PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Jonka takia sanoin että ''lähtökohtaisesti sulkevat toisensa pois''. Jos lähetään tarkempaa tarvetta katsomaan kuten toit esille niin asia on eri. Mutta perinpohjin ap:n suppean pohjatiedon pohjalta pelivalikoima vaan on se ensimmäinen juttu mikä pitää huomioida.

No nimenomaan toisin päin. Kun pohjatieto on suppea, niin silloin pitää ehdotuksissa ottaa kaikki näkökulmat mukaan, kun ei tiedetä sitä, mikä on tärkeää.
 
No nimenomaan toisin päin. Kun pohjatieto on suppea, niin silloin pitää ehdotuksissa ottaa kaikki näkökulmat mukaan, kun ei tiedetä sitä, mikä on tärkeää.
Vaikka ymmärrän tuon näkökulman, niin ap kysyi objektiivista vastausta. Olkkarissa pelaaminen PC:llä on mahdollista, vaikka ei olisi boksia. Kun taas laajempi pelivalikoima (Pleikalla sekä Switchillä) jää pois kokonaan. Jonka myötä objektiivisesti PC ja Xbox sulkevat toisensa pois lähtökohtaisesti. Ap ei konkreettisesti menetä mitään mikäli ei boksia hanki, samat asiat mahdollista tehdä PC:llä.
Esimerkkinä henkilö x omistaa polkupyörän ja miettii, hankkiiko sen rinnalle sähköpyörän vai auton. Sähköpyörän hankinnalla hän saa mukavuutta siihen nykyiseen asetelmaan, mutta ei konkreettisesti menetä mitään ilman sen hankkimista. Autolla taas kyseinen henkilö pääsee uusien mahdollisuuksien pariin.
(Kärjistetty esimerkki kyllä, joka katoaa täysin mikäli Sony/Nintendo päättää julkaista pelinsä PC:lle samalla skaalalla kuin Microsoft)
 
Vaikka ymmärrän tuon näkökulman, niin ap kysyi objektiivista vastausta. Olkkarissa pelaaminen PC:llä on mahdollista, vaikka ei olisi boksia. Kun taas laajempi pelivalikoima (Pleikalla sekä Switchillä) jää pois kokonaan. Jonka myötä objektiivisesti PC ja Xbox sulkevat toisensa pois lähtökohtaisesti. Ap ei konkreettisesti menetä mitään mikäli ei boksia hanki, samat asiat mahdollista tehdä PC:llä.
Esimerkkinä henkilö x omistaa polkupyörän ja miettii, hankkiiko sen rinnalle sähköpyörän vai auton. Sähköpyörän hankinnalla hän saa mukavuutta siihen nykyiseen asetelmaan, mutta ei konkreettisesti menetä mitään ilman sen hankkimista. Autolla taas kyseinen henkilö pääsee uusien mahdollisuuksien pariin.
(Kärjistetty esimerkki kyllä, joka katoaa täysin mikäli Sony/Nintendo päättää julkaista pelinsä PC:lle samalla skaalalla kuin Microsoft)

Siinä ei ole kyllä mitään objektiivista, että suorilta rajataan toinen vaihtoehto pois tietämättä, mikä on kysyjälle tärkeää.

Vastauksesi perustuu täysin omaan mielipteeseesi ja olettamaasi, että ko. henkilölle on tärkeintä saada laajempi pelivlikoima ja hän osaa ja häntä kiinnostaa viritellä mahdollisesti streamauskuviot olohuoneeseen PC:llä.

Objektiivisesti vastatessa otetaan huomioon eri näkökulmat ja mahdolliset tarpeet.
 
Vastauksesi perustuu täysin omaan mielipteeseesi ja olettamaasi, että ko. henkilölle on tärkeintä saada laajempi pelivlikoima ja hän osaa ja häntä kiinnostaa viritellä mahdollisesti streamauskuviot olohuoneeseen PC:llä.
Ei, vastaukseni perustuu siihen faktaan että ko. henkilö ei menetä mitään vaikka ei hankkisi boksia. Olohuonepelaaminen PC:llä ei myöskään vaadi streamuskuvioiden virittelyä, joten en ymmärrä miksi jankkaat siitä edelleen.
Toki helpompi se on vaan siirtyä olkkariin ja pistää boksi päälle, mutta kuten sanoin, mitään ei konkreettisesti menetetä vaikka boksia ei tulisikaan talouteen. Mutta laajempi pelivalikoima Sonyn ja Nintendon puolella menetetään, mikäli sitä ei hanki.

Turha tästä nyt on jutella edestakaisin. Ap osaa varmasti näiden vastausten pohjalta tekemään päätöksen.
 
Aika ohkaiset oli xbottien perustelut xboxille pc:n kaverina. Näköjään silti pitää inttää vaikka jokainen täysjärkinen ymmärtää sen että joko PS5 tai Switch on ehdottomasti fiksumpi vaihtoehto. Ja tosiaan tällä perusteella ap varmasti osaakin jo päätöksensä tehdä mikä tässä olikin homman idea. :thumbsup:
 
Aika ohkaiset oli xbottien perustelut xboxille pc:n kaverina. Näköjään silti pitää inttää vaikka jokainen täysjärkinen ymmärtää sen että joko PS5 tai Switch on ehdottomasti fiksumpi vaihtoehto. Ja tosiaan tällä perusteella ap varmasti osaakin jo päätöksensä tehdä mikä tässä olikin homman idea. :thumbsup:

Taisin ihan ekassa viestissä sanoa että näillä tiedoilla ps5, mutta en allekirjoita että xboxilla olisi ohkaiset perusteet. Täällä vaan suurin osa ei suostu hyväksymään niitä xboxin hyviä puolia, vähän kun olisin lähtenyt leikkiin mukaan ja sanonut että VR on pc:llä paljon parempi, Sony puskee pelejä pc:lle eikä ne huonoksi mene vuodessa tai kahdessa ja dualsense saa myös pc:lle joten näillä tiedoilla nintendo olisi paras tuohon komboon.
 
On kyllä lähtökohtaisesti jo vähän liikaa toivottu odottaa tästä ketjusta ja tällaiseen kysymykseen "objektiivisia" vastauksia. :D
Näkee ainakin mistä tuulee kun lukee vastaukset. Toivottavasti AP löytää mieluisan laitteen. Ostaisin ennemmin steam deck:in kuin xboxin, jos pitäisi pc:n kaveriksi pc pelejä pyörittävä laite ostaa. Huhuttu virtapihimpi steam deck:in päivitetty versio kiinnostaa minua enemmän kuin eka generaation laite. Steam Deck vois olla oiva laite amiga, snes ja muihin retroemulaattoreihin pc-pelien lisäksi.
 
Näkee ainakin mistä tuulee kun lukee vastaukset. Toivottavasti AP löytää mieluisan laitteen. Ostaisin ennemmin steam deck:in kuin xboxin, jos pitäisi pc:n kaveriksi pc pelejä pyörittävä laite ostaa. Huhuttu virtapihimpi steam deck:in päivitetty versio kiinnostaa minua enemmän kuin eka generaation laite.

Itseäkin rupesi steamdeck kiinnostaa, kai se tulee jossain kohtaa tilattua ja toivottavasti steam tekee sille myös jatkoa.
 
Näkee ainakin mistä tuulee kun lukee vastaukset. Toivottavasti AP löytää mieluisan laitteen. Ostaisin ennemmin steam deck:in kuin xboxin, jos pitäisi pc:n kaveriksi pc pelejä pyörittävä laite ostaa. Huhuttu virtapihimpi steam deck:in päivitetty versio kiinnostaa minua enemmän kuin eka generaation laite. Steam Deck vois olla oiva laite amiga, snes ja muihin retroemulaattoreihin pc-pelien lisäksi.
Täytyy myöntää, että Series X on kerännyt pölyä siitä lähtien, kun Steam Deckin hankin. Valtava potentiaali vaikka kooltaan vain pikkuinen mylly. :drool:
 
Täytyy myöntää, että Series X on kerännyt pölyä siitä lähtien, kun Steam Deckin hankin. Valtava potentiaali vaikka kooltaan vain pikkuinen mylly. :drool:

Saako laitteen viedä johonkin korjaukseen jos joku nappi hajoaa vai täytyykö lähettää postissa?

Olis ihan mukava vehje kyllä, varsinkin kun on ollut vähänväliä kipeänä pari viikkoa niin ei ole jaksanut nousta tietokonetuolille.
 



Saas nähdä milloin rantautuu Suomeenkin tämä Xbox-konsolien hinnannosto.

Niin sitä sattuu tapahtumaan ja toiset tekee sen vain aikaisemmin


5.8.2022 12:30
SONY kertoo nostavansa PlayStation 5 -pelikonsolin suositeltua myyntihintaa Euroopassa, Britanniassa, Japanissa, Kiinassa, Australiassa, Meksikossa ja Kanadassa.

Aiemmat suositushinnat olivat 499,99 € ja 399,99 €, mutta Suomessa konsolia on myyty alusta asti hintaan 530 € ja 430 €. Osa jälleenmyyjistä on kaupannut konsolia tätäkin kalliimmilla hinnoilla.

Euroopan uusi suositushinta on levyaseman sisältävälle versiolle 549,99 € ja digiversiolle 449,99 €. Aiemman eron huomioiden konsolin uudet Suomi-hinnat ovat 580 ja 480 euroa.

Ja nyt hinta on jo 599€

 
Niin sitä sattuu tapahtumaan ja toiset tekee sen vain aikaisemmin


5.8.2022 12:30
SONY kertoo nostavansa PlayStation 5 -pelikonsolin suositeltua myyntihintaa Euroopassa, Britanniassa, Japanissa, Kiinassa, Australiassa, Meksikossa ja Kanadassa.

Aiemmat suositushinnat olivat 499,99 € ja 399,99 €, mutta Suomessa konsolia on myyty alusta asti hintaan 530 € ja 430 €. Osa jälleenmyyjistä on kaupannut konsolia tätäkin kalliimmilla hinnoilla.

Euroopan uusi suositushinta on levyaseman sisältävälle versiolle 549,99 € ja digiversiolle 449,99 €. Aiemman eron huomioiden konsolin uudet Suomi-hinnat ovat 580 ja 480 euroa.

Ja nyt hinta on jo 599€

Ja sillähän ei ole mitään väliä kuka sen ensimmäisenä tekee. Kaikilla yhtiöillä on jo aikoja sitten päätetty, että hinta nousee riippumatta muista tekijöistä. Microsoft tai Nintendo ei katso Sonya ja totea "oho ne nosti hintaa nyt meidänkin pitää muuttaa suunnitelmia ja nostaa myös hintaa".

Muistan hyvin kuinka sinisilmäisinä jengi hehkutti Xboxia ja Nintendoa kun eivät nosta hintojaan toisin kuin iso paha Sony. Kuinkas lopulta kävikään?
 
Ja sillähän ei ole mitään väliä kuka sen ensimmäisenä tekee. Kaikilla yhtiöillä on jo aikoja sitten päätetty, että hinta nousee riippumatta muista tekijöistä. Microsoft tai Nintendo ei katso Sonya ja totea "oho ne nosti hintaa nyt meidänkin pitää muuttaa suunnitelmia ja nostaa myös hintaa".

Muistan hyvin kuinka sinisilmäisinä jengi hehkutti Xboxia ja Nintendoa kun eivät nosta hintojaan toisin kuin iso paha Sony. Kuinkas lopulta kävikään?
eli odotat x aikaa että pääset napauttaan kun nyt hinnat nousee ?
 
eli odotat x aikaa että pääset napauttaan kun nyt hinnat nousee ?
Tuntuuko tämä jotenkin napautukselta? Eihän nyt ole mistään napautuksesta kyse vaan siitä, että ehkä jatkossa kannattaa muistaa että miljardiluokan bisnestä tekevissä yhtiöissä ei ole hyviä ja pahoja yhtiöitä. Kaikki ajattelevat samalla tapaa loppupeleissä.
 
Tuntuuko tämä jotenkin napautukselta? Eihän nyt ole mistään napautuksesta kyse vaan siitä, että ehkä jatkossa kannattaa muistaa että miljardiluokan bisnestä tekevissä yhtiöissä ei ole hyviä ja pahoja yhtiöitä. Kaikki ajattelevat samalla tapaa loppupeleissä.
Selvästi oli kun toit itse asian esiin kun olivat kehdannu sanoa että XBOX hinta ei sillä hetkellä noussut
 
1676954342456.png


Ole fanipoika, vihaa sokeasti Microsoftia mutta älä missään nimessä syitä :facepalm:
 
1676954342456.png


Ole fanipoika, vihaa sokeasti Microsoftia mutta älä missään nimessä syitä :facepalm:
Fanipojista en tiedä mutta johan tuo Spenkku kertoi viimevuoden puolella, että 2023 tulee korotuksia.

Now, facing a global recession and ever-increasing costs, Phil Spencer is now saying price hikes likely will be coming to services like Xbox Game Pass and to Xbox consoles themselves.

Xbox Now Says It Will Have To Increase Prices, But To What?

Intiassa:

https://www.gizmochina.com/2023/01/04/microsoft-xbox-series-s-price-hiked-up-in-india-again/

Japanissa:

Xbox Series X and Xbox Series S price increase announced for Japan - Gematsu

Pelit:

Microsoft raising Xbox first-party game prices to $70

#forthepayers
 
Returnal ei ole oikein menestynyt PC:llä. Steamissa ollut parhaimmillaan vajaat 6700 pelaajaa.
 
Returnal ei ole oikein menestynyt PC:llä. Steamissa ollut parhaimmillaan vajaat 6700 pelaajaa.
Ei se menestynyt PS5:lla myöskään. Eri lähteet arvioi että maailmanlaajuisesti 500k myynnit eli playstation tasolla totaalinen floppi. Liian niche genre ja rankaiseva pelityyli (roguelike) nostaa casualeilla karvoja pystyyn. Myöhemmin toivat myös mahdollisuuden tallentaa pelin ilman että peli alkaisi aina alusta kun käynnistät sen, mutta liian myöhään arvaten.

Täytyy nostaa hattua että Sony vaivautui tuomaan tuon PC:lle, koska peli on genren ystäville ns. "täydellinen".
 
Täytyy nostaa hattua että Sony vaivautui tuomaan tuon PC:lle, koska peli on genren ystäville ns. "täydellinen".
Todellakin helmi genresta pitäville. Taitaa olla aikalailla ainoa roguelike "AAA" peli random maailmalla. Muut sitten jotain indietasoisia. Sanomattakin selvää ettei tällainen peli sovi kaikille, eikä ole ns. massojen peli joka vetää hirveän määrän pelaajia ruudun ääreen. Tosi hienoa että tällainen on uskallettu tehdä, eikä ole tehty sitä samaa vanhaa mitä muutkin joille on isompi kohderyhmä ja sitä kautta varmemmat markkinat. Jos aina pelataan varman päälle, ei synny mitään uutta.
 


Microsoft ja Nintendo kirjoittanut 10 vuoden sopimuksen omien/ Activision pelien tuomisesta.

Nyt olis nintendolla kortit käsissä kusta täysin tuo 80 miljardin activision kauppa.
Julkaisevat vaan jonkun aivan täysin romun konsolin, tai yksinkertaisesti jättävät julkaisematta seuraavan konsolinsa. Tällöin codi pakotettais olemaan graffoiltaan ja pelimekaniikaltaan mallia super mario 3d kaikilla alustoilla, koska feature parity.

Jos xboxilla on 120fps moodi, niin sen pitää toimia switchilläki, koska feature parity, ja niin edelleen. o_O
 
Ei se menestynyt PS5:lla myöskään. Eri lähteet arvioi että maailmanlaajuisesti 500k myynnit eli playstation tasolla totaalinen floppi. Liian niche genre ja rankaiseva pelityyli (roguelike) nostaa casualeilla karvoja pystyyn. Myöhemmin toivat myös mahdollisuuden tallentaa pelin ilman että peli alkaisi aina alusta kun käynnistät sen, mutta liian myöhään arvaten.

Täytyy nostaa hattua että Sony vaivautui tuomaan tuon PC:lle, koska peli on genren ystäville ns. "täydellinen".
Todellakin helmi genresta pitäville. Taitaa olla aikalailla ainoa roguelike "AAA" peli random maailmalla. Muut sitten jotain indietasoisia. Sanomattakin selvää ettei tällainen peli sovi kaikille, eikä ole ns. massojen peli joka vetää hirveän määrän pelaajia ruudun ääreen. Tosi hienoa että tällainen on uskallettu tehdä, eikä ole tehty sitä samaa vanhaa mitä muutkin joille on isompi kohderyhmä ja sitä kautta varmemmat markkinat. Jos aina pelataan varman päälle, ei synny mitään uutta.
Olisi voinut kuvitella, että tuo useamman A:n arvoinen toteutus olisi tuonut Returnalille parempaakin menestystä PC:llä. Tosin onhan tuo tyypillisiin roguelikeihin verrattuna vähän eri hintaluokassakin, joten saa nähdä paraneeko pelaajamäärät alennusten myötä.
 
Nyt olis nintendolla kortit käsissä kusta täysin tuo 80 miljardin activision kauppa.
Julkaisevat vaan jonkun aivan täysin romun konsolin, tai yksinkertaisesti jättävät julkaisematta seuraavan konsolinsa. Tällöin codi pakotettais olemaan graffoiltaan ja pelimekaniikaltaan mallia super mario 3d kaikilla alustoilla, koska feature parity.

Jos xboxilla on 120fps moodi, niin sen pitää toimia switchilläki, koska feature parity, ja niin edelleen. o_O
Varmasti Nintendolla mietitään nyt kuumeisesti miten tuon homman voisi paskoa täydellisesti.
 
Olisi voinut kuvitella, että tuo useamman A:n arvoinen toteutus olisi tuonut Returnalille parempaakin menestystä PC:llä. Tosin onhan tuo tyypillisiin roguelikeihin verrattuna vähän eri hintaluokassakin, joten saa nähdä paraneeko pelaajamäärät alennusten myötä.
Tarinapeleihin tottunut keskivertopelaaja ei jaksa grindata samaa pätkää kymmeniä ja taas kymmeniä kertoja. Lisäksi osalle pelaajista jo alku on niin vaikea, ettei pelissä kertakaikkiaan pääse eteenpäin. Pelkästään tieto tai oletus siitä saa pysymään erossa pelistä. Miksi ostaa peli jossa on riski ettet tule pääsemään edes alkubiomista eteenpäin tai viimeistään toisessa seinä nousee pystyyn? Tämä on tehty taitaville ja kärsivällisille pelaajille, ja isosta massasta aika harva loppupeleissä täyttää molemmat ehdot.
 
Ei se menestynyt PS5:lla myöskään. Eri lähteet arvioi että maailmanlaajuisesti 500k myynnit eli playstation tasolla totaalinen floppi. Liian niche genre ja rankaiseva pelityyli (roguelike) nostaa casualeilla karvoja pystyyn. Myöhemmin toivat myös mahdollisuuden tallentaa pelin ilman että peli alkaisi aina alusta kun käynnistät sen, mutta liian myöhään arvaten.

Täytyy nostaa hattua että Sony vaivautui tuomaan tuon PC:lle, koska peli on genren ystäville ns. "täydellinen".
Peli näyttää hienolta, ja on hyvä pelattavuus ja tarina. Mutta mitä launchissa stremiä katsoin, oli turhauttavan vaikea. Rogueliken ei kuitenkaan pitäisi olla sellainen että samaa tylsää areenaa jahkataa 4 tuntia putkeen ilman mitään progressiota. Pitäisi aina tuntea että eteenpäin mennään vaikka kuolee usein. Pelkästään tuon Stream kokemusken takia jää itseltä väliin jopa alennuksista. Harmi suomalaiselle pelitalolle.
 
Tarinapeleihin tottunut keskivertopelaaja ei jaksa grindata samaa pätkää kymmeniä ja taas kymmeniä kertoja. Lisäksi osalle pelaajista jo alku on niin vaikea, ettei pelissä kertakaikkiaan pääse eteenpäin. Pelkästään tieto tai oletus siitä saa pysymään erossa pelistä. Miksi ostaa peli jossa on riski ettet tule pääsemään edes alkubiomista eteenpäin tai viimeistään toisessa seinä nousee pystyyn? Tämä on tehty taitaville ja kärsivällisille pelaajille, ja isosta massasta aika harva loppupeleissä täyttää molemmat ehdot.
Totta, mutta ei tuo ole toistaiseksi oman genrensä joukossakaan oikein pärjännyt. Mutta kuten sanottu, saa nähdä piristyykö tuosta hinnan laskiessa.
 
Rogueliken ei kuitenkaan pitäisi olla sellainen että samaa tylsää areenaa jahkataa 4 tuntia putkeen ilman mitään progressiota.
En tiedä onko tämä joku sukupolvikysymys nyt, mutta Roguelike nimenomaan tarkoittaa sitä että jos kuolet niin sua rangaistaan resetoimalla koko peli alkutilanteeseen jolloin yrität uudelleen. Koko genren idea on juuri tuo että se progressio on todellisuudessa sinun oma skilli ja se että ymmärrät peliä paremmin.

Tosin Returnalikin on loppuviimein ns. "pilipali nykyjonne itkupotkuraivari mullehetinyt" -peli kun voit käytännössä hypätä suoraan mihin levelille haluat jos kerran niihin olet joskus muinoin päässyt.

Nimimerkillä: Nethackia, Moriaa, ADOMia, Zangbandia pelannut yhdellä ukolla sen 1000h ja sitten tipuin kuoppaan ja kuolin ja peli alusta.
 
En tiedä onko tämä joku sukupolvikysymys nyt, mutta Roguelike nimenomaan tarkoittaa sitä että jos kuolet niin sua rangaistaan resetoimalla koko peli alkutilanteeseen jolloin yrität uudelleen. Koko genren idea on juuri tuo että se progressio on todellisuudessa sinun oma skilli ja se että ymmärrät peliä paremmin.

Tosin Returnalikin on loppuviimein ns. "pilipali nykyjonne itkupotkuraivari mullehetinyt" -peli kun voit käytännössä hypätä suoraan mihin levelille haluat jos kerran niihin olet joskus muinoin päässyt.

Nimimerkillä: Nethackia, Moriaa, ADOMia, Zangbandia pelannut yhdellä ukolla sen 1000h ja sitten tipuin kuoppaan ja kuolin ja peli alusta.
Sekoitat nyt Roguen ja Rogueliken. Roguelikessa saat yleensäottaen progressiota koko ajan. Arvostetuimpia rogulelikejä ovat esim Binding of Isaac, Rogue Legacy tai vaikka Enter the Gungeon. Noissa kaikissa saat progresiota koko ajan.
Itse olen pelannut Nethackiä jo Atari ST:llä, joten Rogue genre on tuttu jo 30+ vuoden takaa.
 
Sekoitat nyt Roguen ja Rogueliken. Roguelikessa saat yleensäottaen progressiota koko ajan. Arvostetuimpia rogulelikejä ovat esim Binding of Isaac, Rogue Legacy tai vaikka Enter the Gungeon. Noissa kaikissa saat progresiota koko ajan.
Itse olen pelannut Nethackiä jo Atari ST:llä, joten Rogue genre on tuttu jo 30+ vuoden takaa.
En sekoita. Kyllä roguelike (Roguen kaltainen) on vuosikymmeniä vanha termi/genre peleille jossa ei ole progressiota. RogueLITE pelit sitten erikseen. Mutta eipä kuulu tämän threadin aihepiiriin.

Screenshot 2023-02-21 at 13.58.09.png
 
En sekoita. Kyllä roguelike (Roguen kaltainen) on vuosikymmeniä vanha termi/genre peleille jossa ei ole progressiota. RogueLITE pelit sitten erikseen. Mutta eipä kuulu tämän threadin aihepiiriin.

Screenshot 2023-02-21 at 13.58.09.png
Käytin termiä Roguelike, kun sinäkin sitä käytit.
No jos noin halutaan hiuksia halkoa, niin ei Returnalkaan ole mitenkään Roguelike. Eihän se ole vuoropohjainen roolipeli. Kaiken lisäksi siinä ei menetä kaikkea kun kuolet, ja story progressio säilyy ja paljon muuta. Eli sekin sitten on puhdas Roguelite määritelmäsi mukaan.
 
Ei se menestynyt PS5:lla myöskään. Eri lähteet arvioi että maailmanlaajuisesti 500k myynnit eli playstation tasolla totaalinen floppi. Liian niche genre ja rankaiseva pelityyli (roguelike) nostaa casualeilla karvoja pystyyn. Myöhemmin toivat myös mahdollisuuden tallentaa pelin ilman että peli alkaisi aina alusta kun käynnistät sen, mutta liian myöhään arvaten.

Täytyy nostaa hattua että Sony vaivautui tuomaan tuon PC:lle, koska peli on genren ystäville ns. "täydellinen".

Onko ne housemarquen muutkaan pelit olleet megahittejä? Imho aika niche studio hardcore "arcade" peliensä kanssa. Tosiaan pisteitä rahoittajalle, että tuollaisia pelejä tehdään. Jos laskisi pelkkiä suoraviivaisia dollareita niin eihän tuollainen niche kannata. Toisaalta just erikoiset niche pelit voi olla se kulma, miksi joku ostaa yhden alustan tai tykkää pelitalosta X. Ei housemarquen pelit ole ehkä se leipä ja voi, mutta suolallekin on paikkansa.

Vois kuvitella, että housemarquen talous on optimoitu sen varaan, että pienempikin myynti riittää pitämään studion voitollisena. Toki se voitto ei ole samaa luokkaa kuin joku last of us, god of war, mutta todennäköisesti tulevat toimeen kuitenkin hyvin?
 
Nyt olis nintendolla kortit käsissä kusta täysin tuo 80 miljardin activision kauppa.
Julkaisevat vaan jonkun aivan täysin romun konsolin, tai yksinkertaisesti jättävät julkaisematta seuraavan konsolinsa. Tällöin codi pakotettais olemaan graffoiltaan ja pelimekaniikaltaan mallia super mario 3d kaikilla alustoilla, koska feature parity.

Jos xboxilla on 120fps moodi, niin sen pitää toimia switchilläki, koska feature parity, ja niin edelleen. o_O
Eiköhän tuo parity koske Nintendon uutta konsolia, joka mahdollisesti leakkautui uudessa CMA raportissa. Sopimuksen tehdessään osapuolet varmasti ovat tietoisia toistensa tulevaisuuden konsoleista.
 
Eiköhän tuo parity koske Nintendon uutta konsolia, joka mahdollisesti leakkautui uudessa CMA raportissa. Sopimuksen tehdessään osapuolet varmasti ovat tietoisia toistensa tulevaisuuden konsoleista.
Juu. Oikeasti soppari on varmaan mallia ”yritetään parhaamme julkaista samanniminen peli teidänkin konsolille jos se ei ole kovin vaikeaa”. Sitten tommonen liirum laarum paskasoppari lyödään twitteriin ”FULL FEATURE PARITY”. :facepalm:

Eihän edes nykygenin xboxien kesken ole feature parityä (lähes?) missään peleissä, niin miksi mainostaa että jollain nintendon (tulevalla) käsikonsolilla olisi. Kyse on jostain paskasta mitä syötetään kilpailuviranomaisille, toivoen että kauppa menee läpi, tai sit tiedetään jo että kauppa ei mene läpi ja nyt aletaan spinnaamaan jotain hyvesignalointia ”MS good guy”, jota sit fanit syö kuin viimeistä päivää.
 
Ei kauhean huonolta kuulosta PSVR2+gt7. Toivottavasti vr ottaa tuulta allensa. Microsoftilla olis paikka iskeä tuomalla tuki Quest2:lle xboxiin. Olisi välittömästi potentiaalinen 20miljoonan jo kypärän omistava asiakasryhmä olemassa.

Huomenna gt7 vr:ssa testiin olettaen, että kypärä saapuu ajallaan. Samalla testailee uuden sophy ai:n

1676987374874.jpeg
 
Juu. Oikeasti soppari on varmaan mallia ”yritetään parhaamme julkaista samanniminen peli teidänkin konsolille jos se ei ole kovin vaikeaa”. Sitten tommonen liirum laarum paskasoppari lyödään twitteriin ”FULL FEATURE PARITY”. :facepalm:

Eihän edes nykygenin xboxien kesken ole feature parityä (lähes?) missään peleissä, niin miksi mainostaa että jollain nintendon (tulevalla) käsikonsolilla olisi. Kyse on jostain paskasta mitä syötetään kilpailuviranomaisille, toivoen että kauppa menee läpi, tai sit tiedetään jo että kauppa ei mene läpi ja nyt aletaan spinnaamaan jotain hyvesignalointia ”MS good guy”, jota sit fanit syö kuin viimeistä päivää.
Feature parity ei ole yhtäkuin graphics parity... Ja onko se sulta jotenkin pois jos Nintendo saa oman versionsa CoDista? Vai mikä taas on ongelmana?
 
Feature parity ei ole yhtäkuin graphics parity... Ja onko se sulta jotenkin pois jos Nintendo saa oman versionsa CoDista? Vai mikä taas on ongelmana?
No esim. raytracing on feature. 4k on feature. High resolution textures on feature.
Vai miten sä tulkitset että mitä feature parity sitten meinaa? Että molemmissa on sama hattukauppa? :kahvi:

Ja ei ole multa pois jos nintendon alustalle julkastaan pelejä. Se taas on multa pois jos MS kusee lisää asioita pelaajille.

Perustaisivat sillä sadalla miljardillaan vaikka 10 000 uutta pelistudiota ja jokaiselle 10 miljoonan alkupääoma.
 
No itse en kyllä koe että grafiikat on mikään feature ja tuskin tässä sopparissakaan on mitään resoluutioita sovittu etukäteen...
Eihän niitä tarvitsekkaan sopia etukäteen. Riittää että sovitaan feature parity, tarkoittaen että mennään heikoimman alustan ehdoilla.

jos edes pelienginen pitää olla täysin sama, niin tuo feature parity tulee jo asettamaan isoja rajotteita.
 
Muuta kuin striimailee pelit xcloudista Switchille, muistaa vaan laittaa pariteettiasetukset maksimille :smoke:
 
Muuta kuin striimailee pelit xcloudista Switchille, muistaa vaan laittaa pariteettiasetukset maksimille :smoke:
Sama viive kans kaikille vaikka pelais omalta koneelta. Pariteetti kuntoon.

Jos tuo oikeasti on tarkoitus vain streamata, niin ihan ihme skeidaa moisella hyvesignaloida twitterissä. #powerofthecloud :facepalm:
 
Sanokaa mitä sanotte mutta omasta mielestä tää on vaan hyvä juttu että Microsoft rupeaa tuomaan omia pelejä nintendon alustalle. Kyseinen sopimus ei paljoa aihetta avaa mutta uskoisin että esim gamepass, pelit striiminä tai vanhempia helmiä masituu oikein hyvin.

Microsoftilla on paljon hyviä pelejä mitkä ei uusinta rautaa tarvitse. Fallout nv tai fable switchille. Lääh puh.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 430
Viestejä
4 495 647
Jäsenet
74 206
Uusin jäsen
Taru.nen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom