Parempi lykätä julkaisua kuin tehdä cyberpunkit. Harmittavaa toki niille, joilla on jo ps5. Mua ei niin harmita, kun ei taida tänä vuonna saada ps5:sta ostettua. Ei ole näkynyt kivijalkakaupoissa/amazonissa konsolia myynnissä :/ Tällä menolla kerkeää tulla pro ja slim mallit myyntiin ennen kuin ps5:en saatavuus on järkevällä tasolla.
Parempi lykätä julkaisua kuin tehdä cyberpunkit. Harmittavaa toki niille, joilla on jo ps5. Mua ei niin harmita, kun ei taida tänä vuonna saada ps5:sta ostettua. Ei ole näkynyt kivijalkakaupoissa/amazonissa konsolia myynnissä :/ Tällä menolla kerkeää tulla pro ja slim mallit myyntiin ennen kuin ps5:en saatavuus on järkevällä tasolla.
Kyllä mulla kaveripiirissä, itseni mukaanlukien kaikki halukkaat on saaneet PS5. Viimekin viikolla niitä oli niin iso erä myynnissä, että senkun tilasi. Ja varmasti tulee lisää myyntiin vielä tällekin vuotta.
Kyllä mulla kaveripiirissä, itseni mukaanlukien kaikki halukkaat on saaneet PS5. Viimekin viikolla niitä oli niin iso erä myynnissä, että senkun tilasi. Ja varmasti tulee lisää myyntiin vielä tällekin vuotta.
En asu suomessa. Täällä rapakon toisella puolella saatavuus on ollut käytännössä nolla. Best buy:ssa ja amazonissa mulla varoitus päällä, jos sattuisi tulemaan varastoon. Ei auta ellei satu just olemaan silloin koneella kun konsoleita ilmestyy varastoon. Minuutin myöhässä niin myydään eioota.
En asu suomessa. Täällä rapakon toisella puolella saatavuus on ollut käytännössä nolla. Best buy:ssa ja amazonissa mulla varoitus päällä, jos sattuisi tulemaan varastoon. Ei auta ellei satu just olemaan silloin koneella kun konsoleita ilmestyy varastoon. Minuutin myöhässä niin myydään eioota.
Aa, ymmärrän sitten.. ikävä tilanne Kyllä kauan meni täällä suomessakin itsellä saada ps5, kun en halunnut kuukausien ennakkotilausodotteluita harrastaa.
Jos puhuttiin käyttäjistä niin miksi koet tarpeelliseksi nostaa asian framille, joku olisi voinut kuvitella että koit että tuolla viestillä tarkoitettiin nimenomaan sinua vaikka siinä puhuttiin käyttäjistä eikä yksittäisestä käyttäjästä.
Suosittelen vahvasti raportointi-toimintoa jos koet palstan säännöt epäselviksi, ei tarvitse tätä ketjua kaapata.
Olen myös iloinen että olet oppinut ettei trollauksesta ole hyötyä, tämä ketju on viihdyttävää ilman muron kaltaista tyhjää trollausta. Mutta se siitä metakeskustelusta.
----------
Ja sitten itse asiaan, viimeisimpien löytämieni lukujen perusteella Xbox on kaventanut eroa Pleikkaan vrt. edellinen generaatio mutta gappia on vielä, nyt pitäisi saada nopeasti jotain AAA excluja GamePassiin jotta eroa saataisiin kavennettua. Mikä onkaan Pleikan seuraava AAA jota odotellaan? Boksilla taitaa olla Halo seuraavana, reilun vuoden päästä Starfieldi, onko välissä jotain? Todella mielenkiintoinen tilanne.
Millä tapaa nyt nostin asian framille? Jos asiaa oli muutkin tahot kommentoineet, niin miksi juuri minun kommenttini tähän sai aikaan sinulta vastineen? Sitä voikin jokainen vetää omat johtopäätöksensä.
Voit jättää sen sen takapenkkimoderoinnin kiitos kokonaan pois, moderointia varten täällä on omat tahot.
En tiedä miksi selität minulle trollaamisesta, kun en ole sitä täällä(kään) harrastanut. Mutta siinä olet oikeassa että keskustelua on mukavampi lukea ilman näitä. Jatkot metakeskustelusta sitten privalla.
---
Mitä lukuja olet tähän päätelmään nyt käyttänyt kun MS:ltä ei virallisia lukuja ole saatu sitten vuoden 2015 myydyistä konsoleista? Eli mihin väitteesi perustuu? Oletko myös huomioinut sen että etenkin PS5 kärsii pahemmin komponenttipulasta, kun kaikki konsolit myydään samantien, toisin kuin Series -konsolit? Tähän liittyen myös seuraava uutinen:
Mitä lukuja olet tähän päätelmään nyt käyttänyt kun MS:ltä ei virallisia lukuja ole saatu sitten vuoden 2015 myydyistä konsoleista? Eli mihin väitteesi perustuu? Oletko myös huomioinut sen että etenkin PS5 kärsii pahemmin komponenttipulasta, kun kaikki konsolit myydään samantien, toisin kuin Series -konsolit? Tähän liittyen myös seuraava uutinen:
Alla lienee paras ja silti aika huono lähde xbox:ien myyntimäärälle. Todennäköisesti molemmat konsolit käytännössä ovat myyneet yhtä monta kappaletta kuin niitä on saatu valmistettua.
Alla lienee paras ja silti aika huono lähde xbox:ien myyntimäärälle. Todennäköisesti molemmat konsolit käytännössä ovat myyneet yhtä monta kappaletta kuin niitä on saatu valmistettua.
Anekdoottina paikallisista kaupoista löytyy ainakin Series S -konsolia suoraan hyllystä. Samoin myös UK:ssa konsolia on saatavilla, mikäli Eurogameria on uskominen.
Anekdoottina paikallisista kaupoista löytyy ainakin Series S -konsolia suoraan hyllystä. Samoin myös UK:ssa konsolia on saatavilla, mikäli Eurogameria on uskominen.
Millä tapaa nyt nostin asian framille? Jos asiaa oli muutkin tahot kommentoineet, niin miksi juuri minun kommenttini tähän sai aikaan sinulta vastineen? Sitä voikin jokainen vetää omat johtopäätöksensä.
En huomannut että kukaan muu olisi alkanut kyselemään keskustelun sääntöjenmukaisuudesta, ihmettelinkin miksi sinä olit ainoa joka tämän nosti esille. Toki jokainen on tästä jo vetänyt omat johtopäätöksensä.
Juurikin näin, moderoinnin ja sääntöjenmukaisuuden saa helposti selville käyttämällä raportoi viesti -toiminnolla, suosittelen sinulle lämpimästi tämän toiminnon käyttöä niin sinun ei tarvitse takapenkkimoderoida palstalla.
Tämä on tietysti pitkälti mielipidekysymys, uskoisin että varsin monella on tästä täysin eriävä näkemys.
Sinänsä mielenkiintoinen asia ja liittyy ketjun aiheeseen, mikä saa aikuisen ihmisen yli vuosikymmenen ajan jauhamaan tuhansia viestejä kahdella (voi olla useampiakin) eri foorumilla yhden valmistajan tuotteiden paremmuudesta?
Mitä lukuja olet tähän päätelmään nyt käyttänyt kun MS:ltä ei virallisia lukuja ole saatu sitten vuoden 2015 myydyistä konsoleista? Eli mihin väitteesi perustuu? Oletko myös huomioinut sen että etenkin PS5 kärsii pahemmin komponenttipulasta, kun kaikki konsolit myydään samantien, toisin kuin Series -konsolit?
Tuossa se lähde jo tulikin toiselta kirjoittajalta. Molemmat konsolit kärsivät komponenttipulasta ja Series X on ollut oman seurannan perusteella loppuunmyyty esim. Gigantissa koko ajan, tälläkin hetkellä toimitusaikaa ei ole tiedossa.
Uskoisin että Microsoftilla on mahdollisuus kuroa eroa kiinni entisestään kun GamePassin tyyppiset palvelut kasvattavat jatkuvasti suosiotaan ja siinä Microsoftilla on ylivoimainen etumatka käyttäjämäärissä ja etu kasvaa koko ajan. Tämä ei sinänsä ole yllätys ottaen huomioon mielestäni täysin ylivomaisen palvelun laadun.
Xbox Series S vs. Xbox One X onkin hankala verrattava, koska ne ovat henkisesti hyvin kaukana toisiaan mutta joiltain tehoaspekteilta erittäin lähellä toisiaan.
Lähtökohtahan on että Xbox One X on one-sukupolven ehdoton premiumvehe, targettihinnan keikkuessa jossain 700 euron tienoilla (muistaakseni). Kyseessä on laite jolla saatiin 4k-kyky jo siihen sukupolveen. Xbox Series S on taas series-sukupolven budjettivehe (targettihinta ollen alle puolet, jopa kolmasosa One X:stä) ja suunnattukkin nimenomaan 1920x1080 resoluutiolle. Tätä resoluutiotargettia alleviivaa noiden koneiden gpu-tehot, One X:ssä on 6 teraflopsia näyttiksessä, joka oli tuolle sukupolvelle todella paljon, kun taas Series S:ssä on vain 4 teraflopsia, joka on series-sukupolvelle verrattain vähän.
Prossatehoissa taas menee asiat enemmän sukupolvien mukaan, Series S:n prosessori pyyhkii lattiaa One X:n prossalla, Series S onkin siis valmis kaikkiin Series-sukupolvelle yksinomaan tuleviin peleihin, kunhan vaan renderöintireso ei tarvitse olla fullhd:ta kummempi. Jos johonkin peleihin One X:n prosessori (tai massamuistin nopeus) ei riitä, niin niitä pelejä ei enää tueta millään One-sukupolven koneella, vaikka itse näyttistehot One X:ssä riittäisivätkin.
Nyt noita One X:iä on saanut kieltämättä mukavan edulliseen 150e+ hintoihin käytettynä, kun porukka on päivittänyt Series X:ään. Se ehkä aiheuttaa vinoumaa tuohon, mutta niimpä itsekkin One X:n hommasin työpaikkakunnan asuntooni ja olen hankintaani tyytyväinen (kotipaikkakunnalla löytyy One S). Katsotaan jos joskus tulee jotain pelejä, joita ei One X tai PC pyöritä, josko sitten tarvitsisi pohtia päivitystä, mutta joilla ei ole pelipc:tä lainkaan (onko esim. täällä threadissa tällaisia henkilöitä ollenkaan?), uskaltaisin jopa väittää että Series S on järkevämpi kampes One X:ään verrattuna, tulevaisuutta varten. Kunhan ymmärtää että Series S on fullhd-laite ja Series X taas uhd-laite. Sit jos taas haluaa mennä nyt budjetilla, mutta kuitekin on uhd töllö tai 1440p ruutu, niin One X käytettynä 150e+ hintoihin on ihan ok laite odottamaan sitä, kun jossain vaiheessa joko pelipc- tai series x-hankinnat ovat lompakolle ystävällisempiä.
En huomannut että kukaan muu olisi alkanut kyselemään keskustelun sääntöjenmukaisuudesta, ihmettelinkin miksi sinä olit ainoa joka tämän nosti esille. Toki jokainen on tästä jo vetänyt omat johtopäätöksensä.
Arvatenkin toiveeni metakeskustelun siirtämisestä yksityisviestien puolelle olikin liikaa vaadittu, no mennään näillä.
Kiinnitin asiaan huomiota lähinnä siksi, että tämä oli käsittääkseni aiemman ohjeistuksen perusteella kielletty ketjussa? En nyt tiedä miksi yrität luoda viestille sen kummempaa muuta merkitystä. Keskustelu kun on paljon helpompaa kun säännöt ovat samat ja selkeät kaikille.
Juurikin näin, moderoinnin ja sääntöjenmukaisuuden saa helposti selville käyttämällä raportoi viesti -toiminnolla, suosittelen sinulle lämpimästi tämän toiminnon käyttöä niin sinun ei tarvitse takapenkkimoderoida palstalla.
Ehkä parempi että pidät huolen vain omista asioistasi muille pätemisen sijasta? Mukavampi muidenkin lukea ketjua.
Sinänsä mielenkiintoinen asia ja liittyy ketjun aiheeseen, mikä saa aikuisen ihmisen yli vuosikymmenen ajan jauhamaan tuhansia viestejä kahdella (voi olla useampiakin) eri foorumilla yhden valmistajan tuotteiden paremmuudesta?
Sitä voitkin kysyä kaveriltasi kun saa taas foorumille kirjoitusoikeudet, en voi asiaa kommentoida toisen puolesta.
Tuossa se lähde jo tulikin toiselta kirjoittajalta. Molemmat konsolit kärsivät komponenttipulasta ja Series X on ollut oman seurannan perusteella loppuunmyyty esim. Gigantissa koko ajan, tälläkin hetkellä toimitusaikaa ei ole tiedossa.
Uskoisin että Microsoftilla on mahdollisuus kuroa eroa kiinni entisestään kun GamePassin tyyppiset palvelut kasvattavat jatkuvasti suosiotaan ja siinä Microsoftilla on ylivoimainen etumatka käyttäjämäärissä ja etu kasvaa koko ajan. Tämä ei sinänsä ole yllätys ottaen huomioon mielestäni täysin ylivomaisen palvelun laadun.
Outriders is a 1-3 player co-op RPG shooter set in an original, dark and desperate sci-fi universe. As mankind bleeds out in the trenches of Enoch, you'll create your own Outrider and embark on a journey across the hostile planet. With rich storytelling spanning a diverse world, you'll leave...
You belong to the corporation. Can you survive without it? The Ascent is a solo and co-op action RPG set in a cyberpunk world. The mega corporation that owns you and everyone, The Ascent Group, has just collapsed. Confusion and chaos ensue, security and order are in disarray, and without...
www.metacritic.com
Mihinkä muuten katosivat palvelun kasvuluvut, kovasti huhuiltiin ennen MS:n kvartaalitulosta että yli 20 miljoonan tilaajan ollaan menty tässä väitetysti ylivoimaisessa palvelussa, mutta eipä ole virallista uutista tästä kuulunut. Vai olisiko käynyt niin että käyttäjämäärän kasvu onkin hidastunut, eikö kuluttajat ymmärräkään enää itse parastaan?
Arvatenkin toiveeni metakeskustelun siirtämisestä yksityisviestien puolelle olikin liikaa vaadittu sinulta, no mennään näillä.
Kiinnitin asiaan huomiota lähinnä siksi, että tämä oli käsittääkseni aiemman ohjeistuksen perusteella kielletty ketjussa? En nyt tiedä miksi yrität luoda viestille sen kummempaa muuta merkitystä. Keskustelu kun on paljon helpompaa kun säännöt ovat samat ja selkeät kaikille.
Ehkä parempi että pidät huolen vain omista asioistasi muille pätemisen sijasta? Mukavampi muidenkin lukea ketjua.
Sitä voitkin kysyä kaveriltasi kun saa taas foorumille kirjoitusoikeudet, en voi asiaa kommentoida toisen puolesta.
YIivoimainen palvelun laatu? Millä perusteella? Mm. näillä day one julkaisuillako?
Outriders is a 1-3 player co-op RPG shooter set in an original, dark and desperate sci-fi universe. As mankind bleeds out in the trenches of Enoch, you'll create your own Outrider and embark on a journey across the hostile planet. With rich storytelling spanning a diverse world, you'll leave...
You belong to the corporation. Can you survive without it? The Ascent is a solo and co-op action RPG set in a cyberpunk world. The mega corporation that owns you and everyone, The Ascent Group, has just collapsed. Confusion and chaos ensue, security and order are in disarray, and without...
www.metacritic.com
Mihinkä muuten katosivat palvelun kasvuluvut, kovasti huhuiltiin ennen MS:n kvartaalitulosta että yli 20 miljoonan tilaajan ollaan menty tässä väitetysti ylivoimaisessa palvelussa, mutta eipä ole virallista uutista tästä kuulunut. Vai olisiko käynyt niin että käyttäjämäärän kasvu onkin hidastunut, eikö kuluttajat ymmärräkään enää itse parastaan?
Miksi pitäisi olla ylipäätään laadukkaampi vastaava palvelu? Pelejä kun voi pelata edelleen perinteisellä tavalla, jos olet unohtanut. Kasvulukujen hidastumisesta päätellen suuri yleisö ei näe palvelua niin hyvänä kuin täällä annetaan ymmärtää sen olevan.
While subscription-based services like Xbox Game Pass continue to grow popular, parent company Take-Two Interactive remains a bit reserved over the
segmentnext.com
TakeTwon CEO ei ole aivan vakuuttunut AAA-pelien ja GP:n tapaisen palvelun toimivuudesta yhdessä. Pienemmille AA- ja Indiepeleille palvelu on varmasti yksi sopiva jakelukanava, kunhan tämä ei tapahdu pelien laadun kustannuksella.
Katsos kun ei se mene aina niin että sinä yrität täällä saada viimeisen sanan heittämällä tänne kaikennäköistä väitettä ja sitten loppuun "jatkot privalla". Tästäkin on sinulle monta kertaa jo sanottu.
Minä en oikeasti tiedä kenestä puhut, haluatko tarkentaa?
Mutta sinullahan on asiasta erittäin vahva kokemus, haluatko avata mikä motivoi tuohon? Muroon olet rekannut 2003 ja Muron surkean haun perusteella kaikki viestit mitä sinne olet kirjoittanut ainakin viimeiseen vuoteen on tasan yhteen ketjuun, samaan aikaan väännät täällä samoista asioista. Minua oikeasti kiinnostaa että mitä oikein saat tästä?
Katsos kun ei se mene aina niin että sinä yrität täällä saada viimeisen sanan heittämällä tänne kaikennäköistä väitettä ja sitten loppuun "jatkot privalla". Tästäkin on sinulle monta kertaa jo sanottu.
Ajattelinkin lähinnä tällä muita joita tämä jatkuva muille pätemisesi ei kiinnosta.
Minä en oikeasti tiedä kenestä puhut, haluatko tarkentaa?
Mutta sinullahan on asiasta erittäin vahva kokemus, haluatko avata mikä motivoi tuohon? Muroon olet rekannut 2003 ja Muron surkean haun perusteella kaikki viestit mitä sinne olet kirjoittanut ainakin viimeiseen vuoteen on tasan yhteen ketjuun, samaan aikaan väännät täällä samoista asioista. Minua oikeasti kiinnostaa että mitä oikein saat tästä?
Miksi pitäisi olla ylipäätään laadukkaampi vastaava palvelu? Pelejä kun voi pelata edelleen perinteisellä tavalla, jos olet unohtanut. Kasvulukujen hidastumisesta päätellen suuri yleisö ei näe palvelua niin hyvänä kuin täällä annetaan ymmärtää sen olevan....
Hmm, kummastas tässä nyt kiistellän, palvelun hyvyydestä vai sen käyttäjämääristä? Ihan suoranaista analogiaa en ensisijaisesti kasvuvauhdin deltoista ottaisi. Mistä voin kuitekin jutella on omat kokemukset, ja täytyy kyllä sanoa että itselleni gamepass on ollut yksi parhaimmista tilauspalveluista joita olen kokeillut. Päihittää mm. Ubisoft+:n ja EAplayn mennen tullen, joskin ihan ilahduttavaa että jälempi näistä on nyt naitettu gamepassin mukaan. Eipä tarvitse enää ostella änäreitä ja fifoja vuosittain uusiks. Senverran hyvä tuo on itselleni ollut, että on Humble Monthlyn kanssa ainut kuukausitilauspalvelu josta maksan tällähetkellä. Ihan äkkiseltään en keksi mitä game passista puuttuu vrt muut palvelut, muuta ehkä kuin tuo alustasofta windowssille vois toimia jouhevammin (joka taas ei ole gamepassiin suoraan liittyvä vaan enemmänkin tuohon xbox for windowssiin liittyvä kritiikki)
Tästä taisi olla kyse, no kirjoitan oman mielipiteeni.
Nuo game pass palvelut on sinänsä peleissä ok, mutta toimii paremmin leffoissa/sarjoissa.
Mutta sen kustannuksella, että suurin osa peleistä on sitä keskinkertaista p*aa. Osa varmaan ihan ok jos satunnaisesti pelaa.
Mutta jos haluaa, että AAA tittelistä löytyy laatua niin joku toinen jakelujanava.
Game pass palvelut muuttaa pelituotantoa siihen suuntaan, että tuotetaan juuri sitä keskinkertaista huttua, joka varmasti uppoaa osaan pelaajista, mutta näin on jo tapahtunut ja sille ei voida enää mitään
Hmm, kummastas tässä nyt kiistellän, palvelun hyvyydestä vai sen käyttäjämääristä? Ihan suoranaista analogiaa en ensisijaisesti kasvuvauhdin deltoista ottaisi. Mistä voin kuitekin jutella on omat kokemukset, ja täytyy kyllä sanoa että itselleni gamepass on ollut yksi parhaimmista tilauspalveluista joita olen kokeillut. Päihittää mm. Ubisoft+:n ja EAplayn mennen tullen, joskin ihan ilahduttavaa että jälempi näistä on nyt naitettu gamepassin mukaan. Eipä tarvitse enää ostella änäreitä ja fifoja vuosittain uusiks. Senverran hyvä tuo on itselleni ollut, että on Humble Monthlyn kanssa ainut kuukausitilauspalvelu josta maksan tällähetkellä. Ihan äkkiseltään en keksi mitä game passista puuttuu vrt muut palvelut, muuta ehkä kuin tuo alustasofta windowssille vois toimia jouhevammin (joka taas ei ole gamepassiin suoraan liittyvä vaan enemmänkin tuohon xbox for windowssiin liittyvä kritiikki)
Onhan tuo toki satunnaisina annoksina hyvä palvelu, harmi vaan että tuoreemmat 3rd party julkaisut ovat lähinnä poikkeuksia palvelussa, jolloin maksat palvelusta vielä pelaamiesi pelien lisäksi. Eiköhän tuo ota paremmin tulta alleen kun MS saa nämä isommat 1st party julkaisunsa palveluun.
Tjooh, yksittäisten isojen AAA pelien mukanaolemattomuus on kyllä kieltämättä yksi asia, josta nuo kaikki palvelut saavat kritiikkiä, mutta niiden mukaanymppääminen voi ainakin osassa palveluja muuttaa niiden bisnesmallia. Ubisoft+:ssahan nuo heidän AAA-pelit taitaa olla yhäkin mukana, mutta se on vain pieni siivu pelitarjonnasta. Onneksi nämä tilaukset antavat vähän kompensaatiota AAA-pelien hankintaan, yleensä gamepassilla, xboxgoldilla tai humble monthlyllä saa kussakin palvelussa alennukset myös uusista, palveluun kuulumattomista AAA-peleistä.
Ei kukaan ole väittänytkään että määrä korvaa laadun. Gamepassista löytyy sekä laatua että määrää, uusien hyvien pelien lisäksi lukematon määrä vanhempia pelejä joista esim. lapset nauttivat suunnattomasti. Ja palveluun tulee day onena lähes kaikki Mikkiksen omat pelit, tämä alkaa näkymään entistä paremmin tulevina vuosina kun Microsoftin studiohankinnat alkavat tuottamaan matskua.
Forza Horizon 5, Halo Infinite, Redfall ja sitten Starfield. Nuo taitaa olla tiedossa olevat AAA:t. Lisäksi tähän voisi laskea periaatteessa Psychonauts 2:sen, mutta se tulee PS4 myös.
Miksi pitäisi olla ylipäätään laadukkaampi vastaava palvelu? Pelejä kun voi pelata edelleen perinteisellä tavalla, jos olet unohtanut. Kasvulukujen hidastumisesta päätellen suuri yleisö ei näe palvelua niin hyvänä kuin täällä annetaan ymmärtää sen olevan.
While subscription-based services like Xbox Game Pass continue to grow popular, parent company Take-Two Interactive remains a bit reserved over the
segmentnext.com
TakeTwon CEO ei ole aivan vakuuttunut AAA-pelien ja GP:n tapaisen palvelun toimivuudesta yhdessä. Pienemmille AA- ja Indiepeleille palvelu on varmasti yksi sopiva jakelukanava, kunhan tämä ei tapahdu pelien laadun kustannuksella.
Niin jos olet eri mieltä passin ylivoimaisesta laadusta, niin kai sinulla on esittää palvelu joka on laadultaan parempi?
Juu en yhtään ihmettele että TakeTwon pomo on tuota mieltä, hyvänä esimerkkinä GTA5 joka julkaistaan nyt jo kolmannelle konsolisukupolvelle
Ihan vähän offtopiccia, mutta onhan tää nyt niin että aiemmille konsoleille hommanneet saa tuon tyyliin ilmaisena päivityksenä, vai joutuuko tuosta maksamaan uusiksi?
Jos joutuu maksamaan uusiksi niin huhhuh, kun tuon on kuitekin saanut PC-puolella ilmaiseksi epicistä criminal packing kanssa (eli mukaan tulee firma+mopokerho+olikohan muutakin)
Jos joutuu maksamaan uusiksi niin huhhuh, kun tuon on kuitekin saanut PC-puolella ilmaiseksi epicistä criminal packing kanssa (eli mukaan tulee firma+mopokerho+olikohan muutakin)
Ihan vähän offtopiccia, mutta onhan tää nyt niin että aiemmille konsoleille hommanneet saa tuon tyyliin ilmaisena päivityksenä, vai joutuuko tuosta maksamaan uusiksi?
Jos joutuu maksamaan uusiksi niin huhhuh, kun tuon on kuitekin saanut PC-puolella ilmaiseksi epicistä criminal packing kanssa (eli mukaan tulee firma+mopokerho+olikohan muutakin)
Aivan varmasti Rockstarin tuntien PS5/Series versio on täyden hinnan peli. Eihän PS4/XboxOne saanut ilmaiseksi päivitystä vaikka omisti PS3/Xbox360 version.
Joo mutta eihän muutkaan tekijätkään tarjoneet siihen aikaan ilmaiseksi seuraavan konsolin painosta jos omistit edellisellä(PS3/X360)
Vasta toi tuli tälle genille ja mäsähän tätä taisi alkaa vetää ensimmäisenä.
Joo mutta eihän muutkaan tekijätkään tarjoneet siihen aikaan ilmaiseksi seuraavan konsolin painosta jos omistit edellisellä(PS3/X360)
Vasta toi tuli tälle genille ja mäsähän tätä taisi alkaa vetää ensimmäisenä.
Ihan vähän offtopiccia, mutta onhan tää nyt niin että aiemmille konsoleille hommanneet saa tuon tyyliin ilmaisena päivityksenä, vai joutuuko tuosta maksamaan uusiksi?
Jos joutuu maksamaan uusiksi niin huhhuh, kun tuon on kuitekin saanut PC-puolella ilmaiseksi epicistä criminal packing kanssa (eli mukaan tulee firma+mopokerho+olikohan muutakin)
Eikös joku take two:n pomo kommentoinut että todennäköisesti maksaa sen 70$ kun kerta uusiksi porttaaminen on niin kallista onneksi sitä on vasta myyty 150miljoonaa kopiota jos vaikka jäisi pikku hiljaa jotain käteen pelistä tekijälle
Se on ihan sama mitä täällä yritetään todistaa niin se ns. oma fanikonsoli vie aina voiton. Sehän on aivan selvä että xbox voittaa kaikilla osa-alueilla! ottamatta edes selvää mitä psnow ym tarjoaa.
ehkä vois sanoa että obvius röll is obvious röll tai jotain. Xboxin omistavana (one s ja one x), pääasiallisena pc-pelaajana kyllä täytyy myöntää että on joitain juttuja mitä kyllä on hyvin pleikkareissa, mm. tuo ps5:n ohjain on kyllä hyvää innovaatiota, sekä normaalien nvme-levyjen käyttö massamuistin laajennukseen.
Pelaaminen PC:llä, pääasiallisessa pelikäytössä vähintään 1440p144 näyttö. Seikkailu-, ajo- ja vastaavat pelit sitten sohvalta OLED:ilta ja Xbox pädillä. Nintendon pelit emulaattorilla. Uusimmat PS yksinoikeudet PS5 kautta, vanhemmat PC:llä. Case closed
Pelaaminen PC:llä, pääasiallisessa pelikäytössä vähintään 1440p144 näyttö. Seikkailu-, ajo- ja vastaavat pelit sitten sohvalta OLED:ilta ja Xbox pädillä. Nintendon pelit emulaattorilla. Uusimmat PS yksinoikeudet PS5 kautta, vanhemmat PC:llä. Case closed
Good for you! Ite jätän rastittamatta tuon PS5:n, lisäinvestointina ei nuo muutamat yksinoikeudet riitä perustelemaan investointia (asia täysin subjektiivinen). Ajopelejä tykkään monia pelata mieluummin vr-lasit päässä ja pädin sijaan ratilla. Nintendon pelit eivät nappaa riittävästi että jaksaisin emulaattorin viritellä, mutta Amigan peleille kyllä itse pidän sekä emulaattorirautaa että aitoa rautaa tulilla. Case closed? ehkä ei, vaan...
Jokainen tablaa tyylillään, ja näistä tyyleistä tappelulle tää on paras paikka!
Nyt kun tahkonnut LoU 1 kaksi kertaa läpi ja LoU 2 vielä kesken (meinaa jo puuduttaa), niin ei voi oikein välttyä näiltä mietteiltä Sonyn peleistä mitä tässäkin videossa esitetään:
Nyt kun tahkonnut LoU 1 kaksi kertaa läpi ja LoU 2 vielä kesken (meinaa jo puuduttaa), niin ei voi oikein välttyä näiltä mietteiltä Sonyn peleistä mitä tässäkin videossa esitetään:
Nyt kun tahkonnut LoU 1 kaksi kertaa läpi ja LoU 2 vielä kesken (meinaa jo puuduttaa), niin ei voi oikein välttyä näiltä mietteiltä Sonyn peleistä mitä tässäkin videossa esitetään:
Onhan nuo Unchartedit ja LoU:t enemmänkin elokuvallisia kokemuksia(hyviä sellaisia), kuin varsinaisesti hyviä pelejä. Toki jokaisella on oma mielipiteensä, joten turha kai sen enempää vääntää.
Onhan nuo Unchartedit ja LoU:t enemmänkin elokuvallisia kokemuksia(hyviä sellaisia), kuin varsinaisesti hyviä pelejä. Toki jokaisella on oma mielipiteensä, joten turha kai sen enempää vääntää.
Toiset arvostaa pelejä joissa vain hypitään tai pum-pum-pum ammutaan eikä juonta ole (Celeste, Ori, Enter the Gungeon). Itse en kuulu niihihn. Ihan hauska niitä on silleen kokeilla mutta haukottelu alkaa vartin jälkeen. En silti sano nuita kovinkaan huonoiksi peleiksi. Eli hyvä että on jokaiselle jotain.
Toiset arvostaa pelejä joissa vain hypitään tai pum-pum-pum ammutaan eikä juonta ole (Celeste, Ori, Enter the Gungeon). Itse en kuulu niihihn. Ihan hauska niitä on silleen kokeilla mutta haukottelu alkaa vartin jälkeen. En silti sano nuita kovinkaan huonoiksi peleiksi. Eli hyvä että on jokaiselle jotain.
Jooh, jokaiselle jotain on kyllä hyvä juttu, koska olemme yksilöinä hyvinkin erilaisia.
Tässä tosin tuosta viestin alusta jotenkin hiipi mieleen alkuperäset max paynet, missä peliin itse lähestyin ekoja kertoja pelatessa että mennään ja pumpumpum, mutta sitten ne sarjikset ja trippailukentätä toikii vähän että hummhömm! Vähän samat fiilikset oli alkuperästä half lifeä pelatessa, missä aikaisempien pelien juonenkuljetus on ollut luokkaa doom/quake, eli tapa kaikki ja se siitä. Kyllä juoni välillä tekee "pelin". Mutta, Last of Us "kaikkien aikojen peli"? Se mitä alkuperäinen Sid Meier's Civilization tarjos, jää LoU (vaikka aika jepa peli olikin) kauas siitä kokemuksesta ja etenkin uudelleenpelaamisarvosta.
Toiset arvostaa pelejä joissa vain hypitään tai pum-pum-pum ammutaan eikä juonta ole (Celeste, Ori, Enter the Gungeon). Itse en kuulu niihihn. Ihan hauska niitä on silleen kokeilla mutta haukottelu alkaa vartin jälkeen. En silti sano nuita kovinkaan huonoiksi peleiksi. Eli hyvä että on jokaiselle jotain.
Mutta hyvin vahvasti tarinankerrontaan nojaavissa peleissä on se perustavanlaatuinen ongelma, että leffat hoitaa sen puolen vaan niin hemmetisti paremmin. En ole yhtään niin hyvää tarinaa ja juonta pelissä nähnyt, että jaksaisi vain sen takia pelata tylsää ja aivotonta umpitunnelia.
Toki jos siinä on hyvää gameplaytä edes jonnii verran mukana, niin meneehän nuo kertakäyttöviihteenä.
Puhtaat pumpumut ym. taas tarjoaa ihan erilaisen viihteen muodon ja se on se miksi minä ja moni muu pelaa pelejä.
Kyllähän videopelitarinoissa on usein se interaktiivisuus erona muiden viihteen muotojen tarinankerrontaan mikä saa ne erottumaan joukosta vaikkei välttämättä yhtä monimutkaisia olisikaan juonellisesti.
Elokuvissa sinä katsot kun Harrison Ford pelastaa maailmaa, kun taas videopeleissä sinä olet Harrison Ford joka pelastaa maailman. Tai sitten kuolet ja maailma tuhoutuu. Ja tietyissä peleissä se tarina muokkautuu sen mukaan miten onnistut tai epäonnistut pelissä. Tälläinen vuorovaikutus puuttuu kokonaan elokuvista tai kirjoista. Joku tarinallinen peli voi kertoa kolme eri loppuratkaisua tarinalle, kun elokuvilla ja kirjoilla se on vain yksi. Enkä nyt sano, että tuo huono asia olisi, mutta kyllähän kaikilla kolmella viihteen muodoilla on hyötynsä mitä tulee tarinan kertomiseen.
En siis lyttäisi itse tarinallisia pelejä sen perusteella jos ne jäävät juonikuvioiden suhteen jälkeen elokuvista tai kirjoista. Siellä kumminkin keskitytään ensisijaisesti tekemään videopeli jota ihmiset pelaavat erilailla jolloin tarinankerrontakin ja jaksotus on paikoitellen erilaista riippuen ihmisestä joka pelaa.
TLOU1 gameplay oli keskinkertaista, etenkin jos näin reilu kahdeksan vuotta pelin ilmestymisen jälkeen katsastelee asiaa (silti 10/10 kokemus), mutta kyllähän esimerkiksi TLOU2 oli jo oikein hyvät kontrollit hahmoilla, ammuskelun raakuuden tunsi ja näki ruudulla sekä paranneltu AI teki hiiviskelystä post-apokalyptisessa maailmassa mielenkiintoista.
Rakastan Orin ja Returnalin kaltaisia sulavasti ohjautuvia nopeatempoisia pelejä siinä missä muutkin, mutta eihän kaikkien pelien tarvitse olla sieltä samasta muotista. Hyvä vain, että on myös tämmöisiä tarinallisia pelejä jotka joskus omaavat hitaamman ja rennomman gameplayn, mutta haastavat pelaajaa sitten muulla tapaa.
Mutta sinullahan on asiasta erittäin vahva kokemus, haluatko avata mikä motivoi tuohon? Muroon olet rekannut 2003 ja Muron surkean haun perusteella kaikki viestit mitä sinne olet kirjoittanut ainakin viimeiseen vuoteen on tasan yhteen ketjuun, samaan aikaan väännät täällä samoista asioista. Minua oikeasti kiinnostaa että mitä oikein saat tästä?
Vastataanpa tähän ilmeiseen provoon kun kerran moderointi tämänkaltaisen keskustelun sallii. Haluatko avata meille muille mitä saat siitä että viet keskustelun toistuvasti sivuraiteille, tällä kertaa yrität nakertaa uskottavuuttani jonkun toisen foorumin viestien pohjalta? Onko tosiaan asia-argumentointi sinulle niin mahdotonta että keskustelu pitää viedä toistuvasti tälle tasolle? En tiennytkään että muovilaatikko voi mennä jollakin noin pahasti tunteisiin.
Jos oikeasti haluaisit puuttua ketjussa vallitsemaan trollaamiseen, niin kohde olisi joku aivan muu taho. Nyt bias paistaa niin lävitse että suorastaan hirvittää.
Siirsin tämän parempaan ketjuun. Omasta PC:stäni oli nuo mainitsemani kokemukset, mutta samat kokemukset pätee monissa peleissä myös uudella PS5:llä (Sonyn uudet yksinoikeuspelit sitten erikseen), kun noita PS5 vs PC -latausaikoja esim. katsonut. Erot on aika pienet monessa peleissä, joka kertoo siitä että pullonkaulat on pelintekijöillä jossain muualla kuin levyjen nopeuksissa (kunhan nyt ei ole HDD vaan edes se SATA SSD). Mutta tässä on toki valtavasti vaihtelua eri pelien välillä.
Sisäisen SSD:n nopeutta hyödynnetään mm. Ratchet & Clank: Rift Apart pelissä, jossa maisema ladataan kesken juoksun ilman mitään taukoja tai kivien nosteluita tai mutakävelyä tms. Sama käsittääkseni Miles Morales pelissä. Sitä on helppo hyödyntää kun on tiedossa että jokaisessa PS5:ssa on supernopea SSD joka taatusti kykenee siihen. Nopeuteen voi luottaa.
Joo näin on, mutta nuo mainitsemasi on Sonyn yksinoikeuspelejä. Niissähän Sony voi hyödyntää aivan vapaasti kovalevyjen huippunopeuksia, mutta valtaosa peleistä tehdään edelleen useammalle alustalle, ja niissä ei päde ihan sama logiikka. Niissä peleissä latausajat yms. ei ole vain levyjen nopeuksista kiinni, vaan siellä on peleissä itsessään pullonkauloja, vai olisiko sitten tasapäistetty HDD-levyjä silmällä pitäen, en ole varma.
Jossain PC-puolella sama tuskin yleistyy, koska siellä on eri nopeuksisia levyjä ja kaikkeen pitää varautua, eikä voi ottaa riskiä että joku peli nykii jos ei ole markkinoiden nopein SSD käytössä.
Joo PC-puolella ei ole yhteistä rintamaa ja löytyy kaikenlaisia levyjä. Tuo taitaa myös heijastella jatkossa sinne PS5-peleihin kans, niihin siis jotka ei ole Sonyn omia pelejä vaan jonkun Ubisoftin jne, eli noissa mennään hitaampien levyjen ehdoilla kuin mitä PS5:ssä tai huippu-PC:ssä on.
Näissä uusissa PS5 peleissä ei ole "latauskohtia" edes piilotettuna, joten niiden pelaaminen menisi aika takkuiseksi jos levy on hitaampi, ei ole paikkaa missä odotella hitaampaa levyä.
No ei monissa PC:lle julkaistuissa peleissäkään ole ollut latauskohtia pitkiin aikoihin, poislukien joku aivan muutaman sekunnin lataus ekalla startilla ja jos hahmosi vaikka kuolee. Ja mitään kesken pelaamisen välilatauksia en ole nähnyt varmaan 5 vuoteen, edes massiivisissa avoimen maailman peleissä jossa tavaraa on valtavasti ruudulla. Todella pienet ne latausajat onneksi isompien pelintekijöiden peleissä ovat olleet jo pitkään, jopa ihan SATA SSD 500 mb/s -kovalevyillä on pärjännyt erittäin monessa uudemmassa pelissä, eli ei tuo Sonyn ~5 gb/s -vaatimus läheskään korreloi pelintekijöiden omien vaatimusten kanssa. Toistaiseksi. Sonyn omat julkaisut tosiaan sitten erikseen, kuten aiemmin mainitsin.
Ongelma onkin siinä, että jos pelin mekaniikka rakennetaan siten, että se vaatii sen 5 gb/s levyn jotta toimii, niin cross platform peleissä se tietää ongelmia. Kesken taistelun uusi maisema ei lataudukaan lennosta vaan tulee sekunnin kahden paussi tai jotain. Kellä pelin kehittäjällä on pokkaa laittaa laitteistovaatimuksiin tuollainen levy, tai muuten peli tökkii? Ei tule ihan heti tapahtumaan. PS5 excluilla sitä voi hyödyntää ja hyödynnetäänkin jo, koska nopeus on taattu.
Eli vastaus kysymykseen milloin täyttä nopeutta hyödynnetään on hankala vastata. Helppoa se ei ole cross platform peleissä koska hitaammallakin levyllä sen pitää toimia.
Ongelma onkin siinä, että jos pelin mekaniikka rakennetaan siten, että se vaatii sen 5 gb/s levyn jotta toimii, niin cross gen peleissä se tietää ongelmia. Kesken taistelun uusi maisema ei lataudukaan lennosta vaan tulee sekunnin kahden paussi tai jotain.
Mitä tämä konkreettisesti tarkoittaisi, eli mitä pelintekijät alkaa käsitellä kovalevyn kautta niin nopeasti, että ei 5 gb/s -sijaan joku 2 gb/s -levy riittäisi? Näytönohjaimen muistiin tungetaan jo valmiiksi valtavasti tekstuureita yms, eikä noissa pullonkaula taida olla kovalevyn nopeudessa? Kunhan löytyy edes joku kohtalaisen nopea levy. Tarkempia tekstuureja yms. varten tarvitaan se Direct Storage, jolla saa levyltä suoraan GPU:n VRAM:iin tavaraa, mutta näytönohjaimen muistikaista yms. vaikuttaa tuohon paljon, ei vain kovalevyn nopeus.
Kellä pelin kehittäjällä on pokkaa laittaa laitteistovaatimuksiin tuollainen levy, tai muuten peli tökkii? Ei tule ihan heti tapahtumaan. PS5 excluilla sitä voi hyödyntää ja hyödynnetäänkin jo, koska nopeus on taattu.