Olen tottunut siihen, että aikuisten välisessä väittelyssä väitteen esittäjä on velvollinen todistamaan esittämänsä väitteen, ei toisinpäin.
Sen sijaan on olennaisempaa tuijottaa muutamaa henkilön statsia ja todeta että tästä syystähän pariutuminen tapahtui, koska MAT toteaa näin?
Turha tosiaan keskustella aiheesta enempää, kun olet kaivautunut sinne poteroosi niin syvälle että mikään määrä järkipuhetta ei saa sinua edes harkitsemaan että asiassa on muitakin vaihtoehtoja.
Samat terveiset voin lähettää sinnekin suuntaan. Olen valmis muuttamaan mielipidettäni markkina-arvon suhteen välittömästi, jos selkeät korrelaatiot tiettyjen ominaisuuksien ja pariutumismenestyksen kanssa poistuu. Yritän kritisoida itsekin aihetta niin syvällisesti kuin suinkin, mutta en löydä epäloogisuuksia oikein mistään. Lähtien ihan biologiasta, sukusolujen määrästä, miten naisten täytyy tämän vuoksi olla nirsompia ja niin edelleen.
En mielestäni ole henkeen ja vereen kieltänyt sopivuuden olemassaoloa. Henkilöt voivat pariutuessan tottakai tuntea rakastuneensa tai kokea, että kyseinen henkilö oli heille henkilökohtaisesti sopiva. Nämä ovat syvällisiä selityksiä, jotka perustuvat yksilön sisäisiin psykologisiin kokemuksiin. Tilannetta voidaan kuitenkin tarkastella enemmän ulkoapäin eli analysoida suhteita tilastollisten tietojen ja todennäköisyyksien kautta, ikään kuin ulkopuolisen tarkkailijan näkökulmasta.
MAT ei väitä, että jokaisen naisen tulisi olla kiinnostunut korkean markkina-arvon omaavista miehistä. On mahdollista, että useilla kohteilla on korkea markkina-arvo, vaikka ne eivät kaikkia kiehtoisikaan. Esimerkiksi asunto, purjevene ja taideteos voivat olla hintansa puolesta samanlaisia, mutta ne voivat silti herättää ihmisissä hyvin erilaisia tuntemuksia.
Voidaan kuitenkin olettaa, että korkealla hinnalla varustettu asunto, purjevene ja taideteos herättävät innostusta paljon todennäköisimmin, kuin vastaavat alempiarvoiset tekeleet.
Montakos kertaa oletkaan elämässäsi rakastunut? Mä olen rakastunut kolmeen otteseen elämässäni ja joka kerta ne ovat olleet ihmisiä aivan eri taustoista. Mikäli MAT pitäisi paikkaansa niin tämän ei pitäisi olla edes todennäköistä.
Mukava kuulla, mutta ei sinun kolme rakastumista vie asiaa kumpaakaan suuntaan. Taidat edelleen ymmärtää asian siten, että MAT olisi mustavalkoinen jokotai-teoria. Mitä tulee itse kysymykseen, niin en sanoisi olleeni rakastunut kertaakaan, ihastunut useasti.
Että tälläinen skenaario tällä kertaa. Entä jos nämä missit ovatkin lahnoja sängyssä ja nämä ylipainoiset naiset tarjoaakin sitten kunnon kyydit? Tai missit ovatkin päästään tyhjää täynnä ja tavallliset naiset tarjoavat myös hyviä hetkiä suhteen muilla osa-alueilla?
Teit taas saman, kuten
@Jarmot :illekin. Esimerkissä tarkasteltiin ensisijaisesti ulkoisia ominaisuuksia, kuten fyysistä viehätysvoimaa ja sosiaalista statusta, jotka ovat merkittäviä tekijöitä ensivaikutelmassa ja pariutumiskäyttäytymisessä. Markkina-arvoteoriassa noita mainitsemiasi sisäisiä ominaisuuksia painotetaan vähemmän ainakin alkuvaiheen pariutumisvalinnoissa. Yleiset tendenssit ja ennusteet perustuvat todennäköisyyksiin ja yleisiin käyttäytymismalleihin. Ei kuuluisa meemi misseistä ja jääkiekonpelaajista sattumalta ole syntynyt.
Sun isoin ongelmasi tässä aiheessa on perseestä oleva asenne suoraan sanottuna näiden ja aiempien keskustelujen pohjalta. Sä oot ikäänkuin luovuttanut pelin ennenkuin olet edes laittanut pelimerkkisi esille. .... Pelkästään asennettasi muuttamalla rakentavampaan suuntaan paranee naismenestyksesi huomattavasti.
Raportoin ketjuun välittömästi, jos noin tapahtuu
Onneksi olen sentäs keskimääräistä reippaasti pidempi, niin ihan kuollutta ei vedetä. Tosin mitä olen omia mönkään menneitä tapauksia analysoinut, niin selitykset löytyvät aina markkina-arvon puolelta ja lähinnä sen mataluudesta.
For real, musta olis kiva, jos sä 4play kommentoisit myös näiden muiden teksteihin. Eli, mikä on mielipiteesi esim tästä?
Juuh kommentoin ihan mielellään, jos/kun ollaan asiallisella ja hyvällä fiiliksellä mukana
Kaks kaverusmissiä ja kaks kaverusänäriä pariutuvat. Kaks tavista kummastakin tavisryhmästä pariutuvat. Yhet menevät ristiin. Loput miehet todetaan niin idiooteiksi, että loput naiset pitävät kivaa keskenään.
Saman toistoa, mutta jos markkina-arvolta halutaan vedenpitävä selitys noihin kaikkiin, niin siinä teoria on puuttellinen. Yksittäiset pariutumistapaukset voivat poiketa yleisistä odotuksista, ne eivät kuitenkaan kumoa markkina-arvoteorian perusperiaatteita. Missien ja NHL-tähtien pariutuminen keskenään voidaan nähdä markkina-arvoteorian mukaisena, sillä he omaavat korkeamman markkina-arvon perustuen heidän fyysiseen viehättävyyteen ja sosiaaliseen statukseen. Samoin, kun tavalliset ihmiset pariutuvat keskenään, se heijastaa tasapainoista markkina-arvon mukaisuutta, jossa yksilöt hakeutuvat samankaltaisella markkina-arvolla varustettujen kumppanien seuraan.
Jos mies on tavallinen ja mitäänsanomaton, niin mitä hänellä sitten on tarjota niillä markkinoilla?
Lainataampas toisesta ketjusta ihan oivaltavaa kommenttia:
Sekin on aiemmin monesti todettu, ettei me naiset tarvita miehiä mihinkään.
Kiltit ja tavalliset miehet eivät herätä voimakkaita negatiivisia tunteita, mutta eivät myöskään sytytä suurta intohimoa. He jäävät usein huomaamattomiksi tai merkityksettömiksi naisille, jotka eivät tunne heitä, mikä on miehelle vielä huonompi tilanne kuin olla epäsuosiossa, kun puhutaan markkina-arvon tehostamisesta.
Tavallisen, mitäänsanomattoman näköisen miehen sopii hakea samantasoista naista, jos tasoteoriaa haluaa ylläpitää
Juurikin näin, menemättä nyt syvemmin nettideittailun ja Tinderin vaikutuksesta tähänkin.
Jos tavismies ei saa tavisnaista, niin sit ei saa. Ei kukaan ole sille luvannut yhtään mitään naista, miestä, tai muuta - koiran tai kissan se voi itse hankkia.
Samaa mieltä tästäkin. Markkina-arvolla on huono kaiku ilmeisesti sen vuoksi, kun jotkut kuvittelevat, että "ansaitsivat" jotain, mitä muut ovat saaneet.
Ei kukaan tule kotoa väkisin hakemaan ja tietysti itse täytyy haluta myös kehittää itseään sekä löytää se kumppani, olla sosiaalinen ja mennä sellaisiin tapahtumiin sekä tilaisuuksiin missä sen kumppanin voi tavoittaa. Mikäli tähän auttaa se että lukee hetken netistä jotain teoriaa niin hyvä juttu.
Hyvän mielen viesti, koska tavoitit markkina-arvon ydinviestin precis