Kuinka monta noista kavereistasi on sellaisia, joiden kanssa haluaisit seksiä? Eikö tosiaan naiset kiinnosta muuten kuin keskustelukumppaneina? Mullakin on Suomessa useampi naispuolinen kaveri, mutta ne ovat kaikki sellaisia, joiden kanssa en haluaisi parisuhdetta koskaan ja heidän jutuissan ei esiinny näitä triggerwordeja, kuten naisviha, patriarkaatti, misogynia jne. Miehet ja naiset eivät käyttäydy samalla tavalla. Jos ajattelet samalla tavalla kuin naiset, sinulla on ongelma. Ei naiset halua seurustella toisen naisen kanssa, elleivät ole lepakkoja. Lepakoiden liitot päättyvät eroon useammin kuin heteroiden tai homojen.
Vaikka nyt et minulle tuota kysymystä laittanutkaan niin näin miehenä vastaan kuitenkin:
Itsellänikin on useampia naispuolisia kavereita joista osan kanssa voisin olla valmis seurustelemaan (mihin kuuluisi myös seksi, siis silloin kun en itse olisi seurustelusuhteessa) ja osan kanssa en.
Tämä ei tarkoita ettenkö voisi olla kavereita heidän kanssaan silti, mutta jos toinen on esim. naimisissa ja omaa lapsia ja olen myös kaveri tämän aviomiehen kanssa niin.. ..ymmärrät varmaan miksi en silloin edes harkitsisi seurustelusuhdetta tälläisen (kaveri)naisen kanssa.
Toki on sitten myös sellaisia naisia jotka ovat kavereina OK mutta en silti seurustelisi heidän kanssaan erinäisistä syistä. Kaikki eivät vaan "siinä mielessä" tykkää kaikista.
Osasta asioista miehet ja naiset voivat ajatella samoilla tavoilla. Miehissä kuten naisissakin on eroja, mutta jos ei tutustu (ihan kaveripohjalta) useampaan (kumman tahansa) sukupuolensa edustajaan niitä eroja ei tietysti pääse koskaan näkemään ja voi otaksua että "kaikki ovat samanlaisia".
Yleensä miehet ovat sellaisia jotka pyrkivät ratkaisemaan asioita sekä rakentamaan asioita ja ottamaan selvää miten jokin on tehty. Naiset taas ovat enempi tunneälyllisempiä henkilöitä.
Miten tämä näkyy käytännössä: kun mies kuuntelee henkilöä hän yleensä tarjoaa apua tämän ongelmaan, pyrkii ratkaisemaan sen ja kertoo oman näkökantansa. Kun nainen kuuntelee henkilöä hän tarjoaa "läsnäoloa", myötäilee tai kuuntelee hiljaa, ehkä halaa lopuksi, myötäeläytyy tms.
Seksuaalinen suuntautuminen ei nyt suoranaisesti kuulunut tähän mutta otaksuit (tai vedit mutkia suoriksi) varmaankin ajatuksella että jos joku ajattelee "samalla tavoin" hänen täytyy olla 100% lähes klooni ja kopio toisesta. Eli ei se tarkoita että naisen täytyisi olla lesbo jos mies sanoo tämän ajattelevan samalla tavalla kuin hänen. Tai että mies olisi homo näin kääntäen.
Itse tosin en sano että naiset ja miehet olisivat identtisiä tai ajattelisivat asioista samalla tavalla. On syynsä miksi on lauseita kuten "naisen logiikka" tai "miehen logiikka". Me nyt vaan ajattelemme aika monista asioista erilailla.
Otetaan ihan esimerkki:
- ennenkuin joku tulee käymään itse huolehdin enempi siitä onko kämppä siisti (varsinkin jos toinen tulee ekaa kertaa käymään), miten itse olen pukeutunut, miltä näytän jne. Nainenkin voi toki tehdä tätä.
Mutta se on mielenkiintoista että kun lähden viemään roskia tai käymään kaupassa en todellakaan ajattele mitä jotkut random tyypit kadulla/kaupassa ehkä ajattelevat minusta. Ei minua kiinnosta, tai tämä menee jopa pidemmälle, se ei tule edes mieleeni. Joten en joudu laittautumaan peilin edessä tai "panostamaan ulkonäkööni". Kyseessä minulle on vaan joku typerä roskapussi minkä vien ja mihin menee ehkä pari minuuttia tai mitä sitten kaupasta ostankin. En edes ajattele että voin tavata jonkun myöhemmin elämässäni tärkeässä roolissa olevan (naisen) tms. kun teen tälläisiä juttuja. Mutta naiset ilmeisesti ajattelevat?
Taas noista trigger jutuista. En jaksa sellaisia joten OK. Ei niitä varmaan hirmuisesti omassa kaveripiirissänikään ole. Tai ainakaan emme juttele sellaisesta. Toki joskus joku naisviha voisi olla mielenkiintoinen keskustelunaihe vaikka minunkin ottaa esille luokkaa "
uskokaa tai älkää mutta yhdellä internetin foorumilla on oikeasti sellainen ketju.. ..kuulema jokainen nainen teistä, myös teidän äitinne jne. saisi koska vaan Kimi Räikköstä tai ketä tahansa alpha miestä. Kuulema niitä on jonoksi asti teidän ulko-ovienne luona mutta tiedä sitten pelkäävätkö minua kun ei ole omiin silmiini näkynyt.. ja siellä on miehiä jotka kuulema keskimäärin panevat vähintään 2 tuntia, yleensä pidempään ja..."