Pelihiiret

Tilasin muutamat Blue Shell Pink Dot Transparent kytkimet, katotaas onnistuuko niitten juottaminen mitenkä näin amatööriltä. Eipä tossa korkealta putoa jos menee pieleen, eka vois toki harjotella vanhalla g403:lla jossa rullavika.

Tässä pitkään olen etsinyt omalle kädelleni sopivaa hiirtä, tietyillä kriteereillä ja nyt löysin lähimmän korvaajan aiemmalle lähestulkoon täydelliselle pelihiirelle omaan käyttööni.

Ongelma tosiaan on se, että käteni on todella suuri ja sormet pitkät. Lisäksi ne ovat murtuneet usemmasta kohtaa, esim pikkurilli on vain kahdessa asennossa. Joko koukistettuna tai suoristettuna (murtunut kahdesta kohtaa ;D) Tämä aiheuttaa sen että sillä ei voi pitää usemmasta hiirestä kunnolla kiinni ilman, että kipeytyy/rasittuu todella nopeasti tuon lisäksi, että käsi on isohko.

Toinen vaatimus peukalotuki, mieluiten siten että tuki itsessään on myös näppäin. Ja peukalolla samalla mahdollisimman monta näppäintä. Siitä päästäänkin Steel serieksen rival 500 hiireen, jossa oli nämä ominaisuudet. Vaikka hiiri olikin hieman liian pieni, lukittava peukalotukinappi ja monet sivunapit teki tästä itselleni parhaan pelihiiren koskaan. Se vain alkoi hajoamaan ahkeran käytön jälkeen ja olenkin metsästänyt ahkerasti toista samaa rivalia siinä onnistumatta.

Pari hiirtä olen löytänyt jotka sopivat koon puolesta, on peukalotuki (mutta ei itse näppäintä) jne. Samalla puutteiksi jäi se että sivunäppäimiä oli vain 2 + dpi button, jota ei kaikissa edes saanut ohjelmoitua muuksi näppäimeksi.

Koska rivalia en ole onnistunut saamaan, olen ostanut kolme eri hiirtä tässä välissä ja kaikki jollain tasolla puutteellisia, on johtanut siihen että olen kirjaimmellisesti reilu vuoden etsinyt korvaajaa tuolle lähestulkoon täydelliselle hiirelle. Ja nyt pääsin siihen pisteeseen, etten usko voivani löytää toista yhtä lähelle osuvaa hiirtä. Tuli ostettua Roccat kone xp. Ainoa miinus tämä ettei peukalonäppäintä saa lukittua, jos alkaa käsi rasittumaan, mutta muutoin olen todella tyytyväinen. Peukalo + 4 muuta sivunäppäintä helpotti huomattavasti omaa pelaamistani. Peukalonappihan oli valmiiksi hot key, eli kombonappi mutta ohjelmoin sen siten, että sen voi laittaa pelistä riippuen miksi tahansa näppäimeksi. En tarvitse niin montaa komentoa mitä siihen oli valmiiksi asennettuna, vaan sen että saan korvattua näppiskädeltä mah monta näppäintä hiirelle (koska tämäkin käsi rikki)

roccat.jpeg

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 215
Jäsenet
73 897
Uusin jäsen
hal90210

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom