Meinaan. Jos ei ole intohimoa tai kiinnostusta oikein mistään, vaan lähinnä "go with flow" -periaatteella elää päivästä toiseen, jossa ainoa merkittävä asia on päivän vaihtuminen maanantaista tiistaiksi, on tällainen ihminen tylsä. Toki jos kaksi tylsää löytää toisensa, voi se olla toimivakin asia. Itselleni on ainakin melkoinen red flag jos toinen osapuoli on kaikkeen "ihan sama" tai "kaikki käy" mentaliteetilla liikenteessä. Itselläni on intohimona tähtitiede ja tanssi - ei varsinaisesti ne ehkä eniten naisia kiinnostavat asiat, mutta niistä on saanut jutun juurta hyvin puhuttua ja tehtyä. Plus aamukahdelta syysyössä on mukavaa hyggeillä toisen kanssa tähtitaivaan alla samalla käyden läpi tähtikuvioita tai syvän avaruuden kohteita - vaikkei toisella intohimoa olisikaan aihetta kohtaan. Kai jokaisella aikuisella jokin visio elämässää pitää olla, eikä vaan "meen töihin, saan rahaa, syön kotona ja meen nukkuu".
Tämähän se. Aito intohimo jotain asiaa kohtaan on vaan pirun viehättävä piirre ihmisessä, enkä puhu nyt edes pelkästään romanttisessa mielessä, vaan ylipäätään. Sen asian ei tarvitse edes välttämättä hirveästi kiinnostaa itseäni, mutta toisen aito palo johonkin juttuun on vaan hiton miellyttävää ja inspiroivaa todistettavaa. Olen aina tullut paljon paremmin juttuun ihmisten kanssa, joilla on joku intohimo elämässään ja minusta on mahtavaa jutella heidän kanssaan heidän intohimostaan, koska monesti siinä saa ihan uutta näkökulmaa elämään ylipäätään. Toki intohimosta on lyhyt matka pakkomielteeseen ja jotkut intohimot on sellaisia, että parisuhdemielessä niiden sovittaminen yhteiselämään saattaa olla vähän haastavaa, mutta lähtökohtaisesti aito intohimo on silti erittäin positiivinen juttu ihan sukupuolesta riippumatta.
Tähän liittyen, yksi juttu mitä olen aina ihmetellyt syvästi on se, miten monet ihmiset päätyvät parisuhteeseen, jossa toinen tai molemmat aktiivisesti halveksuvat toistensa mielenkiinnon tai suoranaisen intohimon kohteita. Niinku miksi? Itse olen aina ottanut lähtökohdaksi parisuhteissa sen, että ei tarvitse tykätä kaikista samoista jutuista kuin minä tykkään, mutta se että oikeasti väheksyy minulle tärkeää asiaa on about isoin mahdollinen punainen lippu mitä löytyy. Sama tietysti toiseen suuntaan. En ole kiinnostunut lähellekään samoista asioista kuin vaimoni, mutta jos hän kohkaa jostain hänelle tärkeistä asioista, niin minähän kanssa kuuntelen, koska ne ovat hänelle tärkeitä ja hän on minulle tärkeä.