• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Pariutumisen haasteet nykypäivänä ja sen vaikutukset

4play

(■_■¬ )
S Y N T H W A V E
NOSTO
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
340
Heitän stetsonista, että 99,9% suomalaisista naisista ei pidä puuttuvia pelimiestaitoja suurimpana kompastuskivenä seuraa hakeville miehille, jotka epäonnistuu.
Herää kysymys, että mikä se sitten on? Ei kait liian alhainen markkina-arvo? :cigar2:
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 940
Herää kysymys, että mikä se sitten on? Ei kait liian alhainen markkina-arvo? :cigar2:
Epätoivo, liiallinen yrittäminen, väkisin vonkaaminen, moukkamaisuus (esim. se että laitetaan heti ekana kullin kuvaa ennenkuin edes esittäydytään ensimmäisenä viestinä, yleensä noita kuvia ei pitäisi lähetellä ellei toinen erikseen niitä pyydä jos silloinkaan), se että ei ymmärretä mitä tarkoittaa "ei". Sen epätoivon monesti kuitenkin näkee tai aistii.

Toki myös se (mikä monesti toki myös luetaan suoraan edellämainittuihin) jos kiertää naisesta naiseen ja kyselee seksiä. Eli ei olla yhtään kiinnostuttu itse naisesta vaan ollaan pelkästään sen seksin perässä ja välineeksi käy ns. kuka tahansa.

Sitten jos onnistutaan luomaan edes se ensikontakti niin siitä ei osata edetä yhtään tai sitten kun toinen tutkii sosiaalisen median tietoja (kyllä, naiset ja myös miehetkin tekevät sitä jos oikeasti kiinnostuvat tai tahtovat tietää toisesta enemmän) siellä onkin kaverilistassa tuhansia henkilöitä joista monet vähäpukeisia naisia (joista moni suoraan mainostaa onlyfans tyyppisiä palveluita fb sivullaan joista tietysti olet myös sydämellä tykännyt ja kommentoinut) joiden kuviin olet reagoinut sydämmellä ja kertomalla miten ovat kauniita ja sepittämällä juttuja mitä tahtoisit tehdä toisen vartalolle..

 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 940
Tätä juuri tarkoitin markkinoinnilla.
Ei ole olemassa mitään yleistä mantraa "markkinointiin" kenelläkään. Se on täysin tapauskohtaista ja ihan yleinen neuvo: "kuuntele toista ja toimi tilanteen mukaan" auttaa jo pitkälle. Eli älä opettele ulkoa mitään tylsiä iskureploja (tai puhu ainostaan itsestäsi korostaen itseäsi ja muistaen mainita miten rikas ja hyvä tyyppi olet) vaan pyri reagoimaan siihen mitä toinen kertoo.

Mutta tässä ei kannata liioitella. Jos toinen kertoo esim. opiskelevansa ja harrastavansa maalaamista etkä tiedä siitä mitään ei kannata alkaa vetämään hatusta miten olet itsekin opiskellut ja "tosi kiinnostunut aina" eri tekniikoista ja mestarien eroista. Tai sitten mennä toiseen ääripäähän ja kertoa että (tosi ison ja omistamasi) talon seinät kaipaisi maalausta.

Siihen voi mieluummin vaikka reagoida kertomalla mitä itse on opiskellut ja mistä itse pitää sekä harrastaa. Oikeastaan jo se että muistaa niin miesten kuin naistenkin olevan vain ihmisiä auttaa tosi pitkälle. Emme siis ole eri lajeja ja kaikki eivät vaan pidä kaikista.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 473
Heitän stetsonista, että 99,9% suomalaisista naisista ei pidä puuttuvia pelimiestaitoja suurimpana kompastuskivenä seuraa hakeville miehille, jotka epäonnistuu.
Naisilta ei kysytä, ja toisekseen miten ne voisikaan pitää puuttuvia pelimiestaitoja suurimpana kompastuskivenä, jos mies on niille näkymätöntä ilmaa eivätkä naiset koskaan edes saa tietää, että tällaista miestä on olemassakaan?

Jos puhutaan ihmisistä, jotka sentään treffeille päätyvät, niin tottakai se mies on jo siihen mennessä tehnyt jotain oikein eli on sillä jotain "taitoja". Ja siitä eteenpäin sitä paremmin pärjää, mitä paremmat "taidot" on. Pitää kato luoda se "kemia", nääs. Eihän aina voi siltikään voittaa, vaikka olisi kuinka hyvät "taidot", eihän kaikkia voi miellyttää. Mutta jos ei ole mitään peliä, niin jyrkkä on ylämäki.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 367
Samat terveiset voin lähettää sinnekin suuntaan. Olen valmis muuttamaan mielipidettäni markkina-arvon suhteen välittömästi, jos selkeät korrelaatiot tiettyjen ominaisuuksien ja pariutumismenestyksen kanssa poistuu. Yritän kritisoida itsekin aihetta niin syvällisesti kuin suinkin, mutta en löydä epäloogisuuksia oikein mistään. Lähtien ihan biologiasta, sukusolujen määrästä, miten naisten täytyy tämän vuoksi olla nirsompia ja niin edelleen.

En mielestäni ole henkeen ja vereen kieltänyt sopivuuden olemassaoloa. Henkilöt voivat pariutuessan tottakai tuntea rakastuneensa tai kokea, että kyseinen henkilö oli heille henkilökohtaisesti sopiva. Nämä ovat syvällisiä selityksiä, jotka perustuvat yksilön sisäisiin psykologisiin kokemuksiin. Tilannetta voidaan kuitenkin tarkastella enemmän ulkoapäin eli analysoida suhteita tilastollisten tietojen ja todennäköisyyksien kautta, ikään kuin ulkopuolisen tarkkailijan näkökulmasta.

MAT ei väitä, että jokaisen naisen tulisi olla kiinnostunut korkean markkina-arvon omaavista miehistä. On mahdollista, että useilla kohteilla on korkea markkina-arvo, vaikka ne eivät kaikkia kiehtoisikaan. Esimerkiksi asunto, purjevene ja taideteos voivat olla hintansa puolesta samanlaisia, mutta ne voivat silti herättää ihmisissä hyvin erilaisia tuntemuksia.

Voidaan kuitenkin olettaa, että korkealla hinnalla varustettu asunto, purjevene ja taideteos herättävät innostusta paljon todennäköisimmin, kuin vastaavat alempiarvoiset tekeleet.
Käyttäjä @AnnaKoo tiivisti MAT:n problematiikan sen verran osuvasti, niin tyydyn lainaamaan häntä vastauksessani, koska en koe että kykenisin siihen enää mitään keskustelulle lisäarvoa tuottavaa sisältöä lisäämään.

Tuosta olettamuksestasi jätät huomiotta persoonallisuuden vaikutuksen. Mieti esimerkiksi jotain Banksya, joka tekee hyvinkin erikoislaatuista taidetta, hänen taiteestaan ei varmasti oltu aluksi maksamaan niitä summia missä hänen taiteensa nykyisellään liikkuu. Eli teoksen tulee ensin saada yleisössä aikaan reaktiota, jotta se koetaan mielenkiintoiseksi. Ei minua ainakaan kiinnosta yleisesti taideteoksessa pätkääkään paljonko se maksaa, vaan se että osuuko se minuun henkilökohtaisella tasolla.

Luulen, että siinä vaiheessa kun MAT on kolahtanut, ei paljoa ole yksilötasolla enää tehtävissä. Eli jos tämän keskustelun toivoisi aiheuttavan muutoksen MAT-uskovaisten ajattelussa ja asenteessa, niin se ei vain ole realistista. Käytän tosiaan sanaa uskovaiset, koska minulle MAT näyttäytyy pitkälti uskontoihin ja salaliittoteorioihin verrannolliselta uskomusjärjestelmältä, jonka tärkein tehtävä on selittää maailmaa tavalla, joka tuo itselle turvallisuuden tunteen sekä tunteen jonkin suuremman totuuden äärellä olemisesta ja sitä kautta valikoituun joukkoon kuulumisesta. Koska typeräksi ja hurahtaneeksi leimautumista pelätään, haetaan tälle uskomusjärjestelmälle vimmatusti tukea tieteestä ja siitä rakennetaan pseudotiedettä, ja vahvistusharha hoitaa loput. Täysin samoin kuin miten salaliittoteoriatkin toimivat.

Se hyöty, minkä toivon tästä debatista olevan ja miksi jaksan tätä käydä, on niiden yksinäisten miesten pelastaminen, jotka ovat vasta vaarassa ajautua tuohon kaninkoloon peruuttamattomasti.
Mukava kuulla, mutta ei sinun kolme rakastumista vie asiaa kumpaakaan suuntaan. Taidat edelleen ymmärtää asian siten, että MAT olisi mustavalkoinen jokotai-teoria. Mitä tulee itse kysymykseen, niin en sanoisi olleeni rakastunut kertaakaan, ihastunut useasti.
Sitähän se on esitetyn tiedon pohjalta juuri on, IMO puhdasta vahvistusharhaa ja olettamuksia.


Teit taas saman, kuten @Jarmot :illekin. Esimerkissä tarkasteltiin ensisijaisesti ulkoisia ominaisuuksia, kuten fyysistä viehätysvoimaa ja sosiaalista statusta, jotka ovat merkittäviä tekijöitä ensivaikutelmassa ja pariutumiskäyttäytymisessä. Markkina-arvoteoriassa noita mainitsemiasi sisäisiä ominaisuuksia painotetaan vähemmän ainakin alkuvaiheen pariutumisvalinnoissa. Yleiset tendenssit ja ennusteet perustuvat todennäköisyyksiin ja yleisiin käyttäytymismalleihin. Ei kuuluisa meemi misseistä ja jääkiekonpelaajista sattumalta ole syntynyt.
Eli maalitolpat siirtyvät sopivasti kun todellisuudessa esiintyvä satunnaisuus ei tue MAT:n höpinöitä? Minusta on vähintäänkin ristiriitaista että hetkeä aiemmin kerrot kuinka MAT ei ole mustavalkoinen jokotai-teoria, mutta hetkeä myöhemmin käsittelet sitä sellaisena? :think: Yritähän nyt päättää mitä mieltä asiasta olet?


Raportoin ketjuun välittömästi, jos noin tapahtuu :joy: Onneksi olen sentäs keskimääräistä reippaasti pidempi, niin ihan kuollutta ei vedetä. Tosin mitä olen omia mönkään menneitä tapauksia analysoinut, niin selitykset löytyvät aina markkina-arvon puolelta ja lähinnä sen mataluudesta.
Itseanalyysissa on se paha vika, ettei silloin monesti haluta nähdä laatikon ulkopuolelle ja analyysi jää vajavaiseksi. Kuten jo totesin aiemmin, näiden keskustelujen perusteella isoin ongelma on asenteesi, joten tämän korjaamisen ROI on ihan omaa luokkaansa.

Luulisi nyt järjenkin sanovan, että jos aiempi toimintamallisi ei ole tuottanut tulosta, niin on syytä vaihtaa toimintamallia? Sen sijaan olet tyytynyt syyttämään peliä paskaksi. Just tästä samaisesta syystä löytyy pelimaailmasta näitä pelaajia, joilla on pelissä tuhansia pelattuja tunteja mutta rankki on edelleen se keskiverto tai sitä heikompi. Elo hellistä pääsee pois ainoastaan paremmaksi pelaajaksi kehittymällä.

Miten tämä sitten liittyy deittailuun? Homma alkaa sillä että myöntää itselleen olevansa kehityksen tarpeessa tälläkin elämän osa-alueella ja lähtee viemään itseään eteenpäin riittävän nöyrällä asenteella. Sulle on useamman kirjoittajan toimesta yritetty tarjota ratkaisua oman tilanteesi kohentamiseksi, mutta edelleen haluat pitää kiinni siitä MAT:n tarjoamasta "loogisesta" selityksestä ettet vaan ole tarpeeksi hyvä. Tee itsellesi palvelus ja unohda toi paska, opit samalla arvostamaan itseäsi ihan eri tavalla mitä nyt kirjoituksistasi paistaa lävitse.

Heitän stetsonista, että 99,9% suomalaisista naisista ei pidä puuttuvia pelimiestaitoja suurimpana kompastuskivenä seuraa hakeville miehille, jotka epäonnistuu.

Tietysti joku redpill yhteisön pelimieskurssia markkinoiva valmentaja on varmasti kanssasi samaa mieltä matkalla pankkiin.
IMO tuo kertoo just sen kuinka vinoutunut tilanne voi pahimmillaan olla, kun normaalia vuorovaikutusta vastakkaisen (tai miksei saman sukupuolen kanssa) pidetään erityisiä "pelimies"-taitoja vaativaksi suoritukseksi. Kertaakaan ei ole tarvinnut käyttää mitään ennalta treenattua kornia repliikkiä naisia lähestyessä, vaan ihan menty sen hetkisen tilanteen mukaan. Toki välillä tulee huteja, mutta se kuuluu tähän hommaan, kaikkien kanssa ei vaan juttu luista samalla tapaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 608
Herää kysymys, että mikä se sitten on? Ei kait liian alhainen markkina-arvo? :cigar2:
Minun ystäväpiirin naiset ovat kertoneet treffien kaatuneen muunmuassa: puuttuvaan hygieniaan tai käytöstapoihin. Pullo punkkua ennen tapaamista on varmasti kelpo keino kampittaa omat mahdollisuudet. Treffeillä pelkästään omasta itsestä puhuminen tai puhelimen selaus varmasti kanssa laskee pisteitä pakkasen puolelle.

Mutta nämä nyt on vain näitä alle 35v suhdetta etsivien naisten havaintoja, kyl sinä ja muut iotekin markkina-arvo analyytikot varmasti tiedätte paremmin miksei miehillä onnaa ;)
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 849
Minun ystäväpiirin naiset ovat kertoneet treffien kaatuneen muunmuassa: puuttuvaan hygieniaan tai käytöstapoihin. Pullo punkkua ennen tapaamista on varmasti kelpo keino kampittaa omat mahdollisuudet. Treffeillä pelkästään omasta itsestä puhuminen tai puhelimen selaus varmasti kanssa laskee pisteitä pakkasen puolelle.
Vähän kuulostaa että sun ystäväpiirissä on reippaasti ns. "jännämiehiä" jotka kyllä osaa vedota tunteisiin ja siten pääsevät treffeille mutta elämänhallinta on sen verran matalalla tasolla ettei jatko onnistu... :smoke:
 
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
501
Mun täytyy kyllä meikkaamisen suhteen sanoa ihan rehellisesti, että kyllä sillä itselleni on useiden naisten tapauksessa ollut kohtalaisesti merkitystä. Tämä on toistunut niin monta kertaa:
- Kun näen ensimmäisiä kertoja naisen jolla (hyvinkin maltilliset) meikit: "ihan kivan näköinen, voisin kiinnostua"
- Kun ekaa kertaa näen tämän täysin ilman meikkiä: "no ei nyt hyvää päivää... gulp."

Veikkaan että iso osa naisistakin jotka julistaa "mä en oikeastaan meikkaa ollenkaan, se ei ole mulle lainkaan tärkeää" käyttää ripsiväriä. Suomalaisnaisilla on keskimäärin niin lyhyet ja vaaleat silmäripset, että pelkkä ripsari tekee eron yön ja päivän välillä.

Sitten toki kun ollaan parisuhteessa, ulkonäöllä ylipäänsä ei ole enää ratkaisevaa väliä, mutta kyllä silloinkin minusta olisi hyvä jos kumpikin osapuoli vähän jaksaisi panostaa ulkonäköönsä eikä "lösähdetä" täysin. Nämä siis tosiaan vain allekirjoittaneen preferenssejä ja jokaisella toki omansa.
 
Liittynyt
04.03.2023
Viestejä
511
Mun ei-jatkoon-treffit on kaatuneet siihen, että sitä kipinää ei vaan ole. Mukavia miehiä olleet kaikki, eikä mitään isoja vikoja todellakaan eikä välttämättä pieniäkään, mutta kun ei niin ei.
 
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 608
Vähän kuulostaa että sun ystäväpiirissä on reippaasti ns. "jännämiehiä" jotka kyllä osaa vedota tunteisiin ja siten pääsevät treffeille mutta elämänhallinta on sen verran matalalla tasolla ettei jatko onnistu... :smoke:
Johan mä sanoin, että sinä todennäköisesti tiedät paremmin, kuin nämä naiset itse. Sitten seuraavalla kerralla, kun ovat sydänsuruja jakamassa niin voinkin kertoa heille, että ongelma onkin heidän kaveripiirissä ja jännämiehissä, sekä puuttuvissa pelimiestaidoissa...

Mitä luulet montako redpill pokaus kurssia keskiverto mies tarvitsee ennenkuin alkaa onnistumaan? ::smoke
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Näissä parissa ketjussa on tosiaan mansplainaamisen kukkeimpia esimerkkejä, kun miehet toistuvasti kertovat millaista naisten elämä oikeasti on, miten naiset oikeasti asiat kokevat ja mitä oikeasti haluavat. Asenteessa on niin paljon pielessä, ettei mikään määrä minkäänvärisiä pillereitä - kuvaannollisia tai reseptillä saatavia - riitä sitä korjaamaan. Ja kaiken ytimessä on se, ettei tätä perustavaa vikaa omassa itsessä nähdä, vaan mennään niiden kivojen teorioiden taakse päästäkseen omasta osuudesta tilanteeseen.

Asenne, asenne ja asenne. Vähän kuin kiinteistönvälittäjien sijainti, sijainti ja sijainti. Siihen voisi tiivistää yhden tärkeimmistä asioista mikä pitää olla jotakuinkin kohdallaan, että ylipäätään mitkään ihmissuhteet toimisivat. Kun tuollainen negatiivinen ja katkeruutta huokuva asenne on riittävän syvällä, se huokuu tosiaan kaikesta, joskus jopa jo Tinder-profiilista: kuvia joissa on murjottavan tai ylimielisen näköinen mies ja biotekstissä negaatioita ja muuta passiivis-aggressiivisuutta, itsesääliä tai muuta luotaantyöntävää. Just nämä "ei läskeille" ja ei tästä kuitenkaan mitään tuu -ruikutus yms. Jipjei, just sellaista tunnelmaahan mä haluankin lähteä treffeille kokemaan :kahvi:
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 473
kuvia joissa on murjottavan tai ylimielisen näköinen mies ja biotekstissä negaatioita ja muuta passiivis-aggressiivisuutta, itsesääliä tai muuta luotaantyöntävää. Just nämä "ei läskeille" ja ei tästä kuitenkaan mitään tuu -ruikutus yms. Jipjei, just sellaista tunnelmaahan mä haluankin lähteä treffeille kokemaan :kahvi:
Ja kuitenkin miehiä kehoitetaan olemaan "oma itsensä"... :smoke:

Joo ei. Ei kannata olla oma itsensä. Vaan huomattavan tekopirteä versio siitä.
 
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
501
Näissä parissa ketjussa on tosiaan mansplainaamisen kukkeimpia esimerkkejä, kun miehet toistuvasti kertovat millaista naisten elämä oikeasti on, miten naiset oikeasti asiat kokevat ja mitä oikeasti haluavat. Asenteessa on niin paljon pielessä, ettei mikään määrä minkäänvärisiä pillereitä - kuvaannollisia tai reseptillä saatavia - riitä sitä korjaamaan. Ja kaiken ytimessä on se, ettei tätä perustavaa vikaa omassa itsessä nähdä, vaan mennään niiden kivojen teorioiden taakse päästäkseen omasta osuudesta tilanteeseen.

Asenne, asenne ja asenne. Vähän kuin kiinteistönvälittäjien sijainti, sijainti ja sijainti. Siihen voisi tiivistää yhden tärkeimmistä asioista mikä pitää olla jotakuinkin kohdallaan, että ylipäätään mitkään ihmissuhteet toimisivat. Kun tuollainen negatiivinen ja katkeruutta huokuva asenne on riittävän syvällä, se huokuu tosiaan kaikesta, joskus jopa jo Tinder-profiilista: kuvia joissa on murjottavan tai ylimielisen näköinen mies ja biotekstissä negaatioita ja muuta passiivis-aggressiivisuutta, itsesääliä tai muuta luotaantyöntävää. Just nämä "ei läskeille" ja ei tästä kuitenkaan mitään tuu -ruikutus yms. Jipjei, just sellaista tunnelmaahan mä haluankin lähteä treffeille kokemaan :kahvi:
Toisaalta, ei tämän palstan kirjoituksilla niitä puolisoita haeta. Ei kai se, että täällä palstalla joku teoretisoi mitä naiset ajattelevat, vielä automaattisesti tarkoita että nämä kaverit olisivat toksisia deiteillä? Ja vaikka olisivatkin, niin so what, ainakin itselleni. Ei se mua kiinnosta. Voisiko tässä ketjussa vähän vähemmän kääntää puhetta siihen, millainen (spekulatiivisesti) jonkun yksittäisen kirjoittajan deittimenestys on? Puhumattakaan että aika rumasti yllä yleistät ketjun (mies)ajattelua.

Mä olen itse ajatellut, että tää miesvaltainen nörttipalsta on vähän sellainen ventilointipaikka. Varmaan täällä sitten korostuu se tietty negatiivisuus. Mutta toisaalta, miksi tässä ketjussa pitäisi niin kauhean huolissaan olla jonkun random nimimerkin pariutumisesta? Täällähän keskustellaan yleisesti pariutumisen haasteista yhteiskunnassa, tai näin sen itse koen.

Mä koitan ainakin omassa live-elämässäni olla mahdollisimman avoin ja positiivinen, enkä ajattele deittikumppaneitani osana mitään "naisten massaa", johon pätisivät jotkut yleiset patternit. Tänne kirjoitellessa sitten esille tulee itsestä enemmän sellainen hitusen raadollisempi ja yleistävämpi puheenparsi, kun asioista puhutaan yleisemällä tasolla.

Vähän häiritsee se, että joidenkin kirjoittajien, kuten sun, pitää jatkuvasti kääntää keskustelu kirjoittelijoiden omaan (oletettuun) naismenestykseen, alkaen osoitella näitä sormella: "no ei mikään ihme että sulle ei naista löydy, kun...". Musta tää ei ole kauhean rakentava tapa keskustella näistä yleisemmistä ilmiöistä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 367
Ja kuitenkin miehiä kehoitetaan olemaan "oma itsensä"... :smoke:

Joo ei. Ei kannata olla oma itsensä. Vaan huomattavan tekopirteä versio siitä.
Uskaltaisin väittää että omassa elämässä pitää olla lähtökohtaisesti asiat kohtuullisen perseellään, jos naama on norsunvitulla jatkuvasti ja edes hymynkaretta varten joutuu pinnistämään kaiken mentaalienergiansa.
 
Liittynyt
04.03.2023
Viestejä
511
Ja kuitenkin miehiä kehoitetaan olemaan "oma itsensä"... :smoke:

Joo ei. Ei kannata olla oma itsensä. Vaan huomattavan tekopirteä versio siitä.
No tää on kyllä ihan totta tavallaan, jos oot hapan, kyyninen ja katkeroitunut vittupää, kannattais vähän miettii miks on sellainen, ja olisko asenteessa parantamisen varaa. Asennettaan voi aina muuttaa parempaan päin, vaikka muut luonteen ja temperamentin elementit onkin melko pysyviä. Mikään tekopirtee ei tarvi olla.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Toisaalta, ei tämän palstan kirjoituksilla niitä puolisoita haeta. Ei kai se, että täällä palstalla joku teoretisoi mitä naiset ajattelevat, vielä automaattisesti tarkoita että nämä kaverit olisivat toksisia deiteillä? Ja vaikka olisivatkin, niin so what, ainakin itselleni. Ei se mua kiinnosta. Voisiko tässä ketjussa vähän vähemmän kääntää puhetta siihen, millainen (spekulatiivisesti) jonkun yksittäisen kirjoittajan deittimenestys on? Puhumattakaan että aika rumasti yllä yleistät ketjun (mies)ajattelua.

Mä olen itse ajatellut, että tää miesvaltainen nörttipalsta on vähän sellainen ventilointipaikka. Varmaan täällä sitten korostuu se tietty negatiivisuus. Mutta toisaalta, miksi tässä ketjussa pitäisi niin kauhean huolissaan olla jonkun random nimimerkin pariutumisesta? Täällähän keskustellaan yleisesti pariutumisen haasteista yhteiskunnassa, tai näin sen itse koen.

Mä koitan ainakin omassa live-elämässäni olla mahdollisimman avoin ja positiivinen, enkä ajattele deittikumppaneitani osana mitään "naisten massaa", johon pätisivät jotkut yleiset patternit. Tänne kirjoitellessa sitten esille tulee itsestä enemmän sellainen hitusen raadollisempi ja yleistävämpi puheenparsi, kun asioista puhutaan yleisemällä tasolla.

Vähän häiritsee se, että joidenkin kirjoittajien, kuten sun, pitää jatkuvasti kääntää keskustelu kirjoittelijoiden omaan (oletettuun) naismenestykseen, alkaen osoitella näitä sormella: "no ei mikään ihme että sulle ei naista löydy, kun...". Musta tää ei ole kauhean rakentava tapa keskustella näistä yleisemmistä ilmiöistä.
Yleistäminen ja kärjistäminen täällä on siis sinulle sallittua, muttei minulle? Ookoo.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 473
Uskaltaisin väittää että omassa elämässä pitää olla lähtökohtaisesti asiat kohtuullisen perseellään, jos naama on norsunvitulla jatkuvasti ja edes hymynkaretta varten joutuu pinnistämään kaiken mentaalienergiansa.
No, puutteessa eläminen ja Tinderissä turhautuminen on sen verran yleistä miesten keskuudessa, että onko se ihmekään, jos sisäisesti vituttaa. Toiset sitten piilottaa sen paremmin kuin toiset.
 

4play

(■_■¬ )
S Y N T H W A V E
NOSTO
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
340
Eli maalitolpat siirtyvät sopivasti kun todellisuudessa esiintyvä satunnaisuus ei tue MAT:n höpinöitä? Minusta on vähintäänkin ristiriitaista että hetkeä aiemmin kerrot kuinka MAT ei ole mustavalkoinen jokotai-teoria, mutta hetkeä myöhemmin käsittelet sitä sellaisena?
Tämän keksit ihan itse. Ihan jokaiseen lauseeseen ei aina muista/jaksa lisätä disclaimeria keskimääräisestä henkilöstä. Kun näen tilastoista ja omat havainnot tukevat oletusta, että miehet ovat keskimäärin naisia pidempiä, niin ei ole mitään syytä olettaa, ettei sattumalta valitut esimerkkihenkilöt noudattaisi tuota havaintoa. Ei se ole "täysin tapauskohtaista", vaikka joskus sattuukin niin, että nainen on 185cm ja mies joku hukkapätkä. Sama ajatusprosessi markkina-arvon osalta.

Keskimäärin -vs- keskiarvoisesti.

Markkina-arvon vastustajat lukevat aina ja ikuisesti jokaisen tekstin, että MAT etsii "syyllistä" ja kyseessä olisi mustavalkoinen arvoasteikko, jossa tietyn lakipisteen jälkeen saat kenet tahansa kiinnostumaan, vaikkei kukaan ole niin väittänyt. Samaten maalitolpat ihan oikeasti tuntuvat siirtyvän, kun satunnaisuudesta siirrytään vihjaamaan, että jotka on villejä sängyssä ja sitten hyviä hetkiä suhteen muilla alueilla tarjoavat olisivat kysytympiä kumppaniehdokkaita.

Kuten jo totesin aiemmin, näiden keskustelujen perusteella isoin ongelma on asenteesi, joten tämän korjaamisen ROI on ihan omaa luokkaansa.
Lähden siitä liikkeelle, että EV on tärkeämpi, kuin ROI. Toki aina voidaan debatoida, että ensiksi mainittu on teoriaa ja jälkimmäinen totta.

Luulisi nyt järjenkin sanovan, että jos aiempi toimintamallisi ei ole tuottanut tulosta, niin on syytä vaihtaa toimintamallia? Sen sijaan olet tyytynyt syyttämään peliä paskaksi.
En ole syyttänyt peliä paskaksi. Olen laskelmoinut oman markkina-arvoni alhaiseksi kuitenkin samaan hengenvetoon todennut, että onneksi sille voi tehdä jotain.

IMO tuo kertoo just sen kuinka vinoutunut tilanne voi pahimmillaan olla, kun normaalia vuorovaikutusta vastakkaisen (tai miksei saman sukupuolen kanssa) pidetään erityisiä "pelimies"-taitoja vaativaksi suoritukseksi.
Useamman pelimiesopuksen lukeneena ja yhdestä kurssista rahaakin maksaneena hölmistyin lähinnä, miten hyvin käytännössä vinkit toimivat. Ainoa huono puoli noissa on se, että vaikkapa Tinderissä on tarpeeksi aikaa reagoida "oikein". Livenä aivot lievästi sanottuna rupeavat throtlaamaan kun aikaa miettiä vastausta on rajallisesti eikä ainakaan toistaiseksi supliikit tule ihan selkärangasta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 367
No, puutteessa eläminen ja Tinderissä turhautuminen on sen verran yleistä miesten keskuudessa, että onko se ihmekään, jos sisäisesti vituttaa. Toiset sitten piilottaa sen paremmin kuin toiset.
Ei mieleesi ole juolahtanut, että muilla saattaa olla muutakin sisältöä elämässään muuta kuin pillun perässä juokseminen? Ei tarvitse sitten olla epätoivoisena deiteillä toivoen kävisiköhän se flaksi vihdoin näillä treffeillä. Paradoksaalisesti olen huomannut tämän toimivan juuri päinvastoin, eli kun lopettaa naisten perään simppaamisen ja tekee niitä asioita mitkä tekee itsensä onnelliseksi niin sitä naistakin löytyy huomattavasti helpommin kun oma tarvitsevuus ei paista enää kilometrien päähän.

Itseasiassa tunnen erään miespuolisen kaverin jolla on tavoite pysyä sinkkuna kesään asti, onkin mielenkiintoista nähdä kuinka kaveri onnistuu tavoitteessaan kun naisia pyörii ympärillä kuin kärpäsiä vaikka ei ole mistään alfauroksesta edes kyse. Itse näen juuri hänessä sen tarvitsevuuden puutteen, ei tarvitse ketään toista täyttämään oman elämänsä tyhjiötä vaan on onnellinen niistä asioista mitä itsellä sillä hetkellä on. Toi energia välittyy sitten niin vahvana ulospäin, niin yhtään ihmettele miksi kaverilla on tarjolla seuraa vaikka muille jakaa. :)
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 849
Johan mä sanoin, että sinä todennäköisesti tiedät paremmin, kuin nämä naiset itse. Sitten seuraavalla kerralla, kun ovat sydänsuruja jakamassa niin voinkin kertoa heille, että ongelma onkin heidän kaveripiirissä ja jännämiehissä, sekä puuttuvissa pelimiestaidoissa...

Mitä luulet montako redpill pokaus kurssia keskiverto mies tarvitsee ennenkuin alkaa onnistumaan? ::smoke
Mitä nyt taas sekoilet? Lainaamassasi viestissä en sanonut mitään että mitä arvelisin naisten ajattelevan, vaan sanoin että sulla kuulostaa olevan kavereina paljon ns. "jännämiehiä" tai muita joilla elämänhallinta on ihan mitä sattuu.

Ja kyllähän sitä nyt hitaammankin pitäisi tajuta ettei monia naisia hirveästi kiinnosta mitä mies oikeasti on, vaan se että miten tämä pystyy luomaan niitä tunnekokemuksia. Koita nyt vähän miettiä, jooko? Tarvii oikeasti olla melkoinen apina että saa pilattua treffit henkilökohtaisella hygienialla. Mutta eihän tän kuvion pitäisi olla mitenkään ylläri loppujen lopuksi, kun kuulema päihteidenkäyttäjät ja muut laitapuolen kulkijat on usein yllättävänkin karismaattisia ja tunteisiin vetoavia (en ite tiedä kun ei ole kokemusta, mutta ehkä puheiden perusteella noi piirit on sulle tutumpia?). Tuloksena sitten naisille tulee treffeillä ikäviä yllätyksiä kun on vedetty niin tunteella. :smoke:


Sinänsä olen kyllä samaa mieltä että noi red pill -jutut leuka-analyyseineen on paskaa, mutta mitä sillä on tekemistä minkään sen kanssa mitä sanoin?

Näissä parissa ketjussa on tosiaan mansplainaamisen kukkeimpia esimerkkejä, kun miehet toistuvasti kertovat millaista naisten elämä oikeasti on, miten naiset oikeasti asiat kokevat ja mitä oikeasti haluavat. Asenteessa on niin paljon pielessä, ettei mikään määrä minkäänvärisiä pillereitä - kuvaannollisia tai reseptillä saatavia - riitä sitä korjaamaan. Ja kaiken ytimessä on se, ettei tätä perustavaa vikaa omassa itsessä nähdä, vaan mennään niiden kivojen teorioiden taakse päästäkseen omasta osuudesta tilanteeseen.

Asenne, asenne ja asenne. Vähän kuin kiinteistönvälittäjien sijainti, sijainti ja sijainti. Siihen voisi tiivistää yhden tärkeimmistä asioista mikä pitää olla jotakuinkin kohdallaan, että ylipäätään mitkään ihmissuhteet toimisivat. Kun tuollainen negatiivinen ja katkeruutta huokuva asenne on riittävän syvällä, se huokuu tosiaan kaikesta, joskus jopa jo Tinder-profiilista: kuvia joissa on murjottavan tai ylimielisen näköinen mies ja biotekstissä negaatioita ja muuta passiivis-aggressiivisuutta, itsesääliä tai muuta luotaantyöntävää. Just nämä "ei läskeille" ja ei tästä kuitenkaan mitään tuu -ruikutus yms. Jipjei, just sellaista tunnelmaahan mä haluankin lähteä treffeille kokemaan :kahvi:
Mitä nyt taas? Eihän tässä kukaan mitään törkeää ole sanonut, ja vaikka olisikin erikoisia mielipiteitä niin mitä sitten? Ei siitä mitään raivareita pitäisi saada.
 
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 608
Mitä nyt taas sekoilet? Lainaamassasi viestissä en sanonut mitään että mitä arvelisin naisten ajattelevan, vaan sanoin että sulla kuulostaa olevan kavereina paljon ns. "jännämiehiä" tai muita joilla elämänhallinta on ihan mitä sattuu.
En tiedä miten mun kaveripiiri tähän liittyy? Suurin osa ystävistäni omistaa jo perheen, vakituisen duunin ja pätkän rivarista. Ainut tuttu kuka on ollut linnassa ei ole koskaan ollut parisuhteessa. Kenties sun olis hyvä haukata happea pari kertaa näiden vastausten välissä. Nämä naiset, jotka mainitsin ovat aivan tavallisia töissä käyviä naisia, jotka eivät pyöri missään piripiireissä. Pelkästään se, että luot jotain ihme skenaariota jännämiehistä joilla on elämänhallinta kadoksissa kertoo jo aika paljon.

Sekun ei välttämättä tarkoita huumeiden käyttämistä tai jännämiehen tunteiden vuoristorataa, että katsot omaa luuria enemmän kun toisen silmiä. Tai se ettet kuuntele mitä puhutaan ja selität vaan asioista mitkä kiinnostaa vain sinua. Tai se että sulla on niin paskaset kynnenaluset ettei pysty muuhun keskittymään.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 849
En tiedä miten mun kaveripiiri tähän liittyy? Suurin osa ystävistäni omistaa jo perheen, vakituisen duunin ja pätkän rivarista. Ainut tuttu kuka on ollut linnassa ei ole koskaan ollut parisuhteessa. Kenties sun olis hyvä haukata happea pari kertaa näiden vastausten välissä. Nämä naiset, jotka mainitsin ovat aivan tavallisia töissä käyviä naisia, jotka eivät pyöri missään piripiireissä. Pelkästään se, että luot jotain ihme skenaariota jännämiehistä joilla on elämänhallinta kadoksissa kertoo jo aika paljon.

Sekun ei välttämättä tarkoita huumeiden käyttämistä tai jännämiehen tunteiden vuoristorataa, että katsot omaa luuria enemmän kun toisen silmiä. Tai se ettet kuuntele mitä puhutaan ja selität vaan asioista mitkä kiinnostaa vain sinua. Tai se että sulla on niin paskaset kynnenaluset ettei pysty muuhun keskittymään.
No no just sanoit että ystäväpiirissäsi ihmiset on pilannut treffejä kun henkilökohtainen hygienia on niin surkeaa, miten se pitäisi muka sitten tulkita? Tai nuo juuri mainitsemasi asiat... :facepalm:

Muistaakseni myös joskus aiemmin mainitsit että jotkut sun päihteitä käyttäneet tutut löysi seuraa mutta suhteet kaatui kun naiset ei sitä menoa jaksaneet katsella.

EDIT: Eikun sanoitkin että ystäväpiirisi naiset. Sekoitin asian kun olet aiemmin heittänyt juttua josta sai kuvan että sulla on rankempaa elämää viettäneitä tuttuja. Mutta joka tapauksessa, mun pointti ei hirveästi muutu: mitä ne naiset on oikein miettineet jos ovat tuollaisia mätsänneet ja menneet treffeille?
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 473
Ei mieleesi ole juolahtanut, että muilla saattaa olla muutakin sisältöä elämässään muuta kuin pillun perässä juokseminen? Ei tarvitse sitten olla epätoivoisena deiteillä toivoen kävisiköhän se flaksi vihdoin näillä treffeillä. Paradoksaalisesti olen huomannut tämän toimivan juuri päinvastoin, eli kun lopettaa naisten perään simppaamisen ja tekee niitä asioita mitkä tekee itsensä onnelliseksi niin sitä naistakin löytyy huomattavasti helpommin kun oma tarvitsevuus ei paista enää kilometrien päähän.

Itseasiassa tunnen erään miespuolisen kaverin jolla on tavoite pysyä sinkkuna kesään asti, onkin mielenkiintoista nähdä kuinka kaveri onnistuu tavoitteessaan kun naisia pyörii ympärillä kuin kärpäsiä vaikka ei ole mistään alfauroksesta edes kyse. Itse näen juuri hänessä sen tarvitsevuuden puutteen, ei tarvitse ketään toista täyttämään oman elämänsä tyhjiötä vaan on onnellinen niistä asioista mitä itsellä sillä hetkellä on. Toi energia välittyy sitten niin vahvana ulospäin, niin yhtään ihmettele miksi kaverilla on tarjolla seuraa vaikka muille jakaa. :)
Niin meitähän on joka lähtöön.

Mutta kyllä se on silti ihan juttu, että miehet turhautuu ja Tinder on karu paikka. Toiset pystyy asennoitumaan järkevämmin kuin toiset.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
EDIT: Eikun sanoitkin että ystäväpiirisi naiset. Sekoitin asian kun olet aiemmin heittänyt juttua josta sai kuvan että sulla on rankempaa elämää viettäneitä tuttuja. Mutta joka tapauksessa, mun pointti ei hirveästi muutu: mitä ne naiset on oikein miettineet jos ovat tuollaisia mätsänneet ja menneet treffeille?
Ja jälleen naisten vika: mitäs läksit. Ihan kuin sen voisi aina etukäteen päätellä, miten treffikumppani käyttäytyy treffeillä. Sitähän sinne treffeille mennään juurikin katsomaan!
Pari sellaista tapausta itselläkin tuli vastaan, joista jopa minä ajattelin että olisi hiukan siistimminkin voinut pukeutua kuin kulahtaneeseen printtiteepaitaan ja haalistuneisiin farkkuihin. Etenkin toinen oli tinderkuvissaan huomattavasti huolitellumpi, jopa tyylikäs.
 
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 608
mun pointti ei hirveästi muutu: mitä ne naiset on oikein miettineet jos ovat tuollaisia mätsänneet ja menneet treffeille?
Olisko niiden naisten pitänyt kysyä etukäteen, että osaathan varmasti leikata kynnet ja käydä suihkussa ennen kahvilaan tuloa? Muistathan hyvät käytöstavat, sekä välillä myös katsoa silmiin, kuunnella ja pitää puhelimen taskussa. Anna mun kaikki kestää.

Vai etukäteen kristallipallosta, että onko sama jäädä kotiin vai suunnitellaanko jo kesälle häitä kahvien jälkeen? Kehtaat vielä minua syyttää sekoilusta, vaikka itse luet viestit miten sattuu ja heität tällaisia "pointteja"
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 367
Tämän keksit ihan itse. Ihan jokaiseen lauseeseen ei aina muista/jaksa lisätä disclaimeria keskimääräisestä henkilöstä. Kun näen tilastoista ja omat havainnot tukevat oletusta, että miehet ovat keskimäärin naisia pidempiä, niin ei ole mitään syytä olettaa, ettei sattumalta valitut esimerkkihenkilöt noudattaisi tuota havaintoa. Ei se ole "täysin tapauskohtaista", vaikka joskus sattuukin niin, että nainen on 185cm ja mies joku hukkapätkä. Sama ajatusprosessi markkina-arvon osalta.

Keskimäärin -vs- keskiarvoisesti.

Markkina-arvon vastustajat lukevat aina ja ikuisesti jokaisen tekstin, että MAT etsii "syyllistä" ja kyseessä olisi mustavalkoinen arvoasteikko, jossa tietyn lakipisteen jälkeen saat kenet tahansa kiinnostumaan, vaikkei kukaan ole niin väittänyt. Samaten maalitolpat ihan oikeasti tuntuvat siirtyvän, kun satunnaisuudesta siirrytään vihjaamaan, että jotka on villejä sängyssä ja sitten hyviä hetkiä suhteen muilla alueilla tarjoavat olisivat kysytympiä kumppaniehdokkaita.
Ymmärrät varmaan että tutkimusparametrit asettamalla tietynlaiseksi saadaan aikaiseksi haluttu lopputulos, kuten tämä mielivaltainen skenaariosi? Ja tällä perusteella pitäisi sitten todeta MAT:n pitävän kutinsa? Et ole ilmeisesti koskaan vaivautunut miettimään miksi tästä kumppanin valinnasta on saatavilla niin vähän vertaisarvioitua tutkimustietoa? Sillähän ei ole varmaankaan mitään tekemistä asian kanssa, että kokonaisuus on selvästi kompleksimpi mitä MAT voi koskaan tarjota?

Lähden siitä liikkeelle, että EV on tärkeämpi, kuin ROI. Toki aina voidaan debatoida, että ensiksi mainittu on teoriaa ja jälkimmäinen totta.
Minusta on vähintäänkin hassua että käytät ihmisestä rahoitusalan termiä Enterprise Value, mutta lähdetään nyt tämän kerran tähän pohdintaan mukaan hieman filosofisemmalta kannalta. Eli mikä on tällöin yksittäisen osakkeen arvo ja kuinka tämän arvo määritetään, kun puhutaan ihmisestä? Mitä on osakkeiden kokonaismäärä ja kuinka omistajapohja on jakautunut? Entä kuinka paljon tässä markkinat antavat yksittäiselle osakkeelle arvostuskerrointa P/E? Kuinka EPS määritellään ihmisen ollessa kyseessä, onko tämä henkilön saama palkka tilikauden aikana osakkeiden lukumäärällä jaettuna?

Ehkä tämä sinut ajattelemaan kuinka erikoista on käyttää ihmistä termiä markkina-arvo, kun näillä markkinoilla ei ole olemassa yhteisesti sovittua vaihdon välinettä rahan muodossa, millä henkilön arvo voidaan yksiselitteisesti määrittää. Itse käytin termiä ROI kuvaamaan tuotto: panos -suhdetta mahdollisten toimenpiteiden osalta, jolla voit omaa tilannettasi petrata.

En ole syyttänyt peliä paskaksi. Olen laskelmoinut oman markkina-arvoni alhaiseksi kuitenkin samaan hengenvetoon todennut, että onneksi sille voi tehdä jotain.
Viesteistäsi paistava katkeruus kertoo muuta. On kuitenkin hienoa että olet ymmärtänyt että asioille voi todellakin tehdä jotain ja sulla on siinä parit low hanging fruitsit ihan nenäsi edessä, kunhan vaan tartut niihin kiinni.

Useamman pelimiesopuksen lukeneena ja yhdestä kurssista rahaakin maksaneena hölmistyin lähinnä, miten hyvin käytännössä vinkit toimivat. Ainoa huono puoli noissa on se, että vaikkapa Tinderissä on tarpeeksi aikaa reagoida "oikein". Livenä aivot lievästi sanottuna rupeavat throtlaamaan kun aikaa miettiä vastausta on rajallisesti eikä ainakaan toistaiseksi supliikit tule ihan selkärangasta.
Miten en yllättänyt tästä lainkaan? Mieti jos olisit tämänkin ajan käyttänyt aidosti toisiin ihmisiin tutustuaksesi, niin ei tarvitsisi nojata mihinkään "rahat pois tyhmiltä" -teoksiin. Naisten kanssa pääsee yllättävän pitkälle ihan pelkällä kuuntelulla ja havainnoinnilla, loppu tulee sitten itsestään kun tutustumisen lähtökohdat on aidot ihan puhtaan pokaamisyrityksen sijasta. En ala väittämään että se olisi helppoa aluksi, mutta jostain pitää lähteä liikkeelle. Kuulostaisi omaan korvaan vähintäänkin erikoiselta että sulla pitäisi olla tilanteita varten harjoitellut lauseet, sen sijaan että turvautuisit aitoon vuorovaikutukseen yksilöiden välilllä.
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 940
Mutta joka tapauksessa, mun pointti ei hirveästi muutu: mitä ne naiset on oikein miettineet jos ovat tuollaisia mätsänneet ja menneet treffeille?
Teoriassa jokaiselle pitäisi antaa mahdollisuus, ainakin jos olet kiltti ja hyvä henkilö.

Mutta oikeasti, moniko kirjoittaa avoimesti Tinder profiiliin tai kertoo ensimmäisellä tapaamisella että on alkoholisti ja nytkin humalassa, käyttelee huumeita ja viljelee niitä sekä välittää lääkkeitä?
Tai edes avoimesti kertoo että on lääkityksellä ja omaa mielenterveysongelmia.

Siksi noita tapaamisia kannattaa ehdottomasti sopia yleisille paikoille koska pahimmillaan ne profiilit ja kuvat ovat täysin valhetta tai voivat olla kymmeniä kiloja sekä vuosia vanhoja kuvia. (Ei, en tiedä miten henkilöt ajattelevat ettei toinen huomaa tai ettei se vaikuttaisi...)

Toki voi olla että saa väärän käsityksen ja ihan vaan hermostuksissaan toinen on sen viinipullon tai muutaman tuopillisen kumonnut ennen tapaamista. Mutta yleensä se kyllä kertoo jo aika paljon toisesta jos ei edes sitä aikaa pysty olemaan selvinpäin että toisen ensimmäisen kerran tapaa.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 849
Ja jälleen naisten vika: mitäs läksit. Ihan kuin sen voisi aina etukäteen päätellä, miten treffikumppani käyttäytyy treffeillä. Sitähän sinne treffeille mennään juurikin katsomaan!
Pari sellaista tapausta itselläkin tuli vastaan, joista jopa minä ajattelin että olisi hiukan siistimminkin voinut pukeutua kuin kulahtaneeseen printtiteepaitaan ja haalistuneisiin farkkuihin. Etenkin toinen oli tinderkuvissaan huomattavasti huolitellumpi, jopa tyylikäs.
Olisko niiden naisten pitänyt kysyä etukäteen, että osaathan varmasti leikata kynnet ja käydä suihkussa ennen kahvilaan tuloa? Muistathan hyvät käytöstavat, sekä välillä myös katsoa silmiin, kuunnella ja pitää puhelimen taskussa. Anna mun kaikki kestää.
Mitä nyt taas? Voisi ainakin kuvitella että tuollainen paljastuu jos vähän kyselee henkilön taustoista chatissa tjsp. Vai onko tosiaan niin, että ongelmaiset on todella hyviä peittämään ongelmansa, eikä sitä välttämättä huomaa?

Oli kummin päin vaan, johtopäätös on selkeästi että Tinderissä on aika sama mitä oikeasti on, kunhan vaan osaa markkinoida ja vedota tunteisiin kuten aiemminkin sanoin. :smoke:

Vai etukäteen kristallipallosta, että onko sama jäädä kotiin vai suunnitellaanko jo kesälle häitä kahvien jälkeen? Kehtaat vielä minua syyttää sekoilusta, vaikka itse luet viestit miten sattuu ja heität tällaisia "pointteja"
No tuon verran nyt saattaa lukea väärin kiireessä... Pahoittelut kämmistä, mutta suoraan sanottuna sun aggressiivinen kirjoitustyyli ei ole auttanut asiaa. Se kun helposti sopii kuvaan rankempaa elämää nähneestä kovasta karjusta, ja olet aiemminkin puhunut tässä yhteydessä päihteidenkäyttäjistä tai niistä joilla on elämänhallinta täysin hukassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 367
Niin meitähän on joka lähtöön.
Kyllä, se on huomattu tämänkin ketjun perusteella.

Mutta kyllä se on silti ihan juttu, että miehet turhautuu ja Tinder on karu paikka. Toiset pystyy asennoitumaan järkevämmin kuin toiset.
Ymmärtäisin paremmin tämän turhautumisen sen jälkeen kun ensin on tehty voitava oman tilanteen korjaamiseksi.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Markkinoinnin puute eli kuuluisat pelimiestaidothan ne suurin kompastuskivi miehelle tyypillisesti on. Markkinoille pääsee kuka tahansa ja luokkaa sukellusvenemurhaajalle sataa rakkauskirjeitä, niin tästä johdettuna ei ole mitään niin negatiivista tekijää, joka estäisi pariutumisen kokonaan.
Mut näitä on myös naisissa, jotka eivät uskalla sanoa edes ujoa heippaa miehille.
Joo, luulisin kanssa että ei meikkaamisen puute ei ole naiselle mikään este eikä mitenkään merkittävä hidastekaan. Mitä mietin tuttuja naisia, niin tulee mieleen pari jotka ei ymmärtääkseni juuri meikkaa eikä heissä mun mielestä ole mitään vikaa...

Juurikin tuo ettei miehet erota meikattua meikkaamattomasta tarkoittaa sitä, ettei sillä ole niin paljoa väliä kuin naiset kuvittelee. :D

Luulen että naisille tulisi vaan pettymyksenä jos kävisikin ilmi ettei monet miehet huomaisi eroa sen kevyen meikkauksen ja ei meikkiä välillä. :D

Aknetapauksissa sen toki huomaa helpommin, muuten huomattavasti vähemmän...
No kyllä mä edelleen olen sitä mieltä, että tavallisen näköiset, meikkaamattomat, enemmän seinään sulautuvat naiset nyt vaan jäävät useimmiten katseen katveeseen. Ja mitä enemmän ikää naiselle tulee, sen enemmän mennään ohi. En ajanut sitä takaa, että meikkaamattomassa naisessa olisi jokin vika miesten mielestä.

En pety siitä, jos en näytä meikatulta miehen mielestä. En meikkaa miehiä varten. Pointti oli se, että miehet puhuvat mitä haluavat, ja se on todellisuudesta täysin irrallaan.

Ja kaikista alin/ylin pointti oli se, että miesten "kaikki naiset sitä ja tätä" koskee vain hyvin pientä osaa naisista.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Ihan asiaahan siinä on. Naiset tosin näyttävät usein suhtautuvan eri tavoin ja jopa ristiriitaisesti erilaisiin ihanteellisiksi katsottuihin miestyyppihin, mikä on omasta mielestäni mielenkiintoista ja vähän kummallista. Se, mikä vetoaa yhteen naiseen, saattaa olla toiselle vastenmielistä. Miehistä puolestaan et oikein löydä tyyppiä, joka sanoo vihaavansa nuorta ja kaunista naista.
Tulostan tämän ja kehystän seinälle.

Miehet ovat nirsompia kuin naiset! :cool:
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Vähän kuulostaa että sun ystäväpiirissä on reippaasti ns. "jännämiehiä" jotka kyllä osaa vedota tunteisiin ja siten pääsevät treffeille mutta elämänhallinta on sen verran matalalla tasolla ettei jatko onnistu... :smoke:
Sen verran puutun tähän keskusteluun ja vastaan tähän alkulähteille, että eihän puuttuva hygienia ja punkkupullon kaato alle ole mitään suurta elämänhallinnan puutetta. Se on ihan sitä tavismiesten tohinaa. Yleensä teekkarin. :D

En oo ite tämmösiin sankareihin treffeillä tutustunut, mutta yksi baarin tanssilattialta seurannut kivan oloinen ukko, siis oltiin alta 25, sai mut taipumaan taakse niin paljon kuin selkä taipui, kun paremmassa valossa lähestyessään hampaansa olivat niin töhnäiset ja mustia pilkkuja täynnä, että minähän en hitto tuota pussaa. Jotain hätävalheita siinä piti keksiä sitten, en mä uskalla tuntemattomalle sanoa tommosesta mitään. Ehkä sillä oli hoidot kesken tai sit se vaan ei tajunnut ja välittänyt.

Opiskeluissa ja jälkeenkin on sitten näitä taas ihan kivoja, perusmiehiä, ei kovin puheliaita. Vähän jännittää mutta menojalka vipattaa, josko vaikka sais vähän jotain äksöniä. Kossuleka sit ennen iltaysiä ja johan on äksöniä, kun talutellaan sinne tänne, pahempi jos vielä aletaan ähistä tai muuta. Kaikki tekee virheottoja joo, mutta jos meininki on aina tämä, niin ei sitä kyllä sillä silmällä katsele selvänäkään, vaikka voisi oikeasti olla ihan hyvä tyyppi. Osalle tämmösistä käy flaksi, kun löytyy joku typy muualta ja sit pääsee siitä jännityksestä, eikä tarvi isoa kasaa viinaa. (Ja kavereiden mielestä siitä tuli tylsä kun alkoi seurustella, nyyh.) Osa ei toki vaihda tyyliään siltikään.

Et joo, onhan se mielikuvien ja tunteiden luominen tärkeä asia. Kun luo kuvaa juoposta tai tunteita ällötyksestä tai pelosta, niin byeee.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 473
Sanoisin, että nykynuorilla miehillä on parempi hygienia ja raittiimpi elämä kuin koskaan ennen... (Tosin en tiedä mitä on juominen ollut joskus 1800-luvulla.)

Eivätkä savukkeitakaan polta entiseen malliin.

Joku suomalainen "teekkari" on siis varmaankin parempi "catch" kuin lähtökohtaisesti mikään miesryhmä koskaan maailmanhistoriassa. Vaikka olisikin joskus vähän riehakas.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 849
Sen verran puutun tähän keskusteluun ja vastaan tähän alkulähteille, että eihän puuttuva hygienia ja punkkupullon kaato alle ole mitään suurta elämänhallinnan puutetta. Se on ihan sitä tavismiesten tohinaa. Yleensä teekkarin. :D
Luulis että treffeille mennessä hitaampikin älyäisi käydä suihkussa ja pestä hampaansa... ja ettei kannata vetää ainakaan kännejä etukäteen. :redface:

Sen voi toki kuvitella että vähän viinaan menevä perseilijätyyppi rupeaa kännissä lähestymään baarissa, mut se on vähän eri asia.

Et joo, onhan se mielikuvien ja tunteiden luominen tärkeä asia. Kun luo kuvaa juoposta tai tunteita ällötyksestä tai pelosta, niin byeee.
Varmaan vanhan ajan baarilähestymisissä näin, mutta nykyisellä Tinderaikakaudella toisen hajumaailmaan ei pääse tutustumaan ennen kuin siellä treffeillä. Ja jo sinne päästäkseen pitää erottua massasta ja osata luoda niitä mielikuvia, kun on vaan osa loputtoman pitkää miesjonoa...

Itseasiassa tunnen erään miespuolisen kaverin jolla on tavoite pysyä sinkkuna kesään asti, onkin mielenkiintoista nähdä kuinka kaveri onnistuu tavoitteessaan kun naisia pyörii ympärillä kuin kärpäsiä vaikka ei ole mistään alfauroksesta edes kyse. Itse näen juuri hänessä sen tarvitsevuuden puutteen, ei tarvitse ketään toista täyttämään oman elämänsä tyhjiötä vaan on onnellinen niistä asioista mitä itsellä sillä hetkellä on. Toi energia välittyy sitten niin vahvana ulospäin, niin yhtään ihmettele miksi kaverilla on tarjolla seuraa vaikka muille jakaa. :)
Kyllähän se ettei kiinnosta tekee naisten silmissä kiinnostavammaksi, mutta taidat nyt vähän liioitella kuitenkin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Varmaan vanhan ajan baarilähestymisissä näin, mutta nykyisellä Tinderaikakaudella toisen hajumaailmaan ei pääse tutustumaan ennen kuin siellä treffeillä. Ja jo sinne päästäkseen pitää erottua massasta ja osata luoda niitä mielikuvia, kun on vaan osa loputtoman pitkää miesjonoa...
Mun esimerkit nyt olikin ei-Tinderistä, varmaan ymmärsit kuitenkin. Kyllä ne opiskelevat nuoret edelleen opiskelevat ja juhlivat yhdessä, muuallakin kuin teknillisessä juodaan edelleen reippaasti.

Taas tää helvetin miesjono. Mahdotonta puhua yhtään mistään teidän kanssa.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 473
Kyllähän se ettei kiinnosta tekee naisten silmissä kiinnostavammaksi, mutta taidat nyt vähän liioitella kuitenkin. :)
Maailmassa on miljardeja naisia, joista en ole kiinnostunut, mutta ei ne silti hypi sisään ovista ja ikkunoista... =) Eivät edes flirttaile.

Joten juu ei, se ei ainakaan toimi, että on yhdentekevä naisiin liittyen, ellei sitten esimerkiksi opiskele tai työskentele paikassa, jossa on paljon naisia, jolloin on aika luonnollista että saattaa tulla kontaktia.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Ja kuitenkin miehiä kehoitetaan olemaan "oma itsensä"... :smoke:

Joo ei. Ei kannata olla oma itsensä. Vaan huomattavan tekopirteä versio siitä.
Eihän miehillekään kelpaa masentuneet tai muuten mielenterveysongelmaiset naiset. Tämä jo kirjoitetaan isolla bioon. Miksi naiselle pitäisi kelvata joku itsetunnoton ja elämäniloton heppu, joka ei edes suostu hankkimaan apua, koska mielenterveysongelmat on paskaa?

Joo ei kyllä kannattais olla hetero.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 473
Eihän miehillekään kelpaa masentuneet tai muuten mielenterveysongelmaiset naiset. Tämä jo kirjoitetaan isolla bioon. Miksi naiselle pitäisi kelvata joku itsetunnoton ja elämäniloton heppu, joka ei edes suostu hankkimaan apua, koska mielenterveysongelmat on paskaa?

Joo ei kyllä kannattais olla hetero.
Kyllä mulle kelpaa huvitteluun vähän ongelmainenkin tapaus, jos on hyväkroppainen.

Ei naisille pidäkään kelvata ongelmatapaus, eihän siitä ollut kysymys. Kysymys oli siitä, että monille miehille on tietty turhautuneisuus aika luonnollinen ominaisuus liittyen parisuhdemarkkinoihin ja Tinderiin, ja jos siitä huolimatta esittää reipasta ja iloista, niin onhan se hieman teeskentelyä mutta siis tarpeellista teeskentelyä. Eräänlainen catfishin muoto siis ehkä tämäkin. Elämä on.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Kyllä mulle kelpaa huvitteluun vähän ongelmainenkin tapaus, jos on hyväkroppainen.

Ei naisille pidäkään kelvata ongelmatapaus, eihän siitä ollut kysymys. Kysymys oli siitä, että monille miehille on tietty turhautuneisuus aika luonnollinen ominaisuus liittyen parisuhdemarkkinoihin ja Tinderiin, ja jos siitä huolimatta esittää reipasta ja iloista, niin onhan se hieman teeskentelyä mutta siis tarpeellista teeskentelyä. Eräänlainen catfishin muoto siis ehkä tämäkin. Elämä on.
Tässä on edelleen kyse parisuhteen etsimisestä/löytämisestä, muissa ketjuissa voi puhua muista. Joo, moni turhautuu. Saa ihan mielihyvin olla mitä haluaa, mutta turha valittaa, jos ei ole yhtään vastaanottavainen. Ihan perustietoa miten omat ajatukset, vaikka harvoin oliskin, vaikuttaa elettyyn elämään.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 424
Näitä ketjuja seuranneena voisi kyllä luovuttaa suoraan yrittämisen jos sinkuksi jäisi. Markkina-arvo reilusti pakkasen puolella. Ammattikoulu, lyhyt ja kaiken pahan lisäksi nelikymppinen joka näyttää 15 vuotta nuoremmalta :D
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 849
Mun esimerkit nyt olikin ei-Tinderistä, varmaan ymmärsit kuitenkin. Kyllä ne opiskelevat nuoret edelleen opiskelevat ja juhlivat yhdessä, muuallakin kuin teknillisessä juodaan edelleen reippaasti.

Taas tää helvetin miesjono. Mahdotonta puhua yhtään mistään teidän kanssa.
Niin, ja heitit niitä esimerkkejäsi keskusteluun joka koski Tinderiä...

Livenä toki on just se ero, ettei naisilla ole tarjolla miesjonoa toisin kuin Tinderin ihmemaailmassa. :smoke:
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Niin, ja heitit niitä esimerkkejäsi keskusteluun joka koski Tinderiä...

Livenä toki on just se ero, ettei naisilla ole tarjolla miesjonoa toisin kuin Tinderin ihmemaailmassa. :smoke:
Treffejä se tais koskea, alkuperää ei kerrottu. Tinderin ulkopuolella on yleistä, että treffeille kysytään jo jotain lähes tuttua, eikä täysin tuntematonta.

Jos jono liittyy aina Tinderiin, niin se on hyvä sanoa. Kaikki naiset eivät vieläkään ole Tinderissä, onko sitä nyt vuorokausi kun sen viimeksi kerroin. Kaikilla naisilla siis ei ole jonoa missään. Kaikilla ei ole Tinderissäkään, koska osa miehistä heittää kyllä naisiakin vasuriin ja loput mätsin tultua. Uskomatonta, mutta totta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 367
Asiaton käytös - henkilökohtaisuudet
Kyllähän se ettei kiinnosta tekee naisten silmissä kiinnostavammaksi, mutta taidat nyt vähän liioitella kuitenkin. :)
Tää on ihan tosi juttu, pitäisi varmaan laittaa ko. henkilön kanssa betsit pystyyn asiasta, niin saadaan tähän vähän panosta. :)

Maailmassa on miljardeja naisia, joista en ole kiinnostunut, mutta ei ne silti hypi sisään ovista ja ikkunoista... =) Eivät edes flirttaile.

Joten juu ei, se ei ainakaan toimi, että on yhdentekevä naisiin liittyen, ellei sitten esimerkiksi opiskele tai työskentele paikassa, jossa on paljon naisia, jolloin on aika luonnollista että saattaa tulla kontaktia.
Sun pilluntarve paistaa tänne Etelä-Suomeen asti, joten eipä ihmekään ettei sulla tämä onnistu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 367
Eihän miehillekään kelpaa masentuneet tai muuten mielenterveysongelmaiset naiset. Tämä jo kirjoitetaan isolla bioon. Miksi naiselle pitäisi kelvata joku itsetunnoton ja elämäniloton heppu, joka ei edes suostu hankkimaan apua, koska mielenterveysongelmat on paskaa?
Yhden MT-ongelmaisen kanssa aviossa olleena, onhan toi valtavan iso henkinen kuorma myös toiselle osapuolelle. Tää keissi tuli ilmi kesken suhteen, ihan uudessa suhteessa pitäisi kyllä tietää hyvin tarkkaan mihin kaikkeen se vaikuttaa ja kuinka sen kanssa on tarkoitus elää jatkossa.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Yhden MT-ongelmaisen kanssa aviossa olleena, onhan toi valtavan iso henkinen kuorma myös toiselle osapuolelle. Tää keissi tuli ilmi kesken suhteen, ihan uudessa suhteessa pitäisi kyllä tietää hyvin tarkkaan mihin kaikkeen se vaikuttaa ja kuinka sen kanssa on tarkoitus elää jatkossa.
On ja hemmetin rankkaahan se on. Kaikille. En oo ollu masentuneen kanssa muutoin kuin kämppis, kaveri, ja toki itseni kanssa. En hevillä lähtisi suhteeseen masistaustaisenkaan kanssa vaikkei akuuttia olis, kesken kaiken sairastuneen kanssa pitäis toki jotenkin jaksaa olla, mut sitä ei voi vaan päättää. Eri asia silti leimata mt-ongelmat joksikin, mikä koskettaa vain muita ja tekee ihmisestä huonon.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 473
Sun pilluntarve paistaa tänne Etelä-Suomeen asti, joten eipä ihmekään ettei sulla tämä onnistu.
Vastauksesi sisältää olettaman, etten asu Etelä-Suomessa, mikä saattaa olla totta tai sitten ei, mutta jossei ole, niin siinä tapauksessa ainakin on erityisen vaikeaa iskeä naisia välinpitämättömyydellään kun ei niitä naisia paljon missään ole. Anyway.

En kyllä usko, että Hjelsingjöörin kaduiltakaan naiset mukaan lähtee sillä, ettet kiinnitä niihin mitään huomiota. Tai edes yöelämästä. Tai mistään muustakaan elämästä, ellei sitten kuun ja tähtien asennot ole suotuisat, ja satut liikkumaan/työskentelemään piireissä, joissa naiset voivat kaikessa rauhassa ihastua välinpitämättömään itseesi.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 192
Viestejä
4 284 018
Jäsenet
71 607
Uusin jäsen
jokuparcel

Hinta.fi

Ylös Bottom