PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Katso video kohdasta 6:42 ja kuuntele. Taipuuko enkku vai pitääkö tulkata?

XSX käyttämä alin resoluutio on selvästi alempi. Sitähän sinä yritit muuksi väittää. Myös fps erot jäi toteen näyttämättä pelin aikana. Vai pelaatko vain uusintavideoita?

Odotellaan VG Techin testiä niin näemme fps osalta tarkempaa dataa.
 
Cyberpunk, Elden Ring ja GTA V meni selkeästi PS5:lle ja nytkö taas tuli yksi peli lisää jossa esim. resoluution skaala on PS5:llä korkeampi :think: Frame Rate sentään näyttää molemmilla olevan varsin hyvä.
 
XSX käyttämä alin resoluutio on selvästi alempi. Sitähän sinä yritit muuksi väittää. Myös fps erot jäi toteen näyttämättä pelin aikana. Vai pelaatko vain uusintavideoita?

Odotellaan VG Techin testiä niin näemme fps osalta tarkempaa dataa.
Lainaus videolta kohdasta 6:42: "...Series X having a slight resolution edge in the general run of play"

Tulkitse tuota ihan miten haluat. :tup:
 
Näyttää XSX tarvitsevan sittenkin 30fps lukituksen. 7:32 kohdalla senkin alla piipahdetaan.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


#12TF muskelit
 
Näyttää XSX tarvitsevan sittenkin 30fps lukituksen. 7:32 kohdalla senkin alla piipahdetaan.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


#12TF muskelit

Jätitkö tuon videon päivitetyn esittelytekstin ihan tahallaan lukematta? :kahvi: Digital Foundryn video on uusin testivideo, joten eihän sulla nyt mitään taka-ajatusta ollut postata melkein kuukauden vanha video. Eihän?
 

Liitteet

  • IMG_20220322_224702.jpg
    IMG_20220322_224702.jpg
    366,3 KB · Luettu: 73
Viimeksi muokattu:
Cyberpunk, Elden Ring ja GTA V meni selkeästi PS5:lle ja nytkö taas tuli yksi peli lisää jossa esim. resoluution skaala on PS5:llä korkeampi :think: Frame Rate sentään näyttää molemmilla olevan varsin hyvä.

Selkeästi DF videon perustella esim gta pyörii ajoittain yhtä paskasti molemmilla konsoleilla ja latasi xboxilla nopeammin.
 
Toinen video jo missä jopa hävinnyt Battlefield 2042 metacritic user scoressa ja kaikki vain koska ovat ahneita

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
GTA V meni selkeästi PS5:lle
Katoitko sitä Digital Foundryn videota GTA V:sta? Videolla tulee ilmi että on paikkoja joissa XsX:llä pelin ruudunpäivitys putoaa ja PS5:lla ei (pelin laajuuden huomioiden voi olla myös vice versa), mutta kohdat joissa molemmat tiputtaa freimejä, niin PS5 dippaa näissä kohdin selvästi alemmaksi kuin XsX, kuten kohdasta 10:59 (41fps vs 50fps) ja 13:53 (22fps vs 27fps) käy ilmi. En sanoisi että on mikään selkeä "voitto" PS5:sen puolelle tuo GTA V.

Varjon puuttuminen autojen alta Xbox versiossa on melko varmasti bugi tai "unohdus" joka todennäköisesti tullaan jossain kohtaa patchissa korjaamaan.
 
Nyt kun VRR tuki tulee lähiaikoina PS5:lle niin on mielenkiintoista nähdä tehdäänkö jatkossa edelleen pelit kaikille televisioille laadukkaana kokemuksena vai pelkästään marginaaliselle VRR kannalle :hmm:

Katoitko sitä Digital Foundryn videota GTA V:sta? Videolla tulee ilmi että on paikkoja joissa XsX:llä pelin ruudunpäivitys putoaa ja PS5:lla ei (pelin laajuuden huomioiden voi olla myös vice versa), mutta kohdat joissa molemmat tiputtaa freimejä, niin PS5 dippaa näissä kohdin selvästi alemmaksi kuin XsX, kuten kohdasta 10:59 (41fps vs 50fps) ja 13:53 (22fps vs 27fps) käy ilmi. En sanoisi että on mikään selkeä "voitto" PS5:sen puolelle tuo GTA V.

Varjon puuttuminen autojen alta Xbox versiossa on melko varmasti bugi tai "unohdus" joka todennäköisesti tullaan jossain kohtaa patchissa korjaamaan.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.



Toivottavasti korjaavat varjojen puuttumisen mutta siihen saakka se on vertailussa miinus ja lisäksi keventää pelin pyöritystä.
 
Kyllähän sitä vain jotenkin on tyytyväinen tilanteeseen jossa 9 terafopsin kone huonommalla näyttiksellä pystyy jatkuvasti panemaan kampoihin tehokkaampaa konetta vastaan, usein jopa päihittäen tasaisemmalla FPS:llä. Se että päädytään jo tasatilanteeseen näissä FPS vertailuissa on mielestäni vain sulka hattuun pleikkarille ja Mark Cernylle jolle vielä pari vuotta sitten niin kovasti täälläkin naureskeltiin kun selitteli jostain vaihtelevista kellotaajuuksista. Jengi luuli tuon olevan pelkkää copiumia xboxin yllättäessään pleikkarin teraflopseillaan. Äkkiähän se ääni muuttui kellossa kun ensimmäiset FPS testit peleistä uusilla konsoleilla tuli julki. :cool:
 
Nyt kun VRR tuki tulee lähiaikoina PS5:lle niin on mielenkiintoista nähdä tehdäänkö jatkossa edelleen pelit kaikille televisioille laadukkaana kokemuksena vai pelkästään marginaaliselle VRR kannalle :hmm:


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.



Toivottavasti korjaavat varjojen puuttumisen mutta siihen saakka se on vertailussa miinus ja lisäksi keventää pelin pyöritystä.

No juu, tuolla videolla Xboxin ruudunpäivitys ottaa selvästi kuokkaansa kautta linjan.
 
Microsoftin GDC-messuilta uunituore esitys DirectStoragest ja IO:n optimoinnista. Hyvä esitys ja selittää miksi wanhoilla rajapinnoilla on pullonkauloja ja mitä uuden apin käyttöönotto tarkoittaa pelienginelle. Ehkä jonain päivänä latausajat on historiaa. Vielä on pelintekijöillä työtä tehtävänä, että rautaa ja rajapintoja käytetään optimaalisesti. Jossain kohtaa saataneen myös pc puolelle konsolityylinen pakkauksen purkaminen dedikoidulla kiihdyttimellä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Missä kohtaa videolla ei ole varjoja ja meinaatko muka tosissasi että varjojen lataus hidastaa latausta
Niin, ilmeisesti GTAV boxiversiossa ei autojen alla ole varjoa? (ilmeisesti iso asia joillekin) Ja heitto varjojen latauksen vaikutuksesta super-ssd:n kyykkäämiseen ei nyt ehkä ollut ihan vakavissaan heitetty :D
 
Näyttäähän tuo nyt typerältä kun autojen alta puuttuu varjot. Jos ei tuota huomaa niin optikolla käynti voisi auttaa. Toivottavasti pian pätsäävät tuon kuntoon.
 
Niin, ilmeisesti GTAV boxiversiossa ei autojen alla ole varjoa? (ilmeisesti iso asia joillekin) Ja heitto varjojen latauksen vaikutuksesta super-ssd:n kyykkäämiseen ei nyt ehkä ollut ihan vakavissaan heitetty :D
Niin mutta missä kohtaa videota se tapahtuu jos kerta sanot näin tapahtuvan
 
Ihan sama kummalla koneella on mikroskooppisen verran parempi, kun kummallakin pitäisi taas kerran toimia paremmin.
 
Huomautus - lopeta keskustelun sotkeminen vänkäämisellä, asia käy ketjusta aivan hyvin selville
Jos videon olet katsonut niin varmasti tiedät mistä puhutaan, mutta väkisin täytyy vängätä. Katso vaikka kohdasta 7.08 eteenpäin jos ei muuten mene perille.
No ne jotka esittää sen väitteen saa myös todistaa eikä toisinpäin
 
Tuossa GTA v:ssä, mitä sitten vaikka ne varjot puuttuu, päivän selvää että korjaavat ne päivityksellä.

Kumpikin versio on näyttävän näköinen ja pyörii tarpeeksi hyvin. Sulavin kokemus series x:llä jos löytyy Vrr tukeva TV tai näyttö.
 
Itse en noussut barrikadeille patchin 1.07-1.08 takia, mutta hienoa että ovat kuunnelleet pelaajayhteisöään. Mieluusti tuon ylimääräisen miljuuna krediittiä otan vastaan. :giggle:
Jos haluaa ostaa niitä melkein 20 miljoonan autoja niin onhan tuo hyvä alku siihen säästämiseen :rofl:
 
Jaa että pitää koneelta laittaa scriptit pyörimään että saa enemmän rahaa pelissä? Jo on aikoihin eletty. Peli mistä pitäisi nauttia pelaamalla laitetaan automaattisesti pelaamaan... Oksettaa koko ajatus, sama kun käyttäisit cheat-koodeja.
 
Jaa että pitää koneelta laittaa scriptit pyörimään että saa enemmän rahaa pelissä? Jo on aikoihin eletty. Peli mistä pitäisi nauttia pelaamalla laitetaan automaattisesti pelaamaan... Oksettaa koko ajatus, sama kun käyttäisit cheat-koodeja.
Ei suinkaan, voit myös nauttia pelaamisesta ilman skriptejä. Itseasiassa saat nauttia todella kauan, tyyliin kymmeniä tunteja jotta saat tarvittavan rahamäärän jonkun tietyn auton ostamiseen. Pelissä on toki kymmeniä autoja käytettävissä ilman grindaamistakin.
 
Omasta mielestäni tuo tuntien grindaus kuuluu sarjaan jotta saat huippuautot käyttöön. En ole sitä itse koskaan nähnyt mitenkään ongelmallisena. Nauttinut vaan pelaamisesta.
 
No Polyohony jo luvannut huomattavasti helpottaa tuota credittien hommaamista tulevissa pätseissä ja lisätä puuttuvan autojen myynnin. Muutosten jälkeen varmasti ihan ok., mutta nykyisellään vaadittavat grindausmäärät on ihan älyttömiä.
 
Jaa että pitää koneelta laittaa scriptit pyörimään että saa enemmän rahaa pelissä? Jo on aikoihin eletty. Peli mistä pitäisi nauttia pelaamalla laitetaan automaattisesti pelaamaan... Oksettaa koko ajatus, sama kun käyttäisit cheat-koodeja.
Free to play-peleissä tällaisen tolkuttoman grindaamisen ja kalliit mikromaksut voisi vielä ymmärtää, mutta 80€ täysihintaisessa pelissä? Ei helvetissä. Ja tätä vielä puolustellaan. Selvästi tässä nyt kokeillaan kepillä jäätä, että kuinka paljon pelaajia kehtaa rahastaa ja missä vaiheessa kuluttajat oikeasti älähtää.
 
Free to play-peleissä tällaisen tolkuttoman grindaamisen ja kalliit mikromaksut voisi vielä ymmärtää, mutta 80€ täysihintaisessa pelissä? Ei helvetissä. Ja tätä vielä puolustellaan. Selvästi tässä nyt kokeillaan kepillä jäätä, että kuinka paljon pelaajia kehtaa rahastaa ja missä vaiheessa kuluttajat oikeasti älähtää.
Kyllä vähän kummastuttaa tuo puolustaminen. Sony on dipannut selkeesti syvemmälle kuin aikaisemmin mutta osalla näyttää olevan jo niin löysänä ettei poraamista enää huomata.

Se lienee kuitenkin vain kourallinen pelaajia sillä esimerkiksi Metacriticin pelaajien antama keskiarvo pisteytys on 1.7 / 10. Ei kyllä taida tulla mieleen yhtäkään peliä mikä saanut noin huonon vastaanoton. Joku taisi mainita että meni moneygrab Bäfänkin ohi.
 
Viimeksi muokattu:
Se lienee kuitenkin vain kourallinen pelaajia sillä esimerkiksi Metacriticin pelaajien antama keskiarvo pisteytys on 1.7 / 10. Ei kyllä taida tulla mieleen yhtäkään peliä mikä saanut noin huonon vastaanoton. Joku taisi mainita että meni moneygrab Bäfänkin ohi.
Ei varmaan ainakaa näistä simcade peleistä kovin moni, varsinkaan alustan oma genre-ylpeys.
 
Kyllä vähän kummastuttaa tuo puolustaminen. Sony on dipannut selkeesti syvemmälle kuin aikaisemmin mutta osalla näyttää olevan jo niin löysänä ettei poraamista enää huomata.

Se lienee kuitenkin vain kourallinen pelaajia sillä esimerkiksi Metacriticin pelaajien antama keskiarvo pisteytys on 1.7 / 10. Ei kyllä taida tulla mieleen yhtäkään peliä mikä saanut noin huonon vastaanoton. Joku taisi mainita että meni moneygrab Bäfänkin ohi.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Jim Sterlingin video aiheeseen liittyen. Videon otsikko kertonee kaiken tarvittavan.
 
Ensin Halo Infinite ja nyt Gran Turismo. Molemmissa core gameplay oli rautaa pelaajien mielestä, mutta progressio onnistuttiin kusemaan joka monelle oli sitten naula arkkuun mitä tulee pelistä nauttimiiseen. Noh eiköhän studiot tästä opi.

Muistutuksena, että ensi kuun alusta GT7:n progressio tulee näyttämään huomattavasti paremmalta kun palkinnot käytännössä tuplataan.

  • Increase rewards in the events in the latter half of the World Circuits by approximately 100% on average.
  • Addition of high rewards for clearing the Circuit Experience in all Gold/All Bronze results.
  • Increase of rewards in Online Races.
  • Include a total of eight new one-hour Endurance Race events to Missions. These will also have higher reward settings.
  • Increase the upper limit of non-paid credits in player wallets from 20M Cr. to 100M Cr.
  • Increase the quantity of Used and Legend cars on offer at any given time.
 
Ensin Halo Infinite ja nyt Gran Turismo. Molemmissa core gameplay oli rautaa pelaajien mielestä, mutta progressio onnistuttiin kusemaan joka monelle oli sitten naula arkkuun mitä tulee pelistä nauttimiiseen. Noh eiköhän studiot tästä opi.

Muistutuksena, että ensi kuun alusta GT7:n progressio tulee näyttämään huomattavasti paremmalta kun palkinnot käytännössä tuplataan.
Eihän ilmaisessa Halo online pelissä taida muuta saada ostettua kuin kosmeettisia juttuja ?
 

Ensin Halo Infinite ja nyt Gran Turismo. Molemmissa core gameplay oli rautaa pelaajien mielestä, mutta progressio onnistuttiin kusemaan joka monelle oli sitten naula arkkuun mitä tulee pelistä nauttimiiseen. Noh eiköhän studiot tästä opi.

Muistutuksena, että ensi kuun alusta GT7:n progressio tulee näyttämään huomattavasti paremmalta kun palkinnot käytännössä tuplataan.

Unohdetaan tälleen ohi mennen että Halo on ilmainen ja GT7 maksaa 70-80e :whistling:
 
Eihän ilmaisessa Halo online pelissä taida muuta saada ostettua kuin kosmeettisia juttuja ?
Jep, "Mutta how about that".. Halohan sentää kuuluu game passii, joka on xbox pelaajan normaalia arsenaalia. Pelkästä goldista kukaan maksa (varmaan oikeesti maksaa, ku vielä olemassa..)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 751
Viestejä
5 050 183
Jäsenet
80 977
Uusin jäsen
kimbomies95

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom