Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Enään ei löydy sanoja ei herranjumala sentään [emoji23][emoji23]
Edit: Mutta kiitos tästä, ollaan saatu täällä hyvät naurut ja vieläkin ihmetellään että kuinka joku voi olla noin periksiantamaton ja täynnä itseään, eikä pysty tuleen tippaakaan vastaan asiassa. Taidat olla tottunut saamaan kaiken periksi, koska vaikee kuvitella, että kukaan jaksaisi tuommosen kanssa kauaa väitellä kun olemassa on vaan se yksi mielipide ja se on sinun.
Rahasta puhuminen nyt vaan oli tahallista ärsyttämistä [emoji23]
Mut luovutan saat voiton tästä.
Pelejä varmasti joudutaan viilaileen pitempään konsoleilla, tämän takia ne monasti onkin hiotumpia ja toimivat paremmin kun PC:llä, jossa voi tuhansia eri kokoonpanoja. FullHD ja 30fps ja hyvinkin monessa pelissä 60fps on varmasti 99,5% pelaajista riittävä. Koska edelleenkään siitä 60+ fps ei ole muuta hyötyä kun kasvattaa sitä kikkeliä. Muuten noi samat ongelmat on PC: llä ja ihan samanlailla niissäkin tehdään. Oli kyse PC:stä tai mistä tahansa konsolista (Sony, Microsoft), niin samat ongelmat niissä on. Konsolilla on paremmin odotettavissa, että ne pelit varmasti toimii kunnolla, kun taas PC: llä ei ole niin varmaa. Siellä vaikuttaa niin moni asia toimivuuteen. Joskus ajurit on täyttä kuraa ja pelit on pelikelvottomia.
Hyvin sitä aina pärjäsi vaikka nyt bäfissä vaikka mentiin pienellä fps:llä. Sama se oli, että oliko 100 vai 50 fps kunhan yhteydet oli kunnossa eikä tullut droppeja. Kyllä se syy, että pärjääkö on edelleenkin suurin siellä sohvalla [emoji2]
Joo hyvinhän sitä pärjää kun aim assist hoitaa lopun, siinä voikin kavereille keulia leet skillzeillä:
Olipas taas rautaisannos jäätävää argumentointia, hyvin huomaa että et ole asiaa ajatellut yhtään sen pidemmälle ja nyt jäit paskapuheistasi verekseltäsi kiinni. Ilmeisesti ette kavereidesi kanssa osaa lukea, kun jo aiemmassa viestissäni totesin tilanteen 30 fps vs. 60 fps pelaamisesta, mutta enpä yllättynyt kun luin noita aiempia aivopierujasi PS5-ketjusta:
Vittu sulla ole mitään kokemusta high refreshrate -pelaamisesta ole, suksi suolle mokoma trolli. Muilta osin argumentitkin ovat samoja joita konsolijonneilta saatiin kuulla X360/PS3 aikaan, keksipäs jotain uutta ja omaperäistä kerrankin?
Parempi tosiaan kun et postaa mitään jos kerran ulosanti ja tietämys on tuota luokkaa.
Joo hyvinhän sitä pärjää kun aim assist hoitaa lopun, siinä voikin kavereille keulia leet skillzeillä:
Joss aim assist on noin vahva ja kaikki pärjää sen avulla niin ketkä peleissä sitten häviää?
Eiköhän konsolipelaajakin voi olla hyvä ja pärjätä puhtaasti taidolla. Oon pyörittänyt tatteja käsissä ps1 ajoista saakka, eikä randomit kaverit pärjää vaikka "op" aim AVUSTAJA peleistä löytyy.
Että voin kuvitella kuinka sua sattuu siellä. Minä niin nautin tästä, koska saan sut puolustus kannalle [emoji23] Sun argumentit repeilee kokoajan enemmän ja enemmän. Enään kun et mitään muuta keksi, niin alkaa tulla trolli sitä ja tätä haukkumista ja huutelua että en mitään ole pelannut ja en osaa pelata.
Lähinnä vaan sääliksi käy sua kun yrität kynsin ja hampain pitää kannastasi kiinni ja et näe asioiden toista puolta. Koska jokainen järkevä ihminen ottaa edes harkintaan toisenkin kannan asioita, mutta et sinä. Itse olen sanonut että sun kantasi on oikea kuten on myös minun kantani.
Enkä tarvii mitään apuja PC:llä, hyvin oon pärjännyt viimeisen 15v mitä on verkkopelejä tullut pelattua ja jos en pärjää, niin en syytä siitä muita kuin itseeni.
(high refreshrate -pelaamisesta) [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23] Ikävä kyllä oon sen verran hyvä sit ilmeisesti, että en tarvii tuommoisia apuja. Katos se pärjääminen on taidoista kiinni ei varusteista tai laitteista. Onpa sitä jopa PS4 ohjaimella pelattu PC pelaajia vastaan ihan ilman apuja ja silläkin on pärjätty kohtuu hyvin.
Näköjään mun tietämys on paremmalla saralla kun sun, koska mulla sentään on kokemusta puhumastani asiasta. Jota sinulla ei ole selvästikään koska olet noin kovalla puolustus kannalla. Yritän tässä miettiä, että mikä saa ihmisen oleen noin yksinkertaisen jääräpäinen. Oletko joutunut huijatuksi vai etkö vaan kestä sitä totuutta, että myös joku muu voi olla oikeassa tässä asiassa.
Joss aim assist on noin vahva ja kaikki pärjää sen avulla niin ketkä peleissä sitten häviää?
Eiköhän konsolipelaajakin voi olla hyvä ja pärjätä puhtaasti taidolla. Oon pyörittänyt tatteja käsissä ps1 ajoista saakka, eikä randomit kaverit pärjää vaikka "op" aim AVUSTAJA peleistä löytyy.
Juurikin näin. Oon nähnyt kun yks tyyppi pelaa kaikki PC verkkopelit tateilla ja lähes aina on listan kärjessä [emoji2] Sitä ei vaan pysty käsittää ilman livenä näkemistä kuinka taitavia jotkut voi ohjaimella olla.
Edit: Lisäksi joillekkin se hiirellä ja näppiksellä tai ohjaimella pelaaminen on vaan todella helppoa, kun taas jotkut ei sitä opi koskaan.
"Kaikki" eivät valitettavasti koskaan opi kysymään apua tai itse perehtymään asioihin. Ostetaan se tarjouksessa oleva tai myyjän tuputtama telkkari, sitten huomataan kotona kuinka pahasti häntii tai fiitsereitä puuttuu. Näitä isoja kelvottomia ruutuja on pirtit puolillaan, kyllä niillä Kaunareita katsoo mutta pelaaminen on sinnepäin. Onneksi se ei "Änärissä" niin dramaattista ole kuin FPS:issa.Olipas taas yllätys. Tämä tulee tuottaa todella paljon väärinkäsityksiä. Ostetaan töllö jossa on 2.1 ja kuvitellaan että se tukee kaikkia sen ominaisuuksia. Kaikki kun ei ymmärrä mitään siitä, mitä speksejä pitäisi katsoa kun telkkaria ostetaan.
Näin se menee yleensä omallakin kohdalla. FPS pelit (ja jotkut cRPGt) ainoat jotka pelaan hiirellä ja näppiksellä, muuten mennään kapulalla.Sen enempää kantaa ottamatta Hiiri&Näppis vs. Ohjain argumenttiin pakko myöntää että vanhemmaksi tullessa löytänyt enemmän käyttöä ohjaimelle niin PC:lläkin ja nettipelit tekee mieli pelaa konsolilla kun nykyajan PC-jonnet on niin kovia tähtäämään että eihän tuolla ole mitään jakoja jos ei päivittäin treenaa, vaikka lapsuudesta asti tullut kys. vehkeitä käytettyä.
Ergonomia itselle iso syy miksi pelit tulee ohjaimella pelattua, vaikka Topret löytyykin niin vaikea päihittää ergonomiassa käyttötarkoitukseen suunniteltu laite.
Röllit senkuin paranevat, eli nyt pädiohjaimella pärjätään jo hiiri+näppikselle tasavertaisesti FPS-peleissä? [emoji1] Johan tuota Microsoftilla kokeiltiin sisäisesti ja päättivät jättää pädipelaajat omiin karsinoihinsa pelaamaan, kun tukkaan tuli ja huolella.
Voisi kaverillasikin tulla suru puseroon kun kaikki tähtäysavut kytketään pois päältä ja pitäisi oikeasti osata tähdä, mutta sinut tuntien tämäkin esimerkki on puhdasta paskapuhetta.
"Kaikki" eivät valitettavasti koskaan opi kysymään apua tai itse perehtymään asioihin. Ostetaan se tarjouksessa oleva tai myyjän tuputtama telkkari, sitten huomataan kotona kuinka pahasti häntii tai fiitsereitä puuttuu. Näitä isoja kelvottomia ruutuja on pirtit puolillaan, kyllä niillä Kaunareita katsoo mutta pelaaminen on sinnepäin. Onneksi se ei "Änärissä" niin dramaattista ole kuin FPS:issa.
Tilanne on ollut sama jo kuvaputkista lähtien ja tuskin siitä muuksi muuttuu. Toki kuluttajankin kannalta hyvä olisi jos 2.1 voisi olettaa sisältävän kaikki mahdolliset ominaisuudet, mutta standardointimaailmassa on katsottu, että "minimum required set" täyttää suurimman osan perustallaajista vaatimukset, ja hintoja saadaan alas. Muut jotka osaavat lisää vaatia osaavat myös ostettaessa ne asiat tarkistaa.
Sen takia ne sen jätti pois koska 99,9% ei pärjää, mutta sitten on se pieni osa ketkä pärjää. Sinä ajattelet kokoajan, että kyse on kaikista ihmisistä.
Ei muutakuin katsoon videoita youtubessa, sieltä niitä löytyy paljonkin. Se että sinä olet huono pelaaja, ei tarkoita sitä että kaikki muutkin on [emoji23] Jotkut vaan osaa asiat paremmin kun muut.
Tuossa nyt yks. Ja ei tuo ole edes viä kovin hyvä pädi pelaaja.
Kyllä sitä itsellä pädillä on kaikki avut pois ja hyvin pärjää, joskus toki tulee turpiin, mutta ehkä 60% voitan kaksintaistelut. Jotkut vaan osaa paremmin kun muut ei siinä ole sen erikoisempaa.
Edit: Sitten ei oo mahkuja jos matkaa on vähän enemmän, mutta lähitaistelut max 20m niin ei mitään ongelmaa.
Kai nyt pärjää alle 20m, kun silloin voi vain liikkua ja ampua. Pelaappa cs:ää ohjaimella vaikkapa top 10% alueella ja alkaa tulla turpaan 100-0. BF4:ssakin saa turpaan pahasti, jos menee jollekin serverille, missä on vain osaavia pelaajia. Keskiverto pelaaja nyt on pelissä kuin pelissä sysipaska.
Mouse and keyboard players are destroying controller users in Overwatch on console | PC Gamer
Mouse and keyboard players are destroying controller users in Overwatch on console
Yleisesti noin, mutta oon myös todistettavasti nähnyt kun padi vie kyseistä komboa. Harvinaista muttei mahdotonta.
Mun pointti tässä on ollut että pad pelaaja voi olla puhtaasti hyvä muita pad pelaajia vastaan. Maniacin viestistä tuli semmonen olo että pad pelaaja ei osaa pelata ja ratsastaa rankin kärkeen pelkällä aim assistilla.
Tottakai, ja pätee mihin tahansa lajiin.Yleisesti noin, mutta oon myös todistettavasti nähnyt kun padi vie kyseistä komboa. Harvinaista muttei mahdotonta.
Sen takia ne sen jätti pois koska 99,9% ei pärjää, mutta sitten on se pieni osa ketkä pärjää. Sinä ajattelet kokoajan, että kyse on kaikista ihmisistä.
Ei muutakuin katsoon videoita youtubessa, sieltä niitä löytyy paljonkin. Se että sinä olet huono pelaaja, ei tarkoita sitä että kaikki muutkin on [emoji23] Jotkut vaan osaa asiat paremmin kun muut.
Tuossa nyt yks. Ja ei tuo ole edes viä kovin hyvä pädi pelaaja.
Kyllä sitä itsellä pädillä on kaikki avut pois ja hyvin pärjää, joskus toki tulee turpiin, mutta ehkä 60% voitan kaksintaistelut. Jotkut vaan osaa paremmin kun muut ei siinä ole sen erikoisempaa.
Edit: Sitten ei oo mahkuja jos matkaa on vähän enemmän, mutta lähitaistelut max 20m niin ei mitään ongelmaa.
Yleisesti noin, mutta oon myös todistettavasti nähnyt kun padi vie kyseistä komboa. Harvinaista muttei mahdotonta.
Mun pointti tässä on ollut että pad pelaaja voi olla puhtaasti hyvä muita pad pelaajia vastaan. Maniacin viestistä tuli semmonen olo että pad pelaaja ei osaa pelata ja ratsastaa rankin kärkeen pelkällä aim assistilla.
Kuulostaa häviäjän ruikutukselta, molemmillahan se aim assist on päällä...Asiaa pahentaa vielä nämä vakiona päällä olevan tähtäysavustukset, jolloin perus mattimeikäläinenkin saa tuurilla tappoja joita ei olisi missään tapauksessa ansainnut...
Kuulostaa häviäjän ruikutukselta, molemmillahan se aim assist on päällä [emoji6]
Sitä en kiistä etteikö hiiri&näppis meinaa hieman isompaa skill gappia, mutta AA:lla ei ole mitään tekemistä tuon kanssa, vaan se että koko ohjaustyyli on niin valtavasti muokattavissa ja hiiri mahdollistaa pikselin tarkat liikkeet ja niissäkin on niin paljon eroja kun taas ohjain puolella on koko homma standardisoitu. Tietysti ohjaimeen tottuessa pelikin luonnistuu paremmin ja tämä pätee molempiin.
Toisaalta taas, kyllähän sen eron huomaa peleissä joissa mekaniikat suunniteltu hiiri + näppis kombolle vs kapulalle. Crysis 1 vs 2 hyvä esimerkki. Jälkimmäisessä oli selvästi virtaviivaistettu mekaniikkoja ja ei siinä päässyt ihan samaan tapaan ninjailemaan kun ekassa pelissä.vaan se että koko ohjaustyyli on niin valtavasti muokattavissa ja hiiri mahdollistaa pikselin tarkat liikkeet ja niissäkin on niin paljon eroja kun taas ohjain puolella on koko homma standardisoitu. Tietysti ohjaimeen tottuessa pelikin luonnistuu paremmin ja tämä pätee molempiin.
Ehdottomasti kannattaa. Muuta pelikonetta ei oikeastaan tarvitse.Kannattako sitä PS4 pro:ta enää ostaa? Myin näytönohjaimeni ja haluaisin pelata tulevia pelejä esim. Uusin Tomb Raider, Cyberpunk jne. The Last Of Us kiinnostaa myös kovasti. Löytyy 4K HDR tv.
Ehdottomasti, juuri tuon mukautuvuutensa ansiosta hiiri&näppis tarjoaa paljon erilaisia tapoja ohjata, tämän takia se toimii niin FPS kuin Strategia pelien kanssa, kuin myös töitten tekoon.Toisaalta taas, kyllähän sen eron huomaa peleissä joissa mekaniikat suunniteltu hiiri + näppis kombolle vs kapulalle. Crysis 1 vs 2 hyvä esimerkki. Jälkimmäisessä oli selvästi virtaviivaistettu mekaniikkoja ja ei siinä päässyt ihan samaan tapaan ninjailemaan kun ekassa pelissä.
Aim assisteja on niin paljon erilaisia, hyvin toteutettuna ne ei ainoastaan tee pelaamisesta hauskempaa mutta myös tarkempaa. Tästä oli hyvä dokumentti YouTubessa Halon devien tekemä pätkä asiasta, ken jaksaa etsiköön.Häviäjän ruikutusta? [emoji1]
Ilmeisesti sinulle tulee uutisena sekin asia, että osa deveistä on suoraan tunnustanut että uusille pelaajille annetaan lisäetua muihin pelaajiin nähden jotta saa ne muutamat ensimmäiset tapot edes säälistä, jotta jaksaa jatkaa peliä eteenpäin.
Aim assist puolestaan antaa näissä pienen TTK:n peleissä kämppäävälle osapuolelle selkeän edun, kun parhaassa tapauksessa tähtäin alkaa jo liikkumaan pelaajaa kohti vaikka tämä ei olisi vielä kulman takaa tullessaan näkyvissä. Kerrotko miten tilanne on tasavertainen kulman takaa tulevalle pelaajalle, kun logiikkasi mukaan tämähän on ihan ok, kun molemmilla on AA käytössä?
Henkilökohtaisesti en edes tajua että miksi näissä matalan TTK:n peleissä pitää ylipäätään olla minkäänlaista aim assistia, kun muutama kuti riittää tappamiseen kuitenkin. Mutta sitähän se on kun pelit tehdään casuaaliyleisölle, niin silloin käytössä on kaikki keinot millä pelikenttää saadaan keinotekoisesti tasoitettua. Vai onko mielestäsi sattumaa että ne pelit missä kaikki RNG- tai muu keinotekoinen tasoituspaske on kitketty pois ovat niitä suosituimpia kilpapelejä?
Sent from my iPad using Tapatalk
Kannattako sitä PS4 pro:ta enää ostaa? Myin näytönohjaimeni ja haluaisin pelata tulevia pelejä esim. Uusin Tomb Raider, Cyberpunk jne. The Last Of Us kiinnostaa myös kovasti. Löytyy 4K HDR tv.
Ehdottomasti, juuri tuon mukautuvuutensa ansiosta hiiri&näppis tarjoaa paljon erilaisia tapoja ohjata, tämän takia se toimii niin FPS kuin Strategia pelien kanssa, kuin myös töitten tekoon.
Aim assisteja on niin paljon erilaisia, hyvin toteutettuna ne ei ainoastaan tee pelaamisesta hauskempaa mutta myös tarkempaa. Tästä oli hyvä dokumentti YouTubessa Halon devien tekemä pätkä asiasta, ken jaksaa etsiköön.
En näe miten tuo kämppäys esimerkki toimii kun joka tapauksessa pitää olla tietoinen ja reagoida siihen viholliseen, kuin myös vastaan tulevan pitää tehdä sama, näin se toimii hiiri&näppis peleissäkin, yleensä sitä kämpätään juuri sen takia että saadaan se etu, mutta ehkä olen ymmärtänyt väärin.
"Casuaaliyleisölle", "keinotekoisesti tasoitettua".. Meillähän on täällä ihan aito pahaperse. (Vitsi vitsi, mutta luetko edes mitä kirjoitat?)
Tuota tasoitusta ja casuaaleja löytyy ihan jokaisesta pelistä joka tahtoo menestyä, sen takia rating on nykyään aika iso osa pelejä, kukapa haluaa pelata aivan eri tasolla olevia pelaajia vastaan. Se ei vaan ole yksinkertaisesti hauskaa jos pelikenttä ei ole tasoitettu.
Eiköhän tuo kilpailupelien suosio ole ihan sen takana kuka jaksaa pistää eniten rahaa peliinsä, muistaakseni COD on vieläkin ihan suosittu, mutta ei kuitenkaan vedä vertoja LOL/DOTA/CSGO/SC2 kun näillä on niin isot yhtiöt takana noita kilpailuja tukemassa, jotka puskee kilpailuja PC-alustalla. Veikkaan jos Sony/MS (periaatteessa Microsoftilla on Halo mutta se on vähän hiipunut viimeaikoina, oli kuitenkin aikoinaan yksi suosituimmista ellei suosituin kilpapeli joka vain vahvistaa pointtiani) pistäisi ylös jonkun multiplayer pelin ja alkaisi puskemaan sitä niin asiat voisi olla toisin, mutta prioriteetit on onneksi tällä hetkellä muualla.
Samaa mieltä, kuin muutkin vastanneet..Eli kannattaa, kun kauppoihin uusi sukupolvi luultavasti tulee kauppoihin aikaisintaan 2020, ehkä jopa myöhemmin..Kannattako sitä PS4 pro:ta enää ostaa? Myin näytönohjaimeni ja haluaisin pelata tulevia pelejä esim. Uusin Tomb Raider, Cyberpunk jne. The Last Of Us kiinnostaa myös kovasti. Löytyy 4K HDR tv.
En CODeihin ole tutustunut niin en osaa sanoa millainen aim assisti niissä sitten on, mutta mitä itse tullut pelattua en ole moiseen vielä törmännyt että alkaisi liikkumaan ennen kuin vihollinen on edes näkyvillä. Termiä Bullet Magnetism taisivat Halon devit käyttää koska analooginen tikku ei täysin pikselin tarkkoihin tai suuriin liikkeisiin suoriltaan pysty autetaan pelaajaa näkymättömästi. Koska casulz ei osaa pelata? Ehkä, vai siksi että pelaaminen tuntuu jokaiselle paremmalta?Varmasti tekee tarkempaa kun kone hoitaa tähtääminen puolesta.
Et tosiaan ymmärtänyt esimerkkiäni. Kämppääminenhän on taktiikkana täysin validi, pointti oli tuossa että saat ikäänkuin wallhackin kaupan päälle kun osoitin alkaa elämään ennen kuin kulman takana tuleva pelaaja tulee esille.
Mikäs nyt termistössä ahdistaa? Voidaan tietty käyttää englantia jos se on parempi. Fakta nyt vaan on se, että suurin osa peleistä tehdään casual-massoja silmällä pitäen, jolloin pelimekaniikatkin tehdään sen mukaan.
Pelaajien välistä tasoitusta voidaan tehdä monella tapaa ja yksi parhaista on tehdä matchmaking pelaajan taidon mukaan. Nuo ingame keinotekoiset tasoituspaskeet voisi tunkea sinne minne päivä ei paista. Mikäs peli se olikaan kyseessä missä sait powerupin kuoltuasi riittävän monta kertaa, että nyt tuurilla saisit edes sen yhden tapon?
Siinähän tuli monta esimerkkiä peleistä, jossa pelimekaniikat tehty pelaajien välinen taitoero huomioiden ja sille on jätetty ennenkaikkea tilaa toteutuakseen. Ei se nyt myös niinkään mene että tarjotaan pelistä x tukku rahaa voittajalle, jos lopputuloksen ratkaisee loppupeleissä tuuri. Montako ammattimaista lottopelaajaa tunnet?
Sent from my iPad using Tapatalk
CS:ssä kyllä kierroksen häviäjä ei saa mitään tasoitusta. Vai onko peliin tullut muutos, missä rundien bonukset on käännetty toisin päin?En CODeihin ole tutustunut niin en osaa sanoa millainen aim assisti niissä sitten on, mutta mitä itse tullut pelattua en ole moiseen vielä törmännyt että alkaisi liikkumaan ennen kuin vihollinen on edes näkyvillä. Termiä Bullet Magnetism taisivat Halon devit käyttää koska analooginen tikku ei täysin pikselin tarkkoihin tai suuriin liikkeisiin suoriltaan pysty autetaan pelaajaa näkymättömästi. Koska casulz ei osaa pelata? Ehkä, vai siksi että pelaaminen tuntuu jokaiselle paremmalta?
Ei ole mitään väärää "keinotekoisessa tasoituksessa" jos se löytyy molemmilta osapuolilta, en tiedä mitä peliä meinaat tuolla mutta ainakin Destinyssä on semmoinen skilli joka latautuu kokoajan matsin aikana ja mitä paremmin pelaat sen nopeammin se latautuu, mutta ei tuokaan aina takaa tappoja. CS:GOssakin tasoitetaan kokoajan kun häviäjätkin saa rahaa, DOTA2 kultaa tickkaa vaikka et mitään tekisikään.. Pelit ei yksinkertaisesti ole hauskaa jos niissä ei ole sopivaa haastetta, sen takia tätä harrastetaan. Se että saat kuonoosi joltain noviisilta sen takia kun pelissä on aim assist on sama kuin CS-aikoinaan moni kuolema tuntui porukalla menevän pingin piikkiin.
Lottopelaaja esimerkki meni kyllä täysin ohi, mutta ei nuokaan kaikki ole täysin tuurista riippumattomia pelejä (LOL/DOTA2).
Nostin nuo pelit kuitenkin kun niitä puskee multimiljoona yhtiöt jonka takia ne on suosittuja "kilpailupelejä", toki ne ovat peleinäkin onnistuneita mutta lähinnä ajoin takaa vaan sitä kun mainitsit että nämä "raw gameplay" pelit olisi jotenkin erikoisensa gameplayn ansiosta suosittuja, joka ei aivan täysin pidä paikkaansa, vaan suuri osa mediahuomiosta tulee aikaisemmin mainituista syistä. Voin toki heittää myös suuressa suosiossa olevan kilpailupelin jossa hieman enemmän tuuria, Hearthstone/Pokeri.. jne. jne.
Mitä helvettiä, kyllähän häviävä tiimi saa myös rahaa seuraavalle kierrokselle? Voittaja vain paljon enemmän.CS:ssä kyllä kierroksen häviäjä ei saa mitään tasoitusta. Vai onko peliin tullut muutos, missä rundien bonukset on käännetty toisin päin?
Eli häviäjän joutuminen huonompaan asemaan on tasoitus? Ei oikein logiikka aukea.Mitä helvettiä, kyllähän häviävä tiimi saa myös rahaa seuraavalle kierrokselle? Voittaja vain paljon enemmän.
Tällä nyt varmasti tarkoitettiin sitä että ylipäätään annetaan rahaa myös häviäjälle. En jaksa uskoa että olen ainoa joka asian ymmärsi. Eikä tuo ollut kuitenkaan kuin yksi esimerkki, hassua kun juuri siihen tartuttiin eikä kokonaisuuteen.Eli häviäjän joutuminen huonompaan asemaan on tasoitus? Ei oikein logiikka aukea.
Siihen tartuttiin, koska väite oli aivan väärä. CS GO:ssa ei edelleenkään saa mitään tasoitusta olemalla huono, vaan siitä rangaistaan.Tällä nyt varmasti tarkoitettiin sitä että ylipäätään annetaan rahaa myös häviäjälle. En jaksa uskoa että olen ainoa joka asian ymmärsi. Eikä tuo ollut kuitenkaan kuin yksi esimerkki, hassua kun juuri siihen tartuttiin eikä kokonaisuuteen.
Niin, voihan sitä olla tietysti montaa mieltä onko hävijällekkin rahan antaminen helpotusta vai ei.Siihen tartuttiin, koska väite oli aivan väärä. CS GO:ssa ei edelleenkään saa mitään tasoitusta olemalla huono, vaan siitä rangaistaan.
Ei ole off-topicia. Puhe oli moninpelien helpotuksista konsolipelaajien miellyttämiseksi, ja väitettä koitettiin kumota sillä ettei cs:go:ssa rankaista huonoja pelaajia riittävästi. Suhteellisen naurettava vertaus siihen, että konsolien peleissä annetaan niitä oikeita helpotuksia kuminauhamekaniikkojen muodossa.Niin, voihan sitä olla tietysti montaa mieltä onko hävijällekkin rahan antaminen helpotusta vai ei.
Asia kuitenkin offtopiccia eikä kuulu tähän ketjuun sen syvemmin vänkääminen joten jääkööt siihen.
Kuten mitä? Mieleen tulee oikeastaan vain Mario Kart jossa tällainen kuminauhamekanismi on olemassa.Ei ole off-topicia. Puhe oli moninpelien helpotuksista konsolipelaajien miellyttämiseksi, ja väitettä koitettiin kumota sillä ettei cs:go:ssa rankaista huonoja pelaajia riittävästi. Suhteellisen naurettava vertaus siihen, että konsolien peleissä annetaan niitä oikeita helpotuksia kuminauhamekaniikkojen muodossa.
En CODeihin ole tutustunut niin en osaa sanoa millainen aim assisti niissä sitten on, mutta mitä itse tullut pelattua en ole moiseen vielä törmännyt että alkaisi liikkumaan ennen kuin vihollinen on edes näkyvillä. Termiä Bullet Magnetism taisivat Halon devit käyttää koska analooginen tikku ei täysin pikselin tarkkoihin tai suuriin liikkeisiin suoriltaan pysty autetaan pelaajaa näkymättömästi. Koska casulz ei osaa pelata? Ehkä, vai siksi että pelaaminen tuntuu jokaiselle paremmalta?
Ei ole mitään väärää "keinotekoisessa tasoituksessa" jos se löytyy molemmilta osapuolilta, en tiedä mitä peliä meinaat tuolla mutta ainakin Destinyssä on semmoinen skilli joka latautuu kokoajan matsin aikana ja mitä paremmin pelaat sen nopeammin se latautuu, mutta ei tuokaan aina takaa tappoja. CS:GOssakin tasoitetaan kokoajan kun häviäjätkin saa rahaa, DOTA2 kultaa tickkaa vaikka et mitään tekisikään.. Pelit ei yksinkertaisesti ole hauskaa jos niissä ei ole sopivaa haastetta, sen takia tätä harrastetaan. Se että saat kuonoosi joltain noviisilta sen takia kun pelissä on aim assist on sama kuin CS-aikoinaan moni kuolema tuntui porukalla menevän pingin piikkiin.
Lottopelaaja esimerkki meni kyllä täysin ohi, mutta ei nuokaan kaikki ole täysin tuurista riippumattomia pelejä (LOL/DOTA2).
Nostin nuo pelit kuitenkin kun niitä puskee multimiljoona yhtiöt jonka takia ne on suosittuja "kilpailupelejä", toki ne ovat peleinäkin onnistuneita mutta lähinnä ajoin takaa vaan sitä kun mainitsit että nämä "raw gameplay" pelit olisi jotenkin erikoisensa gameplayn ansiosta suosittuja, joka ei aivan täysin pidä paikkaansa, vaan suuri osa mediahuomiosta tulee aikaisemmin mainituista syistä. Voin toki heittää myös suuressa suosiossa olevan kilpailupelin jossa hieman enemmän tuuria, Hearthstone/Pokeri.. jne. jne.
Ei aim assistissa ole pelattavuuden osalta varmastikaan mitään vikaa yksinpelissä, moninpelin osalta IMO turhaa tasapäistämistä.
Kerrotko kuinka CS:GOn osalta häviävän tiimin osalta tilanne tasapäistyy, sillä rahasumma on aina pienempi häviävällä joukkueella? Saati sitten tuo Dota2 kullan tickaus, sillä sama tick on myös voittamalla joukkueella? Pelkällä tickauksella tulleella kullalla kun et pysty peliä voittamaan, kun vastustaja saa kerättyä tarvittavat itemit siinä vaiheessa kun olet saanut vasta bootsit hankittua näin kärjistäen?
Ei minua häiritse kuoleminen jollekin noviisille, kun olen tehnyt tietoisen valinnan pelata peliä, jossa myös noviisit saavat tappoja aiemmin mainituista syistä. Ilmeisesti tämä häiritsee sinua kun kerran näit tarvetta mainita asiasta?
Meinaat että pokeri ja Hearthstone ovat tuuripelejä? [emoji1] No sen verran myönnetään että yksittäiset matsit voivat ratketa tuuriin, mutta pitkässä juoksussa tämäkin tasoittuu kun kyse on loppupeleissä todennäköisyyksistä. Erityisesti pokerissahan tämä korostuu, kun ammattilainen osaa arvioida kätensä vahvuuden ja todennäköisyyden että vastustajilla on paremmat kortit, jolloin tekee panostuksensa sen mukaisesti. Amatöörit pelaavat tuurilla.
Sent from my iPad using Tapatalk
Heti kun alat ymmärtämään pointtia niin siellä on pojat maalitolppia siirtelemässä.
Aim assist ei ole "tasapäistämistä".
CSGO:sta olikin puhetta jo tuossa muitten puolesta, tilannehan tasapäistyy niin huonolle pelaajille kuin häviäville, vai väitätkö muka että jos häviäjä joukkua ei saisi pennin latia niin noista matseista tulisi kauhean mielenkiintoista katseltavaa? Tätä voisi kutsua tasaamiseksi. Kun taas voittaja joukkueen huonommatkin pelaajat nauttii samasta boonuksesta. Myönnettäköön en 1.6 jälkeen ole CS:ssään koskenut niin en tiedä miten isot nuo roundin päätös rahat nykyään on, voi olla että niitä on pienennetty niin paljon että ei niillä saa ostettua mitään pitkään aikaan, mutta ainakin ennen kahella hävityllä kierroksella sai jo jonkinlaisen SMG:n mukaan.
Ja oli pelissä tosiaan jo tuolloin "Even Teams" funktio mukana joka koitti tasoittaa tiimejä "keinotekoisesti", hmm..
En tiedä miten paljon DOTA2 olet harrastanut, mutta kyllä tuolla tickkaavalla kullallakin saa jo paljon aikaiseksi, peliä tasotetaan supportteille että nämä voivat elää omaa rooliansa ja aika monta peliä olen nähnyt joissa hieman varjossa elänyt supportti hyökkääkin porrasvaloihin kun tarpeeksi aikaa on mennyt. Onko tämä sitten tasoittamista vai viisas pelimekaniikka joka löytyy jokaiselta tehden pelistä mukavemman kaikille niinkuin AA?
Ei minua häiritse kuolla noviisille, itseasiassa minulla ei ole mitään vaikeuksia tunnustaa miten huono olen peleissä niin PC kuin konsolirintamalla nykyään. Sinulla kuitenkin taisi olla jotain sanottavaa asiasta kun aloit avautumaan kuinka "aim assistia käyttävä CASULZ SAA TAPPOJA JOITA SE EI ANSAITSE ENKÄ HYVÄKSY SITÄ!" (Dramatisoitu uudelleenesitys).
Ja kyllä, Pokerissa ja Hearthstonessa on tuuria mukana. Lainatakseni itseäni "Voin toki heittää myös suuressa suosiossa olevan kilpailupelin jossa hieman enemmän tuuria, Hearthstone/Pokeri..", en missään maineessa maininnut tuuripeliä, vaan tuuria mukana. Ymmärrän toki jos joku näinkin voi luulla mutta aika hyvin itsekkin perustelit jo aiheen niin ei liene tarvitse siitä sen enempää.
Avustussysteemit ovat kuitenkin joillekin myrkkyä juurikin siksi, että niiden takia pelin luonne siirtyy kohti kahden aim-assistin välistä mittelöä, jossa pelaaja on vain statistina.