Parranajo ja välineet

dimze

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
81
Varmaan tuota pitää sitten testata. Fusionia testasin varmaan jo melkeen 10v sitten ja taso muihin markettiroskiin oli ylivoimainen niin ei ole tullut mallia vaiheltua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Jos testaat joskus yksiteräistä safety razoria, niin tuskin tulet palaamaan mihinkään moniteräisiin kasettihöyliin.
Vuodattaako tuommoisella verta helpommin kuin markettihöylällä? Sähkökoneeseen tottuneena tulee markettihöylälläkin vedeltyä melko ronskisti. Entä kuinka pakollista on erikoisten vaahtojen ja saippuoiden kanssa läträäminen, vai kelpaako markettivaahtokin?
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 624
Tarkoitatteko yksinkertasella safety razorilla tällaista 5,87e maksavaa höylää?
http://s.aliexpress.com/jAbABrem

Minäki olen käyttänyt vuositolkulla Fusionia ja nyt olis tarkoitus tilata vastaavaa laatua tai parempaa, mutta edullisempaa vaihtoehtoa. Ihan liikaa maksaa nuo Gilleten terät. Toki kalliimpikin höylä kävisi jos terät ovat edullisia. Mitä suosituksia olisi näihin höylä + vaihtoteräsetteihin? Mielellään siis näitä yksiteräisiä jos kerta ovat parempia :)

Partavaahtona olen käyttänyt jotain halvinta Halpa-Hallin merkkiä. Onko tuo Mitchell's Wool Fat Shaving Soap and Ceramic Bowl siis sellainen, että tarvitaan vielä suti? En ole sellaista ikinä käyttänyt.

Eli höylä + terät, Mitchell ja suti niin siinä olisi uus setti kokeiltavaksi?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Varmaan tuota pitää sitten testata. Fusionia testasin varmaan jo melkeen 10v sitten ja taso muihin markettiroskiin oli ylivoimainen niin ei ole tullut mallia vaiheltua.
Toki Fusionit on ehkä parhaita moniteräisiä höyliä, mutta vaikka Safety Razor on yksiteräinen (yleensä kaksipuolinen), niin se on ihan eri maata, kuin markettien yksi- tai moniteräiset höylät.

Vuodattaako tuommoisella verta helpommin kuin markettihöylällä? Sähkökoneeseen tottuneena tulee markettihöylälläkin vedeltyä melko ronskisti. Entä kuinka pakollista on erikoisten vaahtojen ja saippuoiden kanssa läträäminen, vai kelpaako markettivaahtokin?
Moniterähöylät on varmaan turvallisimpia. Suljettu safety razor on turvallisempi aloittelijoille kuin avoin höylä ja sillä on vaikeampi saada naama auki, mutta mahdollista toki. Avoin höylä vaatii sitten enemmän keskittymistä ajoon, koska terä on enemmän esillä, mutta sillä saa myös tarkemmin ajettua. Lähtökohta on että höylää EI PAINETA YHTÄÄN, vaan se liukuu omalla painollaan ihoa vasten. Nopeasti sen oikean tekniikan oppii.

Tarkoitatteko yksinkertasella safety razorilla tällaista 5,87e maksavaa höylää?
http://s.aliexpress.com/jAbABrem

Minäki olen käyttänyt vuositolkulla Fusionia ja nyt olis tarkoitus tilata vastaavaa laatua tai parempaa, mutta edullisempaa vaihtoehtoa. Ihan liikaa maksaa nuo Gilleten terät. Toki kalliimpikin höylä kävisi jos terät ovat edullisia. Mitä suosituksia olisi näihin höylä + vaihtoteräsetteihin? Mielellään siis näitä yksiteräisiä jos kerta ovat parempia :)

Partavaahtona olen käyttänyt jotain halvinta Halpa-Hallin merkkiä. Onko tuo Mitchell's Wool Fat Shaving Soap and Ceramic Bowl siis sellainen, että tarvitaan vielä suti? En ole sellaista ikinä käyttänyt.

Eli höylä + terät, Mitchell ja suti niin siinä olisi uus setti kokeiltavaksi?
Tuo höylä on ihan hyvä Merkur Futur klooni, mutta ehkä vähän kömpelö käyttää, koska se on niin iso (leveys 50mm, terän kumpaakin päähän jää 7mm reunusta). Toki säädettävyys tuossa on plussaa. Ehkä ostaisin itse mieluummin jonkun pienemmän suljetun, tai avoimen höylän, joilla on helpompi ajaa tarkasti, koska ovat ~40mm leveitä ja reunusta ~2mm. Toki jos ei ole tarvetta viiksiä ajella, niin leveys ei haittaa.

Höyliä:
Partahöylät | Shave Club Finland
Partahöylät
https://www.shaving.ie/safety-razors/

Mitä tulee teriin, niin nehän maksavat ~0.50e/kpl ja toki terällä ajaa useita kertoja. Tai jos ostaa 100kpl erän, niin hinta on jotain 0.25e/kpl. Eli huomattavasti halvempaa kuin Giletten moniterät. Mahdotonta sanoa mikä terä olisi hyvä, koska on henkilökohtaista mikä terä sopii omalle ihotyypille ja karvoille. Kannattaa ostaa jokin sample pack, jossa tulee useita eri teriä ja testata mikä toimii itselle parhaiten.

Teriä:
Partaterät | Shave Club Finland (pari sampleria löytyy)
https://www.shaving.ie/razor-blades/ (pari sampleria löytyy)
Partaterät (ei samplereita)

Toki vaahtona voi käyttää aluksi mitä haluaa, vaikka sitä halvinta purkkivaahtoa. Ei siihen ole pakko panostaa heti (tai koskaan, jos tuntuu että sillä pärjää). Mutta tämäkin lähtee nopeasti käsistä ja kohta huomaa että kaappi on täynnä erilaisia saippuoita :D
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 205
Tarkoitatteko yksinkertasella safety razorilla tällaista 5,87e maksavaa höylää?
http://s.aliexpress.com/jAbABrem

Minäki olen käyttänyt vuositolkulla Fusionia ja nyt olis tarkoitus tilata vastaavaa laatua tai parempaa, mutta edullisempaa vaihtoehtoa. Ihan liikaa maksaa nuo Gilleten terät. Toki kalliimpikin höylä kävisi jos terät ovat edullisia. Mitä suosituksia olisi näihin höylä + vaihtoteräsetteihin? Mielellään siis näitä yksiteräisiä jos kerta ovat parempia :)

Partavaahtona olen käyttänyt jotain halvinta Halpa-Hallin merkkiä. Onko tuo Mitchell's Wool Fat Shaving Soap and Ceramic Bowl siis sellainen, että tarvitaan vielä suti? En ole sellaista ikinä käyttänyt.

Eli höylä + terät, Mitchell ja suti niin siinä olisi uus setti kokeiltavaksi?
Joo, tuo Mingshi s2000 on hyvä.

Vaahto naamaan, ensimmäinen ajo myötäkarvaan vaikka asetus 1:llä. Huuhtelu, uusi vaahto naamaan, uusi ajo poikittain (tai vastakarvaan) vaikka asetuksella 2. Nättiä jälkeä, nolla haavaa. Purkkivaahto kelpaa aluksi (Gillette Classic Foam ihan hyvä).

Teriksi vaikka Voskhod

100pcs VOSKHOD RAZOR BLADES + FREE GIFT! + extra gift! | eBay

Jos jossain kohtaa kaulassa ärtymystä tai punotusta, niin siihen kohtaan kylmässä vedessä kastettua alunakiveä

OSMA Alum Bloc | 75g block | Stem Bleeding Nicks | Soothes Irritation | Styptic | eBay
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 624
Kiitokset neuvoista. Tilaan Amazon.de:sta kaikki tärkeimmät tavarat, että pääsen aloittamaan saman tien kun ensimmäinen lähetys saapuu.
Luin juuri koko ketjun ja oli kyllä paljon hyviä suosituksia. Olen siis vetänyt aiemmin partakoneella enimmät ja sitten Gilletten värisevällä Fusion Powerilla loput. Viime aikoina Gilletten kalliit ja äkkiä sotkeentuvat terät ovat alkaneet kyrpimään. Onneksi löysin tämän ketjun. Parranajoa tulee harrastettua n. 3-4 päivän välein ja naama lähtee kokonaan puhtaaksi eli siihen tarkoitukseen tätä pakettia nyt haen. Tarkoitus on tilata hyviä hintalaatutuotteita.

Ostoslistalla on tällä hetkellä ainakin:

Taylor of Old Bond Street Sandalwood- saippua ja cream.
Osma Bloc - Alum Block 75g
Omega 10048
Joku teräpaketti testiksi.

Sitten itse päävekottimen valintaan ja siinä on tämän ketjun perusteella muodustunut aika lailla kolmen merkin kauppa:

Merkur 34C HD
Muhle R89
Edwin Jagger DE89LBLAMZ

Miten pirun lailla noista osaisi päättää parhaimman :D Pituushan näillä vaihtelee jonkin verran. Merkur on aika lyhkänen. Onnistuukohan hieman isommalla kouralla ajaminen. Näistä on kyllä hyvin vaikea valita. Kaikki ovat kuitenkin edullisia. Merkuria on kehuttu eniten täällä ja aika lailla muuallaki. Käsittääkseni nuo Muhle R89 ja EJ DE89L vaikuttavat lähes samanlaisilta. Siksipä 12e:n hintaero kallistaa vaakakuppia EJ:n suuntaan... Sitäkin on kehuttu kovasti siellä sun täällä.

Tilaan joka tapauksessa ykköshöylälle kaveriksi Alista tuon Mingshi s2000-mallin.
 

KovaDekki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.11.2017
Viestejä
277
Ennen maksoin parturi käynneistä 15 + 5 letin leikkaus ja parta viivat.

Nykyään teen kaikki itse ja joskus frendeille (jos on aikaa) luonnollisesti korvausta vastaan.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 148
Sitten itse päävekottimen valintaan ja siinä on tämän ketjun perusteella muodustunut aika lailla kolmen merkin kauppa:

Merkur 34C HD
Muhle R89
Edwin Jagger DE89LBLAMZ

Miten pirun lailla noista osaisi päättää parhaimman :D Pituushan näillä vaihtelee jonkin verran. Merkur on aika lyhkänen. Onnistuukohan hieman isommalla kouralla ajaminen. Näistä on kyllä hyvin vaikea valita. Kaikki ovat kuitenkin edullisia. Merkuria on kehuttu eniten täällä ja aika lailla muuallaki. Käsittääkseni nuo Muhle R89 ja EJ DE89L vaikuttavat lähes samanlaisilta. Siksipä 12e:n hintaero kallistaa vaakakuppia EJ:n suuntaan... Sitäkin on kehuttu kovasti siellä sun täällä.

Tilaan joka tapauksessa ykköshöylälle kaveriksi Alista tuon Mingshi s2000-mallin.
Jos on iso koura ja siitä vetää yhtäläisyysmerkin ajon "kovuuteen" suosittelen ennemmin lyhyttä vartta. Silloin pitää hellemmin kiinni ja ajo on hellempää. Näitä vehkeitähän ei saa painaa.

Lähtökohta on että höylää EI PAINETA YHTÄÄN, vaan se liukuu omalla painollaan ihoa vasten. Nopeasti sen oikean tekniikan oppii.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
348
Sitten itse päävekottimen valintaan ja siinä on tämän ketjun perusteella muodustunut aika lailla kolmen merkin kauppa:

Merkur 34C HD
Muhle R89
Edwin Jagger DE89LBLAMZ

Käsittääkseni nuo Muhle R89 ja EJ DE89L vaikuttavat lähes samanlaisilta. Siksipä 12e:n hintaero kallistaa vaakakuppia EJ:n suuntaan... Sitäkin on kehuttu kovasti siellä sun täällä.


Tilaan joka tapauksessa ykköshöylälle kaveriksi Alista tuon Mingshi s2000-mallin.
Eipä niissä ole muuta eroa kuin varsi. EJ on aloittelijalle ihan loistava, ajaa hyvin mutta on sen verran mieto ettei ajamista tarvitse pelätä. Lisäksi terän asettaminen oikein on helppoa.

Sellainen teräpaketti jossa on ihan normaalisti saatavilla olevia teriä, Gilletteä, Astraa, Featheria... eikä mitään eksoottisia joita ei koskaan saa mistään. Lisäksi kannattaa katsoa aikaisemmista viesteistä ohjeita miten aloittaa ajaminen ja terien vertailu.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Eipä niissä ole muuta eroa kuin varsi. EJ on aloittelijalle ihan loistava, ajaa hyvin mutta on sen verran mieto ettei ajamista tarvitse pelätä. Lisäksi terän asettaminen oikein on helppoa.
Komppaan. Minulla on tuo sama EJ tai oikeastaan DE89BA11 -malli, mutta siinä on kai vain erilainen kuviointi varressa. Olen ollut tosi tyytyväinen. Välillä olen kyllä harkinnut vähän rajummin ottavan ostamista, mutta on sitten jäänyt tekemättä, kun tuollakin hyvin pärjää. Alkuun ei missään nimessä kannata mitään ronskisti ottavaa ostaa, kun sitten sitä väärällä tekniikalla höylää myös jostain kohtaa naamastta palan pois. Tällä sen tehdäkseen pitää jo yrittää tosissaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
348
Näyttää harvinaisen asialliselta paketilta, tuossa on lähes kaikki tavallisimmat.
1. Kannattaa muistaa sitten että opettelu tehdään yhdellä ja samalla terämallilla. Vasta 2 (mieluiten 4, mutta ei kukaan malta odottaa) viikon kuluttua (jos ajat päivittäin) seuraava terämalli käyttöön. Alussa et kuitenkaan osaa ajotekniikkaa joten terien vaihtelu on ihan turhaa.
2. Terävämpi terä eli Feather ei ole oikea vastaus jos ajo ei tunnu sujuvan, vaan silloin partavaahtosi on pielessä. Kun tekniikat on hallussa millä tahansa merkkiterällä saa hyvän ajotuloksen.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
369
Philips OneBlade Pro QP6520/20 79,90 €

Onko tämmöisistä kokemuksia?
Nykyisin tulee partakoneen trimmauspäällä ajettua ja sen jälkeen höylällä.
Partakoneen ajopään terät on jo jonkin aikaa olleet vaihtoa vailla, mutta sen verta vanha malli, ettei taida olla saatavilla enää.

Voisi korvata tuon parranajokoneen tällä suoraan. Ehkä jopa höyläämistäkin osittain.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Pakkohan tässä oli tuo Rockwell 2c testata.
Mullahan siis oli tuo Edwin Jagger DE89L ennestään ja sillä saan aina jotain haavoja, kun koitan mahdollisimman tarkkaa ajoa. Googlailun perusteella tuon 2c:n R3 säätö on lievästi miedompi kuin Edwinillä ja sitten se R1 säätö on suunnilleen miedoin kaikista mahdollisista safety razoreista.

Kun nyt tarkastelin silmämääräisesti Rockwellia, niin siinä on se ajosuoja paljon lähempänä terää kuin Edwinissä, sinänsä terää on suunnilleen yhtä paljon näkyvissä.Mutta ei se ero mitenkään dramaattisen paljon ollut. R3 asetuksella se suojan ja terän väli kasvaa aavistuksen.

Joten aika epäluuloisesti tein ekan ajelun enkä kuvitellut siinä olevan mitään dramaattista eroa, mutta en ollut kovinkaan pettynyt, kun se ero oli aivan käsittämätön. Tässä siis ei tahtonut edes tuntea sitä terää ja melkein oli tunne kuin pyyhkisi pelkällä rungolla leukaansa, siis kuin käyttäisi vehjettä ilman terää. Mutta kyllä se parta lähti ja sai aika huoletta vedellä. Sain mä yhden pienen nirhaisun, kun oikein piti kokeilla, että saako tällä haavaa kun oikein yrittää.

Eli nyt löytyi itselleni täydellinen vehje ja ainakin itse voin suositella Rockwellia oikein lämpimästi. Jos tämä on liian raju, niin sitten ei kyllä löydy mistään vähemmän ärhäkkää.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Höylissä on paljon eroa. Siksi onkin aika vaikea suositella jollekkin jotain tiettyä höylää, koska ei voi koskaan tietää mikä höylä sopii millekkin ihotyypille ja kasvojen muodoille.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
276
OneBlade Pro tuli hommattua. Sopii mielestäni hyvin sellasille joilla on voimakas parrankasvu ja jotka tykkäävät pitää pientä sänkää. Terä puree hyvin pitempäänkin sänkään eikä revi partaa yhtään. En ole saanut tuolla myöskään aikaiseksi ainuttakaan haavaa. Li-ion akku pro-mallissa myös plussaa.

Huonojakin puolia on mm. karvat lentelee mihin sattuu, terä on aika tarkka siitä mihin suuntaan ajaa ja eihän se nyt niin tehokas ole kuin mainoksissa näyttää. Aivan siloposkeksi tuolla ei saa ajettua niinkuin höylällä, mitä itse en siis kaipaakkaan.

En koe että tämä niinkään korvaisi höylän ja perinteisen partakoneen, vaan on ennemminkin uusi vaihtoehto noiden rinnalle. Kokonaisuutena olen tähän tyytyväinen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 624
On tämä vaikea laji. Ei vielä ainuttakaan "sileäksi" ajoa takana. Höylinä olen käyttänyt EJ89:ä ja Kiinan Merkur-kopiota. Terinä Astra, Personna Blue, Feather ja Rapira. Vaahtona Taylor Bond Streettiä.

Tuonne kaulan ja posken alaosan alueelle jää aina vittumaista sänkeä ja ajaminenkin on suht kivuliasta. Varsinkaan vastakarvaan ei voi niissä kohdissa vetää. Alunakivellä tuntee, että siellä kirvelee reilusti eniten, muualla ei juuri ollenkaan.

Voisikohan olla, että jopa nuo ovat liian aggressiivisiä höyliä ja tuo Lallin ehdottoma Rocwell 2C olisi kokeilun arvoinen... Tässä alkaa olla usko koetuksella. Tuo vaahto on cream-mallia. Kohta saapuu erilaisia saippuoita, mutta tuskin niillä kovin isoa eroa tähän asiaan on. Tulossa myös Prorason pre-shave cream, joten näillä kokeilen ennen uuden höylän hankitaa.

Olisihan se kohtalaisen ikävää joutua palaamaan Fusioniin. Näihän tuli sijoitettua alkuinnostuksissaan parikin saturaista, joten ihan heti ei passaa luovuttaa. Käy pian niin, ettei tulekaan säästöä parranajovälineiden kustannuksissa, kuten oli alunperin tarkoitus tulla :D
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 205
On tämä vaikea laji. Ei vielä ainuttakaan "sileäksi" ajoa takana. Höylinä olen käyttänyt EJ89:ä ja Kiinan Merkur-kopiota. Terinä Astra, Personna Blue, Feather ja Rapira. Vaahtona Taylor Bond Streettiä.

Tuonne kaulan ja posken alaosan alueelle jää aina vittumaista sänkeä ja ajaminenkin on suht kivuliasta. Varsinkaan vastakarvaan ei voi niissä kohdissa vetää. Alunakivellä tuntee, että siellä kirvelee reilusti eniten, muualla ei juuri ollenkaan.

Voisikohan olla, että jopa nuo ovat liian aggressiivisiä höyliä ja tuo Lallin ehdottoma Rocwell 2C olisi kokeilun arvoinen... Tässä alkaa olla usko koetuksella. Tuo vaahto on cream-mallia. Kohta saapuu erilaisia saippuoita, mutta tuskin niillä kovin isoa eroa tähän asiaan on. Tulossa myös Prorason pre-shave cream, joten näillä kokeilen ennen uuden höylän hankitaa.

Olisihan se kohtalaisen ikävää joutua palaamaan Fusioniin. Näihän tuli sijoitettua alkuinnostuksissaan parikin saturaista, joten ihan heti ei passaa luovuttaa. Käy pian niin, ettei tulekaan säästöä parranajovälineiden kustannuksissa, kuten oli alunperin tarkoitus tulla :D
Voithan aluksi, ennen kuin kaula tottuu, ajaa DE-terillä myötäkarvaan ja Fusionilla uuden vaahdotuksen jälkeen vastakarvaan? Fusioninkin kestää sitten ainakin tuplaten pidempään. Ja käytä sitä alunakiveä, ärtymys vähenee pikkuhiljaa.

Vastakarvaan ajamisen sijaan voit myös kokeilla poikittain ajamista.
 
Liittynyt
25.03.2017
Viestejä
338
On tämä vaikea laji. Ei vielä ainuttakaan "sileäksi" ajoa takana. Höylinä olen käyttänyt EJ89:ä ja Kiinan Merkur-kopiota. Terinä Astra, Personna Blue, Feather ja Rapira. Vaahtona Taylor Bond Streettiä.

Tuonne kaulan ja posken alaosan alueelle jää aina vittumaista sänkeä ja ajaminenkin on suht kivuliasta. Varsinkaan vastakarvaan ei voi niissä kohdissa vetää. Alunakivellä tuntee, että siellä kirvelee reilusti eniten, muualla ei juuri ollenkaan.

Voisikohan olla, että jopa nuo ovat liian aggressiivisiä höyliä ja tuo Lallin ehdottoma Rocwell 2C olisi kokeilun arvoinen... Tässä alkaa olla usko koetuksella. Tuo vaahto on cream-mallia. Kohta saapuu erilaisia saippuoita, mutta tuskin niillä kovin isoa eroa tähän asiaan on. Tulossa myös Prorason pre-shave cream, joten näillä kokeilen ennen uuden höylän hankitaa.

Olisihan se kohtalaisen ikävää joutua palaamaan Fusioniin. Näihän tuli sijoitettua alkuinnostuksissaan parikin saturaista, joten ihan heti ei passaa luovuttaa. Käy pian niin, ettei tulekaan säästöä parranajovälineiden kustannuksissa, kuten oli alunperin tarkoitus tulla :D
Olet jo varmaan kokeillut mutta lämpimän suihkun/saunan jälkeen kun ajaa parran niin iho ärsyyntyy vähemmän. Yleensä ajan suihkun jälkeen mutta muutaman kerran "kiireessä" olen vaan pessyt naamaani lämpimällä vedellä lavuaarissa, jolloin ajon jälkeen etenkin kaula on ärtynyt ja muutenki vastakarvaan vetäminen ei tunnu smoothilta.

Asiasta toiseen: mistä nettikaupasta tilaatte yleensä tuotteenne? Oon nyt kahdesti tilannut Irlannista shaving.ie mutta taitaa kyseinen firma mennä vaihtoon. Ensimmäisellä kerralla tilauksesta puuttui 10 partaterää (ei maailmanloppu mutta kiva on saada ne tuotteet jotka olen tilannut). Laitoin asiata spostia, jolloin lupasivat lähettää puuttuvat terät. Noin 10 päivän jälkeen ei teriä näkynyt, joten laitoin asiasta uudestaan spostia. Ilmoittivat, että terät on kyllä lähetetty mutta laittavat uudet terät tulemaan ja tällä kertaa myös seurantakoodin kanssa. Terät saapuivat viikossa ja tais olla jopa 5 ylimääräistä terää.

Noin kk sitten tilasin samasta paikasta parranajotuotteita joululahjaksi. Tavarat tulivat viikossa ja avattuani paketin huomasin, että alunakivi uupui. Laitoin asiasta vaihteeksi spostia, jolloin lupasivat laittaa uuden kiven tulemaan. Taas 10 päivän kuluttua ei alunakiveä näkynyt, joten laittoin uudelleen spostia. Sanoivat taas saman, että kivi on kyllä lähetetty mutta lähettävät taas uudestaan seurantakoodin kera. Alunakivi piti vaihtaa toiseen merkkiin, koska tilaamani kivi oli loppunut mutta tämä ei haitannut. Noh nyt tuosta spostista on viikko eivätkä ole vastanneet uusiin tiedusteluihin eivätkä ole antaneet seurantakoodia.

Hankala lähteä metsästämään mahdollisesti saapunutta pakettia kaupungin Posteista ilman mitään seurantakoodia tai tietoa onko kyseessä edes paketti vai kirje.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 624
Voithan aluksi, ennen kuin kaula tottuu, ajaa DE-terillä myötäkarvaan ja Fusionilla uuden vaahdotuksen jälkeen vastakarvaan? Fusioninkin kestää sitten ainakin tuplaten pidempään. Ja käytä sitä alunakiveä, ärtymys vähenee pikkuhiljaa.

Vastakarvaan ajamisen sijaan voit myös kokeilla poikittain ajamista.
Unohtui mainita, että olen toki ajanut ensin myötäkarvaan, sitten poikittain ja kolmanneksi toiseen suuntaan poikittain. Aluksi vetelin kolmannen kerran vastakarvaan sieltä mistä pystyi. Jaahas, pitääpä testata Fusionilla vastakarvaan kolmannella kerralla.

Olet jo varmaan kokeillut mutta lämpimän suihkun/saunan jälkeen kun ajaa parran niin iho ärsyyntyy vähemmän. Yleensä ajan suihkun jälkeen mutta muutaman kerran "kiireessä" olen vaan pessyt naamaani lämpimällä vedellä lavuaarissa, jolloin ajon jälkeen etenkin kaula on ärtynyt ja muutenki vastakarvaan vetäminen ei tunnu smoothilta.

Asiasta toiseen: mistä nettikaupasta tilaatte yleensä tuotteenne?
Oikeestaan mulla on juuri sama taktiikka. Yleensä suihkun jälkeen, mutta sillon tällön pelkästään lämpimällä vedelle valmistellen.

Minä tilasin lähes kaikki Amazon.de:sta. Toki kannattaa tilata halvimmasta paikasta, kunhan kyseessä on luotettava kauppa. Tämän ketjun suosituksesta tilasin sudin tuolta: The Guv'nor Pure Badger Shaving Brush Sanotaan, että halvallakin pärjää ja ajattelin aluksi säästää sudissa. Tilasin Amazonista alle 10e:n Omegan. Eroa on kuin yöllä ja päivällä. Taas tuli huomattua, ettei kannata turhaan säästellä pikkusummia vaan tilata kerralla hyvä. Ei se mitään säästöä olekaan, kun joutuu heittämään halppispaskan roskiin ja tilaamaan kuitenkin uuden :D
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 877
jotku kun maihintee gilletin terien olevan kalliita, nehän voi terottaa samaantyyliin kuin perinteisen partaveitsen . nahkaan 10 työntyö riittäneen. jos oma iho ei riitä niin amazonista löytyy ihan noit nahka/terotus alustoja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
117
farkkukangas oletettavasti toimii kans, en oo ite kokeillu. youtubeen 'razor jeans' nii löytyy paljo videoita.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Voisikohan olla, että jopa nuo ovat liian aggressiivisiä höyliä ja tuo Lallin ehdottoma Rocwell 2C olisi kokeilun arvoinen...
Itse voisin kyllä sanoa, että jos tuo 2C ei auta, niin sitten ei auta mikään. Sellaisen huomion olen nyt tehnyt, että jos on vähän pitempi sänki, niin kaksi ajoa voi vetää huoletta Edwinillä, ilmeisesti pitempi karva suojaa ihoa. Sitten loput haituvat ja pahat paikat voi ajella pari kertaa uudestaan Rockwellilla ja jälki on mulle ihan tyydyttävä. Tuo baby butt-taso vaatisi kyllä ihan pirunmoista hinkkaamista eikä siihen riitä kärsivällisyys.

Jos Rockwellilla koittaa aloittaa suoraan pitkästä sängestä, niin se ottaa niin vähän kerrallaan, että joutuisi ajamaan ihan lukemattoman monta kertaa. Eli tässä on nyt sopivasti edelleen kumpikin höylä käytössä eikä tarvitse Rockwellia säätää ekaksi R3 valintaan ja sitten R1 valintaan. Ja tuli tässä nyt testattua tuo R3 ihan uteliaisuudesta ja kyllä minä sanoisin, että se on hieman miedompi kuin Edwin.

Ja taitaa tässä ehkä noi höyläämistaidotkin pikkuhiljaa kehittyä.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Asiasta toiseen: mistä nettikaupasta tilaatte yleensä tuotteenne? Oon nyt kahdesti tilannut Irlannista shaving.ie mutta taitaa kyseinen firma mennä vaihtoon
Itsellä on kyllä tullut kahden tilauksen kokemuksella aina kaikki mitä on tilannutkin. Vähän enemmän maksamalla sieltä saa muistaakseni ihan kuriirikuljetuksen DHL:n toimittamana.

Tostakin vaikea sanoa, että onko posti hukannut paketit ja silloin ei firma sille paljon mitään voi. Toki väärin pakatut kamat on firman oma moka.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
jotku kun maihintee gilletin terien olevan kalliita, nehän voi terottaa samaantyyliin kuin perinteisen partaveitsen . nahkaan 10 työntyö riittäneen. jos oma iho ei riitä niin amazonista löytyy ihan noit nahka/terotus alustoja.
Siis niinkuin miten? Vai kelpaako vaikka nahkavyö? Tuossa farkkujakin ehdoteltiin. Törkeän kalliita teriä kyllä...

Edit: puusilmänä en huomannut että juutuubista löytyy, pitääkin vilkaista
 
Viimeksi muokattu:

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 877
nahkavyöhänse on mihin sitä partaveistäkin terotetaan. itse terottanu ihanvain käsivarteen työnteän nahkaahanse ihmisen ihokin. ei missää nimessä vetoja vain pelkästään lyhyitä työntöjä. googlella löytyy vinkkejä ja joku uutinen oli et oli 18vuotta jopa käyttäny samaa terää joku. itse nyt vuodenverran 3 terää vaihtaen käyttäny.

siihen en ole tutustunu, että minkä elukan nahkase on parasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Ei jumankauta, tuo teroitusjuttu tosiaan toimii:eek: Täysin finaalissa ollut mach5 terästä tuli parempi kuin uusi. Random nahkavyöllä, sillä karkeammalla sisäpuolella jonka viritin oven kahvaan, siitä noin vajaat 10 pyyhkäisyä ja testaamaan erittäin sänkiseen naamaan, ja toimii. Mach3 sai saman käsittelyn, ja pitää sitä testailla seuraavaksi.
Saamari kun tullut heitettyä noita teriä roskiin, no on noita jotain jäljellä. Ajattelin että koko homma on legendaa, mutta nyt kun tuli kokeiltua - niin toimii.

Vyöstä en tiedä mitä se on alkujaan, joku halpisvyö minkä nappasin randomisti.

Asiaa sivuten, joku/jotkut kehuneet Lidl:n halpis höyliä, oletan että sama toimii niihinkin....? Ei kokemuksia noista tuotteista.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 162
Olettekos käyttäneet näitä yksiteräisiy genitaalialieen ajeluun? Itellä tulee Gilettellä siistittyä pallit silloin tällöin, niin tuleeko pahaa jälkeä vai pitääkö fusion jättää hyllyyn?
 

FinMaky

Tekee sitä ATK:ta
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
678
Olettekos käyttäneet näitä yksiteräisiy genitaalialieen ajeluun? Itellä tulee Gilettellä siistittyä pallit silloin tällöin, niin tuleeko pahaa jälkeä vai pitääkö fusion jättää hyllyyn?
Itse ostin pussillisen halpis biggejä tähän tarkoitukseen. Nuo ajaa asiansa tuossa tarkoituksessa ja helppoja käytää ja tuo pussillinen on itsellä kestänyt yli vuoden. Testasin muuten ajaa parran tuolla bigillä. Siis uudella pakasta vedetyllä :D ja onpa keskinkertaisia nuo. Toimii kyllä, mutta hurja ero kunnon DE koneella ajamiseen.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
177
Kertokaas nyt kokeneemmat!
Tilaan ensimmäisen laadukkaamman setin parranajoon ja mietin tämänkaltaista paketia:
Mühle R89
Mühle Rasurkultur partateriä
Alunakivi

Mikä olisi hyvä aftershave vai mennäänkö perus nivealla? Myöskin joku vinkki hyvästä parranajosaippuasta kelpaa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
348
Kertokaas nyt kokeneemmat!
Mikä olisi hyvä aftershave vai mennäänkö perus nivealla? Myöskin joku vinkki hyvästä parranajosaippuasta kelpaa.
Joku talia sisältävä saippua harjoitteluun, luistaa paremmin kuin glyseriinipohjaiset. Esim.Cella crema da barba. Jos halvalla haluaa päästä niin Arko puikko tai kulho, sekin on melko aloittelijavarma vaikka haiseekin teolliselta.
Setistäsi puuttuu myös suti vaahdon tekemiseen ja levittämiseen.

Itse päätän parranajon tilkalla Thayers Witch Hazelia tai sitten Proraso Pre-Shave Creamillä.
Nuo rauhoittavat mahdollisesti ärtynyttä ihoa ja sitten voikin laittaa ihan mitä tahansa partavettä ilman tuskanhuutoa.
 

gulliver

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
619
Jos teräviä haluaa on nämä sitä.

Saa haavoja mutta leikkaavat todella hyvin



Joskin tollanen 4 kertaa naaman hinkasu on so so overkill.
Itelle riittää kaksi kertaa... eka ylhäältä alas ja toinen sivuttain sieltä missä näkyy karvoja. Valmis. Käytetty aika 2 minuuttia kaikki ton yli on hieman Gay ja se ei mulle sovi.


tämmösen tilasin ja taidan tilata seuraavan kerran 2019 sen verran hyvin kestää satsi.

100 Shark Super Stainless double edge razor blades | eBay
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.03.2017
Viestejä
338
Mikä olisi hyvä aftershave vai mennäänkö perus nivealla? Myöskin joku vinkki hyvästä parranajosaippuasta kelpaa.
Mikäli perus Nivealla tarkoitat sitä Sensitive After Shave Balm tjsp niin se ajaa asiansa, tullut jo useamman vuoden käytettyä. Semi edullinen, riittoisa ja saa jokaisesta lähikaupasta:tup:

Mitchell's Wool Fat Shaving Soap on ainakin hyvä saippua, kuten Prorasoksen saippuat. Prorasoksen eucalyptys (vihreä saippua) antaa melkoisen raikkaan kokemuksen kasvoille, etenkin kun lopussa pärskii kylmää vettä naamalle. Mantelipuu (punainen saippua) on miedompaa, ainakin punaisen preshaven perusteella, mutta myös valkoisen saippuan ei pitäisi olla niin jytyä kuin vihreä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
177
Mikäli perus Nivealla tarkoitat sitä Sensitive After Shave Balm tjsp niin se ajaa asiansa, tullut jo useamman vuoden käytettyä. Semi edullinen, riittoisa ja saa jokaisesta lähikaupasta:tup:

Mitchell's Wool Fat Shaving Soap on ainakin hyvä saippua, kuten Prorasoksen saippuat. Prorasoksen eucalyptys (vihreä saippua) antaa melkoisen raikkaan kokemuksen kasvoille, etenkin kun lopussa pärskii kylmää vettä naamalle. Mantelipuu (punainen saippua) on miedompaa, ainakin punaisen preshaven perusteella, mutta myös valkoisen saippuan ei pitäisi olla niin jytyä kuin vihreä.
Juurikin tuota niveaa on tullut myös itse käytettyä ja varsinkin Mach3 höylän jälkeen ollut tarpeellinen. Meni hermot tuohon kasettihöylään ja aloin katselemaan josko löytyisi parempia vaihtoehtoja ja ilmeisesti löytyy huomattavasti parempaa.
Eli nivea pysyy valikoimassa ja siihen voi lisäksi sitten heittää jotain muutakin kokeiluun.

Joku talia sisältävä saippua harjoitteluun, luistaa paremmin kuin glyseriinipohjaiset. Esim.Cella crema da barba. Jos halvalla haluaa päästä niin Arko puikko tai kulho, sekin on melko aloittelijavarma vaikka haiseekin teolliselta.
Setistäsi puuttuu myös suti vaahdon tekemiseen ja levittämiseen.

Itse päätän parranajon tilkalla Thayers Witch Hazelia tai sitten Proraso Pre-Shave Creamillä.
Nuo rauhoittavat mahdollisesti ärtynyttä ihoa ja sitten voikin laittaa ihan mitä tahansa partavettä ilman tuskanhuutoa.
Lisäsin settiin tuon sudin jolla lähden kokeilemaan. Suti on siis ihan perus villisiankarvasuti joka on halpa ja varmasti näin aloittelijalle hyvä lähteä liikkeelle. Laitoin pakettiin myös Prorason valkoista saippuaa.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Mitchell's Wool Fat Shaving Soap on ainakin hyvä saippua, kuten Prorasoksen saippuat. Prorasoksen eucalyptys (vihreä saippua)
Tuota Mitchell'sin saippuaa oon täällä kehunu myös ennenkin. Paras saippua ainakin omaan naamaan. Tuota vihreää Prorasoa on kanssa kaapissa. Siitä ei tuu yhtä hyvä vaahto, mutta tuo + saman sarjan preshave on sellainen yhdistelmä raikkautta, että herää mukavasti tällainen aamu-unisempikin kaveri. :D
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
177
Ensimmäinen ajo Mühlen R89:lla ja pitää sanoa ettei ole yhtään tekniikkaa kyseiseen hommaan. Sain varmaan 5-6 pientä haavaa aikaiseksi tai sitten mun kaulassa on pieniä näppyliä jotka ei tykännyt tms. Terinä toimi Derbyn extra terät jotka eivät pitäisi olla terävämmästä päästä toki voi olla että tein partavaahdon päin helvettiä ja siinä oli liian vähän liukkautta tms. Alunakivi kirveli melkein koko naaman alueella :) Hieno fiilis hieroa sitä masokistin lailla pärstään. :D
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Harva sitä ekalla kerralla osaa täydellisesti ajaa klassisella höylällä. Harjoittelamalla oppii ja kohta huomaatkin että ei haavoja tule. Yleisin virhe on varmaan se, että painetaan höylää ihoa vasten. Niin voi toki tehdä moniterähöylillä, mutta ei safety razorilla. Höylä tekee kaiken työn, ei voima.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 474
Viestejä
4 163 464
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom