Onko keveys pelihiirissä nyt se lopullinen totuus?
Tähän on tullut jo muutamia vastauksia mutta laitan nyt myös oman vastaukseni:
Minusta (tämä on siis henkilökohtainen mielipide) hiirtä pitää miettiä kolmen asian kannalta / nämä kolme asiaa painavat mielestäni eniten:
Ensin muutama fakta omalta osaltani:
- Hiirenä on:
G500s
- Herkkyys on: 8000DPI ja päivitysnopeus on 1000 päivitystä sekunnissa
- Hiiressä on maksimi määrä isoimpia painoja ( 6 kpl 4,5 gramman painoja + peruspaino joka ilmeisesti prisman myynti-ilmoituksen mukaan olisi 149 grammaa)
- - Käytän hiirtä siten että ranne on jatkuvasti kiinni
Fellowesin rannetuessa ja hiirimattona toimii
Logitech G640 hiirimatto. Peukalo on hiiren vasemmalla puolella, etusormi ja keskisormi ovat hiiren napeilla ja nimetön on hiiren oikealla puolella. Kämmen ei ole kiinni hiiressä mutta voin kevyesti tuntea hiiren muodon kämmentäni vasten.
1) Hiiren nopeus sekä tarkkuus. Tämä tarkoittaa myös suoraan sitä paljonko hiirtä tarvitsee liikuttaa fyysisesti että se liikkuu esim. itselläni 1440p resoluutiolla täysin ylhäältä alas tai vasemmasta reunasta oikeaan reunaan.
2) Millä asennolla pidät hiirtä kiinni ja liikutat sitä (tähän vaikuttaa esim. oman käden koko ja tottumus hiiren käytössä)
3) Millaisia pelejä / ohjelmia käytät (tarvitko ergonomista hiirtä, olisiko piirto/kosketusalusta/kynä parempi, montaako nappia, scriptejä jne)
Itselleni tähän mennessä paras hiiri on ollut siis tuo nyt jo 7 vuotta käytössä oleva G500s missä on maksimi määrä lisäpainoja. Sitä ei tarvitse liikuttaa kuin maksimissaan muutamia senttejä sormenpäillä, ilman että kättä tarvisi siirtää sen enempää tai rannetta nostaa. Tämä nyt on minulle itsestään selvyys mutta myöskään hiirtä ei tarvitse ikinä nostaa ylöspäin ainoastaan vierittää matolla.
Tiedän että joidenkin mielestä (parempi puolisko vihaa hiirtäni, hänestä jopa kaikkein hitaimmalla 800DPI herkkyydellä se on aivan liian nopea ja "mahdoton käyttää") hiiri on "liian nopea" ja "liian painava" sekä "naurettava tyyli" pitää siitä kiinni.
Siksi sanonkin että jokaisen kannattaa testata itse noita ja päättää minkä tyyppisestä itse pitävät. En pelaa sinkohippaa, en quakea tms.
Battletech, Total War pelit, War Robots, Frostpunk jne. tyyppiset pelit tai Photoshop, office, youtube, selain ja erilaiset kotisivunmuokkaus jne softat hyötyohjelmien puolelta ovat enempi omaa käyttöäni.