PÌÎUW®[ªøËrhl¾ÇÌ°1¿¼
MurottajaSince2004
- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 5 606
Kuulostaa ehkä tyhmältä vastaukselta, mutta konkreettisesti se tarkoittaisi sitä että olisi olemassa peliskenaario jossa levyltä vaaditaan 5GB/s nopeutta ja 2GB/s nopeus aiheuttaisi puuttuvia assetteja tai jotain muuta artifaktaa ruudulla johtuen siitä että datan siirto ei ollut tarpeeksi nopeaa. Se mitä ne tilanteet on jää nähtäväksi. Onko esimerkiksi sellainen tilanne relevantti että 60fps pelissä seuraavalle framelle halutaan muistista puuttuvaa assettia. Jos budjettina on vaikka 1ms tuolle lataukselle niin 5GB/s nopeudella tavaraa saadaan framelle 5GB * 1024 * 1s / 0,001s = 5,12MB. Saman verran dataa saadaan 2GB/s levyllä vasta kolmen framen päästä. Miten tuo kolmen framen uupelo näkyy käyttäjälle? Ehkä välkkymisenä? Emme tiedä.Mitä tämä konkreettisesti tarkoittaisi, eli mitä pelintekijät alkaa käsitellä kovalevyn kautta niin nopeasti, että ei 5 gb/s -sijaan joku 2 gb/s -levy riittäisi?
Fakta on että engineiden asset streamaus subsysteemit ovat murroksen alla parhaillaan.