- Liittynyt
- 27.02.2022
- Viestejä
- 868
Määrä =/= laatu, ottamatta kantaa kummankaan konsolin pelitarjontaan.Vuoden 2020 jälkeen tuplasti enemmän.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Määrä =/= laatu, ottamatta kantaa kummankaan konsolin pelitarjontaan.Vuoden 2020 jälkeen tuplasti enemmän.
Itsellä on kaikki kolme konsolia (ps5, series x ja switch), sillä ei juuri ole väliä paljonko peliä puskee firmat ulos, vaan sillä mitä laatu ja suosio on.Vuoden 2020 jälkeen tuplasti enemmän.
Imo tatit pitää olla just niinku xboxilla on Ku niitä käyttää, nii pleikkarilla hakkaa peukut toisiaan vastaan. En siis käytä peukalon päillä/kynsillä tatteja, vaa peukalon syrjällä ja hienomotoriikka tulee enempi kämmeneltä kuin peukalon nivelestä. Mitä ergonomiaan tulee, nii ps5-ohjain on muotoilultaan eniten xboxin ohjainta (joka on melko samana pysynyt) muistuttava kaikista pleikkarin ohjaimista.Ohjain on sonyllä valovuosia edellä ergonomiassa/ominaisuuksissa, mutta kyllä sillä xboxinkin huonolla tattien sijoittelulla yms pärjää, nipa on sitten oman tien kulkija
Oisko tapahtunut joku laskuvirhe sulla? Wikistä nopeasti katsottuna sony vs. microsoft game studios ei ainakaan moista eroa näy.Vuoden 2020 jälkeen tuplasti enemmän.
Just testailin tätä uutta isompiakkuista Dualsense v2:sta (2024 versio) Death Stranding PS5 versiossa kun siinä on hyvä peliaikalaskuri, ja akku kesti keskimäärin 16,5h pelaamista efektit täysillä ja kaiutin päällä. Jos täyteen ladatulla ohjaimella aloittaa pelin, niin perus 50h peli on kahdella latauksella läpi. Riittää mulle.Tullut FFXVI:tä pelatessa huomattua että pleikkarin ohjaimen akku on myös aivan naurettava. Järkevää tunkea niin paljon tekniikkaa/gimmickejä ohjaimeen kun uuden ohjaimen akku ei kestä 2 tuntia pelaamista ja kuluu vaan aikaa myöten huonommaksi.
Toimiiko PC:llä kaikki dualsensen ominaisuudet nykyään?Olisipa olemassa alusta jossa voisi käyttää sekä Dualsenseä että Xbox ohjainta oman mieltymyksen mukaan
Oho nyt tuo kuulostaa jo paljon paremmalle. Mulla tosiaan v1 Dualsense niin niissä on tuntunut kaikilla olevan ongelmia.Just testailin tätä uutta isompiakkuista Dualsense v2:sta (2024 versio) Death Stranding PS5 versiossa kun siinä on hyvä peliaikalaskuri, ja akku kesti keskimäärin 16,5h pelaamista efektit täysillä ja kaiutin päällä. Jos täyteen ladatulla ohjaimella aloittaa pelin, niin perus 50h peli on kahdella latauksella läpi. Riittää mulle.
Jos peli tukee niin kyllä, äkkiseltään esim R&C Rift Apart tukee haptic feedbackiä, adaptiivisia liipaisimia ymsToimiiko PC:llä kaikki dualsensen ominaisuudet nykyään?
Okei hyvä juttu. Olin siinä uskossa että juurikin esim liipaisimet ei toimisi.Jos peli tukee niin kyllä, äkkiseltään esim R&C Rift Apart tukee haptic feedbackiä, adaptiivisia liipaisimia yms
Kaikki toimii nykyään ja jopa langattomasti. Ennen oli joku rajoitus että piti USB:llä olla kiinni että toimi. Toki vaatii peliin spesifisen tuen kaikille.Okei hyvä juttu. Olin siinä uskossa että juurikin esim liipaisimet ei toimisi.
Vaatii kans pleikalla että peli kyseisiä ominaisuuksia tukee, jotta ne mitään tekisivät. Eikä taida sony pakottaa pelintekijöitä noita millään tapaa hyödyntämään.Kaikki toimii nykyään ja jopa langattomasti. Ennen oli joku rajoitus että piti USB:llä olla kiinni että toimi. Toki vaatii peliin spesifisen tuen kaikille.
steamin ohjainhallinnasta saa kans tehtyä jotain juttuja, esim. touch padin saa toimimaan hiirenä jos johonkin käyttöön moista tarvitsee. Joissain peleissä voi itse pelaaminen sujua tateilla hyvin, mutta joku valikko saattaa olla näppärämpi hiirellä tmv.PCXSense softalla saa myös luotua pelikohtaisia profiileja Dualsenselle mm hard stopit liipaisimille jos haluaa lyhyemmän travel distancen
Helldivers sekoilu taisi olla vasta alkua Sonyllä.
Helldivers ja GoT myynnissä vain niillä steam regioneilla joilla virallisesti toimii PSN.Mistä on kyse? Ei ihan aukea tuon yhden lauseen perusteella.
Juurikin näin.Helldivers ja GoT myynnissä vain niillä steam regioneilla joilla virallisesti toimii PSN.
Jännä että tähän asti myivät silti pelejä niihin maihin missä ei tueta PSN:ää. Nyt vasta ottavat takapakkia koska Helldivers sekoilusta tuli sanomista.Hyvä vain, että ei myydä peliä sinne alueille missä PSN ei pelitä kunnes ovat saaneet tuon PSN uudistettua.
On kyllä jännä minkälaiseen alamäkeen Destiny 2 joutui heti kun Sony osti Bungien. Pelissä oli potentiaalia. Harmi.Isot pörssiyhtiöt on ennen kaikkea olemassa työntekijöitä varten, ei niitä kiinnosta esimerkiksi tuotot
Raportti: Bungie pelkää henkensä edestä itsenäisyytensä menettämistä - Muropaketti.com
Bungien ilmapiirin kerrotaan murentuneen hiljattaisten irtisanomisten seurauksena.muropaketti.com
Vai että oikein oksettava. Ihan samaa se muillakin on. Bisnes on bisnestä eikä muuksi muutu. Ei voi olla niin vaikea ymmärtää.Hyvä vain, että ei myydä peliä sinne alueille missä PSN ei pelitä kunnes ovat saaneet tuon PSN uudistettua. Ja eiköhän hommia tehdä sen eteen, että mahdollisimman monessa maassa jatkossakin pleikkarin pelejä voisi pelata. Pleikkari kun kokee tarpeelliseksi muutkin markkina-alueet kuin jenkkilä ja brittilä.
Helvetti että on kyllä oksettava firma pelialalla. Vajaa vuosikymmen leikittiin pelaajien ystäviä ja sinisilmäisimmät tuntuivat tosissaan uskovan tähän. No miten on? Onko Microsoft tosi kiva ja symppis pikkuyhtiö pelialalla jonka kasvulle meidän kaikkien tulisi liputtaa? Tä?
Missä on muuten Phil Spencer ollut kaikki nämä päivät? Ennen on kovasti kiinnostanut antaa lausuntoja lehdistölle ja pelaavalle kansalle, mutta ilmeisesti nyt ei kiinnostakaan enää. Lieköhän toimii edes enää virassaan, kun taisi koko Game Pass olla alun alkajiaan hänen ideansa. Aika kalliiksi ideaksi Microsoftille se muodostuikin lopulta.
Bungielle on sentään kommunikoitu selkeästi tavoitteet ja toimenpiteet mitä tehdään jos niihin ei päästä. Toi Tangon keissi ainakin ulkopuolelta katsottuna ja saatavilla olevien tietojen perusteella on tullut aika yllätyksenä. Ensin kehutaan ja kehutaan ja sit yht’äkkiä vaan kirveestä.Isot pörssiyhtiöt on ennen kaikkea olemassa työntekijöitä varten, ei niitä kiinnosta esimerkiksi tuotot
Raportti: Bungie pelkää henkensä edestä itsenäisyytensä menettämistä - Muropaketti.com
Bungien ilmapiirin kerrotaan murentuneen hiljattaisten irtisanomisten seurauksena.muropaketti.com
Juuri näin. Mutta älkää vaan antako faktojen pilata narratiivia kuinka Sony on se paha tässä vertailussa.Bungielle on sentään kommunikoitu selkeästi tavoitteet ja toimenpiteet mitä tehdään jos niihin ei päästä. Toi Tangon keissi ainakin ulkopuolelta katsottuna ja saatavilla olevien tietojen perusteella on tullut aika yllätyksenä. Ensin kehutaan ja kehutaan ja sit yht’äkkiä vaan kirveestä.
Bungie kans irtisanoi työntekijöitä ihan omasta aloitteestaan, ei sen takia että sony olisi käskenyt. Itsenäinen studio kun on.
EA:n toimitusjohtaja Andrew Wilson on kiinnostunut lisäämään mainoksia täysihintaisiin AAA-peleihin. Andrew Wilsonilta kysyttiin EA:n tulosjulkistuksen yhteydessä, mitä mieltä hän on dynaamisten mainosten lisäämisestä AAA-tason peleihin. Wilsonin mukaan EA:llä työskentelee tälläkin hetkellä tiimejä, joiden tavoitteena on suunnitella ja miettiä, kuinka mainoksia voitaisiin lisätä peleihin fiksusti, kertoo Tom’s Hardware.
Luitko tuota juttua? Ei tuo kovinkaan ruusuiseltä vaikuttanut, eikä isojen firmojen käytös koskaan palvele työntekijää. Ei taida monikaan pelialan yritys jakaa hyvää tulosta työntekijöiden kanssa, mutta kun menee heikommin niin monoa tulee.Bungielle on sentään kommunikoitu selkeästi tavoitteet ja toimenpiteet mitä tehdään jos niihin ei päästä. Toi Tangon keissi ainakin ulkopuolelta katsottuna ja saatavilla olevien tietojen perusteella on tullut aika yllätyksenä. Ensin kehutaan ja kehutaan ja sit yht’äkkiä vaan kirveestä.
Bungie kans irtisanoi työntekijöitä ihan omasta aloitteestaan, ei sen takia että sony olisi käskenyt. Itsenäinen studio kun on.
En moista ole väittänytkään. Kunhan kirjoitin että homma on ainakin läpinäkyvästi esitetty, eikä tule yllätyksiä jos tavotteissa pysytään.Ei tuo kovinkaan ruusuiseltä vaikuttanut
Eniten tässä ihmetyttää miten tämä tulee uutisena porukalle. Ihan kuin irtisanomiset olisi jotenkin keksitty vasta parin vuoden sisään.Ihan samaa paskaa ne molemmat lafkat harrastaa. Ihan älytöntä, miten tässä asiassa poteroidutaan puolustelemaan "omaa leiriä" ja kiittämään "vastustajaa". Molemmat kaivaa paskaa esiin toisen puolen jutuista ja ummistaa silmät oman lempilapsen puuhille.
Eli siis:Isot pörssiyhtiöt on ennen kaikkea olemassa työntekijöitä varten, ei niitä kiinnosta esimerkiksi tuotot
Raportti: Bungie pelkää henkensä edestä itsenäisyytensä menettämistä - Muropaketti.com
Bungien ilmapiirin kerrotaan murentuneen hiljattaisten irtisanomisten seurauksena.muropaketti.com
Siinä on sattunu pikkusen pahempi pr moka, ei anna kovinkaan ammattimaista kuvaa hommasta.En moista ole väittänytkään. Kunhan kirjoitin että homma on ainakin läpinäkyvästi esitetty, eikä tule yllätyksiä jos tavotteissa pysytään.
Edelleen, vrt. toi tangon keissi missä julkisesti hypetetään ja kerrotaan että tullaan investoimaan lisää firmaan ja niin edelleen. Sit kirveestä.
Sony ei ainakaan ole parantanut Destiny 2:sta joten ei vissiin ollu kovin hyvät yrityskaupat kyseessä.Juu en ymmärrä mitä täällä jostain Bungiesta jauhetaan, Sony on toiminut tuon kanssa juuri niin hyvin kuin voi toimia yrityskaupoissa. Isot bonukset työntekijöille ja hands off meininki mikä ei tosin tunnu toimivan niin hyvin kuin toivoisi. Edellinen lisäri ainakin jätti toivomisen varaa ja vuosien varrella jo kauan ennen Sonyn mukaantuloa on Destiny-sarja osoittanut että kun se ottaa ensiksi kaksi askelta eteenpäin, on seuraavaksi taas aika ottaa yksi askel taaksepäin.
Taitaa olla itsenäinen studio.Sony ei ainakaan ole parantanut Destiny 2:sta joten ei vissiin ollu kovin hyvät yrityskaupat kyseessä.
Totta. Toisaalta Bungie on kyllä ollut melkoinen syöpäpesäke jo aiemminkin. Koko se oikeuskahakka Martinin kanssa, nyt myös hiljattain antoivat Salvatorelle kenkää (nää oli ne Halo peleistä tunnetut säveltäjät). Lisäksi jatkuvasti jankkaavat että "me kuunnellaan pelaajia" (eivät oikeasti kuuntele) ja pienillä muutoksilla on peliä ajettu syvemmälle ja syvemmälle tuohon GaaS suohon. Yhä röyhkeämmät mikromaksut ym. rahastus paskat ovat myös lisääntyneet sen jälkeen kun Sony tuon osti. Pelissä on myös nykyään p2w laskettavaa sisältöä.On kyllä jännä minkälaiseen alamäkeen Destiny 2 joutui heti kun Sony osti Bungien. Pelissä oli potentiaalia. Harmi.
Tämäpä juuri. Ei taida alkuperäisestä Bungiesta olla enää kuin nimi jäljellä.Totta. Toisaalta Bungie on kyllä ollut melkoinen syöpäpesäke jo aiemminkin. Koko se oikeuskahakka Martinin kanssa, nyt myös hiljattain antoivat Salvatorelle kenkää (nää oli ne Halo peleistä tunnetut säveltäjät). Lisäksi jatkuvasti jankkaavat että "me kuunnellaan pelaajia" (eivät oikeasti kuuntele) ja pienillä muutoksilla on peliä ajettu syvemmälle ja syvemmälle tuohon GaaS suohon. Yhä röyhkeämmät mikromaksut ym. rahastus paskat ovat myös lisääntyneet sen jälkeen kun Sony tuon osti. Pelissä on myös nykyään p2w laskettavaa sisältöä.
Harmi miten surkeaksi tuokin on mennyt. Tosin vähän kaikki on nykyään pelialalla mennyt surkeaksi. Pienempien studion ja ihan indie porukoiden pelit ovat huomattavasti parempia mitä nämä AAA tason studiot joidenka ainut funktio on tyydyttää sijoittajia jotka ei välitä videopeleistä ollenkaan.
Sitähän minä tai sinä emme tiedä kuinka paljon hedelmää tämä yrityskauppa lopulta on tuottanut. Ainoastaan se on varmaa, että näin kuluttajn näkökulmasta Sony on hoitanut Bungien suhteen yrityskauppansa erinomaisesti verrattuna vaikka tuohon miten Microsoft kohteli ostamiaan studioita kuten Arkane ja Tango.Sony ei ainakaan ole parantanut Destiny 2:sta joten ei vissiin ollu kovin hyvät yrityskaupat kyseessä.
Eiköhän se Kinect-aikakausi ja koko Xbox Onen julkistus ole edelleen se pahin aika Xboxille. Se sentään näkyy vieläkin.On kyllä ollut huvittavaa seurata ABK-kauppojen jälkeen mihin suuntaan Microsoftin osakkeet on mennyt pelaajien silmissä. ABK-kauppojen piti tuoda vihdoin sitä toivottua kukoistusta ja arvostusta Xboxille, mutta lopputulos ollut täysin päinvastainen ja nyt Xbox on jälleen samanlainen pilkankohde mitä se Don Mattricksin aikakaudella oli.
Siis Evil Withinit ja Ghostwire Tokyo on porukalle vieraita? Arkane Austin ei ole tehnyt kuin Prey:n (oli hyvä) ja Redfallin (en ole pelannut). Arkanen peleistä muuten Dishonoredit kuuluu yleissivistykseen, ja Deathloop oli mainio.Ja mitä näihin pelifirmojen sulkemiseen tulee niin kuinka moni näistä uutisista valittava on edes pelannut Tangon, Arkane Austinin tai muiden lafkojen pelejä...
Missä olet ollut viimeiset puoli vuotta? Iso syy Xboxin kasvojen menetykseen on ollut nimenomaan tuo kuinka jatkossa kaikki Xbox-yksinoikeudet pyritään tuomaan kaikille alustoille, mukaanluettuna pleikkarille.Ymmärrettävää toki että toista osapuolta harmittaa kun ei saa tulevaisuudessa mahdollisesti omalle valitsemalleen muovilaatikolleen joitain pelejä kun yhtiöt ovat toisen firman omistuksessa.
Ja mitä näihin pelifirmojen sulkemiseen tulee niin kuinka moni näistä uutisista valittava on edes pelannut Tangon, Arkane Austinin tai muiden lafkojen pelejä...
Siinä kohtaa, kun jaksaisin välittää jonkun twitter-käyttäjän mielipiteestä niin olisi varmaan aika lopetella pelaaminen harrastuksena.Siinä kohtaa, kun twitterissä konsolisoturien esi-isä timdogi on pakotettu vaihtamaan leiriä kaikkien näiden sukupolvien jälkeen, kielii todellakin se siitä, että xboxilla on vedetty päätökset aivan päin vittua viime aikoina.
Mikä yhdisti suljettuja firmoja? Se et niiden pelit ilmestyi myös Sonylle. Sea of thieves on mainio peli, mut muuten on Rarella ollu hiljaista, joten nyt lypsettiin tuolla loput rahat pleikka pelaajilta ja seuraavaksi lappu luukulleXbox will go through further restructuration in July, according to Brad Sams
https://youtu.be/Jy0OF2izqQ0?t=253www.resetera.com
Kuten Bloomberg myös muutama päivä sitten osasi kertoa, mahdollisesti lisää studioiden sulkuja on luvassa. Itse veikkaan, että Ninja Theory, The Initiative tai Double Fine on seuraavana listalla, eniten ehkä kallistun Ninja Theoryn suuntaan syistä että:
- yhtiön historian aikana näiltä ei ole tullut ulos mitään isoa rahasampoa
- jo yksi flopannut ja vähin äänin lopetettu peli Bleeding Edge löytyy Microsoftin valvovan silmän alla
- yhtiön perustaja ja Hellblade-projektin isä Tameem Antoniades lähti yhtiöstä julkisesti mitään ilmoittamatta pari vuotta sitten
- Hellblade 2:ta on työstetty jo kohta 7 vuotta ja tuloksena on 7-8h peli joka tuskin hirveästi tuo rahaa kassaa. Peli on ulkonäöllisesti erittäin hiottu mutta se hiominen ei ikinä ole halpaa lystiä. Onko pelin budjetti jo käytettynä koska Microsoft ei ole mitenkään mainostanut tätä peliä vaikka se julkaistaan alle 2vk sisään?
- HB2 jälkeen siellä on ilmeisesti jokin Project Mara tekeillä joka tuntuu pikemminkin joltakin intohimoprojektilta jossa kokeillaan vähän uusia juttuja tarinankerronnallisesti. Tästäkin julkistuksesta on jo 4 vuotta ja sen jälkeen mitään ei ole kuulunut.
Elämme kyllä surullisia aikoja videopelialalla.
Vanhoja tai ei, mutta hemmetin hyviä kaikki. Itsellä Plegelle kaikki nuo ostettuna.Oho Game Passiin tulee vuosia vanhoja Crash Bandicoot pelejä
Uusin on melkein vuoden vanhaOho Game Passiin tulee vuosia vanhoja Crash Bandicoot pelejä
CB 1-3 on ihan hyvää viihdettä. Yhtä lukuunottamatta olleet PS Plussassa jo aikoja sitten. Mutta tottakai ne on upeita juttuja nyt kun viimeinkin Game Passiin löysivät tiensäVanhoja tai ei, mutta hemmetin hyviä kaikki. Itsellä Plegelle kaikki nuo ostettuna.