- Liittynyt
- 13.12.2016
- Viestejä
- 5 156
Kovaa väitettä miten isoa markkinaa tarvitaan triple a pelien kampeamisesta voitolle. Ilmeisesti spekulatiivinen 100M myydyn konsolia yleisö + pc + xbox myynnit ovat haastava ympäristö saada 3rdparty triple a pelit niin paljon plussalle, että sellaisten tekeminen kannattaisi. Spekuloivat miten voidaan kehitellä yhä kalliimpia/massiivisempia pelejä seuraavan generaation konsoleilla. Selittänee miksi myös sony on karsinut pelistudioiden kuluja ja miksi pc porttauksia tulee. PS5 myynnit hiljattain rikkoivat 50miljoonan rajan, 100M myyntiin on vielä pitkä matka.
Artikkeli ottaa enemmän kantaa 3rdparty peleihin ei niinkään sonyn omiin peleihin. Lienee sonyllakin ihan sama ongelma käsissä, kun ei voi luottaa siihen että jokainen triple a peli tulee myymään massiivisesti,...
![]()
PlayStation 5 Slim Is Selling Well, but Not Well Enough; 100 Million Units Won't Be Enough to Recover Development Costs Next Generation
According to a new report from a Japanese securities firm, the PlayStation 5 Slim is selling well, but not enough to surpass the PS4wccftech.com
Spekuloin, että jos/kun ylläoleva pitää paikkansa niin ps5:en elinikä tulee olemaan todella pitkä. Ehkä ps4:en tukikin lopetettiin turhan aikaisin jos miettii asiaa vain rahanäkökulmasta?
Toisaalta taas sillä kehittyneemmällö raudalla saataisiin helpotusta devaamiseen (Ray/Path Tracing, ja AI)
Kun nuo saadaan kunnolla valjastettua pelidevauksessa käyttöön, niin manuaalisen käsityön määrä vähenee dramaattisesti. Varmaan isoimpia rahareikiä on juurikin se grafiikan luominen ja varsinkin valaistuksen feikkaaminen kikkailemalla rasteroinnin kanssa. Toinen iso osa-alue on pelien contentin luonti, missä taas AI tulee näyttelemään isoa roolia.