Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Nuo tee se itse-neuvot vaan ei koskaan toimi jos ei ole laitteita, tässä tapauksessa tulostaa tarroja, tehdä niitä tai tunne ketään/ole piireissä joka voisi. On paljon helpompi ostaa. Kyllä minäkin rakentaisin vaikka mitä jos olisi verstas ja kalut, Yksiössä kerrostalossa hieman hankalaa.
 
Liittynyt
24.04.2018
Viestejä
211
Jaa. En kyllä tehnyt muuta kun alista tilasin ja saksilla leikkasin. Mitään koneita en käyttänyt.
E. Ja tämä vinkki oli
esimerkki että halvallakin voi tehdä jos haluaa. Mitään yyberhienoa ja monimutkaista vähän vaikea toteuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.02.2019
Viestejä
190
Minkäs tyypisiä rigejä porukalta löytyy?
Semmoinen olisi seuraavana hankintalistalla DD ratille ja silmiin on nyt osunut nuo Sim-Labin rigit. Tonnin budjetilla saisi jo tuon gt1 evon penkin kanssa joka varmasti on jatkoakin ajatellen varmasti pätevä valinta
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 158
Minkäs tyypisiä rigejä porukalta löytyy?
Semmoinen olisi seuraavana hankintalistalla DD ratille ja silmiin on nyt osunut nuo Sim-Labin rigit. Tonnin budjetilla saisi jo tuon gt1 evon penkin kanssa joka varmasti on jatkoakin ajatellen varmasti pätevä valinta
Simlab GT1 on varmasti mainio valinta. Sitten on kotimainen Rigit | RSH E-Sport Company. Itse katsellut myös SimXPron rigejä. Harkinnassa siis itsellä vielä, toistaiseksi mennään pöytäkiinnityksellä.
 
Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
335
Minkäs tyypisiä rigejä porukalta löytyy?
Semmoinen olisi seuraavana hankintalistalla DD ratille ja silmiin on nyt osunut nuo Sim-Labin rigit. Tonnin budjetilla saisi jo tuon gt1 evon penkin kanssa joka varmasti on jatkoakin ajatellen varmasti pätevä valinta
Meikä siirtelee tätä välillä pois pydän äärestä muita töitä (musantekoa varten) taitaa olla ainoa riittävän vahva standi dd rattia kannattelemaan.
NEXT LEVEL RACING WHEEL STAND DD -RATTITELINE - Power.fi
Penkkinä on ollut iha peruspelituoli ilman renkaita ja nyt on tästä pelkkä penkki, jonka siirtelen sitte pois myös erikseen kun tarvitsee:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Ääni RSH-Companylle. Itsellä Hades Lite eikä ole kyllä voinu valittaa, halvimman jakkaran kanssa itse noudettuna hintaa tasan 700e. Paitsi että on kotimainen tuote niin sai myös helkkarin hyvää palvelua ja takuuvarmasti elinikäisen tuotetuen.
Ja jos asuu järkevän matkan päässä Hämeenlinnasta niin noutamalla säästää postikulutkin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 630
Kunhan katsoo että rigi on alumiiniprofiilia niin ei ole paljon huolta, sen saa muokattua mikäli tarve muuttuu.
 
Liittynyt
24.04.2018
Viestejä
211
Juu on helppo lisätä palikkaa. Ittellä srd n
Sprint. Ruotsalaista suunnittelua ja tavarat tulee muistaakseni saksasta.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 225
Ajoasusteista ei ole tainnut olla pahemmin puhetta täällä. Itse pelasin aiemmin sukat jalassa ne ovat hieman liukkaat pedaaleilla. Sitten keksin kokeilla kiinasta tilaamiani uimahalli/rantatossuja. Kun korona tuli ja uimahallissa käynnit jäivät vähemmälle, niin tossut keräsivät pölyä komerossa. Mutta huomasin, että nuo tossut ovatkin mitä mainioimmat ajopeleihin :lol: Kumipohjat ei luista tippaakaan pedaaleilla ja ovat silti lähes yhtä kevyet ja huomaamattomat jalassa kuin sukat.
 
Liittynyt
13.02.2019
Viestejä
321
Minkäs tyypisiä rigejä porukalta löytyy?
Semmoinen olisi seuraavana hankintalistalla DD ratille ja silmiin on nyt osunut nuo Sim-Labin rigit. Tonnin budjetilla saisi jo tuon gt1 evon penkin kanssa joka varmasti on jatkoakin ajatellen varmasti pätevä valinta
Tässä on kotimainen yritys, joka myy simu vehkeitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 122
Ajoasusteista ei ole tainnut olla pahemmin puhetta täällä. Itse pelasin aiemmin sukat jalassa ne ovat hieman liukkaat pedaaleilla. Sitten keksin kokeilla kiinasta tilaamiani uimahalli/rantatossuja. Kun korona tuli ja uimahallissa käynnit jäivät vähemmälle, niin tossut keräsivät pölyä komerossa. Mutta huomasin, että nuo tossut ovatkin mitä mainioimmat ajopeleihin :lol: Kumipohjat ei luista tippaakaan pedaaleilla ja ovat silti lähes yhtä kevyet ja huomaamattomat jalassa kuin sukat.
Meikä käyttää samanlaisia, on hyvät simuiluun. Ihan sitä varten kiinasta joskus tilasin.
 
Liittynyt
08.12.2020
Viestejä
167
Olisiko suosituksia hyvistä ajokengistä simukäyttöön? Itse vetänyt sukkasillaan tähän asti, mutta nyt käynyt noita kenkiä miettimään kun varmaan auttaisi hieman pidemmissä ajosessioissa.
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
152
Olisiko suosituksia hyvistä ajokengistä simukäyttöön? Itse vetänyt sukkasillaan tähän asti, mutta nyt käynyt noita kenkiä miettimään kun varmaan auttaisi hieman pidemmissä ajosessioissa.
Ihan tuossa pari viestiä aiemmin on suositeltu Kiinasta hyväksi havaittuja tossuja.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
443
Hyvistä ajokengistä en tiedä, mutta on ne ihan hyvät olla olemassa. Itse laitoin jostain kotimaisesta verkkokaupasta jotkut Sparcon tossu, joihin olen ollut hyvinkin tyytyväinen. Mutta lopulta varmaan aika pieni merkitys minkälaiset kengät laittaa, jos vaan jotkut ajokengät on. Alkuun hankalinta on vain tottua siihen, ette varpaita juuri enää voi käyttää polkimien modulointiin, vaan kaikki tehtävä nilkalla. Siinä kestikin tovi opetellessa :)
 
Liittynyt
29.01.2019
Viestejä
50
Minkäs tyypisiä rigejä porukalta löytyy?
Semmoinen olisi seuraavana hankintalistalla DD ratille ja silmiin on nyt osunut nuo Sim-Labin rigit. Tonnin budjetilla saisi jo tuon gt1 evon penkin kanssa joka varmasti on jatkoakin ajatellen varmasti pätevä valinta

Tommonen Gt lite itsellä.
 

Kridedude

Näkymätön tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
499
Lomarahat (ja veronpalautukset) meni, tutustuminen kesken. CSW2.5 tilalle DD1 tuli tänään.
Hyvä ylläri että GT-F rigi sietää DDn voimatkin, so far so nam.

(ajelen 99% VR:llä)

1623953681810.png

edit: ei toki varmasti yhtä rigid kuin alumiiniprofiilirigi(d)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
En vieläkään ymmärrä miten joku voi ajaa monitori noin hiton kaukana. :confused:
Vai onko ajot VR:llä ja monitori iha muuhun?
 
Liittynyt
02.12.2020
Viestejä
178
Ajoasusteista ei ole tainnut olla pahemmin puhetta täällä. Itse pelasin aiemmin sukat jalassa ne ovat hieman liukkaat pedaaleilla. Sitten keksin kokeilla kiinasta tilaamiani uimahalli/rantatossuja. Kun korona tuli ja uimahallissa käynnit jäivät vähemmälle, niin tossut keräsivät pölyä komerossa. Mutta huomasin, että nuo tossut ovatkin mitä mainioimmat ajopeleihin :lol: Kumipohjat ei luista tippaakaan pedaaleilla ja ovat silti lähes yhtä kevyet ja huomaamattomat jalassa kuin sukat.
Kun päivitin Fanan V3 spedut ja brake performance kitin, niin ei enää sukkasillaan pysty ajaa, vaan olen futsal kengillä ajellut kun ovat ohutpohjaiset ja mukavat.

Samoin hanskoja kyllä tekee mieli käyttää DD2:kanssa. Kerran nirhas ratin metallinen vaihdevipu pikku haavan, kun forcet iski kovemmin kesken vaihdon, enkä sen jälkeen oo ilman hanskoja ajanut. Oon nyt käyttänyt pyöräilykäsineitä (koko sormen peittävät), koska erittäin hengittävät ja nahka sisäpinnalla antaa hyvän gripin.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
Load Cell 80 voimalla V3:sissa ja hyvin menee sukkasiltaan.
Saa niitä uimarin kumiläpysköjä Suomestakin ettei tarvitse Kiinasta asti tilata.
Noin vuosi sitten tässä ketjussa oli samasta aiheesta ja tuuletin kanssa uimatossujen tuntumaa.
Olikin ihan hyvät vaikka vähän hiostavat, mutta ainakin noista muutaman euron Tokmannin yksilöistä irtosi järjetön määrä kumia joka ei ollut kiva valkoisella karvamatolla.

Onnea Kridedudelle uudesta basesta, on se vaan erilaista DD:n kanssa kuin hihnavetoisen saatikka G29:n hammasrattaiden :cool:

Eihän siihen lottovoittoakaan tarvinnut kuten täällä eräs vähän aikaa sitten valitteli ;)
Vanhoja hilppeitä lihoiksi ja uutta tilalle, 10 ratistakin voi hyvin myydä puolet pois ja sillä hinnalla jo miltei irtoaa DD1 ;)

Ite pistin Podium Hubin ja magneettivaihtimet tilaukseen, niin saa simppelin ratin ralliin.
Sitten on yhteensä 4kpl, F1 formuloille, McLaren ja GT rimmi + Podium painikkeet GT autoille ja tuo rallirimmi.
En näe tarvetta suuremmalle määrälle, tietty jos ajelee rekkasimuja niin varmaan niille pitäs olla omat ruorit.

Joillain tuntuu olevan kova hype Fanatecin tulevasta QR2:sta, en ole nähnyt vielä mitään sen etuja QR1:seen nähden.
Jos se on vain tuleva ökykallis Bemarin GT ratti, ni mitä järkeä uusia Quick Release baseen ja joka rattiin?
Onko pinnivikoja sitten ollut että sen takia tarvitsisi uusia? Itse en ole törmännyt yhteenkään pinnivikaan foorumeilla ja ei sen varmisteruuvin kiristäminen niin kovin kauaa kestä.
 
Liittynyt
02.12.2020
Viestejä
178
Joillain tuntuu olevan kova hype Fanatecin tulevasta QR2:sta, en ole nähnyt vielä mitään sen etuja QR1:seen nähden.
Jos se on vain tuleva ökykallis Bemarin GT ratti, ni mitä järkeä uusia Quick Release baseen ja joka rattiin?
Onko pinnivikoja sitten ollut että sen takia tarvitsisi uusia? Itse en ole törmännyt yhteenkään pinnivikaan foorumeilla ja ei sen varmisteruuvin kiristäminen niin kovin kauaa kestä.
Jotkut valittaa, että on jäänyt klappia QR1:ssä, varsinkin ilman sitä ruuvia. En ite huomannut, mutta laitoin sen ruuvin kiinni varmuudeksi.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
Jotkut valittaa, että on jäänyt klappia QR1:ssä, varsinkin ilman sitä ruuvia. En ite huomannut, mutta laitoin sen ruuvin kiinni varmuudeksi.
En ole myöskään huomannut ja DD:n kanssa kun vielä se kumi puristuu sinne QR:n sisään, niin ei mitään klappia.

CSL Elite:ssä kyllä huomasin pienoisen klapin.

DD QR.jpg



Tuolla kaverilla notkuu kyllä basetaso niin että lähtisin siitä liikkeelle :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
565
Kyllä siinä Fanan qr:ssä pientä klappia on aina, huomaa lähinnä niin että vetää ratin toista reunaa itseen päin ja työntää toista. Mutta se että huomaako tuommoista sitten normaalissa käytössä ja ajon aikana on sitten kokonaan toinen juttu.
 

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 784
Ääni RSH-Companylle. Itsellä Hades Lite eikä ole kyllä voinu valittaa, halvimman jakkaran kanssa itse noudettuna hintaa tasan 700e. Paitsi että on kotimainen tuote niin sai myös helkkarin hyvää palvelua ja takuuvarmasti elinikäisen tuotetuen.
Ja jos asuu järkevän matkan päässä Hämeenlinnasta niin noutamalla säästää postikulutkin.
Ääni myös RSH:lle palvelu ensiluokkaista ja erittäin pätevät rigi. Itse tuli RSH kautta hankittua Vrs Direct drive wheel ja hades lite rigit. Palvelu oli ja ollut loistavaa kaikissa asioissa simuiluun liittyen, myös tyhjä rattikin tarttui samalta reissulta mukaan ja siihen tuli itse rakennettua Button plate.
 
Liittynyt
09.05.2020
Viestejä
110
Minkälaisen platen teit täytys itellekkin jonkinlainen tehdä tulostitko jostain sen kotelon vai miten sen toteutit.
 

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 784
Alumiinista leikkelin kuviosahalla sopivan ja hiilikuituteippi päälle. Tuo jäi sitten ratin ja basen väliin puristuksiin.
 

Liitteet

Liittynyt
09.05.2020
Viestejä
110
Toihan olis ihan toteuttamisen arvoinen juttu en tullut tota oikein miettineeksi miten toi johdotus menee korttihan tuossa varmaan on ja usb vai
 
Viimeksi muokattu:

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 784
Arduino ja usb juu. Ihan tuolla takana vaan ovat, kuoret niille tulostettu 3d tulostimel, mut eihän ne pakolliset toimivuuden kannalta ole.
 
Liittynyt
14.11.2017
Viestejä
717
Onkos kenelläkään tuosta Arozzi Velocitan standistä kokemusta?. Hakusessa olisi näin aloittelijan näkökulmasta helposti siirrettävä standi. Noi pysty standit ei oikein miellytä ja tuo näyttäisi olevan ihan kelpo standi Logitechin kamoille. Eikä tarvitse erillistä jakkaraa edes siihen kun saisi pelituolin näppärästi kiinni.
 
Liittynyt
08.02.2020
Viestejä
129
En
Onkos kenelläkään tuosta Arozzi Velocitan standistä kokemusta?. Hakusessa olisi näin aloittelijan näkökulmasta helposti siirrettävä standi. Noi pysty standit ei oikein miellytä ja tuo näyttäisi olevan ihan kelpo standi Logitechin kamoille. Eikä tarvitse erillistä jakkaraa edes siihen kun saisi pelituolin näppärästi kiinni.
En kyllä itse tuollaista hankkisi, näyttää kaikkea muuta kuin helposti siirrettävältä sekä tuo poljin plate näyttää aika rimpulalta.
Miksi ei normi pystystandi? Esim wheelstand pro?
Itsellä oli joskus juurikin tuo wheelstandi ja se yllätti jämäkkyydellä sekä oli oikeasti helppo pistää pois kaappiin yms
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 225
En

En kyllä itse tuollaista hankkisi, näyttää kaikkea muuta kuin helposti siirrettävältä sekä tuo poljin plate näyttää aika rimpulalta.
Miksi ei normi pystystandi? Esim wheelstand pro?
Itsellä oli joskus juurikin tuo wheelstandi ja se yllätti jämäkkyydellä sekä oli oikeasti helppo pistää pois kaappiin yms
Pitää tutustua paremmin tuohon wheelstand pro versioon sitten tässä ajan kanssa.
Täältä myös suosittelut uudelta simukuskilta Wheel Stand Pro:lle.
Itsellä on käytössä nyt Thrustmaster T300 setin kanssa ja on ollut kyllä jämäkkä ja kätevä laitos. Aina ajon jälkeen laitan telineen kasaan ja linkkuun pois datauspisteeltä etätöiden tieltä. Se onnistuu nopeasti, kun telineessä on pikalukot. Ja Wheel Stand Pro:n asiakastuki on ollut ainakin itsellä erinomainen: tilasin telineen alun perin kahden polkimen pedaalille, mutta päivitin myöhemmin T300 myötä kolmelle pedaalille, niin tarvitsin uuden asennusraudan isompaa pedaalia varten. WSP lähetti 10€ hintaan suoraan Puolasta tarvittavan osan. Seuraavaksi olisi tarkoitus hankkia vielä lisämoduuli Thrustmasterin TH8A shifterille.
 

Kridedude

Näkymätön tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
499
WSP on helpoin piiloon laitettavin kyllä ja omalla tavallaan (rakenteeseen liittyen) jykevin, mutta NLRn 'Wheel Stand' on kyllä paljon jykevämpi joskin kasaan laitto ei niin helppoa. Toki täytyy sanoa, että siinä NLRn setissä vaihdekepin teline heiluu kyllä vaihdettaessa erittäin paljon joka heiluttaa vähän koko settiä. Mulla oli molemmissa T500RS setti kiinni (vaihdekepillä) ja NLR vei voiton. Plus että en koskaan tykkännyt siitä jalkojen väliin tulevasta tolpasta joka on WSP. Piti jarruttaa jalalla hieman vinoon.

ps. Molemmat omistaneena ostaisin NLRn 'Wheel Stand':n, mutta jos setin haluaa helposti kasaan kärsien jämäkkyydestä niin sitten ehdoton WSPlle.
 

Kridedude

Näkymätön tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
499
Kovat on hinnat kyllä. Hienoja ratteja siitä huolimatta.
Edullista DDtä, överikallista ruoria

edit: Olen erittäin tyytyväinen DD1seen kun sellaisen vihdoinkin sain hankittua. Vähän olen epäillyt ostajien/käyttäjien kommentteja kuinka paljon tarkempaa ja välittömämpää (joidenkin mielestä ehdoton ainoa vaihtoehto) on DD moottori, mutta vähän olen sen tässä muutaman päivän aikana huomannut.
Loppupeleissä hienoista eroa kuitenkin, mutta sitäkin napakampaa ja tarkempaa FFBtä.

Silti en vieläkään suosittele 100%:n varmasti, että kannattaisin T300/T500/CSL Elite/CSW2.5 basen omistajien hypätä DD1 tai varsinkaan CSL DD kelkkaan ellei OIKEIN himota. Ja myöskään ole himoa/kukkaroa ostaa Fanatecin ruorit ja sitä kautta mahdollisesti omistusta koko heidän ekosysteemiin.
Itse olin jo syvällä siellä valmiiksi ja tarvitsi vaihtaa vain base... plus että sain omasta CSW2.5 vielä luokallisen hinnan. Loistavahan base se onkin ja palvelee seuraavaa omistajaa kauan.

Mutta, vieläkin pitää itselle selitellä välillä CSW2.5 vs DD1 hintaero silloin tällöin vaikka tykkäänkin aivan intsinä... :hmm:


TLDR; jos oikein tykkää simuilla niin ostaa tilanteensa ja kiinnostuksensa mukaan vehkeet mikä itseään miellyttää. Oma kehityskäyrä ollut viimeisen 6v sisään G27/T500RS/CSW2.5/DD1.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
565
Eihän bmw-ratin saati tuon hintoja ole vielä kerrottu. Toki ei nyt varmaan ihan halvimmasta päästä tule olemaan..
 

Kridedude

Näkymätön tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
499
Eihän bmw-ratin saati tuon hintoja ole vielä kerrottu. Toki ei nyt varmaan ihan halvimmasta päästä tule olemaan..
Arvio ollut 3k-4k että emt. ehkä lukenut tyhmiä lööppejä sitten.

edit: BMW ratille siis.
edit2: jos Fanatec pitää linjansa siitä, että se on täysin ko rata-autoon sopivalla kiinnityksellä, full carbon, vedenkestävä yms niin en juurikaan edes epäile arviota. JOS toki pelkkää mainosta taas niin...
 

Kridedude

Näkymätön tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
499
Arvio ollut 3k-4k että emt. ehkä lukenut tyhmiä lööppejä sitten.

edit: BMW ratille siis.
edit2: jos Fanatec pitää linjansa siitä, että se on täysin ko rata-autoon sopivalla kiinnityksellä, full carbon, vedenkestävä yms niin en juurikaan edes epäile arviota. JOS toki pelkkää mainosta taas niin...
 
Liittynyt
24.04.2018
Viestejä
211
Joo ajaminen on kyllä tarkempaa ja jollainlailla helpompaa. En osaa paremmin selittää.
CSL vaihtui DD1.
Ollut pädi,g29,csl elite ja dd1 nyt.
 

Kridedude

Näkymätön tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
499
Aikalaikka joka tilanteeseen toimiii nämä asetukset DD1selle, mulle. Pelistä/simusta jotain ehkä, mutta pääosin näin olen todennut ok ACC ja AC.

ps. en käytä enään Fanalab softaa vaan ratin/basen säädöistä hienosäädän kohdilleen per simu/peli (ACC/AC/DR2.0/AMS2/Wreckfest).

edit: INT säätö vaihtuu joissain muutaman pykälän isommalle (Wreckfest lähinnä) ja BRF pienemmälle DR2ssa. (V3 polkimet BPKlla, vihreä13 ja punainen13).

1624293103550.png
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 406
Viestejä
4 160 010
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom