PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Ainiin on päässyt jo unohtumaan miten paskasti Bethesda hoiti Mick Gordonin kanssa asiat ja seuraavassa Doomissa tuskin tullaan kuulemaan Mickin tekemää musiikkia. :rolleyes: Noiden uusien Doomien musiikit oli kuitenkin vähintään puolet kokemuksesta.
Joo, Marty Stratton vaikuttaa kunnon pomolta helvetistä, ainakin jos et ole iD softwarella töissä sisäpiirissä. Mick Gordon on kyllä paras, mutta hyvin nuo Andrew Hulshult and David Levy hoiti Doom Eternal DLC soundtrackit, joten uskon että ihan hyvää kamaa tulee joka tapauksessa.
 
Joo, Marty Stratton vaikuttaa kunnon pomolta helvetistä, ainakin jos et ole iD softwarella töissä sisäpiirissä. Mick Gordon on kyllä paras, mutta hyvin nuo Andrew Hulshult and David Levy hoiti Doom Eternal DLC soundtrackit, joten uskon että ihan hyvää kamaa tulee joka tapauksessa.
No hyvä tietää! Pitääpä pelata nuo DLC:t. Päässyt kokonaan unohtumaan.
 
Joo, Marty Stratton vaikuttaa kunnon pomolta helvetistä, ainakin jos et ole iD softwarella töissä sisäpiirissä. Mick Gordon on kyllä paras, mutta hyvin nuo Andrew Hulshult and David Levy hoiti Doom Eternal DLC soundtrackit, joten uskon että ihan hyvää kamaa tulee joka tapauksessa.
Mick on kyllä legenda.

 
Luulen että Doom Dark Ages on brutaalimpi/"tummempi" ja ehkä hitaampi peli kuin Eternal. Mutta ei niin yksinkertainen läiski kaikki super shotgunilla tai gaussilla kuten Doom 2016.

Pelasin Doom 2016 läpi PCllä hiiri+näppis ja se oli ok, mutta jotenkin tylsä verrattuna Eternaliin. Eternal taas on palkitseva ja sopivan haastava varsinkin Nightmare tasolle vietynä. Jaksoin jopa tahkota Master levelejä jonkin verran, jotka vie vaikeustason vielä astetta korkeemmalle ja joutuu ihan tosissaan tekemään "quick switchejä" yms.

Game director on selittänyt että osan vihaama arcade-tyyli/värikkyys oli pakon sanelemaa, koska muuten et pysty nopeessa pelitemmossa näkemään asioita. Mielestäni tämä oli erinomainen ratkaisu pelimekaanikoiden kannalta. Marauder aiheutti alussa paljon turhautumista jengille, kun ei ollut selvää miten se tulee tappaa. Lopulta kun jujun ymmärtää, se on aika triviaali yksin, mutta kaksi kappaletta tai sitten muuten pahoja vihuja toki aiheuttaa ongelmaa. Tämän takia peliin jopa lisättiin tutoriaali jossa näytetään miten Marauderia vastaan kannattaa taistella.

Jos haluaa aivot narikkaan räiskintää, Eternalissa se varmaan onnistuu vain jos laittaa vaikeustason alimmalle, muuten on pakko käyttää koko arsenaalia aseita. Tämä tuntuu aiheuttavan pahaa mieltä, mutta mun mielestä taas erittäin hyvä uudistus.

EDIT: Vielä lisäys, myyntilukuja ei ole kerrottu, mutta Steamin perusteella (ja arvioiden) kyllä Eternal myös myi ja teki rahaa enemmän kuin mikään muu Doom peli.

"SuperData estimated that, as of March 2020, the game had sold 3 million digital copies worldwide, beating 2016's Doom's 957,000 units of launch month sales. This made Eternal the fourth-highest-grossing console game of March 2020. In Germany, the game sold 100,000 units as of May 2020. "


Korkealla tasolla Eternalin pelaaminen on huikeaa katsottavaa mun mielestä:


Itse tykkään molemmista uudemmista Doomeista todella paljon. Siltikin itselle 2016 oli jotenkin vielä parempi ja osui itselle juuri oikeaan sweet spotiin haasteen osalta. Eternal meni kyllä vielä nightmatella läpi, paitsi loparissa tuli seinä vastaan ja oli pakko vaihtaa UV:lle. Lisäosat nosti vaikeustasoa aika reippaasti, mutta alkuun muutaman levelin vedin hampaat irvessä nightmatella, mutta sitten oli vaan suosiolla vaihdettava Ultra Violencelle.

Doom 2016 oli nightmarellakin aina tunne, että kyllä tää menee, kun vähän skarppaa, mutta Eternalin lisäosien kohdalla varsinkin alkoi tulla kyllä välillä aika epätoivoinen olo nightmarella. Toki ymmärrän sen, että maailmassa on iso määrä huomattavan paljon parempia pelaajia, joten siinä mielessä oli varmaan oikea ratkaisu nostaa vaikeustasoa, että kaikille riittää haastetta, koska se on omasta mielestäni näiden uusien Doomien The juttu.
 
Itse tykkään molemmista uudemmista Doomeista todella paljon. Siltikin itselle 2016 oli jotenkin vielä parempi ja osui itselle juuri oikeaan sweet spotiin haasteen osalta. Eternal meni kyllä vielä nightmatella läpi, paitsi loparissa tuli seinä vastaan ja oli pakko vaihtaa UV:lle. Lisäosat nosti vaikeustasoa aika reippaasti, mutta alkuun muutaman levelin vedin hampaat irvessä nightmatella, mutta sitten oli vaan suosiolla vaihdettava Ultra Violencelle.

Doom 2016 oli nightmarellakin aina tunne, että kyllä tää menee, kun vähän skarppaa, mutta Eternalin lisäosien kohdalla varsinkin alkoi tulla kyllä välillä aika epätoivoinen olo nightmarella. Toki ymmärrän sen, että maailmassa on iso määrä huomattavan paljon parempia pelaajia, joten siinä mielessä oli varmaan oikea ratkaisu nostaa vaikeustasoa, että kaikille riittää haastetta, koska se on omasta mielestäni näiden uusien Doomien The juttu.
Vedin eka läpi UV ja sitten kattelin et game director hugo martin pystyy pelaamaan ohjaimella nightmarella ja sit siitä sain motivaation parantaa kamojen käyttöä :D. Sit meni nightmarella peruspeli ja lisärit.
 
Nyt sitten oli Dualsense levinnyt ollessaan hyllyssä. About 4kk tönötti hyllyssä ja akku dööd, eikä millään ota virtaa vastaan. Oliskohan joku 200h jopa pelattu. :hmm: Vajaa 3 vuotta vanha, niin takuuseenkaan turha yrittää. Ihan kiva oli kyllä ohjaimena, mutta kyllä on paskaa laatua. Noo uusi boksin pädi tilattu, ei tarvii sisäisen akun kanssa perseillä. Kyllähän tohon dualsenseenkin akun vaihtaa, mutta löydäppä hyvä tarvike akku.. DS4 kanssa tuli puljattua akkujen kanssa ja siihenkään meinannut löytää akkua mikä toimisi pitempään kun pari tuntia.
 
Nyt sitten oli Dualsense levinnyt ollessaan hyllyssä. About 4kk tönötti hyllyssä ja akku dööd, eikä millään ota virtaa vastaan. Oliskohan joku 200h jopa pelattu. :hmm: Vajaa 3 vuotta vanha, niin takuuseenkaan turha yrittää. Ihan kiva oli kyllä ohjaimena, mutta kyllä on paskaa laatua. Noo uusi boksin pädi tilattu, ei tarvii sisäisen akun kanssa perseillä. Kyllähän tohon dualsenseenkin akun vaihtaa, mutta löydäppä hyvä tarvike akku.. DS4 kanssa tuli puljattua akkujen kanssa ja siihenkään meinannut löytää akkua mikä toimisi pitempään kun pari tuntia.
Mulla kävi Xbox Series ohjaimen kanssa päinvastainen tapaus. Tilasin (vuosia sitten) pelaa ja lataa kitin Series ohjaimeen ja kun akun otin paketista ei se ottanut virtaa eikä siihen saatu lataus kestänyt muutamaa minuuttia kauempaa ennenkuin ohjain pimeni. Kokeilin useammalla piuhalla ja eri ohjaimella, kummassakin ohjaimessa lataantui vanha akku mutta jostain syystä uusi ei. Nyt sitten hiljattain akku onkin alkanut lataantumaan ja lataus kestää helposti useita päiviä raskaammassakin käytössä. Olisi kyllä kiva kuulla joltain akkutieteiden maisterilta että mitä helvettiä tuollainen on edes mahdollista :lol:.

Olisi muuten mielenkiintoista kuulla raadin mielipiteitä sekä kokemuksia, positiivisia ja negatiivisia eri ohjaimista, käytti niitä sitten pc, xbox tai ps. Onko esim vastaavanlaista sattunut muille?
 
Nämä xbox ja Ps ohjaimet on tiedetysti osiltaan ripulia. Itsellä sinällään hyvä tuuri käynyt että ripulin seasta on sattunut hyvä Dualsense kohdalle koska kestänyt jo pari vuotta ilman mitään driftiä tai akun huononnusta. PC käytössä ollut lähes joka ilta. Perseestä vain tuo Dualsense kun ei jostain syystä osaa ladata Ankerin ns. laatu USB hubista jossa on vielä omat dedikoidut charging portit ja ulkoinen lisävirta töpseli. Pitää aina erillisellä Oneplussan laturilla ladata että saa virtaa.
 
Jep, skeidaa nuo on kakki kolmen koplan ohjaimet. Dual sense IMO paras koska siinä on edes jotain innovaatioita joita voi hyödyntää osassa peleistä ja steam inputin kautta.

Jos dual sensen ominaisuuksille ei koe tarvetta, niin rahat ehdottomasti ohjaimeen jonka tatit ei hajoa maltillisella käytöllä, mutta kuitenkin tarjoaa tiukan dead zonen. Noita saa semmosiakin joissa ei ole rungon sisään liimattua akkua, vaan vaihto on helppo operaatio ja osa toimii xboxin tapaan ladatuilla paristoillakin jos paristojen kanssa retroilu on se juttu.
 
Itsellä on varmaan käynyt vaan hyvä tuuri ohjainten kanssa kun on toiminut aina miten pitääkin. Xboxin ohjaimet tuntuvat kestävän vaikka ydinpommin ja eivät hajoa millään. Switchin tateissa ei ole ollut "driftiä" missään vaiheessa.

Ainoana ongelmana olen pitänyt tuota Dualsensen kusista akkukestoa mikä oli uutenakin jo ihan järjettömän huono. Onneksi on laturin johto nätisti pujoteltuna sohvapöydälle niin tuostakaan ei oikeastaan haittaa ole.

Toivotaan että Sony pakkaa PS5 Pro:n mukaan päivitetyn version Dualsensestä. Otan mielummin pitkän akkukeston kuin jotain extra gimmickejä.
 
Toivotaan että Sony pakkaa PS5 Pro:n mukaan päivitetyn version Dualsensestä. Otan mielummin pitkän akkukeston kuin jotain extra gimmickejä.
On aika epätodennäköistä että noita muutettaisiin merkittävästi kesken genin.

Xboxin ohjaimet tuntuvat kestävän vaikka ydinpommin ja eivät hajoa millään.
Niissä on kans isompi dead zone ku vaikka dual sensessä. Raw inputtia tukevissa peleissä kun iskee dead zonen nollaan niin kyllähän ne driftaa jos ei ole aivan pakasta vedetty. Eri asia sit että kaipaako esim. tarkkaa ohjattavuutta vai ei.

Sonyllä dead zone on vakiona pienempi -> driftausongelmat suurempi ilmiö.

nipan laitteita on muutama tullu korjattua ja on kyllä kusinen laite avata. Plussaa siitä että on vaan ruuveilla kiinni, mut isot miinukset siitä että ruuvit kiinnittyy laitteen muovikuoriin suoraan ja käytännössä avauksia voi tehdä varsin rajallisen määrän ennen ku pitää tilata tarvikekuoret amazonista.
 
On aika epätodennäköistä että noita muutettaisiin merkittävästi kesken genin.
Senhän takia tässä toivotaankin. ;)

Niissä on kans isompi dead zone ku vaikka dual sensessä. Raw inputtia tukevissa peleissä kun iskee dead zonen nollaan niin kyllähän ne driftaa jos ei ole aivan pakasta vedetty. Eri asia sit että kaipaako esim. tarkkaa ohjattavuutta vai ei.
Otan mielummin vaikka sen isomman dead zonen vaihdossa siihen että kaikki PC-pelit toimivat natiivisti ja akkukesto on omissa näpeissä. En ole myöskään huomannut mitään tarvetta alkaa säätelemään tai sekoilemaan asetusten kanssa niin täydellinen ohjain kaikinpuolin itselleni.
 
Otan mielummin vaikka sen isomman dead zonen vaihdossa siihen että kaikki PC-pelit toimivat natiivisti ja akkukesto on omissa näpeissä. En ole myöskään huomannut mitään tarvetta alkaa säätelemään tai sekoilemaan asetusten kanssa niin täydellinen ohjain kaikinpuolin itselleni.
Kuulostaa vaan vähän hassulta valita ison dead zonen ohjain sellaisen sijaan jossa dead zone on pieni. Toki jos ei ohjauksen tarkkuus kiinnosta, ja on tähdellistä että ohjaimen voi ostaa vaikka prismasta, niin mikäs siinä.

Kaikki pelit toimivat oikein minkä vaan x-inputtia tukevan ohjaimen kanssa. Siitä ei tarvitse huolehtia.
 
Kuulostaa vaan vähän hassulta valita ison dead zonen ohjain sellaisen sijaan jossa dead zone on pieni. Toki jos ei ohjauksen tarkkuus kiinnosta, ja on tähdellistä että ohjaimen voi ostaa vaikka prismasta, niin mikäs siinä.

Kaikki pelit toimivat oikein minkä vaan x-inputtia tukevan ohjaimen kanssa. Siitä ei tarvitse huolehtia.
Se on kyllä totta että Dualsenseä kohdellaan varsinkin game pass peleissä kurjasti. Monissa peleissä Dualsensen käyttö on "estetty" syystä tai toisesta. Pitää alkaa kikkailemaan välikerrosohjelmilla vaikka sama peli toimii ongelmitta esim Steamissa.
 
Kuulostaa vaan vähän hassulta valita ison dead zonen ohjain sellaisen sijaan jossa dead zone on pieni. Toki jos ei ohjauksen tarkkuus kiinnosta, ja on tähdellistä että ohjaimen voi ostaa vaikka prismasta, niin mikäs siinä.

Kaikki pelit toimivat oikein minkä vaan x-inputtia tukevan ohjaimen kanssa. Siitä ei tarvitse huolehtia.
Ei noissa dead zoneissa mitään huomattavia eroja ole internetin mukaan ja ei myöskään ole tähän mennessä vaikuttanut omaan pelaamiseen joten en tiedä mihin nyt pyrit tällä.

Ja mikäs siinä jos jaksaa venkoilla x-inputilla mutta nyt olikin puhe käytännöllisyydestä.
 
Xboxin Elite 2 controller hajonnut kahdesti n. 50h aikana, meni toki takuuseen.
Xboxin ohjaimen tärinät on muutenkin valovuoden DualSenseä jäljessä. Ei tuolla voi kyllä pelata, jos muut on nukkumassa, rämisee sen verran paljon
 
Xboxin Elite 2 controller hajonnut kahdesti n. 50h aikana, meni toki takuuseen.
Xboxin ohjaimen tärinät on muutenkin valovuoden DualSenseä jäljessä. Ei tuolla voi kyllä pelata, jos muut on nukkumassa, rämisee sen verran paljon
Kumma kun tuosta meluisasta tärinästä ei päästä eroon Xbox ohjaimissa. Taitaa olla ohjaimen kuoren materiaalista kiinni kun myös tattien osuminen kuoreen aiheuttaa terävän äänen. Laadun tunne äänien osalta on selkeästi Sonyn puolella. Ja DualSensen tärinätehosteen tuntuma on omaa luokkaansa muutenkin.
Sanottakoon sen verran tuohon kestävyyteen, että edelleen kaikki omat ohjaimet valmistajasta riippumatta toimii. Ainoastaan PS3 Sixaxis ohjaimen akku on nyt tiensä päässä. Pitää virtaa 30min korkeintaan mutta onhan sillä jo ikääkin kun 2007 alussa ostettu.
 
Viimeksi muokattu:
OneX ja SeriesX mukana tulleet ohjaimet kummatkin kaput :rolleyes: kun taas 2017 creaper ohjain tykittää vielä hyvin.
 
Toivotaan että Sony pakkaa PS5 Pro:n mukaan päivitetyn version Dualsensestä. Otan mielummin pitkän akkukeston kuin jotain extra gimmickejä.
Tälle vuodellehan tuli tuo v2 versio DualSensestä, jossa on isompi akku. Tämän kummempaa päivitystä tuskin on tulossa, ja eiköhän Pro:n julkaisuun mennessä ole varastot tyhjentyneet v1 versioista ja v2 tulee vakiona mukana kaikissa myyntipaketeissa.

Tuli tuollainen v2 hommattua ja parin lataussyklin mittailun tuloksena akun kestoa on tullut lisää lähes +60%.
 
Se on kyllä totta että Dualsenseä kohdellaan varsinkin game pass peleissä kurjasti. Monissa peleissä Dualsensen käyttö on "estetty" syystä tai toisesta. Pitää alkaa kikkailemaan välikerrosohjelmilla vaikka sama peli toimii ongelmitta esim Steamissa.
En tuossa viestissä viitannut dual senseen. Se on helposti kuluvaa paskaa tekniseltä laadultaan siinä missä se boksinkin ohjain.
Ja mikäs siinä jos jaksaa venkoilla x-inputilla mutta nyt olikin puhe käytännöllisyydestä.
xboxinkin ohjain toimii x-inputilla. En ymmärrä mitä venkoilua sen käyttämisessä on?
Ei noissa dead zoneissa mitään huomattavia eroja ole internetin mukaan ja ei myöskään ole tähän mennessä vaikuttanut omaan pelaamiseen joten en tiedä mihin nyt pyrit tällä.
Tää on vähän sama ku vertaisi pallohiirtä optiseen. Ei kaikki ymmärrä paremman päälle, tai koe moista tarvitsevansa.

Se mihin "pyrin" on että ihmiset ei ostaisi ylihintaista paskaa ohjainlaitteikseen.
 
Tälle vuodellehan tuli tuo v2 versio DualSensestä, jossa on isompi akku. Tämän kummempaa päivitystä tuskin on tulossa, ja eiköhän Pro:n julkaisuun mennessä ole varastot tyhjentyneet v1 versioista ja v2 tulee vakiona mukana kaikissa myyntipaketeissa.

Tuli tuollainen v2 hommattua ja parin lataussyklin mittailun tuloksena akun kestoa on tullut lisää lähes +60%.
Sattuiko tälle löytymään mitään lähdettä? Sattumoisin eilen katsoin juutubesta Dualsense v1, v2, v3 ja v4 purkuvideot ja jokaisessa oli sama akku sisällä. On siis neljä eri revisiota dualsensestä jo olemassa.

E: Google antaa monta "uutista" 11.1.2024 joissa mainitaan Dualsense V2 isommalla akulla mutta missään muualla ei ole tuosta tietoa ja uusimmat purkuvideot sanoo samaa että edelleen uusimmissakin dualsenseissä on sama 1500mAh akku.



Kaksi päivää vanha video tämä.
 
Viimeksi muokattu:
Tää on vähän sama ku vertaisi pallohiirtä optiseen. Ei kaikki ymmärrä paremman päälle, tai koe moista tarvitsevansa.

Se mihin "pyrin" on että ihmiset ei ostaisi ylihintaista paskaa ohjainlaitteikseen.
Aika surkea vertaus.

Ohjaimet on loppuunsa lähes kaikki samanlaisia perus käyttäjälle vaikka kuinka oman leirin ohjain olisi paras ja muut ylihintaista paskaa.
 
Ohjaimet on loppuunsa lähes kaikki samanlaisia perus käyttäjälle vaikka kuinka oman leirin ohjain olisi paras ja muut ylihintaista paskaa.
Mihin leiriin tässä viittaat?!

ja pallo ja optinenkin hiiri on peruskäyttäjälle lähes identtinen käyttökokemus. Toinen on silti parempi.

Xbox ohjaimen kun ostaa, niin se on vähän ku pallohiiren hankkis kalliimmalla ku kunnollisen optisen. Teknisestä näkökulmasta siis.
 
Sattuiko tälle löytymään mitään lähdettä? Sattumoisin eilen katsoin juutubesta Dualsense v1, v2, v3 ja v4 purkuvideot ja jokaisessa oli sama akku sisällä. On siis neljä eri revisiota dualsensestä jo olemassa.

E: Google antaa monta "uutista" 11.1.2024 joissa mainitaan Dualsense V2 isommalla akulla mutta missään muualla ei ole tuosta tietoa ja uusimmat purkuvideot sanoo samaa että edelleen uusimmissakin dualsenseissä on sama 1500mAh akku.



Kaksi päivää vanha video tämä.

Hyvä video. Tarkistin sarjanumeroiden perusteella ja toinen kontrolleri minulla on Gen1 (sarjanumero G1....) ja toinen Gen4 (sarjanumero E4...). Näitä nimiä v1 ja v2 sotkee se, että josain oli Gen2 yhteydessä käytetty nimeä v2, mutta joissain paikoissa vasta Gen4 on v2. Ja muuten tässä Gen4:ssa on eri EAN koodi, eli ehkä siksi se on joissain kaupoissa v2, kun aikaisemmissa Gen1 ... Gen3 oli sama EAN koodi ja pakkausta avaamatta ei voinut tietää mikä versio oli kyseessä (korjatkaa jos olen väärässä). Tämän Gen4:sen huomaa ihan EAN viivakoodista ja siten saa joissain kaupoissa v2 lisäyksen myyntinimeen, koska eri varastokoodi.

Mittaukset omista yksilöistä täydestä latauksessa "controller disconneted" ilmoitukseen oli Gen1 keskimäärin 10,5h ja Gen2 keskimäärin 16,5h. Pelinä Death Stranding Directors Cut PS5 versio haptiset ominaisuudet täysillä ja kaiutin päällä.
(Samalla tuli testattua myös DualSense Edge, noin 7h keskimäärin kesti akku. :rolleyes:)

Mutta tästähän ei toki voi päätellä että akku olisi isompi, tämä oli vähän amatöörimäinen päätelmä. Akun kesto on selkeästi kasvanut, mutta voihan siinä muutakin päivitystä olla joka parantaa akun kestoa. Videon perusteella liipaisimien haptiikkaelementti on erilainen, ja olettaisin sen olevan se suurin energiasyöppö. Eli jos tuossa on energiatehokkuus parantunut niin se parantaa akun kestoa ilman että akun kokoa olisi kasvatettu.
 
Viimeksi muokattu:
Et selvästi ymmärrä tekniikasta yhtään mitään.
Mihin tällä viittaat? Pallohiiret ja säätövastuksiin pohjautuvat tatit on molemmat helposti vikaantuvaa mekannisesti kuluvaa teknologiaa ja monella tapaa varsin verrattavissa keskenään. Optiset hiiret ja hall anturoidut tatit taas perustuu muuhun kuin mekaaniseen kontaktiin kappaleiden välillä ja kestävät käyttöä, eivätkä käytännössä vikaannu anturoinnin osalta.

Ilmeisesti jotain en kuitenkaan ymmärrä. Kiinnostaisi tietää että mitä.
 
Varmasti on vankempiakin ohjaimia valmistettu mutta tarviiko niitä ohjaimia silti paiskoa tai väärinkäyttää.

Jännä että itsellä ei ole ohjaimen ohjainta hajonnut. :kahvi:
 
2 x ~2v ikäistä DualSenseä, joista molemmat täysin toimivia, eikä ole mitään kulumisen merkkejä. Julkaisussa ostetun PS4:n ohjain myös edelleen täysin toimiva, mutta siihen on vaihdettu akku kertaalleen. Tilasin siihen joitakin vuosia sitten Kiinasta halvimman mahdollisen akun, ja siinä onkin hauskana yksityiskohtana kuva Super Mariosta... :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Varmasti on vankempiakin ohjaimia valmistettu mutta tarviiko niitä ohjaimia silti paiskoa tai väärinkäyttää.

Jännä että itsellä ei ole ohjaimen ohjainta hajonnut. :kahvi:
Ihan käytössä kuluvat paskaksi, kun tattien toiminta perustuu siihen että tarkasti mitallistetut metallinpalat hankaavat toisiaan vasten.

Jos ei ole ohjaimen ohjainta koskaan hajonnut, niin joko on käynyt ihan uskomaton tuuri, tai sit ei ole pahemmin laitteita käytetty.

Paiskomista ja väärinkäyttöä varten ostetaan ohjaimet vaikka mattelilta. Moisesta toiminnasta ei ole sinun lisäksi kukaan keskustellut.
 
2 x ~2v ikäistä DualSenseä, joista molemmat täysin toimivia, eikä ole mitään kulumisen merkkejä. Julkaisussa ostetun PS4:n ohjain myös edelleen täysin toimiva, mutta siihen on vaihdettu akku kertaalleen.
Omat kokemukset pleikan ohjaimista samat, kestää paremmin kuin boxilla.
 
Oma Dualsense muuten hyvässä hapessa, mutta koira päässyt tattien kimppuun ja kumit näykkinyt pois (ei nielaissut niitä, onneksi). En ole jaksanut vaihtaa kun käytän pelkästään FIFAn ja exclujen pelaamiseen, joissa millintarkka liike ei ole prioriteetti joten driftailut sun muut eivät korostuu. Räiskintäpelit puolestaan pelaan tietenkin hiiri/näppis kombolla PC:llä.
 
Nyt on eka Frame gen toteutus konsoleille. Immortals of Aveumin konsoliversiot saanu tuen. Aika kiva homma, jos yleistyy ja miks ei yleetyisi. Kontrollerilla ei edes helposti huomaa vähän kohonnutta input Lagia. Tosin käytännössä vaatii vähintään 120Hz telsun/näytön, muuten on hirveä lagi, jonka tuntee selvästi jopa ohjaimella. VRR telkka/näyttö antaa tosin selvästi parhaan kokemuksen.

 
Omat kokemukset pleikan ohjaimista samat, kestää paremmin kuin boxilla.

2 x One-sukupolven ohjainta rokkaa vieläkin täysin, 1 x DS4 on täytynyt pistää fyllinkiä jo toiseen liipaisimeen ja akku on mallia parin tunnin päästä lataukseen.
 
Mielenkiintoista keskustelua, Näissä uusissa pädeissä on kyllä hyvin ilmeisesti säästelty kuluissa ja valittu paljon huonompaa osaa sisälle mitä ennen oli. Driftailu tuntuu olevan hyvinkin yleistä.

Omat kokemukset pleikan ohjaimista samat, kestää paremmin kuin boxilla.
Mulla on miltein samaa, perus PS4 sekä original Xbox one ohjaimet ovat ihan hyvä kuntoisia vielä, pleikka tosin hyvin vähällä käytöllä, Onen ohjaimesta on jo tatin päällysteet kulunut että se on ollut aika kovalla käytöllä myöskin Xbox 360 pädit toimii vielä ihan OK.
Perseestä vain tuo Dualsense kun ei jostain syystä osaa ladata Ankerin ns. laatu USB hubista jossa on vielä omat dedikoidut charging portit ja ulkoinen lisävirta töpseli
Eikös noissa ohjaimissa ole jotain tietyn tason "äly" hommaa jotka vaatii jonkin asteen kommunikointia latauspisteen kanssa. Että ihan mitkä tahansa perus usb aukot ei kelpaa.
 
Mielenkiintoista kyllä nähdä kuinka paljon codi game passissa lopulta liikuttaa numeroita - vai liikuttaako ollenkaan kuten nähtiin Starfieldin kanssa. Myös mielenkiintoista nähdä vedetäänkö kuinka ronski hinnankorotus palveluun jo ennen pelin saapumista vai vasta sen jälkeen. Tavallaan järkevää olisi katsoa ensiksi ilman hinnannostoa kuinka paljon numerot kasvaa. Ja jos ne eivät kasva niin sitten voi huolella nostaa hintaa game pass day one peleille. Eikö jotain huhua ollut, että ultimatella sitten jatkossa saisi nämä day one pelit ja palvelun tierejä muokattaisiin samalla.
 
Tuleekohan gamepassille kans uus hinta day1?

Mitä veikkaatte?
Ei voi vielä tietää. Varmasti kesäkuun Xboxin tilaisuudessa tulee infoa ja viimeistään lähempänä codin julkaisua.

Varaa hinnan nostoon kyllä on jos kilpailijoiden vastaavien palveluiden hintoihin vertaa.
 
Tää alkaa varmaan olemaan viimeinen yritys saada tilaajamääriä nousuun. Jos ei saavuteta tavoitteita, ei yllättäisi jos palvelusta luovutaan kokonaan tai hintaa korotetaan huomattavasti.

Harmi, koska olen nykyisen palvelun käyttäjä.
 
Tää alkaa varmaan olemaan viimeinen yritys saada tilaajamääriä nousuun. Jos ei saavuteta tavoitteita, ei yllättäisi jos palvelusta luovutaan kokonaan tai hintaa korotetaan huomattavasti.

Harmi, koska olen nykyisen palvelun käyttäjä.
Tuskin Microsoft on palvelusta luopumassa vaikka Codinkaan avulla ei paljoa kasvua tulisi kun tuohon on varmasti paljon rahaa jo laitettu.

Sitten leikkaillaan jostain muualta esimerkiksi suljetaan turhia studiota tai muuta mukavaa.
 
Tää alkaa varmaan olemaan viimeinen yritys saada tilaajamääriä nousuun. Jos ei saavuteta tavoitteita, ei yllättäisi jos palvelusta luovutaan kokonaan tai hintaa korotetaan huomattavasti.

Harmi, koska olen nykyisen palvelun käyttäjä.
Viimeinen? Nythän me pelaajat aletaan toden teolla hyötymään tuosta palvelusta :D palvelun hinta tulee kyllä nousemaan, viimeistään ensi vuonna.
Ps. On muuten activisionin pelit kunnon tarjouksessa MS Storessa.
 

Liitteet

  • IMG_20240528_213710.jpg
    IMG_20240528_213710.jpg
    286,3 KB · Luettu: 59
Tuskin Microsoft on palvelusta luopumassa vaikka Codinkaan avulla ei paljoa kasvua tulisi kun tuohon on varmasti paljon rahaa jo laitettu.

Sitten leikkaillaan jostain muualta esimerkiksi suljetaan turhia studiota tai muuta mukavaa.
Kyllä siinä moni ps4 pelaaja miettii että ostaakko se uusin 70€ codi, vai tämä 270€ paketti millä pääsee fps pelaamisessa ihan uudelle tasolle:cool:
 
Kyllä siinä moni ps4 pelaaja miettii että ostaakko se uusin 70€ codi, vai tämä 270€ paketti millä pääsee fps pelaamisessa ihan uudelle tasolle:cool:
Nytkö se rahan upottaminen onkin hyvä juttu vaikka voit pelata 70€ ostoksella samoin? :kahvi:
 
Nytkö se rahan upottaminen onkin hyvä juttu vaikka voit pelata 70€ ostoksella samoin? :kahvi:
Mulla on gamepass just sen takia ettei tartte ostaa nuita 70€ pelejä :hmm: Codeihin mulla on menny rahaa, monen vuoden gamepassin hinnan verran:rolleyes::confused2:
Enkä edes aloita vertailemaan ps4 ja Series S konsoleita, ei kovinkaan reilu vertailu pleikalle.
Edit. Vertailen sittenkin ;) 1080p&30fps vs 1440p&120/60fps. 500g hdd vs 500g ssd.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
280 208
Viestejä
4 820 706
Jäsenet
78 047
Uusin jäsen
pentti oja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom