Mietin ensin että moni sanoo noin mutta kuitenkin sitten pyytää ja odottaa sitä miestä tekemään juttuja. Mutta jatkoin miettimistä ja oikeasti tiedän joitakin henkilöitä (ihan hyvän näköisiä aikuisia naisia) jotka oikeasti elävät tuon mukaisesti.
Eli yksin hankkivat sen asunnon, remontoivat sen haalarit jalassa, vetävät pintaremontit yksin jne. Kavereiden kanssa (jotka tietysti voivat olla myös miehiä) kantavat tavarat sinne itse remontoimaansa asuntoon ja muuttavat asumaan. Käytännössä siis ovat "enempi miehiä" kuin moni nuorempi mies olisi.
Muttta hieman harvemmassa tuo on. Yleensä moni pyytää ja olettaa että mies esim. kantaa sitä kauppakassia, vaihtaa sen sulakkeen ja palaneen lampun, nostaa tavaroita ylös ja alas ylähyllyiltä jne. Minkä tietysti pystyisivät tekemään itsekin mutta ovat tottuneet että mies hoitaa sen.
Kuuntelin muuten juuri tämän:
Liittyy sinänsä aiheeseen, enkä tiedä moniko mies tai nainen sitten toteaa tuohon tyyliin esim. seksikumppaneiden määrästä "oletpa rohkea, hyvä tietää että olet vielä neitsyt". Ehkä se on vain mielipide mutta uskoisin että moni nainen ei välttämättä kokisi sitä noin miettien että varmaan vaatii rohkeutta kertoa ensi treffeillä olevansa neitsyt.
Toisaalta sitten se että jos mies tai nainen toteaa että tiettyyn määrään, vaikka 50 tai 100, laski seksikumppaniensa määrää mutta ei enää muista kun niitä on niin paljon.. ..en ainakaan itse kokisi sitä sellaisena "ihan OK, itsestään ja haluistaan varma henkilö, mukava että kertoi suoraan asian".
En myöskään kokisi sitä niin että jos kumppanien määrä on "pieni" esim. alle 10 tai 20 se olisi jotenkin häpeiltävää tai että joutuisi olemaan jotenkin "nöyränä" ja tavallaan oppilaana pyytämässä seksiopetusta tms. Otaksuen siis että seurustelusuhteet eivät ole olleet yhden yön suhteita ja luokkaa "on niitä melkein kaksi ollut" tms. silloin varsinkin jos toisella on ikää miettisi missä vika?
On tuossa käsilty myös asioita mitä en ole edes miettinyt. Esim. oman itsetunnon buustaaminen seksin avulla tai seksikertojen määrällä tms. Ehkä siinä on hieman sama kuin tupakointi tai alkoholin käyttö. Itse lopetin tupakoinnin kun täytin 15 (kun se tuli luvalliseksi) ja alkoholin hankkiminen ei ollut enää "coolia" kun oli ikää ja sitä sai sen kun vaan käveli kauppaan tai alkoon. Eli siitä on tullut tavallinen asia elämässä, kuten vaikka seksistä ja parisuhteesta. Eikä joku graalin malja tai asia mistä pitäisi kehua kavereiden kesken tai edes puhua.
Mielenkiintoinen pointti myös tuo että se läheisyys ja sosiaalinen puoli on jäänyt monilta tässäkin ketjussa vähemmälle maininnalle tuossa seurustelu (ja seksi) aspektissa. Koska jos tarkoituksena olisi ainoastaan se laukeaminen sen saisi myös itsetyydytyksellä mutta läheisyyttä ja sosiaalista puolta ei saa.
Myös tuo pointti oli mielenkiintoinen että osa voi lähestyä ihmisiä ja harrastaa seksiä "ilman tunteita" kun taas osa (esim. itse) haluaa niitä tunteita ensin ja vasta sitten haluaa myös sitä läheisyyttä. Eli hän kertoi miten masentuneena saattoi harrastaa seksiä ja etsiä seksiseuraa vain "itsensä buustaamisen" takia. Tai monella voi olla että ensin haetaan ja harrastetaan seksiä (osa jopa todella nuorena, luokkaa 13v jne), sitten vasta myöhemmin tehdään itsetutkiskelua ja havahdutaan että halutaan myös parisuhde eikä vaan random seksiä.
Itselleni tuollaisella ei ole niin väliä, toki jos toinen (itse tai toinen) on todella aktiivinen asian suhteen se varmaan muuttaisi mielipidettä. Eli jos toinen tuo jatkuvasti esille vaikka Persujen tai Sinimustaliikkeen arvoja, osallistuu itse liikkeen toimintaan ja vetää leirejä, käy aatteen puolesta välillä vankilassakin jne. sitä varmaan haluaisi vierelleen henkilön joka omaa samoja arvoja.