PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Sonyn osavuosikatsauksessa raportoitu ennätys liikevaihdot, mutta samalla liikevoitto laskee kuin lehmänhäntä. Kulut kasvaa, voitot eivät. Samalla tiputtivat PS5:n vuosimyynti tavoitetta 25m -> 21m.
Seuraavalle vuodelle odottivat softapuolen laskua: "No plan for release of major franchises". Kohta mennään Sonyllakin säästökuurille

25miljoonaa olisi ollut sonylle ennätysvuosi konsolimyynnissä. Ei edes ps2 koskaan myynyt vuodessa tuon vertaa. Sony on jo irtisanonut porukkaa, ts. säästökuuria.

PS5 pro:sta pukkaa huhuja lisää. Josko tuolla sais 120fps moodiin kaikki ps vr2-pelit ja eroon reprojisiosta. Eletään unelmaa, ehkä.

 
Sonyn osavuosikatsauksessa raportoitu ennätys liikevaihdot
Jos kyseessä olisi Microsoftin konsolipuolen tiedote, niin se olisi loppunut tuohon. Sitten oltais täällä joukolla juhlittu kuinka Gamepass lisää liikevaihtoa ja kuinka uusien studioiden osto lisää liikevaihtoa. Voitosta/tappiosta ei puhuta mitään, eikä varmasti anneta mitään ennusteita Series X myynneille. Eihän siitä kauan ole kun täällä hehkutettiin liikevaihdon kasvua.
 
Ideaalitilanteessa mun mielestä konsoli olisi valmistajan speksaama "halpa" standardipc. Standardipc minimitaso mitä pelit vaatii ja mille pelit optimoitu. Tän avulla saadaan pakotettua uusia teknologioita kuten ssd, säteenseuranta, ai-kiihdyttimet, minimi muistimäärä jne. sisään. Microsoftillehan tuo toimisi. Sonyn kannalta vaikea, kun hinta pompsahtaisi välittömästi windows-lisenssin verran.

Ei mua haittaa vaikka konsolit on olemassa pc-markkinan ulkopuolella omanlaisinaan härveleinä. Mieluusti kyllä keskittyisin pc-pelaamiseen, mutta osa sonyn peleistä sellaisia että niiden vuoksi on minulle ihan järkevää pitää konsolia talossa.
 
25miljoonaa olisi ollut sonylle ennätysvuosi konsolimyynnissä. Ei edes ps2 koskaan myynyt vuodessa tuon vertaa. Sony on jo irtisanonut porukkaa, ts. säästökuuria.

PS5 pro:sta pukkaa huhuja lisää. Josko tuolla sais 120fps moodiin kaikki ps vr2-pelit ja eroon reprojisiosta. Eletään unelmaa, ehkä.

Jos pro-malli tulee, niin se ei todellakaan maksa 500$, aivan utopiaa. 699$ lähtötaso ja eurooppa 799€. Nykyinenkin malli on jo sen 499-599€, niin miten pro-malli nyt halvempi olisi. Eikä noilla tulomarginaaleilla kovin suuria alennuksia laitteistoista anneta ja miksi antaisikaan, kun jengi ostaa kunhan paketissa lukee Playstation. Ei ole yksinkertaisesti varaa subventoida laitteen kustannuksia.

Jos kyseessä olisi Microsoftin konsolipuolen tiedote, niin se olisi loppunut tuohon. Sitten oltais täällä joukolla juhlittu kuinka Gamepass lisää liikevaihtoa ja kuinka uusien studioiden osto lisää liikevaihtoa. Voitosta/tappiosta ei puhuta mitään, eikä varmasti anneta mitään ennusteita Series X myynneille. Eihän siitä kauan ole kun täällä hehkutettiin liikevaihdon kasvua.
No se on tietysti valitettavaa että kaikki ei niitä voittoja ilmoita, mutta aika varmasti on parempi kuin tämä ~6%, joka on heikko. Paremmat tuotot saisivat vaikka osakkeilla. Saa nähdä onko ensi kvartaali mihin suuntaan, jos tippuu vielä, niin varmaan on kokonaisia studioita pölkyllä.
Mutta mitä mieltä sä olet itse tuosta tuloksesta? Kulut nousee tulot laskee. Ei ongelmaa koska kilpailija ei ilmoita lukuja?
 
Jos pro-malli tulee, niin se ei todellakaan maksa 500$, aivan utopiaa.

Nojoo... Nykyinen PS5 hinta on 449$ ja sillä tehdään kaiketi voittoa. PS5 pro tulee todennäköisesti olemaan muuten sama mutta jokunen gramma lisää kuparia jäähyyn ja chipissä GPU yksiköitä enemmän. Muisti tullaan varmastikkin pitämään samana ja CPU:sta otetaan tehoja irti pelkästään kelloja nostamalla että kaikki backwards compatibility hommelit pysyy hallinnassa. En näkisi miksei pro malli voisi olla 499$ mutta se edelleyttäisi että normimallin hinnan pitäisi varmastikkin tippua että saadaan eroa.
 
Osansa voi helpottaa sekin, että kun tuo 4nm ps5 pro piiri tulee tuotantoon niin tsmc:lla alkaa vapautumaan 4nm kapasiteettia. Piirin hinta ei välttämättä pompsahda versus nykyiset 7nm piirit(?). Oletettavasti aika pieni piiri ps5 pro:ssa. Nvidia ensi syksynä todennäköisesti vähentänyt 4nm(oikeasti 5nm) piirien valmistamista kun 3nm konesalipiirit ja 3nm blackwell kuluttajapiirit rampup vaiheessa. AMD siirtänee myös osan uusista tuotteista 3nm puolelle. Applella 3nm jo tuotannossa m3-piireissä.
 
Osansa voi helpottaa sekin, että kun tuo 4nm ps5 pro piiri tulee tuotantoon niin tsmc:lla alkaa vapautumaan 4nm kapasiteettia. Piirin hinta ei välttämättä pompsahda versus nykyiset 7nm piirit(?). Oletettavasti aika pieni piiri ps5 pro:ssa. Nvidia ensi syksynä todennäköisesti vähentänyt 4nm(oikeasti 5nm) piirien valmistamista kun 3nm konesalipiirit ja 3nm blackwell kuluttajapiirit rampup vaiheessa. AMD siirtänee myös osan uusista tuotteista 3nm puolelle. Applella 3nm jo tuotannossa m3-piireissä.
Niin, jos huhut pitävät paikkansa niin 56CU ratukka olisi tulossa eli kohtuu pieni pirii. About 7700XT vastaava mutta pienemmillä kelloilla eli vastaa varmaan lonkalta heitettynä jotain viime sukupolven 6700XT:tä. Vakiona 7700XT taitaa olla hitaampi mitä 6800XT.
 

"wants to go aggressive in improving margins by growing 1st party with multi-platform"
" I would like to go aggressive in improving our margin performance"

Ei ehkä vielä ihan Day1 PC-julkaisuja, mutta varmasti alkaa nopeampaan tahtiin valumaan pelit PC:lle. Sony 3rd party julkaisija jo tällä vuosikymmenellä?
 
Niin, jos huhut pitävät paikkansa niin 56CU ratukka olisi tulossa eli kohtuu pieni pirii. About 7700XT vastaava mutta pienemmillä kelloilla eli vastaa varmaan lonkalta heitettynä jotain viime sukupolven 6700XT:tä. Vakiona 7700XT taitaa olla hitaampi mitä 6800XT.
Kunnon pc:n ostaa ilman entisiä osia niin konsoli on pyöristysvirhe budjetissa. Jos ylipäänsä edes haluaa konsolia. Rahalla saa ja mopolla pääsee.
 
Mutta mitä mieltä sä olet itse tuosta tuloksesta? Kulut nousee tulot laskee. Ei ongelmaa koska kilpailija ei ilmoita lukuja?
Pitäisi tietää mitä siinä on taustalla. Jos nyt vaikka esimerkkinä jotain isoa ja kallista kehitellään, niin ensin kasvaa kulut, ja voitto tulee sitten myöhemmin kun sitä voi myydä.

Ja jos katsot noita voittoja eli ne pienet palkit, niin ennen korona-aikaa 2019 vuoteen verrattuna voitto on määrällisesti kasvanut yli +60%. Koronavuodet oli positiivinen markkinahäiriö ja nyt palataan normaaliin. Jos osakemäärä on pysynyt samana, niin osakekohtainen tulos on myös noussut 2019 -> 2023 sen yli +60%. En mä nyt tuota automaattisesti huonona pitäisi tietämättä enemmän kulurakennetta. Se on ihan normaalia että jos isolla rahalla investoidaan johonkin, eikä sitä jotain voi heti myydä eli muuttaa rahaksi, niin toki prosentuaalinen marginaali pienenee vaikka osakekohtainen tulos pysyisi samana.
 
EA jysäytti 125M$ flopin. Ei tollasia montaa tarvi tehdä niin firma isoissa ongelmissa. Paitsi jos firman nimi on microsoft ja tappiot kuitataan windows ja pilvibisneksillä.

Ottahan tuossa osumaa, mutta toisaalta floppeja pitää tulla, jos ei tule niin se tarkoittaa että hyviä peli-ideoita torpataan liikaa eikä uskalleta ottaa riskiä. Tuossa artikkelissakin se sanotaan hyvin:

"It's not a sequel or a remake, it doesn't take 400 hours to beat, has zero microtransactions, no pointless open world grinding."

Toisaalta ei tarvitse ihmetellä miksi pelit niin paljon ovat juuri niitä remakeja, jatko-osia, mikromaksuja ja open world kerää 400 kukkaa sieltä täältä pelejä. Niille on valmis kohderyhmä, ei tarvitse keksiä juurikaan uutta, jatketaan vaan sitä vanhaa, ja rahaa tulee taloon.

Jotta kokonaan uusia AAA yksinpelejä vielä saadaan, niin pitää oppia/pystyä sietämään floppeja siellä täällä.
 
Pitäisi tietää mitä siinä on taustalla. Jos nyt vaikka esimerkkinä jotain isoa ja kallista kehitellään, niin ensin kasvaa kulut, ja voitto tulee sitten myöhemmin kun sitä voi myydä.

Ja jos katsot noita voittoja eli ne pienet palkit, niin ennen korona-aikaa 2019 vuoteen verrattuna voitto on määrällisesti kasvanut yli +60%. Koronavuodet oli positiivinen markkinahäiriö ja nyt palataan normaaliin. Jos osakemäärä on pysynyt samana, niin osakekohtainen tulos on myös noussut 2019 -> 2023 sen yli +60%. En mä nyt tuota automaattisesti huonona pitäisi tietämättä enemmän kulurakennetta. Se on ihan normaalia että jos isolla rahalla investoidaan johonkin, eikä sitä jotain voi heti myydä eli muuttaa rahaksi, niin toki prosentuaalinen marginaali pienenee vaikka osakekohtainen tulos pysyisi samana.
Saavat kehitellä jotain aika helvetin isoa ja kallista jotta sillä selittyy liikevaihdon kaksinkertaistuminen muutamassa vuodessa. Toki on PSVR2, Portal ja Edge-ohjain tullut, laihaksi jäi näiden panos tuotoissa nähtävästi. Resepti marginaalien parantamiseen on: studioiden lakkautus, jengiä pihalle tai hintojen nosto. Kaksi ensimmäistä laskee kuluja ja kolmas nostaa tuloja. Siitä sitten valitsemaan. Ei ole Sonylla valoa tunnelin päässä, ensi kvartaalissa marginaali <5%, laittakaa muistiin.
 
Ei ole Sonylla valoa tunnelin päässä...
No sinulla lienee tästä jotain parempaa tietoa kuin minulla koska voit noin sanoa. Tulosraportista kun näkee vain menneisyyteen. Tulevaisuuteen, onko siellä valoa vai ei, ei näe ainakaan tulosraportista.

Mielenkiintoista nähdä mille tasolle peli/konsolibisnes ylipäätään asettuu kun rahoituksen hinta normalisoituu ja koronakaranteenit on ohi. Paljonko siellä rahaa liikkuu ja mitä sillä saadaan pelaajille. Toivottavasti jotain muutakin kuin sitä perinteistä jatko-osa/remake/remaster/openworld/400hpostimiehenä pelejä.
 
Tuo olisi kyllä toivottu suuntaus että kaikki konsolien valmistus lopetettaisiin. PC tarjoaa saman ja halutessaan kaiken paremmin. Kukaan ei siis häviäisi. Lopputuloksena on ainoastaan voittajia. Konsolivalmistajat voittaa säästöillä ja pelaajat voittaa siirtyessään rautaan mikän on juuri sellainen kun itse haluaa.
Mitään muuta toivokaan, kuin sitä et vois pelata vain IKEA mallin peli vehkeillä..
 
No sinulla lienee tästä jotain parempaa tietoa kuin minulla koska voit noin sanoa. Tulosraportista kun näkee vain menneisyyteen. Tulevaisuuteen, onko siellä valoa vai ei, ei näe ainakaan tulosraportista.

Mielenkiintoista nähdä mille tasolle peli/konsolibisnes ylipäätään asettuu kun rahoituksen hinta normalisoituu ja koronakaranteenit on ohi. Paljonko siellä rahaa liikkuu ja mitä sillä saadaan pelaajille. Toivottavasti jotain muutakin kuin sitä perinteistä jatko-osa/remake/remaster/openworld/400hpostimiehenä pelejä.
Ehkä ei näe tulosraportista tulevaisuuteen, mutta voi siitä silti tehdä päätelmiä mihin suuntaan tulevaisuus saattaa viedä.
Sen verran on tietoa että julkaisukalenteri näyttää tyhjältä. Final Fantasy varmasti myy mukavasti, mutta ei siitäkään jää käteen kuin välittäjän palkkiot. Konsolien myyntitavotteita laskettiin reilusti. Nyt alkuvuonna tuskin myydään enempää konsoleita kuin joulusesonkina. Osuipa vuoden loppuun myös Spider Man 2, 10miljoonaa myynyt hittipeli, eipä näy tuotoissa. Portal ja uudet slim-mallit julkaistiin, eipä näy tuotoissa. Näköjään Sony myy vehkeitään ihan minimi katteilla ja Spider-Maninkin tuotot meni Disneyn taskuun.
Jos viime vuoden lopun tuotot edellämainittujen julkaisujen kanssa oli 86 mrd. yen, niin ei siinä mitään kristallipalloa tarvita nähdäkseen, että tiukkaa tekee päästä samoihin perinteisesti hiljaisemmalla alkuvuoden jaksolla.
 

"wants to go aggressive in improving margins by growing 1st party with multi-platform"
" I would like to go aggressive in improving our margin performance"

Ei ehkä vielä ihan Day1 PC-julkaisuja, mutta varmasti alkaa nopeampaan tahtiin valumaan pelit PC:lle. Sony 3rd party julkaisija jo tällä vuosikymmenellä?

Kappas, uusi johto ymmärtää vihdoin että PCssä on se isoin markkina. Järjetöntä julkaista peli siellä parin vuoden päästä ja hukata markkinointi. 2 vuoden päästä jokainen Sonyn peli tulee "Day 1" PClle.
 
Starfield ja Indy siellä piakkoin luvassa ;)
Huhut kertoo että Starfield ei ehkä ole tulossa. Kulisseissa kerrotaan että Phil itse deletoi Bethesdan versionhallinnasta PS-haaran koodit silloin kun julkaisi sisäisen memon että Bethesda ei enää ikinä tee PS pelejä. Tai ainakin jos tulee niin siinä kestää vielä pitkään että PS:n renderpipeline saadaan ajokuntoon nollista. Ehkä joku 2025 re-release PS alustalle voisi olla mahdollista.
 
Erittäin tervetullut lopputulos. Pääsisi kaikki (Nintendon pelejä lukuunottamatta) pelit pelaamaan parhaammaalla tavalla
Microsoftin konsoleita ei ole tarvinut mihinkään pitkään aikaan ja jos Sonykin alkaisi tuomaan pelinsä suoraan pc:lle niin sitäkään konsolia ei jatkossa tarvitse mihinkään. Nipan pelitkin onnistuu pc:llä pelata niin halutessaan niin sehän olisi hyvä juttu pelata kaikki pelit parhaalla laatutasolla yhdellä laitteistolla. Niin ja ilman kuukausimaksuja verkkopelien osalta.
 
Viimeksi muokattu:
Paras juttu olisi, että "kaiken" saisi pc:lle. Konsoleille paikkansa niille, jotka haluaa "halvan" vekottimen tai "säätövapaan" vekottimen. Kaikki ei halua kasata ja manageroida pc:ta vaikka ehkä käytetyillä osilla/tarjouksia etsimällä voisi päästä todella hyvään lopputulokseen konsolihintaluokassakin.

Tulispa gran turismo pc:lle kera vr-moodin. Noh, ehkä ei tule, mutta aina voi toivoa. Toivottavasti tulisi myös psn+/premium pc:lle jossain kohtaa.
 
Viimeksi muokattu:
Niin se mikä hc pleaajissa (ostaa useamman laitteen) menetetään, niin saadaan moninkertaisesti takaisin kasvaneista pelimyynneissä, koska se useamman pelilaitteen ostajien määrä on kuitenkin marginaalinen verrattuna siihen potentiaalin, mikä saadaan multiplattamyynnillä.
 
Microsoftin konsoleita ei ole tarvinut mihinkään pitkään aikaan ja jos Sonykin alkaisi tuomaan pelinsä suoraan pc:lle niin sitäkään konsolia ei jatkossa tarvitse mihinkään. Nipan pelitkin onnistuu pc:llä pelata niin halutessaan niin sehän olisi hyvä juttu pelata kaikki pelit parhaalla laatutasolla yhdellä laitteistolla. Niin ja ilman kuukausimaksuja verkkopelien osalta.
Pelkästään jos Änäri tulis PC:lle, tuskin olisin konsoleita (pl. tuo Nintendo) hankkinut enää moniin vuosiin/kymmeniin. :lol:

Edit: Ja se toki nopeasti modattaisiin myös sata kertaa paremmaksi, ja sama versio olisi käytännössä ikuinen.
 
Pelkästään jos Änäri tulis PC:lle, tuskin olisin konsoleita (pl. tuo Nintendo) hankkinut enää moniin vuosiin/kymmeniin. :lol:

Edit: Ja se toki nopeasti modattaisiin myös sata kertaa paremmaksi, ja sama versio olisi käytännössä ikuinen.
En ole tiennytkään, ettei Änäri tulisi PC:lle.
 
Ilmeisesti neljä peliä julkistetaan muille konsoleille. Pelit ovat noin vuoden vanhoja. Kaksi live service peliä ja kaksi pienempää yksinpeliä jotka haluavat että isompi audienssi pääsisi nämä kokemaan.
 
Olipahan hiukan turhahko podcast-jakso. Kerrottiin että neljä nimeämätöntä peliä julkaistaan muille konsoleille ja että Diablo 4 on tulossa gamepassiin. Loppuaika oli tuollaista tyhjänpäiväistä myyntimiehien jorinaa.

Kai nämä huhut olisi voitu katkaista jo viime viikolla yksinkertaisella blogipostauksella.
 
Sea of thieves eikö se ollut joku 5v 6v vanha live service failure? Puhui kuitenkin ~vuoden vanhoista peleistä.
"We look games that are over year old"
Eli yli vuoden vanhoja, ei vuoden vanhoja. Voi olla vaikka Master Chief collection.

Mutta 99% varmuudella nuo Grounded, Sea of Thiefs ja Pentiment ja HiFi Rush.
Niitä ei varmaan soipimusteknisien syiden takia voitu nimetä, ne nimetään Sonyn ja Nintendon omissa showcaseissa.

Isoin uutinen oli että kaikki pelit ovat day one Gamepass, eli Call of Duty tulee olemaan gamepassissa day one.
 
Ehkä suurin ylireagointi pitkään aikaan koko pelialalla. :lol:
Aika samanlaista ylireagointia, kuin mitä tapahtui sonyn aloittaessa pelien porttaamisen pc:lle. Rivienvälistä saattoi lukea, että jos/kun MS:n kokeilu neljällä pelillä onnistuu niin lisää luvassa.
 
Luvassa mielenkiintoinen viikko kuunnella muutamien Xbox Fanipoikien selityksiä Podcasteissaan heidän varmoille "insider leakeilleen" että Xbox menee full on 3rd party ja että Starfield, Halo, Gears of War, Indiana Jones, Balde, ym menevät PS5:lle.
 
Hyvin on passilla tilausta.
Ei kyllä mikään ihme. Ihme oikeastaan vain se ettei palvelulla ole vieläkin enemmän tilaajia. Onhan tuo parasta mitä on pelialalla koskaan tapahtunut. Noh varmasti tulee määrät nousemaan kyllä lisääntyvien pelien myötä kokoajan.
 
Hyvin on passilla tilausta.
Tuo luku ilmeisesti sisältää myös sen game pass coren eli entisen live goldin. Vaikuttaa siltä että edellinen 25M lukema kahden vuoden takaa on edelleen sama mutta päälle siis lisätty live gold.

Microsoft also started converting Xbox Live Gold subscribers over to Xbox Game Pass Core last year, and the company has confirmed to The Verge that the 34 million includes those subscribers, too.



 
Viimeksi muokattu:
Tuo luku ilmeisesti sisältää myös sen game pass coren eli entisen live goldin. Vaikuttaa siltä että edellinen 25M lukema kahden vuoden takaa on edelleen sama mutta päälle siis lisätty live gold.






Hyvin mahdollista, että varsinaiset Game Pass tilaajamäärät ovat lähteneet laskusuuntaan. Uudella core tasolla saadaan tilanne näyttämään paremmalta kuin onkaan. Eipä siis yllätä kun omien pelien tuomista muille alustoille ollaan puuhaamassa.
 
Joo olikohan se joku NHL 2004 tms. viimeinen änäri, mikä tuli PC:lle. Eihän tossa mitään järkevää syytä ole kyllä. Fifat NFL:t ja NBA:t kuitenkin edelleen tulee.

NHL 2009 oli toistaiseksi viimeinen PC:llä. On siinä se järkevä syy, että selvästikään se ei tuota tarpeeksi rahaa. Jos sillä tehtäisiin voittoa, niin tietysti se käännettäisiin myös PC:lle. Maailmallahan lätkä on ihan nappikauppaa verrattuna jalkapalloon ja koripalloon, niin ymmärrettävästi ei löydy pelille samalla tavalla ostajia.
 
Vahva mutu, että lätkä ei myynyt pc:llä paljoa koska vanhan pystyi modaamaan ajantasalle joukkueiden osalta. Ja lisäksi piratismi takuulla söi myyntejä siihen aikaan. Oliko peleissä edes ohjaintukea? Jotain 2004 tai 2005 aikaista pelannut viimeksi pc:llä ja ei se näppiksellä herkkua ollut.
 
Tuo luku ilmeisesti sisältää myös sen game pass coren eli entisen live goldin. Vaikuttaa siltä että edellinen 25M lukema kahden vuoden takaa on edelleen sama mutta päälle siis lisätty live gold.






Core sisältää 25 peliä ja on kalliimpi kuin live gold, jolla oli 2020 46milj. tilaajaa.
 
Vahva mutu, että lätkä ei myynyt pc:llä paljoa koska vanhan pystyi modaamaan ajantasalle joukkueiden osalta. Ja lisäksi piratismi takuulla söi myyntejä. Oliko peleissä edes ohjaintukea? Jotain 2004 tai 2005 aikaista pelannut viimeksi pc:llä ja ei se näppiksellä herkkua ollut.

No eikös tuon ihan saman voisi tehdä Fifalle ja NBA:lle, mitkä silti tulee PC:lle joka vuosi? Kyllä se oikea selitys vaan mahtaa olla lajin pienuus globaalissa mittakaavassa. "Lätkäkansana" tätä on ehkä vähän vaikea hahmottaa ja hyväksyä, mutta jos verrataan vaikka jalkapalloon, niin onhan se ihan lilluputti laji globaalisti.
 
Core sisältää 25 peliä ja on kalliimpi kuin live gold, jolla oli 2020 46milj. tilaajaa.
Kyllä, mut on se kuite goldin korvaava tuote. 34 miljoonaa sisältää coren myös. gold-käyttäjiä on alettu siirtään coren alle, joten ainaki joissain määrin ne ex-goldit näkyy luvussa. Vanhat goldit varmaan voimassa voipi olla, jos ei siirrä kesken tilauksen jollain suhteella tms. En tiedä, ku ei ole ollut goldia tässä siirtymän aikaan.

e: ja jos näin on, niin voi odottaa microsoftin tekevän lisää game pass ilmoituksia, ku määrät kasvaa. Sit on vaa sama arpominen kuin psn plussan kans, että ketkä sitä kalleinta tieria sit kokonaismäärästä tilaakaan :D Nykyisillä luvuilla pitäis siis sit nousta jonnekki 60-70 miljoonaan ainaki. Saapa nähdä.
 
Viimeksi muokattu:
No eikös tuon ihan saman voisi tehdä Fifalle ja NBA:lle, mitkä silti tulee PC:lle joka vuosi? Kyllä se oikea selitys vaan mahtaa olla lajin pienuus globaalissa mittakaavassa. "Lätkäkansana" tätä on ehkä vähän vaikea hahmottaa ja hyväksyä, mutta jos verrataan vaikka jalkapalloon, niin onhan se ihan lilluputti laji globaalisti.
Tottakai voi mutta kun lätkä on niin pienen piirin juttuja niin tuollaiset asiat varmasti söivät ne vähäisetkin potentiaaliset ostajat.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 851
Viestejä
4 748 503
Jäsenet
77 404
Uusin jäsen
Ulostaja66

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom