• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Pariutumisen haasteet nykypäivänä ja sen vaikutukset

Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Mistäköhän näkökulmasta :hmm: ura varmaan joo vakiintunut siinä kohtaa, lapset mahdollisesti jo aikuisia, asuntolaina maksettu/voiton puolella, on elämänkokemusta... mutta mitä muuta hyvää voisi olla 50v miehessä mitä ei olisi vaikka 35-vuotiaassa?
Mun mielestä tämä on ihan tosi yksilöllistä, aivan kuten meissä naisissakin. Jotkut vaan puhkeavat kukkaan vasta keski-iässä, kun elämänkokemus on tuonut itsevarmuutta ja ehkä geenitkin ovat sellaiset, että ulkonäkökin on parhaimmillaan vasta silloin. Tiedän useita miehiä, jotka ovat ulkoisestikin komeimmillaan vasta 5-kymppisinä silver foxeina. Joillain elämäniloa ja uteliaisuutta piisaa, ja ehkä liikunnallisuuskin on vain lisääntynyt kun on keski-iässä havahduttu, että jotain tarttis tehrä. Toiset taas ovat jo 4-5-kymppisinä luovuttaneita, passivoituneita ja kyynistyneitä, ja ulkonäöltäänkin setäytyneitä ja tätiytyneitä. Tietty suurin osa asettunee jonnekin välimaastoon.
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
876
Nimenomaan yhtälö toimii. Jos luet viestini, niin se kertoi että naiset ovat yhtälailla osallisena patriarkaattiin. Vanhemmat ovat yhteiskunnan tuotoksia ja kasvattavat lapsensa yhteiskunnan jäseniksi. Eli iso osa eroista on kulttuurisia. Osa eroista on kuitenkin biologisia. Se on sitten vaikeampi kysymys, mikä on biologiaa, mikä kulttuuria ja missä suhteessa.
Kulttuureja on kuitenkin satoja ympäri maailmaa. Kaikki erilaisia omilla tavoillaan. Silti kaikissa on yksi piirre joka on täysin sama joka maailman kolkassa. Miehet tekee ne raskaat ja fyysiset työt. Naiset hoitaa lapset ja tekee muita hommia. Tämä on täysin biologiaa. Ihan järjetöntä koittaa tätä muuttaa.

Sitähän voi miettiä että jos tämä on toiminut näin satoja tuhansia vuosia, niin kannattaako toimivaa systeemiä väkisin muuttaa.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 163
Siis nimenomaan koska MAT pitää paikkaansa, niin riski "uloshinnoitteluun" on olemassa. Osallistumalla markkinoille saa oman markkina-arvonsa selville ja silloin ne omat mahdollisesti utopistiset preferenssit tulevat terveellä tavalla alaspäin.
MAT lienee toimii joukkojen tasolla, muttei niinkään yksilön tasolla. Yksilötasolla yhteensopivuus merkkaa enemmän. Vielä kauemman MAT:sta mennään, jos ei itse halua sellaista mitä MAT pitää haluttuna. Eli jos et ole ulkonäkökeskeinen mies taikka naisena et välitä miehen varallisuudesta. Eritoten Suomessa naiset ovat irtautuneet tuosta ja teoriaa pitäisi säätää sen mukaan. Minä olen pärjännyt ulkonäölläni ja rauhallisella luonteellani, lisäksi osaan ilmaista itseäni. Naisia kohtelen ihmisinä, se voi olla suurin valtti.
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
876
Onhan tässä yritetty sanoa, että naisten markkina-arvo koostuu pitkälti nuoruudesta ja kauneudesta.


Onhan tässä yritetty sanoa, että miesten markkina-arvo koostuu pitkälti statuksesta ja varallisuudesta, jotka ovat huipussaan myöhäisemmällä iällä.


Silti hieman raflaavampi kirjoittelu saa suurimman osan pillastumaan.
Juu, Erikin ja mun kommentit sivuutettiin kokonaan kun sanottiin että miehet tykkää nuorista naisista.

Tähän nyt sitten tarvittiin oikein virallinen tutkimus ennen kuin hoksattiin, että ei saatana, taitaahan siinä olla jotain totuutta.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 163
Kulttuureja on kuitenkin satoja ympäri maailmaa. Kaikki erilaisia omilla tavoillaan. Silti kaikissa on yksi piirre joka on täysin sama joka maailman kolkassa. Miehet tekee ne raskaat ja fyysiset työt. Naiset hoitaa lapset ja tekee muita hommia. Tämä on täysin biologiaa. Ihan järjetöntä koittaa tätä muuttaa.

Sitähän voi miettiä että jos tämä on toiminut näin satoja tuhansia vuosia, niin kannattaako toimivaa systeemiä väkisin muuttaa.
Nuo ovat jo muuttuneet ainakin länsimaissa. Naiset käyvät palkkatöissä siinä missä miehetkin eikä monessa maassa enää perhe pärjää pelkällä miehen palkalla.

Raskaat ja fyysiset työt ovat biologian ohjaamia, sen sijaan se leikkiikö nukeilla vai autoilla ei liity muskeleihin. Ennen ohjelmointi oli naisten työtä. Kulttuureilla on paljon yhteistä keskenään historiallisten seikkojen takia (teknologian kehitys). Sotiminen oli ennen miesten työtä, nykyisin naiset kykenevät siihen yhtä hyvin. Ehkä biologisten syiden takia naiset eivät kuitenkaan ole yhtä sotaisia, hormonit vaikuttavat paljon.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 447
- seksiä pitäisi saada, mutta ei liian aikaisin jottei ole liian helppo.
Jos seksiä saa ensimmäisellä tapaamisella on liian helppo ja ei kelpaa parisuhteeseen, mutta jos ei seksiä saa ensimmäisellä tapaamisella niin ei ole kemiaa ja toista tapaamista ei tule :)

Minkähän takia on ongelmia pariutumisen kanssa :hmm:
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
876
Asiaton käytös - keskity rakentavaan keskusteluun, asiasta huomautettu jo aiemmin
Nuo ovat jo muuttuneet ainakin länsimaissa. Naiset käyvät palkkatöissä siinä missä miehetkin eikä monessa maassa enää perhe pärjää pelkällä miehen palkalla.

Raskaat ja fyysiset työt ovat biologian ohjaamia, sen sijaan se leikkiikö nukeilla vai autoilla ei liity muskeleihin. Ennen ohjelmointi oli naisten työtä. Kulttuureilla on paljon yhteistä keskenään historiallisten seikkojen takia (teknologian kehitys). Sotiminen oli ennen miesten työtä, nykyisin naiset kykenevät siihen yhtä hyvin. Ehkä biologisten syiden takia naiset eivät kuitenkaan ole yhtä sotaisia, hormonit vaikuttavat paljon.
Lol, naiset ei kykene sotimiseen yhtä hyvin. Nyt vittu jotain rajaa. Siihen on syynsä miksi poliisikouluun tai armeijaan on ihan eri vaatimukset naisille. Kun ei kukaan nainen läpäisisi noita samoilla standardeilla kun miehet.

Ei helvetti näitä juttuja.
 
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
568
Nämä markkina-arvoteoriat ja "miehet pitävät nuorista naisista" vetävät typistäen mutkia todella suoraksi ja toimivat huonosti yksilötasolla.

Aivan varmasti se 20v näpsäkkä nuori neiti miellyttää miesten silmää, mutta lähtisinkö esimerkiksi itse pariutumaan vakavasti ottaen sellaisen kanssa. No en todellakaan. Jossain miesten saunailloissa kännissä lauotut teesit "kisakireistä" asettuvat lähinnä pinnallisen seksuaaliseen kontekstiin.

Jotenkin näistä markkina-arvomiehistä heijastuu kokemattomuus mitä tulee pidempiin, aikuisten oikeisiin parisuhteisiin.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 566
Tässä ketjussa näyttäisi keskustelu karanneen viimeisten sivujen osalta pitkälti ohi aiheen. Ketjussa on tarkoitus keskustella pariutumisesta ja sen haasteista, ei käydä sivutolkulla jotain yleisen tason keskustelua sukupuolten eroista ja taipumuksista, ilman että keskustelu liittyy keskeisesti, tai tässä tapauksessa juuri mitenkään ketjun otsikon aiheeseen.

Keskittykää ketjun aiheessa pysymiseen, kiitos.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
- töistä päästyään pitää kuitenkin olla miehelle ruokaa tarjottavana ja ilmeisesti pyykitkin pestynä, koska naisen pitää tarjota ko. palvelut myös miehelle oletuksena

Tässä ihan pari juttua mitä nopsaan tuli mieleen. Herääkin kysymys, että olettekohan mahdollisesti omalla toiminnallanne tai asenteellanne edesauttaneet pariutumattomuuttanne? No ehkä se yksisarvinen löytyy vielä tässä elämässä! :think:
Kyllä mä voin pyykit pestä. Ei ole iso homma. Pyykit koneeseen ja tunnin jälkeen parvekkeelle kuivumaan. Aamupalan teen itse. lounaaksi syön yleensä jääkaapista eilisen jämiä ja nainen sitten kokkaa illallisen.


Tässä tekstissä oli niin paljon kuraa, mutta tähän otettakoon kantaa. Paistaa oikein läpi oma riittämättömyys ja epävarmuus.
Unohdit mainita mikä se kura oli? Ei mulla ole mitään epävarmuutta, että nuo koko kylän polkemat fillarit ovat huonoa parisuhdematskua. Aikaisemmin sanoin, että mun kriteerit ovat muodostuneet oppimalla omista ja muiden virheistä, sekä yleisestä elämänkokemuksesta. Luultavasti olen keskimääräistä vanhempi mies täällä, joten sitä elämänkokemustakin on enemmän kuin keskimäärin.

No ymmärtänet, että täällä Pohjolassa ei välttämättä ketään tule vastaankaan, mutta kyllä voin moikata. Jutellakin koirien ja mummeleiden kanssa. Joskus papparaisetkin pysäyttää jutskaamaan, jos polulla tavataan. Nyt ne ei oikein möngerrä tossa lumessa tosin.
En tiedä mikä tän pointti nyt oli. Yrittää esittää, että en lenkkeile, vai että oon nirppanokkanainen, joka ei ikinä hymyile ja jonka mielestä muiden puhuminen on häirintää? Huoh.

Ja juu oon yrittänyt sivuuttaa ja olla vastaamatta typerään jankkaukseen, mut emt. Kerranhan täällä vaan eletään. Harmittaa vaan kirjoittaa asiaa (ehkä lian pitkästi, onko tekkiläinenkin jo iskostettu keskittymään 15 sekuntia kerrallaan?), ja siitä nostetaan esille tahallaan väärinymmärretty tai aivan sivusta oleva asia, josta sitten aletaan huutaa.
Hyvä että käyt lenkillä. Ei kannata ehkä miettiä liikaa, vaan keskittyä siihen olennaiseen ilman "huohheja". Hyvin kirjoitetut pitkätkin tekstit ovat mielenkiintoisia, vaikka asiasta olisinkin eri mieltä. Kirjoittaminen on muutenkin kehittävämpää kuin se puhelimen ruudun tuijotus. Mä olen yrittänyt rajoittaa puhelimen räpläyksen minimiin. Enemmän tulee kuunneltua podcasteja jne. Youtubesta.

Miksi ihmeessä hajusteetonkin vaihtoehto pitää sukupuolittaa :confused:
Kyllä ne tuotteita markkinoivat yritykset tietävät mitä myy ja mikä ei. Esim. valmiiksi paistettu jauheliha hävisi nopeasti kaupoista. Eri asia on sitten nämä hyvesignaloivat firmat, joilla ei tuotteiden menekillä näytä olevan väliä, kunhan saa ruksittua DEI/ESG-listasta mahdollisimman monta kohtaa. Näistä esimerkkeinä Disney tai Bud Light.

Googletin niin maksumuurin takana Mies on parhaimmillaan 50-vuotiaana ja etenkin naiset tiedostavat markkina-arvonsa – tutkijat analysoivat viestittelyä amerikkalaisessa deittipalvelussa

Iltasanomilla tuo ilmaisena 50-vuotias mies on luomakunnan halutuin hahmo, sanoo deittitutkimus – tässäkö syy suosiolle?
Ei oli näemmä tutkittu deittipalvelua jenkeissä. Naisten haluttuvuus vähenee tasaisesti 18 ikävuoden jälkeen ja aasialaisuus on plussaa. Eli 18-vuotias aasialainen on naisista halutuin ja 50-vuotias valkoihoinen miehistä halutuin. Tuossa erikseen korostettiin että täytyy olla hetero, eikä naiset pidä bi-miehistä? Tuo on yllättäen aika hyvin linjassa Erkin puheiden kanssa.
Jenkeissä tilanne on erilainen kuin siellä Euroopassa, eli erilaisen/puuttuvan sosiaaliturvan vuoksi jonkun verran lähempänä tätä Aasian tilannetta, jossa pitkän elämänkokemuksen ja taloudellisesti vakaan tilanteen omaavaa miestä arvostetaan korkealle. Ulkonäköseikat eivät ole niin tärkeitä. Täällä Aasian suunnalla paikallisille miehille yli 35v ovat "jämänaisia", joiden kanssa ei pariuduta kuin poikkeustilanteissa. Itse kun en halua enempää perhettä, niin nuo jämät kelpaavat varsin mainiosti.
 

4play

(■_■¬ )
S Y N T H W A V E
NOSTO
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
342
MAT lienee toimii joukkojen tasolla, muttei niinkään yksilön tasolla. Yksilötasolla yhteensopivuus merkkaa enemmän. Vielä kauemman MAT:sta mennään, jos ei itse halua sellaista mitä MAT pitää haluttuna.
Miten näet sosiaalisen median ja nettideittailun muuttavan tätä? Näitten avulla ihmispooli ja deittailuvolyymi on aikaisempaan verrattuna reilusti isompi, niin eikö silloin tendenssi pitäisi mennä enemmän juurikin suurten joukkojen ja todennäköisyyksien mukaan?

Kiitos muuten asiallisesta vastauksesta :tup: Mukahauskaa lällättelyä ja pseudotieteeksi kauhistelua on riittämiin.
 
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
501
Miten näet sosiaalisen median ja nettideittailun muuttavan tätä? Näitten avulla ihmispooli ja deittailuvolyymi on aikaisempaan verrattuna reilusti isompi, niin eikö silloin tendenssi pitäisi mennä enemmän juurikin suurten joukkojen ja todennäköisyyksien mukaan?

Kiitos muuten asiallisesta vastauksesta :tup: Mukahauskaa lällättelyä ja pseudotieteeksi kauhistelua on riittämiin.
Nyt tavoitti 4play aika oleellisen kysymyksen! Omat havainnot tukevat tätä hypoteesia. Livenä merkitsee persoona, ja ihmiset osaavat heittäytyä siihen yhteen ihmiseen, jolloin unohtuu ne markkina-arvot pitkälti. Sen sijaan nettideittailukulttuuri nähdäkseni edistää juuri sitä, että potentiaaliset kumppanit nähdään osana suurta massaa, johon sitten helpommin suhteutetaan omaa markkina-arvoa, ja ylipäänsä mennään koko pariutumiskuvioon enemmän "markkinapaikan lakien" mukaan. Mikä siis minusta on epätervettä kehitystä.

Eli tässä tavallaan jonkinlainen synteesi tälläkin palstalla esiintyvistä vastakkaisista näkemyksistä. Ns. markkina-arvot on mun mielestä ihan triviaalia todellisuutta, mutta yksilöiden ei (munkaan mielestä, kuten ei palstalla kirjoittavien naistenkaan) kannattaisi liikaa perustaa pariutumisajatuksiaan niiden varaan. Nettiapit kuitenkin tukevat ja tuottavat juuri tällaista markkina-arvopohjaista käytöstä.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 588
Nyt tavoitti 4play aika oleellisen kysymyksen! Omat havainnot tukevat tätä hypoteesia. Livenä merkitsee persoona, ja ihmiset osaavat heittäytyä siihen yhteen ihmiseen, jolloin unohtuu ne markkina-arvot pitkälti. Sen sijaan nettideittailukulttuuri nähdäkseni edistää juuri sitä, että potentiaaliset kumppanit nähdään osana suurta massaa, johon sitten helpommin suhteutetaan omaa markkina-arvoa, ja ylipäänsä mennään koko pariutumiskuvioon enemmän "markkinapaikan lakien" mukaan. Mikä siis minusta on epätervettä kehitystä.

Eli tässä tavallaan jonkinlainen synteesi tälläkin palstalla esiintyvistä vastakkaisista näkemyksistä. Ns. markkina-arvot on mun mielestä ihan triviaalia todellisuutta, mutta yksilöiden ei (munkaan mielestä, kuten ei palstalla kirjoittavien naistenkaan) kannattaisi liikaa perustaa pariutumisajatuksiaan niiden varaan. Nettiapit kuitenkin tukevat ja tuottavat juuri tällaista markkina-arvopohjaista käytöstä.

Hyvin tiivistetty.


Tähän voi liittää vielä kysymyksen, että kannattaako siellä nettiapissa hakea maksimaalista määrää tykkäyksiä geneeriseltä joukolta ihmisiä, vaiko kohdistaa haku spesifimmin itselle sopiviin yksilöihin. Molemmissa lienee puolensa, eikä yhtä oikeaa vastausta ole.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 973
Huomautus - offtopic, juuri huomautettu asiasta ketjussa
Ei liity mitenkään otsikkoon, mutta jos mun pitää valita persikka-laventeli-ruusu-kielo vs. For men, kyllä mä otan sata kertaa sadasta For men -liemen hygieniahyllystä.
Itse en niin mieti "mies vai nainen" vaan mistä itse tykkää. Esim. ostan todella useasti Cien Milk & Honey käsienpesu saippuaa koska pidän siitä (en ole katsonut mitä sisältää tai lukenut arvosteluja). Samaten ostan todella useasti Terveshampoota (tulee mieleen varmaan retkeily ja nuotion tuoksu tervasta) koska pidän siitä.

Toki siitä olen samaa mieltä että kymmenien tai satojen eurojen käyttö johonkin höylään (ihan sama vaikka siinä olisi hienoa lohikäärmettä tai mitä tahansa väriä) on liioittelua. Mutta jos ei halvemmalla löydy höylää joka tekee hyvää jälkeä eikä revi ihoa verille niin sitten tarvii käyttää enempi rahaa.

Itse olen ollut tyytyväinen näihin amazonin:
Wilkinson Sword Protector 3 Razon höyliin mitä on muutama kappale (vasta ensimmäinen käytössä mutta onhan se hyvä olla myös varalle) mihin on runsaasti myös teriä odottelemassa käyttöön ottoa.

Kaveri viron reissulla koetti kerran ja höylä oli samantien tukossa ja terä olisi pitänyt vaihtaa, ei saanut edes ajettua. Eli riippuu täysin partatyypistä. Itse pystyn ajamaan jopa useita kuukausia (testannut että toimii jopa 4 terää vuodessa taktiikalla kun saunomisen yhteydessä ajaa ihon ollessa pehmeänä ja muistaa käyttää vaikka jotain saippuaa tms. ensin partaan. En ole jaksanut tehdä testiä miten pitkään oikeasti leikkaisi ja voisiko mennä esim. "terä per vuosi" taktiikalla koska tuossa alkaa se "aloe lärpäke TM" käymään aika kuluneen oloiseksi enkä ole jaksanut kikkailla ja testata miten tylsällä terällä vielä voi ajaa...)
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Nyt tavoitti 4play aika oleellisen kysymyksen! Omat havainnot tukevat tätä hypoteesia. Livenä merkitsee persoona, ja ihmiset osaavat heittäytyä siihen yhteen ihmiseen, jolloin unohtuu ne markkina-arvot pitkälti. Sen sijaan nettideittailukulttuuri nähdäkseni edistää juuri sitä, että potentiaaliset kumppanit nähdään osana suurta massaa, johon sitten helpommin suhteutetaan omaa markkina-arvoa, ja ylipäänsä mennään koko pariutumiskuvioon enemmän "markkinapaikan lakien" mukaan. Mikä siis minusta on epätervettä kehitystä.

Eli tässä tavallaan jonkinlainen synteesi tälläkin palstalla esiintyvistä vastakkaisista näkemyksistä. Ns. markkina-arvot on mun mielestä ihan triviaalia todellisuutta, mutta yksilöiden ei (munkaan mielestä, kuten ei palstalla kirjoittavien naistenkaan) kannattaisi liikaa perustaa pariutumisajatuksiaan niiden varaan. Nettiapit kuitenkin tukevat ja tuottavat juuri tällaista markkina-arvopohjaista käytöstä.
Nii, täällähän on yritetty kertoa, että kannattaa tavata ihmisiä. Että esim. sukupuolittuneet ammatit on huono asia pariutumisen kannalta, kun tapaa vähemmän vastakkaista sukupuolta.

Sit alko kauhee show leluista ja höylistä. Ja edelleenkään kukaan ei ole kieltänyt, etteivätkö miehet viehättyisi kauniista nuorista naisista, tämänkin mä olen sanonut täällä sata kertaa, mutta ei mene jakeluun.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 163
Miten näet sosiaalisen median ja nettideittailun muuttavan tätä? Näitten avulla ihmispooli ja deittailuvolyymi on aikaisempaan verrattuna reilusti isompi, niin eikö silloin tendenssi pitäisi mennä enemmän juurikin suurten joukkojen ja todennäköisyyksien mukaan?

Kiitos muuten asiallisesta vastauksesta :tup: Mukahauskaa lällättelyä ja pseudotieteeksi kauhistelua on riittämiin.
Deittipalvelut tuovat vain ihmiset kontaktiin baarien tapaan. Humala puuttuu, joten siltä osin voi olla miehillä hankalampaa. Lisäksi moni ei ole tosissaan mukana vaan vain pelaamassa tarkoittamatta tavata toista ollenkaan. Henkilökohtaisesti noissa tullut vastaan huonoja, kun profiilit ei juuri kerro mitään. Baarissa sentään näkee käytöksen.

Sen sijaan sosiaalinen media ja keskustelupalstat ovat hyviä, kun ihmisen ajatuksiin tutustuu. Sitten voi kiinnostua ensin ajatuksista ja vasta sitten pyytää treffejä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
371
Huomautus - offtopic, asiasta juuri huomautettu ketjussa
Ei ole olemassa mitään patriarkaattia, se on pelkkä abstrakti käsite - illuusio, jota ei pystytä näyttämään toteen.

Miehet ovat yliedustettuina: itsemurhatilastoissa, työttömyydessä, alkoholismissa, asunnottomuudessa ja vankilatuomioissa.

Tekevät kaikista vaarallisimmat työtehtävät, kuolevat ennenaikaisemmin, pärjäävät huonommin koulussa, ja ovat pakotettuja asepalvelukseen.

Näin ollen, on vaikea hahmottaa mitään yhteiskunnan valtarakenteita - patriarkaattia - joka sortaa naisia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.03.2023
Viestejä
512
Tähän voi liittää vielä kysymyksen, että kannattaako siellä nettiapissa hakea maksimaalista määrää tykkäyksiä geneeriseltä joukolta ihmisiä, vaiko kohdistaa haku spesifimmin itselle sopiviin yksilöihin. Molemmissa lienee puolensa, eikä yhtä oikeaa vastausta ole.
Ongelma on tietenkin se, että "itselleen sopivan" henkilön seulominen jostain Tinderistä on täysin mahdotonta. Sen henkilön olemus, arvot, käytös, puhetapa, eleet ja tärkeimpänä OMINAISTUOKSU (feromonit!) yms ei käy ilmi pitkästäkään profiilitekstistä tai selfieistä. Ei oo yks eikä kaksi ihmistä, joilla on selkeesti ollut aivan väärä kuva itsestään tai sitten ihan vaan valehtelivat profiileissaan. Huumorintajuiseksi itsensä kuvaava voi olla mun makuun täysin huumorintajuton tosikko, esimerkiksi. Tai omasta mielestään suurpiirteinen on mun mittakaavassa anaalinen, lähes pakko-oireinen tapaus.

Se, tullaanko toimeen ja onko kiinnostusta tutustua toiseen syvemmin henkisesti ja fyysisesti selviää vain ja ainoastaan tapaamalla livenä. Moni paperilla mahtava tapaus onkin livenä tosi meh. Ja tää toimii siis molempiin suuntiin ja molemmilla sukupuolilla, uskoisin. Mahdollisesti se on niin, että pettyminen on naisilla yleisempää kuin miehillä (ja tähänkin lienee ihan biologiset syyt, naiset nyt vaan on tarkempia siitä kenen kanssa alkavat millekään).

Mistä sitä tietää montako mahtavaa ja nimenomaan "itselle sopivaa" tyyppiä on mennyt vasuriin jonkun ihan toisarvoisen syyn takia? Veikkaan että ihan liian monta.
 

Rullis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 610
Ei ole olemassa mitään patriarkaattia, se on pelkkä abstrakti käsite - illuusio, jota ei pystytä näyttämään toteen.

Miehet ovat yliedustettuina: itsemurhatilastoissa, työttömyydessä, alkoholismissa, asunnottomuudessa ja vankilatuomioissa.

Tekevät kaikista vaarallisimmat työtehtävät, kuolevat ennenaikaisemmin, pärjäät huonommin koulussa, ja ovat pakotettuja asepalvelukseen.

Näin ollen, on vaikea hahmottaa mitään yhteiskunnan valtarakenteita - patriarkaattia - joka sortaa naisia.
Lähinnä tässä on vaikea hahmottaa miten tämä liittyy pariutumisen haasteisiin? Näille tasa-arvo väännöille löytyy varmasti osuvampi lanka.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 973
Mistäköhän näkökulmasta :hmm: ura varmaan joo vakiintunut siinä kohtaa, lapset mahdollisesti jo aikuisia, asuntolaina maksettu/voiton puolella, on elämänkokemusta... mutta mitä muuta hyvää voisi olla 50v miehessä mitä ei olisi vaikka 35-vuotiaassa?
Otaksun että paitsi nuo mitä luettelit ehkä se 50 vuotias sitten on valmiimpi oikeasti pysyvään liittoon (eli pariutumaan) kuin vaikka joku 20 tai 30 vuotias. Sekä luultavasti jo tietää mitä haluaa elämältään, tuntee siis itsensä mikä on (ainakin minusta) se tärkeä ensiaskel minkä jälkeen voi vasta alkaa määrittämään mitä oikeastaan etsii ja haluaa siltä toiselta jonka kanssa haluaa parisuhteeseen. Eli ei ole enää epärealistisia "täytyy olla alle 20v tietyllä painorajalla" listoja.

Toki voidaan kysyä miksi ei sitten esim. 40 vuotias tai 45 vuotias? Ehkä siinä on se että keskimäärin kait ensiasunnon ostajan keski-ikä oli noin 27 vuotta, mistä se on tasaisesti noussut (2018 se oli 28½ vuotta). Isommissa paikoissa se on taas noin 30 vuotta (esim. Helsingissä 2016 30v oli keski-ikä ensiasunnon ostajalla) jolloin varmaan lähdetään ideasta että se pankkilaina on (ainakin lähes) maksettu ja nainen voi sitten ehkä muuttaa kohtuu turvalliseen kotiin.

Myös ne seikkailut on seikkailtu, mahdolliset avioerot on koettu, lapset poissa kotoa jne. Eli aika monta samaa asiaa kuin sinullakin tulee mieleen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 506
Googletin niin maksumuurin takana Mies on parhaimmillaan 50-vuotiaana ja etenkin naiset tiedostavat markkina-arvonsa – tutkijat analysoivat viestittelyä amerikkalaisessa deittipalvelussa

Iltasanomilla tuo ilmaisena 50-vuotias mies on luomakunnan halutuin hahmo, sanoo deittitutkimus – tässäkö syy suosiolle?
Ei oli näemmä tutkittu deittipalvelua jenkeissä. Naisten haluttuvuus vähenee tasaisesti 18 ikävuoden jälkeen ja aasialaisuus on plussaa. Eli 18-vuotias aasialainen on naisista halutuin ja 50-vuotias valkoihoinen miehistä halutuin. Tuossa erikseen korostettiin että täytyy olla hetero, eikä naiset pidä bi-miehistä? Tuo on yllättäen aika hyvin linjassa Erkin puheiden kanssa.
Tämä tutkimus ei välttämättä täysin päde enää nykyaikaan ja Suomeen, koska esimerkiksi Tinder on vallannut alaa tuon jälkeen ja Suomessa naiset on itsenäisempiä kuin USA:ssa, eikä tuo myöskään tarkoita, että 50-vuotias mies olisi välttämättä kuuminta hottia sen 18-vuotiaan aasialaisnaisen näkökulmasta.

Mutta on 50-vuotiaan miehen vetovoimassa silti logiikkaa, koska ikäluokassa on suhteessa enemmän naisia tarjolla kuin nuoremmissa ikäluokissa ja laatumiehet puolestaan on yhä vähemmässä.

50v mies ei siis vetoa kaikenlaisiin naisiin, mutta sellaisia joihin vetoaa, on hänellä suhteessa enemmän poolissa kuin nuoremmilla miehillä...
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
2 053
Ihan kuriositeettina tähän väliin, mä olin viisikymppisenä paremmassa fyysisessä kunnossa kuin nelikymmpisenä. Vaikken varsinaisesti ole ikinä ollut kovin huonokuntoinen. Joukkuelajit vaihtuivat oikeaan kuntoiluun. Nyt alkaa jo kroppa tosin hiukan rapistua. Polvi ei kestä juoksua eikä olkapäät puntteja. Nuoriso, pitäkää ittenne kunnossa!
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 973
Nii, täällähän on yritetty kertoa, että kannattaa tavata ihmisiä.
Erkki on kyllä siinä mielessä oikeassa että niitä ihmisiä on todella hankala tavata jos miettii jotain syrjäseudulla vanhempiensa tilalla elävää miestä. Siinä lähellä olevassa kylässä missä on ehkä se yksi baari ja kyläkauppa ei välttämättä ole niitä naisia mitä tavata. Sitten jos miettii sitä isompaa kaupunkia, mikä on tietysti muuttotappiopaikka missä paljon vapaita asuntoja, vanhuksia, ei yliopistoa tms. Ei sielläkään välttämättä niitä naisia löydy.

Joten pitäisi muuttaa johonkin isompaan paikkaan mistä ehkä saisi töitäkin mutta on se varmaan kohtuu iso kynnys jos elämä koostuu aika pitkälti metsästyksestä, metsän hoitamisesta, sen tilan kunnossapidosta ja vanhempien kanssa elämisestä.

Sitten jos ne iskuyritykset ovat vielä luokkaa "on metsää, sinulla on samanlaiset hiukset kuin äidilläkin. Tulisitte varmaan hyvin toimeen" niin no, toki rehellistä mutta moniko kaupungissa clubilla tai baarissa istuva nuorempi nainen lämpenisi moiselle? Ainakaan niin paljoa että miettisi muuttoa satojen kilometrien päähän missä ainoat ajanviettotavat olisivat hänen vanhempiensa kanssa juttelu, kanojen ja muiden eläinten kanssa ajan viettäminen ja ehkä vanhojen kirjavalioiden tjsp. lukeminen mitä hänen isältään löytyisi kirjahyllystä.

Todella pahalta, todella pahalta näyttää nyt tässä kyllä (sellaisen kannalta joka ei tykkää nettideittiapeista):


Lähde:
Reddit - Dive into anything
Sitten jos katsoo jotain tilastoa siitä miten pitkään parisuhde / avioliitto kestää keskimäärin 1950 - 2020 voidaan nähdä myös miksi EI ehkä tuo "online" ole se paras paikka, vaikka sieltä toki nopeasti seuraa ehkä saakin ja varmaan moni laskee jopa sen yhden illan seuralaisen "pariksi" jos kyseisen illan aikana kysymys esitetään...
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 588
Jos haluaisi negatiivisesti tulkita, niin tuota kuvaa voisi lukea niin, että ihmiset ovat siirtyneet yhä enemmän nettiin ja sosiaalinen kanssakäyminen niin sanotusti oikeassa elämässä saattaa kärsiä pahasti. Mikä taas tulee vaikuttamaan myös pariutumiseen ihan sitä(kin) kautta, että osa nuorista ihmisistä ei opi riittäviä sosiaalisia taitoja.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Erkki on kyllä siinä mielessä oikeassa että niitä ihmisiä on todella hankala tavata jos miettii jotain syrjäseudulla vanhempiensa tilalla elävää miestä. Siinä lähellä olevassa kylässä missä on ehkä se yksi baari ja kyläkauppa ei välttämättä ole niitä naisia mitä tavata. Sitten jos miettii sitä isompaa kaupunkia, mikä on tietysti muuttotappiopaikka missä paljon vapaita asuntoja, vanhuksia, ei yliopistoa tms. Ei sielläkään välttämättä niitä naisia löydy.

Joten pitäisi muuttaa johonkin isompaan paikkaan mistä ehkä saisi töitäkin mutta on se varmaan kohtuu iso kynnys jos elämä koostuu aika pitkälti metsästyksestä, metsän hoitamisesta, sen tilan kunnossapidosta ja vanhempien kanssa elämisestä.

Sitten jos ne iskuyritykset ovat vielä luokkaa "on metsää, sinulla on samanlaiset hiukset kuin äidilläkin. Tulisitte varmaan hyvin toimeen" niin no, toki rehellistä mutta moniko kaupungissa clubilla tai baarissa istuva nuorempi nainen lämpenisi moiselle? Ainakaan niin paljoa että miettisi muuttoa satojen kilometrien päähän missä ainoat ajanviettotavat olisivat hänen vanhempiensa kanssa juttelu, kanojen ja muiden eläinten kanssa ajan viettäminen ja ehkä vanhojen kirjavalioiden tjsp. lukeminen mitä hänen isältään löytyisi kirjahyllystä.
Ei tätä kai kukaan ole kieltänytkään. Mut mitä tälle voi? Muuta ku voivotella. Hyväksyä. Eikä ne ennen oo kaikki pariutuneetkaan. Nyt siellä perähikiälläkin (anteeksi hikiäläiset) on se netti, ja tiedetään, että halukkaita maallemuuttajanaisiakin on. Ja eiks Suomessa ollut vapaus valita.

Et mitäs tässä nyt sit enempää jauhamaan. Ottakaas lisää pullaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 506
Ei tätä kai kukaan ole kieltänytkään. Mut mitä tälle voi? Muuta ku voivotella. Hyväksyä. Eikä ne ennen oo kaikki pariutuneetkaan. Nyt siellä perähikiälläkin (anteeksi hikiäläiset) on se netti, ja tiedetään, että halukkaita maallemuuttajanaisiakin on. Ja eiks Suomessa ollut vapaus valita.
Ratkaisu tähän ja kaikkiin muihinkin ongelmiin olisi se, josta on jo paljon puhuttu, eli sinkkunaisten houkuttelu ulkomailta (järkevistä kulttuureista) Suomeen teollisessa mittakaavassa.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 447
Erkki on kyllä siinä mielessä oikeassa että niitä ihmisiä on todella hankala tavata jos miettii jotain syrjäseudulla vanhempiensa tilalla elävää miestä. Siinä lähellä olevassa kylässä missä on ehkä se yksi baari ja kyläkauppa ei välttämättä ole niitä naisia mitä tavata. Sitten jos miettii sitä isompaa kaupunkia, mikä on tietysti muuttotappiopaikka missä paljon vapaita asuntoja, vanhuksia, ei yliopistoa tms. Ei sielläkään välttämättä niitä naisia löydy.

Joten pitäisi muuttaa johonkin isompaan paikkaan mistä ehkä saisi töitäkin mutta on se varmaan kohtuu iso kynnys jos elämä koostuu aika pitkälti metsästyksestä, metsän hoitamisesta, sen tilan kunnossapidosta ja vanhempien kanssa elämisestä.

Sitten jos ne iskuyritykset ovat vielä luokkaa "on metsää, sinulla on samanlaiset hiukset kuin äidilläkin. Tulisitte varmaan hyvin toimeen" niin no, toki rehellistä mutta moniko kaupungissa clubilla tai baarissa istuva nuorempi nainen lämpenisi moiselle? Ainakaan niin paljoa että miettisi muuttoa satojen kilometrien päähän missä ainoat ajanviettotavat olisivat hänen vanhempiensa kanssa juttelu, kanojen ja muiden eläinten kanssa ajan viettäminen ja ehkä vanhojen kirjavalioiden tjsp. lukeminen mitä hänen isältään löytyisi kirjahyllystä.



Sitten jos katsoo jotain tilastoa siitä miten pitkään parisuhde / avioliitto kestää keskimäärin 1950 - 2020 voidaan nähdä myös miksi EI ehkä tuo "online" ole se paras paikka, vaikka sieltä toki nopeasti seuraa ehkä saakin ja varmaan moni laskee jopa sen yhden illan seuralaisen "pariksi" jos kyseisen illan aikana kysymys esitetään...
Nämä on niitä valintoja. Jos valitsee asumisen metsän keskellä tai maatilalla täytyy hyväksyä että kumppanin löytäminen on vaikeaa.
Kyse on omasta valinnasta turhaa siinä naisia tai yhteiskuntaa on alkaa syyttämään.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 506
Nämä on niitä valintoja. Jos valitsee asumisen metsän keskellä tai maatilalla täytyy hyväksyä että kumppanin löytäminen on vaikeaa.
Kyse on omasta valinnasta turhaa siinä naisia tai yhteiskuntaa on alkaa syyttämään.
Vaikkei ketään syytettäisikään, niin voi silti olla hyödyllistä pohtia, mitä asialle voisi olla tehtävissä yhteiskunnan tasolla.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
Ratkaisu tähän ja kaikkiin muihinkin ongelmiin olisi se, josta on jo paljon puhuttu, eli sinkkunaisten houkuttelu ulkomailta (järkevistä kulttuureista) Suomeen teollisessa mittakaavassa.
Toinen ratkaisu on se, että itse menee sinne mistä tietää/luulee saavansa sitä mitä haluaa, eikä odota täysin epärealistisia asioita tapahtuvan kotimaassa.

Toteutin tässä viimeisen 24h aikana pikku kokeen. Aktivoin deittiprofiilini uudestaan(luvan kanssa) ja annoin läppärin rouhia paikallista treffipalstaa 24h. Tuo palsta siis toimii myös läppärin nettiselaimessa, joten selaimen autorefresh-laajennoksella pääset sinne paraatipaikalle, koska selain päivittää etusivun(kirjautuu uudelleen sisään) minuutin välein, joten profiili oli koko ajan ensimmäisten joukossa. Tässä palvelussa ei tarvitse matchata, vaan viestiä voi laittaa suoraan.

Tuloksena 43 viestiä, joista yli puolet oli ammattilaisia tarjoamassa maksullista seuraa ja osa aivan liian kaukana, mutta omien preferenssien mukaista seuraa lähimaastossa oli myös tarjolla 6kpl, jossa neljässä viestissä oli suoraan yhteystiedot yhteydenottoa varten. Tykkäyksiä tuolla ilmaisversiolla ei näe, kuin mobiiliapilla(en jaksanut asentaa), mutta aiemmin ratio oli joku 5 tykkäystä/yksi viesti. Tinderissä täällä naiset ovat käytännössä kaikki matcheja, joten lopetin sen käytön jo vuosia sitten liian aikaavievänä ja turhana.

Hauskana yksityiskohtana joku oli jo kysynyt, että miksi ukkos on treffipalvelussa? ;) Pienet ovat piirit ja kannattaa pysyä rehellisenä kaikin puolin. Siksi kysyinkin luvan tähän tieteelliseen testiin etukäteen. Profiili on taas deaktivoitu ja nuo viestit poistettu.
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 973
Asutettaisko ne naiset sinne hikiälle sitten, että olis hikiäläisillä miehillä ees jotain mistä valita? :hmm:
Tämä on hyvä pointti. Eli oikeasti nyt kun meille on tullut jo varmaan 80-luvulta jos ei aiemminkin pakolaisia ja asukkaita "ulkomailta" niin moniko sitten oikeasti on muuttanut ihan pieniin paikkoihin sekä mielellään myös pariutunut.
Toki muutamia löytyy ja poikkeus vahvistaa säännöt mutta varmaan joku "keskellä ei mitään" osaa sanoa montako pizzeriaa, kebab paikkaa tai "ulkomaalaisen näköistä" henkilöä liikkuu siellä kylän raitilla tai kun sillä traktorilla ajaa kotoa noustamaan kahvimaitoa sen 10km+ lähimpään kylään tai mitä se vaatiikaan...
Se ei edes vaadi varmaan mitään kyselyä tai etsintään netistä koska pienellä paikkakunnalla oikeasti kaikki tuntevat kaikki ja jos ei ole varma voi kysyä sen ainoan postin, kaupan sekä yhdistetyn kioskin + videovuokraamon omistajalta joka myös hoitaa sitä myyntiä ja hän tietää kertoa kyllä.

(Mikäli voit kävellä tien pengertä pitkin ja kaivaa nenää kun vastaan tulee se traktori eikä kuski morjesta vaikka et olisi ikinä nähnytkään et ole tarpeeksi pienessä asutuskeskuksessa, tämä näin hihavakiona jos joku miettii onko se oma kirkonkylä tms. nyt sitten tarpeeksi pieni paikka että voi vastata.

Voin myös oman kokemuksen perusteella sanoa että jos käyt siinä paikallisessa ainoassa baarissa istuen paikallisten tyttöjen kanssa (joista yhden kanssa seurustelet vaikka tämä asuisikin nyt isommassa kaupungissa missä opiskelee) ja huomaat että sama auto ajaa sen 3-5 kertaa sen kylän keskustan lävitse hiljaa ja sitten pysähtyy, sieltä tulee sen 3-5 miestä jotka käyvät istumaan samalle terassille taaksesi ja kun menet tyttöjen kanssa sisälle baariin he seuraavat perässä => tämä on sellainen pieni paikka missä kaikki tuntevat kaikki)
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Asutettaisko ne naiset sinne hikiälle sitten, että olis hikiäläisillä miehillä ees jotain mistä valita? :hmm:
Ja jos (pakko)asutetaan eivätkä viihdykään perähikiällä maajussin morsiamina, niin rakennetaanko muurit ympärille ja pistetään morsmaikut nilkkapantoihin?
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 506
Asutettaisko ne naiset sinne hikiälle sitten, että olis hikiäläisillä miehillä ees jotain mistä valita? :hmm:
Siinä miten tämä käytännössä toteutetaan on vain mielikuvitus rajana. Mutta vaikka asettuisivat asumaan mihin hyvänsä, niin joka tapauksessa parantavat Suomen asioita valtakunnan tasolla ja vähintäänkin epäsuorasti myös syrjäkyläin miesten asioita.

Oletuksena sopivista kulttuureista tulevat naiset on halukkaita pariutumaan ja saamaan lapsia (noin 2 kappaletta per nainen). Jotkut saattavat sitä paitsi pitää (suomalaisesta) maaseudusta, eivätkä välttämättä edes ole mitään city-naisia.

Toinen ratkaisu on se, että itse menee sinne mistä tietää/luulee saavansa sitä mitä haluaa, eikä odota täysin epärealistisia asioita tapahtuvan kotimaassa.
Epärealistiset asiat on epärealistisia täysin poliittisista ja keinotekoisista syistä, eikä siksi, että ne oikeasti olisi epärealistisia. Naisiin panostaminen maahanmuutossa ei ole millään tavalla epärealistista kun vaan sellainen päätös tehdään.

Se, että valtakunnan ongelmat ratkeaisi sillä, että yksittäiset miehet hakee jotain naisia toiselta puolelta maailmaa sen sijaan on todellakin epärealistista. Yksilötasolla tätä kyllä tehdään ja on tehty vuosikymmenet, mutta se ei ole realistista isossa kaavassa, ja kaiken lisäksi naiset tekee samaa, joten homma on ihan plusmiinus nolla.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
Huomautus - väärä ketju ja alue politiikasta keskustelemiseen
Epärealistiset asiat on epärealistisia täysin poliittisista ja keinotekoisista syistä, eikä siksi, että ne oikeasti olisi epärealistisia. Naisiin panostaminen maahanmuutossa ei ole millään tavalla epärealistista kun vaan sellainen päätös tehdään.

Se, että valtakunnan ongelmat ratkeaisi sillä, että yksittäiset miehet hakee jotain naisia toiselta puolelta maailmaa sen sijaan on todellakin epärealistista. Yksilötasolla tätä kyllä tehdään ja on tehty vuosikymmenet, mutta se ei ole realistista isossa kaavassa, ja kaiken lisäksi naiset tekee samaa, joten homma on ihan plusmiinus nolla.
On se epärealistista, kun puolet äänestäjistä on naisia, jotka eivät pidä tuollaisesta päätöksestä. Lisäksi Suomessa on vain vasemmistopuolueita, joilta tuollaiset päätökset eivät vaan synny koskaan.

On aika hankalaa roudata naisia toiselta puolelta maapalloa, koska on päätetty että sen pitää olla hankalaa. Asylum-homma taas on pirun helppoa, koska näinkin on päätetty + "kansainväliset sopimukset". Itse en toisi ulkkarinaista Suomeen ainakaan Aasiasta. Oppivat vaan huonoja juttuja ja tapoja Suomessa. Parempi muuttaa itse muualle ja pitää naiset oman kulttuurinsa parissa ja opetella itse uusi kulttuuri ja kieli.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 506
Asiaton käytös - offtopicin toistuva pakottaminen ketjuun
On se epärealistista, kun puolet äänestäjistä on naisia, jotka eivät pidä tuollaisesta päätöksestä. Lisäksi Suomessa on vain vasemmistopuolueita, joilta tuollaiset päätökset eivät vaan synny koskaan.
Kaiken lisäksi oikeistokaan tuskin on asiasta kovin innoissaan. Ainakaan "PS-oikeisto"...

Mutta mitä voi odottaa yhteiskunnalta, jonka mielestä hyvä ratkaisu koululaitoksenkin ongelmiin on pakkoruotsin lisääminen. :facepalm:

Tai venäläisen ruletin pelaaminen "NATO-optiolla", kirjaimellisesti.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 566
Eipä meinaa tietyt keskustelijat pysyä millään ketjun aiheessa, vaikka asiasta on useampaan kertaan sanottu, joten laitetaan ketju toviksi kokonaan jäähylle. Kuvio on toistuvasti sama - tartutaan ketjun aiheesta sivuun menevään seikkaan ja aletaan viemään keskustelua sen suuntaan, samalla täysin pois ketjun aiheesta.

Lisäksi ketjun aihe on sävyltään hyvinkin yhteiskunnallinen, joten ketju siirretty samalla aiheen käsittelyyn sopivammalle alueelle.

Edit: Ketju jälleen auki, jos aiheessa pysyminen onnistuisi vähän paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 163

Osa miehistä on ratkaisut ongelmat maksullisten kautta. Tuon tapauksen tekee erikoiseksi, että maksetaan verottajalle osuus ja seksin ostaja hakee kotitalousvähennystä nimekkeen "muu huolenpito" alla. Kuinkahan verottaja suhtautuu? Varmasti on totta, että tuosta on terveydellisiä hyötyjä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 506

Osa miehistä on ratkaisut ongelmat maksullisten kautta. Tuon tapauksen tekee erikoiseksi, että maksetaan verottajalle osuus ja seksin ostaja hakee kotitalousvähennystä nimekkeen "muu huolenpito" alla. Kuinkahan verottaja suhtautuu? Varmasti on totta, että tuosta on terveydellisiä hyötyjä.
Kyseessä on ilmeisen varakas mies, ja kuten hyvin tiedetään, niin kyllähän rahalla onnea saa, vaikka muutakin väitetään.

Saakohan Dannykin "kotitalousvähennystä" henkilökohtaiseen avustajaansa liittyen? :hmm: No, niiden suhteessa tosin aito kiinnostus taitaa olla ihan molemminpuolista. Joka tapauksessa on ihan itse sanonut, että kyseessä on henkilökohtainen avustaja tms. eikä esimerkiksi seurustelukumppani. ;)

Taitaa kumminkin "Hannun ja Lauran" tapauksessa ihmissuhteen ja maksullisen suhteen raja olla aika häilyvä, kun ovat Aasiassakin käyneet ja vuositolkulla tapailleet...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.07.2017
Viestejä
103
Tuli tubessa vastaan video ketjun aiheeseen liittyen, missä aika hyvin kiteytettynä täälläkin käytyä keskustelua molemmista suunnista tarkasteltuna. Harmillisesti hiukan misogyyniseen ja latatuneeseen sävyyn (jo kanavan nimestä lähtien), niin kuin näissä miehille suunnatuissa self helpeissä on vähän tapana. Silti mielestäni ihan mielenkiintoinen pätkä.

 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
941
Jos meinaat korrelaatiota matematiikan ja musiikin välillä niin tuskin tuosta tarvitsee edes väitellä?
Lainaan vähän vanhaa viestiä, eikä tämä ole suunnattu kenellekkään suoraan, mutta lainaus säilyttää asiayhteyden.

Muusikillista lahjakkuutta on kokemukseni mukaan kahdenlaista: teknisesti osaavaa (teoria, soitinosaaminen jne.) ja luovaa. Monet klassisen musiikin soittajat ovat teknisesti taitavia ja musikaalisia ja heillä ehkä on matemaattista älykkyyttä, mutta ei läheskään aina luovia. Musiikillisesti luovat ihmiset tuntuvat olevan enemmän tai vähemmän käsiä matematiikan kanssa mutta ovat taitavia näkemään ja kokemaan musiikin eikä välttämättä silti erityisen taitavia teknisesti. Olen huomannut että ylipäänsä luovuus ja matemaattisuus eivät tunnu sopivan hyvin yhteen. Toisessa noudatetaan sääntöjä ja toisessa niitä rikotaan.

Sukupuolilla en ole huomannut vaikutusta asiaan.
 

Drinkkeri

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 353
Liittynyt
05.08.2021
Viestejä
664
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
Onhan niitä PERINTEISIÄ ARVOJA haluavia naisia tullut maahan, siitä vaan kiinni
Ei tuossa ole mitään perinteistä. Nainen ei kerro ollenkaan mitä tuo pöytään, mutta vaatimuksia löytyy raamatun verran. Ilmeisesti on kakaroitakin, kun pitää olla "lapsiystävällinen", joten melkoinen simppi pitää olla, että tuohon rulettiin lähtee.

Näitä löytyy Suomesta jo ihan tarpeeksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
522
Ei tuossa ole mitään perinteistä. Nainen ei kerro ollenkaan mitä tuo pöytään, mutta vaatimuksia löytyy raamatun verran. Ilmeisesti on kakaroitakin, kun pitää olla "lapsiystävällinen", joten melkoinen simppi pitää olla, että tuohon rulettiin lähtee.

Näitä löytyy Suomesta jo ihan tarpeeksi.
Kyllähän siellä mainittiin se perinteinen roolijako.

"– Haluan saada mahdollisuuden olla lasten kanssa kotona. Jos hoidan lapset ja kodin, minun pitää pystyä luottamaan, että mies voi pitää meistä huolta."

Sitä tosin ei artikkelissa sanota että kuinka hyvä kodin osaa luoda ja ylläpitää, esim. tehdä ruokaa, siivota ja kasvattaa niitä lapsia myös osana vanhemmuutta, mutta eipä noita yhteen ranskalaiseen saakaan. Nainen tosiaan on jo äiti ja vanhemmalle on tietysti päivänselvä asia, että mahdollisen puolison tulee olla lapsiystävällinen, eihän siinä yhteiselosta muutoin mitään tulisikaan.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
Kyllähän siellä mainittiin se perinteinen roolijako.

"– Haluan saada mahdollisuuden olla lasten kanssa kotona. Jos hoidan lapset ja kodin, minun pitää pystyä luottamaan, että mies voi pitää meistä huolta."

Sitä tosin ei artikkelissa sanota että kuinka hyvä kodin osaa luoda ja ylläpitää, esim. tehdä ruokaa, siivota ja kasvattaa niitä lapsia myös osana vanhemmuutta, mutta eipä noita yhteen ranskalaiseen saakaan. Nainen tosiaan on jo äiti ja vanhemmalle on tietysti päivänselvä asia, että mahdollisen puolison tulee olla lapsiystävällinen, eihän siinä yhteiselosta muutoin mitään tulisikaan.
Suomessa kotiäitiin ei ole monella miehellä varaa. Ne miehet joilla siihen on varaa, jättävät kyllä YH:t jumbosijoille, koska haluavat omaa jälkikasvua ja eivät halua huolehtia muiden jälkikasvusta. Toki näköjään löytyy näitä järjen jättiläisiä, kuten kauramaitomies, joka pokaa jotain instanaisia ja eroaa sitten 6kk avioliiton jälkeen, kun on pistänyt vajaan miljoonan palamaan lemmenlomiin :psmoke:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 640
Onhan niitä PERINTEISIÄ ARVOJA haluavia naisia tullut maahan, siitä vaan kiinni
Tuossa on kyllä nyt niin pommi jollekin hölmöläiselle elätettäväksi että huhhuh. :lol: Mitä on se tasa-arvo että mies tuo kaiken rahan ja tää hengailee sen aikaa kun rahahanat on auki? Kumpa kukaan ei olisi niin hölmö että lähtee tuollaiseen leikkiin mukaan. Mutta onhan niitä varmasti jonoksi asti. :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 769
Viestejä
4 297 184
Jäsenet
71 699
Uusin jäsen
Arksi

Hinta.fi

Ylös Bottom