PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Voit googlata PSN backendistä ja sen seurauksista ihan itse.
Puhuit nyt vaan tarjouksista ja niitä on molemmilla ollut ja varmasti tulee olemaan. Ihan perusjuttuja tilauspalveluissa esim. Spotify. Myös asiakashankinnaksi kutsutaan.
Kommentoin hintaa, en tuotteen laatua... Niin että hintaa vaan ylemmäs kunnes ei tee enää kauppansa niinkö? :rofl:

Sinä esitit aiheesta väitteen, joten olet myös sen velvollinen todistamaan sen tarvittaessa. Tietty voit myöntää suoraan trollanneesi niin voidaan jättää ylimääräinen teatteri väliin.

Mitä PSN tarjouksiin tulee, niin ne ovat olleet viime aikoina huomattavasti harvemmassa kuin GP-tilaukset tarjoushintaan. Enkä muista edes nähneeni kertaakaan PS+ 1 e / kk, kun taas GP:ta tyrkytetään accountilleni jälleen euron kuukausihinnalla. Jos sellaisen löydät, niin otan sen ilomielin vastaan.

Kommentoit hintaa itseisarvona ottamatta huomioon mitä kaikkea sillä saa? :confused: Miksi ei nostaisi jos kaikki menee kaupaksi, käsittääkseni Sony ei tee hyväntekeväisyyttä konsolibisneksellään edelleenkään. MS ei selvästi edelleenkään anna riittävästi painetta omalla tekemisellään Sonyn suuntaan kun katsovat mahdolliseksi nostaa hintoja.
 
Heitetään pleikkarille vielä lisää plussaa sharefactorysta.
PS4 prolla sai importata usb tikulta videoita vain 1gt edestä, mutta ps5:lla tuo rajoitus on poissa ja tänään importasin arvostelua varten melkein 3gt edestä boxilla kaapattuja guardians of the galaxy videoita ja hyvin meni läpi.
Lisäksi maksimi videoklippien määrä on nostettu 50 -> 100, videon maksimi pituus 60min -> 80min ja rendatut videot on myös 60fps ja se osaa rendata myös 4k videota.
 
Nimenomaan noin. Jos PSVR1 pelit ovat kiinnostaneet ja niitä on ostettu, niin varmaan on myös se PSVR1 laite. Käyttää sitä. Luopumalla taaksepäin yhteensopivuudesta voidaan kehittää uutta tekniikkaa. Näen jo kuinka Microsoftin kehityksen tuloksena olisi tullut vaan se sama laite paremmalla resoluutiolla ja paremmalla prosessoinnilla. Pelkästään sitä samaa vanhaa paremmalla suorituskyvyllä. Nyt saadaan jotain uutta kun ei ole vanhojen laitteiden ominaisuudet jarruttamassa. :kahvi:
Nooh, Sony painii VRssä nappulaliigassa. Microsoft teki juuri 2 miljardin kaupat HoloLensestä Yhdysvaltain Armeijalle ja lisäksi on 22 miljardin aiesopimus. Tämä vain yksi asiakas. Eiköhän tule HoloLensestä kohta ns Nato standardi.
pr_handout_hololens_microsoft.jpg
 
Nooh, Sony painii VRssä nappulaliigassa. Microsoft teki juuri 2 miljardin kaupat HoloLensestä Yhdysvaltain Armeijalle ja lisäksi on 22 miljardin aiesopimus. Tämä vain yksi asiakas. Eiköhän tule HoloLensestä kohta ns Nato standardi.
pr_handout_hololens_microsoft.jpg
Tuskin tulee konsolille kuten psvr2.
 
Nooh, Sony painii VRssä nappulaliigassa. Microsoft teki juuri 2 miljardin kaupat HoloLensestä Yhdysvaltain Armeijalle ja lisäksi on 22 miljardin aiesopimus. Tämä vain yksi asiakas. Eiköhän tule HoloLensestä kohta ns Nato standardi.
pr_handout_hololens_microsoft.jpg
Tappokoneiden rakentaminen lienee hieman eri bisnes kuin mistä tässä väittelyketjussa on tarkoitus keskustella.

Eiköhän sonykin saisi moisia rakennettua tuommoisen kappalehinnoilla. Ei vaan taida olla mukana noissa kuvioissa, vaan valmistaa kuluttajaelektroniikkaa sekä vähän ammattilaiskamaa elokuvapuolelle.

Ei tule ei, mutta lähinnä tuohon että MS olisi jotenkin teknologiassa jäljessä näissä asioissa. MS on edellä ja paljon. HoloLensen tapainen laite on tulevaisuutta, ei PSVR.
Millä tavalla se on edellä? Kerro jostain teknisistä yksityiskohdista.
 
Ei tule ei, mutta lähinnä tuohon että MS olisi jotenkin teknologiassa jäljessä näissä asioissa. MS on edellä ja paljon. HoloLensen tapainen laite on tulevaisuutta, ei PSVR.
Eri tarkoituksiin tarkoitettu, hololens ei ole peliteknologiaa. Samoin Sonylla löytyy paljon innovaatioita pelimaailman ulkopuolelta kuten microsoftilla.

Hololens ei saanut pc-puolella suosiota, sen sijaan perinteiset vr-kypärät sai. MS on saanut paljon hyvää aikaiseksi PC-puolella ja konsolipelien puolella he toivat asobon kanssa upean lentosimun boksille.
 
Nooh, Sony painii VRssä nappulaliigassa. Microsoft teki juuri 2 miljardin kaupat HoloLensestä Yhdysvaltain Armeijalle ja lisäksi on 22 miljardin aiesopimus. Tämä vain yksi asiakas. Eiköhän tule HoloLensestä kohta ns Nato standardi.
pr_handout_hololens_microsoft.jpg
Vaikka VR ja AR -konvergenssia toki visionäärit on alalla ennustanut jo kauan ja yhtymäkohtia teknologioissa jo onkin niin toistaiseksi nämä ovat hyvin selvästi eri kategorioita. 2 miljardia ei nyt kyllä niin ihmeellinen summa kun sitä peilaa VR-markkinoiden kokoon. Vaikka VR onkin vielä aika pieni tekijä niin AR-puoli on kyllä melkoisen varmasti vielä sitäkin pienempi jos ei aleta jotain puhelimen näytöllä toimivaa laskea mukaan.
 
Meillä siirtyi muuton myötä PC olohuoneeseen TV:n kaveriksi, minkä johdosta myin Series X:n eteenpäin (koska "ei xboxissa ole järkeä, jos omistaa peli-PC:n). Series X on kuitenkin toiminut pääasiallisena pelialustana käytännössä julkaisustaan asti, lähinnä game passin takia ja koska edellinen xboxin sukupolvi jäi välistä. PC:n kaverina olohuoneessa on PS5 ja switch. Nyt muutama kuukausi myöhemmin aletaan laatikoiden pohjilta kaivella katumuspilleriä:

- Pelien aloittaminen ei vain ole yhtä sujuvaa / nopeaa, eivätkä pelit pysy automaattisesti päivitettyinä yhtä hyvin. Quick resume on ominaisuus, jota erityisesti kaipaa pienten kakaroiden kanssa, koska pelin lopettamiseen ja jatkamiseen tuhraantuu muuten todella paljon turhaa aikaa ja sitä ei lapsiperheessä liikaa ole. Ja koska kaikki nykykonsolit tukevat ominaisuutta jossain muodossa, on siitä muodostunut jo jonkinlainen itsestäänselvyys, jota vasta nyt osaa arvostaa.

- Kyllä niitä ongelmia vain on enemmän pc::n kanssa. Viimeistään harmaita hiuksia alkaa ilmaantumaan siinä vaiheessa, kun näyttiksen ajurien päivittäminen rikkoo jonkun pelin kokonaan. Joku voi tietysti sanoa, että vika on tv:n ja sohvan välissä, ja saattaa tietysti olla myös oikeassa, mutta ~30 vuotta näitä erinäisiä ongelmia on tullut jo ratkottua, eli ihan uutta puuhaa se ei ole.

Näillä näkymin uutta series x:ää en ole enää hommaamassa, mutta sen mahdollinen tehoversio saattaa päätyä kuitenkin tv-tason uumeniin. PC jäänee siinä vaiheessa moninpeli-pum-pumien ja rts:ien sun muiden pelaamiseen. Ja ennen kuin joku hyökkää päälle kertoen pc:n ylivertaisuudesta, niin toki pc:llä on etu monissa asioissa ja tulee aina olemaan, en ole siitä luopumassa. Se vain ei ole mitenkään yksiselitteisesti paras pelialusta, vaikka siitä sellaista kuvaa usein maalaillaan.
 
Ei tule ei, mutta lähinnä tuohon että MS olisi jotenkin teknologiassa jäljessä näissä asioissa. MS on edellä ja paljon. HoloLensen tapainen laite on tulevaisuutta, ei PSVR.

Pitäisiköhän ennen tälläisten lausuntojen laukomista ymmärtää edes VR- ja AR-teknologian väliset perustavanlaatuiset erot? Näiden kaupalliset sovellukset ovat kehitetty aivan eri tarkoituksiin.
 
Juu ei PC ole kyllä parhaimmillaan tuommoisesss "sohvalle 15 minuutiksi pelaamaan, laite kiinni tunniksi ja sitten taas puoleksi tunniksi jatkamaan",
tyylisessä skenaariossa.

Kone ja peli pitäisi jättää päälle aina. Onhan noissa se unitila tietysti, mutta sen köytössä saattaa olla joissain kokoonpanoissa ongelmia.
 
Meillä siirtyi muuton myötä PC olohuoneeseen TV:n kaveriksi, minkä johdosta myin Series X:n eteenpäin (koska "ei xboxissa ole järkeä, jos omistaa peli-PC:n). Series X on kuitenkin toiminut pääasiallisena pelialustana käytännössä julkaisustaan asti, lähinnä game passin takia ja koska edellinen xboxin sukupolvi jäi välistä. PC:n kaverina olohuoneessa on PS5 ja switch. Nyt muutama kuukausi myöhemmin aletaan laatikoiden pohjilta kaivella katumuspilleriä:

- Pelien aloittaminen ei vain ole yhtä sujuvaa / nopeaa, eivätkä pelit pysy automaattisesti päivitettyinä yhtä hyvin. Quick resume on ominaisuus, jota erityisesti kaipaa pienten kakaroiden kanssa, koska pelin lopettamiseen ja jatkamiseen tuhraantuu muuten todella paljon turhaa aikaa ja sitä ei lapsiperheessä liikaa ole. Ja koska kaikki nykykonsolit tukevat ominaisuutta jossain muodossa, on siitä muodostunut jo jonkinlainen itsestäänselvyys, jota vasta nyt osaa arvostaa.

- Kyllä niitä ongelmia vain on enemmän pc::n kanssa. Viimeistään harmaita hiuksia alkaa ilmaantumaan siinä vaiheessa, kun näyttiksen ajurien päivittäminen rikkoo jonkun pelin kokonaan. Joku voi tietysti sanoa, että vika on tv:n ja sohvan välissä, ja saattaa tietysti olla myös oikeassa, mutta ~30 vuotta näitä erinäisiä ongelmia on tullut jo ratkottua, eli ihan uutta puuhaa se ei ole.

Näillä näkymin uutta series x:ää en ole enää hommaamassa, mutta sen mahdollinen tehoversio saattaa päätyä kuitenkin tv-tason uumeniin. PC jäänee siinä vaiheessa moninpeli-pum-pumien ja rts:ien sun muiden pelaamiseen. Ja ennen kuin joku hyökkää päälle kertoen pc:n ylivertaisuudesta, niin toki pc:llä on etu monissa asioissa ja tulee aina olemaan, en ole siitä luopumassa. Se vain ei ole mitenkään yksiselitteisesti paras pelialusta, vaikka siitä sellaista kuvaa usein maalaillaan.
Ottamatta sen kummemmin kantaa muuhun mutta ihan mielenkiinnosta kiinnostaa mikä peli on kokonaan hajonnut sanotaan vaikka viimeisen 5 vuoden aikana näyttiksen ajuripäivityksen jälkeen ja kuinka monta tuntia piti odottaa nVidian tai AMD:n hotfixiä tilanteen korjaamiseksi? Itse en ole törmännyt tuommoisiin peleihin vuosikausiin, mutta aina silloin tällöin näkee foorumipostauksissa että näyttiksen ajuripäivitykset hajottaa kokonaisia pelejä.

Itse pidän geforce experiencen päivitykset automaatilla ja "express" moodilla sisään eli en välitä mitä se tekee kunhan se päivittää ajurit.
 
Ottamatta sen kummemmin kantaa muuhun mutta ihan mielenkiinnosta kiinnostaa mikä peli on kokonaan hajonnut sanotaan vaikka viimeisen 5 vuoden aikana näyttiksen ajuripäivityksen jälkeen ja kuinka monta tuntia piti odottaa nVidian tai AMD:n hotfixiä tilanteen korjaamiseksi? Itse en ole törmännyt tuommoisiin peleihin vuosikausiin, mutta aina silloin tällöin näkee foorumipostauksissa että näyttiksen ajuripäivitykset hajottaa kokonaisia pelejä.

Itse pidän geforce experiencen päivitykset automaatilla ja "express" moodilla sisään eli en välitä mitä se tekee kunhan se päivittää ajurit.
BF 2042 kyseessä ja NVIDIA täälläkin käytössä. Toki voidaan argumentoida, että 2042 on buginen kasa sitä itseään, mutta sitä se on myös konsoleilla. Tämä on 10h kokeilu, eikä peliä tule todennäköisesti hommattua, joten ongelman syvempi selvittely ei ole ollut ihan hirveän korkealla prioritettilistalla. Windows 11 vetäisty vastikään uutena asennuksena sisään, joten mitään muuta ei pitäisi sen isommin olla rikki. Googlen ratkaisu olisi tosiaan pari pykälää vanhemmat ajurit, mutta en ole vielä kokeillut.
 
Ottamatta sen kummemmin kantaa muuhun mutta ihan mielenkiinnosta kiinnostaa mikä peli on kokonaan hajonnut sanotaan vaikka viimeisen 5 vuoden aikana näyttiksen ajuripäivityksen jälkeen ja kuinka monta tuntia piti odottaa nVidian tai AMD:n hotfixiä tilanteen korjaamiseksi? Itse en ole törmännyt tuommoisiin peleihin vuosikausiin, mutta aina silloin tällöin näkee foorumipostauksissa että näyttiksen ajuripäivitykset hajottaa kokonaisia pelejä.

Itse pidän geforce experiencen päivitykset automaatilla ja "express" moodilla sisään eli en välitä mitä se tekee kunhan se päivittää ajurit.

R6 siege.
 
Bonnie Ross sai vihdoin kenkää 343i:sta. Hienoa että Spencer / Booty löysivät vihdoin pallinsa ja Halo-pelisarjan paskominen ehkä loppuisi vihdoin?

 
Bonnie Ross sai vihdoin kenkää 343i:sta. Hienoa että Spencer / Booty löysivät vihdoin pallinsa ja Halo-pelisarjan paskominen ehkä loppuisi vihdoin?


Oman ilmoituksen mukaan perhehuolia mutta eiköhän tuo ole nykymaailman keino vain laittaa hyvässä hengessä erottiin ja annettin muhkea ero raha, kaikki osapuolet tyytyväisiä.

leslie-nielsen-nothing-to-see-here.gif


Japanissa pleikkarin isä siirrettiin vähin äänin toisiin tehtäviin odottelee eläkettä ps3 fiaskon jälkeen jos muistan oikein, ei voitu antaa suoraan potkuja koska sehän vasta imagollinen tappio olisi ollut Sonylle.
 


Laitetaan tähänkin ketjuun tämä sama juttu, eli MS päivitti hiljattain DRM-systeemit ajan tasalle, kun asia nousi esille viime keväänä. Taisi tässäkin ketjussa olla taivastelua asiasta, joten hyvä että korjasivat homman kuntoon. :kahvi:
 


Laitetaan tähänkin ketjuun tämä sama juttu, eli MS päivitti hiljattain DRM-systeemit ajan tasalle, kun asia nousi esille viime keväänä. Taisi tässäkin ketjussa olla taivastelua asiasta, joten hyvä että korjasivat homman kuntoon. :kahvi:

Mutta se tärkein xboxin ominaisuus, eli game pass, jätettiin ulkopuolelle. Kauheeta tyrimistä.
 
Tämä ei koske Suomessa käytännössä ketään, aina saa vaikka kännyllä netin päälle.

Onhan se hieman hölmöä joss netti ei toimi, syystä tai toisesta etkä voi konsolilla edes offlinessa omia pelejä pelata. Itsellä kyseisen katkon aikana pelit toimi ihan normaalisti mutta monella ei, kyse taisi olla Microsoftin omasta sotkusta.

Hyvä että se korjattiin riepästi.
 
Yllätys yllätys, hinnankorotuksesta huolimatta PS5 tuntuu menevän kaupaksi.

”Stock improvements in the US have allowed the PS5 to finally top the charts in August 2022, following a string of recent defeats to the evergreen Nintendo Switch. Sony's hefty device was the best-selling hardware of the month, both in terms of units and dollar sales”

 
Yllätys yllätys, hinnankorotuksesta huolimatta PS5 tuntuu menevän kaupaksi.

”Stock improvements in the US have allowed the PS5 to finally top the charts in August 2022, following a string of recent defeats to the evergreen Nintendo Switch. Sony's hefty device was the best-selling hardware of the month, both in terms of units and dollar sales”

Nousiko jenkeissä muka PS5:n hinta? Muistaakseni ei.
 
Ei noussut. Mutta sitä ei ollut tarkoitus sanoa ääneen tässä yhteydessä. :kahvi:
Pyydään nöyrästi anteeksi virhettäni… En ihan niin tiiviisti ole asiaa seurannut, niin tuo oli aivan rehellinen erhe.

Ei silti poista sitä faktaa, että selvästi on saatavuus parantunut ja myynti nousee sitä mukaa… Ja hei, on tuolla myydyimmissä peleissä sopivasti myös edelleen tuo ”floppi” Horizon vai miksi sitä tykkäsitkään kutsua? Varmaan pakotetut bundlet taas menneet kaupaksi, joka selittänee PS5:n menekin siinä sivussa. :geek:
 
Viimeksi muokattu:
Pyydään nöyrästi anteeksi virhettäni… En ihan niin tiiviisti ole asiaa seurannut, niin tuo oli aivan rehellinen erhe.

Ei silti poista sitä faktaa, että selvästi on saatavuus parantunut ja myynti nousee sitä mukaa… Ja hei, on tuolla myydyimmissä peleissä sopivasti myös edelleen tuo ”floppi” Horizon vai miksi sitä tykkäsitkään kutsua? Varmaan pakotetut bundlet taas menneet kaupaksi, joka selittänee PS5:n menekin siinä sivussa. :geek:
Samalla tavallahan myös Series-konsoleiden myynti nousi tuona kuukautena, kun niiden saatavuus parani: "Both PlayStation 5 and Xbox Series again experienced double-digit percentage growth during the month when compared to a year ago."

Horizon on lyöty jo alennusmyynteihin, kun myynnit sakkasivat: "Horizon II: Forbidden West ranked as the 12th best-selling game of August, driven partially by price promotion." :think:

Toki kun infoa antaa tuolla tavalla puutteellisesti tai olennaisia juttuja jättää kertomatta, niin voi antaa lukijalle hieman eri käsityksen asioiden oikeasta tolasta. :kahvi:
 
Samalla tavallahan myös Series-konsoleiden myynti nousi tuona kuukautena, kun niiden saatavuus parani: "Both PlayStation 5 and Xbox Series again experienced double-digit percentage growth during the month when compared to a year ago."

Horizon on lyöty jo alennusmyynteihin, kun myynnit sakkasivat: "Horizon II: Forbidden West ranked as the 12th best-selling game of August, driven partially by price promotion." :think:

Toki kun infoa antaa tuolla tavalla puutteellisesti tai olennaisia juttuja jättää kertomatta, niin voi antaa lukijalle hieman eri käsityksen asioiden oikeasta tolasta. :kahvi:
Pointti tosin oli se, että PS5 oli se myydyin konsoli, ei Series S/X….

On muuten kumma juttu kuinka pitää ”floppi” Horizonin myynneille aina olla keksimässä erinäisiä syitä. :geek: Nytkö se on jo täysin pelkästään ”alennusmyyntien” ansiota, kun taas viimeksi syynä oli bundle. Etkö muuten sinäkin ole tässä ketjussa todennut kuinka suurin osa peleistä ostetaan nykyään digitaalisena? Siellähän se ”floppi” Horizon näyttää olevan 79,95 € PS5:lle ja 69,95 € PS4:lle PSN storessa…

Hauskaa sinällään että käytät ”alehintaa” syynä hyville myynneille, sillä kitinähän alkaisi samantien, jos joku kehtaisikin kyseenalaistaa 1€:n Game Passin käyttäjämäärän… :geek:
 

Liitteet

  • 1D3496F3-62C9-4AE6-BA1D-826BD0069FE0.jpeg
    1D3496F3-62C9-4AE6-BA1D-826BD0069FE0.jpeg
    634,4 KB · Luettu: 17
Viimeksi muokattu:
Pointti tosin oli se, että PS5 oli se myydyin konsoli, ei Series S….

On muuten kumma juttu kuinka pitää ”floppi” Horizonin myynneille aina olla keksimässä erinäisiä syitä. :geek: Nytkö se on jo täysin pelkästään ”alennusmyyntien” ansiota, kun taas viimeksi syynä oli bundle. Etkö muuten sinäkin ole tässä ketjussa todennut kuinka suurin osa peleistä ostetaan nykyään digitaalisena? Siellähän se ”floppi” Horizon näyttää olevan 79,95 € PS5:lle ja 69,95 € PS4:lle PSN storessa…

Hauskaa sinällään että käytät ”alehintaa” syynä hyville myynneille, sillä kitinähän alkaisi samantien, jos joku kehtaisikin kyseenalaistaa 1€:n Game Passin käyttäjämäärän… :geek:
Puhut USA:n elokuun pelimyynneistä, mutta katsot silti pelille syyskuun eurohinnan Suomen PSN storesta vertailuksi. Sillälailla. :kahvi: Tuota Horizonia on myyty heinä-elokuun ajan USA:ssa hintaan 35-40 dollaria.

Tuota 1€ Game Passiahan käytetään tässä ketjussa jatkuvasti perusteena Game Passin kasvavalle tilaajamäärälle. Eipä se multa ole pois. Itse maksan melkein 2€/kk vielä reilun parin vuoden ajan Game Passista. :tup:
 
Puhut USA:n elokuun pelimyynneistä, mutta katsot silti pelille syyskuun eurohinnan Suomen PSN storesta vertailuksi. Sillälailla. :kahvi: Tuota Horizonia on myyty heinä-elokuun ajan USA:ssa hintaan 35-40 dollaria.

Tuota 1€ Game Passiahan käytetään tässä ketjussa jatkuvasti perusteena Game Passin kasvavalle tilaajamäärälle. Eipä se multa ole pois. Itse maksan melkein 2€/kk vielä reilun parin vuoden ajan Game Passista. :tup:
Näyttää olevan ihan 69,99 $… Todista toki väitteesi ja mielellään vielä että kuinka pitkään tuota on saanut Storesta ”35-40 $” hinnalla. Tiedä vaikka ollut kaiken aikaa alessa, kun viikosta toiseenhan tuo näyttää olevan myydyimpien joukossa. Vai oliko syynä silloin vielä se bundle… :hmm:

Samalla logiikallahan se Game Passi ei kelpaa kuin sillä alehinnalla ja tekee siitäkin ”flopin”, kun ei kerta kelpaa täydellä hintaa? ;)
 

Liitteet

  • 12C7275C-9F6A-4E9D-95C8-323585112BE4.jpeg
    12C7275C-9F6A-4E9D-95C8-323585112BE4.jpeg
    1,3 MB · Luettu: 19
Viimeksi muokattu:
Näyttää olevan ihan 69,99 $… Todista toki väitteesi ja mielellään vielä että kuinka pitkään tuota on saanut Storesta ”35-40 $” hinnalla. Tiedä vaikka ollut kaiken aikaa alessa, kun viikosta toiseenhan tuo näyttää olevan myydyimpien joukossa. Vai oliko syynä silloin vielä se bundle… :hmm:

Samalla logiikallahan se Game Passi ei kelpaa kuin sillä alehinnalla ja tekee siitäkin ”flopin”, kun ei kerta kelpaa täydellä hintaa? ;)
Voit ihan itsekin tutustua Googlen ihmeelliseen maailmaan. Kokeile esim hakusanoja "horizon forbidden west price promotion". :kahvi:




 
Voit ihan itsekin tutustua Googlen ihmeelliseen maailmaan. Kokeile esim hakusanoja "horizon forbidden west price promotion". :kahvi:




Niin? Nuo on fyysisiä pelejä? :tdown: Nytkö digipelien osuus ei olekaan 79%..

Enkä muuten oikein usko, että käytettyjen pelien myyntiä lasketaan: ”GameFly is offering the used version of Horizon Forbidden West for just $35 for either PlayStation platform.

Nytkö se on jo täysin pelkästään ”alennusmyyntien” ansiota, kun taas viimeksi syynä oli bundle. Etkö muuten sinäkin ole tässä ketjussa todennut kuinka suurin osa peleistä ostetaan nykyään digitaalisena?

Ja silti Sonyn alustoilla jo 79% peliostoista on digitaalisia. Vuosi-pari sitten 50%, eli pelilevyjen sukupuutto etenee vauhdilla ja käytettyjen pelien kanssa tuhertelu jää pian historiaan, vaikka "ei se kovin hankalaa ole ollut" ja on ilmeisesti todella kannattavaa. :think:

Aijai, Adorama on myynyt Series S bundlea 50 $ alennuksella, eli 249,99 $. Onko lyöty alennusmyyntiin, kun ei muuten kelpaa? :geek:
/s

 
Viimeksi muokattu:
Voit ihan itsekin tutustua Googlen ihmeelliseen maailmaan. Kokeile esim hakusanoja "horizon forbidden west price promotion". :kahvi:
Muistan kuulleeni tässä ketjussa, että kun esittää väitteen, niin on sen velvollinen todistamaan. Tai sitten myöntää suoraan että tuli puhuttua ohi suun mitä sattuu. Vai koskeeko tämä vain Pleikkarifaneja?

Hommasin itse tuon Forbidden Westin verkkiksen tarjouksesta parilla kympillä kesällä ja on kyllä hitokseen hyvä peli sen mitä sitä on nyt reilut pari kymmentä tuntia pelaillut. Pyörii hyvin ja taistelu on sulavaa ja lähestymistapoja taisteluissa vaikka kuinka paljon, kyllä tuota mielellään pelailee.
 
Muistan kuulleeni tässä ketjussa, että kun esittää väitteen, niin on sen velvollinen todistamaan. Tai sitten myöntää suoraan että tuli puhuttua ohi suun mitä sattuu. Vai koskeeko tämä vain Pleikkarifaneja?
Eikö siinä viestissä ollut ne lähteet mukana? :think: Mulla ainakin näkyy neljä linkkiä lähteinä edelleen. :kahvi: Haluatko että laitan ne sulle uudestaan?
 


- PS5 and SX are virtually identical in t heir visual makeup. PS5 is a little less sharper in RT mode (sharpening difference only)
- SX can have 5 to 6 FPS advantage in Quality mode and 10 to 12 FPS advantage in the 120hz mode
- Series S doesn't have RT, only Quality and Performance and both run 1080p 60 FPS
- Only 1 FPS drop in Series S Quality mode, they think a lot of headroom was left with Series S
Deathloop toimii teknisesti parhaiten Series X:llä, joten ei suurempia yllätyksiä sen suhteen. Peli löytyy nyt myös Game Passista, joten ei muuta kuin pelaamaan. :tup:
 
Eikö siinä viestissä ollut ne lähteet mukana? :think: Mulla ainakin näkyy neljä linkkiä lähteinä edelleen. :kahvi: Haluatko että laitan ne sulle uudestaan?
Se vastaukseni oli niihin kahteen lauseeseen jotka siinä viestissä oli. Viestin asiasisältö on se mitä siihen on kirjoitettu, linkit sitten mahdollisesti tukevat sitä. Nyt tämän viestin sisältö oli lyhyesti "KVG", ja linkit tukevat ilmeisesti sitä sanomaa kun muuta siinä ei lukenut.

Sinänsä ilahduttavaa että jenkit maksaa mielellän Forbidden Westistä sen $40 ja myynti käy, kun täällä sai useamman viikon PS5 versiotakin alle kahdella kympillä.
 



Deathloop toimii teknisesti parhaiten Series X:llä, joten ei suurempia yllätyksiä sen suhteen. Peli löytyy nyt myös Game Passista, joten ei muuta kuin pelaamaan. :tup:

Löytyy myös PS+:sta ja Playstation tukee viimeisimmän päivityksen myötä myös gyro-tähtäystä. Ehkäpä tuo parantaa pelin pelattavuutta, kun tähtääminen on tuossa ollut aika kankeaa.

 



Deathloop toimii teknisesti parhaiten Series X:llä, joten ei suurempia yllätyksiä sen suhteen. Peli löytyy nyt myös Game Passista, joten ei muuta kuin pelaamaan. :tup:


Jos latausajat pitää kutinsa niin pleikkarilla peli on nopeammin ohi. :whistling: Ja löytyy myös Extrasta joten ei kun pelaamaan. :tup:
 
Kyllä, PS5 lataa 13s ja XSX 11s. Ei ihme että PS5:n supernopeaa SSD:tä hehkutettiin niin paljon kun erot on tätä luokkaa. :kahvi:
SSD:n suorituskyky, kiitos PS5:n erillisen ”Kraken” purkuyksikön:

Järjestelmäpiirin I/O-ohjain on varustettu Kraken-purkuyksiköllä, välimuistikoherenttiudesta vastaavat yksiköt, erillinen DMA-ohjain, SRAM-muistia sekä kaksi apuprosessoria. Apuprosessoreiden harteilla on muisti- ja SSD-liikenteen hallinta.

PlayStation 5:ssa on keskitytty etenkin SSD:n suorituskykyyn. Se hyödyntää yhtiön omaa Flash-ohjainpiiriä, joka muun muassa tukee uudehko Kraken-pakkausteknologiaa, mikä tarjoaa 10 % tehokkaamman pakkauksen PS4:n käyttämään ZLibiin verrattuna. 12-kanavaisen ohjaimen jatkeena olevat muistipiirit tarjoavat yhteensä 5,5 Gt/s kaistaa yhteensä 825 gigatavun kapasiteettiin. Pakkausteknologioiden avulla kaistaa on kuitenkin efektiivisesti käytettävissä 8 – 9 gigatavua sekunnissa. SSD on yhteydessä järjestelmäpiiriin PCI Express 4.0 -väylän kautta.



Krakenilla mm. RE Village on melkein 10 GB pienempi pleikalla:

ja Control Ultimate Edition 25 GB pleikalla, 42 GB boxilla:

Pleikan SSD:n suorituskyvyn ”todellista” hyötyä on vähän hankala vertailla eri konsoleiden välillä, koska suurin hyöty saadaan noissa sen omissa ”next-gen” peleissä, joissa pullonkaulaksi ei tule ”cross-gen” tai ”multi-platform”. Tästä hyvänä esimerkkinä: R&C Rift Apart.

The current bottleneck, however, appears to be the almost always cross-gen nature of the products in the pipeline and the concept of multi-platform itself. So we will see only the exclusive titles for a single platform fully enjoy these new technologies

 
Viimeksi muokattu:
"I found that the in-game experience was essentially identical to playing the game on both the internal SSD and the much faster SN850."
Can the slowest PS5 NVMe upgrade run Ratchet and Clank: Rift Apart?

Aika hyvä esimerkki kyllä tuo Ratchet & Clank. Esimerkki siitä että eroa Pleikkarin omaan "superhypernopeaan" levyyn ja hitaaseen levyyn ei oikeastaan ole. Cernyn kehitystyöt mennyt vähän harakoille.
Vai mitä hyötyä tästä huippunopeasta levystä olikaan?
 



Deathloop toimii teknisesti parhaiten Series X:llä, joten ei suurempia yllätyksiä sen suhteen. Peli löytyy nyt myös Game Passista, joten ei muuta kuin pelaamaan. :tup:

On muuten aivan kamalat kontrollit ja asetukset tässä pelissä ainakin konsolilla. Eikö Arkanen ja Microsoftin pitänyt taitaa smoothit first person kontrollit kun niistä 90 prosenttia heidän peleistään koostuu? Tuli tätä testattua PS Plussan kautta eilen ja huh huh kuinka surkea pelattavuus. Poistoonhan tämä peli meni.
 
"I found that the in-game experience was essentially identical to playing the game on both the internal SSD and the much faster SN850."
Can the slowest PS5 NVMe upgrade run Ratchet and Clank: Rift Apart?

Aika hyvä esimerkki kyllä tuo Ratchet & Clank. Esimerkki siitä että eroa Pleikkarin omaan "superhypernopeaan" levyyn ja hitaaseen levyyn ei oikeastaan ole. Cernyn kehitystyöt mennyt vähän harakoille.
Vai mitä hyötyä tästä huippunopeasta levystä olikaan?

Ihan linkistäsi todettuna:

" My take on the results is that we should not be expecting to see the SSD pushed to its limits in first-gen PlayStation 5 titles. The SN750 SE may well be the slowest PCIe Gen 4.0 drive we could find, but it's still capable of loading at 3200MB/s and that's still a lot of bandwidth, augmented still further by the onboard hardware decompression tech. However, as we properly transition into next-gen development exclusively, we should expect to see the requirements of games increase and at that point, opting to a cheaper drive that doesn't meet Sony's specs may prove problematic. "


Tietty tämä ei taas sopinut haluttuun narratiiviin, niin jäi vahingossa lainaamatta? :think:
 
On muuten aivan kamalat kontrollit ja asetukset tässä pelissä ainakin konsolilla. Eikö Arkanen ja Microsoftin pitänyt taitaa smoothit first person kontrollit kun niistä 90 prosenttia heidän peleistään koostuu? Tuli tätä testattua PS Plussan kautta eilen ja huh huh kuinka surkea pelattavuus. Poistoonhan tämä peli meni.
Täähän oli vuoden verran $ony-peli. Varmaan $onylla ollut näppinsä pelissä ja suunniteltu gimmick-ohjain dualsense edellä.
Onneksi Microsoft pelasti studion ja firman tuleva Redfall vaikuttaakin jo oikein hyvältä.
 
On muuten aivan kamalat kontrollit ja asetukset tässä pelissä ainakin konsolilla. Eikö Arkanen ja Microsoftin pitänyt taitaa smoothit first person kontrollit kun niistä 90 prosenttia heidän peleistään koostuu? Tuli tätä testattua PS Plussan kautta eilen ja huh huh kuinka surkea pelattavuus. Poistoonhan tämä peli meni.
Aivan..
-Mikä parasta, Deathloop on viimeisen päälle hiottua jälkeä. Pelituntuma ja ohjauksen hallinta on aivan huippuluokkaa, mikä tekee headshottien napsimisesta tai salamurhien suorittamisesta äärimmäisen tyydyttävää. Parinkymmenen pelitunnin aikana en törmännyt kuin yhteen bugiin, mikä on paljon sanottu pelistä kuin pelistä.-
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 357
Viestejä
4 492 690
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Martu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom