Spiderman on Miles Moralesin kanssa yksi pleikkarin parhaita pelejä joten ei ihme että hiersi, nyt se kuitenkin tuli PC:lle. Pleikalla ei ole kuitenkaan kuin muutama erinomainen peli jonka takia sen ostaisi joten yksinäistä kiukuttaa. Minä olen siinä hyvässä tilanteessa että lapsi tarvitsi joka tapauksessa pelilaitteen joten tarvitsi vain valita boksi vai pleikkari. Alkujaan kolmosen aikaan valitsin pleikan Singstarin takia ja samoin nelonen tuli hankittua sen takia. En itse laula mutta lapset tykkäsivät ja omilleen muuttanut tytär ottikin nuo itselleen. Pelitarjonta vaikuttaa siihen kumman noista kahdesta konsolista valitsee. Parhaimmillaan meillä oli PC, pleikka, boksi ja Nintendo kun kaikki toivat lisäarvoa (Kinectin aikaan).Se jäi tästä varmaankin täysin vahingossa mainitsematta, että aiemmat pelit olivat laadullisesti vähintäänkin heikkoja, vai jäitkö kovastikin kaipaamaan esim. Amazing Spidermania 69 pojon metacritic-arvosanalla? Vasta Insomniacin ottaessa pelisarjan kehityksen vastuulleen saatiin nämä nykyiset laadukkaammat Spidermanit, joiden puute muilta alustoilta selvästikin hiertää pahastikin keskustelun perusteella. Ilmeisesti Sony saadaan jollain vähintäänkin erikoisella logiikalla tässä pahikseksi, kun kehtasikin antaa pelisarjan Insomniacin tehtäväksi entisen ripulipaskeen sijasta.
The Amazing Spider-Man Reviews
Take control of Spider-Man’s powers with Manhattan as your playground. Set briefly after the events of the new film, The Amazing Spider-Man injects New York City's brand new hero back into free-roaming, web-slinging action, as he protects the Big Apple from a deluge of significant threats...www.metacritic.com
Nintendo on niin omanlaisensa että sillä ei oikeastaan ole kilpailijoita. Siksi sen peleistäkään ei valiteta että niitä ei tule kilpailijoiden alustoille. Jos nuo olisi vapaasti muiden saatavissa niin kuinka pitkään Nintendo selviäisi? Heidän juttunsa on kuitenkin pelit, ei niinkään pelilaite. PC taas on kanssa omassa sarjassaan jos on rahaa pistää siihen.
Itseäni on häirinnyt eniten että resident evil VR jäi aikoinaan pleikan yksinoikeudeksi vaikka itse peli tuli pc:lle. Pelasin sen sitten lättynä pc:llä. Vaikka pleikka löytyy niin en siihen kuitenkaan VR:ää hommannut. Jos PSVR2 sattuisi olemaan PC yhteensopiva niin sitten voin harkita sen hommaamista. Tällä hetkellä PS5 ei tuo oikeastaan lisäarvoa minulle muutoin kuin että se on huomattavasti halvempi kuin PC lapselle. Lapseni taas pelaa yhä Spidermaneja joten siksi päivitin PS4:n PS5:ksi enkä valinnut boksia. Jatkossakin lapsi saa itse päättää mikä konsoli tulee, puolisolla on taas Switch. Lapsi möi oman Switchinsä pois joten enää yksi niitä taloudessa.
PS Nowilla olen pari peliä pelannut PC:llä, mutta aika on nykyään niin rajoittunutta että PC:n simut vievät kaiken peliajan. Pleikan avengeriakaan en ole ehtinyt pelata ja Miles Morales yhä kesken. Aikoinaan Gran Turismo tuntui erinomaiselta mutta nyt ei ilman VR:ää ajosimut tunnu hyviltä. Samasta syystä en ole Horizoniakaan hankkinut, se menisi VR:n kanssa heti ostoon. Sonyn parhaimmat pelit tuntuvat kuitenkin lopulta päätyvän Windowsillekin jos jaksaa vain odottaa. Gran Turismo ei mutta sen osalta löytyy vastaavat muilta. PC-pelaajalla on ehdottomasti paras tarjonta. Yksinoikeuspelejä ei varsinaisesti ole mutta käytännössä niitä on koska pelit eivät konsoleille taivu kunnolla taikka jostain muusta syystä niitä ei sinne tuoda.
Hyvä vaan jos pelejä saisi vapaasti eri alustoilla mutta tuskin sitä aikaa tulee. Ainakin Nintendo tulee pitämään reviiristään huolta.