PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Ei mitään kaksoisstandardeja. Tsemppaisin MS:n touhuja ihan huolella jos ne käyttäisivät rahaa uusiin studioihin tai ainakin uuden ip:n tuottamiseen. Tää nykynen strategia ”ostetaan pelisarjat pois muilta” on vaan paskaa. Ei aitojen rakentamista = pelisarjat tulee edelleen alustoille mille ne on ennenkin tulleet.

Ja itse totesit juuri että molemmilla tulee kolmelle ”alustalle” pelit. Se että siinä joutuu pari viikkoa odottelemaan ei ole mikään ongelma. Sony jopa julkaisee nimenomaan MS:n alustalle yhteensopivat pelinsä (windows).

No jaa. Esim. Series S on sellanen riippakivi, että voi verrata ennemmin mobiiliin kuin nykygeniin.
Mitäs ne uudet Sony IP:t ovat? Tällä vuosikymmenellä tainnut yksi uusi tulla?
Mites toi Sonyn vastaava "ostetaan pelisarjat pois muilta"? Kuten Final Fantasy 7 remake ja 16, Silent Hill 2, KOTOR remake.

Pari vuotta on yhtä kuin pari viikkoa? No voihan sen toki niinkin ajatella.

Sulla oli varmaan myös joku lähde että Series S vertautuu mobiiliin? Ai ei ollutkaan? Miksi en ole yllättynyt?
 
Mitäs ne uudet Sony IP:t ovat? Tällä vuosikymmenellä tainnut yksi uusi tulla?
No MS on kaatanut kohta sata miljardia ja ei ole yhtäkään uutta saanut aikaiseksi. Olishan se kiva jos niitä tulis lisää, oli rahoittajana kuka hyvänsä.

Ja edelleen, miksi tätä ”sony sony sony” mantraasi hoet? Ei mulla ole kyseistä konsolia ja ei kovin paljoa kiinnosta.

Mites toi Sonyn vastaava "ostetaan pelisarjat pois muilta"? Kuten Final Fantasy 7 remake ja 16, Silent Hill 2, KOTOR remake.
FF tainnu pleikkapeli olla jo pienen ikuisuuden, en hoksaa että missä kohtaa uusia aitoja oltaisiin rakennettu. Silent hill 2 saanu xboxille launchista asti (2001). Kotor remake ehkä ainoa moitittava tuosta joukosta ja sekin on vain ”timed console exclusive”, eli tulee sille sun rakastamallesi boxillekkin.


Ja jatka vaan pointtieni väärinymmärtämistä. Ei oikein näytä muuta sisältöä tulevan keskusteluun ikinä.
 
No MS on kaatanut kohta sata miljardia ja ei ole yhtäkään uutta saanut aikaiseksi. Olishan se kiva jos niitä tulis lisää, oli rahoittajana kuka hyvänsä.

Ja edelleen, miksi tätä ”sony sony sony” mantraasi hoet? Ei mulla ole kyseistä konsolia ja ei kovin paljoa kiinnosta.


FF tainnu pleikkapeli olla jo pienen ikuisuuden, en hoksaa että missä kohtaa uusia aitoja oltaisiin rakennettu. Silent hill 2 saanu xboxille launchista asti (2001). Kotor remake ehkä ainoa moitittava tuosta joukosta ja sekin on vain ”timed console exclusive”, eli tulee sille sun rakastamallesi boxillekkin.


Ja jatka vaan pointtieni väärinymmärtämistä. Ei oikein näytä muuta sisältöä tulevan keskusteluun ikinä.
MS on tuonut tällä vuosikymmenellä enemmän uutta IPtä markkinoille kuin Sony.
Final Fantasyt 7-13, 15 ja lukuisia spin-offeja on julkaistu Xboxille. Viimeisin eli Crisis Core tuli joulukuussa. Mutta kas kummaa 7 remake oli ainoastaan PS4:lle pitkään ja FF16 julkaistaan vain PS5:lle. Että se siitäkin "pienestä ikuisuudesta".
Miten alkuperäinen Silent Hill liittyy siihen että remake tulee ainoastaan pleikkarille?

Mitä väärinymmärtämistä se on jos puhut ihan läpiä päähän kokoajan? Helppo se on jälkikäteen selitellä.

Niin ja edelleen odottelen jotain faktoja Series S:n vertautumisesta mobiililaitteisiin. Vai oliko sekin vain "väärinymmärrys"?

Ja mikäs mobiilipeli toi Returnal on kun näyttää pyörivän ihan mopolla steam deckillä. Hyi saatana.
 
Miten alkuperäinen Silent Hill liittyy siihen että remake tulee ainoastaan pleikkarille?
Et viestissäsi puhunut remakesta.

Final Fantasyt 7-13, 15 ja lukuisia spin-offeja on julkaistu Xboxille. Viimeisin eli Crisis Core tuli joulukuussa. Mutta kas kummaa 7 remake oli ainoastaan PS4:lle pitkään ja FF16 julkaistaan vain PS5:lle.
Eiköhän nuokin julkaista samaan tahtiin sinne xboxille kuin edellisetkin. Mainitsemaasi Crisis corea odoteltiin 15 vuotta. Mikään ei siis muutu.
 
”timed console exclusive”

Tota sony on kyl harrastanu iha pirusti. Ei ole ees mitää yksittäistä mielessä, ku kyseessä on enempi tapa. Maksetaan, että on muureja edes hetken. Siitäki huolimatta, että ollaan etuasemassa ja markkinajohtajia jo ennenku xbox oli edes olemassa. Microsoft on ainut, joka on tuonut kilpailua ja vielä jopa pelissä mukana.
 
Ja mikäs mobiilipeli toi Returnal on kun näyttää pyörivän ihan mopolla steam deckillä. Hyi saatana.
Steam deck tuskin oli kyseisen pelin minkään sortin targetti. Series s taas on semmonen laite jolle pelit on pakko julkaista jos haluaa ylipääsä xboxille jotain tarjota. Ei voi tehdä esim. peliä jossa tarvittais enemmän laskentatehoa pelimekaniikkojen takia.
 
Tota sony on kyl harrastanu iha pirusti. Ei ole ees mitää yksittäistä mielessä, ku kyseessä on enempi tapa. Maksetaan, että on muureja edes hetken. Siitäki huolimatta, että ollaan etuasemassa ja markkinajohtajia jo ennenku xbox oli edes olemassa. Microsoft on ainut, joka on tuonut kilpailua ja vielä jopa pelissä mukana.
Onhan Mikkis harrastanut tuota myös, etenkin FIFA ja COD puolella aikoinaan jotain contenttia. Rise Of The Tomb Raider oli vuoden(?) timed exclusive boksille
 
Onhan Mikkis harrastanut tuota myös, etenkin FIFA ja COD puolella aikoinaan jotain contenttia. Rise Of The Tomb Raider oli vuoden(?) timed exclusive boksille

Tuskin tätä asiaa ketään kieltää, lähinnä ihmetyttää että Microsoft on se paha, pelimaailman "syöpä" minkä pitäisi poistua markkinoilta.
 
Tuskin tätä asiaa ketään kieltää, lähinnä ihmetyttää että Microsoft on se paha, pelimaailman "syöpä" minkä pitäisi poistua markkinoilta.
Ei kukaan moista ole sanonut. Toivotaan vaan että MS osaisi käyttää rahojaan pelaajia ja pelaamista hyödyttävään toimintaan.

20 vuotta markkinoilla ja pelaajia/pelaamista hyödyttäviä innovaatioita sinä aikana pyöreät 0 kappaletta. :kahvi:

MS taas noin yleisellä tasolla käyttäytyy kuin joku syöpäkasvain, mutta se lienee ihan eri keskustelu.
 
Ei kukaan moista ole sanonut. Toivotaan vaan että MS osaisi käyttää rahojaan pelaajia ja pelaamista hyödyttävään toimintaan.

20 vuotta markkinoilla ja pelaajia/pelaamista hyödyttäviä innovaatioita sinä aikana pyöreät 0 kappaletta. :kahvi:

MS taas noin yleisellä tasolla käyttäytyy kuin joku syöpäkasvain, mutta se lienee ihan eri keskustelu.
Hyvinhän sony on seurannu Microsoftia mm. tilauspalvelun suhteen, ku oli vähä pakko jne. Oikeesti outoa väittää, että Microsoft ei olis pakottanu sonyaki uudistumaan. Sony oli se pelitalojen ostaja aiemmin. Nykyää seki on paheksuttua.
 
Hyvinhän sony on seurannu Microsoftia mm. tilauspalvelun suhteen, ku oli vähä pakko jne. Oikeesti outoa väittää, että Microsoft ei olis pakottanu sonyaki uudistumaan. Sony oli se pelitalojen ostaja aiemmin. Nykyää seki on paheksuttua.
Sanoisin että vähintään yhtä outoa on väittää sitä että ”Microsoft on ainut, joka on tuonut kilpailua”, täysin absurdi väite joka ei imo perustu mihinkään
 
Sanoisin että vähintään yhtä outoa on väittää sitä että ”Microsoft on ainut, joka on tuonut kilpailua”, täysin absurdi väite joka ei imo perustu mihinkään
Tarkennatko? Miksi jauhetaan aina vain xboxista ja pleikkarista? Nintendo on aina välillä mukana. Onko alalla joku muu konsoli, joka kilpailee tai on kilpaillut myynneistä Sonyn kans viimeisen parin vuosikymmenen aikana? Mitä sie selität? :D e: Mielenkiinnolla odotan, miten lauseeni ei mielestäsi "perustu MIHINKÄÄN".
 
Viimeksi muokattu:
Tarkennatko? Miksi jauhetaan aina vain xboxista ja pleikkarista? Nintendo on aina välillä mukana. Onko alalla joku muu konsoli, joka kilpailee tai on kilpaillut myynneistä Sonyn kans viimeisen parin vuosikymmenen aikana? Mitä sie selität? :D e: Mielenkiinnolla odotan, miten lauseeni ei mielestäsi "perustu MIHINKÄÄN".
Ymmärsin nähtävästi viestisi väärin, pahoittelut. Tarkoitin lähinnä että Sony itse toi kilpailua tullessaan konsolimarkkinoille, mutta sinä ilmeisesti tarkoitit aikaa sen jälkeen kun Sony oli tullut markkinoille.
 
Hyvinhän sony on seurannu Microsoftia mm. tilauspalvelun suhteen
Huono kehityssuunta, IMO.

Jos siis pelaamista miettii yhtään pidemmälle.

Kysy vaikka itseltäs että katsooko kukaan sun tekemää leffaa jos sitä ei saa mainstream tilauspalveluista? Ja kun tiedät vastauksen, niin kerro että miksi hemmetissä haluat vastaavan ympäristön peleille.

Ja kerro toki että mikä oli eka tilauspalvelu josta sai pelejä itselleen. Oisko ollu ps+ joskus 2010?
 
Huono kehityssuunta, IMO.

Jos siis pelaamista miettii yhtään pidemmälle.

Kysy vaikka itseltäs että katsooko kukaan sun tekemää leffaa jos sitä ei saa mainstream tilauspalveluista? Ja kun tiedät vastauksen, niin kerro että miksi hemmetissä haluat vastaavan ympäristön peleille.

Ja kerro toki että mikä oli eka tilauspalvelu josta sai pelejä itselleen. Oisko ollu ps+ joskus 2010?
Täh. Annoin vain yhden vastauksen rohkeaan väitteeseen "nolla innovaatiota". Sun kysymyksiin ei ole tarvetta vastata. Voit nakata yv:tä, jos noi nii paljon kiinnostaa..Tartte nii hyökkäävä olla :D
 
Ei kukaan moista ole sanonut. Toivotaan vaan että MS osaisi käyttää rahojaan pelaajia ja pelaamista hyödyttävään toimintaan.

20 vuotta markkinoilla ja pelaajia/pelaamista hyödyttäviä innovaatioita sinä aikana pyöreät 0 kappaletta. :kahvi:

MS taas noin yleisellä tasolla käyttäytyy kuin joku syöpäkasvain, mutta se lienee ihan eri keskustelu.

Itse näkisin Game Passin, PC & konsoli - synergian sekä ergonomialtaan ylivoimaisesti parhaan gamepadin jonkinlaisiksi innovaatioiksi, myös vähän vanhempaa juurta olevista pelaajia hyödyntävistä innovaatioista voitaisiin mainita sellainen pieni asia kuin DirectX.

Microsoftista muuten puheen ollen niin ohjainpuolella Sidewinder-sarjan tuotteet olivat aikanaan laadukkaita ja tarjonta oli monipuolista, harmi että tuokin tuotesegmentti jäi.
 
Itse näkisin Game Passin, PC & konsoli - synergian sekä ergonomialtaan ylivoimaisesti parhaan gamepadin jonkinlaisiksi innovaatioiksi, myös vähän vanhempaa juurta olevista pelaajia hyödyntävistä innovaatioista voitaisiin mainita sellainen pieni asia kuin DirectX.

Microsoftista muuten puheen ollen niin ohjainpuolella Sidewinder-sarjan tuotteet olivat aikanaan laadukkaita ja tarjonta oli monipuolista, harmi että tuokin tuotesegmentti jäi.
Gamepass tosiaan ei mikään innovaatio ole. Ohjainten ergonomiasta voidaan kans olla hyvillä mielin eri mieltä.

Direct x on jossain määrin ollu ok idea. Harmi että eivät sitäkään osanneet tehdä ilman aitojen rakentamista.

Pc-konsoli -synergia kuulostaa aika abstraktilta. Mitä sillä käytännössä tarkoitat?
 
Gamepass tosiaan ei mikään innovaatio ole. Ohjainten ergonomiasta voidaan kans olla hyvillä mielin eri mieltä.
..vaikka ps5 ohjain vihdoin muistuttaa vähä erään toisen konsolin ohjainta ergonomialtaan? Tatit vaa edellee "väärin" (toisaalla makukysymys).
 
vaikka ps5 ohjain vihdoin muistuttaa vähä erään toisen konsolin ohjainta ergonomialtaan?
Ja se erään toisen konsolin ohjain ei missään nimessä ole kopioitu pääpiirteittäin jostain muualta? :kahvi:


Niitä MS:n innovaatioita odotellessa.

Tatit vaa edellee "väärin" (toisaalla makukysymys).
Symmetriset tatit symmetrisille käsille. IMO ihan täys selviö.
 
Et viestissäsi puhunut remakesta.


Eiköhän nuokin julkaista samaan tahtiin sinne xboxille kuin edellisetkin. Mainitsemaasi Crisis corea odoteltiin 15 vuotta. Mikään ei siis muutu.
Hienosti väärinymmärretty jälleen. Pointti ei nyt tainnut ihan olla siinä milloin Crisis Core tai Silent Hill 2 on alunperin julkaistu.

Steam deck tuskin oli kyseisen pelin minkään sortin targetti. Series s taas on semmonen laite jolle pelit on pakko julkaista jos haluaa ylipääsä xboxille jotain tarjota. Ei voi tehdä esim. peliä jossa tarvittais enemmän laskentatehoa pelimekaniikkojen takia.
Niin eikö se targetin pitänyt olla ainoastaan PS5? Eikö siinä pitänyt olla enemmän laskentatehoa vaativia next-gen pelimekaniikkoja? Nyt peli pyöriikin tiesmillä mobiililaitteilla!!! Vähän on petetty olo, luulin Returnalia next-geniksi...

20 vuotta markkinoilla ja pelaajia/pelaamista hyödyttäviä innovaatioita sinä aikana pyöreät 0 kappaletta. :kahvi:
Voit perehtyä siihen mitä Xbox Live teki jo vuonna 2002. Sen jälkeen voit lukea milloin Sony teki vastaavaa.

Direct x on jossain määrin ollu ok idea. Harmi että eivät sitäkään osanneet tehdä ilman aitojen rakentamista.

Pc-konsoli -synergia kuulostaa aika abstraktilta. Mitä sillä käytännössä tarkoitat?
Aitoja, aitoja kaikkialla! Jaksatko vielä selventää näitä DirectX:n aitoja?

Ja PC-Konsoli -synergia toteutuu vaikkapa täysin saumattomalla cross-progressionilla ja pilvitallennuksilla. Sonylta turha odottaa että voisit pelata God of waria konsolilla ja jatkaa samalla tallennuksella PC:llä tai vaikka siellä pilvessä.
 
Aitoja, aitoja kaikkialla! Jaksatko vielä selventää näitä DirectX:n aitoja?
Se ei ole cross-platform.

Hienosti väärinymmärretty jälleen. Pointti ei nyt tainnut ihan olla siinä milloin Crisis Core tai Silent Hill 2 on alunperin julkaistu.
Jaa. No sit kannattaa kirjottaa se pointti siihen viestiin. Se että listaat pelin ”silent hill 2”, ja oletat että tiedän siitä tulevan jonkun remaken (lol), on aika paljon vaadittu. Ja eletään kyllä varsinaisessa pelityhjiössä, kun ei kukaan tunnu tekevän muuta kuin remakea toisen perään. Ja sit xbotit vielä huutaa niiden perään. Äxdee

Niin eikö se targetin pitänyt olla ainoastaan PS5?
No ei se tolle pelille tainnu olla. Vai mistä keksit että näin olisi?

Voit perehtyä siihen mitä Xbox Live teki jo vuonna 2002. Sen jälkeen voit lukea milloin Sony teki vastaavaa.
Kerro nyt suoraan että mikä se ”innovaatio” oli. Kenties esität että MS keksi nettipelit? :kahvi:
 
Steam kopiohan tämä. Ostin kerran CSGO ja sain sen pelin samalla hinnalla myös toiselle alustalle, jonka välillä statsit ja progressio liikkuu suuntiinsa.
Ihan hyvin toi toimii kaikilla alustoilla joille saa steamin. Linux, windows, mac, steamdeck.

Ms:n oma vaatii kans että se xbox launcheri löytyy. Oli laite sit windows tai xbox.
 
Ihan hyvin toi toimii kaikilla alustoilla joille saa steamin. Linux, windows, mac, steamdeck.

Juu ihan verrattavissa oleva asia. Vähä ku olisin ylpeä täällä miten windows toimii kaikilla windows laitteilla.

Pitää kyllä nostaa hattua Microsoftille miten on tuon saanut toimimaan pc: & xboxin välillä, ostat yhden tai pelaat gamepassin kautta saat sen pelattavaksi kahdelle laitteelle ja tallennukset siirty automaattisesti.

Monster hunter riseä nyt tykitetty menemään pc:llä ja xboxilla, harmi ettei MHW tallennukset aikoinaan siirtynyt konsolilta pc:lle. Piti ostaa peli toisen kerran ja aloittaa grindi alusta.
 
Juu ihan verrattavissa oleva asia. Vähä ku olisin ylpeä täällä miten windows toimii kaikilla windows laitteilla.
öö? Eli MS:n toteutus on "innovaatio" vain koska se on lukinnut xboxin bootloaderin ja sille ei saa asennettua vapaasti ohjelmia? Tai koska se ei anna asentaa xbox softaa natiivisti PC:lle (tähän on joitain teknisiä rajotteitakin toki)?

En ymmärrä.

ostat yhden tai pelaat gamepassin kautta saat sen pelattavaksi kahdelle laitteelle ja tallennukset siirty automaattisesti.
steamilla toi tosiaan onnistuu vielä useamman laitteen välillä.

Edit: ja taitaa MS:n toteutus toimia kans useamman laitteen välillä. Riittää että sinne saa sen xbox launcherin asennettua. Pilvipelaamisen kanssa toimiva ratkaisu lienee jopa lajissaan ensimmäinen. (Innovaatio!!1)
 
Viimeksi muokattu:
öö? Eli MS:n toteutus on "innovaatio" vain koska se on lukinnut xboxin bootloaderin ja sille ei saa asennettua vapaasti ohjelmia? Tai koska se ei anna asentaa xbox softaa natiivisti PC:lle (tähän on joitain teknisiä rajotteitakin toki)?

En ymmärrä.

Et ymmärrä ellet halua ymmärtää.

Mun ystävät pelaa eri laitteilla, kiitos Microsoftin mun ei tartte enää ostaa kaikkia pelejä kahteen kertaan että voin nauttia ystävien kanssa pelaamisesta. Tai ostaa edes sitä yhtä peliä joss se kuuluu gamepassiin.
 
Mun ystävät pelaa eri laitteilla, kiitos Microsoftin mun ei tartte enää ostaa kaikkia pelejä kahteen kertaan että voin nauttia ystävien kanssa pelaamisesta.
Kunhan eivät pelaa linuxilla, macilla, switchillä tai pleikalla? Melkosta innovointia.

Ja miksi sun olisi pitäny koskaan ostaa pelejä kahdesti? Onko xbox ollut niin paska alusta joskus että piti joka laitteelle ostaa softat uusiksi? Steamilla jo vuodesta nakki ja keppi saanu pelit kaikille laitteille yhdellä ostolla. Vieläki pelailen kymmeniä vuosia sitten ostamiani pelejä uusimmalla laitteellani.
 
Kunhan eivät pelaa linuxilla, macilla, switchillä tai pleikalla? Melkosta innovointia.

Ja miksi sun olisi pitäny koskaan ostaa pelejä kahdesti? Onko xbox ollut niin paska alusta joskus että piti joka laitteelle ostaa softat uusiksi?

Miksei onnistu linux tai mac koneella, asentaa vaa windowsin ja kovaa ajoa. Nintendo ja sony se tässä jurnuttaa.

Onko xbox ollut paska alusta, kyllä on joskus ollut tämän suhteen kuten Playstation on edelleen. Siege r6 ostanut kolmesti, anteeksi neljästi kun pc:lle on vielä smurffi. Ikävä kyllä kaikki ei vielä näin toimi mutta onneksi edes yksi yrittää.

Tämä on minulle siunas kuten jollekkin vr.
 
Et ymmärrä ellet halua ymmärtää.
Mä luulen että sä et ymmärrä

Eli sinusta xbox - pc pilvitallenkukset on innovaatio, mutta windows - linux pilvitallennukset eivät ole.

Xbox on vain x86 yhteensopiva pc lukitulla softalla.

Eli ”innovaatio” on olemassa vain koska se xboxin softa on lukittu. Aita = innovaatio. Terve.
 
Mä luulen että sä et ymmärrä

Eli sinusta xbox - pc pilvitallenkukset on innovaatio, mutta windows - linux pilvitallennukset eivät ole.

Xbox on vain x86 yhteensopiva pc lukitulla softalla.

Eli ”innovaatio” on olemassa vain koska se xboxin softa on lukittu. Aita = innovaatio. Terve.

Oonko väittänyt ettei ole.
 
No kun ne windows - linux - mac pilvitallennukset tuli kauan ennen. Tarkoittaen että xbox - pc pilvitallennukset ei ole innovaatio, vaan kopio moisesta.

No ei se nyt ihan noin mene, äläkä pelkästään takerru siihen pilvitallennukseen vaan siihen kokonaisuuteen miten asiat toimii usean eri laitteen välillä.

Saako steamdeckille asennettua gamepassin, saako sillä pelattua esim xbox ecosysteemin pelejä?
 
No ei se nyt ihan noin mene
No kerro sitten että miten se menee.

äläkä pelkästään takerru siihen pilvitallennukseen vaan siihen kokonaisuuteen miten asiat toimii usean eri laitteen välillä.
Steamilla toimii paremmin ja toimi paremmin jo aikaa sitten.

Edelleen, 20 vuotta markkinoilla ja ainoa ”xbox” innovaatio on että pelejä voi streamata vaikka puhelimeen käyttäen omalla xbox -yhteensopivalla laitteella aloitetun pelin tallennusta.

Rahaa on poltettu miljardi toisensa perään ja mitään uutta pelejä/pelaamista kehittävää ei saada tuotettua.
 
No kerro sitten että miten se menee.


Steamilla toimii paremmin ja toimi paremmin jo aikaa sitten.

Edelleen, 20 vuotta markkinoilla ja ainoa ”xbox” innovaatio on että pelejä voi streamata vaikka puhelimeen käyttäen omalla xbox -yhteensopivalla laitteella aloitetun pelin tallennusta.

Rahaa on poltettu miljardi toisensa perään ja mitään uutta pelejä/pelaamista kehittävää ei saada tuotettua.

Lisäsin edellisen viestiin vielä asiaa johon uskoisin että osaat vastata.

Ehkä steam toimii sulle paremmin, ei itselle? Ymmärrän sinua joss pelaat pelkästään pc:llä mutta yritä sinä astua minun saappaisiin joka pelaa usealla alustalla, usean eri tuttavankaa.
 
Se ei ole cross-platform.
Ja se on Microsoftin vika että muut käyttää arkkitehtuureja jotka ei ole yhteensopivia? Ihan yhtälailla se on Sonyn vika kun tekivät matolaatikon joka ei DirectX:n päälle ymmärrä?

Jaa. No sit kannattaa kirjottaa se pointti siihen viestiin. Se että listaat pelin ”silent hill 2”, ja oletat että tiedän siitä tulevan jonkun remaken (lol), on aika paljon vaadittu. Ja eletään kyllä varsinaisessa pelityhjiössä, kun ei kukaan tunnu tekevän muuta kuin remakea toisen perään. Ja sit xbotit vielä huutaa niiden perään. Äxdee
Alkuperäinen keskustelu oli että Sony ostaa pelejä muilta pois, johon annoin esimerkkinä kyseisen Silent Hillin. Eikö siinä vaiheessa kellot soineet että ehkä kyse ei ole 2001 julkaistusta pelistä, joka sitäpaitsi tuli vasta 2002 Xboxille? Eli jo silloin on Sony ostellut pelejä pois muilta. Remakea remaken perään tekee oikeastaan vain Sony. Ja pelaajat hurraavat kun saavat viiden vuoden välein uuden Unchartedin.

No ei se tolle pelille tainnu olla. Vai mistä keksit että näin olisi?
No jos ei se target ollut PS5 jolle peli kehitettiin, niin mikä sitten? Luulin että sen ei pitänyt olla mahdollinen millään muulla kuin PS5-tason raudalla? Nyt se pyörisikin vaikka sillä kamalalla Series S:llä. Mitä seuraavaksi? Ratchet & Clank tulee steam deckille? Eikö tehokkaammat konsolit tuoneetkaan niitä uskomattomia uusia innovaatioita jotka mahdollisia ainoastaan PS5:lla?
Kerro nyt suoraan että mikä se ”innovaatio” oli. Kenties esität että MS keksi nettipelit? :kahvi:
No vaikkapa pelien välinen yhtenäinen käyttäjätunnus ja kaverilistat on liven peruja. Äänichat konsoleilla myös. Matchmaking sai alkunsa myös livestä.
Vastavuoroisesti voisit esittää Sonyn tai miksei vaikka muidenkin innovaatioita.
Kenties esität että Sony keksi CD-pelit? :rofl:
 
Saa tietysti. Olisi aika sontaa jos vuonna 2023 joku myisi x86 tietokoneita lukituilla bootloadereilla. :kahvi:

Uskomatonta, jälleen yksi alusta millä voin pelata pelini jonka olen ostanut jollain toisella alustalla/ laitteella.

Welcome to family vai miten se meni.


Eli monster hunter riseä voi nyt todella nakuttaa ristiin/ co-op xboxilla, pc:llä, puhelimella ja steamdeckillä yhden oston hinnalla.
 
Ja se on Microsoftin vika että muut käyttää arkkitehtuureja jotka ei ole yhteensopivia?
Ei ole siitä kyse. Suljettua lähdekoodia ja ei saa esim. linuxille tai edes sonyn vehkeille. Ei ole ”ymmärtämisestä” kiinni.

Luulin että sen ei pitänyt olla mahdollinen millään muulla kuin PS5-tason raudalla?
Selvästi luulit väärin.
Ratchet & Clank tulee steam deckille?
Tuskin.

Steamdeckissäkin on toki nopea nvme levy ja siksi nykygenin pelit voivat jossain määrin sillä toimia aika hyvin. Toisin kuin vaikka vanhoilla konsoleilla.
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä ne Sonyn innovaatiot on? Ohjaimen tärinät ja muut ohjaimeen liittyvät gimmickit? Tärinät taitaa olla aika samaan aikaan tullu nintendolle ja Pleikkarille.

Adaptiiviset triggerit ei kyllä oikein itsestä tuntunut hyvälle, kun kaverin PS5:llä muutaman kisan ajoin GT7:aa. Tai siis ei ne sitä ajamista oikein muuttanut mitenkään.

Astros playroomissa oli kivasti käytetty hyväksi asennon tunnistusta ja kosketuslevyä, mutta taitaa noiden käyttö olla aika vähäistä AAA peleissä?
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä ne Sonyn innovaatiot on? Ohjaimen tärinät ja muut ohjaimeen liittyvät gimmickit? Tärinät taitaa olla aika samaan aikaan tullu nintendolle ja Pleikkarille.

Adaptiiviset triggerit ei kyllä oikein itsestä tuntunut hyvälle, kun kaverin PS5:llä muutaman kisan ajoin GT7:aa. Tai siis ei ne sitä ajamista oikein muuttanut mitenkään.

Astros playroomissa oli kivasti käytetty hyväksi asennon tunnistusta ja kosketuslevyä, mutta taitaa noiden käyttö olla aika vähäistä AAA peleissä?
Ohjainlaitteissa tuo taitaa lähinnä näkyä. Eka mainstream foveated rendering vr käkätinkin sieltä tuli, mutta toki pelaamisen ulkopuolella joku tehnyt jo aikaisemmin.
 
No vaikka tärinät magneettisella värähtelijällä, eli ei siis moottorilla jossa pyörii vain epäkeskopaino. Sekään varmaan maailman eka käyttötarkoitus ole, mutta ehkä peliohjaimissa? Ero normaaliin tärinään on kuin ero siniaaltogeneraattorilla ja musiikilla. Toisessa voi muuttaa vain yhden signaalin taajuutta, toisessa voi olla lukuisia eri taajuuksia ja eri voimakkuuksia päällekäin ja näinollen generoida musiikintapaista värähtelyä. Idea on sama kuin kaiuttimessa jossa elementti liikkuu musiikin mukana. Astros Playroomissa tämä on hyvintoteutettuna.
 
No ei noi värinöt nyt mitään wow efektiä aiheuttanut. Varmaan voisi huomata eron, jos peräkkäin koittaisi boxin ja PS:n ohjainta, muuttaa aika pieniä juttuja noi kyllä on loppujen lopuksi. Toki jollekin voi olla tärinät tärkeämmät kun itselle.

Aika köyhiä on innovaatiot molemmissa leireissä kyllä loppupelissä.
 
No ei noi värinöt nyt mitään wow efektiä aiheuttanut. Varmaan voisi huomata eron, jos peräkkäin koittaisi boxin ja PS:n ohjainta, muuttaa aika pieniä juttuja noi kyllä on loppujen lopuksi. Toki jollekin voi olla tärinät tärkeämmät kun itselle.

Aika köyhiä on innovaatiot molemmissa leireissä kyllä loppupelissä.
GT7:ssa on ajotuntuma uudella ohjaimella jotain muuta. Eka kertaa pad:lla oikeasti hyvä ajaa autopeliä. Kanttarit, jarrut, luiston yms. tuntee ohjaimessa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 429
Viestejä
4 743 608
Jäsenet
77 325
Uusin jäsen
benjam

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom