Nainen jolla on jo omia lapsia ja ei halua enää lisää, niin juu voi olla että ei kovin montaa miestä kiinnosta pitempi parisuhde tämän naisen kanssa. Tämäkin on nyt joku suurempikin mysteeri joillekin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Markkina-arvo debunkattiin tässä ketjussa täysin, joten ei ole myöskään ihmisiä, joilla olisi valinnanvarassa eroavaisuuksiaAivan varmasti on, mut pitkällä on aina enemmän valinnanvaraa![]()
En mä usko, että ihan noin monelle on. Monille, joilla itselläänkin on lapsia, se voi olla jopa plussa. Erovanhemmat ymmärtävät toisiaan arjen ja aikataulujen haasteissa paremmin kuin me lapsettomat. Kaikille lapsettomillekaan lapset eivät ole deal breaker, mutta enemmistölle varmaan kuitenkin, tai ainakin just miinus.Kyllähän ne entisen elämän lapset on väistämättä miinus varmaan 97% ihmisistä. Toisille täysi deal breaker, toisille not so much, mutta kaikkiin kuitenkin jollain lailla vaikuttaa. Koskee molempia sukupuolia. Itse en halua lapsiperhe-elämää missään muodossa.
Luulen, että tässä on merkittävä ero onko koskaan kokeillut bonusvanhemmuutta - tai ylipäätään seurustelua henkilön kanssa jolla on lapsia - vai eiJoo no ajattelin asteikkoa miinus - ihan sama - plussa, ja mun on vaikee kuvitella, että toisen lapset olis varsinainen plussa taiihan sama kovin monelle.. itse olin monta vuotta kumppanin lapsen "äitipuoli" ja en missään olosuhteissa lähtis enää samaan, monestakin syystä. En sittenkään, vaikka niitä penskoja näkis joskus ja jouluna.
Luulen, että tässä on merkittävä ero onko koskaan kokeillut bonusvanhemmuutta - tai ylipäätään seurustelua henkilön kanssa jolla on lapsia - vai eiItsellä sama, toista kertaa en edes harkitse. Ja tämähän jo karsii yli puolet miehistä.
Juu näinhän tuossa ylempänä kirjoitinkin. Sitä on pakkokin löytyä joustoa toisen lapsien takia, jos niitä itselläkin on. Minä taas olen valinnut tarkoituksella lapsettoman elämän, jolloin en ole valmis ottamaan lapsiperhearkeen vääjäämättä kuuluvaa aikataulujen yms. säätämistä omaan elämääni myöskään muiden lasten vuoksi.Sama myös näin lähivanhemman vinkkelistä, helpoimmin tulee juttuun niiden naisten kanssa joilla on jo jälkikasvua. Lapsettomien kanssa törmää usein siihen tilanteeseen ettei ymmärretä mitä lasten kanssa eläminen loppujenlopuksi vaatii.
Mikä on bonusvanhemmuus? Ei ole mitään bonusta, vaan pelkkää miinusta. Sä et voi kasvattaa toisten lapsia, kun ne eivät ole sun omia. Jos haluat antaa runtua, sitä ei sallita ja ne kakarat saavat edelleen puuhata mitä haluavat. Miehellä ei ole koskaan mahdollisuutta kasvattaa niitä "bonus" eli miinuslapsia, koska ei ole biologinen isä. Älkää miehet koskaan seurustelko yksinhuoltajien kanssa. Tehkää omat lapset ja seurustelkaa vasta sitten kun ne omat lapset ovat omillaan ja treffikumppanin lapset ovat myös ulkona.Luulen, että tässä on merkittävä ero onko koskaan kokeillut bonusvanhemmuutta - tai ylipäätään seurustelua henkilön kanssa jolla on lapsia - vai eiItsellä sama, toista kertaa en edes harkitse. Ja tämähän jo karsii yli puolet miehistä.
Mutta miksi niitä lapsia pitäisi "kasvattaa"? Äidin kanssa sä seurustelet etkä niiden lasten kanssa...Mikä on bonusvanhemmuus? Ei ole mitään bonusta, vaan pelkkää miinusta. Sä et voi kasvattaa toisten lapsia, kun ne eivät ole sun omia. Jos haluat antaa runtua, sitä ei sallita ja ne kakarat saavat edelleen puuhata mitä haluavat. Miehellä ei ole koskaan mahdollisuutta kasvattaa niitä "bonus" eli miinuslapsia, koska ei ole biologinen isä. Älkää miehet koskaan seurustelko yksinhuoltajien kanssa. Tehkää omat lapset ja seurustelkaa vasta sitten kun ne omat lapset ovat omillaan ja treffikumppanin lapset ovat myös ulkona.
Jos eivät tottele, mitä voit jos äitinsäkään ei anna kurittaa. Lähettää pennun isälleen? Sitten tämä isukki tulee ovesta läpi..Mutta miksi niitä lapsia pitäisi "kasvattaa"? Äidin kanssa sä seurustelet etkä niiden lasten kanssa...
Voithan sä olla niille joku "setä".
Mutta miksi niitä lapsia pitäisi "kasvattaa"? Äidin kanssa sä seurustelet etkä niiden lasten kanssa...
Voithan sä olla niille joku "setä".
Jos eivät tottele, mitä voit jos äitinsäkään ei anna kurittaa. Lähettää pennun isälleen? Sitten tämä isukki tulee ovesta läpi..
No siis jos mä olen MILF:ejä deittaillut, niin en ole pääasiassa ollut hänen lastensa kanssa missään tekemisissä. Vaan lapset ovat olleet sillä välin isällään.No pakkohan niitä on kasvattaa. Et varmaan vain katsele sivusta jos ne ottavat rahaa lompakostasi, ottavat ehkä autosi avaimet ja toteavat että käyvät hieman kaupungilla pyörimässä...
Eli vaikka teoriassa lain mukaan et saa koskea lapseen, et saa lyödä, et saa fyysisesti estää niin pakkohan nyt on voida muutakin tehdä kuin soittaa poliisille että lapsi (vaikka olisi miten esim. 17v) otti lompakon, otti avaimet, otti auton ja lähti ajamaan...
Monesta asiastahan tuo riippuu, lapsesta, lapsen/äidin/isänsä suhteesta jne. miten käy. On kai tuossa riskejä (tottelematon lapsi, hullu ex jne) verrattuna tilanteeseen ettei tuota perhekuviota ole. Kuinkahan suuri osa tällaisista suhteista päättyy eroon vrt. tilanteeseen jossa lapsia ei ole. Ei tietysti kerro mitään yksittäistapauksessa kuten opimme nettitreffit-ketjusta (Minusta aika lyhytnäköistä jättää valitsematta vastaparia itselleen sen takia että hänellä on omia lapsia kuvioissa. Ei ne lapset tappiin asti kotona elä, muuttavat sitten aikanaan omilleen. Jos puoliso on itselle se elämän paras kumppani, niin miksi pitäisi lapsen takia jättää asia kokeilematta. Minusta rajaa aika ison määrän ihmisiä pois listalta, ja mitä enemmän ikää itsellä on, sitä enemmän tälläisiä ihmisiä on kenellä lapsia jo on.
Itsellä on kaveri, joka parikymppisenä tutustui yh-äitiin, jolla oli muutaman vuoden ikäinen lapsi. Lapsi yritti alussa näitä perinteisiä " et sä ole mun isä, et sä mua määrää "-juttuja, mutta kaveri sanoi että niin kauan kun minä tuon myös rahaa tähän taloon, niin tottelet mitä sanotaan. Ei kuulemma sen jälkeen enää tarvinnut asiaan puuttua. Ovat olleet naisen kanssa 25 vuotta yhdessä, lapsi muuttanut aikaa sitten omilleen. Heillä on lämpimät hyvät välit, mikä johtuu siitä että kaverini kasvatti tätä lasta kuin omaansa kun lapsen oma isä ei pitänyt mitään yhteyttä lapseen. Ymmärrän ettei kaikkien pinna kestäisi tälläiseen suhteeseen lähtemistä, nykyisin varsinkin kun tuntuu että ihmiset ajattelee enemmän omaa napaansa kuin muita. Se puolisohan siinä se juttu on.
Hmm...Monesta asiastahan tuo riippuu, lapsesta, lapsen/äidin/isänsä suhteesta jne. miten käy. On kai tuossa riskejä (tottelematon lapsi, hullu ex jne) verrattuna tilanteeseen ettei tuota perhekuviota ole. Kuinkahan suuri osa tällaisista suhteista päättyy eroon vrt. tilanteeseen jossa lapsia ei ole. Ei tietysti kerro mitään yksittäistapauksessa kuten opimme nettitreffit-ketjusta () mutta mielenkiintoista kuitenkin.
on todennköisempää että kun ainakin joku toinen on ajatellut että lapsia voi kyseisen ihmisen kanssa tehdä niin henkilö on riittävän stabiili ja järkevä ja koska näin on niin lapsetkin todennäköisesti on ihan normaaleita.
EDIT: tietysti jos toisella on lapsia mutta nämä ovat jo niin isoja että muuttaneet pois kotoaan se tuskin on enää ongelma.
Onpas täällä nyt lapsivastaisuutta. En tiedä onko elämässä mitään hienompaa kuin oma poika tai tytär.
Uskallan myös väittää, että lapsettomalta mieheltä se uusperhekuvioon sujahtaminen käy helpommin kuin lapsettomalta naiselta, johon kohdistuu huomattavasti enemmän odotuksia jo sukupuolensa vuoksi.
Jos nainen on vapaaehtoisesti lapseton, niin miksi se ylipäätään haluaisi sitten johonkin lapsiperhekuvioon toisen naisen lapsia kasvattamaan..?Uskallan myös väittää, että lapsettomalta mieheltä se uusperhekuvioon sujahtaminen käy helpommin kuin lapsettomalta naiselta, johon kohdistuu huomattavasti enemmän odotuksia jo sukupuolensa vuoksi.
Jos nainen on vapaaehtoisesti lapseton, niin miksi se ylipäätään haluaisi sitten johonkin lapsiperhekuvioon toisen naisen lapsia kasvattamaan..?
No näinpä.Jos nainen on vapaaehtoisesti lapseton, niin miksi se ylipäätään haluaisi sitten johonkin lapsiperhekuvioon toisen naisen lapsia kasvattamaan..?
Aika epätavallista varmaankin.
Toisaalta. Harvemmin mies mikään YH-mies on, vaan ne lapset on sillä korkeintaan 50% ajasta, usein vähemmän.
Siis isä/äiti olisi tämän lapsen kanssa keskenään ja "uuspuoliso" heiluu jossain muualla sen ajan? Kuulostaa erikoiseltaNo näinpä.
Nykyään 50/50 tasajako on aika yleinen, mikä on varmaankin sekä lapsien että vanhempien näkökulmasta hyvä asia. Se onkin sitten toinen juttu, miltä vuoroviikkoparisuhde lapsettomasta maistuu. Minulle ei oikein maistunut, vaikken mikään omistushaluinen ripustautuja olekaan.
Siis isä/äiti olisi tämän lapsen kanssa keskenään ja "uuspuoliso" heiluu jossain muualla sen ajan? Kuulostaa erikoiselta
No voihan se tuotakin olla, mutta lähinnä tarkoitin parisuhdetta jossa ei vielä olla saman katon alla. Silloin se suhde on käytännössä hyllyllä silloin kun kumppanilla on lapsensa luonaan.Siis isä/äiti olisi tämän lapsen kanssa keskenään ja "uuspuoliso" heiluu jossain muualla sen ajan? Kuulostaa erikoiselta
Se on vaarana. Tunnen meinaan lähi- ja kaveripiirissä aika monta tuollaista tapausta. Mutta reiluuden nimissä täytyy sanoa, että näitä esimerkkejä on molemmista sukupuolista.monessa tapauksessa saa niiden lapsien kanssa kaupan päälle vielä jonkun entisen eroriidan jämiä ja jonkun vauhkon eksän
Jep. Jos nyt taas vähän provosoivasti kärjistän, niin jos nykyään ei osata enää pysyä parisuhteessa, niin ei kyllä osata oikein erotakaan. Etenkään jos on yhteisiä lapsia. Joko vähintään toinen osapuoli haastaa riitaa omaisuuteen tai lapsiin liittyen, tai sitten jäädään roikkumaan johonkin outoon ystävyys- ja parisuhteen sekasikiöön, jossa vietetään yhteistä perheaikaa melkein kuten aina ennenkin. Tunnen enemmän riitaisia ex-pareja kuin sellaisia, joiden välit olisivat asialliset muttei liian läheiset.Se on vaarana. Tunnen meinaan lähi- ja kaveripiirissä aika monta tuollaista tapausta. Mutta reiluuden nimissä täytyy sanoa, että näitä esimerkkejä on molemmista sukupuolista.
liekkö vähän samaa kuin vielä 15 vuotta sitten oli sellainen ryhmä kuka oli täysin vakuuttunut siitä, että internetin rumat puheet keskustelufoorumeilla tulevat siitä kun ei omalla naamalla ja nimellä kommentoida. Sillon olisi vastuu omista puheistaan ja jutut kivoja.*joskus vuonna jeesus vielä muistettiin*
"Vitsit minusta tuntuu että aina kun yritän avata keskustelua niin minut torutaan ensimmäisien sekuntien aikana ulkonäköni takia. Olisipa joku tapa puhua ihmisille niin että he vain kuulisivat minun sanani, niin he eivät tuomitsisi minua ulkonäköni perusteella! "
*myöhemmin*
"Olisipa vaikka jokin tekniikka että näkisi esimerkiksi television välityksellä toisen osapuolen ja hän näkisi minut, olisimme molemmat kotonamme ja pystyisimme keskustella samalla tavalla kuin olisimme vierekkäin! "
*nyt*
"Kaikki on iha pyllystä nyyhkistä nyyh!"
*joskus vuonna jeesus vielä muistettiin*
"Vitsit minusta tuntuu että aina kun yritän avata keskustelua niin minut torutaan ensimmäisien sekuntien aikana ulkonäköni takia. Olisipa joku tapa puhua ihmisille niin että he vain kuulisivat minun sanani, niin he eivät tuomitsisi minua ulkonäköni perusteella! "
*myöhemmin*
"Olisipa vaikka jokin tekniikka että näkisi esimerkiksi television välityksellä toisen osapuolen ja hän näkisi minut, olisimme molemmat kotonamme ja pystyisimme keskustella samalla tavalla kuin olisimme vierekkäin! "
*nyt*
"Kaikki on iha pyllystä nyyhkistä nyyh!"
Yllätystulos: Koulutustason nosto ei edistänytkään miesten lasten saantia
Vanhastaan on ajateltu, että korkeampi koulutus edesauttaa perheen perustamista miehillä ja vaikeuttaa sitä naisilla.
KORKEAMPI koulutus lisää todennäköisyyttä, että nainen löytää puolison ja saa lapsia 37 vuoden ikään mennessä. Miehillä koulutustason nosto ei yllättäen edistä perheellistymistä.
Mutta on se varmaan hankalaa henkilölle joka asuu "keskellä ei mitään", ei opiskele, ei käy tilaisuuksissa missä olisi vastakkaista sukupuolta, ei ole töissä tai työpaikalla ei ole yhtään vastakkaisen sukupuolen edustajaa, ei käy bileissä tai missään missä olisi vastakkaisen sukupuolen edustajia, kavereilla tai itsellä ei ole sopivaa sukupuolta olevia kavereita / sisaruksia / seurustelukumppaneita joiden kautta voisi tutustua jne.
Varmaan eräs vaikutus että koko Suomi on yhtä isoa sausagefestiä Helsinkiä lukuunottamatta. Vaikea tehdä kontaktia naaraisiin joita ei ole olemassa.
Johdonmukaisesti tämäkin pitää dumata pseudotieteellisenä huuhaana, mikäli pidetään kiinni sovitusta, että markkina-arvoa ei ole olemassa
Kun valitsee oikein missä liikkuu, niin ei ole sausagefestistä tietoakaan. Naiset harvemmin tosijjaan on enemmistönä vaikkapa kaljakuppiloissa tai nettideitissä.
Johdonmukaisesti tämäkin pitää dumata pseudotieteellisenä huuhaana, mikäli pidetään kiinni sovitusta, että markkina-arvoa ei ole olemassa
Ilman maksumuuria: Syntyvyys | Koulutustason nosto ei edistänytkään miesten lasten saantia
Oon tässä miettinyt mihin sitä pitäs mennä ihan livenä tavatakseen miehiä, enkä oo toistaiseksi oikeen keksinyt muuta kuin jääkiekko- ja jalkapallo-ottelut, mutta mahtaakohan niissäkään varsinaisesti tutustuminen onnistua![]()
Oon tässä miettinyt mihin sitä pitäs mennä ihan livenä tavatakseen miehiä, enkä oo toistaiseksi oikeen keksinyt muuta kuin jääkiekko- ja jalkapallo-ottelut, mutta mahtaakohan niissäkään varsinaisesti tutustuminen onnistua![]()
Jos olisi olemassa jokin jääkiekko-ottelun kaltainen tapahtuma, jossa olisi tuhatpäin naisia paikalla, niin minähän hommaisin kausikortin alta aikayksikön ja kiertäisin innokkaasti vieraspeleissäkin, ja myös muiden joukkueiden peleissä kuokkavieraana.Oon tässä miettinyt mihin sitä pitäs mennä ihan livenä tavatakseen miehiä, enkä oo toistaiseksi oikeen keksinyt muuta kuin jääkiekko- ja jalkapallo-ottelut, mutta mahtaakohan niissäkään varsinaisesti tutustuminen onnistua![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.