PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Liitteet

  • roblox-user-growth.png
    roblox-user-growth.png
    230,8 KB · Luettu: 21
  • roblox-daily-active-users-growth.png
    roblox-daily-active-users-growth.png
    185,4 KB · Luettu: 24
  • Screenshot_20240518_123406.jpg
    Screenshot_20240518_123406.jpg
    112,5 KB · Luettu: 24
Viimeksi muokattu:
Onpa kerrassaan jännä homma :rolleyes:
Play kaupassa myös ihan suosittu.
Pc>Nintendo>sony>roblox>xbox ?

Melkosta.

Miten yksittäisen pienehkön markkina-alueen yhden kolmannen osapuolen kauppapaikan myynneistä kohkaaminen liittyy ketjuun? Eikö jokainen amazonin kautta myyty softatuote ole lähtökohtaisesti muutenkin huono juttu näille ketjun firmoille? Epäonnistuttu myymään omissa kanavissa maksimikatteilla.
 
Pc>Nintendo>sony>roblox>xbox ?

Melkosta.

Miten yksittäisen pienehkön markkina-alueen yhden kolmannen osapuolen kauppapaikan myynneistä kohkaaminen liittyy ketjuun? Eikö jokainen amazonin kautta myyty softatuote ole lähtökohtaisesti muutenkin huono juttu näille ketjun firmoille? Epäonnistuttu myymään omissa kanavissa maksimikatteilla.
Miksi ei kuuluisi tänne? Toki tuossa vielä isomman markkina-alueen otanta.
Nämä on lähinnä vastapainoa teidän jatkuville "nyt lyötiin viimeinen naula arkkuun" höpötyksille:D
Myös studioitten niittäminen näyttää jatkuvan. Eiku mitä...
 
Viimeksi muokattu:
Osaatko sisäistää tekstejä joita luet ollenkaan? Krediiteistä on kokoajan ollut puhe, ne ei ole ilmaisia
osaatko sinä keskustella asiallisesti :hmm: mobiilipelien konsepti on varmaan kaikille tuttu, pelin lataaminen ja pelaaminen on ilmaista mutta lisäsisältö maksaa. Play kaupasta peliä ladattu yli 500 miljoonaa kertaa, joten onpa kumma että peliin myytävä "valuutta" tekee kauppansa. Se miten se vertautuu gamepassin kaltaiseen pelipalveluun, on edelleen mysteeri.
 
osaatko sinä keskustella asiallisesti :hmm:
Osaan, mutta siitä tulee äärimmäisen hankalaa kun vastapuoli jatkuvasti ymmärtää kirjoitettua tekstiä väärin ja yrittää spinnailla aihetta johonkin ihan irrelevanttiin suuntaan :smoke:
mobiilipelien konsepti on varmaan kaikille tuttu, pelin lataaminen ja pelaaminen on ilmaista mutta lisäsisältö maksaa. Play kaupasta peliä ladattu yli 500 miljoonaa kertaa, joten onpa kumma että peliin myytävä "valuutta" tekee kauppansa. Se miten se vertautuu gamepassin kaltaiseen pelipalveluun, on edelleen mysteeri.
Niin, ja tuossa juuri kysyttiin että miten ''yksittäisen pienehkön markkina-alueen yhden kolmannen osapuolen kauppapaikan myynneistä kohkaaminen liittyy ketjuun?''. Mobiilipelien sisäisen valuutan ostamisen konsepti on varmaan kaikille tuttu, Play kaupassa/App Storessa on korttitiedot sisällä ja suoraan sieltä ne valuutat ostetaan, silti molemmissa postaamisssasi Amazon listoissa suositumpi kuin jumalten lahja ihmiskunnalle Game Pass . Tuon Amazonin (ja alkuunkin Brittiamazonin) käyttämistä jonain hopealuotina on erikoista kuten tuossa ylemäpänä on jo mainittu.
 
Osaan, mutta siitä tulee äärimmäisen hankalaa kun vastapuoli jatkuvasti ymmärtää kirjoitettua tekstiä väärin ja yrittää spinnailla aihetta johonkin ihan irrelevanttiin suuntaan :smoke:

Niin, ja tuossa juuri kysyttiin että miten ''yksittäisen pienehkön markkina-alueen yhden kolmannen osapuolen kauppapaikan myynneistä kohkaaminen liittyy ketjuun?''. Mobiilipelien sisäisen valuutan ostamisen konsepti on varmaan kaikille tuttu, Play kaupassa/App Storessa on korttitiedot sisällä ja suoraan sieltä ne valuutat ostetaan, silti molemmissa postaamisssasi Amazon listoissa suositumpi kuin jumalten lahja ihmiskunnalle Game Pass . Tuon Amazonin (ja alkuunkin Brittiamazonin) käyttämistä jonain hopealuotina on erikoista kuten tuossa ylemäpänä on jo mainittu.
Nyt tulikin semmosta sillisalaattia et oksat pois:oops: täällä on ihan jatkuvasti keskustelua siitä miten xbox kyntää, ja miten gamepass sakkaa, mutta annahan olla kun uskallat yhdenkään positiiviseksi luokiteltavan viestin kirjoittaa, niin johan repee:rolleyes: sellanen vastakysymys on pakko heittää, et missä olen lihavoitujen esimerkkien mukaista tekstiä suoltanut:hmm:
 
Asiaton käytös
Roblox on ihan xboxillekkin löytyvä kikkare, jonka takaa löytyy erilaisia pelejä, vähän ku gamepass. Osa maksaa krediittejä, osa ei.

Mobiilipeliksi en kutsuisi.
Aivan, tämäpä riittääkin tältä erää. Tuossa muuten kaikille tarvitsijoille hyödyllinen linkki.
 
Luitko edes tuota? Aika paljon kattavampi juttu monien linkkien kera. Tämä esimerkiksi on asia josta olen vuosia puhunut.
Vuosia? ”PS VR2 was released by Sony in early 2023”

Ei siinä, hyvä laite mutta ei oikein isoja pelejä ja vähän niche markkina. Kovasti tuollainen kyllä kiinnostelisi, ihan vain Gran Turismoa varten. Ehkä vielä nähdään jokin hintojen leikkaus, niin voisi harkita jopa ostoa.
 
Vuosia? ”PS VR2 was released by Sony in early 2023”

Ei siinä, hyvä laite mutta ei oikein isoja pelejä ja vähän niche markkina. Kovasti tuollainen kyllä kiinnostelisi, ihan vain Gran Turismoa varten. Ehkä vielä nähdään jokin hintojen leikkaus, niin voisi harkita jopa ostoa.
2016 julkaistiin pleikan VR lasit, hintaa oli silloin 449€. Mielenkiintoinen konsepti kyllä, mutta 20€ PS4 kalliimpi hinta ei houkutellut ostamaan:D
 
Ja mitä uutta tietoa tuli vrt jo kuukausia sitten postattuun?
Oon tässä 3kk aikana aika monta uutista kerennyt postata, enkä todellakaan pidä kirjaa niistä. Tuo linkkaamani juttu on julkaistu 21.päivä tätä kuuta. Toisekseen olis varmaan hyvä keskittyä keskustelemaan uutisien aiheista, kuten toinen käyttäjä tuossa yllä teki.
 
Oon tässä 3kk aikana aika monta uutista kerennyt postata, enkä todellakaan pidä kirjaa niistä. Tuo linkkaamani juttu on julkaistu 21.päivä tätä kuuta. Toisekseen olis varmaan hyvä keskittyä keskustelemaan uutisien aiheista, kuten toinen käyttäjä tuossa yllä teki.
Hienosti vastasit kysymykseen. Linkkaamasi uutisen aiheesta keskusteltiin jo kun helmikuussa sen tänne postasit. Mitään uutta tietoa ei tullut esille, vaikka oikein sanoit että "Lisää studioita kiinni".
 
Hienosti vastasit kysymykseen. Linkkaamasi uutisen aiheesta keskusteltiin jo kun helmikuussa sen tänne postasit. Mitään uutta tietoa ei tullut esille, vaikka oikein sanoit että "Lisää studioita kiinni".
Kiitos, sinä taas hienosti ohitit vastaukseni. Voit jatkaa tätä painia yksinään.
 
Miksi tuostakin nyt pitää noin vääntää? Tuli laitettua klikki linkki joka uudelleen sanoo saman asian mitä helmikuussa jo on tiedetty. Eli Lontoon studio suljetaan. Tarkkana vain jatkossa ettei tule tuommoisia uudestaan.
 
Miksi tuostakin nyt pitää noin vääntää? Tuli laitettua klikki linkki joka uudelleen sanoo saman asian mitä helmikuussa jo on tiedetty. Eli Lontoon studio suljetaan. Tarkkana vain jatkossa ettei tule tuommoisia uudestaan.
Luitko edes tuota? Aika paljon kattavampi juttu monien linkkien kera. Tämä esimerkiksi on asia josta olen vuosia puhunut.
 
Harmi kun ei ole enää samanlaista E3 hypeä niin kuin aikoinaan mutta SGF on alkanut hyvin korvaamaan tyhjiötä.
Kieltämättä ikävä sitä perinteistä E3 hypeä, ennen showcasea olevia vuotoja ja huhuja ja yllätysjulkistuksia
 
Jep. Edelleenkin parhaiten mielessä Sonyn 2015 E3 ja FFVII Remake ja The Last Guardian. Oi niitä aikoja. :cry:
Mielestäni vuosi tuosta laitettiin vielä paremmaksi E3 2016 muodossa. God of War reveal, Horizon gameplay demo, Detroit Become Human traileri, Days Gone reveal, Last Guardian julkaisuajankohta ilmoitettiin vihdoin, Kitchen demo paljastui RE7, Spiderman reveal, Hideo Kojiman Death Stranding reveal ja tuohon päälle vielä orkesteri soittamassa useamman trailerin musiikit reaaliajassa. Eipä ole tuollaista E3 esitystä nähty tuon jälkeen - ja tuskin tullaan näkemäänkään.



Täälläkin mielenkiinnolla odotetaan Doomia. Peeäsviitoseni on valmis. :cool:
 
Mielestäni vuosi tuosta laitettiin vielä paremmaksi E3 2016 muodossa. God of War reveal, Horizon gameplay demo, Detroit Become Human traileri, Days Gone reveal, Last Guardian julkaisuajankohta ilmoitettiin vihdoin, Kitchen demo paljastui RE7, Spiderman reveal, Hideo Kojiman Death Stranding reveal ja tuohon päälle vielä orkesteri soittamassa useamman trailerin musiikit reaaliajassa. Eipä ole tuollaista E3 esitystä nähty tuon jälkeen - ja tuskin tullaan näkemäänkään.



Täälläkin mielenkiinnolla odotetaan Doomia. Peeäsviitoseni on valmis. :cool:

Doom tulee olemaan kova!! Day 1 gamepass :cool: :thumbsup:
 
Toivottavasti tulevaan Doomiin löytyy taas se punainen lanka joka oli rebootissa. Eternal oli sen verran puuduttava tekele, että paljon pitää tapahtua jotta kiinnostus palaa sarjaan. Mutta jos pelistä tulee hyvä niin luonnollisesti se pelataan herrarodulla kaikilla herkuilla, korkealla frame ratella ja hiiri+näppis ohjauksella kuten fps pelit kuuluukin pelata :cool:
 
Toivottavasti tulevaan Doomiin löytyy taas se punainen lanka joka oli rebootissa. Eternal oli sen verran puuduttava tekele, että paljon pitää tapahtua jotta kiinnostus palaa sarjaan. Mutta jos pelistä tulee hyvä niin luonnollisesti se pelataan herrarodulla kaikilla herkuilla, korkealla frame ratella ja hiiri+näppis ohjauksella kuten fps pelit kuuluukin pelata :cool:
Itse pelasin Doom 2016 ekan kerran läpi PS4:lla ja muutama kuukausi sen jälkeen PC:llä ja olihan se fiilis aivan erilainen kun veti vaan fov-sliderin täysille ja resoluution ultra widelle.

Eternalin pelasin läpi Xboxilla miten konsolilla kuuluukin eli rennosti sohvalla löhöten ja nautin suunnattomasti.

Loistavia pelejä silti alustasta riippumatta ja hyvä että mahdollisesti saadaan muillekkin laitteille jo heti julkaisussa. Onhan kyseessä kuitenkin yksi legendaarisimmista pelisarjoista. :thumbsup:
 
Toivottavasti tulevaan Doomiin löytyy taas se punainen lanka joka oli rebootissa. Eternal oli sen verran puuduttava tekele, että paljon pitää tapahtua jotta kiinnostus palaa sarjaan. Mutta jos pelistä tulee hyvä niin luonnollisesti se pelataan herrarodulla kaikilla herkuilla, korkealla frame ratella ja hiiri+näppis ohjauksella kuten fps pelit kuuluukin pelata :cool:
Luulen että Doom Dark Ages on brutaalimpi/"tummempi" ja ehkä hitaampi peli kuin Eternal. Mutta ei niin yksinkertainen läiski kaikki super shotgunilla tai gaussilla kuten Doom 2016.

Pelasin Doom 2016 läpi PCllä hiiri+näppis ja se oli ok, mutta jotenkin tylsä verrattuna Eternaliin. Eternal taas on palkitseva ja sopivan haastava varsinkin Nightmare tasolle vietynä. Jaksoin jopa tahkota Master levelejä jonkin verran, jotka vie vaikeustason vielä astetta korkeemmalle ja joutuu ihan tosissaan tekemään "quick switchejä" yms.

Game director on selittänyt että osan vihaama arcade-tyyli/värikkyys oli pakon sanelemaa, koska muuten et pysty nopeessa pelitemmossa näkemään asioita. Mielestäni tämä oli erinomainen ratkaisu pelimekaanikoiden kannalta. Marauder aiheutti alussa paljon turhautumista jengille, kun ei ollut selvää miten se tulee tappaa. Lopulta kun jujun ymmärtää, se on aika triviaali yksin, mutta kaksi kappaletta tai sitten muuten pahoja vihuja toki aiheuttaa ongelmaa. Tämän takia peliin jopa lisättiin tutoriaali jossa näytetään miten Marauderia vastaan kannattaa taistella.

Jos haluaa aivot narikkaan räiskintää, Eternalissa se varmaan onnistuu vain jos laittaa vaikeustason alimmalle, muuten on pakko käyttää koko arsenaalia aseita. Tämä tuntuu aiheuttavan pahaa mieltä, mutta mun mielestä taas erittäin hyvä uudistus.

EDIT: Vielä lisäys, myyntilukuja ei ole kerrottu, mutta Steamin perusteella (ja arvioiden) kyllä Eternal myös myi ja teki rahaa enemmän kuin mikään muu Doom peli.

"SuperData estimated that, as of March 2020, the game had sold 3 million digital copies worldwide, beating 2016's Doom's 957,000 units of launch month sales. This made Eternal the fourth-highest-grossing console game of March 2020. In Germany, the game sold 100,000 units as of May 2020. "



Korkealla tasolla Eternalin pelaaminen on huikeaa katsottavaa mun mielestä:
 
Viimeksi muokattu:
Ainiin on päässyt jo unohtumaan miten paskasti Bethesda hoiti Mick Gordonin kanssa asiat ja seuraavassa Doomissa tuskin tullaan kuulemaan Mickin tekemää musiikkia. :rolleyes: Noiden uusien Doomien musiikit oli kuitenkin vähintään puolet kokemuksesta.
 
Ainiin on päässyt jo unohtumaan miten paskasti Bethesda hoiti Mick Gordonin kanssa asiat ja seuraavassa Doomissa tuskin tullaan kuulemaan Mickin tekemää musiikkia. :rolleyes: Noiden uusien Doomien musiikit oli kuitenkin vähintään puolet kokemuksesta.
Joo, Marty Stratton vaikuttaa kunnon pomolta helvetistä, ainakin jos et ole iD softwarella töissä sisäpiirissä. Mick Gordon on kyllä paras, mutta hyvin nuo Andrew Hulshult and David Levy hoiti Doom Eternal DLC soundtrackit, joten uskon että ihan hyvää kamaa tulee joka tapauksessa.
 
Joo, Marty Stratton vaikuttaa kunnon pomolta helvetistä, ainakin jos et ole iD softwarella töissä sisäpiirissä. Mick Gordon on kyllä paras, mutta hyvin nuo Andrew Hulshult and David Levy hoiti Doom Eternal DLC soundtrackit, joten uskon että ihan hyvää kamaa tulee joka tapauksessa.
No hyvä tietää! Pitääpä pelata nuo DLC:t. Päässyt kokonaan unohtumaan.
 
Joo, Marty Stratton vaikuttaa kunnon pomolta helvetistä, ainakin jos et ole iD softwarella töissä sisäpiirissä. Mick Gordon on kyllä paras, mutta hyvin nuo Andrew Hulshult and David Levy hoiti Doom Eternal DLC soundtrackit, joten uskon että ihan hyvää kamaa tulee joka tapauksessa.
Mick on kyllä legenda.

 
Luulen että Doom Dark Ages on brutaalimpi/"tummempi" ja ehkä hitaampi peli kuin Eternal. Mutta ei niin yksinkertainen läiski kaikki super shotgunilla tai gaussilla kuten Doom 2016.

Pelasin Doom 2016 läpi PCllä hiiri+näppis ja se oli ok, mutta jotenkin tylsä verrattuna Eternaliin. Eternal taas on palkitseva ja sopivan haastava varsinkin Nightmare tasolle vietynä. Jaksoin jopa tahkota Master levelejä jonkin verran, jotka vie vaikeustason vielä astetta korkeemmalle ja joutuu ihan tosissaan tekemään "quick switchejä" yms.

Game director on selittänyt että osan vihaama arcade-tyyli/värikkyys oli pakon sanelemaa, koska muuten et pysty nopeessa pelitemmossa näkemään asioita. Mielestäni tämä oli erinomainen ratkaisu pelimekaanikoiden kannalta. Marauder aiheutti alussa paljon turhautumista jengille, kun ei ollut selvää miten se tulee tappaa. Lopulta kun jujun ymmärtää, se on aika triviaali yksin, mutta kaksi kappaletta tai sitten muuten pahoja vihuja toki aiheuttaa ongelmaa. Tämän takia peliin jopa lisättiin tutoriaali jossa näytetään miten Marauderia vastaan kannattaa taistella.

Jos haluaa aivot narikkaan räiskintää, Eternalissa se varmaan onnistuu vain jos laittaa vaikeustason alimmalle, muuten on pakko käyttää koko arsenaalia aseita. Tämä tuntuu aiheuttavan pahaa mieltä, mutta mun mielestä taas erittäin hyvä uudistus.

EDIT: Vielä lisäys, myyntilukuja ei ole kerrottu, mutta Steamin perusteella (ja arvioiden) kyllä Eternal myös myi ja teki rahaa enemmän kuin mikään muu Doom peli.

"SuperData estimated that, as of March 2020, the game had sold 3 million digital copies worldwide, beating 2016's Doom's 957,000 units of launch month sales. This made Eternal the fourth-highest-grossing console game of March 2020. In Germany, the game sold 100,000 units as of May 2020. "


Korkealla tasolla Eternalin pelaaminen on huikeaa katsottavaa mun mielestä:


Itse tykkään molemmista uudemmista Doomeista todella paljon. Siltikin itselle 2016 oli jotenkin vielä parempi ja osui itselle juuri oikeaan sweet spotiin haasteen osalta. Eternal meni kyllä vielä nightmatella läpi, paitsi loparissa tuli seinä vastaan ja oli pakko vaihtaa UV:lle. Lisäosat nosti vaikeustasoa aika reippaasti, mutta alkuun muutaman levelin vedin hampaat irvessä nightmatella, mutta sitten oli vaan suosiolla vaihdettava Ultra Violencelle.

Doom 2016 oli nightmarellakin aina tunne, että kyllä tää menee, kun vähän skarppaa, mutta Eternalin lisäosien kohdalla varsinkin alkoi tulla kyllä välillä aika epätoivoinen olo nightmarella. Toki ymmärrän sen, että maailmassa on iso määrä huomattavan paljon parempia pelaajia, joten siinä mielessä oli varmaan oikea ratkaisu nostaa vaikeustasoa, että kaikille riittää haastetta, koska se on omasta mielestäni näiden uusien Doomien The juttu.
 
Itse tykkään molemmista uudemmista Doomeista todella paljon. Siltikin itselle 2016 oli jotenkin vielä parempi ja osui itselle juuri oikeaan sweet spotiin haasteen osalta. Eternal meni kyllä vielä nightmatella läpi, paitsi loparissa tuli seinä vastaan ja oli pakko vaihtaa UV:lle. Lisäosat nosti vaikeustasoa aika reippaasti, mutta alkuun muutaman levelin vedin hampaat irvessä nightmatella, mutta sitten oli vaan suosiolla vaihdettava Ultra Violencelle.

Doom 2016 oli nightmarellakin aina tunne, että kyllä tää menee, kun vähän skarppaa, mutta Eternalin lisäosien kohdalla varsinkin alkoi tulla kyllä välillä aika epätoivoinen olo nightmarella. Toki ymmärrän sen, että maailmassa on iso määrä huomattavan paljon parempia pelaajia, joten siinä mielessä oli varmaan oikea ratkaisu nostaa vaikeustasoa, että kaikille riittää haastetta, koska se on omasta mielestäni näiden uusien Doomien The juttu.
Vedin eka läpi UV ja sitten kattelin et game director hugo martin pystyy pelaamaan ohjaimella nightmarella ja sit siitä sain motivaation parantaa kamojen käyttöä :D. Sit meni nightmarella peruspeli ja lisärit.
 
Nyt sitten oli Dualsense levinnyt ollessaan hyllyssä. About 4kk tönötti hyllyssä ja akku dööd, eikä millään ota virtaa vastaan. Oliskohan joku 200h jopa pelattu. :hmm: Vajaa 3 vuotta vanha, niin takuuseenkaan turha yrittää. Ihan kiva oli kyllä ohjaimena, mutta kyllä on paskaa laatua. Noo uusi boksin pädi tilattu, ei tarvii sisäisen akun kanssa perseillä. Kyllähän tohon dualsenseenkin akun vaihtaa, mutta löydäppä hyvä tarvike akku.. DS4 kanssa tuli puljattua akkujen kanssa ja siihenkään meinannut löytää akkua mikä toimisi pitempään kun pari tuntia.
 
Nyt sitten oli Dualsense levinnyt ollessaan hyllyssä. About 4kk tönötti hyllyssä ja akku dööd, eikä millään ota virtaa vastaan. Oliskohan joku 200h jopa pelattu. :hmm: Vajaa 3 vuotta vanha, niin takuuseenkaan turha yrittää. Ihan kiva oli kyllä ohjaimena, mutta kyllä on paskaa laatua. Noo uusi boksin pädi tilattu, ei tarvii sisäisen akun kanssa perseillä. Kyllähän tohon dualsenseenkin akun vaihtaa, mutta löydäppä hyvä tarvike akku.. DS4 kanssa tuli puljattua akkujen kanssa ja siihenkään meinannut löytää akkua mikä toimisi pitempään kun pari tuntia.
Mulla kävi Xbox Series ohjaimen kanssa päinvastainen tapaus. Tilasin (vuosia sitten) pelaa ja lataa kitin Series ohjaimeen ja kun akun otin paketista ei se ottanut virtaa eikä siihen saatu lataus kestänyt muutamaa minuuttia kauempaa ennenkuin ohjain pimeni. Kokeilin useammalla piuhalla ja eri ohjaimella, kummassakin ohjaimessa lataantui vanha akku mutta jostain syystä uusi ei. Nyt sitten hiljattain akku onkin alkanut lataantumaan ja lataus kestää helposti useita päiviä raskaammassakin käytössä. Olisi kyllä kiva kuulla joltain akkutieteiden maisterilta että mitä helvettiä tuollainen on edes mahdollista :lol:.

Olisi muuten mielenkiintoista kuulla raadin mielipiteitä sekä kokemuksia, positiivisia ja negatiivisia eri ohjaimista, käytti niitä sitten pc, xbox tai ps. Onko esim vastaavanlaista sattunut muille?
 
Nämä xbox ja Ps ohjaimet on tiedetysti osiltaan ripulia. Itsellä sinällään hyvä tuuri käynyt että ripulin seasta on sattunut hyvä Dualsense kohdalle koska kestänyt jo pari vuotta ilman mitään driftiä tai akun huononnusta. PC käytössä ollut lähes joka ilta. Perseestä vain tuo Dualsense kun ei jostain syystä osaa ladata Ankerin ns. laatu USB hubista jossa on vielä omat dedikoidut charging portit ja ulkoinen lisävirta töpseli. Pitää aina erillisellä Oneplussan laturilla ladata että saa virtaa.
 
Jep, skeidaa nuo on kakki kolmen koplan ohjaimet. Dual sense IMO paras koska siinä on edes jotain innovaatioita joita voi hyödyntää osassa peleistä ja steam inputin kautta.

Jos dual sensen ominaisuuksille ei koe tarvetta, niin rahat ehdottomasti ohjaimeen jonka tatit ei hajoa maltillisella käytöllä, mutta kuitenkin tarjoaa tiukan dead zonen. Noita saa semmosiakin joissa ei ole rungon sisään liimattua akkua, vaan vaihto on helppo operaatio ja osa toimii xboxin tapaan ladatuilla paristoillakin jos paristojen kanssa retroilu on se juttu.
 
Itsellä on varmaan käynyt vaan hyvä tuuri ohjainten kanssa kun on toiminut aina miten pitääkin. Xboxin ohjaimet tuntuvat kestävän vaikka ydinpommin ja eivät hajoa millään. Switchin tateissa ei ole ollut "driftiä" missään vaiheessa.

Ainoana ongelmana olen pitänyt tuota Dualsensen kusista akkukestoa mikä oli uutenakin jo ihan järjettömän huono. Onneksi on laturin johto nätisti pujoteltuna sohvapöydälle niin tuostakaan ei oikeastaan haittaa ole.

Toivotaan että Sony pakkaa PS5 Pro:n mukaan päivitetyn version Dualsensestä. Otan mielummin pitkän akkukeston kuin jotain extra gimmickejä.
 
Toivotaan että Sony pakkaa PS5 Pro:n mukaan päivitetyn version Dualsensestä. Otan mielummin pitkän akkukeston kuin jotain extra gimmickejä.
On aika epätodennäköistä että noita muutettaisiin merkittävästi kesken genin.

Xboxin ohjaimet tuntuvat kestävän vaikka ydinpommin ja eivät hajoa millään.
Niissä on kans isompi dead zone ku vaikka dual sensessä. Raw inputtia tukevissa peleissä kun iskee dead zonen nollaan niin kyllähän ne driftaa jos ei ole aivan pakasta vedetty. Eri asia sit että kaipaako esim. tarkkaa ohjattavuutta vai ei.

Sonyllä dead zone on vakiona pienempi -> driftausongelmat suurempi ilmiö.

nipan laitteita on muutama tullu korjattua ja on kyllä kusinen laite avata. Plussaa siitä että on vaan ruuveilla kiinni, mut isot miinukset siitä että ruuvit kiinnittyy laitteen muovikuoriin suoraan ja käytännössä avauksia voi tehdä varsin rajallisen määrän ennen ku pitää tilata tarvikekuoret amazonista.
 
On aika epätodennäköistä että noita muutettaisiin merkittävästi kesken genin.
Senhän takia tässä toivotaankin. ;)

Niissä on kans isompi dead zone ku vaikka dual sensessä. Raw inputtia tukevissa peleissä kun iskee dead zonen nollaan niin kyllähän ne driftaa jos ei ole aivan pakasta vedetty. Eri asia sit että kaipaako esim. tarkkaa ohjattavuutta vai ei.
Otan mielummin vaikka sen isomman dead zonen vaihdossa siihen että kaikki PC-pelit toimivat natiivisti ja akkukesto on omissa näpeissä. En ole myöskään huomannut mitään tarvetta alkaa säätelemään tai sekoilemaan asetusten kanssa niin täydellinen ohjain kaikinpuolin itselleni.
 
Otan mielummin vaikka sen isomman dead zonen vaihdossa siihen että kaikki PC-pelit toimivat natiivisti ja akkukesto on omissa näpeissä. En ole myöskään huomannut mitään tarvetta alkaa säätelemään tai sekoilemaan asetusten kanssa niin täydellinen ohjain kaikinpuolin itselleni.
Kuulostaa vaan vähän hassulta valita ison dead zonen ohjain sellaisen sijaan jossa dead zone on pieni. Toki jos ei ohjauksen tarkkuus kiinnosta, ja on tähdellistä että ohjaimen voi ostaa vaikka prismasta, niin mikäs siinä.

Kaikki pelit toimivat oikein minkä vaan x-inputtia tukevan ohjaimen kanssa. Siitä ei tarvitse huolehtia.
 
Kuulostaa vaan vähän hassulta valita ison dead zonen ohjain sellaisen sijaan jossa dead zone on pieni. Toki jos ei ohjauksen tarkkuus kiinnosta, ja on tähdellistä että ohjaimen voi ostaa vaikka prismasta, niin mikäs siinä.

Kaikki pelit toimivat oikein minkä vaan x-inputtia tukevan ohjaimen kanssa. Siitä ei tarvitse huolehtia.
Se on kyllä totta että Dualsenseä kohdellaan varsinkin game pass peleissä kurjasti. Monissa peleissä Dualsensen käyttö on "estetty" syystä tai toisesta. Pitää alkaa kikkailemaan välikerrosohjelmilla vaikka sama peli toimii ongelmitta esim Steamissa.
 
Kuulostaa vaan vähän hassulta valita ison dead zonen ohjain sellaisen sijaan jossa dead zone on pieni. Toki jos ei ohjauksen tarkkuus kiinnosta, ja on tähdellistä että ohjaimen voi ostaa vaikka prismasta, niin mikäs siinä.

Kaikki pelit toimivat oikein minkä vaan x-inputtia tukevan ohjaimen kanssa. Siitä ei tarvitse huolehtia.
Ei noissa dead zoneissa mitään huomattavia eroja ole internetin mukaan ja ei myöskään ole tähän mennessä vaikuttanut omaan pelaamiseen joten en tiedä mihin nyt pyrit tällä.

Ja mikäs siinä jos jaksaa venkoilla x-inputilla mutta nyt olikin puhe käytännöllisyydestä.
 
Xboxin Elite 2 controller hajonnut kahdesti n. 50h aikana, meni toki takuuseen.
Xboxin ohjaimen tärinät on muutenkin valovuoden DualSenseä jäljessä. Ei tuolla voi kyllä pelata, jos muut on nukkumassa, rämisee sen verran paljon
 
Xboxin Elite 2 controller hajonnut kahdesti n. 50h aikana, meni toki takuuseen.
Xboxin ohjaimen tärinät on muutenkin valovuoden DualSenseä jäljessä. Ei tuolla voi kyllä pelata, jos muut on nukkumassa, rämisee sen verran paljon
Kumma kun tuosta meluisasta tärinästä ei päästä eroon Xbox ohjaimissa. Taitaa olla ohjaimen kuoren materiaalista kiinni kun myös tattien osuminen kuoreen aiheuttaa terävän äänen. Laadun tunne äänien osalta on selkeästi Sonyn puolella. Ja DualSensen tärinätehosteen tuntuma on omaa luokkaansa muutenkin.
Sanottakoon sen verran tuohon kestävyyteen, että edelleen kaikki omat ohjaimet valmistajasta riippumatta toimii. Ainoastaan PS3 Sixaxis ohjaimen akku on nyt tiensä päässä. Pitää virtaa 30min korkeintaan mutta onhan sillä jo ikääkin kun 2007 alussa ostettu.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 273
Viestejä
4 503 335
Jäsenet
74 378
Uusin jäsen
Juhkelix

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom