Mietin incelismin ja ylipäätään naisvihan yleisyyttä. Oman Tinder-urani aikana en siihen juurikaan törmännyt, enkä tietääkseni ole livenäkään ehtaa inceliä tavannut. Ehkä se on kätkeytynyt niihin tekstittömiin profiileihin, tai ehkä katkerimmat ja misogyynisimmät eivät edes ole Tinderissä. Ja olisikohan tuo ikäsidonnainenkin asia ja lähinnä nuorten aikuisten keskuudessa vallitseva ilmiö? Tunnetteko te henkilökohtaisesti inceleitä tai oletteko törmänneet IRL? Minkä ikäisiä he ovat?
Pariutumisen vaikeuteen pohdintani liittyy siten, että naisilla on aika monta huolenaihetta muutenkin nettitreffailun ihmeellisessä maailmassa. Ei ole aivan riskitöntä hommaa se. Ikävää, jos nuoremmilla ja vähemmän elämää kokeneilla naisilla niitä huolenaiheita on vielä enemmän kuin meillä keski-ikäisillä.
Jos treffailet enimmäkseen niitä miehiä jotka Tinderissä menestyvät, et tapaa "inceleitä" koska tällaiset miehet eivät ole niitä.
Tinderin incelit ovat todennäköisemmin niissä profiileissa jotka vedät vasemmalle. Ja kaikki incelit eivät ole tinderissä.
En mä tiedä minkälaisia profiileja vedät oikealle ja vasemmalle mutta on piirteitä jotka mielletään deittiprofiilissa positiivisiksi ja on tilastoja naisten tinderkäytöksestä.
Tunnenko inceleitä? En osaa sanoa. Paitsi itseni, sen kirjaimellisen määritelmän mukaan olen kyllä "incel". Modernin määritelmän mukaan ehkä en, toivottavasti. Ehkä olen nykyään jopa vähemmän katkera kuin muutama vuosi sitten. Yritän välttää pahinta katkeroitumista vaikka ei se helppoa aina ole. Jos luen incelfoorumien juttuja niin paljon siitä käy järkeen ja täsmää sen kanssa mitä olen itse nähnyt ja kuullut oikeassa elämässä.
Kyselinkin tuloksetta tuolla aiemmin, mitä yhteiskunnan sitten pitäisi mielestänne tehdä.
Deittailukulttuuri on paljon siirtynyt tinderiin ja muualle nettiin. Samaan aikaan ilman seksiä ja kumppania jäävien miesten määrä näyttää olevan kasvussa. Useimmat naiset saavat tinderissä hyvin paljon huomiota, aika moni mies hyvin vähän. Suomessa on nuoria miehiä enemmän kuin nuoria naisia.
Näille löytyy tilastoja, näitä on aika hankala kenenkään kiistää.
Maahanmuuton sukupuolijakaumakin on vinoutunut mutta se on pikkutekijä.
Yhteiskunnalla on aika vähän mitään tehtävissä. Mitä se voisi tehdä Suomessa, tai missään länsimaassa? Jos ongelma on kulttuurissa, milläs muutat. Ei eletä missään kommarivaltiossa jossa valtio sanelee kulttuurinkin.
Aika paljon pitäisi muuttua jotta pystyttäisiin palaamaan taaksepäin.
Mua hieman ihmetyttää nämä kuvitelmat, joissa tavallisella tallukkanaisella on jatkuvasti valikoima miehiä pariutumista varten odottelemassa, senkun vaan napsauttaa sormiaan ja seuraava tulee.
Olen ymmärtänyt niin, että monia naisia Tinder lähinnä ahdistaa. Ymmärrän hyvin miksi.
Ei muuta kuin kokeilemaan tinderiä, siinä se valkenee mistä nämä kuvitelmat saa alkunsa.
Voi olla että enemmistö tykkääjistä on heikkotasoisia mutta on siinä varaa valitakin.
Se, että kumppanin etsintä on nykyään keskittynyt lähes pelkästään sovelluksiin, on luonut "wolt-harhan". Nykyihminen on tottunut siihen, että ladattuaan jonkin sovelluksen ei tarvitse muuta kuin painaa nappia ja odottaa, niin toivottu asia ilmestyy ovelle. Ja sitten petytään, kun Tinder ei toiminutkaan kuten Wolt. Elämään ei tupsahdakaan toiveiden kumppania vain sillä, että tylsistyneenä kotisohvalla swaippailee jotain katalogia.
Miehelle ei todellakaan toimi kuin Wolt, paitsi ehkä jollekin top 0.5% komeimmille saattaa.
Naisille on jo melkein kuin Wolt, paitsi ehkä safkan laatua ei heti päältä näe.