PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Huomautus: Henkilökohtaisuudet
Noniin, ja mitähän itse mahdatkaan tehdä? :rofl: auta armias, jos peli tulee pleikalle, niin peli on pelaamatta paskaa, ja ei kiinnosta ja muut kuuluisat selitykset
Hirveä haloo jostain multiplattaripelin alustojen välisestä vertailuvideosta, joita on tähän ketjuun postattu jo kymmeniä.

Onkohan sulla lippalakki pikkusen liian tiukalla? :hmm:
 
Justiinhan itse mainitsit että on ihan turhaa arvottaa pelejä grafiikoiden perusteella.
Meinaatko ihan tosissaan nyt että video oli minun oma tekemä?

Lisäksi videolla verrattiin saman pelin teknisiä ominaisuuksia eri alustojen kesken.
 
Ai nytkö MS:n epätoivo exclujen osalta ulottuu jo feature-puolelle? Enpä ole aiemmin kuullutkaan että HDR olisi tietylle alustalle ainoastaan lukittu. :D
Eiköhän se pelin kehittäjä ole vain johonkin hyvään gamepass diiliin suostunut. Tuskin on ase ohimolla ollut.
 
Eiköhän se pelin kehittäjä ole vain johonkin hyvään gamepass diiliin suostunut. Tuskin on ase ohimolla ollut.

Mistä tiedät että diili on ollut hyvä kehittäjälle? Ei näytä Outridersin kehittäjälläkään kovin ruusuisesti menneen pelin tienestit.

Pitääkö muuten paikkansa että peli kuopattiin koska se ei ollut tarinapohjainen putkijuoksu?

Mistäs tämä väite on tempaistu?
 
Mistä tiedät että diili on ollut hyvä kehittäjälle?

Kukaan ei ole väittänyt tietoon perustuen (kävi kyl kirjoitusasusta ilmi), mut iha vaa ajattelin, että ku se on gamepassissa heti ja sisältää xbox -yksinoikeusominaisuuksia? Tuskin nyt iha läpällään tolleen ovat tehneet. Eikä sinne gamepassiin edelleenkää ketää ole ase ohimolla pakotettu julkaiseen (en tiedä, mutta veikkaan).
 
Ai nytkö MS:n epätoivo exclujen osalta ulottuu jo feature-puolelle? Enpä ole aiemmin kuullutkaan että HDR olisi ainoastaan tietylle alustalle lukittu. :D
Kyllä se epätoivo on ihan muualla kuin mäsällä. Jos en ole väärin ymmärtänyt, niin tämän vuoden isoimman PS exclun julkaisee mäsän omistama firma.
 
Mistä tiedät että diili on ollut hyvä kehittäjälle? Ei näytä Outridersin kehittäjälläkään kovin ruusuisesti menneen pelin tienestit.
Sehän taas ei liity gamepassiin vaan kehittäjän ja julkaisijan väliseen soppariin ja kommunikointiin, niin kuin varmasti itsekkin tiedät vaikka toisin annat ymmärtää. Tai ainakin oletan että puhut viikon takaisesta uutisesta että kehittäjä ei ole vielä saanut tuloja pelin myynnistä eikä edes saa selville myyntilukuja Sqarelta. Tämän tiedon puutteen pohjalta on sitten epävirallisesti vihjannut että ehkä gamepassista ei ole tullut niin paljon tuloja kun hän olisi odottanut. Päin vastoin kuin annat ymmärtää niin Squarehan on julkisesti sanonut että heidän mielestä pelin julkaisu gamepassiin oli kaiken kaikkiaan hyvä sekä heille että Outriders IP:lle ja kun he ovat ilmeisesti ainoat joilla löytyy myyntinumerot niin melko hankala ruveta asiasta väittelemään.
 
Kukaan ei ole väittänyt tietoon perustuen (kävi kyl kirjoitusasusta ilmi), mut iha vaa ajattelin, että ku se on gamepassissa heti ja sisältää xbox -yksinoikeusominaisuuksia? Tuskin nyt iha läpällään tolleen ovat tehneet. Eikä sinne gamepassiin edelleenkää ketää ole ase ohimolla pakotettu julkaiseen (en tiedä, mutta veikkaan).

Sinä puhuit jostain hyvästä gamepass-diilistä, tämä sisälsi oletuksen että GP-diili olisi jotenkin automaattisesti hyvä juttu kehittäjälle.

Kukaan ei ole väittänyt tietoon perustuen (kävi kyl kirjoitusasusta ilmi), mut iha vaa ajattelin, että ku se on gamepassissa heti ja sisältää xbox -yksinoikeusominaisuuksia? Tuskin nyt iha läpällään tolleen ovat tehneet. Eikä sinne gamepassiin edelleenkää ketää ole ase ohimolla pakotettu julkaiseen (en tiedä, mutta veikkaan).

Kumma juttu kun toiset kehittäjät ovat multiplattarien osalta saaneet peleihinsä HDR-toteutuksen molemmille alustoille?

Sehän taas ei liity gamepassiin vaan kehittäjän ja julkaisijan väliseen soppariin ja kommunikointiin, niin kuin varmasti itsekkin tiedät vaikka toisin annat ymmärtää. Tai ainakin oletan että puhut viikon takaisesta uutisesta että kehittäjä ei ole vielä saanut tuloja pelin myynnistä eikä edes saa selville myyntilukuja Sqarelta. Tämän tiedon puutteen pohjalta on sitten epävirallisesti vihjannut että ehkä gamepassista ei ole tullut niin paljon tuloja kun hän olisi odottanut. Päin vastoin kuin annat ymmärtää niin Squarehan on julkisesti sanonut että heidän mielestä pelin julkaisu gamepassiin oli kaiken kaikkiaan hyvä sekä heille että Outriders IP:lle ja kun he ovat ilmeisesti ainoat joilla löytyy myyntinumerot niin melko hankala ruveta asiasta väittelemään.

Liittyhän se nyt Gamepassiin, kun julkaisija voi käyttää tätä porsaanreikänä kehittäjän kusettamiselle. Vai oletko sitä mieltä että kehittäjällä oli jotain sananvaltaa siitä miten heidän pelinsä tullaan julkaisemaan? Uskaltaisin arvata että tämä GP-diili tuli kehittäjälle yllätyksenä, kun oli jo aiemmin ehditty sopia korvaus per myydyt kappaleet. Ei kukaan täysjärkinen dev olisi tuota uutta sopparia kelpuuttanut, nyt People Can Fly:tä vietiin julkaisijan toimesta kuin märkää rättiä. Varmasti Square nauraa matkallaan pankkiin MS:n rahat taskussaan, kun ei tarvinnut latiakaan tästä kehittäjälle maksaa.


Itse pelihän oli täysin geneerinen ja buginen kikkare, joten eipä tässä isoa vahinkoa käynyt. Harmittaa vaan kehittäjien puolesta.

Kyllä se epätoivo on ihan muualla kuin mäsällä. Jos en ole väärin ymmärtänyt, niin tämän vuoden isoimman PS exclun julkaisee mäsän omistama firma.

Olet ymmärtänyt väärin, tämän vuoden isoin PS-exclu on jo nähty RC: RA toimesta. Onhan se toki huvittavaa että MS saa julkaistua pelin kilpailijan alustalle, ennenkuin edes oman alustan exclutarjonta on lähtenyt kunnolla käyntiin. No eipä olisi ensimmäinen kerta kun firman pelinkehityksen prioriteetit olisi päin persettä.
 
Viimeksi muokattu:
Sinä puhuit jostain hyvästä gamepass-diilistä, tämä sisälsi oletuksen että GP-diili olisi jotenkin automaattisesti hyvä juttu kehittäjälle.



Kumma juttu kun toiset kehittäjät ovat multiplattarien osalta saaneet peleihinsä HDR-toteutuksen molemmille alustoille?



Liittyhän se nyt Gamepassiin, kun julkaisija voi käyttää tätä porsaanreikänä kehittäjän kusettamiselle. Vai oletko sitä mieltä että kehittäjällä oli jotain sananvaltaa siitä miten heidän pelinsä tullaan julkaisemaan? Uskaltaisin arvata että tämä GP-diili tuli kehittäjälle yllätyksenä, kun oli jo aiemmin ehditty sopia korvaus per myydyt kappaleet. Ei kukaan täysjärkinen dev olisi tuota uutta sopparia kelpuuttanut, nyt People Can Fly:tä vietiin julkaisijan toimesta kuin märkää rättiä. Varmasti Square nauraa matkallaan pankkiin MS:n rahat taskussaan, kun ei tarvinnut latiakaan tästä kehittäjälle maksaa.


Itse pelihän oli täysin geneerinen ja buginen kikkare, joten eipä tässä isoa vahinkoa käynyt. Harmittaa vaan kehittäjien puolesta.



Olet ymmärtänyt väärin, tämän vuoden isoin PS-exclu on jo nähty RC: RA toimesta. Onhan se toki huvittavaa että MS saa julkaistua pelin kilpailijan alustalle, ennenkuin edes oman alustan exclutarjonta on lähtenyt kunnolla käyntiin. No eipä olisi ensimmäinen kerta kun firman pelinkehityksen prioriteetit olisi päin persettä.
Ai siinäkö ne oli tälle vuodelle:(
Niin onhan nuo muutamat PS exlut vissiin ollut jo hetken tuotannossa.
 
Liittyhän se nyt Gamepassiin, kun julkaisija voi käyttää tätä porsaanreikänä kehittäjän kusettamiselle. Vai oletko sitä mieltä että kehittäjällä oli jotain sananvaltaa siitä miten heidän pelinsä tullaan julkaisemaan? Uskaltaisin arvata että tämä GP-diili tuli kehittäjälle yllätyksenä, kun oli jo aiemmin ehditty sopia korvaus per myydyt kappaleet. Ei kukaan täysjärkinen dev olisi tuota uutta sopparia kelpuuttanut, nyt People Can Fly:tä vietiin julkaisijan toimesta kuin märkää rättiä. Varmasti Square nauraa matkallaan pankkiin MS:n rahat taskussaan, kun ei tarvinnut latiakaan tästä kehittäjälle maksaa.

Jos pelin kehittäjä on tehnyt noin paskan sopimuksen että julkaisija voi levittää peliä missä tahansa millä hintaa tahansa niin silloin on aivan turha vinkua kun rahaa ei tule. Olettaisin että kehittäjä on saanut jonkun upfront summan myöskin eikä kaikki tulot ole kiinni julkaisijan break-evenin saavuttamisesta, jos näin ei ole niin sitten voi kehittäjän toimari hakea omalla rahalla lähimmästä Ikeasta kokovartalopeilin ja tuijottaa sitä hetken ennenkuin menee jättämään hallitukselle eronpyyntönsä.

Eli lyhyesti; jos kehittäjä ei osaa tehdä diilejä julkaisijoiden kanssa niin siitä on turha syyttää muita, ehkä seuraavaan soppariin määrittelevät tarkkaan että millä ehdoilla pelit saa julkaista GamePassissa tai muissa kk-maksullisissa palveluissa.
 
Jos pelin kehittäjä on tehnyt noin paskan sopimuksen että julkaisija voi levittää peliä missä tahansa millä hintaa tahansa niin silloin on aivan turha vinkua kun rahaa ei tule. Olettaisin että kehittäjä on saanut jonkun upfront summan myöskin eikä kaikki tulot ole kiinni julkaisijan break-evenin saavuttamisesta, jos näin ei ole niin sitten voi kehittäjän toimari hakea omalla rahalla lähimmästä Ikeasta kokovartalopeilin ja tuijottaa sitä hetken ennenkuin menee jättämään hallitukselle eronpyyntönsä.

Eli lyhyesti; jos kehittäjä ei osaa tehdä diilejä julkaisijoiden kanssa niin siitä on turha syyttää muita, ehkä seuraavaan soppariin määrittelevät tarkkaan että millä ehdoilla pelit saa julkaista GamePassissa tai muissa kk-maksullisissa palveluissa.

On melkoista lapsenuskoa kuvitella että julkaisijalla ja kehittäjällä on tasavertainen neuvotteluasema. Pelin kehitystä aloittaessa 2015 näistä GP day one -soppareista kun osapuolilla ei varmastikaan ole ollut mitään tietoa, joten on varsin eriskummallinen vaatimus että People can Flyn toimarin olisi pitänyt tämä osata ennustaa etukäteen.
 
Viimeksi muokattu:
On melkoista lapsenuskoa kuvitella että julkaisijalla ja kehittäjällä on tasavertainen neuvotteluasema. Pelin kehitystä aloittaessa 2015 näistä GP day one -soppareista kun osapuolilla ei varmastikaan ole ollut mitään tietoa, joten on varsin eriskummallinen vaatimus että People can Flyn toimarin olisi pitänyt tämä osata ennustaa etukäteen.

On melkoista lapsenuskoa kuvitella etteikö kehittäjän toimarin pitäisi huomioida nimenomaisesti tämänkaltaiset asiat neuvotellessaan julkaisijan kanssa, tässä ei ole kyse nyt Game Passista vaan yleisesti levitys- ja hinnoittelumallista, tilanne olisi sama jos julkaisija olisi pistänyt pelin Steamiin 0,99 hinnalla tms.

Lisäksi on naurettavaa syyttää tästä GamePassia, peli julkaistiin myös Plösölle ja PC:lle, joiden pelimyyntiin GamePass ei käytännössä vaikuta.

Tässä on nyt kyse vaan paskasta sopparista julkaisijan kanssa mutta tottakai Plösö-leiri yrittää epätoivoisesti vääntää tästä GamePassin syytä kun on joku pakottava tarve yrittää todistaa ettei GP toimi kehittäjän näkökulmasta.

Naurettavaa taas kerran.
 
On melkoista lapsenuskoa kuvitella etteikö kehittäjän toimarin pitäisi huomioida nimenomaisesti tämänkaltaiset asiat neuvotellessaan julkaisijan kanssa, tässä ei ole kyse nyt Game Passista vaan yleisesti levitys- ja hinnoittelumallista, tilanne olisi sama jos julkaisija olisi pistänyt pelin Steamiin 0,99 hinnalla tms.

Lisäksi on naurettavaa syyttää tästä GamePassia, peli julkaistiin myös Plösölle ja PC:lle, joiden pelimyyntiin GamePass ei käytännössä vaikuta.

Tässä on nyt kyse vaan paskasta sopparista julkaisijan kanssa mutta tottakai Plösö-leiri yrittää epätoivoisesti vääntää tästä GamePassin syytä kun on joku pakottava tarve yrittää todistaa ettei GP toimi kehittäjän näkökulmasta.

Naurettavaa taas kerran.

Ok, eli vaadit toimarilta selvännäkijän kykyjä, eihän siinä. Ei se ole mikään sama juttu, jos rojaltit määräytyvät per myyty kopio.

Missä tässä olikaan syytetty GamePassia? Suora quote tästä kiitos. Muussa tapauksessa voitkin pidättäytyä noista naurettavista vastakkainasettelujen luomisesta leiri-heitoillasi. Julkaisija tässä isoin syypää on kun noin räikeästi vetivät kehittäjältä maton alta.
 
Ok, eli vaadit toimarilta selvännäkijän kykyjä, eihän siinä. Ei se ole mikään sama juttu, jos rojaltit määräytyvät per myyty kopio.

Anteeksi mitä? Se että toimari sopii julkaisijan kanssa ehdoista vaatii selvännäkijän kykyjä? Meillä taitaa olla ihan pikkaisen erilainen käsitys siitä mitä toimarilta vaaditaan.

"en voinut tietää että julkaisija jakaa peliä ilmaiseksi/naurettavalla hinnalla/kk-maksupalvelussa" -selitys ei kyllä mene läpi yhdellekkään ammattitason hallitukselle, sieltä tulee välittömästi kysymys että miksi julkaisijan kanssa näistä asioista ei oltu sovittu etukäteen?

Missä tässä olikaan syytetty GamePassia? Suora quote tästä kiitos. Muussa tapauksessa voitkin pidättäytyä noista naurettavista vastakkainasettelujen luomisesta leiri-heitoillasi. Julkaisija tässä isoin syypää on kun noin räikeästi vetivät kehittäjältä maton alta.

Olet oikeassa, suoraan ei GP:tä tässä keskustelussa syytetty, se on ollut vain aikaisemmin tapetilla tässäkin ketjussa joten tältä osin vedän väitteeni takaisin.

Mutta kuten totesin niin julkaisijan syyttäminen kehittäjän tekemestä surkeasta sopparista on täysin turhaa.
 
Anteeksi mitä? Se että toimari sopii julkaisijan kanssa ehdoista vaatii selvännäkijän kykyjä? Meillä taitaa olla ihan pikkaisen erilainen käsitys siitä mitä toimarilta vaaditaan.

"en voinut tietää että julkaisija jakaa peliä ilmaiseksi/naurettavalla hinnalla/kk-maksupalvelussa" -selitys ei kyllä mene läpi yhdellekkään ammattitason hallitukselle, sieltä tulee välittömästi kysymys että miksi julkaisijan kanssa näistä asioista ei oltu sovittu etukäteen?



Olet oikeassa, suoraan ei GP:tä tässä keskustelussa syytetty, se on ollut vain aikaisemmin tapetilla tässäkin ketjussa joten tältä osin vedän väitteeni takaisin.

Mutta kuten totesin niin julkaisijan syyttäminen kehittäjän tekemestä surkeasta sopparista on täysin turhaa.

Onko sinulla jokin ihme pakkomielle syöttää sanoja toisten suuhun vai missä nyt mättää? Enhän minä noin todennut, vaan totesin että GP:n tapaisen Day One -julkaisun ennakoiminen vuonna 2015 pelin kehityksen alkaessa olisi vaatinut selvännäkijän kykyjä.

Samalla voinet selvittää muille miksi kehittäjälle olisi ongelmallista että peliä olisi jaettu vaikka 0,99 euron hintaan, jos kehittäjälle maksetaan rojaltit myytyjen kopioiden kappalemäärän perusteella? Omaa oksaahan julkaisija tuossa sahaa. En nyt myöskään ymmärrä miksi vedät yhtäläisyysmerkit halvalle kappalehinnalle ja pelin ilmestymiselle tilauspalveluun, kun tämä ei edelleenkään ole sopimusteknisesti sama juttu!

Ja edelleenkin on aivan turha olettaa että julkaisijalla ja kehittäjällä on yhtä vahva asema sopimusta tehdessä. Se joka lystin maksaa, on myös se jonka sana painaa enemmän, tästä on aivan turha alkaa kinastelemaan. Siksipä ainoastaan kehittäjän syyttäminen huonosta sopparista on silmien sulkemista todellisuudelta.
 
Viimeksi muokattu:
Onko sinulla jokin ihme pakkomielle syöttää sanoja toisten suuhun vai missä nyt mättää? Enhän minä noin todennut, vaan totesin että GP:n tapaisen Day One -julkaisun ennakoiminen vuonna 2015 pelin kehityksen alkaessa olisi vaatinut selvännäkijän kykyjä.

Ei, en syöttänyt mitään sanoja suuhusi, sanoin että vain surkea toimari ei tajua määritellä ehtoja julkaisulle. Sitä varten on olemassa juristit jotka laativat tarvittaessa sellaiset klausuulit ettei tarvitse pelätä tällaista eikä tarvitse olla selvännäkijä.

Samalla voinet selvittää muille miksi kehittäjälle olisi ongelmallista että peliä olisi jaettu vaikka 0,99 euron hintaan, jos kehittäjälle maksetaan rojaltit myytyjen kopioiden kappalemäärän perusteella? Omaa oksaahan julkaisija tuossa sahaa. En nyt myöskään ymmärrä miksi vedät yhtäläisyysmerkit halvalle kappalehinnalle ja pelin ilmestymiselle tilauspalveluun, kun tämä ei edelleenkään ole sopimusteknisesti sama juttu!

Maksetaanko kehittäjälle rojaltit tässä tapauksessa myytyjen kopioiden kappalemäärän perusteella? Tässähän puhuttiin käsittääkseni siitä että kehittäjä saa (lisää) rahaa sitten kun julkaisijan breakeven on saavutettu?

Kerrotko miten sopimusteknisesti tässä oli varauduttu halpaan kappalehintaan niin voidaan käydä tätä läpi tarkemmin?

Ja edelleenkin on aivan turha väittää että julkaisijalla ja kehittäjällä on yhtä vahva asema sopimusta tehdessä. Se joka lystin maksaa on myös se jonka sana painaa enemmän, tästä on aivan turha alkaa kinastelemaan.

Aivan, markkinatalous toimii tällä tavalla. En ymmärrä miksi sitten huutelet täällä että julkaisija kusetti kehittäjää, ei kai kukaan pakottanut kehittäjää laittamaan nimeensä paperiin piippu ohimolla?
 
Jos harmittaa että pelintekijät ei saa ostettua sitä uutta ferraria vaikka niin ei muuta kuin kysymään pankkitilin numeroa mihin lahjoittaa rahaa :)

Aika kuutamolla pitää olla jos kuvittelee pelintekijöiden ajelevan ferrareilla.


Tuosta sitten makselet kaikki kulut, niin ei paljoa kateeksi käy. Luulisi nyt pelaajia kiinnostavan että studio saa jatkossakin pelejä eetteriin mutta eipä taida GP-kertakäyttöviihteen kuluttajia paljoa kiinnostavan.

Ei, en syöttänyt mitään sanoja suuhusi, sanoin että vain surkea toimari ei tajua määritellä ehtoja julkaisulle. Sitä varten on olemassa juristit jotka laativat tarvittaessa sellaiset klausuulit ettei tarvitse pelätä tällaista eikä tarvitse olla selvännäkijä.

Ai et vai? :D No jätetään tämä muiden arvioitavaksi.

Maksetaanko kehittäjälle rojaltit tässä tapauksessa myytyjen kopioiden kappalemäärän perusteella? Tässähän puhuttiin käsittääkseni siitä että kehittäjä saa (lisää) rahaa sitten kun julkaisijan breakeven on saavutettu?

Kerrotko miten sopimusteknisesti tässä oli varauduttu halpaan kappalehintaan niin voidaan käydä tätä läpi tarkemmin?

Tätä emme varmuudella tiedä, koska pitäisi päästä käsiksi sopimuspapereihin, kommentoinkin tässä ontuvaa rinnastustasi tilauspalvelun ja kappalemyynnin välillä. Jotain hämärää tuossa nyt kuitenkin on, kun SE väittää olleensa tyytyväinen pelin myynteihin mutta ei anna tietoa myynneistä kehittäjälle, jonka perusteella ilmeisesti rojaltit on tarkoitus maksaa.


Aivan, markkinatalous toimii tällä tavalla. En ymmärrä miksi sitten huutelet täällä että julkaisija kusetti kehittäjää, ei kai kukaan pakottanut kehittäjää laittamaan nimeensä paperiin piippu ohimolla?

Jos et edelleenkään ymmärrä miksi asiasta nousi ylipäätänsä kohu, niin en voi auttaa enempää. Kaikki olennainen tieto on jo käyty lävitse. Keissi aiheuttanee sen, että jatkossa sopimusehdot tullaan syynäämään vieläkin tarkemmin lävitse, jos sinne noin jäätävän kokoinen porsaanreikä on jäänyt. PCF miettineekin kuumeisesti että kannattaako peliin panostaa enää jatkossa, jos julkaisija vetää kölin alta samantien kun tähän tulee mahdollisuus.
 
Viimeksi muokattu:
Ai et vai? :D No jätetään tämä muiden arvioitavaksi.

No näytä nyt missä laitoin sanoja suuhusti, suorat lainaukset kiitos.

Tätä emme varmuudella tiedä, koska pitäisi päästä käsiksi sopimuspapereihin, kommentoinkin tässä ontuvaa rinnastustasi tilauspalvelun ja kappalemyynnin välillä. Jotain hämärää tuossa nyt kuitenkin on, kun SE väittää olleensa tyytyväinen pelin myynteihin mutta ei anna tietoa myynneistä kehittäjälle, jonka perusteella ilmeisesti rojaltit on tarkoitus maksaa.

Siis hetkonen, tuossahan tuli ihan suora kommentti kehittäjältä:

People Can Fly claimed in an investor note on Tuesday that it was due royalties from sales of Outriders only after all costs of the game had been recouped by Square Enix.

Jos SE myy peliä 0,99€ niin silloinhan tilanne on aika samanlainen eli kyseessä ei ole kappalemääriin sidottu myyntirojalti vaan ensiksi SE:n pitää saada omat pois.

Ja mitä se kertoo kehittäjän sopimusteknisistä taidoista jos heidän soppareissa ei ole edes sovittu pelimyynnin raportoinnista kerta lukuja ei toimiteta? Tai sitten on sovittu ja kyseessä on sopimusrikkomus mutta tästä ei ollut mainintaa em. artikkelissa. Tuo artikkeli oli lähinnä hämmentävä sen suhteen miten typerästi kehittäjä on tehnyt sopimuksen, ei ole lukuja, ei ole sovittu paljonko max. kuluja SE voi laittaa jne jne.

Jos et edelleenkään ymmärrä miksi asiasta nousi ylipäätänsä kohu, niin en voi auttaa enempää. Kaikki olennainen tieto on jo käyty lävitse. Keissi aiheuttanee sen, että jatkossa sopimusehdot tullaan syynäämään vieläkin tarkemmin lävitse, jos sinne noin jäätävän kokoinen porsaanreikä on jäänyt. PCF miettineekin kuumeisesti että kannattaako peliin panostaa enää jatkossa, jos julkaisija vetää kölin alta samantien kun tähän tulee mahdollisuus.

Sinä esitit seuraavat väitteet:

Julkaisija tässä isoin syypää on kun noin räikeästi vetivät kehittäjältä maton alta.

Liittyhän se nyt Gamepassiin, kun julkaisija voi käyttää tätä porsaanreikänä kehittäjän kusettamiselle.

Eli kerrotko nyt vielä ihan omin sanoin miten julkaisija on kusettanut kehittäjää? Ja voisit vielä avata tuo väitteesi että GP on porsaanreikä jolla kehittäjää kusetettiin, tämähän on vähintään epäsuora viittaus siihen että GP:n takia kehittäjän rahat jäi saamatta?

Kehittäjän tulisikin miettiä kuumeisesti asioita, tosin vähän eri kannalta mitä sinä sanot. "vieläkin tarkemmin" viittaa että siellä on tähänkin asti tarkasti luettu sopimusehdot läpi, kaiken luetun perusteella kovin tarkkaan niitä ei ole luettu.
 
Suomessa taitaa suurin osa ihmisistä saada kuukaudessa myös semmosta 2500-3000€ palkkaa

Ja tämä liittyy aiheeseen miten? Olisiko liikaa vaadittu että käytät quotea viesteihin vastatessa, jottei muiden tarvitse arvailla mihin kirjoituksesi ylipäätänsä liittyvät?

No näytä nyt missä laitoin sanoja suuhusti, suorat lainaukset kiitos.



Siis hetkonen, tuossahan tuli ihan suora kommentti kehittäjältä:

People Can Fly claimed in an investor note on Tuesday that it was due royalties from sales of Outriders only after all costs of the game had been recouped by Square Enix.

Jos SE myy peliä 0,99€ niin silloinhan tilanne on aika samanlainen eli kyseessä ei ole kappalemääriin sidottu myyntirojalti vaan ensiksi SE:n pitää saada omat pois.

Ja mitä se kertoo kehittäjän sopimusteknisistä taidoista jos heidän soppareissa ei ole edes sovittu pelimyynnin raportoinnista kerta lukuja ei toimiteta? Tai sitten on sovittu ja kyseessä on sopimusrikkomus mutta tästä ei ollut mainintaa em. artikkelissa. Tuo artikkeli oli lähinnä hämmentävä sen suhteen miten typerästi kehittäjä on tehnyt sopimuksen, ei ole lukuja, ei ole sovittu paljonko max. kuluja SE voi laittaa jne jne.



Sinä esitit seuraavat väitteet:

Julkaisija tässä isoin syypää on kun noin räikeästi vetivät kehittäjältä maton alta.

Liittyhän se nyt Gamepassiin, kun julkaisija voi käyttää tätä porsaanreikänä kehittäjän kusettamiselle.

Eli kerrotko nyt vielä ihan omin sanoin miten julkaisija on kusettanut kehittäjää? Ja voisit vielä avata tuo väitteesi että GP on porsaanreikä jolla kehittäjää kusetettiin, tämähän on vähintään epäsuora viittaus siihen että GP:n takia kehittäjän rahat jäi saamatta?

Kehittäjän tulisikin miettiä kuumeisesti asioita, tosin vähän eri kannalta mitä sinä sanot. "vieläkin tarkemmin" viittaa että siellä on tähänkin asti tarkasti luettu sopimusehdot läpi, kaiken luetun perusteella kovin tarkkaan niitä ei ole luettu.

Huoh, yllätys että tämäkin keskustelu meni kanssasi tyhjänpäiväiseksi jankkaamiseksi. Olen jo argumenttini kertaalleen esittänyt, joten en näe näiden kertaamisella lisäarvoa. Pulushakin pelaaminen saa osaltani riittää.
 
Huoh, yllätys että tämäkin keskustelu meni kanssasi tyhjänpäiväiseksi jankkaamiseksi. Olen jo argumenttini kertaalleen esittänyt, joten en näe näiden kertaamisella lisäarvoa. Pulushakin pelaaminen saa osaltani riittää.

On harmi ettet taaskaan pyri rakentavaan keskusteluun perustelemalla esittämäsi väitteesi, minusta vaikuttaa vahvasti siltä että tajusit oman argumenttisi heikkouden ja päätit tehdä ns. ruotsalaisen siirron ja juokset karkuun.

Lienee kaikille keskustelua seuranneille selvää että suurin ongelma on kehittäjän tekemä surkea sopimus, toimarin kommentit herättävät lähinnä hämmennystä miten voi olla noin epämääräistä sopimustoimintaa.
 
On harmi ettet taaskaan pyri rakentavaan keskusteluun perustelemalla esittämäsi väitteesi, minusta vaikuttaa vahvasti siltä että tajusit oman argumenttisi heikkouden ja päätit tehdä ns. ruotsalaisen siirron ja juokset karkuun.

Lienee kaikille keskustelua seuranneille selvää että suurin ongelma on kehittäjän tekemä surkea sopimus, toimarin kommentit herättävät lähinnä hämmennystä miten voi olla noin epämääräistä sopimustoimintaa.
Miksi tosiaan vääntää jostain pelintekijöiden royalteista kun saavat varmaan parempaa palkkaa kuin moni muu tavallinen duunari täällä suomessa
 
Viimeksi muokattu:
Asiaton käytös - keskustelun sotkeminen, jankkaaminen, metakeskustelu
On harmi ettet taaskaan pyri rakentavaan keskusteluun perustelemalla esittämäsi väitteesi, minusta vaikuttaa vahvasti siltä että tajusit oman argumenttisi heikkouden ja päätit tehdä ns. ruotsalaisen siirron ja juokset karkuun.

Lienee kaikille keskustelua seuranneille selvää että suurin ongelma on kehittäjän tekemä surkea sopimus, toimarin kommentit herättävät lähinnä hämmennystä miten voi olla noin epämääräistä sopimustoimintaa.

On tosiaan sääli että luetun ymmärtäminen voi olla aikuiselle ihmiselle noin vaikeaa. Kuten jo todettu, olen jo väitteeni perustellut vaikka toisin yrität toistuvasti väittää. En vain koe hedelmälliseksi sellaista keskustelua, jossa toisella osapuolella ei ole aikomustakaan ymmärtää toisen sanomaa.

Sinulla on toki oikeus mielipiteeseesi, mutta syyllisen löytäminen ei nyt todellakaan ole niin mustavalkoista kuin yrität esittää.

Miksi tosiaan vääntää jostain pelintekijöiden royalteista kun saavat varmaan parempaa palkkaa kuin moni muu tavallinen duunari kun täällä suomessa

Kannattaa tutustua jenkkilän yhteiskuntaan noin yleisesti, kun siellä joutuu maksamaan monesta sellaisesta asiasta erikseen mitkä täällä kustannetaan verovaroilla. Niihin väitettyihin Ferrareihin kun sitä mammonaa ei hirveämmin ylitse jää.
 
Viimeksi muokattu:
On tosiaan sääli että luetun ymmärtäminen voi olla aikuiselle ihmiselle noin vaikeaa. Kuten jo todettu, olen jo väitteeni perustellut vaikka toisin yrität toistuvasti väittää. En vain koe hedelmälliseksi sellaista keskustelua, jossa toisella osapuolella ei ole aikomustakaan ymmärtää toisen sanomaa.

Hyvään keskusteluetikettiin kuuluu pyydettäessä esittää perustelut omille väitteille, jos olet ne jo mielestäsi esittänyt niin lienee varsin helppoa kopioida ne vastaukseksi.
 
Hyvään keskusteluetikettiin kuuluu pyydettäessä esittää perustelut omille väitteille, jos olet ne jo mielestäsi esittänyt niin lienee varsin helppoa kopioida ne vastaukseksi.

Jokseenkin koomista että saarnaat muille keskusteluetiketistä noudattamatta sitä itse? Eipä näkynyt ao. väitteelle perusteluja kun niitä kysyin.

Eri asia koska ei ollut Game Passissa eikä sitä olisi voinut edes kokeilla edullisella kk-maksulla.

Pitääkö muuten paikkansa että peli kuopattiin koska se ei ollut tarinapohjainen putkijuoksu?
Mistä tiedät että diili on ollut hyvä kehittäjälle? Ei näytä Outridersin kehittäjälläkään kovin ruusuisesti menneen pelin tienestit.



Mistäs tämä väite on tempaistu?
 
Jokseenkin koomista että saarnaat muille keskusteluetiketistä noudattamatta sitä itse? Eipä näkynyt ao. väitteelle perusteluja kun niitä kysyin.

Niin, kyseessä oli pieni kuitti täällä olleelle keskustelulle Plösön exculjen olevan suurelta osin tarinapohjaisia putkijuoksuja, en tajunnut että joku voi vahingossakaan ottaa tuon tosissaan. Pahoittelut epäselvyydestä.

Nyt kun olet tähän saanut vastauksen niin voisitko esittää ne perustelut mitkä pyysin?
 
Niin, kyseessä oli pieni kuitti täällä olleelle keskustelulle Plösön exculjen olevan suurelta osin tarinapohjaisia putkijuoksuja, en tajunnut että joku voi vahingossakaan ottaa tuon tosissaan. Pahoittelut epäselvyydestä.

Nyt kun olet tähän saanut vastauksen niin voisitko esittää ne perustelut mitkä pyysin?

Eli tapanasi on useinkin satuilla omiasi?


Tuossa yksi otanta all-time pleikkarin excluista, monikos näistä olikaan putkijuoksu joilla kuvittelit olevasi näppärä kuiteillasi? Arvaillaanko seuraavaksi moniko Xbox-peli sisältää ampumista jossain muodossa, josta konsoli sai leikkisästi lempinimen Shooterbox?

Perustelut on jo kertaalleen esitetty, joten asia on puolestani loppuunkäsitelty. En nyt tiedä mitä ajattelit saavuttavasi asiasta jankkaamalla.
 
Viimeksi muokattu:
Asiaton käytös - keskustelun sotkeminen, jankkaaminen, metakeskustelu
Eli tapanasi on useinkin satuilla omiasi?

Tuossa yksi otanta all-time pleikkarin excluista, monikos näistä olikaan putkijuoksu joilla kuvittelit olevasi näppärä kuiteillasi?

Anteeksi mitä? En minä ole väittänyt mitään vaan siitä putkijuoksujen määrästä oli täällä keskustelua, mitäs jos pikkaisen enemmän panostat lukemiseen? Ja huomaa että tuossa sanottiin "suurelta osin" joka on täysin tulkinnanvarainen termi.

Ymmärrän että sinua hieman harmittaa että taidat olla about ainoa joka ei kuittia tajunnut mutta silti voisi pikkaisen skarpata.

Perustelut on jo kertaalleen esitetty, joten asia on puolestani loppuunkäsitelty.

Näin vähän epäilinkin ettet pysty perustelemaan väitteitäsi, tuo keskustelutyyli näyttää toimivan hyvin sinulla Muron puolella mutta täällä standardit keskustelulle on paljon korkeammalla.
 
Kannattaa tutustua jenkkilän yhteiskuntaan noin yleisesti, kun siellä joutuu maksamaan monesta sellaisesta asiasta erikseen mitkä täällä kustannetaan verovaroilla. Niihin väitettyihin Ferrareihin kun sitä mammonaa ei hirveämmin ylitse jää.
Kerrotko lisää? Toki jos on esim. lapsia niin kuluja tulee, mutta sinkulle ei niinkään. Siellähän on autot esim. paljon halvempia ja kaikki muukin kulutus. Ostovoima täysin toisella tasolla.

Pelejä tulee muutenkin aivan liikaa, joten ei haittaa vaikka iso osa pelintekijöistä karsiutuisi pois.
 
Jos tämä kikkare olisi tullut plösölle et olisi korvaasi lotkauttanut
Pakko todeta että muutamia tunteja pelanneena tämä menee omalla listalla melko varmasti sinne GOTY osastolle. Loistavat hahmot, maailma ja puhdas mielikuvituksen määrä ovat omilla tasoillaan tässä pelissä.
 
Jos joku vielä miettii kannattaako hommata Ps3:sta tai ps4 konsolia unchartedien vuoksi niin ei tarvi. PC ilmeisesti saa Sonyltä seuraavat viisi peliä unchartedien muodossa. Uncharted 1,2,3,4 ja lost legacy.

Uncharted 1 läpäisty ja 2 nyt menossa aivan lopussa, ja ovat olleet ihan "mukiin meneviä" pelejä, mutta ei helvetti mitä luotisieniä nuo viholliset ainakin näissä ensimmäisissä peleissä ovat... Ja "hard" vaikeusaste vissiin vielä korostaa sitä. Ammuskelu muutenkin erittäin tympeää ainakin näissä ekoissa, eikä läheskään yhtä tyydyttävää kuin vaikkapa TLOU:ssa. Nuo kolme ensimmäistä peliä oli joskus tarjolla ilmaiseksi, niin tulee nuo nyt läpäistyä, mutta pitää miettiä onko 4. ostamisen arvoinen, vaikka hintaa onkin vain 10€ atm.

Pointti oli siis, että ihan ok pelejä minun mielestä, mutta ei noiden takia kanmata hankkia tai olla hankkimatta konsolia.
 
Loppurahastus Uncharted sarjalla vielä PC pelaajilta. Uusinkin osa alkaa olla jo 5-6 vuotta vanha ilmestyessään. Sarjan 4 peliä (lyhyttä spinoffia lukuunottamatta) on jaettu "ilmaiseksi" PS+ tilaajille viime vuonna. Joten jos tätä vielä haluaa jollekin myydä niin PC pelaajat on oiva kohderyhmä.

Kaikki voittaa.
 
Tän keskustelun voi laittaa jo lukkoon. PC vei pisteet kotiin
Ihmeesti konsoleja kuitenkin menee kaupaksi. Jos pelimyyntiä katsoo niin mobiilipelaaminen taitaa olla suurin, sitten aika tasan. Puhelimet eivät vain ole ketjun otsikossa, muutoin ne näyttäisivät olevan ylivoimainen voittaja :rofl:
1630565610335.png
 
Ihmeesti konsoleja kuitenkin menee kaupaksi. Jos pelimyyntiä katsoo niin mobiilipelaaminen taitaa olla suurin, sitten aika tasan. Puhelimet eivät vain ole ketjun otsikossa, muutoin ne näyttäisivät olevan ylivoimainen voittaja :rofl:
1630565610335.png
Tuon perusteella kuitenkin on kiistatonta, että PC on parempi kuin kumpikaan konsoleista. ;)
Ellei sit xboxin pelimyynti ole vain 10% pleikan pelimyynnistä tjsp.
 
Uncharted 1 läpäisty ja 2 nyt menossa aivan lopussa, ja ovat olleet ihan "mukiin meneviä" pelejä, mutta ei helvetti mitä luotisieniä nuo viholliset ainakin näissä ensimmäisissä peleissä ovat... Ja "hard" vaikeusaste vissiin vielä korostaa sitä. Ammuskelu muutenkin erittäin tympeää ainakin näissä ekoissa, eikä läheskään yhtä tyydyttävää kuin vaikkapa TLOU:ssa. Nuo kolme ensimmäistä peliä oli joskus tarjolla ilmaiseksi, niin tulee nuo nyt läpäistyä, mutta pitää miettiä onko 4. ostamisen arvoinen, vaikka hintaa onkin vain 10€ atm.

Pointti oli siis, että ihan ok pelejä minun mielestä, mutta ei noiden takia kanmata hankkia tai olla hankkimatta konsolia.
Vaikeustasohan nuissa nostaa vain tarvittavien luotien määrää että saa tapon. Vaikeimmalla tarvii muistaakseni pääosumiakin useamman AK47:lla että Talebani tipahtaa kontalleen. Ei siis mahdottomasti ole iloa pelata vaikeammilla tasoilla, paitsi jos haluaa platinatrophyjä niin on pakko pelata hampaat irvessä.
 
Tuon perusteella kuitenkin on kiistatonta, että PC on parempi kuin kumpikaan konsoleista. ;)
Ellei sit xboxin pelimyynti ole vain 10% pleikan pelimyynnistä tjsp.
Vielä kun konsolit taistelevat peleillä, itse laitteista ei revitä voittoja. PC-pelaaminen voi hyvin nykyään ja näytönohjaimistakin taitavat saada hyvin tuottoa. PC:n ainoa huono puoli nykyään on hinta kuluttajalle miksi en julista sitä voitttajaksi. Itsekin käytän sekä PC:tä että konsolia joten kyllä konsolilla on puolensa. Taloudessa yksi PC ja 4 konsolia, PC lisälaitteineen reilusti kalliimpi kuin nuo konsolit yhteensä kaikkine ohjaimineen.
 
Uncharted 1 läpäisty ja 2 nyt menossa aivan lopussa, ja ovat olleet ihan "mukiin meneviä" pelejä, mutta ei helvetti mitä luotisieniä nuo viholliset ainakin näissä ensimmäisissä peleissä ovat... Ja "hard" vaikeusaste vissiin vielä korostaa sitä. Ammuskelu muutenkin erittäin tympeää ainakin näissä ekoissa, eikä läheskään yhtä tyydyttävää kuin vaikkapa TLOU:ssa. Nuo kolme ensimmäistä peliä oli joskus tarjolla ilmaiseksi, niin tulee nuo nyt läpäistyä, mutta pitää miettiä onko 4. ostamisen arvoinen, vaikka hintaa onkin vain 10€ atm.

Pointti oli siis, että ihan ok pelejä minun mielestä, mutta ei noiden takia kanmata hankkia tai olla hankkimatta konsolia.
Ne paranee peli peliltä. Jos 1 ja 2 osat jaksoit pelata niin ilman muuta kannattaa pelata sarja loppuun ja Lost Legacy myös vaikka hieman lyhyt onkin.

Vaikeustasohan nuissa nostaa vain tarvittavien luotien määrää että saa tapon. Vaikeimmalla tarvii muistaakseni pääosumiakin useamman AK47:lla että Talebani tipahtaa kontalleen. Ei siis mahdottomasti ole iloa pelata vaikeammilla tasoilla, paitsi jos haluaa platinatrophyjä niin on pakko pelata hampaat irvessä.
Siitä on kyllä jo todella kauan kun nuo pelasin, mutta kyllä niissä muistaakseni lisääntyy myös vihujen määrä, sekä se kuinka nopeasti ne huomaa sinut ja kuinka pitkää ne sinua etsiskelee kun häviät näkyvistä. Mutta tuo on totta että päähän saa paukuttaa useamman kerran ennen kuin tipahtaa. Stealth on toki myös mahdollista ja vaikeimmilla tasoilla suotavaakin. Ammuskelupeleinä ajatellen nyt kuitenkaan sitä parasta A-ryhmää ole, varsinkaan ensimmäiset osat. Nelonen taisi olla ainoa jossa yhden ja saman suojan takana lymyily ei enää niin hyvin onnistunut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 109
Viestejä
4 502 222
Jäsenet
74 329
Uusin jäsen
Bopperhopper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom