PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Vuoden 2020 jälkeen tuplasti enemmän.
Itsellä on kaikki kolme konsolia (ps5, series x ja switch), sillä ei juuri ole väliä paljonko peliä puskee firmat ulos, vaan sillä mitä laatu ja suosio on.

Switch on ollut ihan vitsi, ekan zeldan jälkeen ei ole juuri tullut koskettua ja suurin osa nipan peleistä on täyttä paskaa & kierrätystä omaan makuun, kun wiiu:n omistan niin sen pelejä paljolti kierrätettiin ja rauta on kuraa

PS5 tuo selkeästi parhaat yksinpelit ja yleisen kokemuksen

Series X tuo omat juttunsa, mopo series s vaan rajoittaa liikaa, gamepass "1€ kikalla" oli 5/5 mutta täyttä hintaa en kyllä tule maksamaan jahka tuo loppuu

Turha noita on fanittaa henkeen ja vereen, jokaiselle jotakin ja toisen suosikit on toiselle paskaa, esim mario Odyssey jota kehuttiin maasta taivaisiin oli itsestä ehkä sen vuoden huonoin peli mitä tuli pelattua.

Kyllä Sony on työntänyt selvästi enemmän yksinpelikokemuksia ja xbox vasta pääsee vauhtiin pikkuhiljaa

Ohjain on sonyllä valovuosia edellä ergonomiassa/ominaisuuksissa, mutta kyllä sillä xboxinkin huonolla tattien sijoittelulla yms pärjää, nipa on sitten oman tien kulkija
 
Ohjain on sonyllä valovuosia edellä ergonomiassa/ominaisuuksissa, mutta kyllä sillä xboxinkin huonolla tattien sijoittelulla yms pärjää, nipa on sitten oman tien kulkija
Imo tatit pitää olla just niinku xboxilla on :) Ku niitä käyttää, nii pleikkarilla hakkaa peukut toisiaan vastaan. En siis käytä peukalon päillä/kynsillä tatteja, vaa peukalon syrjällä ja hienomotoriikka tulee enempi kämmeneltä kuin peukalon nivelestä. Mitä ergonomiaan tulee, nii ps5-ohjain on muotoilultaan eniten xboxin ohjainta (joka on melko samana pysynyt) muistuttava kaikista pleikkarin ohjaimista.

Tarkemminottaen peukalolla ohjaan horisontaalisesti ja vertikaalinen (eteen/taakse) liike tulee muualta kämmeneltä. Peukku on aika suorana. Kai tää on vähä sama ku hiiren eri otteissa.
 
Viimeksi muokattu:
Tullut FFXVI:tä pelatessa huomattua että pleikkarin ohjaimen akku on myös aivan naurettava. Järkevää tunkea niin paljon tekniikkaa/gimmickejä ohjaimeen kun uuden ohjaimen akku ei kestä 2 tuntia pelaamista ja kuluu vaan aikaa myöten huonommaksi. :rolleyes:

Toisaalta ei nykyisin jaksa pitempiä sessioita pelatakkaan mutta Xbox ohjaimen sisään kun iskee vaan ikean ladattavat 2450mahin akut niin niitä joutuu latailemaan ehkä parin viikon välein.
 
Tullut FFXVI:tä pelatessa huomattua että pleikkarin ohjaimen akku on myös aivan naurettava. Järkevää tunkea niin paljon tekniikkaa/gimmickejä ohjaimeen kun uuden ohjaimen akku ei kestä 2 tuntia pelaamista ja kuluu vaan aikaa myöten huonommaksi. :rolleyes:
Just testailin tätä uutta isompiakkuista Dualsense v2:sta (2024 versio) Death Stranding PS5 versiossa kun siinä on hyvä peliaikalaskuri, ja akku kesti keskimäärin 16,5h pelaamista efektit täysillä ja kaiutin päällä. Jos täyteen ladatulla ohjaimella aloittaa pelin, niin perus 50h peli on kahdella latauksella läpi. Riittää mulle.
 
Just testailin tätä uutta isompiakkuista Dualsense v2:sta (2024 versio) Death Stranding PS5 versiossa kun siinä on hyvä peliaikalaskuri, ja akku kesti keskimäärin 16,5h pelaamista efektit täysillä ja kaiutin päällä. Jos täyteen ladatulla ohjaimella aloittaa pelin, niin perus 50h peli on kahdella latauksella läpi. Riittää mulle.
Oho nyt tuo kuulostaa jo paljon paremmalle. Mulla tosiaan v1 Dualsense niin niissä on tuntunut kaikilla olevan ongelmia.
 
Kaikki toimii nykyään ja jopa langattomasti. Ennen oli joku rajoitus että piti USB:llä olla kiinni että toimi. Toki vaatii peliin spesifisen tuen kaikille.
Vaatii kans pleikalla että peli kyseisiä ominaisuuksia tukee, jotta ne mitään tekisivät. Eikä taida sony pakottaa pelintekijöitä noita millään tapaa hyödyntämään.

Eli yhtä hyvin toimii pc:llä ku pleikallaki. Bonuksena voi driftausvapaalla rakenteella olevaa ohjainta käyttää muihin ku dual sense peleihin.
 
PCXSense softalla saa myös luotua pelikohtaisia profiileja Dualsenselle mm hard stopit liipaisimille jos haluaa lyhyemmän travel distancen
 
Juu no sittenhän tuo on mukavasti mennyt eteenpäin kun kaikki toimii noin mallikkaasti :thumbsup:
 
PCXSense softalla saa myös luotua pelikohtaisia profiileja Dualsenselle mm hard stopit liipaisimille jos haluaa lyhyemmän travel distancen
steamin ohjainhallinnasta saa kans tehtyä jotain juttuja, esim. touch padin saa toimimaan hiirenä jos johonkin käyttöön moista tarvitsee. Joissain peleissä voi itse pelaaminen sujua tateilla hyvin, mutta joku valikko saattaa olla näppärämpi hiirellä tmv.

Dual sense optimoiduissa peleissä sit peli määrittää toki kaiken ja omia virityksiä ei saa tehtyä.
 
Hyvä vain, että ei myydä peliä sinne alueille missä PSN ei pelitä kunnes ovat saaneet tuon PSN uudistettua. Ja eiköhän hommia tehdä sen eteen, että mahdollisimman monessa maassa jatkossakin pleikkarin pelejä voisi pelata. Pleikkari kun kokee tarpeelliseksi muutkin markkina-alueet kuin jenkkilä ja brittilä.

GNLmldhXUAAZYX1.png


Helvetti että on kyllä oksettava firma pelialalla. Vajaa vuosikymmen leikittiin pelaajien ystäviä ja sinisilmäisimmät tuntuivat tosissaan uskovan tähän. No miten on? Onko Microsoft tosi kiva ja symppis pikkuyhtiö pelialalla jonka kasvulle meidän kaikkien tulisi liputtaa? Tä?

Missä on muuten Phil Spencer ollut kaikki nämä päivät? Ennen on kovasti kiinnostanut antaa lausuntoja lehdistölle ja pelaavalle kansalle, mutta ilmeisesti nyt ei kiinnostakaan enää. Lieköhän toimii edes enää virassaan, kun taisi koko Game Pass olla alun alkajiaan hänen ideansa. Aika kalliiksi ideaksi Microsoftille se muodostuikin lopulta.
 
Hyvä vain, että ei myydä peliä sinne alueille missä PSN ei pelitä kunnes ovat saaneet tuon PSN uudistettua.
Jännä että tähän asti myivät silti pelejä niihin maihin missä ei tueta PSN:ää. :lol: Nyt vasta ottavat takapakkia koska Helldivers sekoilusta tuli sanomista.

Sonyn ahneudella ei ole rajaa.
Isot pörssiyhtiöt on ennen kaikkea olemassa työntekijöitä varten, ei niitä kiinnosta esimerkiksi tuotot:hmm:
On kyllä jännä minkälaiseen alamäkeen Destiny 2 joutui heti kun Sony osti Bungien. Pelissä oli potentiaalia. Harmi.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä vain, että ei myydä peliä sinne alueille missä PSN ei pelitä kunnes ovat saaneet tuon PSN uudistettua. Ja eiköhän hommia tehdä sen eteen, että mahdollisimman monessa maassa jatkossakin pleikkarin pelejä voisi pelata. Pleikkari kun kokee tarpeelliseksi muutkin markkina-alueet kuin jenkkilä ja brittilä.

GNLmldhXUAAZYX1.png


Helvetti että on kyllä oksettava firma pelialalla. Vajaa vuosikymmen leikittiin pelaajien ystäviä ja sinisilmäisimmät tuntuivat tosissaan uskovan tähän. No miten on? Onko Microsoft tosi kiva ja symppis pikkuyhtiö pelialalla jonka kasvulle meidän kaikkien tulisi liputtaa? Tä?

Missä on muuten Phil Spencer ollut kaikki nämä päivät? Ennen on kovasti kiinnostanut antaa lausuntoja lehdistölle ja pelaavalle kansalle, mutta ilmeisesti nyt ei kiinnostakaan enää. Lieköhän toimii edes enää virassaan, kun taisi koko Game Pass olla alun alkajiaan hänen ideansa. Aika kalliiksi ideaksi Microsoftille se muodostuikin lopulta.
Vai että oikein oksettava. Ihan samaa se muillakin on. Bisnes on bisnestä eikä muuksi muutu. Ei voi olla niin vaikea ymmärtää.
 
Isot pörssiyhtiöt on ennen kaikkea olemassa työntekijöitä varten, ei niitä kiinnosta esimerkiksi tuotot:hmm:
Bungielle on sentään kommunikoitu selkeästi tavoitteet ja toimenpiteet mitä tehdään jos niihin ei päästä. Toi Tangon keissi ainakin ulkopuolelta katsottuna ja saatavilla olevien tietojen perusteella on tullut aika yllätyksenä. Ensin kehutaan ja kehutaan ja sit yht’äkkiä vaan kirveestä.

Bungie kans irtisanoi työntekijöitä ihan omasta aloitteestaan, ei sen takia että sony olisi käskenyt. Itsenäinen studio kun on.
 
Bungielle on sentään kommunikoitu selkeästi tavoitteet ja toimenpiteet mitä tehdään jos niihin ei päästä. Toi Tangon keissi ainakin ulkopuolelta katsottuna ja saatavilla olevien tietojen perusteella on tullut aika yllätyksenä. Ensin kehutaan ja kehutaan ja sit yht’äkkiä vaan kirveestä.

Bungie kans irtisanoi työntekijöitä ihan omasta aloitteestaan, ei sen takia että sony olisi käskenyt. Itsenäinen studio kun on.
Juuri näin. Mutta älkää vaan antako faktojen pilata narratiivia kuinka Sony on se paha tässä vertailussa.


EA haluaisi lisätä mainoksia täysihintaisiin AAA-tason peleihin - Muropaketti.com

EA:n toimitusjohtaja Andrew Wilson on kiinnostunut lisäämään mainoksia täysihintaisiin AAA-peleihin. Andrew Wilsonilta kysyttiin EA:n tulosjulkistuksen yhteydessä, mitä mieltä hän on dynaamisten mainosten lisäämisestä AAA-tason peleihin. Wilsonin mukaan EA:llä työskentelee tälläkin hetkellä tiimejä, joiden tavoitteena on suunnitella ja miettiä, kuinka mainoksia voitaisiin lisätä peleihin fiksusti, kertoo Tom’s Hardware.

Tämä on sellaista syöpää jota ei kaivata peleihin. Microsoft on myös puuhaillut asian parissa.
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän noille Microsoftin sulkemille studioille ole jo aikoja sitten asetettu tavoitteet mitkä eivät ole tulleet täyteen joten studioiden sulkeminen on ollut ainoa vaihtoehto.

Voidaa toki täällä pyöritellä asioita niin paljon kuin halutaan mutta eivät nämä jutut niin yksinkertaisia ole mitä jossain sosiaalisessa mediassa näkyy ja kerrotaan.
 
Ihan samaa paskaa ne molemmat lafkat harrastaa. Ihan älytöntä, miten tässä asiassa poteroidutaan puolustelemaan "omaa leiriä" ja kivittämään "vastustajaa". Molemmat kaivaa paskaa esiin toisen puolen jutuista ja ummistaa silmät oman lempilapsen puuhille. :smoke:
 
Viimeksi muokattu:
Bungielle on sentään kommunikoitu selkeästi tavoitteet ja toimenpiteet mitä tehdään jos niihin ei päästä. Toi Tangon keissi ainakin ulkopuolelta katsottuna ja saatavilla olevien tietojen perusteella on tullut aika yllätyksenä. Ensin kehutaan ja kehutaan ja sit yht’äkkiä vaan kirveestä.

Bungie kans irtisanoi työntekijöitä ihan omasta aloitteestaan, ei sen takia että sony olisi käskenyt. Itsenäinen studio kun on.
Luitko tuota juttua? Ei tuo kovinkaan ruusuiseltä vaikuttanut, eikä isojen firmojen käytös koskaan palvele työntekijää. Ei taida monikaan pelialan yritys jakaa hyvää tulosta työntekijöiden kanssa, mutta kun menee heikommin niin monoa tulee.
 
Ei tuo kovinkaan ruusuiseltä vaikuttanut
En moista ole väittänytkään. Kunhan kirjoitin että homma on ainakin läpinäkyvästi esitetty, eikä tule yllätyksiä jos tavotteissa pysytään.

Edelleen, vrt. toi tangon keissi missä julkisesti hypetetään ja kerrotaan että tullaan investoimaan lisää firmaan ja niin edelleen. Sit kirveestä.
 
Ihan samaa paskaa ne molemmat lafkat harrastaa. Ihan älytöntä, miten tässä asiassa poteroidutaan puolustelemaan "omaa leiriä" ja kiittämään "vastustajaa". Molemmat kaivaa paskaa esiin toisen puolen jutuista ja ummistaa silmät oman lempilapsen puuhille. :smoke:
Eniten tässä ihmetyttää miten tämä tulee uutisena porukalle. Ihan kuin irtisanomiset olisi jotenkin keksitty vasta parin vuoden sisään.
 
Isot pörssiyhtiöt on ennen kaikkea olemassa työntekijöitä varten, ei niitä kiinnosta esimerkiksi tuotot:hmm:
Eli siis:
Yritys A ostaa yrityksen B
Yritys A kertoo yritykselle B että saavat jatkaa toimintaansa itsenäisenä mikäli tietyt tavoitteet täyttyvät
Yritys B pelkää että tavoitteet eivät täyty, irtisanovat ihmisiä jotta kulut saadaan alas
Yritys A on tässä paha? :hmm: Bisnes ei ole hyväntekeväisyyttä, ei Sony Bungieta ilmaiseksi saanut.
Ei sillä etteikö Sony muuten olisi paska lafka, mutta en tässä tapauksessa näe miksi olisi heidän syy
 
En moista ole väittänytkään. Kunhan kirjoitin että homma on ainakin läpinäkyvästi esitetty, eikä tule yllätyksiä jos tavotteissa pysytään.

Edelleen, vrt. toi tangon keissi missä julkisesti hypetetään ja kerrotaan että tullaan investoimaan lisää firmaan ja niin edelleen. Sit kirveestä.
Siinä on sattunu pikkusen pahempi pr moka, ei anna kovinkaan ammattimaista kuvaa hommasta.
 
Juu en ymmärrä mitä täällä jostain Bungiesta jauhetaan, Sony on toiminut tuon kanssa juuri niin hyvin kuin voi toimia yrityskaupoissa. Isot bonukset työntekijöille ja hands off meininki mikä ei tosin tunnu toimivan niin hyvin kuin toivoisi. Edellinen lisäri ainakin jätti toivomisen varaa ja vuosien varrella jo kauan ennen Sonyn mukaantuloa on Destiny-sarja osoittanut että kun se ottaa ensiksi kaksi askelta eteenpäin, on seuraavaksi taas aika ottaa yksi askel taaksepäin.
 
Juu en ymmärrä mitä täällä jostain Bungiesta jauhetaan, Sony on toiminut tuon kanssa juuri niin hyvin kuin voi toimia yrityskaupoissa. Isot bonukset työntekijöille ja hands off meininki mikä ei tosin tunnu toimivan niin hyvin kuin toivoisi. Edellinen lisäri ainakin jätti toivomisen varaa ja vuosien varrella jo kauan ennen Sonyn mukaantuloa on Destiny-sarja osoittanut että kun se ottaa ensiksi kaksi askelta eteenpäin, on seuraavaksi taas aika ottaa yksi askel taaksepäin.
Sony ei ainakaan ole parantanut Destiny 2:sta joten ei vissiin ollu kovin hyvät yrityskaupat kyseessä. :kahvi:
 
Sony ei ainakaan ole parantanut Destiny 2:sta joten ei vissiin ollu kovin hyvät yrityskaupat kyseessä. :kahvi:
Taitaa olla itsenäinen studio.

Olisiko siis mielestäsi sonyn pitänyt ottaa voimakkaampi ote ostamastaan studiosta? Sen sijaan että antavat tehdä mitä haluavat, kunhan kannattavuus on jossain minimitavoitteessa.
 
On kyllä jännä minkälaiseen alamäkeen Destiny 2 joutui heti kun Sony osti Bungien. Pelissä oli potentiaalia. Harmi.
Totta. Toisaalta Bungie on kyllä ollut melkoinen syöpäpesäke jo aiemminkin. Koko se oikeuskahakka Martinin kanssa, nyt myös hiljattain antoivat Salvatorelle kenkää (nää oli ne Halo peleistä tunnetut säveltäjät). Lisäksi jatkuvasti jankkaavat että "me kuunnellaan pelaajia" (eivät oikeasti kuuntele) ja pienillä muutoksilla on peliä ajettu syvemmälle ja syvemmälle tuohon GaaS suohon. Yhä röyhkeämmät mikromaksut ym. rahastus paskat ovat myös lisääntyneet sen jälkeen kun Sony tuon osti. Pelissä on myös nykyään p2w laskettavaa sisältöä.

Harmi miten surkeaksi tuokin on mennyt. Tosin vähän kaikki on nykyään pelialalla mennyt surkeaksi. Pienempien studion ja ihan indie porukoiden pelit ovat huomattavasti parempia mitä nämä AAA tason studiot joidenka ainut funktio on tyydyttää sijoittajia jotka ei välitä videopeleistä ollenkaan.
 
Totta. Toisaalta Bungie on kyllä ollut melkoinen syöpäpesäke jo aiemminkin. Koko se oikeuskahakka Martinin kanssa, nyt myös hiljattain antoivat Salvatorelle kenkää (nää oli ne Halo peleistä tunnetut säveltäjät). Lisäksi jatkuvasti jankkaavat että "me kuunnellaan pelaajia" (eivät oikeasti kuuntele) ja pienillä muutoksilla on peliä ajettu syvemmälle ja syvemmälle tuohon GaaS suohon. Yhä röyhkeämmät mikromaksut ym. rahastus paskat ovat myös lisääntyneet sen jälkeen kun Sony tuon osti. Pelissä on myös nykyään p2w laskettavaa sisältöä.

Harmi miten surkeaksi tuokin on mennyt. Tosin vähän kaikki on nykyään pelialalla mennyt surkeaksi. Pienempien studion ja ihan indie porukoiden pelit ovat huomattavasti parempia mitä nämä AAA tason studiot joidenka ainut funktio on tyydyttää sijoittajia jotka ei välitä videopeleistä ollenkaan.
Tämäpä juuri. Ei taida alkuperäisestä Bungiesta olla enää kuin nimi jäljellä.
 
Sony ei ainakaan ole parantanut Destiny 2:sta joten ei vissiin ollu kovin hyvät yrityskaupat kyseessä. :kahvi:
Sitähän minä tai sinä emme tiedä kuinka paljon hedelmää tämä yrityskauppa lopulta on tuottanut. Ainoastaan se on varmaa, että näin kuluttajn näkökulmasta Sony on hoitanut Bungien suhteen yrityskauppansa erinomaisesti verrattuna vaikka tuohon miten Microsoft kohteli ostamiaan studioita kuten Arkane ja Tango.

On kyllä ollut huvittavaa seurata ABK-kauppojen jälkeen mihin suuntaan Microsoftin osakkeet on mennyt pelaajien silmissä. ABK-kauppojen piti tuoda vihdoin sitä toivottua kukoistusta ja arvostusta Xboxille, mutta lopputulos ollut täysin päinvastainen ja nyt Xbox on jälleen samanlainen pilkankohde mitä se Don Mattricksin aikakaudella oli. :thumbsup:
 
On kyllä ollut huvittavaa seurata ABK-kauppojen jälkeen mihin suuntaan Microsoftin osakkeet on mennyt pelaajien silmissä. ABK-kauppojen piti tuoda vihdoin sitä toivottua kukoistusta ja arvostusta Xboxille, mutta lopputulos ollut täysin päinvastainen ja nyt Xbox on jälleen samanlainen pilkankohde mitä se Don Mattricksin aikakaudella oli. :thumbsup:
Eiköhän se Kinect-aikakausi ja koko Xbox Onen julkistus ole edelleen se pahin aika Xboxille. Se sentään näkyy vieläkin.

Ymmärrettävää toki että toista osapuolta harmittaa kun ei saa tulevaisuudessa mahdollisesti omalle valitsemalleen muovilaatikolleen joitain pelejä kun yhtiöt ovat toisen firman omistuksessa.

Ja mitä näihin pelifirmojen sulkemiseen tulee niin kuinka moni näistä uutisista valittava on edes pelannut Tangon, Arkane Austinin tai muiden lafkojen pelejä...:kahvi:
 
Ja mitä näihin pelifirmojen sulkemiseen tulee niin kuinka moni näistä uutisista valittava on edes pelannut Tangon, Arkane Austinin tai muiden lafkojen pelejä...:kahvi:
Siis Evil Withinit ja Ghostwire Tokyo on porukalle vieraita? Arkane Austin ei ole tehnyt kuin Prey:n (oli hyvä) ja Redfallin (en ole pelannut). Arkanen peleistä muuten Dishonoredit kuuluu yleissivistykseen, ja Deathloop oli mainio.
 
Ymmärrettävää toki että toista osapuolta harmittaa kun ei saa tulevaisuudessa mahdollisesti omalle valitsemalleen muovilaatikolleen joitain pelejä kun yhtiöt ovat toisen firman omistuksessa.

Ja mitä näihin pelifirmojen sulkemiseen tulee niin kuinka moni näistä uutisista valittava on edes pelannut Tangon, Arkane Austinin tai muiden lafkojen pelejä...:kahvi:
Missä olet ollut viimeiset puoli vuotta? Iso syy Xboxin kasvojen menetykseen on ollut nimenomaan tuo kuinka jatkossa kaikki Xbox-yksinoikeudet pyritään tuomaan kaikille alustoille, mukaanluettuna pleikkarille.

Mitä boldattuun tulee niin aika moni varmasti on pelannut jotain näiden yhtiöiden pelejä. Ja vaikka ei olisi niin mitä sitten? Ahne veto ahneelta yhtiöltä. On se kumma, että tätäkin Microsoftin päätöstä tarvii sinunlaisesi ihmisten puolustella vain siksi, että se mustavihreä pelikonsoli löytyy kotoa.

Siinä kohtaa, kun twitterissä konsolisoturien esi-isä timdogi on pakotettu vaihtamaan leiriä kaikkien näiden sukupolvien jälkeen, kielii todellakin se siitä, että xboxilla on vedetty päätökset aivan päin vittua viime aikoina.

Z6IBS25 (1).jpeg
 
Siinä kohtaa, kun twitterissä konsolisoturien esi-isä timdogi on pakotettu vaihtamaan leiriä kaikkien näiden sukupolvien jälkeen, kielii todellakin se siitä, että xboxilla on vedetty päätökset aivan päin vittua viime aikoina.
Siinä kohtaa, kun jaksaisin välittää jonkun twitter-käyttäjän mielipiteestä niin olisi varmaan aika lopetella pelaaminen harrastuksena. :facepalm:
 

Kuten Bloomberg myös muutama päivä sitten osasi kertoa, mahdollisesti lisää studioiden sulkuja on luvassa. Itse veikkaan, että Ninja Theory, The Initiative tai Double Fine on seuraavana listalla, eniten ehkä kallistun Ninja Theoryn suuntaan syistä että:
- yhtiön historian aikana näiltä ei ole tullut ulos mitään isoa rahasampoa
- jo yksi flopannut ja vähin äänin lopetettu peli Bleeding Edge löytyy Microsoftin valvovan silmän alla
- yhtiön perustaja ja Hellblade-projektin isä Tameem Antoniades lähti yhtiöstä julkisesti mitään ilmoittamatta pari vuotta sitten
- Hellblade 2:ta on työstetty jo kohta 7 vuotta ja tuloksena on 7-8h peli joka tuskin hirveästi tuo rahaa kassaa. Peli on ulkonäöllisesti erittäin hiottu mutta se hiominen ei ikinä ole halpaa lystiä. Onko pelin budjetti jo käytettynä koska Microsoft ei ole mitenkään mainostanut tätä peliä vaikka se julkaistaan alle 2vk sisään?
- HB2 jälkeen siellä on ilmeisesti jokin Project Mara tekeillä joka tuntuu pikemminkin joltakin intohimoprojektilta jossa kokeillaan vähän uusia juttuja tarinankerronnallisesti. Tästäkin julkistuksesta on jo 4 vuotta ja sen jälkeen mitään ei ole kuulunut.

Elämme kyllä surullisia aikoja videopelialalla.
 
Ymmärrän toisaalta tämän kouhkaamisen, koska pleikan myydyimpiä pelejä on pitkään ollut cod:it. Nyt nuo pelit saapuu day1 kilpailijan palveluun, kun taas pleikan pelaajat pulittaa pelistä sen 70€
Siihen päälle hellblade 2, Indiana Jones ja yllättävänkin äkkiä markkinoille mahdollisesti ilmestyvä doom:cool:
 

Kuten Bloomberg myös muutama päivä sitten osasi kertoa, mahdollisesti lisää studioiden sulkuja on luvassa. Itse veikkaan, että Ninja Theory, The Initiative tai Double Fine on seuraavana listalla, eniten ehkä kallistun Ninja Theoryn suuntaan syistä että:
- yhtiön historian aikana näiltä ei ole tullut ulos mitään isoa rahasampoa
- jo yksi flopannut ja vähin äänin lopetettu peli Bleeding Edge löytyy Microsoftin valvovan silmän alla
- yhtiön perustaja ja Hellblade-projektin isä Tameem Antoniades lähti yhtiöstä julkisesti mitään ilmoittamatta pari vuotta sitten
- Hellblade 2:ta on työstetty jo kohta 7 vuotta ja tuloksena on 7-8h peli joka tuskin hirveästi tuo rahaa kassaa. Peli on ulkonäöllisesti erittäin hiottu mutta se hiominen ei ikinä ole halpaa lystiä. Onko pelin budjetti jo käytettynä koska Microsoft ei ole mitenkään mainostanut tätä peliä vaikka se julkaistaan alle 2vk sisään?
- HB2 jälkeen siellä on ilmeisesti jokin Project Mara tekeillä joka tuntuu pikemminkin joltakin intohimoprojektilta jossa kokeillaan vähän uusia juttuja tarinankerronnallisesti. Tästäkin julkistuksesta on jo 4 vuotta ja sen jälkeen mitään ei ole kuulunut.

Elämme kyllä surullisia aikoja videopelialalla.
Mikä yhdisti suljettuja firmoja? Se et niiden pelit ilmestyi myös Sonylle. Sea of thieves on mainio peli, mut muuten on Rarella ollu hiljaista, joten nyt lypsettiin tuolla loput rahat pleikka pelaajilta ja seuraavaksi lappu luukulle:notworthy:
Mutta vähän positiivisuutta tähän loppuun. Kohta pääsee pelaamaan muksujen kans crashiä :cool:
Lähde:trust me bro
 

Liitteet

  • FB_IMG_1715461119446.jpg
    FB_IMG_1715461119446.jpg
    58,5 KB · Luettu: 48
Viimeksi muokattu:
Vanhoja tai ei, mutta hemmetin hyviä kaikki. Itsellä Plegelle kaikki nuo ostettuna.
CB 1-3 on ihan hyvää viihdettä. Yhtä lukuunottamatta olleet PS Plussassa jo aikoja sitten. Mutta tottakai ne on upeita juttuja nyt kun viimeinkin Game Passiin löysivät tiensä :sclap:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 341
Viestejä
4 505 021
Jäsenet
74 383
Uusin jäsen
pskrn

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom