pelata. Toisaalta jos on lumimiehen kädet, ei missään nimessä kannata ostaa Viper Miniä vaikka miten minä sitä kehun.

Minulla on kaveri joka käyttää edelleen ylpeästi MX518:a vaikka ei kovin hyvin sillä osukaan. Ei kuitenkaan suostu edes harkitsemaan hiiren vaihtoa, ja osti muutama kuukausi takaperin uuden kappaleen. Perusteena oli tietysti että on käyttänyt noita variantteja puoli elämäänsä, eli toisin sanoen vaikkei osu, ei halua tehdä muutosta. Voi hyvinkin olla että osumatarkkuus ei ole uuden MX518-hiiren myötä parantunut.

En tässä nyt erityisemmin yritä paskoa MX518-käyttäjien niskaan, vaan pointti on se että älkää pitäytykö vanhassa tutussa mallissa vain siksi että olette tottuneet siihen viimeisen kahden vuosikymmenen aikana - on hyvin todennäköistä että tuona aikana on julkaistu jotain parempaa. Ja oikeasti sopivaan hiireen tottuu hyvin nopeasti. Jos uudet hiiret eivät tuota parempia tuloksia, parin uuden tarkoin valikoidun hiiren jälkeen voi hyvällä omallatunnolla palata vanhaan tietäen että sitä käyttää siksi että se oikeasti sopii eikä tunnesyistä. Itse en enää missään nimessä vaihtaisi Viper Miniä MX518:in, joka sekin palveli minua pitkään. Kuten kaikilla elämän osa-alueilla, jos haluaa kehitystä niin on oltava valmis kokeilemaan jotain uutta.

Sellaista tällä kertaa.
 
Liittynyt
20.12.2017
Viestejä
491
Minäkin käytin noita Logitech MX518in muotoisia ergohiiriä pitkään ja tunnen monia jotka edelleen käyttää niitä. Suosittelen kuitenkin kaikille vaihtelua. Ei voi tietää onko joku hiiri itselle sopivampi jos käyttää aina samaa hiirtä ja edellisen sulaessa ostaa uuden kloonin. Tietysti ymmärrän että on helppoa mennä vanhalla ja luotettavalla - niin minäkin pitkään tein, mutta siinä missä se ehkäisee huonoja ostopäätöksiä, se myös estää edistyksen parempaan. Kannattaa muistaa että moni asia hiirissä on parantunut tässä viimeisen 15-20 vuoden aikana. Hiiri ei välttämättä ole itselleen sopiva pelkästään siksi että sitä on käyttänyt pitkään ja siihen on "tottunut".

Muutama kuukausi sitten aloin kiinnittää enemmän huomiota hiireen kun War Thunderissa tuntui että missasin... en nyt usein mutta liian usein semihelppoja reaktio laukauksia ja kohteiden trackaaminen oli yllättävän ongelmallista. Näihin asioihin ei kiinnitä huomiota ellei sitä tietoisesti tee. Ennen tätä olin aika autopilotilla mennyt ja pitäytynyt mukavantuntuisissa hiirissä joihin oli helppo hypätä vanhasta. Kun kokeilin eri grippejä ja otin järkiperäisen lähestymistavan, tulin siihen tulokseen että valtaosa ihmisistä joilla on pienet/keskikokoiset kädet(minä mukaanlukien) pelaavat liian isoilla ja raskailla hiirillä koska ovat tottuneet niihin jo nuorena kun vaihtoehtoja ei ollut.

Ostin toukokuussa(?) kokeeksi Razer Viper Minin - hiiri oli verrattain halpa(50€ heti markkinoille tullessaan), pienikokoinen, äärimmäisen kevyt ja hyväksi arvosteltu. On muuten eka Razerin tuote jonka ikinä ostin. Ihan helvetin hyvä hiiri, ja ekasta päivästä asti on sopinut tosi hyvin. Sain heti hyvän otteen ja tuosta keveydestä on oikeasti isoa hyötyä jos pitää nopeasti saada tarkka osuma, ja kohteiden trackaaminenkin on helppoa. Ainoa miinus tässä on johto, ja sekään ei ole iso miinus. Voin suositella hyvin lämpimästi kaikille joilla on keskikokoinen tai pienempi käsi ja jotka käyttävät palm gripiä, claw gripiä tai semi clawia. Voi tätä varmasti käyttää myös fingertipillä mutten ole ikinä oikein tykännyt fingertip gripistä. Kerta kaikkiaan paras hiiri mitä olen ikinä käyttänyt, ja saatan uteliaisuuttani ostaa testiin tuon juuri nyt julkaisussa olevan Deathadder v2 Minin vaikken sitä suoranaisesti tarvitsekaan.

Olin muuten aina pitänyt omia käsiäni melko pieninä, mutta mitatessa kävi ilmi että ne olivat keskikokoiset(itse asiassa jopa vähän yli). Kaikkien kannattaa vähintään mitata omat kädet ja jos ne jää alle keskikoon, ei kannata hirveällä mötikällä pelata. Toisaalta jos on lumimiehen kädet, ei missään nimessä kannata ostaa Viper Miniä vaikka miten minä sitä kehun.

Minulla on kaveri joka käyttää edelleen ylpeästi MX518:a vaikka ei kovin hyvin sillä osukaan. Ei kuitenkaan suostu edes harkitsemaan hiiren vaihtoa, ja osti muutama kuukausi takaperin uuden kappaleen. Perusteena oli tietysti että on käyttänyt noita variantteja puoli elämäänsä, eli toisin sanoen vaikkei osu, ei halua tehdä muutosta. Voi hyvinkin olla että osumatarkkuus ei ole uuden MX518-hiiren myötä parantunut.

En tässä nyt erityisemmin yritä paskoa MX518-käyttäjien niskaan, vaan pointti on se että älkää pitäytykö vanhassa tutussa mallissa vain siksi että olette tottuneet siihen viimeisen kahden vuosikymmenen aikana - on hyvin todennäköistä että tuona aikana on julkaistu jotain parempaa. Ja oikeasti sopivaan hiireen tottuu hyvin nopeasti. Jos uudet hiiret eivät tuota parempia tuloksia, parin uuden tarkoin valikoidun hiiren jälkeen voi hyvällä omallatunnolla palata vanhaan tietäen että sitä käyttää siksi että se oikeasti sopii eikä tunnesyistä. Itse en enää missään nimessä vaihtaisi Viper Miniä MX518:in, joka sekin palveli minua pitkään. Kuten kaikilla elämän osa-alueilla, jos haluaa kehitystä niin on oltava valmis kokeilemaan jotain uutta.

Sellaista tällä kertaa.
Itellä samanlaisia kokemuksia pienemmistä hiiristä. Pelailin pitkään G500s hiirellä koska se sopi käteen todella hyvin eikä ollut mitään ongelmia sen kanssa... No sitten löysin RJN:n videot ja sitä kautta r/MouseReviewin ja aloin kokeilemaan mielenkiinnosta eri hiiriä ja tulin siihen tulokseen että pienillä hiirillä (Viper Mini, ZA13, G303 jne...) osuu ainakin omasta mielestä vähän paremmin kuin keski tai isokokoisilla hiirillä, mutta miinuspuolena on että käteen alkaa sattua jonkin ajan jälkeen. Tällä hetkellä pelailen G703:lla ja tää on ollut parhaimman tuntunen hiiri omaan käteen eikä aiheuta mitään kipuja. Vähän tekis mieli kokeilla Deathadder Miniä sitten kun tulee myyntiin.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
1594413481593.png


Miten tää ny menee. Se vasen nappi on rikki kun antaa tuplaklikkejä painaltaessa, ja Logitechin sivuilla sanotaan, että:

1594413395754.png


Olen sen Vaasasta tilannut 1,5 vuotta sitten, ja kuitti on tallessa. Kuinka näissä toimitaan mitä tuo takuu kattaa? Entä voinko viedä vaikka Verkkokauppaan tuon palautettavaksi vai pitääkö se palauttaa sinne mistä sen on tilannutkin.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620


Miten tää ny menee. Se vasen nappi on rikki kun antaa tuplaklikkejä painaltaessa, ja Logitechin sivuilla sanotaan, että:



Olen sen Vaasasta tilannut 1,5 vuotta sitten, ja kuitti on tallessa. Kuinka näissä toimitaan mitä tuo takuu kattaa? Entä voinko viedä vaikka Verkkokauppaan tuon palautettavaksi vai pitääkö se palauttaa sinne mistä sen on tilannutkin.
Logitechiin yhteys niin lähettäävät uuden.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
377
Vähän tekis mieli kokeilla Deathadder Miniä sitten kun tulee myyntiin.
Nyt sitä näyttäisi saavan Razerilta ja varmaan piakkoin jälleenmyyjiltä. Uskallan väittää, että hyvin pienelle osalle suomalaisista tuo on paras tai edes hyvä vaihtoehto. Plussaa Razerille erillisten grippien mukaan laitosta, mutta nyt kyllä pienensivät hiiren mittoja liikaa. Ehkäpä tuo oli enemmän Aasiaan suunnattu, jota julkaisujärjestyskin tukee.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Logitechiin yhteys niin lähettäävät uuden.
Niiden sivuilla tosin sanottiin että vain logitech-kaupasta toimii noin, muuten yhteys yrittäjään.

Tosin kokeilin sitä kikkaa joka logitechin sivustolla mainittiin että paineilmaa sisään (no ei mennyt paineilmaa, mutta puhallusta keuhkot pullollaan) niin näytti auttavan ainakin jotenkin. Tosin, nyt tuntuu että sivunappikin välillä tekee tuplat taaksepäin. :mad:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
20
Ei tarvita pelihiirtä, mutta sellaiset pitää olla kuin rulla ja eteen/taakse napit sivuilla. Niin ja yhdellä paristolla toimiva! Nyt on varahiirenä kaksiparistoinen Logitech M705 joka painaa tonnin. Logitech G305 ollut käytössä reilun vuoden ja siinä alkoi tulla vaivaa, että tuplaklikkauksia vasemmalla napilla joka on todella raivostuttavaa. Onko tuo Logitechin nykyisten vermeiden synti kaikissa malleissa vai sattuiko vain huono yksilö?
Täälläkin alkoi tuplaklikkailemaan vähän ennen 1,5 vuoden käyttöikää. Edellinen G9 kesti ~13 vuotta ennen samaa ongelmaa, joten tuntuu nuo nykyiset kytkimet olevan surkeita.
Tilasin uudet kytkimet, kun niitä näkyy olevan myös kestävämpiä malleja samassa kotelossa, kuin mitä hiireen on laitettu.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Täälläkin alkoi tuplaklikkailemaan vähän ennen 1,5 vuoden käyttöikää. Edellinen G9 kesti ~13 vuotta ennen samaa ongelmaa, joten tuntuu nuo nykyiset kytkimet olevan surkeita.
Tilasin uudet kytkimet, kun niitä näkyy olevan myös kestävämpiä malleja samassa kotelossa, kuin mitä hiireen on laitettu.
Mitä suosittelet tekemään?
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Takuuseen tuo kannattaa viedä/lähettää sinne, mistä on ostanutkin. Jos ei kaupalla ole kivijalkaa niin ottaa etukäteen yhteyttä ja kertoo ongelman.
Laitetaanpa palautetta sitten sinne. Harmillista että niinkin kaukana kuin Vaasassa. Ajattelee että jos postitteleen joutuu ja niin edespäin.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
595
Laitetaanpa palautetta sitten sinne. Harmillista että niinkin kaukana kuin Vaasassa. Ajattelee että jos postitteleen joutuu ja niin edespäin.
Takuupostit pitäisi mennä myyjän piikkiin. Tietenkin siinä ottaa ajallisesti hieman enemmän takkiin.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Takuupostit pitäisi mennä myyjän piikkiin. Tietenkin siinä ottaa ajallisesti hieman enemmän takkiin.
Nojaa, onneksi on varahiiri. Miksi näissä ei voi olla niin, että voisi vain viedä muihin liikkeisiin, jotka kuitenkin samoja tuotteita myyvät ja selittää tilanne niin säästyttäisiin kaikelta turhalta postitukselta.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Miksi näissä ei voi olla niin, että voisi vain viedä muihin liikkeisiin, jotka kuitenkin samoja tuotteita myyvät ja selittää tilanne niin säästyttäisiin kaikelta turhalta postitukselta.
Koska Logitech tuskin haluaa maksaa toiselle kaupalle siitä palvelusta, eikä alkuperäinen katekaan tullut tuolle kaupalle. Miksi he siis haluaisivat palvelua tarjota?
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Koska Logitech tuskin haluaa maksaa toiselle kaupalle siitä palvelusta, eikä alkuperäinen katekaan tullut tuolle kaupalle. Miksi he siis haluaisivat palvelua tarjota?
Mutta eikö näitä virallisia myyntipisteitä ole, eikä heilläkään ole 'tuo lähimpään liikkeeseen' -optiota?
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Tuli vastaus ja laitoin hiiren pakettiin asiakaspalautusta varten. Pitäis vain vielä postiin viedä, siinä tuli PDF:nä että tulosta tämä ja liitä paketin päälle. Onko tuota nyt pakko tulostaa vai riittääkö että sen lapulle vain kirjoittaa, teippaa kiinni ja vie postiin?
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 494
Onko täällä kokemuksia Razer Viper Ultimate Wireless hiirestä? Gigantissa nyt 109e tarjouksessa.

Itsellä toinen wireless mamba menossa. Ensimmäisessä alkoi vasen klikki tekemään tuplaklikkausta itsekseen. Takuuseen uusi ja nyt muutama kk myöhemmin hävittää yhteyden satunnaisesti. Välillä 1 sekunniksi, välillä käytettävä piuha kiinni että lähtee toimimaan. Kokeillut tehdä tehdasresetin, asentanut synapsen uudestaan ja pari eri usb porttia vastaanottimelle. EI auta.

Razer kelpaisi siinä mielessä että Huntsman näppis, niin ei tarvitsisi montaa softaa asentaa.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
338
Onko täällä kokemuksia Razer Viper Ultimate Wireless hiirestä? Gigantissa nyt 109e tarjouksessa.
Paras hiiri mitä itsellä ollut. Langattomia ollut Logitech G pro wireless ja G603 ja omaan käteen viper ultimate sopii paremmin. Tykkään varsinkin hiiren kumisesta gripistä verrattuna logitechin kova muoviseen pintaan.
Kun kevyeen langattomaan hiireen on tottunut, ei ole paluuta enää MX518 kaltaisiin möhköihin. Vaatii tosin hieman totuttelua :)

Huono puoli viper ultimatessa, että napit alkavat narisemaan. Takuuseen sain tästä syystä itse uuden hiiren ja katsotaan onko ongelma korjaantunut uudemmissa.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 494
Paras hiiri mitä itsellä ollut. Langattomia ollut Logitech G pro wireless ja G603 ja omaan käteen viper ultimate sopii paremmin. Tykkään varsinkin hiiren kumisesta gripistä verrattuna logitechin kova muoviseen pintaan.
Kun kevyeen langattomaan hiireen on tottunut, ei ole paluuta enää MX518 kaltaisiin möhköihin. Vaatii tosin hieman totuttelua :)

Huono puoli viper ultimatessa, että napit alkavat narisemaan. Takuuseen sain tästä syystä itse uuden hiiren ja katsotaan onko ongelma korjaantunut uudemmissa.
Jees. Täytynee varmaan hommata. Tuo razerin kestävyys on kyllä kehno. Kuitenkin premium luokkaa ainakin hinnaltaan.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Onko täällä kokemuksia Razer Viper Ultimate Wireless hiirestä? Gigantissa nyt 109e tarjouksessa.
Minkäköhän takia tästä ei ole Mini Wireless versiota? Kun tuo oma Model O oli takuuvaihdossa, niin tuli G305 hankittua ja nyt tuntuu etten oikein tahdo enää takaisin Model O:hon. Lähinnä sen takia että G305 on lyhyempi, jonka takia "claw"-gripissä saa paremmin vedettyä ranteella alaspäin ilman että tökkäsee kämmenpohjaan.

Toki en ole Model O-:sta testannut, varmaan sekin toimisi. Lyhyempi saisi olla, leveys ei ole niinkään haitannut.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 494
Tuli sitten hommattua viper ultimate. Oikein hyvältä vaikuttaa muutaman tunnin overwatchin jälkeen. :tup:

Nyt vaan sopii toivoa että myös kestää paremmin kuin wireless mambat :btooth:
 

Trollercoaster

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
401
Minkäköhän takia tästä ei ole Mini Wireless versiota? Kun tuo oma Model O oli takuuvaihdossa, niin tuli G305 hankittua ja nyt tuntuu etten oikein tahdo enää takaisin Model O:hon. Lähinnä sen takia että G305 on lyhyempi, jonka takia "claw"-gripissä saa paremmin vedettyä ranteella alaspäin ilman että tökkäsee kämmenpohjaan.

Toki en ole Model O-:sta testannut, varmaan sekin toimisi. Lyhyempi saisi olla, leveys ei ole niinkään haitannut.
Viper Mini on vielä niin uusi. Veikkaan että siitä saadaan Ultimate-versio koska se on saanut hyvän vastaanoton, mutta siihen varmaan jokunen kuukausi menee.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 225
Paikallisessa Citymarketissa oli Trust hiiret ja näppikset alennuksessa. Ostin sitten Trust GXT 180 Kusan pelihiiren hintaan 15 euroa. Samalla lähti mukaan Trust GXT 865 Asta mekaaninen pelinäppäimistö hintaan 35 euroa.
Hiiri on perus 5 nappinen 1000 - 5000 dpi optinen lankahiiri. Ei vaikuta ollenkaan hassummalta tuolla hinnalla.
 
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
117
Maaliskuussa ostettu G703 HERO alkanut tekemään itsestään tuplaklikkauksia. Hetkellisesti auttaa kun katkaisee virrat ja rämpyttelee molempia nappeja vuorotellen. Onko normaalia, että noin nopeasti tulee tämä doubleclick-ongelma? No ei muuta kuin tämä takuuseen ja pöytälaatikosta G305 tilalle. Sekin on aikanaan tullut takuuvaihdosta doubleclick-ongelmaisen tilalle... pitänee siirtyä muiden valmistajien hiiriin kun Logitech ei ainakaan minun käytössäni kestävää hiirtä näemmä osaa tehdä. Enkä edes pelaa paljoakaan.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 984
Lisätään nyt vielä Glorious Model O jos haluaa ison mutta kevyen hiiren. Multitronicilta saa tarjouksesta kloonin joka ajaa asiansa ihan yhtä hyvin: Fourze GM800 RGB -pelihiiri, valkoinen
Tilasin tämän lopulta 10.7. Multitronicia ei kiinnosta kauanko noitten toimituksessa menee vaan laittaa 1-4 päivää jos sitä nyt sattuu löytymään vaikka valmistajan kiinan varastosta. Saldo ei myöskään muutu kun tilaat. Sama "Verkkokauppa: 20 kpl saatavilla Arvioitu toimitusaika: 1-4 päivää" lukee edelleen mikä luki toissa perjantaina tilatessani.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Tilasin tämän lopulta 10.7. Multitronicia ei kiinnosta kauanko noitten toimituksessa menee vaan laittaa 1-4 päivää jos sitä nyt sattuu löytymään vaikka valmistajan kiinan varastosta. Saldo ei myöskään muutu kun tilaat. Sama "Verkkokauppa: 20 kpl saatavilla Arvioitu toimitusaika: 1-4 päivää" lukee edelleen mikä luki toissa perjantaina tilatessani.
Kannattaa laittaa sähköpostia perään, itse en olisi kyllä missään tapauksessa näin pitkään odotellut. Itselläni pelkkää hyvää sanottavaa Multitronicista, aina on pysynyt luvatussa toimitusajassa. Todennäköisesti tuossa on joku virhe sattunut.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 984
Kannattaa laittaa sähköpostia perään, itse en olisi kyllä missään tapauksessa näin pitkään odotellut. Itselläni pelkkää hyvää sanottavaa Multitronicista, aina on pysynyt luvatussa toimitusajassa. Todennäköisesti tuossa on joku virhe sattunut.
Olin jo aiemmin kiukunnut niille tänään. Tosiaan kolme päivää sitten sain niiltä viestin jonka sisältö oli jotakuinki suattaapi olla tai suattaapi olla olematta. Siinä käskettiin kattomaan että onko tilattu vai jo varattu toimitukselle ja vaihtoehdot ei sopinu mihinkään mitä siitä postista tai sivuilta tilauksen tiedoista löysin. nyt tuli vastaus että saadaan toimitukseen ja seurantakoodi. En silti ala juhlia pitämään ennen kuin näkyy että se on oikeasti toimituksessa.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 395
Maaliskuussa ostettu G703 HERO alkanut tekemään itsestään tuplaklikkauksia. Hetkellisesti auttaa kun katkaisee virrat ja rämpyttelee molempia nappeja vuorotellen. Onko normaalia, että noin nopeasti tulee tämä doubleclick-ongelma? No ei muuta kuin tämä takuuseen ja pöytälaatikosta G305 tilalle. Sekin on aikanaan tullut takuuvaihdosta doubleclick-ongelmaisen tilalle... pitänee siirtyä muiden valmistajien hiiriin kun Logitech ei ainakaan minun käytössäni kestävää hiirtä näemmä osaa tehdä. Enkä edes pelaa paljoakaan.
G903 tekee saman kesti itsellä sen n6kk ensimmäinen ja nyt takuusta saatu on alkanut oirella mutta toistaiseksi paineilma on auttanut.
Varman siiirryn razer tai corsair valikoimaan seuraavaksi kun muita langattomia ei hirveästi ole.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
295
Onko joku saanut Logitechin G203 Lightsyncin toimimaan Gaming softwarella?

En tiedä onko koko softassa tukea em. hiirelle, mutten saa tätä superpaskaa GHubiakaan toimimaan kunnolla. Miten voidaan kehittyä kätevästä ja yksinkertaisesta Gaming softwaresta täysin käyttökelvottomaan sekasotkuun nimeltä GHub?
 

Trollercoaster

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
401
Tuli tilattua Glorious Model O minus pelihiiri. Onko kellään tästä kokemusta? Ainakin arvosteluiden mukaan pitäisi olla ihan käypä peli small/medium kätiselle.
Minä omistan molemmat tuon O-:n ja Viper Minin. Itse pidän Viper Ministä enemmän koska siinä on isompi "kyttyrä" eli se on tuolta takaa korkeampi. Minä käytän palmia, ja palm/claw-hybridiä joten minulle tuo kyttyrä käy hyvin.

Model O- on profiililtaan tasaisempi ja matalampi, ja varmasti monen mielestä tämä on etu.

Kuitenkin molemmat on laatuhiiriä ja vaikea sanoa kumpi on parempi, paljon vaan riippuu peliasennosta.

Sen verran vielä mulla on myös tuo "glossy"-versio(ostin omani käytettynä) ja suosittelen halvempaa mattaversiota koska veikkaan että siinä on vähän parempi pito kättä vasten. Ainakin tuo glossy tuntuu liian "liukkaalta" omaan makuun.

Viper Miniä saa tällä hetkellä myös halvalla(37€) Gigantista, ja suosittelen lämpimästi ostamaan jos on ylimääräistä ja pieni käsi. Itse käytän sitä ykköshiirenä.
 
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
441
Juu..matta versio Model O- on tulossa.. :thumbsup: . Eipä tuo Viper minikään ole kallis ....
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
377
Tuli tilattua Glorious Model O minus pelihiiri. Onko kellään tästä kokemusta? Ainakin arvosteluiden mukaan pitäisi olla ihan käypä peli small/medium kätiselle.
Suhteellisen pieni käsi tosiaan saa olla, itsellä ei mahdu top5-listalle mutta on se silti suosittu hiiri ja jos korvaat jonkun ison vanhan möhkön niin varmasti muutos oikeaan suuntaan. Toivottavasti saat yksilön jossa ei ole virheitä, minuksessa kaiketi sentään vähemmän viallisia kuin tavallisessa Model O:ssa. Viper Mini on minunkin mielestä parempi jos pienet kädet omaa ja G-Wolvesin Hatista on tulossa miniversio.

Sen verran vielä mulla on myös tuo "glossy"-versio(ostin omani käytettynä) ja suosittelen halvempaa mattaversiota koska veikkaan että siinä on vähän parempi pito kättä vasten. Ainakin tuo glossy tuntuu liian "liukkaalta" omaan makuun.
Gloriuksen omien sanojen mukaan glossy antaa paremman gripin kuivakätisille ja matta toimii paremmin ihmisille, joiden käsillä on tapana hikoilla.
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Razerilta on lisäksi tullut Deathadder Mini, joka on saanut tietysti myös hyviä arvosteluita.
 
Viimeksi muokattu:

Trollercoaster

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
401
Suhteellisen pieni käsi tosiaan saa olla, itsellä ei mahdu top5-listalle mutta on se silti suosittu hiiri ja jos korvaat jonkun ison vanhan möhkön niin varmasti muutos oikeaan suuntaan. Toivottavasti saat yksilön jossa ei ole virheitä, minuksessa kaiketi sentään vähemmän viallisia kuin tavallisessa Model O:ssa. Viper Mini on minunkin mielestä parempi jos pienet kädet omaa ja G-Wolvesin Hatista on tulossa miniversio.



Gloriuksen omien sanojen mukaan glossy antaa paremman gripin kuivakätisille ja matta toimii paremmin ihmisille, joiden käsillä on tapana hikoilla.
Ironia on se että minä olen tosi kuiva tyyppi mitä juttuihin ja käsiin tulee. Minulla on ajoittain jopa ongelmia saada kaupan hedelmäpussi auki kun ei meinaa saada otetta eikä käsissä ole riittävästi "liimaa".

Kuivassa kädessä periaatteessa mikä tahansa pysyy hyvin eikä lipsumisongelmia ole. Voi hyvin olla että olen yksinkertaisesti tottunut mattapintaisiin, mutta minulla se tuntuu luontaisemmalta ja varmemmalta vaikkei tuo glossykään erityisemmin lipsunut. Tuo glossy minun kädessä tuntuu jotenkin tunnottomammalta ja kaukaiselta. Voi tosiaan olla osittain tottumattomuuttakin.

Sen verran kuitenkin lisään että mallista riippumatta tulen pitäytymään mini-hiirissä todennäköisesti hyvin pitkään ja suosittelen kaikkia keskiverto/pienikätisiä ainakin kokeilemaan niitä. Minä pidin itseäni aina pienikätisenä mutta kun mittasin, olin 19x9cm mikä on itse asiassa hyvin keskikokoinen. Minä uskon vakaasti että suurin osa ihmisistä pelaa liian isolla hiirellä ihan vaan siksi että aiemmin ei oikeastaan ollut valinnanvaraa. Itse vaihdoin miniin kun halusin parantaa suoritustani, ja peliesitysket paranivat heti vaikka olin täysin tottunut noihin isoihin mötiköihin.

Toinen hyvä puoli näissä mini-hiirissä on hinta. Jostain kumman syystä nuo valmistajat eivät älynneet että näillä voisi painaa rahaakin, mutta sen sijaan niitä myydäänkin hyvin reiluun 50-60€ hintaan. Tuon Viper Minin saa tosiaan Gigantista tän kuun ajan 37€:lla. Tuo on naurettava hinta laadukkaasta pelihiirestä joka julkaistiin vasta muutama kuukausi takaperin.
 
Viimeksi muokattu:

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Viper Miniä näyttää saavan kiinakaupoista alle 30 euroon. Onko kokemuksia noista tilaamisesta vai löytyisikö EU-alueelta tuohon rahaan?
 

Trollercoaster

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
401
Viper Miniä näyttää saavan kiinakaupoista alle 30 euroon. Onko kokemuksia noista tilaamisesta vai löytyisikö EU-alueelta tuohon rahaan?
Minä ostaisin suosiolla Gigantista tuolla 37€:lla jos en jo omistaisi kyseistä hiirtä. Kiinakaupoissa yleensä menee viikkokaupalla että tuote saapuu eikä niiden laadusta ei ikinä voi olla satavarma vaikka yleensä ovat samoja ja toimivat. Takuuasiat onkin sitten jo ihan toinen juttu, ja voi olla hyvinkin värikästä hommaa jos jotain vikaa ilmenee. Minä suosiolla laittaisin nuo muutamat lisäeurot siihen että saa tuotteen nopeasti ja päälle ainakin 2 vuoden takuun jota on sitten tarpeen tullen helppo käyttää.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
377
Razerilta on lisäksi tullut Deathadder Mini, joka on saanut tietysti myös hyviä arvosteluita.
Hmm, löytyy niitä hyviäkin, mutta monen "hyvän" youtubesta löytyvän arvostelijan videot ovat pikemminkin antaneet keskinkertaisen kuvan hiirestä ja he valitsevatkin juuri Viper minin mieluummin, mikäli videossa vertailu tehdään. Deathadder ministä tehtiin niin pieni, että se sopii varmasti todella harvalle suomalaiselle (aikuiselle) hyvin käteen. Muoto kuitenkin on ergo ja tarkoitettu/paras lähinnä kämmenotteelle. Uskon että Aasia ja nuoret ovat parempi kohde sille hiirelle, mutta on itseltä testaamatta.

Noh, eipähän ole kallis tikki jos tulee virheostos, ja todella pieni kätisille palm gripin käyttäjille voi olla paraskin valinta.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Razerilta on lisäksi tullut Deathadder Mini, joka on saanut tietysti myös hyviä arvosteluita.
Tuo on todellakin sitten Mini eikä vaan astetta pienempi, esim. Zowie EC2 joka on astetta pienempi kuin Deathadder tuntuu järkäleeltä kädessä verrattuna tuohon.
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Mikähän siinä on, ettei monissa pelihiirissä ole enää punottua kaapelia? Esim. Steelseries näyttää olevan luopunut siitä kokonaan. :(
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
397
Steelseries näyttää olevan luopunut siitä kokonaan.
SteelSeries on muutenkin tippunut hieman kyydistä, että missä mennään..

Kyllä pääosin näissä uusissa "top tier" hiirissä on ns. paracord kaapeli.

Miksi pitäisi olla?
Toki mielipidekysymys, mutta kyllähän tuo punottu johto on aivan älyttömän paljon parempi kuin vanhan mallinen kumijohto..
Itse ainakin vaihdan jokaiseen hiireen custom paracordin, joko Paracablemodsilta tai CeeSA:lta.

Edit. vaihdan siis myös valmiiksi tehtaalla laitetun punotun johdon tilalle custom kaapelin, koska tuossa tehtaalta tulevassa on pakko olla "shielding" ympärillä. Se tekee kaapelista jäykemmän ja raskaamman..
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
SteelSeries on muutenkin tippunut hieman kyydistä, että missä mennään..

Kyllä pääosin näissä uusissa "top tier" hiirissä on ns. paracord kaapeli.


Toki mielipidekysymys, mutta kyllähän tuo punottu johto on aivan älyttömän paljon parempi kuin vanhan mallinen kumijohto..
Itse ainakin vaihdan jokaiseen hiireen custom paracordin, joko Paracablemodsilta tai CeeSA:lta.

Edit. vaihdan siis myös valmiiksi tehtaalla laitetun punotun johdon tilalle custom kaapelin, koska tuossa tehtaalta tulevassa on pakko olla "shielding" ympärillä. Se tekee kaapelista jäykemmän ja raskaamman..
Harmillista, koska Steelseries on ollut niin laadukas valmistaja. Rival 3 kiinnostaisi, mutta kun saa lukea juttuja, joissa kaapeli on ollut jo valmiiksi poikki, niin se laskee ostohaluja.

---

Onko keveys pelihiirissä nyt se lopullinen totuus?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Miksi pitäisi olla?
Esim. omassa G500s hiiressäni on ja vieläkin kestää ja hyvin toimii. Ostettu 2013 eli noin 7 vuotta ollut käytössä.

Toki jos on esittää 7+ vvuotta vanhaa hyvää hiirtä missä ei ole punottua johtoa ja edelleen hyvässä kunnossa & päivittäisessä käytössä myönnän että saatan olla väärässä...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 331
Viestejä
4 157 436
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom