PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Välillä toivoisin että minullekkin riittäisi. Perhana kun sitä omaa liian hyvät silmät... siunaus siinä missä kirous.
Ihan mielenkiinnosta: käytätkö videomateriaalilla näitä motion interpolation hommeleita? Entä muut, jotka ovat erityisen allergisia alhaiselle fps:lle?

Minä väittäisin, että herkkyys alhaiselle fps:lle on enemmän tottumiskysymys, kuin mitään muuta. Itse näen kyllä eron 30 ja 120 fps:n välillä todella helposti, mutta pienen totuttelun jälkeen 30 fps menee hyvin ja unohtuu kyllä. Elokuvat katsotaan alkuperäisellä 24 fps:llä ja itse taas olen erityisen herkkä kaikelle saippuaooppera-paskeelle.
 
VG Tech on myös testannut Cyberpunk 2077 ja performance tilan fps osalta ei mitään uutta tietoa mutta RT puolella oli mielenkiintoinen ero. DF ehti jo PS5 version kehumaan käytännössä virheettömäksi 30fps kokemukseksi kun taas XSX versiossa on pientä dippiä.

PS5 in Ray Tracing Mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 2560x1440 and the lowest resolution found being approximately 2368x1332. Pixel counts at 2560x1440 seem to be common on PS5 in Ray Tracing Mode.

Xbox Series X in Ray Tracing Mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 2560x1440 and the lowest resolution found being approximately 2304x1296. Pixel counts at 2560x1440 seem to be common on Xbox Series X in Ray Tracing Mode.
 
Ihan mielenkiinnosta: käytätkö videomateriaalilla näitä motion interpolation hommeleita? Entä muut, jotka ovat erityisen allergisia alhaiselle fps:lle?

Minä väittäisin, että herkkyys alhaiselle fps:lle on enemmän tottumiskysymys, kuin mitään muuta. Itse näen kyllä eron 30 ja 120 fps:n välillä todella helposti, mutta pienen totuttelun jälkeen 30 fps menee hyvin ja unohtuu kyllä. Elokuvat katsotaan alkuperäisellä 24 fps:llä ja itse taas olen erityisen herkkä kaikelle saippuaooppera-paskeelle.
En käytä interpolointeja. Enkä ole allerginen alhaiselle fps:lle. Olen allerginen huonolle liikeresoluutiolle joka vaivaa OLEDeja ja muita lituskapaskeita.

E: Siis 60fps voi olla ihan nätti ja kristallin kirkas ja selkeä liikkeessä... kunhan kuvat näytetään "kunnolla" eli tarkoittaa esim CRT putken tyylistä pyyhkäisyä tai OLED/LCD paneeleilla välkytystä.

E2: Esim 24fps contentti näyttää ihan OK:lle 96Hz tilassa jossa joka framen välissä musta ruutu.
 
VRR televisio on oikeastaan pakollinen Xbox omistajana. Joku tuossa konsolin arkkitehtuurissa on erilaista verrattuna PS5 kun tuota frameratea ei saada aisoihin. Estää täysin esim BFI:n käytön peleissä jos framerate ei ole "locked" 60 tai 120. Siellä täällä ei haittaisi dropit mutta tuo että sahataan jossakin viidessäkympissä jatkuvasti ei vain toimi. Itse olen nykyään aika pahasti allerginen varsinkin tuolle 60Hz sutulle ja BFI monesti onkin päällä että kuva olisi liikkeessä edes jotenkuten katsottava. Perkele kun tulisi CRT monitorit taas isosti takaisin.

#NarrowAndFast
En usko että arkkitehtuurissa on mitään vikaa. Mitä nyt olen Digital Foundryn vertailuvideoita katsellut niin aika toistuva trendi tuntuu olevan se että Xboxilla on hiukan korkeampi resoluutio kuin Pleikalla mutta fps myös heittelee enemmän. En sitten tiedä miksi jotkut kehittäjät valitsee resoluution tasaisen fps:n sijaan. Se että Xboxilla on VRR ei ole omasta mielestä ihan tarpeeksi hyvä perustelu koska harvan TV tukee tuota ominaisuutta.
 
Minä väittäisin, että herkkyys alhaiselle fps:lle on enemmän tottumiskysymys, kuin mitään muuta.
Näinhän se juuri onkin. Sitten kun siihen 60fps on tottunut, niin epästabiili 40-60fps heilahtelu häiritsee aika hemmetisti. Sama juttu jos peli on 30fps ja heiluu ajoittain vaikka 20-30fps välillä. VRR tietty on yksi vaihtoehto hieman helpottaa tilannetta, mutta se ei toimi yhteen BFI:n kanssa.
 
En käytä interpolointeja. Enkä ole allerginen alhaiselle fps:lle. Olen allerginen huonolle liikeresoluutiolle joka vaivaa OLEDeja ja muita lituskapaskeita.

E: Siis 60fps voi olla ihan nätti ja kristallin kirkas ja selkeä liikkeessä... kunhan kuvat näytetään "kunnolla" eli tarkoittaa esim CRT putken tyylistä pyyhkäisyä tai OLED/LCD paneeleilla välkytystä.

E2: Esim 24fps contentti näyttää ihan OK:lle 96Hz tilassa jossa joka framen välissä musta ruutu.
BFI himmentää taas omaan makuun liikaa kirkkautta.
 
Vai että VRR televisio on pakollinen, koska framerate dippaa parissa kohtaa peliä ja tekee sitä molemmilla konsoleilla :D

Tietty se VRR vähän auttaisi 30fps pelien kans. Ei tahdo enää pystyä pelaamaan 30fps. Mafia Trilogyn ostin ja ensimmäisen osan jälkeen oli luovutettava. Toivottavasti tulis boost niinkuin jokuseen muuhun vanhempaan peliin, ja onneksi tuo 30fps karmeus on aika harvinaista nykyään.
 
Offtopikkia, joskin aiheeseen (FPS, sulavuus, VRR eri alustoilla) liittyvää:
Ihan mielenkiinnosta: käytätkö videomateriaalilla näitä motion interpolation hommeleita? Entä muut, jotka ovat erityisen allergisia alhaiselle fps:lle?
Itse käytän, sekä television sisäänleivottua, että tietokoneella SVP4:sta. Pienet halot hahmojen ympärillä on pieni haitta sille, että leffan katseluun ei tarvitse varautua syömällä 800mg buranaa etukäteen. Missä muut näkevät saippuaoopperaefektin, itse taas nautin sulavasta videosta. Tietokoneruutunani on tällähetkellä 240hz Samsung Odyssey G7 (32", 1440P), jolla hoidan pääasiassa myös konsolipelaamisen ja leffankatselunkin (on työasunnollani, kotonani on perinteinen töllö jossa joku Sony motionflow xr 800, mutta sitä katsovat pääasiassa muut). Joskus ennen frame interpolatiota katselin leffoja esim. 1,5x nopeutuksella, jotta saisin vähän enemmän päivitysnopeutta ruudulle, mutta draaman kaari katkesi helposti kun jotain herkkää kimitettiin mikkihiiriäänillä. Gemini man ja hobitti kyllä demostroi hyvin, että hyvännäköistä matskua saa aikaiseksi kunhan vaan viitsii ilman frame interpolaatiotakin, mutta ei näköjään ole yleistynyt. Ymmärrän kyllä, jos jotkui haluavat katsoa leffansa mahdollisimman orginaalina, 24framen ruutunopeudella, ja jokainen katsokoon miten haluaa. Itselleni tuo 24 framea vastaa 60hz kuvaputkimonitorin katselua ja päänsärky tulee jo puolen tunnin sisään. Joskus mietin, että miksi kaikki matsku ei kuvattaisi vain suoraan 60fps ja sitten jotka haluavat katsoa sen pienemmällä frameratella, niin puottakoot he pois joka toisen ruudun, mutta joo, on se senverran kalliimpaan etenkin jos tarvitsee renderöidä efektejä tai yhtään mitään.

Ontopic: onneksi tosin keinotekoiset 60 framea sekunnissa rajoitukset ovat pikkuhiljaa siirtymässä syrjään, myös konsolipuolellakin ja halukkaat pääsevät pelaamaan pelejänsä niillä asetuksilla millä haluavat. Itse olen pääasiallinen pc-pelaaja, mutta oma xbox one x tuuppaa joitain rauhallisempia pelejä 1080P:nä 120hz paukkeella, kyllä silläkin kohtalaisen ok viihdettä saa aikaiseksi. Kauas kuitekin on onneksi menty siitä, kun jossain 10 vuotta sitten puhuttiin 30fps nopeudesta normaalina ilmiönä konsoleiden kanssa.
 
Joskus mietin, että miksi kaikki matsku ei kuvattaisi vain suoraan 60fps ja sitten jotka haluavat katsoa sen pienemmällä frameratella, niin puottakoot he pois joka toisen ruudun, mutta joo, on se senverran kalliimpaan etenkin jos tarvitsee renderöidä efektejä tai yhtään mitään.
Liiketerävyyttä on mahdotonta saada luonnollisen näköiseksi tuolloin. 'Paras' liiketerävyys 24fps videolle saadaan kun suljinaika on 1/48s, joka taas näyttää todella uniselta jos kuvataajuus on 60fps. Käytännössä homman voisi ratkaista kuvaamalla 120fps 1/120s suljinajalla (aito 360 asteen elektroninen suljin) ja sitten joko skippaamalla joka toisen ruudun 60fps materiaalia varten, tai yhdistämällä aina kolme perättäistä kuvaa, ja skippaamalla seuraavat kaksi, jolloin saataisiin 24fps 1/40 suljinajalla (joka on ihan OK). Tommonen vaan luo ihan älyttömästi ylimääräistä hommaa, viisinkertaistaa kuvauksissa tarvittavan kovalevymäärän ja rajaa kameravaihtoehtoja hyvin rajulla kädellä. Käytännössä homma ei kannata, ja juuri kukaan ohjaaja ei suostu tekemään mitään keskinkertaista kompromissitoteutusta.
 
Tämän hetken parhaiten arvostettu (Meta-/OpenCritic) peli koskaan, teknisen suurennuslasin alla. Elden Ring.
  • SeriesX ja PS5 pyörivät samoilla resoluutioilla, mutta PS5:lla näyttää olevan 10% - 20% etumatka frameratessa.
  • Latausajat - FastTravel sekä kuoleman jälkeinen respawn:
    • PS5 alle 7s
    • SeriesX reilu 17s.
    • DF-Tom:"Sometimes Series consoles are almost three times slower than PS5 version."
  • Hauska yksityiskohta: PS5:lla kuolema, lataus, bonfirelle meno ja fasttravel ja uuden paikan lataus kestää vähemmän aikaa mitä SeriesX:llä Bossilla kuoleman aiheuttama latausruutu.
  • 17s kyllä jaksaa odottaa mutta jos ottaa huomioon että keskimäärin souls pelissä average pelaaja kuolee 400 kertaa plus päälle fast travel lataukset niin tuo ero alkaa muuttumaan tunneiksi aika nopeasti.
Henkilökohtaisesti pettynyt nuihin latausnopeuksiin jopa PS5:lla koska launch peli Demons Souls jo näytti miten se tehdään oikein. Kuoleman jälkeen hahmo vain "haihtuu" takaisin bonfirelle parissa sekunnissa. Noh parempi kuin ei mitään.

 
Tämän hetken parhaiten arvostettu (Meta-/OpenCritic) peli koskaan, teknisen suurennuslasin alla. Elden Ring.
  • SeriesX ja PS5 pyörivät samoilla resoluutioilla, mutta PS5:lla näyttää olevan 10% - 20% etumatka frameratessa.
  • Latausajat - FastTravel sekä kuoleman jälkeinen respawn:
    • PS5 alle 7s
    • SeriesX reilu 17s.
    • DF-Tom:"Sometimes Series consoles are almost three times slower than PS5 version."
  • Hauska yksityiskohta: PS5:lla kuolema, lataus, bonfirelle meno ja fasttravel ja uuden paikan lataus kestää vähemmän aikaa mitä SeriesX:llä Bossilla kuoleman aiheuttama latausruutu.
  • 17s kyllä jaksaa odottaa mutta jos ottaa huomioon että keskimäärin souls pelissä average pelaaja kuolee 400 kertaa plus päälle fast travel lataukset niin tuo ero alkaa muuttumaan tunneiksi aika nopeasti.
Henkilökohtaisesti pettynyt nuihin latausnopeuksiin jopa PS5:lla koska launch peli Demons Souls jo näytti miten se tehdään oikein. Kuoleman jälkeen hahmo vain "haihtuu" takaisin bonfirelle parissa sekunnissa. Noh parempi kuin ei mitään.


Jooh, toivotaan että sekä PS5 että X1X optimoinneissa päässään tämän pelin osalta päivityksien myötä reippaasti eteenpäin, jotta lähestyttäisiin noita Demons Souls aikoja.
 
Tämän hetken parhaiten arvostettu (Meta-/OpenCritic) peli koskaan, teknisen suurennuslasin alla. Elden Ring.
  • SeriesX ja PS5 pyörivät samoilla resoluutioilla, mutta PS5:lla näyttää olevan 10% - 20% etumatka frameratessa.
  • Latausajat - FastTravel sekä kuoleman jälkeinen respawn:
    • PS5 alle 7s
    • SeriesX reilu 17s.
    • DF-Tom:"Sometimes Series consoles are almost three times slower than PS5 version."
  • Hauska yksityiskohta: PS5:lla kuolema, lataus, bonfirelle meno ja fasttravel ja uuden paikan lataus kestää vähemmän aikaa mitä SeriesX:llä Bossilla kuoleman aiheuttama latausruutu.
  • 17s kyllä jaksaa odottaa mutta jos ottaa huomioon että keskimäärin souls pelissä average pelaaja kuolee 400 kertaa plus päälle fast travel lataukset niin tuo ero alkaa muuttumaan tunneiksi aika nopeasti.
Henkilökohtaisesti pettynyt nuihin latausnopeuksiin jopa PS5:lla koska launch peli Demons Souls jo näytti miten se tehdään oikein. Kuoleman jälkeen hahmo vain "haihtuu" takaisin bonfirelle parissa sekunnissa. Noh parempi kuin ei mitään.





PS5 and Xbox Series X in Frame Rate Mode use a dynamic resolution with the highest resolution found being 3840x2160 and the lowest resolution found being 2688x1512. Pixel counts at 3840x2160 are very rare on PS5 and Xbox Series X in Frame Rate Mode.
PS5 in Frame Rate Mode seems to have a resolution advantage over the Xbox Series X. As an example, during the opening scene of the game (not the opening clip in the video) the PS5 renders at approximately 3093x1740 and the Xbox Series X renders at 2880x1620. However, there are scenes in the game where both PS5 and Xbox Series X render at a resolution of 2688x1512 such as scenes with a lot of vegetation on screen.
PS5 näyttäisi olevan edellä niin fps kuin resoluutiossakin. Onkohan devaajilta jäänyt tässäkin pelissä työkalut saamatta.

Elden Ring PS5 vs Xbox Series X|S Frame Rate Comparison Stats

Samaa mieltä tuosta, että latausajat voisivat olla parempiakin mutta multiplattarista kun on kyse niin Sonyn omille peleille tyypilliset huippunopeudet jää saavuttamatta. Alle 7s on vielä hyväksyttävä taso.
 
Viimeksi muokattu:
Mut näkeehän tuon jo tuosta excelistä, näyttää peli olevan vielä joka plätällä rikki. Valitettavasti. Lisäksi, vilkaisin vähän stiimin arvosteluista:
Obviously a great game, but the technical issues are fairly crippling.
Playing with a RTX 3070 on latest drivers, yet the game consistently has issues, from dropped frames to full freezes: especially during enemy encounters which is about as frustrating as one can imagine in an already punishing game.

Game will be close to perfect once these issues are fixed but I'd recommend waiting until then to play on PC.
Jos pelin suorituskyky on PC:llä huono, XSX:llä huono ja PS5:lla huono, niin noh, jos se jotakuta lohduttaa että PS5:lla se on näistä vähiten huono, niin ok. Itse jään seuraamaan miten paranee. Kuitekin, kiitoksia @PÌÎUW®[ªøËrhl¾ÇÌ°1¿¼ ja @Quantum että nostitte asiaa esille, en aiemmin tiennyt tuon pelin suorituskykyongelmista.
 
Mut näkeehän tuon jo tuosta excelistä, näyttää peli olevan vielä joka plätällä rikki. Valitettavasti. Lisäksi, vilkaisin vähän stiimin arvosteluista:

Jos pelin suorituskyky on PC:llä huono, XSX:llä huono ja PS5:lla huono, niin noh, jos se jotakuta lohduttaa että PS5:lla se on näistä vähiten huono, niin ok. Itse jään seuraamaan miten paranee. Kuitekin, kiitoksia @PÌÎUW®[ªøËrhl¾ÇÌ°1¿¼ ja @Quantum että nostitte asiaa esille, en aiemmin tiennyt tuon pelin suorituskykyongelmista.
Jokaisessa versiossa on selkeät puutteensa mutta konsolien kohdalla tilanne on kaikilta osin selkeästi paras PS5:llä. Jos omistaa PS4 version niin mahdollista on pelata käytännössä lukittua 60fps moodia PS5 konsolilla bc tilassa.
 
Jokaisessa versiossa on selkeät puutteensa mutta konsolien kohdalla tilanne on kaikilta osin selkeästi paras PS5:llä. Jos omistaa PS4 version niin mahdollista on pelata lähes lukittua 60fps moodia PS5 konsolilla bc tilassa.
Jooh, tuo PS4 versio PS5:llä näyttää kieltämättä toimivan kohtalaisen hyvin! Ja muutenkin, jos ko. pelin osalta ostohousut on jo jalassa, niin PS5 on tällähetkellä kieltämättä paras alusta ainankin näiden esiteltyjen tietojen osalta. Kuitekin, toivottavasti peli saa suorituskykypäivityksiä jokaiselle alustalle ja pian.
 
2021 oli hyvä vuosi Microsoftille jos katsoo metacritic pisteitä näköjään


Metacritic on paljastanut vuoden 2021 tilaston Annual Game Publisher Rankings, ja kärjessä oli Microsoft kaikkien aikojen parhaimmalla keskiarvollaan 87,4. Listalle pääsee, jos julkaisija on laskenut maailmalle vähintään viisi uutta peliä vuoden aikana.

  • Microsoft / Xbox Game Studios - 87.4 (last year: 6th)
  • Sony - 81.3 (last year: 4th)
  • Humble Games - 80.9 (last year: 18th)
  • Activision Blizzard - 80.6 (last year: 5th)
  • Bethesda Softworks - 80.2 (last year: 16th)
  • Capcom - 80.6 (last year: 3rd)
  • Bandai Namco - 78.5 (last year: 38th)
  • Sega - 77.6 (last year: 1st)
  • Electronic Arts - 78.3 (last year: 21st)
  • 505 Games - 75.7 (last year: 13th)

 



Xboxin studioiden ongelmat ne vain jatkuvat. Siellä ei taida olla tuo projektien johtaminen ja organisoiminen ihan samalla tasolla kuin Sonylla ja Nintendolla. Jatkuvasti kuulee Microsoftin suunnalta projektien johtohenkilöiden lähtevän ovet paukkuen kesken kaiken.

Mitäs muita studioita sitten on ongelmissa jos sanot että niitä on muitakin kuin tämä yksi ?
 
Mitäs muita studioita sitten on ongelmissa jos sanot että niitä on muitakin kuin tämä yksi ?
No Halon julkaisusta ei ole pitkä aika ja Everwildinkin projekti on ollut viime vuonna uutisoinnin aiheena sekavan tilanteensa takia. Scalebound ja koko Xbox One-aikakausi first party pelien suhteen on varmasti monella vielä tuoreessa muistissa.
 
No Halon julkaisusta ei ole pitkä aika ja Everwildinkin projekti on ollut viime vuonna uutisoinnin aiheena sekavan tilanteensa takia. Scalebound ja koko Xbox One-aikakausi first party pelien suhteen on varmasti monella vielä tuoreessa muistissa.


Aika pitkälti vastaavia ongelmia tuntuu olevan vähän kaikkialla, eikä ongelmat ole pelkästään Microsoft studioiden yksinoikeus.

Ota myös huomioon monta studiota Microsoftin nimen alla tällä hetkellä työskentelee.

Scalebound mainuttu :D eikös sen studion joku pamppu hetki sitten myöntänyt että he epäonnistuivat pelissä ja teki pahaa katsoa kun Microsoft sai syyt niskoille.
 
Pelienhinnoista kun oli puhetta niin täytyy antaa sonylle pisteet ps plus collection bundlesta minkä saa ps5:en mukana. Tuli pelattavaa vuodeksi psn+ tilauksen ja ps5:en ostamisen jälkeen, kun on jäänyt ps4 pelejä välistä.

Nämä pelit ainakin amerikassa sai lunastettua "ilmaiseksi"
 
Tässä kohtaa huvittaa, kun muistaa miten paljon cernyn väitettä kritisoitiin kun väitti, että kapea gpu+iso kellotaajus+vaihtuvat kellotaajuudet kuorman mukaan ovat hyvä asia. Samaan liittyy väitteet myös ylikuumenemisesta ja konsolien välisistä eroista(kaikki ps5:et perffaa aina samalla tavalla eikä kellot putoile randomisti). Tais cerny olla oikeassa, että oli hyvä tapa devaajien kannalta lähteä innovatiivisemmalla arkkitehtuurilla liikkeelle. Helppo saada koneesta tehot ulos. Paperiflopseilla voi pyyhkiä peppua, todellisuus löytyy vanukkaasta.

Tuleekohan tuo gta V päivitys joskus pc:lle? Siinähän olisi jotain minimaalista säteenseurantaa myös mukana. PC:lla voisi käyttää säteenseurantaa enemmänkin kuin konsoleilla,...
 
Viimeksi muokattu:
Ei näytä ihmiset tykkäävän Pay to Win jutuista ja koko ajan online vielä päälle vaikka pelaisi yksin

 
Ei näytä ihmiset tykkäävän Pay to Win jutuista ja koko ajan online vielä päälle vaikka pelaisi yksin


Taitaa olla muut kuin gran turismon pelaajat asialla. Hyvä peli. Autoja ja rahaa tulee ihan tarpeeksi ilman, että aukaisee lompakkoa lisää. Tai toi on ainakin mun mielipide ja pelaillut gran turismoa päivittäin viikon ajan.
 
Taitaa olla muut kuin gran turismon pelaajat asialla. Hyvä peli. Autoja ja rahaa tulee ihan tarpeeksi ilman, että aukaisee lompakkoa lisää. Tai toi on ainakin mun mielipide ja pelaillut gran turismoa päivittäin viikon ajan.

Pelissä taisi olla tasan 424 autoa julkaisussa. Kampanjan kautta taisi saada sen ~90 ilmaiseksi ja rahaa joitain miljoonia. Eli yli 75% autoista on rahagrindauksen tai RNG-ruletin takana. Kirsikkana kakun päällä RNG-ruletissa on myös parhaita viritysosia, joita ei voi edes ostaa. Osa virityksistä myös peruuttamattomia, tehdasvirityksiin palaaminen ei onnistu. Siihen vielä autokauppojen vaihtuva valikoima.
F2P GaaS-elementtejä 80€ peli täynnä ja mikromaksut mielessä. "Top up on PSN" mainostetaan vähän väliä. Aika äkkiä riensivät nerffaamaan tehokkaimpia rahangrindaus kisoja, tuskin oli sattumaa.
 
Pelissä taisi olla tasan 424 autoa julkaisussa. Kampanjan kautta taisi saada sen ~90 ilmaiseksi ja rahaa joitain miljoonia. Eli yli 75% autoista on rahagrindauksen tai RNG-ruletin takana. Kirsikkana kakun päällä RNG-ruletissa on myös parhaita viritysosia, joita ei voi edes ostaa. Osa virityksistä myös peruuttamattomia, tehdasvirityksiin palaaminen ei onnistu. Siihen vielä autokauppojen vaihtuva valikoima.
F2P GaaS-elementtejä 80€ peli täynnä ja mikromaksut mielessä. "Top up on PSN" mainostetaan vähän väliä. Aika äkkiä riensivät nerffaamaan tehokkaimpia rahangrindaus kisoja, tuskin oli sattumaa.

Se pelin pointtihan on siis ajaa niitä kisoja tutoriaalin jälkeenkin. Jos kokee kilvanajamisen grindaukseksi niin gran turismo on väärä peli. Mä tuun "grindaamaan" aka. nauttimaan tuon pelin tarjoamasta kilvanajosta vuosia. Pelaa vaikka kaksi tunnin sessiota jokaisella ilmaisella autolla kahta eri rataa niin on sellainen määrä rahaa kasassa, että voi niillä uusilla autoilla taas kokeilla paria eri rataa ja kohtahan kokoelma on kunnossa jos esim. se 90 autoa ei riitä. Tai ei ainakaan tekeminen lopu :)
 
Viimeksi muokattu:
Lisätään nyt vielä ne päivittäiset lottoliput. Ne saa hyvin pienellä aikasijoituksella. Mulle on niistä lipuista tullut so far 2xauto ja yks 500k mälli rahaa. Pari vuottakin jos tuota peliä grindaa niin saa 700 lottolippua. Worst case on 3.650miljoonaa rahaa, jos aina tule se huonoin voitto eli 5000 krediittiä. Mun tilastojen pohjalta ei aina osu se huonoin arpa käteen.

Mut ei tuo gran turismo7 ole kaikille. Mielenkiintoista nähdä miten se myy, kun core peli on kilvanajoa, joka lienee aika niche porukan hommaa. Tosin aika moni ei autopelien ystävä on digannut siitä tutoriaalista, kun siinä on sopivasti peliä, fiilistä ja knoppitietoa autoista välissä.
 
Ei näytä ihmiset tykkäävän Pay to Win jutuista ja koko ajan online vielä päälle vaikka pelaisi yksin

Halo Infinite vibat tulee tästä.
 
Onhan tuo maksa itesi pois grindaamisesta perseestä.
Se on sama kuin maksat "huijaus"koodeista.

Ymmärrän sen että jotkut auto paketit ovat DLC takana ja niitä ei saa muuten kuin maksalla autopaketteja mutta tuo että voit "huijata" pelissä maksamalla on perseestä, ei siksi etteikö grindaus olisi GT suola vaan se laittaa tekijät siihen että ihmisten pitää kohtuuttomasti grindata.

GT2 piti jotain kisaa ajaa vain pari h ja sain sen verran pätäkkää että sait ostettua parhaimman auton.
Jos GT7 on sama juttu niin fine by me.
 



20220321_112804.jpg
 
Xboxilla puuttuu autojen alta varjot GTA vitosessa. Näyttää hieman hassulta. Toivottavasti korjaavat.
Pitäisi korjaantua kunhan secret sauce saadaan työkalujen muodossa toimitettua pelinkehittäjille. Tähän asti on vasta pintakaasulla menty siinä missä PS5 kaasari pohjassa piikitellen hätäisesti 10TFLOPS ennen ylikuumenemista.
 
"Päivityksessä 1.07 vähennettiin puolella suurimpia rahapalkkioita, jotta pelaajat kääntyisivät mikromaksujen puoleen. Hävetkää."

Aikamoista paskaa kyllä Sonylta tuo.
 
"Päivityksessä 1.07 vähennettiin puolella suurimpia rahapalkkioita, jotta pelaajat kääntyisivät mikromaksujen puoleen. Hävetkää."

Aikamoista paskaa kyllä Sonylta tuo.

Jos sitä rahaa tarvii niin helpoin keino on laittaa skriptillä kone grindaamaan. PC:lle skripti ja remote playn läpi ajattaa gran turismoa. Linkissä ohje tuohon grindin automatisointiin. Ei tarvi itse grindata ja rahaa tulee. Tosin gt7:ssa saa sen vajaan 100 autoa pelaamalla tutoriaalit läpi. En tiedä millainen kyllästys tarvii olla ettei tuo 100 autoa riitä, jotka saa ilmaiseksi. Siihen päälle tulee useampi miljoona rahaa samoista tutoriaaleista joilla voi ostaa lisää autoja. Mikrotransaktiot on täysin optionaalinen asia, ei niihin tarvi lähteä ellei halua.

 
Jos sitä rahaa tarvii niin helpoin keino on laittaa skriptillä kone grindaamaan. PC:lle skripti ja remote playn läpi ajattaa gran turismoa. Linkissä ohje tuohon grindin automatisointiin. Ei tarvi itse grindata ja rahaa tulee. Tosin gt7:ssa saa sen vajaan 100 autoa pelaamalla tutoriaalit läpi. En tiedä millainen kyllästys tarvii olla ettei tuo 100 autoa riitä, jotka saa ilmaiseksi. Siihen päälle tulee useampi miljoona rahaa samoista tutoriaaleista joilla voi ostaa lisää autoja. Mikrotransaktiot on täysin optionaalinen asia, ei niihin tarvi lähteä ellei halua.

Pelin tekijä nerffaa pahasti tienaamis mahdollisuuksia ja sun mielestä ratkasu on ajaa jotain skriptiä pc:llä että saa rahaa? Mitenkäs ne kellä ei ole sitä riittävän hyvää pc:tä tohon?
Kyllä mä ennemmin suosittelisin pistämään palautetta sinne tekijöiden suuntaan ja kun sitä paskaa palautetta niille tulee enemmänkin, niin luultavasti saattaa tulla päivitystä mikä taas parantaa tienesti mahdollisuuksia. Toi skriptin ajattaminen vaan antaa signaalia että on ok tehä täys hintanen peli ja pistää mikromaksujen taakke tavaraa, jos ei satu olemaan aivan järjettömästi aikaa grindata.
 
Pelin tekijä nerffaa pahasti tienaamis mahdollisuuksia ja sun mielestä ratkasu on ajaa jotain skriptiä pc:llä että saa rahaa? Mitenkäs ne kellä ei ole sitä riittävän hyvää pc:tä tohon?
Kyllä mä ennemmin suosittelisin pistämään palautetta sinne tekijöiden suuntaan ja kun sitä paskaa palautetta niille tulee enemmänkin, niin luultavasti saattaa tulla päivitystä mikä taas parantaa tienesti mahdollisuuksia. Toi skriptin ajattaminen vaan antaa signaalia että on ok tehä täys hintanen peli ja pistää mikromaksujen taakke tavaraa, jos ei satu olemaan aivan järjettömästi aikaa grindata.

Mun pointti oli, että en ole vielä tuota peliä päivittäin pelaavana törmännyt tilanteeseen missä tuntuisi tarpeelliselta käyttää mikromaksuja. Niistä tutoriaalin tehtävistä saa sen vajaan 100 autoa + miljoonia rahaa. 2 autoa joutunut ostamaan, muuten mennyt kisoista voitetuilla. Muutaman auton tuunannut niin ne kulkee ihan perkeleen kovaa :) Pelattavaa riittää ihan törkeän paljon ilman grindiä ja/tai mikromaksuja. Halusin tuon skriptin nostaa tapetille. Jos joku grindaa kisoja vain rahan takia niin siihen on helpompi keino aka. automaatio pc:n avulla.
 
Mun pointti oli, että en ole vielä tuota peliä päivittäin pelaavana törmännyt tilanteeseen missä tuntuisi tarpeelliselta käyttää mikromaksuja. Niistä tutoriaalin tehtävistä saa sen vajaan 100 autoa + miljoonia rahaa. 2 autoa joutunut ostamaan, muuten mennyt kisoista voitetuilla. Muutaman auton tuunannut niin ne kulkee ihan perkeleen kovaa :) Pelattavaa riittää ihan törkeän paljon ilman grindiä ja/tai mikromaksuja. Halusin tuon skriptin nostaa tapetille, että jos joku grindaa vain rahan takia niin siihen on helpompi keino aka. automaatio pc:n avulla.
Mähän en tota oo edes pelannut, tullu vaan vastaa nettiä selatessa tota kiukuttelua ton tiimoilta. Jotain vikaa tossa täytyy kyllä olla, koska sen verran paljon sitä kiroilua on tullut vastaan. Hyvä jos sulle kelpaa tollasenaan, mutta ymmärrän kyllä että joitain kiukuttaa jos on maksanut 70-100e tosta ja sitten yritetään mikrorahastuksella nyhtää vähän lisää, ettei tarvitse järjetöntä grindiä tehdä joidenkin autojen takia.
Pelattavaahan tossa kuulema on, mutta sehän nyt taas ei ole se pointti. Pointti taitaa olla lähinnä että tehään täys hintanen peli, laitetaan sinne vähän mikrorahastusta mukaan ja sitten tehdään pelivaluutan tienaamisesta nihkeää. Toi malli on F2P peleissä hyvinkin yleinen, mutta nyt se on ympätty täys hintaseen mukaan.

Mutta kukin tyylillään, toivottavasti porukka laittaa sitä palautetta menemään pelintekijöille, koittaa vaikka refundata pelin tms. Ei se kiukuttelu foorumeilla paljoa auta, kun siitä ei mitään tietoa sinne firman suuntaan päädy.
 
Mähän en tota oo edes pelannut, tullu vaan vastaa nettiä selatessa tota kiukuttelua ton tiimoilta. Jotain vikaa tossa täytyy kyllä olla, koska sen verran paljon sitä kiroilua on tullut vastaan. Hyvä jos sulle kelpaa tollasenaan, mutta ymmärrän kyllä että joitain kiukuttaa jos on maksanut 70-100e tosta ja sitten yritetään mikrorahastuksella nyhtää vähän lisää, ettei tarvitse järjetöntä grindiä tehdä joidenkin autojen takia.
Pelattavaahan tossa kuulema on, mutta sehän nyt taas ei ole se pointti. Pointti taitaa olla lähinnä että tehään täys hintanen peli, laitetaan sinne vähän mikrorahastusta mukaan ja sitten tehdään pelivaluutan tienaamisesta nihkeää. Toi malli on F2P peleissä hyvinkin yleinen, mutta nyt se on ympätty täys hintaseen mukaan.

Mutta kukin tyylillään, toivottavasti porukka laittaa sitä palautetta menemään pelintekijöille, koittaa vaikka refundata pelin tms. Ei se kiukuttelu foorumeilla paljoa auta, kun siitä ei mitään tietoa sinne firman suuntaan päädy.

Vikaa on, mutta se ei onneksi iske silmille ennen kuin on peruspeli pelattuna ja about 100 autoa autotallissa+useampi miljoona krediittiä jemmassa. Sen jälkeen joko alkaa grindi muiden autojen rahoittamiseksi tai mun tapauksessa pelaan, koska tykkään autoilusta ja lisäautot ja raha on vain bonusta. Suurinta osaa autoista mitä on tallissa en ole vielä kerennyt ajamaan edes yhtä kertaa.

Olisi kiinnostavaa tietää mikä on mielipide iracingin kuukausitilauksesta+rahalla ostettavista autoista ja radoista kun gt7:en tuntuu olevan itse saatana.
 
Vikaa on, mutta se ei onneksi iske silmille ennen kuin on peruspeli pelattuna ja about 100 autoa autotallissa+useampi miljoona krediittiä jemmassa. Sen jälkeen joko alkaa grindi muiden autojen rahoittamiseksi tai mun tapauksessa pelaan, koska tykkään autoilusta ja lisäautot ja raha on vain bonusta. Suurinta osaa autoista mitä on tallissa en ole vielä kerennyt ajamaan edes yhtä kertaa.

Olisi kiinnostavaa tietää mikä on mielipide iracingin kuukausitilauksesta+rahalla ostettavista autoista ja radoista kun gt7:en tuntuu olevan itse saatana.
Toi Iracing on vähän outolintu sinäänsä, siinä kun maksat kuukausimaksua ja oman kiinostuksen mukaan sitten ostat ratoja ja autoja. Riippuen mihin sarjoihin haluat osallistua. Toisaalta noiden vertaaminen on vähän huonoa, kun GT on yksäri enimmäkseen ja IR sitten taas pelkkää monaria.
 
Toi Iracing on vähän outolintu sinäänsä, siinä kun maksat kuukausimaksua ja oman kiinostuksen mukaan sitten ostat ratoja ja autoja. Riippuen mihin sarjoihin haluat osallistua. Toisaalta noiden vertaaminen on vähän huonoa, kun GT on yksäri enimmäkseen ja IR sitten taas pelkkää monaria.

Ihan hyvä vertaus mun mielestä. Moni pelaa gt7;sta lähinnä onlinen takia. Yksinpeli on tutoriaali missä avataan radat ja saa sen vajaan 100 autoa talliin + muutaman miljoonan krediittiä tilille. Yksinpelin aikana ei tarvi ostaa kuin 2 autoa ja ne saa pelin krediiteillä hankittua ilman mikrotransaktioita.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 293
Viestejä
4 489 707
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom