- Liittynyt
- 28.10.2016
- Viestejä
- 5 653
Toisaalta tämä johtaa siihen, että meillä on älytön fanikunta joiden mielestä Half-Life 2 on hyvä tarina, vaikka siinä ei oo tarinan puolikastakaan. Lähinnä koska ihmiset on vetäny johtopäätöksiä ihan pikkusista asioista ko. pelissä. Tarinankerrontana se voi toimia, mutta ei se tarinaa pelasta.Niitä oikeasti hyviä tarinoita löytyy lähinnä rooli- ja seikkailupelien puolelta, ja niissäkin painottuen 90-luvulle ja 2000-luvun alkuvuosiin. FPS- peleissä ja muissa action- lärpäkkeissä pitäisi lähinnä keskittyä siihen immersioon eikä mihinkään kovin väkinäiseen tarinaan. Jos immersio toimii, niin pelaaja voi vaikka kehitellä ne tarinat omassa päässään ja peli voi tukea sitä monin tavoin.
Tämä kyl itellä aiheuttaa ihmettelyn aihetta, lähinnä sen takia miten paljon ihmiset näkee vaivaa siihen, että ne saa ne 5-10 sekuntia kestävät jutut pois pelistä jonka ne käynnistää ehkä 10 kertaa. Eri asia joku CS tms. joka käynnistyy satoja kertoja ja serveriin liitytään ulkopuolelta. Toki se ei pelintekijältä älyttömästi vaadi, että sen voi skipata, eikä niitten "katselu" nyt älyttömästi vaikuta, mutta eniveis.Pieni asia joka aiheuttaa itsessä vitutusta nykypeleissä ovat pelin käynnistyessä näkyvät logot joita ei pysty skippaamaan ja nämä joutuu katsomaan joka vitun kerta kun se pelin uudelleen käynnistää. Blizzardilta voisivat ottaa mallia, he näyttävät nuo vain ensimmäisellä pelin käynnistyskerralla ja sen jälkeiset käynnistykset menevät suoraan pelin menuun.