PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Tämän perusteella voidaankin sitten todeta, että nintendo on näistä kolmesta ainoa pelifirma. Microsoft tekstinkäsittelysoftaa myyvä firma ja sony vissiin viihde-elektroniikkafirma.



Tai sitten sony ei ole enää laajentumisvaiheessa, toisin kuin microsoft kohta 20. vuotta.

edit: ms:llä varmaan ihmetellään että mitä tekevät väärin, kun sonyn konsolit myy paremmin, vaikka pelejä ei anneta ilmaiseksi kaupan päälle.
Kumpi sulle on kuluttajana parempi vaihtoehto? Edullinen pelaaminen vai kalliimpi pelaaminen?
 
Tai sitten sony ei ole enää laajentumisvaiheessa, toisin kuin microsoft kohta 20. vuotta.

Tarkoitatko että Sony on tehnyt tietoisen päätöksen olla laajentumatta?

Kyllähän nyt kaikkien pitäisi tajuta Microsoftin strategia, se haluaa rakentaa oman Azuren ympärille jatkuvasti lisää palveluita joita yhdistää Microsoft-tili, GamePass on vain yksi osa tätä isoa pilvipohjaista strategiaa. Sen takia GamePassin kannattavuutta pitää katsella vähän "ylempää".

Ja kaikki hankinnat tukee tätä kokonaisuutta, ei Blizzua ostettu pelkästään sen IP:n takia, Microsoft saa heti "välittömiä" hyötyjä siirtämällä kaikki AV/Blizzun nykyiset serverit pois AWS:stä ja/tai GCP:stä omaan Azureen. Ja kaikki nykyiset AVBlizzu käyttäjätilit varmaan muuttuvat Microsoft-tileiksi tms jossain kohtaa ja sinne tarjotaan GP:tä, O365:sta jne.

Mitä tulee kannattavuuteen niin siitä voi käyttää niin monta määritystä ettei ilman tarkempia tietoja voi sanoa missä mennään. Ilmeisesti Microsoftilla nähdään että kehitys menee oikeaan suuntaan ja että "elinkaarimallissa" GP on kannattava.
 
Tuo on totta mitä kerroit mutta se ei poista sitä, että nykyinen hinta on korkea koska pelivalikoima selvästi heikompi kuin saman hintaisella konsoliversiolla. Ahneuksissaan hinta pidetään yhtenäisenä.


Tämä on hyvä kysymys.
Toisaalta moniko tuota normihintaista riistohintaa maksaa kun eurolla voit ketjutella tätä vajailla pytyillä käyvää game passia. Mäsähän kerää niitä kuuluisia käyttäjiä tällä tavalla. Henkilöstä taitaa sitten riippua onko palvelu huikea menestys vai taapertaako se persnetolla menemään yrittäen polkuhinnoilla ja hintakikkailun mahdollistamalla lisätä käyttäjämääriä.
 
Toisaalta moniko tuota normihintaista riistohintaa maksaa kun eurolla voit ketjutella tätä vajailla pytyillä käyvää game passia. Mäsähän kerää niitä kuuluisia käyttäjiä tällä tavalla. Henkilöstä taitaa sitten riippua onko palvelu huikea menestys vai taapertaako se persnetolla menemään yrittäen polkuhinnoilla ja hintakikkailun mahdollistamalla lisätä käyttäjämääriä.

Siis GP:n täysi hinta on riistohinta mutta tarjoushinta polkuhinta? Mikä on se "oikea, kohtuullinen hinta"?

Ja miten kommentoit Sonyn tilauspalvelun hintoja, sehän vasta onkin riistohintainen ottaen huomioon kuinka surkea se on vai mitä?
 
Toisaalta moniko tuota normihintaista riistohintaa maksaa kun eurolla voit ketjutella tätä vajailla pytyillä käyvää game passia. Mäsähän kerää niitä kuuluisia käyttäjiä tällä tavalla. Henkilöstä taitaa sitten riippua onko palvelu huikea menestys vai taapertaako se persnetolla menemään yrittäen polkuhinnoilla ja hintakikkailun mahdollistamalla lisätä käyttäjämääriä.
Kevään 2020 - tammikuun 2022 välillä Game Passin tilaajamäärä on kasvanut 10 miljoonasta -> 25 miljoonaan. Mikä muu palvelu on onnistunut paremmin? Mihin verrataan? Miten vanhojen pelien hautausmaa eli PS+ Premium vertautuu mielestäsi hinnaltaan ja sisällöltään Game Passiin?

Laita toki sitä kuuluisaa faktaa siitä, että moniko Game Pass-tilaaja maksaa euron ja moniko maksaa täyden hinnan? :think:
 
Moniko käyttäjä täällä maksaa täyttä oikeaa hintaa game passista? :D

Sonyn uudesta: näillä tiedoilla menen ainakin tuossa köyhimpien mallissa.
 
Moniko käyttäjä täällä maksaa täyttä oikeaa hintaa game passista?
Tuotteen PC Game Pass osto on käsitelty
Kiitos, että tilasit tuotteen PC Game Pass. Hienoa, että olet täällä.

Olemme veloittaneet EUR 1.00 tililtä
---

Itse otin taas kuukaudeksi.

Mutta tässä pelitilaus palvelu vai miksi tuota nytten kutsuttaan niin Mäsä vie Sonya kuin litran mittaa.
Siihen en ota kantaa miksi Sony ei tarjoa 1rd pelejä ekana päivänä, ehkä sitten jos Sony kokisi rökele tappion tässä genissä niin mieli voisi muuttua ja tilauspalveluista tulisi uusi "In" pelialalle kuten elokuva/TV puolelle.
 
Itseä olisi kiinnostanut taaksepäin yhteensopivuus jos voisi ostaa ja pelata paikallisena. Se että ne on KK-maksun takana on aika kökköä, vrt Xbox jossa lyöt vanhan levyn sisään ja ILMAN maksua ladataa Netistä tarpeelliset jotta voit pelata paikallisena ILMAN streamausta. Lisäksi pilvitallennus ja kokeiluversiot (LUE DEMOT) maksun takana. Lisäksi uutuus pelit pitää ostaa erikseen... Voittaja on helppo valita. Ja lyödä PS2/3 tulille tietyissä peleissä.

Ps täällä mennään ihan Premiun hinnalla eikä tarjouksilla.
 


Eli PS5 GPU sijoittuu sinne 2080 ja 2080 superin välille, ihan hyvin 500e lelulta. Halvimmillaan 2080 ollut sitä 800e tasoa. On kyllä hintalaatusuhde kohdillaan jos vain onnistuu jostain lootan saamaan käsiinsä. Xboxejahan on tietysti hyllyt pullollaan jos siihen tyytyy.
 


Eli PS5 GPU sijoittuu sinne 2080 ja 2080 superin välille, ihan hyvin 500e lelulta. Halvimmillaan 2080 ollut sitä 800e tasoa. On kyllä hintalaatusuhde kohdillaan jos vain onnistuu jostain lootan saamaan käsiinsä. Xboxejahan on tietysti hyllyt pullollaan jos siihen tyytyy.

Enemmän näyttäisi joltain vsyncin bugilta, kun gpu-rasitus 80% ja fps 40. Taitaa ne alkuperäiset 1070/1080 väliin sijoittavat benchit olla ihan oikein eikä sekään ole hinta huomioiden häpeä.
 
Enemmän näyttäisi joltain vsyncin bugilta, kun gpu-rasitus 80% ja fps 40. Taitaa ne alkuperäiset 1070/1080 väliin sijoittavat benchit olla ihan oikein eikä sekään ole hinta huomioiden häpeä.
No ei ihan kuitenkaan :D 2070 maastossa se aikalailla on kun kattoo speksejä.

Ei 1070 tasoisella raudalla pyöritettäs ton tasoista grafiikkaa mitä PS5 peleissä on nähty.
 
No ei ihan kuitenkaan :D 2070 maastossa se aikalailla on kun kattoo speksejä.

Ei 1070 tasoisella raudalla pyöritettäs ton tasoista grafiikkaa mitä PS5 peleissä on nähty.
Toisaalta tehoissa GTX 1080 on sama kuin RTX 2070. Vain RTX tuki puuttuu. GTX 1070 hyvin kellottuvanakin pääsi lähentelemään. Ja optimoinnnit on konsolipuolella se millä saadaan huikeita tuloksia aikaan.
 


Eli PS5 GPU sijoittuu sinne 2080 ja 2080 superin välille, ihan hyvin 500e lelulta. Halvimmillaan 2080 ollut sitä 800e tasoa. On kyllä hintalaatusuhde kohdillaan jos vain onnistuu jostain lootan saamaan käsiinsä. Xboxejahan on tietysti hyllyt pullollaan jos siihen tyytyy.

Hyvin PS5 optimoitu tämä. Keskiarvo yleisesti PS5/SeriesX konsoleilla GPU osalta asettuu tuonne 2060S tienoille jos jotain korttia haluaa pöytään lyödä. Jotku peleistä pyörii 1070 tasolla ja jotku 2070/2080 tasolla.

Yksi asia missä PS5 on vuosia PC:tä edellä on edelleen MarkCerny-I/O.

Screenshot 2022-04-01 at 11.08.02.png


DirectStoragea odotellessa GPU purulla.
 

Taas lähtee porukkaa.
Ei irtisanominen ole aina säästötoimi joka tehdään vasta pakon edessä. Jos toimintoja uudelleenjärjestellään, niin toisia tehtäviä mahdollisesti loppuu, ja toisia ehkä syntyy. Myös hyvin menevä yritys voi tehdä niin, että menee jatkossakin hyvin. Ja esimerkkinä, jos uusia paikkoja syntyy vaikka SW-kehitykseen, niin oheislaitemyyjä tai jälleenmyyntimarkkinoija ei välttämättä sovellu siihen tehtävään edes pienellä koulutuksella. Silloin irtisanotaan.
 

Taas lähtee porukkaa.
Mikähä kesähessu ton artikkelin on kirjoittanut.. enkä tarkoita aihetta vaan tasoa. Järkyttävän surkeaa tekstiä. Ikävä kyllä kyse ei liene kesähessusta, vaan muron nykyisestä normitasosta.
 


Xbox Series X in Resolution Mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 3840x2160 and the lowest resolution found being 2688x1512. The dynamic resolution system doesn't seem to work as expected in Resolution Mode on Xbox Series X as the resolution doesn't seem to be improved compared to Performance Mode.
PS5 in Resolution Mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 3840x2160 and the lowest resolution found being approximately 3456x1944. Pixel counts below 3840x2160 seem to be very rare in this mode.
PS5 versio käytännössä 4K. Frame Raten osalta hyvin tasaväkinen kaksikko performance tilassa (58,79 vs 58,91).
 
Viimeksi muokattu:



PS5 versio käytännössä 4K. Frame Raten osalta hyvin tasaväkinen kaksikko performance tilassa (58,79 vs 58,91).

Täytyy kyllä sanoa että vaikka pelistä pidänkin ihan älyttömästi on tuossa PS5 prefer performance tilassakin todella paljon massiivisia droppeja mitä fps tulee. Sinänsä ei kovin kummoinen peli vertailla kun ei toimi millään alustalla edes siedettävästi. Vaikea käsittää miten ovat tämän näin kovasti munanneet. Käytännössä droppaa jonnekkin alle 30fps aina jos on vähänkin kerralla enemmän efektiä päällä.

Harmi, peli on todella hauska mutta kyllähän nuo ongelmat häiritsee.
 



PS5 versio käytännössä 4K. Frame Raten osalta hyvin tasaväkinen kaksikko performance tilassa (58,79 vs 58,91).

Näitten suora vertailu pelkän reson ja fps:n osalta on aika hassua.

Yksi detail-tason nosto tekee ison eron, ja niitä eroja pitää etsiä kuvasta aika tarkasti.

Tätä sanon PC-ihmisenä, ja käytössä on aika modernia rautaa (i7-9700K 32Gb@3600, Rtx 3080 ja i9-9900K 32Gb@3600, Rtx 3070 ti). Monessa pelissä joku lähes näkymätön detalji imee freimejä raskaasti.

Noille ei ikävä kyllä voi konsolilla mitään, ja pitää tyytyä siihen mitä kehittäjät ovat valinneet.

Itse pelaan pääasiassa very high/ultra natiivissa 4k:ssa @60 tai @120fps. 120 fps vaatii pientä hiomista uudempien pelien kanssa, monissa tuo 60 fps ajaa asiansa. Riippuu pelityypistä. Oliko Forza Motorsport 7, joka pukkas yli 300 fps ultra @4k. Pitu rajoittaa hieman. Heh.

Suorituskyky on teknisesti hieman Xbox X:n puolella, mutta PS:n yksinoikeudet ovat mainioita. Itse ihmettelen sitä, kun monet vertaavat GT7:a Forza Horizon 5:n. Kaksi eri genreä, itse odotan Forza Motorsport 8:a PC:lle. On Motorsportit vaan huikeita pelejä, siinä missä myös GT:llä on paikka sydämessäni.
 




PS5 näyttäisi olevan edellä niin fps kuin resoluutiossakin. Onkohan devaajilta jäänyt tässäkin pelissä työkalut saamatta.

Elden Ring PS5 vs Xbox Series X|S Frame Rate Comparison Stats

Samaa mieltä tuosta, että latausajat voisivat olla parempiakin mutta multiplattarista kun on kyse niin Sonyn omille peleille tyypilliset huippunopeudet jää saavuttamatta. Alle 7s on vielä hyväksyttävä taso.

"Yes, tests suggest that Microsoft consoles benefit from a small overall performance boost of around seven percent in the open world, while frame-rates on PlayStation 5 remain static (seemingly all consoles benefit on the initial cutscene, however). On the face of it, it's not a big deal as such as a variable refresh rate display for Xbox is still the best option, but what it does mean is that in areas where the game may have previously fallen beneath the VRR range of a particular screen, it should now be more stable. In our tests, PlayStation 5 still commands a small lead but the Xbox enhancements see Series X now delivering around 96 percent of the PS5's outputs."


Näköjään tämä sama kuvio toistuu kerta toisensa jälkeen, että peli pukataan kiireellä kauppaan ja XSX-versio pätsätään jos pätsätään vasta jälkikäteen. Tiedän että olit juuri tulossa postaamaan päivitettyä tilannetta, mutta laitoin nyt kuitenkin ensin. :whistling: (,juttu julkaistu 21.3.)
 
Ei kieltämättä imartele tuo yllä oleva Elden Ring tapaus xboxia ja microsoftin työkalujen helppoutta. Lisädevauksella ja platform spesifisillä pätseillä myöhemmin päästään melkein samaan mitä PS5 ns. "ekalla yrittämällä" vaikka robustia terafloppia on 12 vs 10 (peak) / 5.x (sustained) RDNA1.5 PS5:lla.
 
Ei kieltämättä imartele tuo yllä oleva Elden Ring tapaus xboxia ja microsoftin työkalujen helppoutta. Lisädevauksella ja platform spesifisillä pätseillä myöhemmin päästään melkein samaan mitä PS5 ns. "ekalla yrittämällä" vaikka robustia terafloppia on 12 vs 10 (peak) / 5.x (sustained) RDNA1.5 PS5:lla.
Mutta odotahan kun microsoft toimittaa ne oikeat työkalut devaajille niin alkaa tapahtua..toivottavasti nähdään tulokset jo tämän sukupolven aikana
 
Viimeksi muokattu:
Ei kieltämättä imartele tuo yllä oleva Elden Ring tapaus xboxia ja microsoftin työkalujen helppoutta. Lisädevauksella ja platform spesifisillä pätseillä myöhemmin päästään melkein samaan mitä PS5 ns. "ekalla yrittämällä" vaikka robustia terafloppia on 12 vs 10 (peak) / 5.x (sustained) RDNA1.5 PS5:lla.
Eipä tuossa kai mitään ihmeellistä ole. Osa pelimoottoreista toimii paremmin toisella konsolilla kuin toisella. Samahan oli jo PS4 Pro vs Xbox One X -tilanteessa, vaikka tehoeroa oli silloinkin. :hmm:

P.s Elden Ringin 1.03 päivitys julkaistiin kaikille alustoille. Kyseessä ei ole mikään "platform spesifinen pätsi".
 
Viimeksi muokattu:
Enemmän mua kiinnostaa miksi Fromsoftware edelleen puskee teknisesti keskenkertaisia pelejä markkinoille.
 
Enemmän mua kiinnostaa miksi Fromsoftware edelleen puskee teknisesti keskenkertaisia pelejä markkinoille.
Jos modernin pelienginen teko DX12/Vulkan/PSGL backendillä olisi triviaalia niin jokainen tekisi teknisesti virheettömiä pelejä. Se vaan ei ole. Toki kaikki voisivat käyttää UnrealEngine4:sta tai kohta 5:sta mutta sitten jokainen peli olisi samannäköistä ruskeahkolla värimaailmalla varustettua stutter-festiä.

Ihan hyvä että monenlaista löytyy. UnrealEngine5 ottaa varmasti paikkansa peleissä joissa käytetään paljon Quixelin kallio-Megascanneja, mutta kaikki pelit eivät voi olla aavikko/kallio pelejä.
 
PS4 versio PS5:llä pelattuna on moitteeton 60fps.
Ai ratkaisu on eka ostaa uusi next-gen laite mutta pelata peli last-gen versiona. On tosi järkevää taas :rofl:
Onhan se hyvä olla vaihtoehtoja mutta ei sen pitäisi silti noin mennä nykypäivänä

Jos modernin pelienginen teko DX12/Vulkan/PSGL backendillä olisi triviaalia niin jokainen tekisi teknisesti virheettömiä pelejä. Se vaan ei ole. Toki kaikki voisivat käyttää UnrealEngine4:sta tai kohta 5:sta mutta sitten jokainen peli olisi samannäköistä ruskeahkolla värimaailmalla varustettua stutter-festiä.

Ihan hyvä että monenlaista löytyy. UnrealEngine5 ottaa varmasti paikkansa peleissä joissa käytetään paljon Quixelin kallio-Megascanneja, mutta kaikki pelit eivät voi olla aavikko/kallio pelejä.
Vielä kun tästä sun hienosta tekstin pätkästä löytäisi sen syyn miksi fromsoftwaren oma pelimoottori ei voisi toimia kuten pitäisi.
Kuitenkin tiedetään että osa pelin teknisistä ongelmista pystyttäisiin korjaamaa, esim Valven protoni puolen fixi.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän se on kaikille selvää, että jos pelien laadulla, graffoilla tai ruudunpäivitysnopeudella ei ole ostajalle merkitystä, niin microsoft tarjoaa halvemman ratkaisun. Bonuksena noita MS:n ’lite’ konsoleita saa ihan kaupastakin.

Yllättyneitä ovat?
 
Kyllähän se on kaikille selvää, että jos pelien laadulla, graffoilla tai ruudunpäivitysnopeudella ei ole ostajalle merkitystä, niin microsoft tarjoaa halvemman ratkaisun. Bonuksena noita MS:n ’lite’ konsoleita saa ihan kaupastakin.

Yllättyneitä ovat?

Ehkä tässä alkaa nyt silmän avautumaan monilla PS-fanipojillakin sen suhteen mitä Microsoft on tekemässä.

Myydään sekä markkinoiden tehokkainta konsolia niille joille oikeasti on tärkeätä saada sitä silmäkarkkia ja isompia ruudunpäivitysnopeuksia sekä sitten sitä vähemmän tehokasta laatikkoa joka on hinta/laatusuhteeltaan ylivoimainen ja päälle markkinoiden ylivoimaisesti parasta kk-maksullista pelikatalogia jolla saa helvetisti pelattavaa sekä itselleen että mahdollisille lapsilleen ilman että pitää olla vinguttamassa omaa luottokorttiaan storessa koko ajan.

Ja parasta tässä on Microsoftin kannalta että tämä tilanne kertautuu heille koko ajan, enemmän laitteen ostajia -> enemmän GP-tilaajia -> enemmän GP-matskua -> enemmän laitteen ostajia jne. Tästä tulee helposti ns. oravanpyörä joka kiihdyttää kasvua itsessään.

Mitäköhän tapahtuu siinä kohtaa kun nämä isot AAA-pelit alkavat paukkumaan GP-excluina? Nythän Mikkiksellä ei vielä ole edes ollut mitään kunnollista vetonaulaa pelipuolella mutta putkessa on useampi.

Mielenkiintoinen tilanne, en olisi odottanut näin positiivista tilannetta Microsoftille vielä tässä vaiheessa.

Komponenttipulasta vielä, mietin että mikä siellä oikein mättää? Pakkohan se kai on olla GPU-puoli koska Series S:n saatavuus on hyvä ja siinä samat CPU noin suurinpiirtein kuin SX:ssä ja PS5:ssa.
 
Komponenttipulasta vielä, mietin että mikä siellä oikein mättää? Pakkohan se kai on olla GPU-puoli koska Series S:n saatavuus on hyvä ja siinä samat CPU noin suurinpiirtein kuin SX:ssä ja PS5:ssa.
TSMC ei saa siruja ulos vastaamaan kysyntää. CPU ja GPU on näissä integroitu samaan piiriin. MS on tehny aikaa sitten jo päätöksen että keskittyy series S:n tuottamiseen, josta taas johtuu toi series X:n huono saatavuus - mutta toisaalta myös hyvät myyntiluvut (S+X). Toki jos tavoitteena on myydä tappiollista game passia, niin hieman isompi konsolivolyymi pikkasen pienempien piirien myötä on varmasti toimiva strategia. Jos rajoittava tekijä on piirit TSMC:ltä (hyvin todennäköistä), niin jokaisen series X:n sijaan voi tuoda markkinoille noin 1,8 series S konsolia.

Olisi mielenkiintoista nähdä myyntiluvut rinnakkaistodellisuudessa, jossa sirupulaa ei olisi. Ei sillä että asialla mitään merkitystä olisi.
 
TSMC ei saa siruja ulos vastaamaan kysyntää. CPU ja GPU on näissä integroitu samaan piiriin. MS on tehny aikaa sitten jo päätöksen että keskittyy series S:n tuottamiseen, josta taas johtuu toi series X:n huono saatavuus - mutta toisaalta myös hyvät myyntiluvut. Toki jos tavoitteena on myydä tappiollista game passia, niin hieman isompi konsolivolyymi pikkasen pienempien piirien myötä on varmasti toimiva strategia. Jos rajoittava tekijä on piirit TSMC:ltä (hyvin todennäköistä), niin jokaisen series X:n sijaan voi tuoda markkinoille noin 1,8 series S konsolia.

Olisi mielenkiintoista nähdä myyntiluvut rinnakkaistodellisuudessa, jossa sirupulaa ei olisi. Ei sillä että asialla mitään merkitystä olisi.
Uskallan väittää että juurikin hammerin esille tuomat asiat painaa vaakaa mikkikselle päin.
 
Sillä otin esille, kun tässä on kuitenkin melko kovia excluja pleikalle tullut, mutta silti Xbox myy paremmin:confused2:
Kyse ei taida olla siitä että ne pleikat eivät myisi hyvin, vaan siitä että niitä ei saada ulos riittävästi.

Trokaushintoja jos katsoo, niin pleikalle taitaa olla paljon kovempi kysyntä kuin mitä nykyinen tarjonta sallii. Gamepass käkättimen taas saa hyllystä.
 
Viimeksi muokattu:
Kyse ei taida olla siitä että ne pleikat eivät myisi hyvin, vaan siitä että niitä ei saada ulos riittävästi.

Trokaushintoja jos katsoo, niin pleikalle taitaa olla paljon kovempi kysyntä kuin mitä nykyinen tarjonta sallii. Gamepass käkättimen taas saa hyllystä.
Jos tyytyy karvalakkiversioon. Series X on sekin kiven takana. Kummankaan paremmuudesta ei voi päätellä mitään myyntien perusteella. Niiden perusteella Switch olisi ylivoimaisesti paras (henkilöstä riippuen se onkin paras). Teknisesti PS5 ja XBox X ovat samalla tasolla, kyse on vain makukysymyksestä. Pelitarjonta, gamepass, konsolien saatavuus ja se mitkä konsolit kavereilla sattuu olemaan määrää.

Tällä hetkellä kummallekaan konsolille ei ole tullut sellaisia haluamiani pelejä joita ei PC:lle saa. Pleikalla viimeisin oli Miles Morales joka ei aljoa vanhasta Spidermanista eroa. Periaatteessa PS4 olisi riittänyt itselleni hyvin. PS5 onkin pojan huoneessa, nuo Spidermanit ovat hänen lempipelejään. Puoliso käyttää Switchiä ja peikkari nelosta, hänkään ei pelaa vitosella.

Kunhan PSVR:n uusi versio tulee niin saa nähdä saako se kuinka paljon tuulta alleen. Itselleni VR on nykyään must. Boksin MSFS menettää paljon VR:n puutteen takia, tosin en tiedä riittäisikö sen tehotkaan.
 
Jos tyytyy karvalakkiversioon.
Gamepass käkätin ku gamepass käkätin. Ei noita myyntiluvuissakaan eritellä, sillä tilanne olis MS:n näkökulmasta aika kauhea jos joku tekisi sen virheen että vertaisi vain ~samantehoisia konsoleita keskenään.


Kummankaan paremmuudesta ei voi päätellä mitään myyntien perusteella.
Jep. Jostain syystä täällä eräät sankarit noita jaksaa silti postailla.
 
Alan kallistua siihen suuntaan, että paras ja kustannustehokkain yhdistelmä pelaamiseen on pc Game Passilla ryyditettynä. Pleikkarin pelitarjonta polkee tällä sukupolvella todella pahasti paikallaan. Tarjolla on pelkkiä lisälevyjatko-osia, eikä uusia nimikkeitä tahdo tulla. Lisäksi monet Pleikkarin pelit tulevat myös pc:lle ja jatkossa vielä enemmän. Game Passia saa monesti eurolla ja muutenkin pelit ovat pc:llä halvempia ja niitä tulee enemmän ja monipuolisempia. Alkaa usko mennä Pleikkariin, kun Naughty Dog ilmoitti, että tekevät The Last of Us 3:n. Aivan kuin lisää tympeää putkinuohousta kaivattaisiin samanlaisten ykkösen ja kakkosen jälkeen.
 
En puhunut mistään leireistä, vaan eräistä sankareista. Löytyy kummastakin leiristä.

No enpä ole tänne nähnyt muita postailevan myyntilukuja kuin toisen leirin. Poislukien nyt tämä viimeisin sekä olikohan viime viikolla yksi.

En ole myöskään nähnyt sinua kertomassa tätä tarinaa silloin kun pleikkari-leiristä on lukuja esitelty, olenko väärässä?
 
No enpä ole tänne nähnyt muita postailevan myyntilukuja kuin toisen leirin. Poislukien nyt tämä viimeisin sekä olikohan viime viikolla yksi.

En ole myöskään nähnyt sinua kertomassa tätä tarinaa silloin kun pleikkari-leiristä on lukuja esitelty, olenko väärässä?
On ollut viime kesästä asti näitä sankareita ms leirissäkin myyntilukuja linkkailemassa. Ja olen konsistentisti maininnut että myyntiluvut eivät ole indikaattori kysynnälle tuotantorajoitteisessa tilanteessa. Suurin osa tuon onneksi ymmärtää, loput sit joko shitpostailee tai on idiootteja.

edit:
myyntilukujen ja saatavuusonglemien perusteella sony teki silloin joskus neljä vuotta sitten virhearvion, kun varasivat kapasiteettia TSMC:ltä. Niiden olisi pitänyt varata vielä selvästi enemmän kapasiteettia kuin nyt on tehty, vaikka siis nykyinenkin luku on merkittävästi isompi kuin mitä MS on tehnyt. Korona tais yllättää ne housut kintuissa, siinä missä MS on potentiaalisesti voinut helpostikiin painottaa series S konsolia vastatakseen jollain tapaa kysyntään. Sonyllä ei moista vaihtoehtoa ole ollut.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 311
Viestejä
4 490 714
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom