• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Pariutumisen haasteet nykypäivänä ja sen vaikutukset

Liittynyt
12.05.2020
Viestejä
319
Älynukke voi olla erittäin hyvä itsetyydytyksen vaihtoehto, mutta eihän se toki aitoa asiaa korvaa.

Mutta aika paljon parempi kuin ei mitään... Lisäksi nuken saa juuri sellaisena kuin haluaa "henkisesti" ja fyysisesti.
Mitä oon tähän mennessä seksinukkeja nähnyt niin ovat jotenkin oksettavan näköisiä. Ei tekisi edes yhtään mieli tuupata sellaista.

Fleshlightiä ehkä mutta sitten se pitäisi putsata kun siihen on lauennut, että joo ei kinosta sekään.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 968
Mitenkäs tämmöinen keissi eli asunnon ostaminen sinkkuna? Kannattaako asunnon ostoa lykätä sen takia, että "sitä oikeaa" ei ole vielä löytynyt?

Tokihan siinä sitten ei heti tarvitsisi olla asuntoa vaihtamassa ja olisi lainalle kaksi maksajaa, mutta pysyvän suhteen löytämiseen voi mennä vuosiakin ja ei haluaisi sen takia hylätä asunnon ostohaaveita. Pallin pakotus ei ole niin kova etteikö pärjäisi yksinkin, ennemminkin olisi hyvä olla joku jonka kanssa jakaa arjen ilot ja surut. Omakotitalohan se olisi yhtenä haaveena, mutta tuskin on pitemmän päälle kovin mielekästä tehdä kaikkia koti/pihatöitä itse...
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 206
Mitenkäs tämmöinen keissi eli asunnon ostaminen sinkkuna? Kannattaako asunnon ostoa lykätä sen takia, että "sitä oikeaa" ei ole vielä löytynyt?
Mulla on kolme asuntoa. Yksi oma, kaksi vuokralla:

Ensimmäinen (kerrostaloasunto) sinkkuna ostettu 2013 helmikuussa, joka on velaton ja tekee "pientä tuottoa" jatkuvasti miinus tyhjät vuokrakuukaudet ja mahdolliset rempat
Toinen (rivitaloasunto) parisuhteessa ostettu 2016 keväällä, josta jäin hienosti "tappiolle" eron myötä siinä mielessä ko sitä ehti kolmisen vuotta maksella omasta pussista. Exä osti mut ulos siitä. Kulut pyöri niin korkeana, että pakko oli tehdä joku ratkaisu.
Kolmas (yksiö rivitaloasunto) sinkkuna ostettu 2019 marraskuussa, jonka ostin eron jälkeen ko muutin pois tuosta rivariasunnosta. Ehdin tuossa alle vuoden asua ko muutin uuden kumppanin (nykyinen exä) kanssa hänen asuntoon yhteen ja otin vuokralaisen tuonne. Siellä on edelleenkin vuokralainen, vaihtunut vaan muutamaan otteeseen.
Neljäs (kerrostaloasunto) sinkkuna ostettu 2022 heinäkuussa, jossa nykyään asun, eikä tästä ole nyt kiire minnekään.

Olen täysin yksin asunut vuokralla n. 6kk elämästäni.

Meinasin jo muuttaa stadiin ja ostaa neljännen, mut pankki jarrutti ku ei riitä enää vakuudet :D Ja toisaalta ihan hyvä. Tässä vuodessa nyt -400e/kk kustannuksia vain kahden asunnon korkojen nousun takia.

Enivei. Nää asunnot on pidempiaikaista sijoittamista mulla, mut vastaus siihen, että kannattaako omaa ostaa niin KYLLÄ siltä lähtöasetelmalta että (mun) mindset ei taivu vuokralla asumiseen ja ajatuksena myös pitkäaikaisena sijoituksena. Ehkä joskus tulevaisuudessa mikäli varallisuutta tulee enemmän ja en halua "sitoutua" johonkin paikkaan, on vuokralla asuminen vaihtoehto.

Ainut vaan nyt se, että euribor on sen verta korkealla, että lainanlyhennysmäärät hipoo aika korkeita summia. Ostajan markkinat. Jos löydät hyvän asunnon niin tee helvetisti pienempi tarjous pyyntihinnasta.

En ole asunnon ostoa ajatellut sillä, että löydänkö kumppania vai en, mut nää on olleet aika pienimuotoisia, eli lainat max 100k euroa tyylisesti, ei mitään 400k omakotitaloa tms.

Lopuksi. Ei se oma asunto sido IMO paljoa sen enempää ku vuokralla asuminen. Jos on vähä silmää ostaa asunto jonka vuokraisi helposti mahdollisen kumppanin astuessa elämään ja yhteenmuuton seurauksena, näen tämän vain mahdollisuutena. Toki riskit on aina pelissä ja niitähän riittää.
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 764
Mitenkäs tämmöinen keissi eli asunnon ostaminen sinkkuna? Kannattaako asunnon ostoa lykätä sen takia, että "sitä oikeaa" ei ole vielä löytynyt?
Ei oikeastaan, jos perusasiat sekä idea on kunnossa.
Eli jos asuntoa miettii sellaisesta paikasta että se:
- Säilyttää arvonsa / siitä pääsee eroon tarvittaessa
- Se ei ole liian pieni (joku 18m2 yksiö tjsp) vaan siinä voi sitten tarvittaessa asua myös parisuhteessa ehkä myös sen yhden lapsen kanssa jos nyt noin 25v aikavälillä tilanne muuttuu
- Se ei ole myöskään liian suuri (pihatyöt, siivoaminen ja kunnossapito)
- Sen saa järkevästi maksettua vaikka korot nousisivat tai joutuisi hetkellisesti työttömäksi jne
- Onko se kuukausittainen hinta järkevä vs vuokralla asuminen (esim. itselläni nousi vuokra päälle 10€/m2 vaikka asuin niin kaupungin reunalla kuin kutakuinkin mahdollista joten päätin ostaa oman kämpän kaupungin keskustasta missä lyhennys ja vastike vähemmän sekä neliöitä enemmän kuin tuossa aiemmassa vuokrakämpässä. Lisäksi siistikuntoisempi ja vuosikymmeniä uudempi)
- Paitsi sijainti ja kunto myös tulevaisuutta ajatellen (esim. lämmitysmuoto, energiatehokkuus, 5/10v kunnossapitosuunnitelma, tehdyt remontit jne) järkevä sijoitus.
- Sekä viimeisenä ehkä se tärkein, että näkee itsensä viihtyvän siinä seuraavat 25+ vuotta eikä esim. ole heti vuoden päästä muuttamassa kun opiskelu tjsp. loppuu.

Noita ainakin itse miettisin (sekä hieman mietinkin) kun asuntoa katselin.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 693
Kaivoin jostai arkistoista. Eli vasemmalla oon aikalailla 17-18v (painoa n. 110kg?) ja oikeassa kuvassa 31v (painoa n. 78kg?), otettu viime vuoden kesällä/syksllä peiliselfie salilta, eli tuosta kyllä on tultu eteenpäin viel lihaksien kehityksen valossa. Ja toki tuo valaistus kuvaan on otollinen "lihaksien" kannalta kun "erottuu". Mutta mutta, semmosta.

Tavallaan jotenkin tosi stereotyyppisen oloinen kuva "tindermenestyneestä" miehestä toi oikeanpuoleinen. :)


4. Päihteitä et käytä - ikinä - paitsi kerran vuodeessa (ehkä)
Tarkoitatko ettei alkoholiakaan saisi käyttää kohtuudella? Aika erikoiselta kuulostaa. :hmm:


Ei tää ole helppoa karsii elämästä viihde sekä ihmissuhteita, jotta omiin tavoitteisiin pääsee. En tee asioita irvistäen täysillä vaan annan itelleni släkkiä, mutta kehitys on jatkuvaa. Toisinsanoen treenaan tavoitteellisesti, luon oman intohimon pohjalta taitoa mikä on halu olla kova sähkökitaristi. Muuten luen kirjallisuutta ja tavallaan opiskelen jatkuvasti jotain. Tavoite on tehdä rahaa muuten kuin mun nykyisessä 9-5 duunissa vaikka saankin yli keskipalkkaa, ei se riitä mihinkään kun on jo shiftannut mielen muualle. Aina välillä on kuitenkin otettava irti ja mentävä viihdemoodiin.
Samoin mitä tarkoitat ihmissuhteiden karsimisella?

Mutta on kyllä aika naurettava tilanne että pariutuminen vaatii mieheltä noin valtavaa omistautumista asialle - ei näemmä todellakaan riitä, että perusasiat on kunnossa. :D
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 206
Tavallaan jotenkin tosi stereotyyppisen oloinen kuva "tindermenestyneestä" miehestä toi oikeanpuoleinen. :)




Tarkoitatko ettei alkoholiakaan saisi käyttää kohtuudella? Aika erikoiselta kuulostaa. :hmm:




Samoin mitä tarkoitat ihmissuhteiden karsimisella?

Mutta on kyllä aika naurettava tilanne että pariutuminen vaatii mieheltä noin valtavaa omistautumista asialle - ei näemmä todellakaan riitä, että perusasiat on kunnossa. :D
Nojoo toki kun itseni eteen teen duunia niin ulkonäkökin on parantunut huimasti. Kyl se fyysinen olomuoto erottuu edukseen tuolla Tinderissä. Mut edelleen jos ottaisin huonoja kuvia, ne olisivat huonoja. Eli niihi joutuu aina panostaa jonni verran.

Tuohon alkoholiin heitin sarkasmilla :D Kyl mä itsekin käytän kohtuudella, mut ei sovi tähän kuntosali -lifestyleen ja se vie turhaa rahaakin.

Elikkäs "vanha minä" on suorastaan kuollut, jolloin sen "vanhan minuuden" aikaiset kaverit ovat ns. pudonneet matkasta. Ei ole enää mitään yhteistä elämässä. Jos kavereita pyöri paljon siinä, että käytiin baareissa ja pelattiin WoWia porukalla, niin kun en niitä tee enää, se yhteinen "juttu" tavallaan kuoli. Monen kohdalla ei ollut mitään syvempää kaveruutta tai yhteyttä vaan olin se jokin aktiviteetti joka yhdisti.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 077
Nojoo toki kun itseni eteen teen duunia niin ulkonäkökin on parantunut huimasti. Kyl se fyysinen olomuoto erottuu edukseen tuolla Tinderissä. Mut edelleen jos ottaisin huonoja kuvia, ne olisivat huonoja. Eli niihi joutuu aina panostaa jonni verran.

Tuohon alkoholiin heitin sarkasmilla :D Kyl mä itsekin käytän kohtuudella, mut ei sovi tähän kuntosali -lifestyleen ja se vie turhaa rahaakin.

Elikkäs "vanha minä" on suorastaan kuollut, jolloin sen "vanhan minuuden" aikaiset kaverit ovat ns. pudonneet matkasta. Ei ole enää mitään yhteistä elämässä. Jos kavereita pyöri paljon siinä, että käytiin baareissa ja pelattiin WoWia porukalla, niin kun en niitä tee enää, se yhteinen "juttu" tavallaan kuoli. Monen kohdalla ei ollut mitään syvempää kaveruutta tai yhteyttä vaan olin se jokin aktiviteetti joka yhdisti.
Onhan tuossa nyt selkeä parannus ulkonäön suhteen. Vaikka nykyään halutaan ajatella että ulkonäöllä ei olisi väliä niin kyllä sillä on. Ja kai tota muutenkin tekee kun vain naisia saadakseen.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 206
Onhan tuossa nyt selkeä parannus ulkonäön suhteen. Vaikka nykyään halutaan ajatella että ulkonäöllä ei olisi väliä niin kyllä sillä on. Ja kai tota muutenkin tekee kun vain naisia saadakseen.
Joo kyllä tässä oman hyvinvoinnin eteen teen asioita, vaikka takaraivossa kutkuttelee se, että kumppani olis kiva löytää vierelle. Teen asioita itseni sekä uran eteen, jotta olisin mahdollisimman hyvä ihmisenä itselleni sekä muille, kaikin puolin.

Haha, voi jopa kuvitella että alkumotiivi oli "I need a girlfriend" tyyppisesti ja nyt tässä vaiheessa standardit vaan nousee ja oma seura on best.

Tosin, jos yhtään tunneasioita lähtee tökkimään, niin itsehän olen päätökseni tehnyt, mutta välillä se "lone wolf" yksinäisyyden tunne painaa, mut sen kanssa on helppo elää ku ymmärtää että oma tyytyväisyys ja sisäinen ilo ei ole muista riippuvaista vaan se koetaan sekä luodaan itse. Valitettavasti sitä faktaa ei voida poistaa, että ollaan sosiaalisia otuksia. Tarvitaan muita tähä ympärille. Ajatelkaas maailmaa jossa olisit yksin ainoa ihminen. Kyllä siinä pelti alkais leviämään ajallaan.

Choose your company wisely.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 206
Tuli parilla videolla vastaan, ja muuallakin nykypäivän taulukkoa deittailuista. En nyt jaksa lähtee kaivaa kuvia, mutta kirjoittamalla saa aika hyvän kokonaiskuvan. Ja tämä menee näin nettideitin sekä sosiaalisen median takia. Varmasti 20v sitten asia oli miehille paljo enemmän eduksi.

Mies 1 - 10
Nainen 1 - 10

--> Miehet arvoasteikolla 1 - 5 jäävät liki ilman naisia
--> Miehet arvoasteikolla 6 - 7 saavat naisia jonkun verran, lähinnä 1 - 6 tason naisia, mutta myös 7.
--> Miehet arvoasteikolla 8 - 10 saavat keskenään 7 - 10 tason naisia.

Toki poikkeuksia tuohon löytynee. Joskus 6 saa 10 jne. Sekä löytyy vielä ihmisiä jotka ei ole menneet täysin hajalle Tinderistä ja Somesta, sekä brainwashattu seksuaalisuuden avoimella näyttämisellä joka väylässä.

"Perusmiehet" jää nykyään usein nuolee näppejänsä.

Tähän lisäksi vielä löytyi pätkä miesten ja naisten eroavaisuudesta deittailunäkökulmasta. Toki en ihan täysin allekirjoita, mutta hyvät pointit. Esim itse voin olla ihan "kavereita" naisen kanssa. Jotkut naiset tuo tosi voimauttavaa feminiinistä energiaa ihan vaan kun tapaa ja juttelee. Sit jaksaa taas painella. No, jos totta puhutaa, kyllä mä niitä hässisin anyday :D

Mies kun tapaa naisen, sillä on kaksi kategoriaa:
1. Parisuhde -tai vaimomateriaalia
2. Vain seksiä, ei mitään muuta

Nainen kun tapaa miehen, sillä on kaksi kategoriaa:
1. Parisuhde -tai aviomiesmateriaalia (lisäten vielä paneskelumateriaalia)
2. Friendzone

Tottakai naisetkin etsii myös yhden illan juttuja tai panoa, mut väittäisin olevan harvempaa, tai se on "pidempi" prosessi. Nainen yleensä haluaa vähän tutustua tähän mieheen ennenkuin availee haaroja. Ja toki itse arvostan tätä. En mä harrasta yhdenillan juttuja vaan mielellään tutustun naiseen vähä ensin ja sit katsoo tapahtuuko mitään jos tapahtuu.

Niinkuin yllä mainitsin, en täysin allekirjoita tätä etteikö miehet ja naiset voisi olla kavereita, mutta koska itselläni on muutama naispuolinen kaveri joita näen silloin tällöin. Yksi ongelma on se, että yhden naisen kanssa melkein seisoo jatkuvasti seksuaalisen energian takia. On tehty selväksi olla panematta, vaan kavereita. Eipä itseäni tämä ole haitannut. Energisoivaa. Saatte kuitenkin jotain pointtia tästä. Voiko mies olla kiihotavan naisen kanssa vain "kaveri"?

--> No nyt kun ajatellaan näitä 1 - 6 tason naisia jotka saa seksiä esim. 8 - 10 tason miehiltä, heille helposti tulee se harhaluulo, että nämä voisi kesyttää parisuhteeseen, jolloin tottakai jää särkyneet sydämet, leimataan kaikki miehet samalla. Ja siis tätä myös tapahtuu jos esim tason 8 nainen löytää sängystään tason 10 miehen. Kuin että tämä tason kasin nainen voisi oikeesti saada hyvän parisuhteen tason kasi miehestä, ei niin ei.

Halutaan aina vain parempaa ja parempaa. Standardit ovat niin korkealla, ettei itsekään enää yletetä sinne rimalle edes tikkaiden avulla. Tinderin loputon lauma uusista ihmisistä hakkaa dopamiinia ja seikkailunhimoa niin että poispääsyä tuskin on.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 764
Mietin joskus kun yleisesti puhutaan numeroista ja tuosta laadusta välillä 1-10 niin mitä se oikeasti tarkoittaa ja mitkä ovat esimerkkejä?

Eli tarkoittaako 1 nyt ihan 100% sitä että:
Asunnoton
Työtön
4-raaja halvaantunut kuuromykkä sekä sokea ja vielä vaikeasti vammautunut
Ei ole peseytynyt, ei pysty kontrrolloimaan itseään ja laskenut alleen jne jne

10 on aina 100% sitä että:
- Yksi maailman rikkaimmista henkilöistä, vähintään niin paljon rahaa että ei voi mitenkään kuluttaa sitä elämänsä aikana
- Mieluiten noin 17-18 vuotias, jos oikein annetaan myöden niin 16-25 vuotias
- Oman alansa kirkkainta kärkeä ja ympäri maailman tunnettu työssään / alallaan
- Ympäri maailmaa tunnettu ja kuuluisa, suku on ollut mieluusti satoja jos ei tuhansia vuosia olemassa ja helposti jäljitettävissä sekä tietysti tunnettu aatelisuudestaan ja mieluusti sisältää useita hallitsijoita useista eri maista historian kirjoissa...
- Omaa todella kovan fyysisen kunnon, voisi koska tahansa osallistua miss/mister maailma kisaan ja luultavasti voittaisi sen edes ilmoittautumatta. Pystyy koska tahansa vetämään maratonin jne. terveyden perikuva

Esim. jos mainitsee vaikka Jessiva Alba:n naisista mikä on monia kertoja äänestetty maailman kauneimmaksi naiseksi, on tituleerattu yhdeksi nykyajan seksisymboleista jne.

Toisaalta sitten jos taas katsoo hänen tietojaan niin syntynyt 1981, eli 42 vuotias. Hänellä on 3 lasta ja ollut naimisissa vuodesta 2008 nykyisen miehensä kanssa. Hänellä on astma ja ADHD. Toki hän on myös yksi 2011 vuonna aloitetun firman perustajista ja yrityksen liikevaihto oli vuonna 2014 150 miljoonaa dollaria sen arvo oli miljoona dollaria. Lisäksi hän on julkaissut kirjan sekä kosmetiikkatuotesarjan.

Eli tuollaistako nyt sitten odotamme "täydeltä kympin naiselta"?

Itse olen ollut sitä mieltä että pitäisi olla tarkempi selvyys siitä mistä nuo numerointi koostuu. Eihän siitä nyt automaattisesti pitäisi tulla plussia jos sattuu olemaan astma ja ADHD? Tai jos on saanut jo kolme lasta ja on naimisissa. Tai jos on syntynyt vuonna 1981...
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 294
--> Miehet arvoasteikolla 8 - 10 saavat keskenään 7 - 10 tason naisia.
Niin saavat, mutta tämähän on vain osatotuus. Toinen puoli totuudesta on se, että tämä sama miesporukka saa (tai "käyttää") naisia tosiasiassa noin skaalalla 4-10...

Toi on se miesporukka, joka naisrulettia pyörittää. Ei niillekään välttämättä "joka ilta" ole sitä priimanaista tarjolla, joten ottavat rulettiin mukaan heikompaakin talenttia.

Mietin joskus kun yleisesti puhutaan numeroista ja tuosta laadusta välillä 1-10 niin mitä se oikeasti tarkoittaa ja mitkä ovat esimerkkejä?

Eli tarkoittaako 1 nyt ihan 100% sitä että:
Asunnoton
Työtön
4-raaja halvaantunut kuuromykkä sekä sokea ja vielä vaikeasti vammautunut
Ei ole peseytynyt, ei pysty kontrrolloimaan itseään ja laskenut alleen jne jne

10 on aina 100% sitä että:
- Yksi maailman rikkaimmista henkilöistä, vähintään niin paljon rahaa että ei voi mitenkään kuluttaa sitä elämänsä aikana
- Mieluiten noin 17-18 vuotias, jos oikein annetaan myöden niin 16-25 vuotias
- Oman alansa kirkkainta kärkeä ja ympäri maailman tunnettu työssään / alallaan
- Ympäri maailmaa tunnettu ja kuuluisa, suku on ollut mieluusti satoja jos ei tuhansia vuosia olemassa ja helposti jäljitettävissä sekä tietysti tunnettu aatelisuudestaan ja mieluusti sisältää useita hallitsijoita useista eri maista historian kirjoissa...
- Omaa todella kovan fyysisen kunnon, voisi koska tahansa osallistua miss/mister maailma kisaan ja luultavasti voittaisi sen edes ilmoittautumatta. Pystyy koska tahansa vetämään maratonin jne. terveyden perikuva

Esim. jos mainitsee vaikka Jessiva Alba:n naisista mikä on monia kertoja äänestetty maailman kauneimmaksi naiseksi, on tituleerattu yhdeksi nykyajan seksisymboleista jne.

Toisaalta sitten jos taas katsoo hänen tietojaan niin syntynyt 1981, eli 42 vuotias. Hänellä on 3 lasta ja ollut naimisissa vuodesta 2008 nykyisen miehensä kanssa. Hänellä on astma ja ADHD. Toki hän on myös yksi 2011 vuonna aloitetun firman perustajista ja yrityksen liikevaihto oli vuonna 2014 150 miljoonaa dollaria sen arvo oli miljoona dollaria. Lisäksi hän on julkaissut kirjan sekä kosmetiikkatuotesarjan.

Eli tuollaistako nyt sitten odotamme "täydeltä kympin naiselta"?

Itse olen ollut sitä mieltä että pitäisi olla tarkempi selvyys siitä mistä nuo numerointi koostuu. Eihän siitä nyt automaattisesti pitäisi tulla plussia jos sattuu olemaan astma ja ADHD? Tai jos on saanut jo kolme lasta ja on naimisissa. Tai jos on syntynyt vuonna 1981...
Yleensä numeroilla kyllä viitataan ihan vaan ulkonäköön.

Mitä Jessica Albaan ja muihinkin Hollywood-staroihin tulee, niin tilannetta hämmentää se, että tämä porukka elää tavallaan ikuista nuoruutta vanhoissa elokuvissaan ja TV-esiintymisissään. Ja jos äänestetään, niin se äänestäminen ei välttämättä siis perustu pelkästään nykytilanteeseen vaan myös menneeseen.

Sama pätee miehistäkin vaikka Brad Pittiin, jonka seksikkyys on oikeastaan meemi. Mutta kuka oikeastaan edes tietää, miltä mies näyttää juuri tänä päivänä vuonna 2023? En minä ainakaan... Mutta on se mies ainakin joskus ollut seksikäs. :) Ja vanhoissa elokuvissaan ikuisesti.
 
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
501
Edellä olevaan ikäkeskusteluun pieni kontribuutio. Tässä neljääkymppiä kolkuttelevana tajusin, että verrattuna 30-vuotiaaseen on tapahtunut muutos siinä, mitä olen itse valmis kelpuuttamaan.

30-vuotiaana minulle ei ollut ongelma jos nainen oli 35-vuotias --> oma haarukka oli silloin n. 20-35-vuotiaat naiset.

Mutta nyt eri ikäisiä naisia tavanneena on ollut pakko raa'asti todeta, että omaan makuun tuollaiset 42-45-vuotiaat naiset alkaa olla jo pitkälti no-go-zonea. Useimmat sen ikäiset on jo melkoisen rupsahtaneita, ja jotenkin olemus on sellainen "tätimäinen", kun itselle kuitenkin "tyttömäinen" nuorekkuus on tärkeää. Tällä en tarkoita ulkonäköä, vaan tietynlaista elämänasennetta, ennakkoluulottomuutta ja pirteyttä.

Ja ennen kaikkea sitä miettii, että vaihdevuodet on tulossa jo suhteellisen pian 45-v. naisella eteen. Kun kuitenkin haen vakavaa suhdetta, niin väkisin miettii sitä tulevaa parisuhdetta 5-10 vuotta eteenpäin.

Näin ollen nyt oma haarukka on n. 30-40 vuotta, eli se on kaventunut aika lailla verrattuna kymmenen vuoden takaiseen.

Tämän kanssa sopii huonosti yhteen se, että Tinderissä tuntuu naisten hypergamia korostuvan iänkin suhteen. Eli kun siellä naiset saavat todeta että tykkäyksiä tulee yllin kyllin oman ikäisistä ja nuoremmista, niin naisten ikähaarukka ylöspäin on Tinderissä kapeampi kuin live-elämässä. Livenä tunnun olevan reilusti alle 35-vuotiaillekin naisille kiinnostava, mutta Tinderissä taas ylivoimainen enemmistö tykkäyksistä tulee sitä vanhemmilta.

Summa summarum: Tinderissä pariutumispotentiaalini on n. 35-40-vuotiaissa naisissa, livenä ehkä 28-40-vuotiaissa.

Tässä vain yksi monista syistä, miksi olen palannut Tinderistä luottamaan live-elämän kohtaamisiin, vaikka toki tili vielä siellä Tinderissäkin (aika passiivisena) on.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 693
Tämän kanssa sopii huonosti yhteen se, että Tinderissä tuntuu naisten hypergamia korostuvan iänkin suhteen. Eli kun siellä naiset saavat todeta että tykkäyksiä tulee yllin kyllin oman ikäisistä ja nuoremmista, niin naisten ikähaarukka ylöspäin on Tinderissä kapeampi kuin live-elämässä. Livenä tunnun olevan reilusti alle 35-vuotiaillekin naisille kiinnostava, mutta Tinderissä taas ylivoimainen enemmistö tykkäyksistä tulee sitä vanhemmilta.

Summa summarum: Tinderissä pariutumispotentiaalini on n. 35-40-vuotiaissa naisissa, livenä ehkä 28-40-vuotiaissa.
Voisko johtua siitä, että Tinderissä ikä lukee, kun taas livenä sen joutuu arvioimaan naamasta?
 
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
501
Voisko johtua siitä, että Tinderissä ikä lukee, kun taas livenä sen joutuu arvioimaan naamasta?
Joo, ilman muuta varmasti vaikuttaa. Ja ylipäänsä että Tinderissä korostuu se alkukarsinta (pintapuolisine) vaatimuslistoineen, joissa ikä on monella aika tiukasti rajattu. Livenä taas alkuvaiheessa ratkaisee vain se, tekeekö toiseen ihmiseen vaikutuksen. Jos tekee, niin sen jälkeen suurikin ikäero on enemmän vain asia joka yritetään selittää pois: "no onhan meillä ikäeroa mutta ei se tässä tapauksessa merkitse mitään kun toi toinen on niin ihana"
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 693
Kuka tai mikä määrittää ulkonäön tietyn numeron alle? Toiselle "kympin tyyppi" on toisen "nelonen" jne.
No ei varmana ole näin isoja eroja. Varmaan 2-3 voi olla eroa noissa "numeroissa", mikä toki jo sinänsä tekee niiden hyödyllisyydestä vähintäänkin kyseenalaisen, mutta jotain rajaa noihin väitteisiin.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 208
No ei varmana ole näin isoja eroja. Varmaan 2-3 voi olla eroa noissa "numeroissa", mikä toki jo sinänsä tekee niiden hyödyllisyydestä vähintäänkin kyseenalaisen, mutta jotain rajaa noihin väitteisiin.
Onko asteikko logaritminen?
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 693
Ok en kyllä itse pysty mitään numeroarvoa antamaan kenellekään
Eiköhän valtaosa ihmisistä (erityisesti miehistä) kuitenkin pysty arvioimaan jotenkin karkeasti surkimus/kehno/keskitaso/hyvä/huippuyksilö -tyylisellä jaottelulla, jonka voi halutessaan muuttaa numeroksi. Rehellisesti sanottuna epäilen vahvasti paskapuhetta, jos joku väittää muuta. Sinänsä olen kyllä siitä samaa mieltä, että PUA-skenen näemmä käyttämä 1-10 asteikko on aika pöhkö.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 294
Kuka tai mikä määrittää ulkonäön tietyn numeron alle? Toiselle "kympin tyyppi" on toisen "nelonen" jne.
Ok en kyllä itse pysty mitään numeroarvoa antamaan kenellekään
No kyllä tietyt piirteet on ihan universaalisti kauniiksi hyväksyttyjä. Kuten kasvojen sopivat mittasuhteet ja symmetrisyys, kehon sopivat mittasuhteet, ihran vähyys, sileä iho jne.

Ei tämä nyt mitään ihan ihmeellistä rakettitiedettä ole.

Josset huomaa mitään eroa vaikka Miss Universumin ja Johanna Tukiaisen välillä, niin en kyllä osaa auttaa siinä tapauksessa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 549
Meneekö kympin mimmi vaihtoon jos sille käy jotain ettei olekaan enää kymppi vaan joku kolmonen?
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 208
Eiköhän valtaosa ihmisistä (erityisesti miehistä) kuitenkin pysty arvioimaan jotenkin karkeasti surkimus/kehno/keskitaso/hyvä/huippuyksilö -tyylisellä jaottelulla, jonka voi halutessaan muuttaa numeroksi. Rehellisesti sanottuna epäilen vahvasti paskapuhetta, jos joku väittää muuta. Sinänsä olen kyllä siitä samaa mieltä, että PUA-skenen näemmä käyttämä 1-10 asteikko on aika pöhkö.
No kyllä tietyt piirteet on ihan universaalisti kauniiksi hyväksyttyjä. Kuten kasvojen sopivat mittasuhteet ja symmetrisyys, kehon sopivat mittasuhteet, ihran vähyys, sileä iho jne.

Ei tämä nyt mitään ihan ihmeellistä rakettitiedettä ole.

Josset huomaa mitään eroa vaikka Miss Universumin ja Johanna Tukiaisen välillä, niin en kyllä osaa auttaa siinä tapauksessa...
Tuksut ja missit ei säväytä mitenkään eli molemmat menee kehno-kategoriaan?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 764
No ei varmana ole näin isoja eroja. Varmaan 2-3 voi olla eroa noissa "numeroissa", mikä toki jo sinänsä tekee niiden hyödyllisyydestä vähintäänkin kyseenalaisen, mutta jotain rajaa noihin väitteisiin.
Kyllä niissä voi olla todella suuria eroja esim:

Tai:

realistic-portrait-fictional-punk-girl-with-headphones-blue-hair_158863-682.jpg


Ovat joidenkin mielestä täysiä 10 naisia kun taas jotkut tykkäävät enempi:

Tai:


Eikä noissa nyt ole hirmuisesti yhteistä nimittäjää.. ..tai toki naisia kaikki.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
649
Päivän pöhkönä, laitan tähän esityksen uudeksi jaotteluasteikoksi:

Miehet: Asteikon arvo (0-10) määrittyy saavutettujen merkityksellisten kontaktien luomisiin sosiaalisissa tapahtumissa. Käy 10:ssä tapahtumassa, uusien kontaktien lukumäärä on arvosi.
Naiset: Asteikko (0-10) määrittyy sosiaalisissa ympyröissä naiseen kohdistuvien kontaktiyritysten (lukumäärä jaettuna 10:llä) perusteella.

Pelkkään ulkonäköön pohjautuva asteikko on liian puutteellinen, paitsi ehken Tinderissä!
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 077
Kyllä niissä voi olla todella suuria eroja esim:

Tai:



Ovat joidenkin mielestä täysiä 10 naisia kun taas jotkut tykkäävät enempi:

Tai:


Eikä noissa nyt ole hirmuisesti yhteistä nimittäjää.. ..tai toki naisia kaikki.
Taitaa kaikki olla nuoria.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 294
Päivän pöhkönä, laitan tähän esityksen uudeksi jaotteluasteikoksi:

Miehet: Asteikon arvo (0-10) määrittyy saavutettujen merkityksellisten kontaktien luomisiin sosiaalisissa tapahtumissa. Käy 10:ssä tapahtumassa, uusien kontaktien lukumäärä on arvosi.
Naiset: Asteikko (0-10) määrittyy sosiaalisissa ympyröissä naiseen kohdistuvien kontaktiyritysten (lukumäärä jaettuna 10:llä) perusteella.

Pelkkään ulkonäköön pohjautuva asteikko on liian puutteellinen, paitsi ehken Tinderissä!
Ja mites tuota sitten joku ulkopuolinen pystyy mittaamaan?

Ja "sosiaalinen tapahtuma" on aivan liian epämääräinen käsite.

Ulkonäön mittaus on helppoa ja universaalia. Kaikki tietää mitä eroa on kympillä ja ykkösellä, jos ovat älyllisesti rehellisiä itselleen, ja nämä ääripäät erottunee kun tarkastelee valokuvia noin 0,3 sekunnin ajan. Jonkun vitosen tai seiskan erot on tietenkin subjektiivisempia, mutta kun tätäkin tarkastelua ajetaan läpi tuhansien ihmisten otannalla niin varmasti päädytään siihen, että nimenomaan se seiska on seiska ja vitonen on vitonen, eikä päinvastoin.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 764
Päivän pöhkönä, laitan tähän esityksen uudeksi jaotteluasteikoksi:

Miehet: Asteikon arvo (0-10) määrittyy saavutettujen merkityksellisten kontaktien luomisiin sosiaalisissa tapahtumissa. Käy 10:ssä tapahtumassa, uusien kontaktien lukumäärä on arvosi.
Naiset: Asteikko (0-10) määrittyy sosiaalisissa ympyröissä naiseen kohdistuvien kontaktiyritysten (lukumäärä jaettuna 10:llä) perusteella.

Pelkkään ulkonäköön pohjautuva asteikko on liian puutteellinen, paitsi ehken Tinderissä!
Toki se riippuu siitä mitä hakee.
Sanoisin että jos haluaa väkisin olla se 10 niin ottaa kenet vaan saa mahdollisimman useasti (eli käy vaikka päivittäin baarissa ja pokaa sen joka suostuu vaikka sitten baarin vessassa panemaan) sitten voi kehua miten on saanut vuodessa satoja kaatoja (miehiä tai naisia) ja on täysi 10 tyyppi suosion perusteella.

Jos taas etsii pitkää parisuhdetta se on täysin eri tapa laskea ja siinä on pikemminkin bonusta se seurustelu (sekä yhden illan) suhteiden vähyys ja bonusta jos voi kertoa että on ollut vain muutamassa pidemmässä suhteessa ja etsii sellaista nytkin, mieluummin sellaista mikä kestää "hautaan asti".

Tosin eipä se tietysti ulkonäöstä kerro mitään tuokaan mutta varmaan jotain tuosta pisteytyksestä. Eli ne jotka ovat pelityyppejä arvostavat huomattavasti enempi tuota ylempää ja ne jotka haluavat pitkää luotettavaa parisuhdetta ja mikä siihen sisältyy arvostavat tuota alempaa.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 294
Tuo on totta, enemmän soveltuu itsensä arvioimiseen, siinä sitten huijaa niin paljon, kun haluaa.
Kyllähän jokainen nyt varmaan tietoisesti tai alitajuisesti tietää oikein hyvin, onko oma markkina-arvo hyvä, huono vai jotain siltä väliltä. Tuskin siinä nyt tarvitsee erikseen käydä pähkäilemään menekkiä jossain yksittäisissä "sosiaalisissa tilaisuuksissa".

Jokainen myös itse parhaiten tietää, että ansaitseeko jotain tasoituspisteitä esimerkiksi sijaintinsa, terveytensä tai muiden seikkojen vuoksi...
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 206
Onpas tänne tullut litaniaa siitä ku kirjotin romaanini. Täytyy tustuu paremmin myöhemmin, mutta mitä tohon mun miehen 1 - 10 asteikkoon tulee niin olis toki voinut spesifimmin näitä heitellä.

Jos miehellä on fitti body ja model-like kasvot, eikä mitää muuta, osuu se tuonne 7/10. Samaan syssyyn jos on lihava ja/tai "ruma" miljonääri, menee se myös tuonne 7/10.

Eli tuossa nyt pyrin ottaa esille:

- komeuden
- kehon fysiikan
- massimäärän
- muut mahdolliset (ikä, läsnäolotaidot, spirituaaliset taidot, henkinen tasapaino, viisas, mitä näitä nyt onkaan).

10/10 miehellä on nämä kaikki ylläolevat.

Voisin myöhemmin tehdä tarkempaa erittelyä :D Ja pliide, älkää ottako liia tosissaan näitä analyysejä. Tarkoitus on selventää tätä deittikultuurin absurdisuutta.
 
Liittynyt
10.07.2023
Viestejä
23
Jos olisin ite läski ja ruma massikeisari, mut en kuitenkaan missään julkisessa ja/tai selvästi tunnistettavissa duunissa, niin en mitenkään mainostas omaa varallisuutta. Iso osa kumppaniehdokkaista ois rahan ja/tai helpon elämän perässä, jota varallisuus tarjoaa, eikä oikeaa viehätystä välttämättä olisi ollenkaan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 206
Jos olisin ite läski ja ruma massikeisari, mut en kuitenkaan missään julkisessa ja/tai selvästi tunnistettavissa duunissa, niin en mitenkään mainostas omaa varallisuutta. Iso osa kumppaniehdokkaista ois rahan ja/tai helpon elämän perässä, jota varallisuus tarjoaa, eikä oikeaa viehätystä välttämättä olisi ollenkaan.
Juu siis näitä on moneen. Multimiljonäärin laivoilla näkee ties minkälaista daamia, mutta tästä on rakkaussuhde kaukana.

Itse kyllä etsisin ihmisen joka arvostais mua, eikä mun rahoja, tai lihaksia, tai mitää muutakaa, vaan mua ihmisenä, aitona.

Aito ihmistunteminen on häipymässä maailmasta.

Heh. Tavallaan "self improvement" -elämäntyyli voi olla myös sitä että menneisyys on mikä on ja "paremman elämän toivossa". Ei jää vaihtoehtoja :)
 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
2 568
Mitenkäs tämmöinen keissi eli asunnon ostaminen sinkkuna? Kannattaako asunnon ostoa lykätä sen takia, että "sitä oikeaa" ei ole vielä löytynyt?
Riippuu varmasti monestakin tekijästä, mutta en lähtökohtaisesti lykkäisi. Korkojen nousu on toki muutenkin vaikuttanut oston järkevyyteen.

Itse ostin kerrostalokolmion sinkkuna ollessani ja sitä on ehtinyt jo 60k€ edestä lyhentelemään ja nyt asutaan avovaimon kanssa tässä yhdessä. Itse jatkan lainan lyhentämistä ja hoitovastikkeet menevät puoliksi. Asumisen kustannukset ovat olleet nollakorkojen aikaan lähes puoli-ilmaiset, kun valtaosa kuluista eli lainalyhennyksestä on kuitenkin mennyt omaan sijoitukseen. Jos nyt jostain syystä tämän asunnon arvo olisi pudonnut tuon 60k€ eli maksamani lainalyhennysten verran alaspäin, niin asumiskustannukset olisivat silti olleet vuokra-asumisen tasolla. Nyt korkojen noustessa hieman kalliimpana. Mutta luottoa löytyy, että hinta on pysynyt vähintään ostohinnassa (alueen hintakehitys on kasvanut ostohetkestä ja asunto on keskimääräistä paremmassa kunnossa).

Mikäli tästä muutetaan uuteen kotiin ja saan niin sanotusti omani takaisin, niin minulla olisi mukavasti 60k€ pesämuna kertynyt jo pelkästään omistusasunnossa asuessa.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 693
Kyllä niissä voi olla todella suuria eroja esim:

Tai:



Ovat joidenkin mielestä täysiä 10 naisia kun taas jotkut tykkäävät enempi:

Tai:


Eikä noissa nyt ole hirmuisesti yhteistä nimittäjää.. ..tai toki naisia kaikki.
Fetissijutut on erikseen, tarkoitin "valtavirtaa" jota kai valtaosa ihmisistä on nykyisinkin?

Lähinnä 3. kuva näyttää ns. tavalliselta ihmiseltä...
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 764
Eli "suurelle osalle" se mistä pidetään (Suomessa) taitaa olla se perinteinen elovehnä tyttö millä ei ole paljoa tai yhtään meikkiä, ei yhtään lävistyksiä, ei tatuointeja, musiikki tms. maku ei näy pukeutumisesta eikä näytä kuuluvan mihinkään "ryhmään".

Sama varmaan myös miehissä sitten naisilta kysyttäessä. Eli lyhyet hiukset, ei viiksiä tai partaa jne.

Kuitenkin löytyy todella monia jotka sitten poikkeavat noista valtavirran ulkonäkö jne. ihanteista. Tietysti se on faktakin, eihän jokainen voi olla se noin 165 cm pitkä vaaleahiuksinen ja sinisilmäinen tyttö tai noin 180cm pitkä vaaleahiuksinen ja sinisilmäinen poika.

 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 206
Eli "suurelle osalle" se mistä pidetään (Suomessa) taitaa olla se perinteinen elovehnä tyttö millä ei ole paljoa tai yhtään meikkiä, ei yhtään lävistyksiä, ei tatuointeja, musiikki tms. maku ei näy pukeutumisesta eikä näytä kuuluvan mihinkään "ryhmään".

Sama varmaan myös miehissä sitten naisilta kysyttäessä. Eli lyhyet hiukset, ei viiksiä tai partaa jne.

Kuitenkin löytyy todella monia jotka sitten poikkeavat noista valtavirran ulkonäkö jne. ihanteista. Tietysti se on faktakin, eihän jokainen voi olla se noin 165 cm pitkä vaaleahiuksinen ja sinisilmäinen tyttö tai noin 180cm pitkä vaaleahiuksinen ja sinisilmäinen poika.
Sen verran kommentoin omaa mieltymystä. Juurikin noi vaaleat hiukset ja siniset silmät viehättää. Tosin hiuksien värillä ei ole väliä, mutta jokin niissä sinisissä silmissä taas on.

Mut muuten kyllä aika perinteinen "elovena" tyttö on just se mikä sytyttää itseäni parhaiten. Ja niitä on varmaan vähiten tarjolla, hahhah. Vielä ku lähdetään tuonne Balkanille niin voin todeta olevani ikuisesti sinkku. Pelkkiä ruskeasilmäisiä mua pidempiä naisotuksia ympärillä :D

Mä en kuitenkaa rajaa treffailua siihen että mikä on hiusten tai silmien väri, onko tatskoja, jne.. Mutta se mikä on oma mieltymys erityisesti..

PS: Onko naisellakin sit samat "ihanteet" miestä kohtaan? Mistä mä oon kuullut, että nainen mielummin deittaa just tummempaa ruskeasilmäistä ko taas miehelle on se elovena tytsy?
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 559
Lukekaa joskus ajatuksella nuo lätinänne ihmisten (ulkonäön) arvioinnista numeroilla. Ala-asteella harrastettiin tuollaista viimeksi. Mun on sanottava, että jos kuulen tuohon viittavaa termistöä miehen suusta, niin se on välitön turn off. Ajatelkaa mitä ajattelette, mut joskus hyvä miettiä kriittisesti, onko oma ajatusmaailma alkanut mennä kieroon.


Yhä edelleen, tavalliset ihmiset pariutuvat toisten tavallisten ihmisten kanssa. Mikäli olet itse tavismies ja vain kauniit naiset kelpaa, niin saattaa tosiaan olla vaikea taival edessä. Toisaalta ehkäpä Tinderin aikakausi alkaa olla vähitellen ohitse, ja ihmiset uskaltautuvat taas tapaamaan toisiaan oikeassa maailmassa. Ulkonäkö on vain pieni osa ihmisen viehätystä, ja tuntuu että sille pistetään suhteettoman suuri painoarvo.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 693
Eli "suurelle osalle" se mistä pidetään (Suomessa) taitaa olla se perinteinen elovehnä tyttö millä ei ole paljoa tai yhtään meikkiä, ei yhtään lävistyksiä, ei tatuointeja, musiikki tms. maku ei näy pukeutumisesta eikä näytä kuuluvan mihinkään "ryhmään".

Sama varmaan myös miehissä sitten naisilta kysyttäessä. Eli lyhyet hiukset, ei viiksiä tai partaa jne.

Kuitenkin löytyy todella monia jotka sitten poikkeavat noista valtavirran ulkonäkö jne. ihanteista. Tietysti se on faktakin, eihän jokainen voi olla se noin 165 cm pitkä vaaleahiuksinen ja sinisilmäinen tyttö tai noin 180cm pitkä vaaleahiuksinen ja sinisilmäinen poika.


Tämä lähtee nyt taas vähän laukalle... omasta mielestä silmien tai hiusten värillä nyt ei ainakaan ole väliä, ainakaan jos se on mikään ns. "luonnollinen" väri eikä tyyliin kirkkaan neonpinkki, eikä se haittaa vaikka tatuointeja on jonkin verran, kunhan niitä ei ole vedetty överiksi. Punk-tyyli tai paljon lävistyksiä ei kieltämättä ole mun juttu. Pituudella en näe muuta väliä kuin kunhan ei mielellään olisi tyyliin 30cm lyhyempi kuin itse on. En sit tiedä kuinka yleinen tämä näkemys on.

Muuten, Helsingissä ihmiset kieltämättä vaikuttaa keskimäärin pukeutuvan vähän erikoisemmin kuin muissa kaupungeissa, joissa ihmiset näyttää vähän "tavallisemmilta" noin keskimäärin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 206
Puolisoni ihannemies oli pitkä, tummatukkainen, ruskeasilmäinen ja silmälaseja käyttävä. Itse oon lyhyt, blondi, sinisilmänen ja silmälasiton. :comp:
Olikohan tämä "ihannemies" sit semmonen stereotypiä semmoiselle "seikkailuhenkiselle" tekemiselle ja sit teikäläinen just isämateriaalina? :D

Mut aika hyvin. Kyl mä sanoisin edelleen että kun yhdistää persoonan siihen ulkonäköön on paras yhtälö, oli minkäväriset hiukset ja silmät tahansa.

Elovena -lookki, isot tisut ja bylly ei edelleenkään toimi jos siellä on varis sisällä.

--

Mun toistaiseksi suurin ihastuminen (ja ehkä parhaimpia treffejäkin, hyviä joka tapauksessa) oli viime vuoden lopussa daamin kanssa joka vaikutti aika "täydelliseltä":

- Vaaleat hiukset, siniset silmät, just semmonen pikkupaikkakunnan naapurintyttö muuttanut isoon kaupunkiin opiskelujen perässä
- Sai äärettömän hyviä keskusteluja, vaikutti todella aikuismaiselta, feminiiniseltä, ja mitä nyt perkele naiselta voi edes nykypäivänä odottaa
- Se energia between oli jotain aivan uskomatonta

Valitettavasti tää ei nyt sit saanut jatkoa, sen enempään siitä, ja eteenpäin on elämässä menty, mut edelleenkin jos tätä daamia sattuu miettimään niin tulee semmonen "lyönpä seinään" fiilis.

Jostain muistan lukeneeni, että kerran vuodessa tapaat "vaimomatskua" olevan ihmisen :D
 
Viimeksi muokattu:

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 559
Minua alkaa melkein aina ihan uuvuttamaan nuo Markun seuraelämäkuvaukset. :D on deeppiä, energiat sinkoilee ja vaikka mitä betweeniä - vaimomatskuja ja eloveenoja. Toivon kyllä kovasti, että löydät vielä mieleisen.

Samoin. Ihmettelen myös, miten kenestäkään voi parin kerran tapaamisen perusteella sanoa, onko kyseessä "vaimomatsku". Eihän silloin ole nähnyt kuin hyvin pienen osan ihmisestä, ja ei taatusti vielä mitään negatiivisia puolia. Nämä on kai niitä miesten juttuja, joita en ymmärrä.
 
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
548
Minua alkaa melkein aina ihan uuvuttamaan nuo Markun seuraelämäkuvaukset. :D on deeppiä, energiat sinkoilee ja vaikka mitä betweeniä - vaimomatskuja ja eloveenoja. Toivon kyllä kovasti, että löydät vielä mieleisen.
Kieltämättä noista jutuista heijastuu "vähän erilainen" näkökulma ja ymmärrys mitä tulee treffailuun, henkilökemioiden käsittelyyn ja pariutumiseen. En tiedä miten paljon tämä sitten näkyy ns. kenttätehtävissä vastapuolelle.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
133
Minua alkaa melkein aina ihan uuvuttamaan nuo Markun seuraelämäkuvaukset. :D on deeppiä, energiat sinkoilee ja vaikka mitä betweeniä - vaimomatskuja ja eloveenoja. Toivon kyllä kovasti, että löydät vielä mieleisen.
Tän ketjun seuraaminen on kyllä yksi viihdyttävimmistä asioista mitä voi housut jalassa tehdä :) Herättää paljon ihmetystä kyllä.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 693
Mun toistaiseksi suurin ihastuminen (ja ehkä parhaimpia treffejäkin, hyviä joka tapauksessa) oli viime vuoden lopussa daamin kanssa joka vaikutti aika "täydelliseltä":

- Vaaleat hiukset, siniset silmät, just semmonen pikkupaikkakunnan naapurintyttö muuttanut isoon kaupunkiin opiskelujen perässä
- Sai äärettömän hyviä keskusteluja, vaikutti todella aikuismaiselta, feminiiniseltä, ja mitä nyt perkele naiselta voi edes nykypäivänä odottaa
- Se energia between oli jotain aivan uskomatonta

Valitettavasti tää ei nyt sit saanut jatkoa, sen enempään siitä, ja eteenpäin on elämässä menty, mut edelleenkin jos tätä daamia sattuu miettimään niin tulee semmonen "lyönpä seinään" fiilis.

Jostain muistan lukeneeni, että kerran vuodessa tapaat "vaimomatskua" olevan ihmisen :D
Mitä tarkoitat "energialla", en oikein ymmärrä? :hmm: Mutta kieltämättä tää kuulostaa vähän siltä, että sulla on turhan tiukat kriteerit...

Yleisenä pohdintana, kun miettii ihmisten erilaisia nais- tai miesmakuja, niin itse en ole ehkä niin kauhean feminiinisistä naisista keskimäärin ole ollut kiinnostunut. Mut ehkä olen vähän epätavallinen. :hmm:
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 556
Minua alkaa melkein aina ihan uuvuttamaan nuo Markun seuraelämäkuvaukset. :D on deeppiä, energiat sinkoilee ja vaikka mitä betweeniä - vaimomatskuja ja eloveenoja. Toivon kyllä kovasti, että löydät vielä mieleisen.
Itselle tulee mieleen lähinnä, että kaverilla on jokin maaninen vaihe menossa. Bipolarit käyttäytyy pitkälti tuolla tavoin, kun aivot rupeaa tuottamaan hormoneja maksimit. Ei noita juttuja lukiessa hirveästi järkeä ole mukana, mutta viihdettä senkin edestä. Parin tunnin tapaaminen, vakioihastuminen joita tulee (ja menee) ja kuvitellaankin jo vaimoa. Hyh.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 757
Viestejä
4 218 845
Jäsenet
71 125
Uusin jäsen
FeelsSadBoi

Hinta.fi

Ylös Bottom