Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 244
Samaa Noctuaa miettinyt itsekin. Tämä (Kolink Tuuletinadapterikaapeli, 2-pin -> 3-pin - 1,90€) adapteri näyttää oikealta, että saisi tuulettimen kiinni piirilevyyn ilman ylimääräistä säätöä.
Huomasin vaan, että kun tuon pienen "läpän" jättää päältä auki niin imee sitä kautta todella vahvasti ilmaa ja pyörii hieman hiljempaa. Vaikuttaisi siis, että nuo sivuissa olevat viillot eivät riitä.
Noita rattejahan tosiaan saisi, mutta ei huvittaisi laittaa paria sataa euroa kiinni vain, jotta saan liikkuvat vaihdeläpät.
Ilmoittelehan jos teet tuon vaihdon Noctuaan. Itselläkin T300 tuuletin rääkyy kalibroinnin jälkeen kun USB-johdon on tökännyt PC:hen kiinni. Mutta kun toistaa pari kertaa johto-kiinni johto-irti mantraa, niin sitten yleensä hiljenee. Liekö laakerit menossa...

Sitten asiasta toiseen. Toimisikohan Next Level Racing Wheel Stand 2.0 kanssa tämmöinen ulosvedettävä näppistaso?



Tilaahan tuossa ratin molemmin puolin olisi kiinnittää nuo klampit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
776
Sitten asiasta toiseen. Toimisikohan Next Level Racing Wheel Stand 2.0 kanssa tämmöinen ulosvedettävä näppistaso?
Et ole ilmeisesti koskaan nähnyt tai koittanut tuollaisia näppistasoja. Ne on niin heiveröisiä että jopa ratit ilman FFB:tä repii ne irti (hieman liioitellen).

No vitsit vitsinä, mutta kiskojen ja levyn paksuudenkin pitäisi (todennäköisesti) olla paljon järeämpää kamaa että se sopisi edes välttävästi FFB ratin alustaksi.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 244
Et ole ilmeisesti koskaan nähnyt tai koittanut tuollaisia näppistasoja. Ne on niin heiveröisiä että jopa ratit ilman FFB:tä repii ne irti (hieman liioitellen).

No vitsit vitsinä, mutta kiskojen ja levyn paksuudenkin pitäisi (todennäköisesti) olla paljon järeämpää kamaa että se sopisi edes välttävästi FFB ratin alustaksi.
Nyt luin tuon vastauksesi tarkemmin ja luulen että ymmärsit tarkoitukseni väärin.
Tarkoitus ei siis ollut kiinnittää ffb rattia tuollaiseen ulosvedettävään näppistasoon. Ratti on minulla kiinni Next Level Racing Wheel Stand 2.0 telineessä (kuva alla).



Ajatus oli, että jos tuon ulosvedettävän näppistason pulttaisi kiinni rattitelineen rattitason alle, jolloin näppäimistö tulisi esille ratin alta, vähän kuten alla olevassa:

 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
505
Nyt luin tuon vastauksesi tarkemmin ja luulen että ymmärsit tarkoitukseni väärin.
Tarkoitus ei siis ollut kiinnittää ffb rattia tuollaiseen ulosvedettävään näppistasoon. Ratti on minulla kiinni Next Level Racing Wheel Stand 2.0 telineessä (kuva alla).



Ajatus oli, että jos tuon ulosvedettävän näppistason pulttaisi kiinni rattitelineen rattitason alle, jolloin näppäimistö tulisi esille ratin alta, vähän kuten alla olevassa:

Minä ymmärsin ja vastaan vaikken pleikkarin rassaajana näppistä tarvitsekaan. Minun ruorilla ottaisi polvet kiinni tuohon näppistasoon. Polkimet mallia roikkuvat, niin jalat on aika ylhäällä. (nlr gt ultimate+t-gt2+t3pa-pro) Mutta jos sulla on ratin ja polvien välissä noin 10 senttiä tilaa, niin miksei toimisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
776
Ajatus oli, että jos tuon ulosvedettävän näppistason pulttaisi kiinni rattitelineen rattitason alle, jolloin näppäimistö tulisi esille ratin alta, vähän kuten alla olevassa:
Joo, ymmärsin väärin. Omaan rigiin ei mahdu ratin alle mitään paitsi jalat. Luulisin että parempi vaihtoehto olisi joku sivulle liukuva teline.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 244
Joo, ymmärsin väärin. Omaan rigiin ei mahdu ratin alle mitään paitsi jalat. Luulisin että parempi vaihtoehto olisi joku sivulle liukuva teline.
Jep, tuo polvien mahtuminen on noissa altavedettävissä ongelmana. Pitänee mittailla vähän kun seuraavan kerran istun ajoasennossa :hmm:
@Moloch
Mulla oli NLR rigi ja tein siihen yksinkertaisen näppistelineen, siitä tässä.
Tuo on kyllä yksinkertainen ja helppo toteuttaa :thumbsup: Itsellä sama K400 näppis.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 244
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 244
Ilmoittele sitten oliko sopiva adapteri :D Tiedän laittaa itsekin tilaukseen.
Tuli tänään vaihdettua Thrustmaster T300RS:n uusi tuuletin entisen, alkuperäisen tilalle. Alkuperäinen mekasti kuin sirkkeli.
Käytin Noctua NF-A6x25 tuuletinta ja Kolink tuuletinadapterikaapelia.
Operaatio onnistui hyvin ja oli helppo tehdä. Tuuletin sopi suoraan entisen tilalle vaikka onkin paksumpi. Ja adapterikaapeli oli juuri oikeanlainen.
P.S. Tämä operaatio mitätöi takuun, koska alkuperäisen tuulettimen ruuvit oli merkattu punaisella maalilla.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 065
Tuo Thrustmasterin QR ei kyllä vakuuta sitten yhtään. Ihan kamalan näköstä ämpärimuovia tuo ratin takaosa. Ja fleksaa kyllä ihan helvetisti.
 
Liittynyt
09.12.2020
Viestejä
19
Tuo Thrustmasterin QR ei kyllä vakuuta sitten yhtään. Ihan kamalan näköstä ämpärimuovia tuo ratin takaosa. Ja fleksaa kyllä ihan helvetisti.
Barryllä fleksaa lähinnä SF1000 puolelta, luultavasti jäänyt ruuvit hieman löysälle ratissa kun purki arvostelua varten. Itse QR tai adapteri ei juuri fleksaa, ja Barrykin mainitsi ettei fleksannut niin pahasti toisen rattinsa kanssa.

Kommenttisektorissa myös useampi kaveri sanomassa että heillä ei fleksaa, ja jos kotimaista kommenttia haluaa niin voin todeta ettei mun QR ainakaan fleksaa 599xx ratin kanssa (ratin kehä sen sijaan fleksaa hieman, mutta se ny ei oo mitään uutta). Voi olla että fleksaisi käyttäen vielä isompaa voimaa kuin olen testissä pistänyt; mutta ajaessa käännän rattia, työntämisen tai vetämisen sijaan, joten en ole nähnyt järkeä otsasuoni pullottaen alkaa fleksitestiä tekemään.

Basen kuori nyt on juu mitälie muovia, useamman pykälän premiumimmalta tuntuu kuin ämpärimuovi mutta muovia silti. Toisaalta mä en ainakaan hipelöi basea fiilistellen sen materiaalia, joten sais mun puolesta olla vaikka kartonkia, kun moottorin kiinnityspisteet on kuitenkin metallia. Toki makuja on monia ja joillekkin tuolla kotelon sormituntumalla voi enemmän merkitystä olla. Mulle tuo on tosiaan kyllä paljon enemmän kuin riittävä, ja vaikka vanhaan T300 verrattuna tämä T818:n ulkoinen materiaali tuntuu selvästi paremmalta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
575
Tuli tänään vaihdettua Thrustmaster T300RS:n uusi tuuletin entisen, alkuperäisen tilalle. Alkuperäinen mekasti kuin sirkkeli.
Käytin Noctua NF-A6x25 tuuletinta ja Kolink tuuletinadapterikaapelia.
Operaatio onnistui hyvin ja oli helppo tehdä. Tuuletin sopi suoraan entisen tilalle vaikka onkin paksumpi. Ja adapterikaapeli oli juuri oikeanlainen.
P.S. Tämä operaatio mitätöi takuun, koska alkuperäisen tuulettimen ruuvit oli merkattu punaisella maalilla.
Laitoitko tai toimiiko nuo mukana olevat adapterit, niin saa tuulettimeen pyörimään pienemmillä nopeuksilla? Tuohon operaatioon voisin itsekin ryhtyä.. parhaimmassa (tai pahimmassa) tapauksessa saa ainakin syyn päivittää uuteen :D
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 244
Laitoitko tai toimiiko nuo mukana olevat adapterit, niin saa tuulettimeen pyörimään pienemmillä nopeuksilla? Tuohon operaatioon voisin itsekin ryhtyä.. parhaimmassa (tai pahimmassa) tapauksessa saa ainakin syyn päivittää uuteen :D
En koskenut Noctuan mukana tulleisiin adaptereihin, vaan kytkin tuulettimen suoraan sillä tilaamallani Kolink 2pin -> 3pin adapterilla ratin piirilevyn liittimeen. Ratti kylmänä tuuletin on melko äänetön, mutta kun on ajanut jonkin aikaa, niin volyymit nousee. Tuo vähän viittaisi että ratti osaa säätää tuulettimen nopeutta voltteja nostamalla lämmön noustessa. Itsellä on tuuletin koko ajan päällä pakotetusti. Mutta ei tuo ääni paha ole, kuulokkeet päässä ei sitä kuule ja soundbariakin käyttäessä peliäänet peittää hurinat. En tiedä kannattaako kovin matalia kierroksia laittaa, tuntuu moottori aika lämpimältä noinkin mitä on minulla kytketty.
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 622
Pitäs hommata setti joka kävisi PS4/5 ja PC. Hinta/laatu suhteella paras yhdistelmä on?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
776
Pitäs hommata setti joka kävisi PS4/5 ja PC. Hinta/laatu suhteella paras yhdistelmä on?
Logitech, Thrustmaster tai Fanatek. Hinta laatu on vähän kiinni mitä arvostaa. TM polkimet huonommat kuin Logitech, mutta ratti parempi. Fanatek kallein, mutta hyvää laatua.

Mallejakin on monia ja riippuu vähän siitä jatkaako harrastusta jatkossa paremmilla laitteilla ja sitoutua sitten suoraan yhteen valmistajaan (lähinnä Fana tai TM tällä hetkellä.) Konsoliyhteensopivuus rajoittaa vaihtoehtoja aika paljon.
 
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
IMG_20230121_114837.jpg

Tuli nyt sitten hypättyä DD-junaan ittekin. :) Simucube 2 Pro ja Cube Controlsin GT Pro Zero joka menee kuvassa omalla johdollaan kiinni koneeseen.

Onhan tuo kallis noin 2300€ mutta mahtava fiilis ajaa ekan noin 20 ajotunnin perusteella.
 
Viimeksi muokattu:

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 244
Buttkicker asiaa, halpisversioina, lentosimulaattorikäyttöön toimistopenkin alle/selkään. Pari kysymystä:
1) riittääkö, että on vain yksi täristin?
2) Jos riittää, pyllyn alle vai selän taakse? Pyllyn alle vähän vaikea, mutta selkään voisi onnistua.
3) Onko tämä sopiva combo?

Bodyshaker Loudspeaker 100 Watt : Amazon.de: Electronics & Photo
Fasizi LP-168S 2.1CH Super Bass HI-FI Audio Stereo Power Amplifier AMP for Car Motorcycle Home Audio Devices with Power Supply: Amazon.de: Electronics & Photo
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 244
Buttkicker asiaa, halpisversioina, lentosimulaattorikäyttöön toimistopenkin alle/selkään. Pari kysymystä:
1) riittääkö, että on vain yksi täristin?
2) Jos riittää, pyllyn alle vai selän taakse? Pyllyn alle vähän vaikea, mutta selkään voisi onnistua.
3) Onko tämä sopiva combo?

Bodyshaker Loudspeaker 100 Watt : Amazon.de: Electronics & Photo
Fasizi LP-168S 2.1CH Super Bass HI-FI Audio Stereo Power Amplifier AMP for Car Motorcycle Home Audio Devices with Power Supply: Amazon.de: Electronics & Photo
Tänään tuli Thomann:lta tilattu "Bass Pump" -tuolintärisytin kiinnikkeellä.
Tärisytin tuli kiinni Arozzi pelituolin jalkaan. Vahvistimena toimii ainakin alkuun FiiO A1 digitaalinen stereovahvistin sillattuna yhteen kanavaan.
En käyttänyt tärisyttimen mukana tullutta paksua 3m kaapelia vaan tein uuden ja pidemmän ohuemmasta 0,75mm kaapelista. Johtoon tuli molempiin päihin banaani plugit kuin myös tärisyttimeen. Koska tuolia käytetään muuhunkin kuin pelaamiseen, niin johto ei voi olla koko ajan kiinni. Banaani plugeilla on kiinnitys/irrotus helppoa ja nopeaa.
Alla muutama kuva itse tärisyttimestä ja paikoilleen asennettuna...

Minulla on tuolin jalassa kiinni.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 345
Onko kukaan ostanu sitä NLR.n uutta perse/selkä-täristintä? Eli joka varmastikin sen venäläisen alkuperäisen idean jäljllä(ovatkohan ostaneet patentin tms?)
 
Liittynyt
12.02.2018
Viestejä
66
Itsellä oli vajaa pari vuotta Realteuksen vastaava käytössä ja varsin pätevä se oli, mutta tuohon hintaan siirtyisin suoraan bass shakereihin. Itsellä vaihdossa oli suunnilleen yhtä suuri ero "ilman mitään -> realteus" ja "realteus -> shaker". Tietysti jos shakerit ei ole mahdolliset muista syistä niin ihan pätevä lisä tuollainen on!
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 244
Nyt kun tuli hankittua tuo NLR Wheel Stand 2.0 ja siinä on kunnon poljintaso, niin ajattelin ruuvata siihen kiinni kaapista löytyvän Dayton Audio TT25 täristimen asennussarjan avulla.
Ilmeisesti ei vaadi kuin että pulteilla ja muttereilla kiinni teräslevyyn?

EDIT: tuli tänään sitten asennettua tuo ym. täristin. Ja voi pojat, enpä tiennytkään mistä olin aiemmin jäänyt paitsi.
Tähän asti oli haptinen palaute tullut kämmenten, selän ja pepun kautta (ffb ratti ja täristin tuolissa). Nyt kun kuvioon lisättiin täristin poljintasolle ja palaute tulee lisäksi jalkapohjien kautta, niin ajamisen fiilis nousi aivan uudelle tasolle :giggle:

Asennuksesta sen verran, että täristimen kiinnityspulttien kannat oli sen verran korkeat, että T-LCM vaati tassujen alle vielä pienet korotuspalat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.12.2020
Viestejä
42
Nyt kun tuli hankittua tuo NLR Wheel Stand 2.0 ja siinä on kunnon poljintaso, niin ajattelin ruuvata siihen kiinni kaapista löytyvän Dayton Audio TT25 täristimen asennussarjan avulla.
Ilmeisesti ei vaadi kuin että pulteilla ja muttereilla kiinni teräslevyyn?

EDIT: tuli tänään sitten asennettua tuo ym. täristin. Ja voi pojat, enpä tiennytkään mistä olin aiemmin jäänyt paitsi.
Tähän asti oli haptinen palaute tullut kämmenten, selän ja pepun kautta (ffb ratti ja täristin tuolissa). Nyt kun kuvioon lisättiin täristin poljintasolle ja palaute tulee lisäksi jalkapohjien kautta, niin ajamisen fiilis nousi aivan uudelle tasolle :giggle:

Asennuksesta sen verran, että täristimen kiinnityspulttien kannat oli sen verran korkeat, että T-LCM vaati tassujen alle vielä pienet korotuspalat.
Itseä myös kiinnostaisi asentaa penkiin ja polkimiin kyseiset täristimet. Kaksi tuoliin ja yksi polkimiin? Minkälainen vahvistin olisi sopiva tälläiseen?
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 853
Itseä myös kiinnostaisi asentaa penkiin ja polkimiin kyseiset täristimet. Kaksi tuoliin ja yksi polkimiin? Minkälainen vahvistin olisi sopiva tälläiseen?
Vaikka joku tämmöinen (ei omakohtaisia kokemuksia):
https://www.amazon.de/Nobsound-Bluetooth-Amplifier-Wireless-Receiver/dp/B071S6ZWRQ/ref=sr_1_2_sspa?crid=1MGS8TIRUHROX&keywords=Nobsound+mini+Endstufe&qid=1675079541&sprefix=nobsound+mini+power+amplifier,aps,98&sr=8-2-spons&sp_csd=d2lkZ2V0TmFtZT1zcF9hdGY&psc=1
SimHub:sta sitten kuitenkin määritellään taajuusalueet eri efekteille.
Yksi täry riittää penkille.
Kyseinen shakeri sisältää asennussarjan, kuten tiedoissa lukeekin eli turha ostaa sitä kahteen kertaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 244
SimHub:sta sitten kuitenkin määritellään taajuusalueet eri efekteille.
Nyt kun tuli puhe SimHubista ja tärisyttimistä.... Loin eilen omat profiilit sekä Dirt Rally 2.0 että Assetto Corsa Competizione peleille.
Näyttääkö nuo järkeviltä kahdelle täristimelle? Toinen on poljintasolla ja toinen penkissä eli asetuksissa on valittuna "front/rear".

ACC.jpg
DR2.jpg


Lähinnnä, onko efektien gainit oikein suhteessa toisiinsa? Itsestä ne nyt yhden illan perusteella vaikutti olevan ihan jees.
Lisäksi, olen vähän epävarma mitä road -efektiä olisi järkevin käyttää? Nyt on ollut tuo "road impacts". Kultaisena sääntönä olen pitänyt että "less is better" mitä tulee efektien määrään.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 853
Mahdotonta sanoa tehoista mitään kun jokainen asennus / laitteisto on omanlaisensa.
Itse kytkin ensin kaikki pois ja sitten säädin yksitellen kunkin efektin sopivaksi.
Yhdellä täryttimellä jos on paljon eri efektejä, niin ne tietysti voivat sekoittua ja leikkaavat toisiaan, onko lopputulos sitten toivottua, no makuasioita ehkä.
Less is more pätee mun mielestä tässä hyvin.
Itse pistäisin ehkä polkimille wheel slip / lock ja perseelle jousituksen (Road Vibration) tuoman palautteen, muut pois.

Mun mielestä se automaattinen tehon kalibrointi kannattaa säätää miltei nollaan SimHub:sta, jotta saa tasaista palautetta joka kerta, eikä niin että välillä tuntuu ja välillä ei riippuen miten se kalibrointivaihe on mennyt.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 244
Mahdotonta sanoa tehoista mitään kun jokainen asennus / laitteisto on omanlaisensa.
Itse kytkin ensin kaikki pois ja sitten säädin yksitellen kunkin efektin sopivaksi.
Yhdellä täryttimellä jos on paljon eri efektejä, niin ne tietysti voivat sekoittua ja leikkaavat toisiaan, onko lopputulos sitten toivottua, no makuasioita ehkä.
Less is more pätee mun mielestä tässä hyvin.
Itse pistäisin ehkä polkimille wheel slip / lock ja perseelle jousituksen (Road Vibration) tuoman palautteen, muut pois.

Mun mielestä se automaattinen tehon kalibrointi kannattaa säätää miltei nollaan SimHub:sta, jotta saa tasaista palautetta joka kerta, eikä niin että välillä tuntuu ja välillä ei riippuen miten se kalibrointivaihe on mennyt.
Joo, noinhan se on kun on erilaisia vahvistimia ja erilaisia ratkaisuja täristimien kiinnittämiselle niin ei ole yhtä oikeaa tapaa.

Pähkäilin tuossa, että mites kummassa saan polkimille wheel slip/lock ja road impacts penkkiin kuten ehdotit, mutta nähtävästi se pitää hoitaa sound output välilehden kautta. Nythän minulla on 2ch-vahvistin systeemi ja valittuna tuo front/rear asetus:

f-r.jpg


Eli molemmille kanaville syötetään samat efektit. Mutta jos haluan että esim. oikea kanava (polkimilla) reagoi eri tavalla kuin vasen kanava (penkissä), niin minun pitää ottaakin käyttöön custon channel map, ja sinne mapata mitä kukin kanava tekee?

Custom.jpg


Eli kun käytössä on 2-kanavainen vahvistin niin oletan että vain Channel 1 ja 2 on käytössä, ja mappaan esim. ch1 wheel efektit ja ch2 gear shift ja road effects. Tosin polkimissakin voisi olla esim. rallissa suoritetun hypyn maahan paluun tärähdys :rofl:
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 853
Juu custom map ja sieltä kun klikkaat "Test now" niin tiedät mitkä noista on ne aktiiviset.
Sitten vaan rustailet oikeat efektit oikeille kanaville :)

Niin ja itse ottaisin mieluummin sen jousituksen telemetriaan perustuvan palautteen eli Road Vibration.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 244
Juu custom map ja sieltä kun klikkaat "Test now" niin tiedät mitkä noista on ne aktiiviset.
Sitten vaan rustailet oikeat efektit oikeille kanaville :)

Niin ja itse ottaisin mieluummin sen jousituksen telemetriaan perustuvan palautteen eli Road Vibration.
Kiitos, pitääkin alkaa testailemaan vaihtoehtoja :thumbsup:
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 244
Itseä myös kiinnostaisi asentaa penkiin ja polkimiin kyseiset täristimet. Kaksi tuoliin ja yksi polkimiin? Minkälainen vahvistin olisi sopiva tälläiseen?
Tuo @Make73 suosittelema on kai aika käytetty malli. Itsellä on vanha USB-DAC ajoilta jäänyt 2ch vahvistin, missä vain 14W per kanava ja hyvin on riittänyt tehot siinäkin IMO.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
815
Oisko tietoa mistä löytyisi Fanatecin käsijarruun piuha suomi kaupasta? Eli onko tuo nyt 3.5mm liitin + rj12?
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 853
Oisko tietoa mistä löytyisi Fanatecin käsijarruun piuha suomi kaupasta? Eli onko tuo nyt 3.5mm liitin + rj12?
Tuskin löytyy, mutta jos juotin pysyy kädessä ja löytyy kaapeli jossa RJ12 liitin valmiina, niin ostat 3,5mm liittimen ja juotat narut ohjeen mukaisesti.

1675101823697.png

1675101728650.png

1675101778044.png
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
698
Tuli tänään vaihdettua Thrustmaster T300RS:n uusi tuuletin entisen, alkuperäisen tilalle. Alkuperäinen mekasti kuin sirkkeli.
Käytin Noctua NF-A6x25 tuuletinta ja Kolink tuuletinadapterikaapelia.
Operaatio onnistui hyvin ja oli helppo tehdä. Tuuletin sopi suoraan entisen tilalle vaikka onkin paksumpi. Ja adapterikaapeli oli juuri oikeanlainen.
P.S. Tämä operaatio mitätöi takuun, koska alkuperäisen tuulettimen ruuvit oli merkattu punaisella maalilla.
Tulipa itsekin vaihdettua T500RS:n tuuletin. Vois sanoa, että helpomminkin ois voinu mennä. Toki oma taitamattomuus ja olemattomat käsityökalut eivät auttaneet asiaa. Noctua on reilusti paksumpi kuin tuo alkuperäinen tuuletin, joten se pitää kiinnittää "sisäpuolelta" käsin, jotta sen saa mahtumaan hyvin ja kaikki ruuvit on helposti ruuvattavissa. Punaisella merkitty pikkumutteri yläkannen kiinnityksestä katosi sen verran monta kertaa, että liimasin sen paikalleen. Eipähän enää liiku. Tällä hetkellä tuo yläkansi on muutenkin vain yhdellä ruuvilla kiinni. Pysyy suhthyvin paikallaan ja on nopea irrottaa. Piti purkaa ensin koko vehje kokonaan ja jättää yksi ruuvi ruuvaamatta, jotta tuo onnistuu.

Pyrin laittamaan parempia kuvia jahka on energiaa ja innostusta. Nyt ei huvita enää leikkiä tuon kanssa. Positiivisesti kuitenkin ratti hiljeni reilusti ja ilmavirta on voimakkaampi. Ihan vaivan arvoinen homma siis.
 

Liitteet

Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 244
Menihän siinä aikaa ja kahvia, mutta sain mielestäni suht kohdilleen bass shakereiden efektit ja säädöt, mutta vasta DR 2.0 varten. ACC on sitten toisen päivän homma :rofl:


DR1.jpg
DR2.jpg


Ch1 on polkimet ja Ch2 penkki.
Tuo Road Vibration on tosiaan parempi kuin Road Impacts, mutta otin Jump Landing lisämausteeksi. Jotenkin perän Wheels Lock/Slip ei tuntunut hyvältä penkin kautta, joten jätin vain eteen polkimille.
 
Liittynyt
06.12.2020
Viestejä
42
Vaikka joku tämmöinen (ei omakohtaisia kokemuksia):
https://www.amazon.de/Nobsound-Bluetooth-Amplifier-Wireless-Receiver/dp/B071S6ZWRQ/ref=sr_1_2_sspa?crid=1MGS8TIRUHROX&keywords=Nobsound+mini+Endstufe&qid=1675079541&sprefix=nobsound+mini+power+amplifier,aps,98&sr=8-2-spons&sp_csd=d2lkZ2V0TmFtZT1zcF9hdGY&psc=1
SimHub:sta sitten kuitenkin määritellään taajuusalueet eri efekteille.
Yksi täry riittää penkille.
Kyseinen shakeri sisältää asennussarjan, kuten tiedoissa lukeekin eli turha ostaa sitä kahteen kertaan.
Eikö sitä saa laitettua niin että simuloi auton vasenta ja oikeaa puolta jos olisi kaksi rigissä/penkissä ja sitten yksi polkimissa?
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 853
Eikö sitä saa laitettua niin että simuloi auton vasenta ja oikeaa puolta jos olisi kaksi rigissä/penkissä ja sitten yksi polkimissa?
Onhan joillain joka kulmassa, polkimissa ja penkissä.
Laitteet vaan sitten sen mukaiset.
Se miten ne erottaa toisistaan ja onko se sen arvoista, niin on mun mielestä vähän niin ja näin.
Itellä oli 2kpl ButtKickereitä penkin alla ja ei se toinen mun mielestä juuri lisäarvoa tuonut, kokeilin kyllä kaikenlaisia komboja efektien suhteen.
Fanan V3 polkimissa oli omat surinat, mutta turhan vaimeat.

iRacing antaa hyvän/herkän palautteen wheel slipille ja voi jopa parantaa kierrosaikoja pelkän immersion lisäksi.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 853
Alkanu vinkuu tuo fana v3 pedalssi kaasu. Mites se lähtis veks?
Videon kohdassa 2:30 osoitettuun kohtaan voitelua, PTFE tms.
Luultavasti auttaa.
Omat V3:set aikoinaan purin ja pistin vaseliinia joka paikkaan akselilla kun ei jaksanut kitinöitä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 335
Viestejä
4 192 252
Jäsenet
70 723
Uusin jäsen
RSpa76

Hinta.fi

Ylös Bottom